Print side | Luk vindue

Selectorboks til dumpingpriser

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Modtagelse og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Generelt om modtagelse af TV, radio og andet media
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=10531
Udskrevet den: 23-Maj-2024 kl. 05:38


Emne: Selectorboks til dumpingpriser
Skrevet af: Peter Pan
Emne: Selectorboks til dumpingpriser
Skrevet den: 19-Marts-2006 kl. 20:37

Selectorboks til dumpingpriser. 2006
Af Eric Larsen
 
TDC Kabel-TV sætter sig nu for at få deres digitalboks ud i så mange danske hjem som muligt. TDC Kabel, der står for 40 pct. af tv-distributionen herhjemme, vil lokke sine tv-kunder til med rabatter på selve boksen på op til 77 pct., og frit valg mellem en række populære tv-kanaler.

Kort fortalt kan man i den kommende kampagneperiode købe en Selectorboks for helt ned til 295 kr., såfremt man også tegner abonnement på en programpakke.

De billigste pakker er bl.a. Favoritpakken, hvor man får fire ekstra valgfrie tv-kanaler for 48 kr. pr. måned.

Uden programpakker koster en Selector i tilbudsperioden 595 kr. - men det er stadig en besparelse på 1.000 kr. i forhold til normalprisen, og som Selector-ejer får man adgang til MusicChoice-radiokanalerne og alle Champions League-fodboldkampe.

Vil man have sin Selector helt gratis, kan man tegne abonnement på Canal +, og vil i tilgift få yderligere 30% rabat på abonnementsprisen.

De nye priser er helt uhørte i en branche, hvor digitalbokse hidtil har været en forholdsvis dyr investering, og hidtidige Selector-ejere vil sikkert skumle over det kraftige prisfald.

________________________________________________

Jeg gad godt vide om de gør dette fordi de snart er nødt til at give os en Selector, for at overholde deres forpligtigelser over os der modtager TDC's kabel tv signal, da vi med analog tv modtager, skal kunne se de kanaler der bliver digitale i den program pakke vi betaler abonnement for.
Jeg tror ikke at TDC fortsat vil håndtere både analog og digitale signaler, når alle kanaler er digitale.

Nu vi ved at den nye Selector er på trapperne, er det også en mulighed at man ikke vil brænde inde med de gamle.

Det er mine tanker, hvad mener i ?



-------------
Mvh. Peter Pan.-Se link- https://tinyurl.com/y7tbty8e" rel="nofollow - Råd-for-BL-tilslutning .



Svar:
Skrevet af: johnlindgreen
Skrevet den: 19-Marts-2006 kl. 21:08
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6179&KW=sagem+295&PN=0&TPN=14 - Dette og http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=9367&PN=7 - dette . 


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 19-Marts-2006 kl. 21:19

Nemlig John!

Og så måtte B&O eller Sony godt lave en rigtig lækker Selector-boks uden software-bugs.

Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Jeg tror ikke at TDC fortsat vil håndtere både analog og digitale signaler, når alle kanaler er digitale.

Peter Pan, hvad bygger du dette på?

Og hvor kommer Eric Larsens indlæg/artikel oprindeligt fra?



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: Peter Pan
Skrevet den: 19-Marts-2006 kl. 21:47

Hej.

Som skrever, jeg mener ikke at TDC vil opretholde et analog signal når alle de kanaler de sender ud efterhånden alle bliver digitale, hvorfor skulle de det ? det vil da nok være billigere for TDC at vi modtagere af kabel-tv har en Selector som kan konvertere til analog for os med ælder tv modtagere, det var hvad jeg vil bede om at i tager stilling til, der er ikke meget DETTE og DETTE i det.

Indledningen til min tråd kan læses her.

http://www.tvnyt.com/artikel/default.asp?id=12925 - http://www.tvnyt.com/artikel/default.asp?id=12925



-------------
Mvh. Peter Pan.-Se link- https://tinyurl.com/y7tbty8e" rel="nofollow - Råd-for-BL-tilslutning .


Skrevet af: Peter Pan
Skrevet den: 19-Marts-2006 kl. 21:56
Når Carser har du læst det, er du nu sur ?

-------------
Mvh. Peter Pan.-Se link- https://tinyurl.com/y7tbty8e" rel="nofollow - Råd-for-BL-tilslutning .


