Waoo TV boks - under al kritik
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=105348
Udskrevet den: 17-Februar-2025 kl. 04:54
Emne: Waoo TV boks - under al kritik
Skrevet af: troelsit
Emne: Waoo TV boks - under al kritik
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 07:49
Jeg blev kunde hos Energimidt (fiberbredbaand) for 5 år siden - ca. samme tid som de gik ind på markedet for fiber/TV/internet. De 5 år har været en lang hård rejse gennem forskellige underleverandører af inhold (Energimidt, Smile content, Waoo, osv). Det fremsendte hardware har været skiftet ud 3 gange grundet alverdens fejl såvel hardware som software. Men den dag idag er jeg nogenlunde tilfreds med kanaludvalget og billedekvaliteten, men der er dog et punkt som har været et gennemgående problem i de 5 år. Den håbløst elendige TV boks som udleveres af Energimidt. Jeg kan nævne et par eksempler:
- Menuerne kører langsommere end langsomt. Der er flere sekunders ventetid i menuerne hvilket er det primære problem - Menuerne er dårligt grafisk designet. Man kan betvivle om der rent faktisk har været en grafiker inde over GUI'en. - Harddisk-funktionaliten fejler til tider. Genstart afhjælper problemet på kort sigt - Prisen på film er alt for høj - Usability er tilsyneladende et ukendt begreb. Mange funktioner virker rasende besværlige og kræver megen øvelse og tilvænning.
Jeg er tilbøjelig til at sige at boksen er næsten ubrugelig grundet den dårlige performance.
Det kan virke besynderligt at vi i 2011 ikke er i stand til at se et bedre produkt på markedet. Til sammenligning var teksttv mere effektivt for 25 år siden. Parabol-receiveren var markant mere effektiv for 20 år siden. Ja, selv oldgamle AS400 systemer fungerer meget bedre. Vi kender alle smertegrænserne for websites performance. Hvis de kører trægt og det kræver ventetid mister vi tålmodighed og klikker væk. Jeg er klar over at man ikke kan sammenligne æbler og bananer, men vil stadigvæk mene at som dum forbruger forholder man sig til hastighed og performance og der dumper boksen på det groveste.
Jeg leder efter nogle gode argumenter på hvorfor det forholder sig sådan. Kan det være teknologien der sætter begrænsningen? Er det mangel på konkurrence? Er elselskaberne ikke kritiske nok i forhold til leverandørerne?
------------- Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
|
Svar:
Skrevet af: cjdanmark
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 09:11
Overvejer at skifte fra TDC Hometrio til Waoo, er i Seas-Nve området - så vidt jeg har forstået så er der mange forskellige bokse i brug hos Waoo, hvilken boks er det du har, som er så ringe?
|
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 10:06
Jeg har ikke hørt om nogen boks der er decideret hurtig.
Jeg har en sort Motorola med harddisk.
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
|
Skrevet af: ridderdk
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 10:41
Jeg har Waoo gennem SEAS-NVE og har både en Airties 7120 samt en Motorola boks med harddisk, Motorola boksen fandt jeg hos DBA, ringede til Waoo kundeservice og gav dem Mac på boksen og satte den til. Begge bokse kører upåklageligt, kanalskift tager 1-2 sekunder, den eneste anke jeg har, er den software der kører på dem. Menuer, Ondemand m.m kører laaangsomt, men heldigvis er det ikke noget jeg normalt bruger
|
Skrevet af: cjdanmark
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 11:01
Så Motorola boksen, er "den gamle model" og Airties 7120 den nye model?? HomeTrio boksen med harddisk er heller ikke for stabil, kører et setup med 2 ekstra bokse, hvor man bruger boksen med harddisk til lagring af optagelser, og det virker alt andet end stabilt, og det er også virkelig langsomt så snart man bruger ekstra funktioner og ikke kun basale ting som kanalskift, så jeg havde håbet på at det ville være bedre med Waoo. Jeg kan forresten ikke se nogen steder om man hos Waoo kan "se" hovedboksen fra ekstra boksene, sådan at man kan optage og afspille optagelser fra ekstra boksene der er placeret i andre rum???
