nye produkter - Hvad kan man kræve?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104982
Udskrevet den: 24-December-2024 kl. 20:32
Emne: nye produkter - Hvad kan man kræve?
Skrevet af: Rasmusdc
Emne: nye produkter - Hvad kan man kræve?
Skrevet den: 04-December-2011 kl. 19:11
skal siges jeg har INTET negativt at sige om et produkt jeg har købt, produktet er super lækkert, og det er nærmest en tråd for at få rettet mit barometer ind egentligt et seriøst spg. Jeg har et stort problem, jeg er perfektionist, går meget op i at tingene er i orden, hvilket er for at sige det på godt jysk, PISSE irriterende. jeg har sgu meget svært ved at være tilfreds med noget der er har småfejl vedhæftet. Pixelfejl, ridser og så videre.. Har gjort jeg f.eks. kun køber tv med pixel garanti, og betaler for det, og virkelig tjekker en vare efter før jeg tager den med hjem. har nu smidt 20k for et sæt design højtalere. Og fået skide god service, og intet galt med kæden, men har meget svært ved at være helt tilfreds med disse højtalere.. Hvad er egentlig for meget.. For det første skulle der en del rengøring til.. 1. siderne var fyldt med rester fra enten labels eller klister (gætter mig til Q mærker fra en produktion) så måtte bruge godt 20 minutter på at polere begge højtalere for at få det hele af. det er næsten af 2. højtaleren har chrome lister, og ved siden af det noget støbt gummi, der var 2-3 plamager af gummi på disse chromelister, som skulle fjernes med en negl, heldigvis uden jeg skadede listen. 3. lakeringen af Aluet er på flader rigtig pæn men der er et par løbere på endefladerne. 4. de chromelister der er, har et hak ned i toppen, kan dog kun ses i lys fra rigtig vinkel. 5. de har også et par steder hvor de er uheldigt bukket, så de ikke sidder pænt på. 6. hak ind i gummi overfladen i fronten hvor enhederne sidder, som om man lige har trykket en negle ind. var så heldig med kassen da jeg pakker ud til den ene højtaler da hele kassen gav op i limningen, i det jeg pakkede den ud som vejledning (man skal åbne så vende det hele, derefter løfte kassen af) Det er alt sammen småting, det er ting ingen andre ser. men ting som irritere mig. men det er vel ikke noget man reelt kan tillade sig at være negativ over. sådan er det vel bare med nye produkter?
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio
|
Svar:
Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 04-December-2011 kl. 19:17
Må man spørge hvilken højtalere du har anskaffet dig?
|
Skrevet den: 04-December-2011 kl. 19:20
Fazon F5´ere fra DALI TIL input så tror jeg 90% af den danske befolkning ville kunne kigge på dem jeg har i stuen lige nu, og ikke se noget galt med dem. og højtaleren funktionelt er sund, og lyder som en drøm. den rammer lige i mit hjerte med lyden. og tror jeg er miljø skadet efter 3 år hos B&O.. især når vi så hvordan vores Q afdeling sorterede aluminiums dele, de kunne sortere ting fra jeg kiggede på i timer uden at finde fejl.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio
|
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 04-December-2011 kl. 19:21
Når jeg køber noget nyt AV-udstyr, så forlanger - og forventer jeg, at det er aldeles og helt uden fejl. Og det mener jeg reelt at man skal og må forlange Jeg må så også sige, at jeg aldrig har modtaget noget, som ikke var, som jeg forventede det nyindkøbte
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet af: Lars_M
Skrevet den: 04-December-2011 kl. 19:23
Umiddelbart - i henhold til din beskrivelse - så lyder de som noget makværk. Specielt den med en løber i lakken ville jeg under ingen omstændigheder kunne acceptere. Man køber jo heller ikke en bil med løbere i lakken.
|
Skrevet den: 04-December-2011 kl. 19:25
okay.. Jeg står netop i den situation, at en returnering betyder en retunering og ikke en ombytning, tror ikke på de kan levere noget bedre end det her.. bare det at man skal igang med at rengøre højtalere for klisterrester i 20 minutter fra de er pakket ud (og nej der var ikke klistermærker reklamer på) var en stor skuffelse, tog en del af den barnlige glæde ud af det. Og jeg har det normalt sådan, at selvom vi har råd til det. så har jeg det altid dårligt når jeg bruger beløb som kan ses som lidt store, og derfor skal der ikke meget til, før jeg er skuffet. har ikke brugt min Z3000 i 1 år pga let buzzing, tror den har kørt i 100 timer ialt, i alt den tid vi har haft bio´en. tror egentligt jeg er nået frem, til den konklusion, at enten så bliver det brugt i fremtiden med købte defekter, eller intet... Købte også et MEGET billigt Nyt D5005 46" til 4995kr istedet for et D8005 som jeg ville have, fordi jeg simpelthen ikke kunne acceptere clouding i et tv til 13000kr.