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 19-Marts-2006 kl. 22:12

Hej Peter Pan - og tak for hurtigt svar på mine to spørgsmål.

Min stilling: Alt digitaliseres efterhånden, eksempler er kameraer og telefoni. For nogen er det nærmest en revolution, for andre en evolution.
 
Jeg har haft Selector siden den kom frem, men for mange er digitalt TV(DVB) ret nyt, selvom det på Selector-fronten er cirka lige så gammelt som DVD-afspilleren er. 

Gamle TV holder ikke evigt. Så på et eller andet tidspunkt bliver analog transmission og modtagelse historisk.

Jeg tror bare ikke, det kun er TDC's økonomiske interesser, der bestemmer. Det er også, hvilke krav vi stiller til billedets kvalitet og kanaludbuddet - digitalt TV fylder ret lidt på nettet i forhold til analogt.



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: Peter Pan
Skrevet den: 19-Marts-2006 kl. 22:16
Også lige at der skal være DVB-C og helst HDMI udgang i den nye Selector for
virkeligt at få det bedste digitale tv signal, og dette vil man jo også klare ved at
alle har en Selectoren. Er det helt misforstået ?


-------------
Mvh. Peter Pan.-Se link- https://tinyurl.com/y7tbty8e" rel="nofollow - Råd-for-BL-tilslutning .


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 19-Marts-2006 kl. 22:20

Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Når Carser har du læst det, er du nu sur ?

Nå, det skrev du, mens jeg svarede. Næh, jeg er ikke spor sur.

Nu er det jo heller ikke mit humør, der er det seriøse(?) emne her.



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: Peter Pan
Skrevet den: 19-Marts-2006 kl. 22:33
Humer Carser, der står i det du læste at Selector-ejere vil sikkert skumle over det kraftige prisfald.

-------------
Mvh. Peter Pan.-Se link- https://tinyurl.com/y7tbty8e" rel="nofollow - Råd-for-BL-tilslutning .


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 19-Marts-2006 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Også lige at der skal være DVB-C og helst HDMI udgang i den nye Selector for
virkeligt at få det bedste digitale tv signal, og dette vil man jo også klare ved at
alle har en Selectoren. Er det helt misforstået ?
 
Alle Selectorer nye som gamle er DVB-C modtagere! Og den nye, der er på vej, får HDMI-udgang.
 
M.h.t. om alle skal have en Selector: Jeg er selv ret liberal, men forstår ikke rigtigt, at der i mange år ikke var flere end vistnok 40.000, der havde en.
 
Vi kan også sige: Alle skal have ret til godt billede. Eller en hjemmebio.

Må man ikke sætte parabol op og er man TDC Kabel TV kunde, så er en Selector en løsning, den er ikke totalt perfekt, men den er der, og jeg kan anbefale den.

At gå fra analog til digital modtagelse er ikke så stort et spring som at gå fra VHS til DVD, men der er bestemt forskel. Og så koster det kun 1 kr. om dagen incl. strøm at holde en betalt Selector (pt til 595,-) uden programpakker kørende.


-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 19-Marts-2006 kl. 22:38

Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Humer Carser, der står i det du læste at Selector-ejere vil sikkert skumle over det kraftige prisfald.

Aha - det var det, du mente. Min nye har jeg fået til dumpingprisen.  



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: Peter Pan
Skrevet den: 19-Marts-2006 kl. 22:51

Tusindtd tak Carser for hurtigt svar.

Jeg mener selv at dette er en fremgang, men også at en Selector bliver et krav i nærmeste fremtid for overhovedet at kunne bruge det kabel tv stik der sidder i min væg, og derfor må de levere den sammen med den program pakke vi betaler abonnement for.



-------------
Mvh. Peter Pan.-Se link- https://tinyurl.com/y7tbty8e" rel="nofollow - Råd-for-BL-tilslutning .


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 19-Marts-2006 kl. 23:03

Velbekomme.

Vi er helt enige: Lukkes der for det analoge er det bare at levere kunderne en boks!

Og det er også rigtigt, at grund-, mellem- og fuldpakker langtfra er gratis for os. Så boksen skulle nok kunne leveres uden beregning - og uden at TDC Kabel TV må træde i betalingsstandsning af den grund.