ridderdk skrev:
Jeg har Waoo gennem SEAS-NVE og har både en Airties 7120 samt en Motorola boks med harddisk, Motorola boksen fandt jeg hos DBA, ringede til Waoo kundeservice og gav dem Mac på boksen og satte den til.Begge bokse kører upåklageligt, kanalskift tager 1-2 sekunder, den eneste anke jeg har, er den software der kører på dem. Menuer, Ondemand m.m kører laaangsomt, men heldigvis er det ikke noget jeg normalt bruger |
|
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 12:06
ridderdk skrev:
Jeg har Waoo gennem SEAS-NVE og har både en Airties 7120 samt en Motorola boks med harddisk, Motorola boksen fandt jeg hos DBA, ringede til Waoo kundeservice og gav dem Mac på boksen og satte den til.Begge bokse kører upåklageligt, kanalskift tager 1-2 sekunder, den eneste anke jeg har, er den software der kører på dem. Menuer, Ondemand m.m kører laaangsomt, men heldigvis er det ikke noget jeg normalt bruger |
Det er også menuerne der er mit ankepunkt. Ondeman, harddisk-funktion, tv-guide... Det er håbløst langsomt. Og jeg fatter det ikke når nu man kan lave diverse andet som fungerer lynhurtigt (Ipad apps, Websites, programmer, osv)
Hvad er dit indtryk af 7120 i forhold til Motorola? Ifølge supporten skulle der være enorm forskel, men mistænker dem for at sige det af kommercielle årsager. Jeg har nemlig ladet mig fortælle at forskellen er til at overse...
Hvad mener du? Er det værd at smide penge efter en opgradering?
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
|
Skrevet af: Ozzy
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 12:35
Airties benytter et helt andet chipset end hvad Motorola gør. Og jeg har selv 5 stk 7120 derhjemme, og alle køre sgu helt perfekt.
Motorola køre med et ST Micro chipset, og Airties benytter det nye Broadcom chip som køre meget hurtigere, mere stabil mv end hvad ST Micro levere.
Motorolaen er også en ældre udgave, og det giver derfor god mening at den langsomere mv. end hvad Airties er.
------------- | Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
|
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 12:51
Ozzy skrev:
Airties benytter et helt andet chipset end hvad Motorola gør. Og jeg har selv 5 stk 7120 derhjemme, og alle køre sgu helt perfekt.
Motorola køre med et ST Micro chipset, og Airties benytter det nye Broadcom chip som køre meget hurtigere, mere stabil mv end hvad ST Micro levere.
Motorolaen er også en ældre udgave, og det giver derfor god mening at den langsomere mv. end hvad Airties er.
|
Så udfra det vil en opgradering til 500 kr være ok?
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
|
Skrevet af: jeps
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 13:13
Så prøv Airties 7130 (med HD), så får du en masse nyt at klage over ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif) Optagelser som ikke virker, ingen surround over HDMI, manglende initialisering af HDMI ved start af boks fra Standby, man kan ikke starte et optaget program før det er helt færdig med at optage osv. Det er som om man befinder sig i 1990'erne, men det er måske hvad Waoo tror at brugerne vil betale ?
|
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 13:14
troelsit skrev:
Ozzy skrev:
|
Så udfra det vil en opgradering til 500 kr være ok?
|
Min erfaring siger ja. :)
Motorola grafik virker lidt grov i det, mere firekantet, hvor det virker meget mere flydende på en Airties, samt hele menu systemmet køre meget bedre og smooth i forhold til.
Jeg er glad for mine mange STB jeg har derhjemme, samt konen og resten af familien er glad for dem.
------------- | Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
|
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 13:16
jeps skrev:
Så prøv Airties 7130 (med HD), så får du en masse nyt at klage over ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif) Optagelser som ikke virker, ingen surround over HDMI, manglende initialisering af HDMI ved start af boks fra Standby, man kan ikke starte et optaget program før det er helt færdig med at optage osv. Det er som om man befinder sig i 1990'erne, men det er måske hvad Waoo tror at brugerne vil betale ? |
Åh nej, det var det svar jeg frygtede og forventede....
Jeg overvejer at gå helt væk fra boxen og bruge mit TV's DVB-C istedet for. Det må da om ikke andet lige give en markant bedre performance samt man nu rent faktisk kan bruge sit TV's funktioner.
Disse eksterne boxe er noget f..... har skabt ![Ouch Ouch](smileys/smiley18.gif)
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
|
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 13:19
Jeg savner stadig nogle svar på hvorfor produkterne er så håbløst bagud i forhold til andre produkter og den teknologi der er til rådighed
Kan det være fordi det er 'browser-baseret'? Altså at alle menuer og indhold loades i realtime? Det er jo det samme med websites, ikke?