|
Skrevet den: 04-December-2011 kl. 19:27
Lars_M skrev:
Umiddelbart - i henhold til din beskrivelse - så lyder de som noget makværk. Specielt den med en løber i lakken ville jeg under ingen omstændigheder kunne acceptere. Man køber jo heller ikke en bil med løbere i lakken.
|
det er om man kan kalde det løber.. Alu´en har jo en ende ud imod fronten af højtalen, og det er jo nok et sted det næsten er umuligt at lave en pæn overflade, derfor man normalt laver et BUK, eller en liste man smækker på (også i biler, ingen biler har pæne ender, de har normalt buk. det man kan se er som om den er nogenlunde hele vejen ned, et sted i ca 1 cm der er den så enormt tynd i lakken, så det rå alu næsten træder igennem. men som sagt det kan kun ses hvis mit fjæs er helt oppe i højtaleren. DET skal ENDELIG ikke tages som en KLAGE over et produkt fra DALI, som jeg ser som fantastisk, og falder design mæssigt lige i min smag. det er jo også i starten af produktets leve tid, kan væer de får styret proceserne ind. Min MOTIF LCR havde også mange af de ting, det er bare lettere at acceptere på en center til 2995 end et sæt højtalere til 20k Højtaleren har mange ting, som jeg også regner med er normalt, f.eks. når man virkelig sætter den under lys, så har overfladen små ujævnheder. men kan ikke ses i alm dagslys, men det er fordi det er et støbt emne som er lakeret.. du får ikke perfekte overflader i støbt alu, så skal det VIRKELIG poleres. kan huske vi gjorde det ved de runde BV4 rammer (de flade var fræst og slebet) og de polertimer der skulle i de rammer, ville gøre at sådan en højtaler ikke var til at komme til for penge.
|
Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 04-December-2011 kl. 19:30
Rasmusdc skrev:
okay.. Jeg står netop i den situation, at en returnering betyder en retunering og ikke en ombytning, tror ikke på de kan levere noget bedre end det her.. bare det at man skal igang med at rengøre højtalere for klisterrester i 20 minutter fra de er pakket ud (og nej der var ikke klistermærker reklamer på) var en stor skuffelse, tog en del af den barnlige glæde ud af det. Og jeg har det normalt sådan, at selvom vi har råd til det. så har jeg det altid dårligt når jeg bruger beløb som kan ses som lidt store, og derfor skal der ikke meget til, før jeg er skuffet. har ikke brugt min Z3000 i 1 år pga let buzzing, tror den har kørt i 100 timer ialt, i alt den tid vi har haft bio´en. |
Kan det tænkes, at du har fået et sæt fra en tidlig produktions serie? Den er jo ret ny i deres højtalere program, så måske du skulle tag en kontakt med Dali fabrikken og forlæg dem problemet.
|
Skrevet den: 04-December-2011 kl. 19:33
kskruger skrev:
Rasmusdc skrev:
okay.. Jeg står netop i den situation, at en returnering betyder en retunering og ikke en ombytning, tror ikke på de kan levere noget bedre end det her.. bare det at man skal igang med at rengøre højtalere for klisterrester i 20 minutter fra de er pakket ud (og nej der var ikke klistermærker reklamer på) var en stor skuffelse, tog en del af den barnlige glæde ud af det. Og jeg har det normalt sådan, at selvom vi har råd til det. så har jeg det altid dårligt når jeg bruger beløb som kan ses som lidt store, og derfor skal der ikke meget til, før jeg er skuffet. har ikke brugt min Z3000 i 1 år pga let buzzing, tror den har kørt i 100 timer ialt, i alt den tid vi har haft bio´en. |
Kan det tænkes, at du har fået et sæt fra en tidlig produktions serie? Den er jo ret ny i deres højtalere program.
|
det er også sådan jeg tænker det... men skal jeg som kunde så bare acceptere at sådan er det, hvis man vil have nye produkter tidligt i livstiden?.. ligesom man ved den første bil i en serie, har fejl indtil de faceliftede udgaver kommer, hvor man har løst de små problemer man ikke fangede i design fasen.. er godt klar over højtaleren har et par design bøver, som gør at den er en udfordring at producere
|
Skrevet af: Lars_M
Skrevet den: 04-December-2011 kl. 19:35
Det lyder ikke som en løber. Men stadigvæk synes jeg det lyder lidt sølle - specielt når man sammenligner med andre dyre hifi produkter som b&o.