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: Peter Pan
Skrevet den: 19-Marts-2006 kl. 23:23
Nemlig dette er vores krav til TDC. 

-------------
Mvh. Peter Pan.-Se link- https://tinyurl.com/y7tbty8e" rel="nofollow - Råd-for-BL-tilslutning .


Skrevet af: charleston
Skrevet den: 20-Marts-2006 kl. 01:22
Der er vel ingen grund til at føle sig snydt hvis man er een af dem der har givet en formue for en Selector. Sidste sommer kunne man købe en dvd optager uden særlige finesser for ca. 3300,-. For det beløb får man idag ovenikøbet en med harddisk. Alt falder med tiden. Det ved vi alle.

-------------
charleston


Skrevet af: Peter Pan
Skrevet den: 20-Marts-2006 kl. 16:07

Dette lyder som volapyk i mine øre, hvad mener i ??

Beskrivelse fra Bent L. 

Da jeg lige har nedgraderet til grundpakke, kan jeg oplyse om at den ikke kan modtages på en selector digitalt, blev lidt overrasket, og fået denne mail fra TDC bla. bla. han skriver på sigt så det er nok ikke lige om hjørnet.

Tak for din henvendelse til TDC Kabel TV.

Hvis du forstiller dig at kanalerne ligger fordelt over et frekvensbånd, så vil du have Grundpakke-kanalerne nederst på båndet og fuldpakken øverst.
Grund-, Mellem- og Fuldpakke er adskilt af fysiske filtre som bestemmer hvilke signaler der kommer frem til den enkelte kundes TV (eller
digitalmodtager).
Grundpakken er altså begrænset af et filter, som gør at man ikke kan modtage signaler der ligger uden for denne pakke.

De digitale signaler ligger over det filter der er indsat mellem grund- og mellempakken. Dette er løsningen på et pladsspørgsmål, men det er helt klart vores ønske, er på sigt, at flytte de digitale signaler ned under det første filter.
På nuværende tidspunkt er løsningen altså, som du selv skrev, at du skal have mellem- eller fuldpakke. Når du først ligger over filteret mellem mellem- og fuldpakke, vil det være via selector-kortet i boksen at du bliver givet adgang til de digitale signaler.



__________________
Hilsen Bent


-------------
Mvh. Peter Pan.-Se link- https://tinyurl.com/y7tbty8e" rel="nofollow - Råd-for-BL-tilslutning .


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 20-Marts-2006 kl. 16:19

Det er ikke spor volapyk for mig. Jeg synes, det er en helt fin forklaring. Man kan finde sin kanaloversigt frem og have den i hånden mens man læser forklaringen, så kan man måske bedre se, hvordan det hænger sammen.

TDC Kabel TV gør på sin http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=slctr&_nfls=false - Selector-hjemmeside opmærksom på, at fuldt udbytte af en Selector kun opnås ved mellem- eller fuldpakke og på, hvilke (få) kanaler, der pt. kan ses, når man kun har grundpakke.

CITAT:

"Forudsætninger for Selector

For at få fuldt udbytte af Selector skal du være tilsluttet kabel-tv og tilmeldt Mellem- eller Fuldpakken.

Hvis du kun er tilmeldt Grundpakken, kan du benytte Selectors I-TV-services, samt få TV1000, CANAL+ og Hustler TV."



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: Peter Pan
Skrevet den: 20-Marts-2006 kl. 16:29

Det betyder så at rigtigt mange som lider under en beboer afstemninger, hvor et flertal (af ældre) har besluttet at grundpakken er tv nok for dem.

Ikke kan tilvælge en selector. Det er sku da strengt. 



-------------
Mvh. Peter Pan.-Se link- https://tinyurl.com/y7tbty8e" rel="nofollow - Råd-for-BL-tilslutning .


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 20-Marts-2006 kl. 16:49

Det er demokrati.

Selv med grundpakken kan man godt tilvælge en Selector, man kan bare ikke få fuldt udbytte af den.

Man kan for det første stadig se analogt TV. 

Og for det andet: Canal+ har mange kanaler, det har TV 1000 også. Og I-TV inkluderer den største 24-timer frem guide, der overhovedet findes.

Jeg synes, det er lidt strengt at kritisere TDC så hårdt, når man dels ikke har Selector (Peter Pan) og dels har nedgraderet (Bent L.). TDC har også været oppe imod en del pirateri i forskellige boligforeninger. 

