Print side | Luk vindue

Hjælp til ext. Harddisk til julegave

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=105321
Udskrevet den: 26-Februar-2025 kl. 00:14

Emne: Hjælp til ext. Harddisk til julegave
Skrevet af: Ning
Emne: Hjælp til ext. Harddisk til julegave
Skrevet den: 13-December-2011 kl. 18:16
Hej
Jeg har brug for lidt hjælp.
En af børnene ønsker sig en extern Harddisk i julegave, og jeg er lidt på vorherres markTongue

Den skal bruges til hans bærbare og til hans tv ( LG m usb)

Prisen skulle gerne være omkring 5-600 kr

Hvad skal man kigge efter????????????

På forhånd tak

-------------
Ning

Svar:
Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 13-December-2011 kl. 18:26
Et enkelt tip: Kig efter en uden tænd/sluk knap. Jeg har før købt en hdd med tænd/sluk og den blev returneret da den forblev tændt ind til den blev slukket manuelt.

Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 13-December-2011 kl. 19:11
Mit råd er at købe én med ekstern strømforsyning, da det ikke er sikkert at tv'et kan trække en harddisk gennem usb.
Og kig også på hvor lang garantien er.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 13-December-2011 kl. 19:14

Hvor stor skal den være.? Priserne på sådanne er i top i øjeblikket især ved køb her i landet. Denne: http://www.it-netsupply.dk/shop/verbatim-store-n-6111p.html - http://www.it-netsupply.dk/shop/verbatim-store-n-6111p.html  fra Tyskland koster lidt over Kr. 500 (500Gb).
 En HDD kan ikke både bruges til TVet og PCen, TVet krypterer optagelsene, så de kun kan bruges på TVet.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 13-December-2011 kl. 19:27
Den skal nok være på minimum 500 gigabyte.
Tror ikke at den som sådan skal bruges til at optage fra tv, men mere til at se downloaded materiale på tvèt
Hvis den endelig skal bruges til at optage noget fra tv er det nok kun for at se det senere på selvsamme tv

-------------
Ning

Skrevet af: peejay
Skrevet den: 13-December-2011 kl. 19:33
Lad være med at købe HDD lige nu.

Priserne er høje lige nu, fordi en stor del af fabrikkerne blev ramt af oversvømmelserne i Thailand. I løbet af foråret vil priserne falde markant.

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 13-December-2011 kl. 19:36

Så er det nok en god ide, at bestille med det samme så den kan nå at komme frem.

PS: vær opmærksom på, at TVet med sansynlighed har en begrænsning med hensyn til de formater det kan afspille. Det skulle fremgå af manualen hvilke der understøttes.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 13-December-2011 kl. 21:05
som flere siger - lad være med at købe harddiske lige i øjeblikket. priserne er stadig MEGET højere end før oversvømmelserne i thailand. forvent ikke en normalisering før tidligst februar måske endda marts/april

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 13-December-2011 kl. 22:07
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Et enkelt tip: Kig efter en uden tænd/sluk knap. Jeg har før købt en hdd med tænd/sluk og den blev returneret da den forblev tændt ind til den blev slukket manuelt.

Det har næppe noget med tænd-sluk knappen at gøre. Hvorvidt harddisken kan slukkes fra computeren, har noget med chipset og software at gøre. En 2.5" USB disk, som strømforsynes over USB, vil slukke når du slukker computeren medmindre computeren leverer strøm på USB porten.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 13-December-2011 kl. 22:11
Okay venner, tak for hjælpen.
Vi har snakket lidt om det herhjemme og har besluttet at købe noget andet og så vente med harddisken til sommer når han har fødselsdag.

-------------
Ning

Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 03:49
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Det har næppe noget med tænd-sluk knappen at gøre. Hvorvidt harddisken kan slukkes fra computeren, har noget med chipset og software at gøre. En 2.5" USB disk, som strømforsynes over USB, vil slukke når du slukker computeren medmindre computeren leverer strøm på USB porten.

Korrekt. Den hdd jeg kortvarigt havde hjemme var med strømforsyning, og når den var tilsluttet min medieafspiller vedblev den med at være tændt; selv når afspilleren stod i standby. Da trådstarter også skal kunne tilslutte den til tv, var det nærlæggende at tro at det fungerede på samme måde her.  

Skrevet af: Roland
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 04:55
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Okay venner, tak for hjælpen.
Vi har snakket lidt om det herhjemme og har besluttet at købe noget andet og så vente med harddisken til sommer når han har fødselsdag.
Hvis det alligevel sku' være. Så prøv evt. at tage forbi en Kvickly og se efter om de stadig har en Verbatim 1,5 Tb til 499 kr. (ikke noget de annoncerer med) 
Den er med strøm adapter og kører via USB 2.0. 
Virker fortrinligt og fylder ikke alverden + et rimelig enkelt men smart udseende.

Jeg nuppede lige 3 stk. i min lokale Kvickly ! En til mummy - en til knægten + en til mig selv.
(2 julegaver klaret Wink

Mener de stadig har nogle tilbage i vores (Kvickly i Brøndbyøster).
Alle andre steder herhjemme, både net- og fysiske butikker, ta'r fra ca. 1000 kr. og op til 1900 kr. !!

Det er http://www.verbatim.dk/dk_24/product_external-hard-drive-usb-2-0-1-5tb_51_0_16081.html - denne her det drejer sig om

Ihf. en god pris, hvis de har den endnu. Men ved selvfølgelig ikke, om det er i alle afdelinger den findes.
I vores fyldte de flere i skabet i elektronik afdelingen - efter at jeg havde købt mine 3 stk.
Så måske et forsøg værd.

-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks

Skrevet den: 16-December-2011 kl. 02:20
Ka' lige tilføje, at Kvickly Brøndbyøster havde 6 stk. Verbatim 1,5 Tb stående, da jeg kiggede forbi lige før lukketid.
Stadig til 499 kr. ! Hvis nogle sku' være interesserede.

-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar

Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 16-December-2011 kl. 14:10
Tak for tippet - fik købt i Kvickly, Næstved. Der stod 799 på prisskiltet, men den scannede ind til 499,95 Big smile
Der er stadig 7-8 stk. tilbage.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 16-December-2011 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Tak for tippet - fik købt i Kvickly, Næstved. Der stod 799 på prisskiltet, men den scannede ind til 499,95 Big smile
Der er stadig 7-8 stk. tilbage.
Super Thumbs Up 
Har lige været i Kvicly Brøndbyøster i dag og de har stadig 6 stk.til 499 kr.

-------------

Print side | Luk vindue