Du kunne jo evt. smide nogle billeder op?
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 04-December-2011 kl. 19:36
Jeg har selv været en krakiler, og var aldrig tilfreds med noget jeg havde købt. Kunne altid finde fejl. Problemet er bare at det ødelægger mere end godt er for én selv, og sætter sine spor. I dag er jeg bare almindelig kritisk når jeg køber noget, og er derfor også gladere for mine anskaffelser.
|
Skrevet den: 04-December-2011 kl. 19:39
Kampus skrev:
Jeg har selv været en krakiler, og var aldrig tilfreds med noget jeg havde købt. Kunne altid finde fejl. Problemet er bare at det ødelægger mere end godt er for én selv, og sætter sine spor. I dag er jeg bare almindelig kritisk når jeg køber noget, og er derfor også gladere for mine anskaffelser. |
netop det problem jeg har, og ville sgu gerne ligge det fra mig... seriøst.. tror også gerne konen ville have det.. eftersom hun godt ved det gør ondt på mig når hun lige ved et uheld tyrer en controller ind i en fladskærm (ja er sket) eller kaster med Harmony one´en, eller forsøger at skjule et dybt hak hun har lavet ned i en dyr ny rustfri bordplade i et nyt køkken... problemet er bare jeg egentligt aldrig bliver glad for produkterne, og derfor i de fleste tilfælde helt lader være med at købe.. men har nu også været uheldig. bedste historie er købet af min helt nye Altea FR TDI... hvor jeg holdte alt jeg opdagede i mig, men bare fik det fikset stille og roligt, men der var så mange ting, at forhandleren helt selv, endte med at bestille en helt ny bil hjem, og byttede vores anden efter 4000km.. skal så siges den nye på 1 1/2 år havde garanti rep for 80.000kr (og nej man er ikke perfektionist når man kører til værksted med en bil der siger engine malfunction) har generelt også bare været uheldig... (købte så fransk, fordi hvad fanden alt går i stykker så kan det lige så godt være billigt, og har nu kørt 122k uden issues.. lortebil, gå i stykker så jeg kan få mig noget lækkert at køre i)
|
Skrevet den: 04-December-2011 kl. 19:42
Rasmusdc skrev:
Kampus skrev:
Jeg har selv været en krakiler, og var aldrig tilfreds med noget jeg havde købt. Kunne altid finde fejl. Problemet er bare at det ødelægger mere end godt er for én selv, og sætter sine spor. I dag er jeg bare almindelig kritisk når jeg køber noget, og er derfor også gladere for mine anskaffelser. |
netop det problem jeg har, og ville sgu gerne ligge det fra mig... seriøst.. tror også gerne konen ville have det.. eftersom hun godt ved det gør ondt på mig når hun lige ved et uheld tyrer en controller ind i en fladskærm (ja er sket) eller kaster med Harmony one´en
problemet er bare jeg egentligt aldrig bliver glad for produkterne, og derfor i de fleste tilfælde helt lader være med at købe..
men har nu også været uheldig. bedste historie er købet af min helt nye Altea FR TDI...
hvor jeg holdte alt jeg opdagede i mig, men bare fik det fikset stille og roligt, men der var så mange ting, at forhandleren helt selv, endte med at bestille en helt ny bil hjem, og byttede vores anden efter 4000km..
skal så siges den nye på 1 1/2 år havde garanti rep for 80.000kr (og nej man er ikke perfektionist når man kører til værksted med en bil der siger engine malfunction) har generelt også bare været uheldig... |
Altså det med bilen havde jeg også reageret på. Det er tilladt at være fornuftig og kritisk
|
Skrevet af: hunt
Skrevet den: 04-December-2011 kl. 19:51
Kampus skrev:
Hvordan er du kommet så langt? Jeg er nemlig også krakiler og prøver virkelig på at se bort fra ubetydelige fejl. Jeg kan bare ikke...
