Print side | Luk vindue

SONOS, Spotify, WiMP ...

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104847
Udskrevet den: 24-December-2024 kl. 21:08

Emne: SONOS, Spotify, WiMP ...
Skrevet af: RuneH
Emne: SONOS, Spotify, WiMP ...
Skrevet den: 30-November-2011 kl. 19:09
Hej alle

Jeg er jo endelig sprunget ud i det søde liv med SONOS, og oh ja, det er godt! ... Grunden til jeg gjorde det, er fordi Spotify pludselig virker på SONOS. Det er jo genialt! DOG irriterer det mig helt vildt, at der er nogle sange man bare ikke kan lytte på ? Hvorfor dælen har jeg ikke adgang til alle de sange jeg har adgang til via PC? .. Red hot chili pepper Greatest Hits, kan jeg kun spille et nr. fra fx. Der er bare rigtig mange sange hist og her, der ikke er tilgængelige via SONOS..
Jeg forstår hvis albummet ikke er udkommet i dk -men så ville det vel også være spærret i PC versionen? Og Red hot er jo gammelt, så det burde da være tilgængeligt... 

Jeg forstår det ikke, og er ved at blive godt træt af det.. Man vil jo gerne have adgang til så meget musik så muligt, men det er åbenbart ikke lige til ...

Samtidig er alle mine stjerne markeret sange stort set utilgængelig på SONOS. Og sådan bliver der ved. Hvorfor har vi ikke "rettigheder" på SONOS til at spille de sange ? 

- Læste lige i dag, at vi kun kan teste WiMP (Danmark, Sverige og Norge). Man skal så oprette en bruger via dette link, som SONOS selv giver en:  http://www.sonos.com/wimp/subscribe - http://www.sonos.com/wimp/subscribe  eller dk.sonos.com/WiMP/subscribe .. men ingen af de links virker. Hvis man vil oprette igennem WiMP.dk skal man tilføje credit card. 

Hvordan har du gjort? 

... derud over er SONOS jo bare lækkert! 

-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!

Svar:
Skrevet af: htpcdude
Skrevet den: 30-November-2011 kl. 19:30
Jeg har i dag oprettet en konto hos Wimp. Du skal indtaste oplysninger om betalingskort, for at få det aktiveret. De trækker en krone på din konto og sætter den ind igen.

Så aktiverer du Wimp i Sonos og angiver din userid (i mit tlf. mobilnummer) og det password du får på sms.

Jeg gjorde det på min mac, og opsætningen virker også på min ipad, uden at jeg skulle gøre noget.

Nemt og bekvemt, og uden Facebook....

Skrevet af: htpcdude
Skrevet den: 30-November-2011 kl. 19:37
Og med hensyn til utilgængelig musik, så er det ikke alle kunstnere, der er tilfredse med betalingen fra musiktjenersterne. De har derfor trukket deres musik tilbage.

Personligt så køber jeg det musik som jeg vil have 'for evigt' og ripper det til min nas i en fornuftig kvalitet.

Skrevet den: 30-November-2011 kl. 19:49
Så har jeg også skrevet mig op via WiMP siden, og det spiller jo bare! :-) Umiddelbart en ret lækker oversigt de har på SONOS til WiMP.

MEN!! Der er der sgu også en masse albums man ikke kan spille! ...igen en masse af Red hot chili peppers fx. 

D'oh! .. Så er det jo nærmest lige meget med en million milliard musik, hvis helt alm. dødelige albums ikke er tilgængelige.

Hmm.. 

-------------

Skrevet den: 30-November-2011 kl. 19:55
Men godt nok svært hvad man nu skal vælge da. Spotify eller WiMP? :-) 

Umiddelbart synes jeg det ser lækkert ud i WiMP.

-------------

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 30-November-2011 kl. 19:57
Har selv sons med spotify.

Mener at have læst at sonos tilbyder bedre kvalitet end wimp

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 30-November-2011 kl. 20:01
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=102854&PN=1&title=spotify-vs-wimp-lydkvalitet - tråd om wimp og spotify

Skrevet den: 30-November-2011 kl. 20:13
Okay, det kunne selvfølgelig godt gå hen og gøre forskellen.

-------------

Skrevet af: kfkv
Skrevet den: 01-December-2011 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af htpcdude htpcdude skrev:

Så aktiverer du Wimp i Sonos og angiver din userid (i mit tlf. mobilnummer) og det password du får på sms.
Hjælp mig lige:-) Har opdateret til 3.6, genstartet, men ingen Wimp under Sonos Labs? Skriver bare "ingen services tilgængelige i øjeblikket", buuhuuuCry

-------------
------

Mvh Kasper

Skrevet den: 01-December-2011 kl. 12:14
Måske dit SONOS ikke står som DK registreret ? Det er set før hos folk der ville bruge Spotify i danmark. Så skal du vist kontakte SONOS, så de kan omregistrer dit SONOS system. 

-------------

Skrevet den: 01-December-2011 kl. 12:14
WiMP er nemlig kun tilgængelig i LAB for DK, NO og SE.

-------------

Skrevet den: 01-December-2011 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Måske dit SONOS ikke står som DK registreret ? Det er set før hos folk der ville bruge Spotify i danmark. Så skal du vist kontakte SONOS, så de kan omregistrer dit SONOS system. 

TakkerSmile

-------------
------

Mvh Kasper

Skrevet af: foffer
Skrevet den: 05-December-2011 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af kfkv kfkv skrev:

Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

TakkerSmile

Det behøver du ikke. Du skal bare resette din sonos enhed. Google hvordan man gør det. Det er lige til. Gjorde det for en ven for ikk så lang tid siden!

Skrevet den: 05-December-2011 kl. 22:08
Jeg loggede bare på min sonos-profil og ændrede en amerikansk adresse til min danske, og efter lidt tid virkede det. Pudsigt iøvrigt, at jeg godt kunne bruge den danske spotify på den amerikanske adresse (men ikke den amerikanske spotify på den amerikanske adresse) - men sådan er der jo så meget...

-------------
------

Mvh Kasper

Print side | Luk vindue