Jeg er ikke ukritisk overfor TDC, især ikke med tekniske fejl, men man får ikke mere, end hvad man betaler for. Her i kampagneperioden får man meget for sine penge.

Jeg har desuden på beboermøder selv været med til at få mange naboer med på at vi fik Webspeed (stort flertal og pæn rabat fra TDC), og vi har længe haft fuldpakke hos os, hvor der bestemt også er mange ældre beboere.



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: bentol
Skrevet den: 20-Marts-2006 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Det er ikke spor volapyk for mig. Jeg synes, det er en helt fin forklaring. Man kan finde sin kanaloversigt frem og have den i hånden mens man læser forklaringen, så kan man måske bedre se, hvordan det hænger sammen.

TDC Kabel TV gør på sin http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=slctr&_nfls=false - Selector-hjemmeside opmærksom på, at fuldt udbytte af en Selector kun opnås ved mellem- eller fuldpakke og på, hvilke (få) kanaler, der pt. kan ses, når man kun har grundpakke.

CITAT:

"Forudsætninger for Selector

For at få fuldt udbytte af Selector skal du være tilsluttet kabel-tv og tilmeldt Mellem- eller Fuldpakken.

Hvis du kun er tilmeldt Grundpakken, kan du benytte Selectors I-TV-services, samt få TV1000, CANAL+ og Hustler TV."

Jeg bestilte et abonnement på chanal + samtidig med jeg sagde mit arbonnement op på min fuldpakke, så jeg havde da ikke forestillet mig at jeg så ikke kunne modtage grundpakken digitalt, når man nu godt kan modtage chanal + digitalt med grundpakken, et eller andet sted var der måske en der skulle have fortalt mig hvordan tingen hænger sammen, inden jeg betalte 300 kr. for en nedgradering?

OK sådan er det, så jeg kommer på DTT nettet lidt tidliger end beregnet



-------------
Bent


Skrevet af: charleston
Skrevet den: 20-Marts-2006 kl. 17:01

Dem der har kabel tv fra Telia-Stofa. De får 2 måneder canal+ og deres udgave af en Selector boks gratis.  Det kan man da forstå

Det kunne TDC nok aldrig finde på



-------------
charleston


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 20-Marts-2006 kl. 17:06

Hej Bent,

Hvis jeg var ansat i TDC eller du havde spurgt hér, havde jeg gerne fortalt dig det, så du ikke fik den kedelige overraskelse med, at grundpakkens kanaler ikke kan modtages digitalt, når man altså kun har abonnement på grundpakken.

Til andre: Det er nok en god ide at (nær)læse på TDC's sider om betingelser, forudsætninger og programpakker m.m., hvis man overvejer at få sig en Selector-boks.



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: bentol
Skrevet den: 20-Marts-2006 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Det er demokrati.

Selv med grundpakken kan man godt tilvælge en Selector, man kan bare ikke få fuldt udbytte af den.

Man kan for det første stadig se analogt TV. 

Og for det andet: Canal+ har mange kanaler, det har TV 1000 også. Og I-TV inkluderer den største 24-timer frem guide, der overhovedet findes.

Jeg synes, det er lidt strengt at kritisere TDC så hårdt, når man dels ikke har Selector (Peter Pan) og dels har nedgraderet (Bent L.). TDC har også været oppe imod en del pirateri i forskellige boligforeninger. 

Jeg er ikke ukritisk overfor TDC, især ikke med tekniske fejl, men man får ikke mere, end hvad man betaler for. Her i kampagneperioden får man meget for sine penge.

Jeg har desuden på beboermøder selv været med til at få mange naboer med på at vi fik Webspeed (stort flertal og pæn rabat fra TDC), og vi har længe haft fuldpakke hos os, hvor der bestemt også er mange ældre beboere.

Jeg kritisere faktis ikke TDC særlig hård, jeg konstater bare hvordan tingen hænger sammen så andre ikke falder i samme faldgrube som mig (altså hvis der er nogle der er ligeså dum som mig) ellers vil jeg bare sige jeg stille mig lidt uforstående overfor at det er sådan, når man tænker på at man nu bare kan købe en DBV-T tuner, og vupti har du de danske kanaler i en ordentlig kvalitet og det er jo kun en engangs udgift på små 1000 kr. de er hurtig tjent ind med de pakkepriser TDC har, og igen det er ikke en kritik af priserne, det er bare for mange penge når man ikke bruger f. eks. fuldpakken ret meget.