Her i 2. halvdel af 2011 er jeg på min 6. smartphone og er først nu tilsyneladende tilfreds. (Der skulle dog også en iphone til, selvom at jeg tidligere havde sværget, at jeg aldrig ville betale så meget for en telefon...)
For at vende tilbage til Rasmus's problem, så kan jeg sikkert ikke bidrage med noget konstruktivt, ud over at sige, at jeg er en af de 10%, som ville kunne finde de fleste af fejlene på 10 minutter.
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 04-December-2011 kl. 19:55
Rasmusdc skrev:
men det er vel ikke noget man reelt kan tillade sig at være negativ over. sådan er det vel bare med nye produkter?
|
Det første sted at spørge er vel, hvor man har købt varen?
Hvis der er en generel lakfejl/uheldighed, er det vel også på eksemplarerne i butikken?
Næste sæt du henter pakker du ud i butikken og ser om du skal have dine penge i stedet?
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet den: 04-December-2011 kl. 19:55
hunt skrev:
Kampus skrev:
Hvordan er du kommet så langt? Jeg er nemlig også krakiler og prøver virkelig på at se bort fra ubetydelige fejl. Jeg kan bare ikke...
Her i 2. halvdel af 2011 er jeg på min 6. smartphone og er først nu tilsyneladende tilfreds. (Der skulle dog også en iphone til, selvom at jeg tidligere havde sværget, at jeg aldrig ville betale så meget for en telefon...)
For at vende tilbage til Rasmus's problem, så kan jeg sikkert ikke bidrage med noget konstruktivt, ud over at sige, at jeg er en af de 10%, som ville kunne finde de fleste af fejlene på 10 minutter. |
har af en sublim forhandler også fået lov til at returnere dem.. altså ikke bytte men returnere.. (da jeg ikke vil bytte, tror simpelthen ikke DALI har kompetancerne til at producere denne type højtaler, og må indrømme at det ville være endnu mere surt at stå med 2 omgang og risikere højtaleren ser værre ud) selvom jeg har forklaret ham i 10-20 minutter at det er MEGET MEGET små fejl.. ved sgu ikke om jeg skal gøre det, for alternativt er ingen højtalere... (tilbage til de gamle Beolab4 og PV1) for mig er det slutningen for Hifi indkøb... men igen, dem der kender det, ved også man aldrig bliver helt tilfreds..
|
Skrevet af: Irenicus
Skrevet den: 04-December-2011 kl. 22:39
Det kan være du skal overveje selvbyg? Så kan du selv kontrollere resultatet.
|
Skrevet den: 05-December-2011 kl. 10:56
tror ikke mine evner rækker til at støbe kabinetter i aluminium og lakerings processer skal stadig være hos eksterne folk..
Tror også konen vil synes at mine design evner ikke lever op til de professionelle..
Lige nu er jeg godt nok i en dramatisk indre dialog..
Enten så beholder jeg dem, og er ikke tilfreds..
ellers så bliver de sendt retur, men så er det slut med HIFI og Højtalere, så vil jeg sgu ikke udsætte flere for den her perfektionisme... men okay det bliver opsparingen nok glad for.
|
Skrevet den: 05-December-2011 kl. 11:16
Det er selvfølgelig noget du skal gøre op med dig selv, hvad er vigtigst, og hvad er det helt præcis du interesserer dig for? Er det de forkerte steder du har kigget efter produkter, der kan opfylde dine krav?
|
Skrevet den: 05-December-2011 kl. 11:22
nah.. har haft B&O I den lange periode jeg arbejdede der, der var jeg tilfreds med overflade og kvalitet..
Alt apple jeg har købt, har jeg faktisk også været tilfreds med, de gamle Thinkpad bærbare, fint tilfreds.. overflade mæssigt på tv (Samsung / Pioneer / B&O / LG) også fint tilfreds, billedkvalitet og diverse andre fejl, så noget helt andet..
har AKG høretelefoner for et par 1000kr har heller ikke kunne finde fejl på..
Så ved sgu ikke..
Tror jeg stopper, så vender tilbage til Beolab 4´erne og så må det være det, spiller ikke særligt godt, men i samarbejde med PV1´eren så er det da hørbart.
Har egentligt altid lagt mine krav frem, og sagt præcist hvad jeg kræver, og hvor meget jeg kræver, før jeg har købt et produkt, og hvis folk har sagt, at det er for stramme krav, fint så køber jeg ikke.
sagde det også denne gang, at jeg havde accepteret lidt småfejl på en sub til 12k (PV1), og det ville jeg ikke igen, jeg krævede den stod som var den perfekt produceret...
