Tekst tv på HD kanaler?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=105029
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 22:38
Emne: Tekst tv på HD kanaler?
Skrevet af: Strange
Emne: Tekst tv på HD kanaler?
Skrevet den: 05-December-2011 kl. 20:44
Hej med jer!
Hvorfor er der ikke tekst tv på HD kanaler? Og kan man gøre noget for at få det?
Har YouSee.
På forhånd tak.
Venligst Strange
|
Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 05-December-2011 kl. 20:47
Hvis ikke det udsendes, så kan man i sagens natur heller ikke få det vist på kanalen, nogle kanaler har det, andre ikke.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 05-December-2011 kl. 20:49
Man kan vel ikke gøre noget, andet end vente på, at det bliver lagt på, eller, hvis du først har søgt kanaler vha. netværksnummer 100 for at få den nyeste kanalomlægning på, og derefter foretag en fuld kanalsøgning UDEN at bruge netværksnummer, hvor du så får alle kanaler endnu engang, og dermed også SD-kanalerne, hvor der er Tekst-TV.
|
Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 05-December-2011 kl. 20:51
Husk dog, at en fuld kanalsøgning tager LAAAAANG tid!!
|
Skrevet af: beamer
Skrevet den: 06-December-2011 kl. 09:54
Jeg har da tekst på HD kanaler. Jeg har Yousee, og kort til HD-pakken. For DR HD er det på side 396. For de andre HD kanaler er det helt anderledes, det er på menu, indstillinger i TV'et (samsung) for undertekst, sat Til (ligesom for TV2). Det har jeg på dansk på WildHD og NG_HD, DiscoveryHD.
|
Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 06-December-2011 kl. 10:16
beamer skrev:
Jeg har da tekst på HD kanaler. Jeg har Yousee, og kort til HD-pakken. For DR HD er det på side 396. For de andre HD kanaler er det helt anderledes, det er på menu, indstillinger i TV'et (samsung) for undertekst, sat Til (ligesom for TV2). Det har jeg på dansk på WildHD og NG_HD, DiscoveryHD.
|
Tror ikke, det er undertekster, men tekst-TV, der menes.
------------- Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
Skrevet af: zczc
Skrevet den: 06-December-2011 kl. 16:59
joern.loenborg skrev:
beamer skrev:
|
Tror ikke, det er undertekster, men tekst-TV, der menes. |
Jeg tror også, at "Tekst tv" betyder "tekst-tv".
|
|