Anyone?
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
|
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 13:27
troelsit skrev:
Jeg savner stadig nogle svar på hvorfor produkterne er så håbløst bagud i forhold til andre produkter og den teknologi der er til rådighed
Kan det være fordi det er 'browser-baseret'? Altså at alle menuer og indhold loades i realtime? Det er jo det samme med websites, ikke?
Anyone?
|
Hardwaren skal være så billig som mulig, i det at man ikke vil betale en formue for at have en tv boks til at vise tv med.
Man kan sagtens få tv bokse med atom cpu osv, men så koster en STB lige pludselig 2k i stedet for. Og det vil ingen købe. Man skal huske på at det er produkt til fx. 100.000 users her, og hvis vi siger 100.000 x 2000 kr. = av min penge pung.
Derfor er producenter nød til at finde noget hardware som kan levere et "fornuftigt" resultat uden at blive alt for dyr at indkøbe.
Der er mange fordele ved at lave det via "browser" men efter hvad jeg ved så er der ny teknologi på vej som gør at alt portal = menu info kommer i samme strøm som en tv, og ikke via http som mange tv bokse benytter sig af i dag. Det vil resultere i at det vil køre så meget mere smooth og mulighed for at kunne lave det grafiske lager i HD fx, eller i cover flow osv.
men der går nok nogle år får man ser sådan noget på det danske markede evt.
|
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 13:31
ja, ok... God pointe! Jeg troede dog at laveste fællesnævner stadig var højere end det som Motorola leverer i min box.
Som sagt har jeg ikke haft noget elektronik i årtier der kører så langsomt, fyldt med fejl og så ugennemført. Men det handler nok om time-to-market kombineret med at det er pris, pris, pris. Så alt er sparet væk
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
|
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 13:39
troelsit skrev:
ja, ok... God pointe! Jeg troede dog at laveste fællesnævner stadig var højere end det som Motorola leverer i min box.
Som sagt har jeg ikke haft noget elektronik i årtier der kører så langsomt, fyldt med fejl og så ugennemført. Men det handler nok om time-to-market kombineret med at det er pris, pris, pris. Så alt er sparet væk
|
Yep er helt enig med dig her.... Når alt kommer til alt så handler det jo tit om pris pris og atter pris.
|
Skrevet af: binderup
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 17:03
Jeg ser frem til den dag hvor der er en fælles standard for IPTV, så de moderne TV med ethernet stik ikke behøver en boks for at vise TV.
|
Skrevet af: Letten
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 17:07
troelsit skrev:
Jeg overvejer at gå helt væk fra boxen og bruge mit TV's DVB-C istedet for. Det må da om ikke andet lige give en markant bedre performance samt man nu rent faktisk kan bruge sit TV's funktioner.
|
Det kommer meget an på TV'et, det er jo ikke verdens hurtigste computer der byggges ind i TV'ene. Jeg er lige skiftet fra DVB-C til Waoo boks (Airties) og synes ikke den virker langsom.
troelsit skrev:
Disse eksterne boxe er noget f..... har skabt ![Ouch Ouch](smileys/smiley18.gif)
|
Tror man skal vænne sig til dem - de har også den fordel at du får samme betjening ved de forskellige TV i huset. Også fedt at have pause og start forfra alle steder f.eks..
|
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 17:10
binderup skrev:
Jeg ser frem til den dag hvor der er en fælles standard for IPTV, så de moderne TV med ethernet stik ikke behøver en boks for at vise TV. |
Ja, tænk hvis Waoo ville understøtte det nye Google TV (version 2). Det skulle angiveligt komme i rigtig mange TV til næste år - det ville være fedt.