Men det kan gå i en lang debat.
Lad os bare sige denne tråd er lukket..
tror konklusionen er...
Mine krav > det markedet kan levere = aldrig tilfreds med hvad der kommer hjem
så konklusionen må være, lad være med at forsøge. (gud hvor jeg savner mine gamle Martin Logan elektrostat og Marantz monoblokke og min P3/24.)
|
Skrevet den: 05-December-2011 kl. 11:28
Rasmusdc skrev:
tror konklusionen er...
så konklusionen må være, lad være med at forsøge. |
Det er netop den hurdle du må se at komme over.
Sådan har det været de sidste vel 20-30 år. Da alle vores varer blev fremstillet af lokale virksomheder her i landet, var der en håndværksmæssig stolthed og ansvarsfølelse, som gjorde at der blev fremstillet fine produkter. Lønnen var heller ikke så høj, så det var til at købe.
Nu til dags laves ALT nærmest i Kina, og er ude af hænde for dem der konstruerer og designer. Jah, der findes gode iorden produkter fra Kina, men så koster de.
|
Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 05-December-2011 kl. 11:37
Kampus skrev:
Rasmusdc skrev:
tror konklusionen er...
så konklusionen må være, lad være med at forsøge. |
Det er netop den hurdle du må se at komme over.
Sådan har det været de sidste vel 20-30 år. Da alle vores varer blev fremstillet af lokale virksomheder her i landet, var der en håndværksmæssig stolthed og ansvarsfølelse, som gjorde at der blev fremstillet fine produkter. Lønnen var heller ikke så høj, så det var til at købe.
Nu til dags laves ALT nærmest i Kina, og er ude af hænde for dem der konstruerer og designer. Jah, der findes gode iorden produkter fra Kina, men så koster de. |
Lige netop de højttalere burde da ikke have skønhedsfejl, især ikke når man ser reklamen for dem.
Citat Hifi-klubben: FAZON F5 er en unik danskproduceret design-gulvhøjttaler, som giver dig fremragende lyd fra et utrolig elegant kabinet i højglanslakeret aluminium. Den har vundet den eftertragtede og prestigefyldte EISA-pris for ”European Audio Design 2011-2012”.
------------- Venlig hilsen KB
|
Skrevet af: Bschmidt
Skrevet den: 05-December-2011 kl. 11:41
@Rasmus: Sæt dig i sweetspot sammen med konen (husk at holde i hånd), sæt det musik på i holder mest af, lyt til et par skiver med lukkede øjne. Hvis du stadig fokuserer på fejlene så send HT retur og køb B&O igen. De har som du selv skriver en anden kvalitetskontrol end de fleste andre.
Fokuserer du derimod på musikken og/eller konen, beholder du højttalerne.
BS
------------- http://tinyurl.com/2vwl5jc - BS - AV udstyr O.A. | http://tinyurl.com/6xv6rcn - N-Oof | http://tinyurl.com/2wz9raw - "Vis mig dit HTPC setup"
|
Skrevet den: 05-December-2011 kl. 12:21
Bschmidt skrev:
@Rasmus: Sæt dig i sweetspot sammen med konen (husk at holde i hånd), sæt det musik på i holder mest af, lyt til et par skiver med lukkede øjne. Hvis du stadig fokuserer på fejlene så send HT retur og køb B&O igen. De har som du selv skriver en anden kvalitetskontrol end de fleste andre.
Fokuserer du derimod på musikken og/eller konen, beholder du højttalerne.
BS |
herlig kommentar...
tror også at skulle jeg ikke bruge de første 30 minutter på at rense dem for tape rester og gummi rester, så ville jeg heller ikke have kigget "DETAILERET" på dem...
reelt er kvaliteten steget meget gennem den sidste tid, netop pga. pressede priser og høj konkurrence, da man til tider især for at producere i DK bliver nød til at automatisere i en grad, automatiske processer har en HØJ Kapabilitet, og det er det man altid søger, da det betyder få kasserede emner, og lave udgifter (især lave variende udgifter)..
tror i mine 6-7 år som ingeniør har jeg set en skarp udvikling på dette, det er aldrig godt for cost at sænke kvalitets niveauet, da processer som ikke er robust koster formuer.