-------------
Bent


Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 20-Marts-2006 kl. 17:09

Carser, forestil dig at du har grundpakken og en lækker fladskærm. Du synes ikke rigtig at TV signalet står godt nok, og køber derfor en selector til 1600 + kort gebyr (ved godt at den er på tilbud lige nu). Der venter godt nok en skuffelse af de store!

Ikke "fuldt udbytte" må siges at være en rimelig kamufleret formulering af "nada digital signal".

Bortset fra det lyder den tekniske forklaring til at være OK, selv om den sikkert dækker over en bevidst prispolitik.



Skrevet af: bentol
Skrevet den: 20-Marts-2006 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Hej Bent,

Hvis jeg var ansat i TDC eller du havde spurgt hér, havde jeg gerne fortalt dig det, så du ikke fik den kedelige overraskelse med, at grundpakkens kanaler ikke kan modtages digitalt, når man altså kun har abonnement på grundpakken.

Til andre: Det er nok en god ide at (nær)læse på TDC's sider om betingelser, forudsætninger og programpakker m.m., hvis man overvejer at få sig en Selector-boks.

Hej Casper

Det er jo ikke alle kunder der er lige godt indformeret før de går i en TDC butik, dét var jeg åbentbart heller ikke, havde så forventet at når man nu fysisk går ind og bestiller et given produkt, at blive ordentlig informeret, det syntes jeg der mangler i mit tilfælde.



-------------
Bent


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 20-Marts-2006 kl. 17:14

Hej mgmg,

I get it. Og det er trist, når man møder uforudsete skuffelser.

Derfor skrev jeg også 3 minutter før dig dette:

Til andre: Det er nok en god ide at (nær)læse på TDC's sider om betingelser, forudsætninger og programpakker m.m., hvis man overvejer at få sig en Selector-boks.



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: Christian81
Skrevet den: 20-Marts-2006 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af charleston charleston skrev:

Dem der har kabel tv fra Telia-Stofa. De får 2 måneder canal+ og deres udgave af en Selector boks gratis.  Det kan man da forstå

Det kunne TDC nok aldrig finde på



Jeg syntes faktisk, at TDC's tilbud er bedre. Jeg har "købt" en selector boks med canal+. Ja købt er faktisk så meget sagt, for jeg fik boksen gratis. Derudover fik jeg 30% rabat på canal+ i de første 12 måneder, således, at jeg altså kun skal betale 149,- i måneden plus et årligt kort gebyr på 199,- :)


Skrevet af: bentol
Skrevet den: 20-Marts-2006 kl. 17:19
Bortset fra kunde betjeningen så er tilbudet med en selector gratis ved abonnement på chanal+ et år til 149 kr pr. mdr. da rimelig OK

-------------
Bent


Skrevet af: Peter Pan
Skrevet den: 20-Marts-2006 kl. 17:20

Bentol:

Det var lige din situation jeg tænkte på da jeg skrev at det er strengt.

Charleston:

Sådan skal det være.

Carser:

Vi havde Selector i en årække, men her i huset er der også demokrati. Min kone gav mig et valg mellem at fortsætte med K56 modem eller aflevere Selectoren mod 512 op/ 512 ned. Hvad tror du jeg valgte



-------------
Mvh. Peter Pan.-Se link- https://tinyurl.com/y7tbty8e" rel="nofollow - Råd-for-BL-tilslutning .


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 20-Marts-2006 kl. 17:20

Oprindeligt skrevet af bentol bentol skrev:

Det er jo ikke alle kunder der er lige godt indformeret før de går i en TDC butik, dét var jeg åbentbart heller ikke, havde så forventet at når man nu fysisk går ind og bestiller et given produkt, at blive ordentlig informeret, det syntes jeg der mangler i mit tilfælde.

Det kunne gøres bedre, enig. Vi giver hermed ekspedienten en lille næse. 

Jeg oplevede selv, at de midt i kampagnen havde udsolgt i flere butikker og måtte købe min nye et helt andet sted.