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 17:12
Ozzy skrev:
Man kan sagtens få tv bokse med atom cpu osv, men så koster en STB lige pludselig 2k i stedet for. Og det vil ingen købe. |
Det er da ikke mere end man kan købe modtagere til hos andre udbydere. Er tingene i orden, så er der da ikke noget problem med det.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 20:58
Letten skrev:
Tror man skal vænne sig til dem - de har også den fordel at du får samme betjening ved de forskellige TV i huset. Også fedt at have pause og start forfra alle steder f.eks.. |
Jeg skal godt nok tage JA-hatten på hvis jeg skal følge dig her ![Wink Wink](smileys/smiley2.gif)
Jeg har som sagt ALDRIG - og jeg mener faktisk ALDRIG - haft noget elektronik der reagerer ligeså langsomt som settopboxene fra EnergiMidt gennem de sidste 5 år. Det er mig ubegribeligt at man overhovedet vil lancere et så håbløst produkt. Hvad angår dine pointer: Det er da også kun fedt at have samme betjening i huset hvis betjeningen er hurtig og effektiv. Flere dårlige oplevelser gør da ikke sagen bedre
Det med pause/starte forfra er en nyttig feature. Vi har desværre bare oplevet mange gange at den cutter i optagelsen og så sidder man pludselig uden noget som helst. Det er problematisk man ikke kan regne med en harddiskoptager. Det er vel netop pointen med en optager.
Det skal siges at jeg er meget begejstret for deres billedekvalitet, kanaludvalg samt deres WEB-tv og IPAD app der virker optimalt for mig. Det er simpelthen for fedt når man er ude at rejse at man har sine kanaler med sig
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
|
Skrevet den: 15-December-2011 kl. 09:07
Radiomanden skrev:
Ozzy skrev:
Man kan sagtens få tv bokse med atom cpu osv, men så koster en STB lige pludselig 2k i stedet for. Og det vil ingen købe. |
Det er da ikke mere end man kan købe modtagere til hos andre udbydere. Er tingene i orden, så er der da ikke noget problem med det. |
De 2k vil være en indkøbs pris for sådan en enhed, det vil sige at udsalgsprisen vil være noget mere.... Og det er der ikke den store forretning i, og desuden er det en stor udgift for udbyderen at skulle indkøbe disse enehder, og som det er lige nu så er der ikke et markede for dette.
Som nogle af de andre siger, så vil det være lækkert hvis man kunne få nogle tjenester ind i selve tvet via "smart tv" fx. evt. blot en VOD shop til at starte med til Waoo mv.
Ja det bliver spændene at se hvad tiden bringer her.
|
Skrevet af: janbau
Skrevet den: 17-December-2011 kl. 12:34
Hej Ozzy nu da du har så mange bokse af Airties 7120 som du jo skriver kører perfekt . Jeg har den Tilgin boks som blev leveret fra starten af og er intreseret i at ombytte den til en Airties 7120 eller Airties 7130 ( Den med optagefuktion ) Mit spørgsmåel er så du har vel også haft Tilgin boksen fra starten af ? så måske du må kunne sige om Airties 7120 er bedre og hurtigere end Tilgin Boksen ? . Og kan du sige mig om det er lykkes dig at bruge Airties 7120 som optageboks ved tilslutning af Usb Harddisk da flere jo skriver at det kan man godt få til at fungere . Da man jo skal give 99 kr i leje for en Airties 7130 med indbygget harddisk .
Ozzy skrev:
|
------------- Lg 47L M760 T LG C7 Oled Marantz 6010 Av 9,2 Atmos Cambridge Azur 651 W Effekt Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup Aktiv Sub 4 K Blu-ray
|
Skrevet af: Jubas
Skrevet den: 17-December-2011 kl. 18:39
Det med at have alt indbygget i fjernsynet er nok utopi, der kommer hele tiden nye tjenester og leverings standarder (hls/smooth/progessive) og ikke mindst DRM. Jeg tror lige så godt vi kan vende os til at købe en god monitor/lydanlæg og så tilslutte det der lige er oppe i tiden, når man som jeg vil have det hele. Hvis bare boks producenterne kunne få styr på det der HDMI-CEC så det hele var på en fjernbetjening. Ang Motorola vs AirTies så er det da rigtigt at AirTies er hurtigere end Motorola, men jeg synes nu ikke de sidste modeller at Motorola er langsomme. Alså 1003/1903/1963 de kører ganske fint og har en bedre IR modtagelse end AirTies. Et par at mine kollegaer mener endda at billedekvaliteten er lidt bedre på Motorola end den er på AirTies.
|
Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 17-December-2011 kl. 19:37
Jeg må indrømme startede ud med amino boksen som var utålelig langsom har nu en basis airties boks, den er instant til det meste, hurtigere end min interne dvb c boks i Samsung tvet så er rimelig tilfreds, eneste jeg er lidt træt af, er txt tv.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio
|
Skrevet af: Michael (Waoo)
Skrevet den: 19-December-2011 kl. 10:11
Ozzy skrev:
troelsit skrev:
Anyone?
|
Hardwaren skal være så billig som mulig, i det at man ikke vil betale en formue for at have en tv boks til at vise tv med.