Ja HVIS man køber fra de billigste fabrikanter så er kvaliteten ikke noget at råbe hurra for, men troede seriøst DALI var en kvalitets fabrik
|
Skrevet den: 05-December-2011 kl. 12:35
Rasmusdc skrev:
Ja HVIS man køber fra de billigste fabrikanter så er kvaliteten ikke noget at råbe hurra for, men troede seriøst DALI var en kvalitets fabrik |
Prøv lige at kig godt på mit første indlæg i denne tråd og svar på det......
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet den: 05-December-2011 kl. 12:39
For nogle år siden fik vi nye vinduer, hvor jeg bor, og jeg syntes der var nogle fejl på et af vinduerne. Men så fik jeg reglerne fra Glasindustrien, og dér står:
Bedømmelseskriterier
Ruder, skal bedømmes, i en af stand af
mindst 3 m indefra og skal ske ved diffust
lys (f.eks. overskyet himmel) uden
direkte sollys eller kunstigt lys.
Uregelmæssigheder, der ikke kan ses i
en afstand af 3 m betragtes ikke som
fejl.
Ved kontrol af refleksion skal af standen
udefra være mindst 5 m.
- så med de regler kan man jo ikke se andet end store fejl. Det jeg vil sige, er at ved nogle ting er det ikke meningen at man skal have næsen helt ind i dem for at se fejl, men ved højttalere som man går lige forbi, skal man da ikke se fejl.
B&O og Apple har så heldigvis andre kriterier, og det havde jeg da også regnet med at Dali havde, når man læser Dalis reklamer.
|
Skrevet af: Bschmidt
Skrevet den: 05-December-2011 kl. 12:51
Meningen med mit indlæg, eller tanken bag, er at vi alle er forskellige. Den ene yderpol er ligeglade med at det lyder som et damplokomotiv, det skal bare se pissegodt ud. Den anden kan have et "væltet lokum" stående men det lyder himmelsk. Så er der alle os andre der befinder os et sted mellem de punkter. Det man skal gøre op med sig selv er HVOR! Når man har fundet det ståsted kan man handle så man er glad hver gang. Det lyder på mig som om du, Rasmus, ikke helt ved hvad du vil have og derfor skrev jeg som jeg gjorde :-)
Men som Klaus skriver, er det en god ide at høre producenten hvad de vil gøre ved dine oplevelser, det kan være du bliver overrasket.
BS
------------- http://tinyurl.com/2vwl5jc - BS - AV udstyr O.A. | http://tinyurl.com/6xv6rcn - N-Oof | http://tinyurl.com/2wz9raw - "Vis mig dit HTPC setup"
|
Skrevet den: 05-December-2011 kl. 13:15
Brixen skrev:
B&O og Apple har så heldigvis andre kriterier, og det havde jeg da også regnet med at Dali havde, når man læser Dalis reklamer. |
Mon ikke snart det er på tide at der er en der vitterligt spørger Dali om det var en enlig svale, eller om det er forventelig standard?
Det er selvfølgelig lettere bare at svine dem til.....
Klaus
|
Skrevet den: 05-December-2011 kl. 13:26
KlausDM skrev:
Brixen skrev:
B&O og Apple har så heldigvis andre kriterier, og det havde jeg da også regnet med at Dali havde, når man læser Dalis reklamer. |
Mon ikke snart det er på tide at der er en der vitterligt spørger Dali om det var en enlig svale, eller om det er forventelig standard?
Klaus
|
Du har ret, det mangler vi.
|
Skrevet den: 05-December-2011 kl. 15:48
Brixen skrev:
KlausDM skrev:
Brixen skrev:
Klaus
|
Du har ret, det mangler vi.
|
Tror jeg flere gange i tråden har skrevet at jeg synes det er et fantastisk produkt, og derefter har skrevet at det er mig den er gal med. Nivauet som B&O kører vil aldrig være rentabelt for en alm virksomhed (er heller ikke rigtigt rentabel for b&o)
Også derfor jeg hellere vil tage mig selv ud af ræset, da jeg acceptere at sådan er standarten.
I min verden vil jeg bare ikke betale mange penge for noget som ikke giver mig glæde (ja pga ubetydelige fejl.)
Så igen skal ikke ses som en sviner til DALI.
Dog tror jeg DALI ser sig som lydsmede, hvor B&O har et andet fokus (som de i mine øjne har gang i at udviske)
Og kan sagtens være sæt nummer 2 ser bedre ud, gider bare ikke bruge tiden på det mere.