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 20-Marts-2006 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Carser:

Vi havde Selector i en årække, men her i huset er der også demokrati. Min kone gav mig et valg mellem at fortsætte med K56 modem eller aflevere Selectoren mod 512 op/ 512 ned. Hvad tror du jeg valgte

Skilsmisse!

Nej, det er fis og jeg savner ved Gud ikke analog opkobling til internettet. Men jeg ER glad for digitalt TV og føler mig ikke spor snydt af TDC.

Nu ser jeg også, at Christian også synes tilbuddet, han har benyttet sig af, er helt i orden på prisen.

I øvrigt er grunden til, at jeg skrev, du var hård ved TDC disse ord: Det er sku da strengt. 



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: Peter Pan
Skrevet den: 20-Marts-2006 kl. 18:04
Nu mit store spørgsmål, hvad vil i gøre med alle jeres nyindkøbte (gamle) Selector, når der om få mdr. kommer en ny med de nyeste teknologier og HDMI udgang ??

-------------
Mvh. Peter Pan.-Se link- https://tinyurl.com/y7tbty8e" rel="nofollow - Råd-for-BL-tilslutning .


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 20-Marts-2006 kl. 18:17

Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Nu mit store spørgsmål, hvad vil i gøre med alle jeres nyindkøbte (gamle) Seletor, når der om få mdr. kommer en ny med de nyeste teknologier og HDMI udgang ??

Jeg personligt vil fortsat bruge min og har ikke TV med HDMI.



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: bentol
Skrevet den: 20-Marts-2006 kl. 18:46

Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Nu mit store spørgsmål, hvad vil i gøre med alle jeres nyindkøbte (gamle) Selector, når der om få mdr. kommer en ny med de nyeste teknologier og HDMI udgang ??

Hej PP

Problemet er heller ikke så stort for mig endnu, ingen HDMI på CTR, hvad mener du lige med ny teknologi, bliver det ikke bare en selector med HDMI?

Det er selvfølgelig også godt for dem med Proj. og Fladskærme.



-------------
Bent


Skrevet af: Peter Pan
Skrevet den: 20-Marts-2006 kl. 19:14

Bent

Jeg har siden jeg skrev det forige indlæg ledt efter det sted hvor jeg for ca. en mdr. siden læste om nyheder i ny selector 2006, men jeg kan ikke finde det HJÆLP--- Hjælp



-------------
Mvh. Peter Pan.-Se link- https://tinyurl.com/y7tbty8e" rel="nofollow - Råd-for-BL-tilslutning .


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 20-Marts-2006 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Nu mit store spørgsmål, hvad vil i gøre med alle jeres
nyindkøbte (gamle) Selector, når der om få mdr. kommer en ny med de
nyeste teknologier og HDMI udgang ??


Den nye er jo kun nødvendig hvis man vil se HD, og det betyder sikkert, at
man skal abonnere på en pakke med HD kanaler.


Skrevet af: Peter Pan
Skrevet den: 20-Marts-2006 kl. 19:52

Hej Lunddal og velkommen.

"Den nye er jo kun nødvendig hvis man vil se HD, og det betyder sikkert, at man skal abonnere på en pakke med HD kanaler."

Når du har fulgt alle de tråde om nye fladskærms TV, tror jeg der er rigtigt mange der venter på den Selector. Du vil kunne se over there at B&O eks. ikke mener at de behøver at tænke på DVB-C, for det klare TDC jo nok  er deres holdning.



-------------
Mvh. Peter Pan.-Se link- https://tinyurl.com/y7tbty8e" rel="nofollow - Råd-for-BL-tilslutning .


Skrevet af: Lone
Skrevet den: 20-Marts-2006 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Carser:

Vi havde Selector i en årække, men her i huset er der også demokrati. Min kone gav mig et valg mellem at fortsætte med K56 modem eller aflevere Selectoren mod 512 op/ 512 ned. Hvad tror du jeg valgte

Pyha - godt jeg ikke har en kone....

Jeg har nemlig BÅDE selector OG hunde-hurtig ADSL (2048/1024) 
Sikken ballade der kunne blive ...

 

 Lone



Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 20-Marts-2006 kl. 20:08

Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Når du har fulgt alle de tråde om nye fladskærms TV, tror jeg der er rigtigt mange der venter på den Selector.