Man kan sagtens få tv bokse med atom cpu osv, men så koster en STB lige pludselig 2k i stedet for. Og det vil ingen købe. Man skal huske på at det er produkt til fx. 100.000 users her, og hvis vi siger 100.000 x 2000 kr. = av min penge pung.
Derfor er producenter nød til at finde noget hardware som kan levere et "fornuftigt" resultat uden at blive alt for dyr at indkøbe.
Der er mange fordele ved at lave det via "browser" men efter hvad jeg ved så er der ny teknologi på vej som gør at alt portal = menu info kommer i samme strøm som en tv, og ikke via http som mange tv bokse benytter sig af i dag. Det vil resultere i at det vil køre så meget mere smooth og mulighed for at kunne lave det grafiske lager i HD fx, eller i cover flow osv.
men der går nok nogle år får man ser sådan noget på det danske markede evt.
|
Hej, jeg arbejder selv hos Waoo og jeg hører også om nogle af disse udfordringer til dagligt.
Jeg vil helt klart anbefale dig at ringe til Energi Midt, og snakke med dem om det, det skulle være muligt for dig, at få vores helt nye 7130'er. Dog som Jeps siger har der været nogle udfordringer med optagelserne på denne i Seas området, men dette skulle gerne være løst i løbet af denne uge.
Vi er godt klare over at Motorola 1960'er boksene, kan være langsomme og derfor har vi introduceret vores Airties 7130, som er meget hurtigere. (Dog koster denne lidt at opgrader til, men kan selv afhjælpe problemet med de langsomme menuer ved at genstarte tv boksen jævnligt)
Vi glæder os også til at TV begynder at komme med indbygget IPTV modtaget, det ville gøre alt meget nemmere :-)
Jeg vil meget gerne svare på flere spørgsmål, så spørg endelig :-) Jeg skal nok sidde og følge lidt med i tråden fremover.
Mvh Michael
|
Skrevet den: 19-December-2011 kl. 10:58
Hej Michael,
Fedt med lidt respons fra Waoo.
Jeg synes dog overskriften til denne tråd er lidt "træls", jeg har derfor oprettet en ny tråd til generel debat om(med?) Waoo ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif)
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=105531&PID=1071143#1071143 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=105531&PID=1071143#1071143
|
Skrevet den: 19-December-2011 kl. 12:21
Michael (Waoo) skrev:
Hej, jeg arbejder selv hos Waoo og jeg hører også om nogle af disse udfordringer til dagligt.
Jeg vil helt klart anbefale dig at ringe til Energi Midt, og snakke med dem om det, det skulle være muligt for dig, at få vores helt nye 7130'er. Dog som Jeps siger har der været nogle udfordringer med optagelserne på denne i Seas området, men dette skulle gerne være løst i løbet af denne uge.
Vi er også selv trætte af Motorola 1960'er boksene, da de kan være meget langsomme og derfor har vi introduceret vores Airties 7130, som er meget hurtigere.
Vi glæder os også til at TV begynder at komme med indbygget IPTV modtaget, det ville gøre alt meget nemmere :-)
Jeg vil meget gerne svare på flere spørgsmål, så spørg endelig :-) Jeg skal nok sidde og følge lidt med i tråden fremover.
Mvh Michael
|
Hej Michael. Jeg har som sagt haft ringet til Energimidt og deres tilbud var at bytte boksen for 500 kr - hvor de argumenterer for at det normalt koster 1799 kr. Umiddelbart mener jeg det er lidt bondefangeri da den nuværende motorola boks er håbløst langsom og fejler meget med harddisk optagelser.
Jeg har et par yderligere spørgsmål du måske kan hjælpe med. Hvordan kan det være EnergiMidt (og Waoo) ikke tilbyder Kanal 6 HD og Kanal 9 HD når nu de har de alm. Kanal 6 og 9? Er der nogen tidshorisont for om TV3 og 3+ kommer med i kanaludbuddet?