Som jeg også sagde det er noget lort at have det sådan, da man aldrig rigtigt nyder noget.
|
Skrevet af: JesA
Skrevet den: 05-December-2011 kl. 16:32
Jeg forstår (anerkender!) simpelthen ikke al "klynkeriet", da du jo ikke ved om det reelt er en "mandagsmodel" du har fået, eller om det er den kvalitsstandard DALI reelt har ?
Og dit udsagn om at du ikke gider bruge mere tid på disse højtalere, står i skærende kontrast til at du allerede nu "har gidet" at oprette en tråd omkring dette hvor du - indtil nu - allerede har skrevet 11 indlæg....
MVH
|
Skrevet den: 05-December-2011 kl. 16:36
Rasmusdc skrev:
Også derfor jeg hellere vil tage mig selv ud af ræset, da jeg acceptere at sådan er standarten.
|
Hvor ved du fra at det er standarden?
Klaus
|
Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 05-December-2011 kl. 19:32
Rasmusdc: Det lyder som om tingene ejer dig og ikke omvendt.
|
Skrevet af: Tweaky
Skrevet den: 05-December-2011 kl. 19:48
Returner højttalerne og brug de tyve kilo på en psykolog istedet. Det er mit bedste bud.
Du har for mig og se, større problemer end de lakfejl.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 06-December-2011 kl. 08:40
Rasmusdc skrev:
har nu smidt 20k for et sæt design højtalere. For det første skulle der en del rengøring til.. 1. siderne var fyldt med rester fra enten labels eller klister (gætter mig til Q mærker fra en produktion) så måtte bruge godt 20 minutter på at polere begge højtalere for at få det hele af. det er næsten af 2. højtaleren har chrome lister, og ved siden af det noget støbt gummi, der var 2-3 plamager af gummi på disse chromelister, som skulle fjernes med en negl, heldigvis uden jeg skadede listen. 3. lakeringen af Aluet er på flader rigtig pæn men der er et par løbere på endefladerne. 4. de chromelister der er, har et hak ned i toppen, kan dog kun ses i lys fra rigtig vinkel. 5. de har også et par steder hvor de er uheldigt bukket, så de ikke sidder pænt på. 6. hak ind i gummi overfladen i fronten hvor enhederne sidder, som om man lige har trykket en negle ind. var så heldig med kassen da jeg pakker ud til den ene højtaler da hele kassen gav op i limningen, i det jeg pakkede den ud som vejledning (man skal åbne så vende det hele, derefter løfte kassen af) Det er alt sammen småting, det er ting ingen andre ser. men ting som irritere mig. men det er vel ikke noget man reelt kan tillade sig at være negativ over. sådan er det vel bare med nye produkter?
|
Jeg forventer også perfektionisme! Alt ovenstående er et rigtig godt eksempel på, at vestlige forbrugere ikke vil betale for varerne, og næsten alt efterhånden produceres i Kinaland.... Havde du f.eks. valgt en Dynaudiohøjttaler (eller lign.), ville du have oplevet samme finish, som hos Bang & Olufsen.. M.v.h.
|
Skrevet af: betho
Skrevet den: 06-December-2011 kl. 09:07
Rasmus: På mig virker du frygtelig konfliktsky. Hvorfor bruger du 10 min. i telefonen på at undskylde dig selv. Hvorfor bruger du så meget tid, i den her tråd, på at undskylde dig selv? Hvad er egentlig årsagen til, at du giver op. Kaster håndklædet i ringen, uden at undersøge om problemet er generelt, eller om det er "mandagsmodeller" du har? Det virker således temmelig ligegyldigt at bede om en vurdering her inde, hvis du alligevel har bestluttet dig for ikke at gide at gøre andet end returnere varerne? Løsningen er: Gå ned og få et nyt sæt. Åben dem i butikken. Er problemet der stadig, SÅ kan du returnere varen. OG efterfølgende tage kontakt til producenten, og spørge om det er standarden... For på nuværende tidspunkt, så ved du faktisk ikke andet, end at du er har det "ih så åh" så skidt med at have en holdning til, hvordan ting skal se ud. Og fortæller man ikke de rette folk, at der en fejl, så lærer de heller ikke at rette op på den.
|
Skrevet den: 07-December-2011 kl. 13:17
betho skrev:
Rasmus:
På mig virker du frygtelig konfliktsky. Hvorfor bruger du 10 min. i telefonen på at undskylde dig selv. Hvorfor bruger du så meget tid, i den her tråd, på at undskylde dig selv?