Jo da, men 595 er jo heller ikke alverden hvis man lige har betalt 15-25.000 for et nyt TV og gerne vil have det bedst mulige signal med det samme - ingen ved jo med sikkerhed hvornår den nye kommer og hvad prisen bliver.



Skrevet af: Peter Pan
Skrevet den: 20-Marts-2006 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

- ingen ved jo med sikkerhed hvornår den nye kommer og hvad prisen bliver.

Her hvad jeg søgte.

TDC Kabel-TV er endnu ikke helt klar med deres nye Sagem DVB-C StB HDTV box, men Jørgen Michaelsen mente, den vil være det før VM i fodbold næste sommer. Til den tid lancerer TDC en ny programpakke med bl.a. tre-fire HDTV kanaler. Boxen er en kompliceret konstruktion med speciel CPU og kredse til dekodning af MPEG2 og MPEG4 og kopieringsbeskyttelse.



-------------
Mvh. Peter Pan.-Se link- https://tinyurl.com/y7tbty8e" rel="nofollow - Råd-for-BL-tilslutning .


Skrevet af: Peter Pan
Skrevet den: 20-Marts-2006 kl. 20:20
Og LONE du er sku en heldig mand.

-------------
Mvh. Peter Pan.-Se link- https://tinyurl.com/y7tbty8e" rel="nofollow - Råd-for-BL-tilslutning .


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 20-Marts-2006 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Nej og den hjælp jeg råbte om vedrørende det emne er indtil videre udeblevet.

Det er jo svært at hjælpe med noget, som ingen ved noget om

Men mon ikke TDC vælger Sagem igen, og mon ikke den kommer til at blive noget lignende denne - bare med DVB-C, og MPEG-4 HDTV:

http://www.sagem.com/index.php?id=710&L=2 - http://www.sagem.com/index.php?id=710&L=2



Skrevet af: bentol
Skrevet den: 20-Marts-2006 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Bent

Jeg har siden jeg skrev det forige indlæg ledt efter det sted hvor jeg for ca. en mdr. siden læste om nyheder i ny selector 2006, men jeg kan ikke finde det HJÆLP--- Hjælp

Det er helt i orden, deres hjemmeside er lidt rodet, men mon ikke det er med MPEG4 chips til HDTV, hvordan ser fremtiden egentlig ud på DTT nettet med hensyn til HDTV fra DR?



-------------
Bent


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 20-Marts-2006 kl. 20:33

Der er ikke plads til HDTV på DTT før det analoge net lukkes i efteråret 2009.

Medmindre man politisk vælger at give DR og TV2 de ledige muxer, men mon ikke de kommer til at gå til kommercielle kanaler, når det nye medieforlig kommer på plads senere i år?



Skrevet af: bentol
Skrevet den: 20-Marts-2006 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Der er ikke plads til HDTV på DTT før det analoge net lukkes i efteråret 2009.

Medmindre man politisk vælger at give DR og TV2 de ledige muxer, men mon ikke de kommer til at gå til kommercielle kanaler, når det nye medieforlig kommer på plads senere i år?

du får jo nok desværre ret 



-------------
Bent


Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 20-Marts-2006 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af Lone Lone skrev:

Jeg har nemlig BÅDE selector OG hunde-hurtig ADSL (2048/1024) 

Nu overdriver du vist. Max ul for ADSL er 768. Eller også er du blandt de få promille der har 2(+).



Skrevet af: lahan
Skrevet den: 20-Marts-2006 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Oprindeligt skrevet af Lone Lone skrev:

Jeg har nemlig BÅDE selector OG hunde-hurtig ADSL (2048/1024) 

Nu overdriver du vist. Max ul for ADSL er 768. Eller også er du blandt de få promille der har 2(+).

Øhhh med en ADSL Annex M kan man da få 11.3/3.4 Mbps.



Skrevet af: Maria
Skrevet den: 21-Marts-2006 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af Lone Lone skrev:

Pyha - godt jeg ikke har en kone....

Jeg har nemlig BÅDE selector OG hunde-hurtig ADSL (2048/1024) 
Sikken ballade der kunne blive ...

LOL og ditto. Har dog stadig kun en gammel Selector, men springer i løbet af den næste par uger på tilbuddet.

Skal så også have fundet ud af hvilken digi-boks jeg skal have, men det må vente til jeg har lidt mere styr på det hele.



-------------
Mvh Maria



Print side | Luk vindue