Hvad er egentlig årsagen til, at du giver op. Kaster håndklædet i ringen, uden at undersøge om problemet er generelt, eller om det er "mandagsmodeller" du har?
Det virker således temmelig ligegyldigt at bede om en vurdering her inde, hvis du alligevel har bestluttet dig for ikke at gide at gøre andet end returnere varerne?
Løsningen er: Gå ned og få et nyt sæt. Åben dem i butikken. Er problemet der stadig, SÅ kan du returnere varen. OG efterfølgende tage kontakt til producenten, og spørge om det er standarden... For på nuværende tidspunkt, så ved du faktisk ikke andet, end at du er har det "ih så åh" så skidt med at have en holdning til, hvordan ting skal se ud.
Og fortæller man ikke de rette folk, at der en fejl, så lærer de heller ikke at rette op på den. |
For det første DALI er informeret omkring problem stillingerne.
Issuet har altid været returnere / beholde hvor jeg har været tæt på at beholde dem.
Jeg har ikke været undskyldende i telefonen, men jeg har pointeret at fejlene var små der var bare mange, fordi jeg IKKE gider sætte mig i bilen, køre 200km (Tur-Retur) for at blive afvist af en bytte sag.
Konflikt sky, ved jeg sgu ikke, men hele mit job er drama og konflikter, tror egentligt bare jeg gerne vil have roen når jeg kommer hjem, og ikke gider bytte cirkus og problemer (tro mig efter 3 flytninger på 5 mdn hvor et nyistandsat hus man lejer efter 14 dage vise slem skimmel, og et nybyggeri, hvor jeg har haft tømrer og andre håndværker rendende i 3 mdn for at rette fejl som gulve der skal omligges, elementer der skal skiftes ud.. så får man nok af UDBEDRING - og nej ingen af de fejl var SMÅ)
med hensyn til at søge psykolog.. tror måske du skal læse tråden.. fremlægger en problemstilling.. vil bare have et simpelt svar om folk bytter pga. optiske fejl på højtalere, og om det er normalen.
har INTET problem med at købe et BILLIGT produkt med fejl, har masse af dem, men har noget imod at betale 2xpris for et produkt pga. design, og så modtage noget som repræsentere et produkt til væsentligt ringere værdi.
ønsker hverken at male DALI eller HIFIKLUBBEN negativt i denne sag, da jeg ikke ved hvad barren er for sådanne produkter, jeg ved det seriøst ikke. efter at have været i B&O i mange år, så kan man være "overflade" miljøskadet.
så reelt bare.. bytter folk for sådan noget eller ej.. acceptere de småridser såfejl. men nevermind.
Men som sagt tidligere TRÅD Lukket.... ønsker ikke at starte en diskussion klub.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 07-December-2011 kl. 14:07
Rasmusdc skrev:
JEG tror som jeg skriver, personligt ikke DALI kan gøre det bedre. jeg ville egentligt bare vide om folk normalt accepterede optiske fejl på en højtaler.
|
A'hva'? Hvis man er en seriøs producent, så laver man sgu sine ting 100%! Mener du seriøst at DALI tillader småfejl på deres produkter? Jeg tror nærmere at de har en crappy underleverandør og/eller dårlig kvalitetskontrol... M.v.h.
|
Skrevet den: 07-December-2011 kl. 14:40
Henrik B. skrev:
A'hva'? Hvis man er en seriøs producent, så laver man sgu sine ting 100%! Mener du seriøst at DALI tillader småfejl på deres produkter? Jeg tror nærmere at de har en crappy underleverandør og/eller dårlig kvalitetskontrol... M.v.h. |
Hvordan hænger det udsagn sammen? Hvis det skyldes en dårlig underleverandør eller dårlig kvalitetskontrol, tillader man netop småfejl. Hvis man ikke tillader de små fejl, skifte man underleverandør med det samme, og man har en ordentlig kvalitetskontrol fra starten.
Jeg håber desuden den omtalte HT her i tråden, blot er en mandagsmodel. Deres øvrige HT'er plejer at være ok finishmæssigt, inden for deres respektive prisklasser.
|
Skrevet den: 07-December-2011 kl. 16:54
Rasmusdc skrev:
For det første DALI er informeret omkring problem stillingerne. |
Og de svarede?
Rasmusdc skrev:
ønsker hverken at male DALI eller HIFIKLUBBEN negativt i denne sag, da jeg ikke ved hvad barren er for sådanne produkter |
Har de da ikke svaret?
Klaus
|
|