Takker ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif)
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
|
Skrevet af: Michael (Waoo)
Skrevet den: 19-December-2011 kl. 14:25
Hej
Det koster desværre lidt, at opgrader Harddisk optager boksene, men Motorola 1960 er en boks vi har kørt længe med og grunden til at man kan opleve disse lange svartider, er hvis man ikke genstarter tv boksen jævnlig, altså strømmen helt fra og til igen, så den får en frisk reboot, så kører de normalt godt.
Vi ligger i forhandlinger med Viasat og håber meget på at få en god aftale på plads snarest, men jeg kan desværre ikke sige mere præcist hvornår.
Vedr. Kanal 6 og 9 i HD, så har jeg lige sendt en forespørgsel til vores produkt team, så de kan kigge på sagen. Opdateret: Så har jeg fået besked fra vores produktteam, og Kanal 6 og Kanal 9 er desværre ikke lige om hjørnet, men vi arbejder på sagen.
troelsit skrev:
Michael (Waoo) skrev:
Vi er også selv trætte af Motorola 1960'er boksene, da de kan være meget langsomme og derfor har vi introduceret vores Airties 7130, som er meget hurtigere.
Mvh Michael
|
Hej Michael. Jeg har som sagt haft ringet til Energimidt og deres tilbud var at bytte boksen for 500 kr - hvor de argumenterer for at det normalt koster 1799 kr. Umiddelbart mener jeg det er lidt bondefangeri da den nuværende motorola boks er håbløst langsom og fejler meget med harddisk optagelser.
Jeg har et par yderligere spørgsmål du måske kan hjælpe med. Hvordan kan det være EnergiMidt (og Waoo) ikke tilbyder Kanal 6 HD og Kanal 9 HD når nu de har de alm. Kanal 6 og 9? Er der nogen tidshorisont for om TV3 og 3+ kommer med i kanaludbuddet?
Takker ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif)
|
|
Skrevet af: hifreak
Skrevet den: 24-December-2011 kl. 11:01
Jeg fik en ny boks Airties 7120 da den jeg havde ikke ville vise billede mere. Nu viser det sig at den nye åbenbart er en generation nyere, og nu fryser billedet med sekunders mellemrum hele tiden. Dvs. jeg ikke kan se TV overhovedet. Jeg snakkede med support som sagde der kunne være nogle problemer med mit TV og boksen. Jeg prøvede scart udgangen og det virkede fint, men ikke HDMI. Mit spørgsmål er, hvis ikke jeg kan få min boks ombyttet til en ældre version jeg havde før, kan jeg så sætte en anden boks til, eller skal jeg have deres boks? Det sagde supporteren nemlig, og synes det er lidt dramatisk at købe nyt TV på grund af en boks Kan også lige tilføje at jeg ikke kan opdatere min firmware i mit TV, da det er den nyeste.
|
Skrevet den: 24-December-2011 kl. 12:08
hifreak skrev:
Jeg fik en ny boks Airties 7120 da den jeg havde ikke ville vise billede mere. Nu viser det sig at den nye åbenbart er en generation nyere, og nu fryser billedet med sekunders mellemrum hele tiden. Dvs. jeg ikke kan se TV overhovedet. Jeg snakkede med support som sagde der kunne være nogle problemer med mit TV og boksen. Jeg prøvede scart udgangen og det virkede fint, men ikke HDMI. Mit spørgsmål er, hvis ikke jeg kan få min boks ombyttet til en ældre version jeg havde før, kan jeg så sætte en anden boks til, eller skal jeg have deres boks? Det sagde supporteren nemlig, og synes det er lidt dramatisk at købe nyt TV på grund af en boks Kan også lige tilføje at jeg ikke kan opdatere min firmware i mit TV, da det er den nyeste.
|
Hvad for et tv har du?? Og hvad for et selskab er du kunde hos??
Det kan være et firmware problem, med hvordan hdmi forhandlingen mellem tv boksen og dit tv bliver håndteret.
Det vil da være en ide at undersøge.
Måske Michael kan kaste noget lys over det evt.
|
Skrevet den: 26-December-2011 kl. 09:58
Ozzy skrev:
hifreak skrev:
|
Hvad for et tv har du?? Og hvad for et selskab er du kunde hos??
Det kan være et firmware problem, med hvordan hdmi forhandlingen mellem tv boksen og dit tv bliver håndteret.
Det vil da være en ide at undersøge.
Måske Michael kan kaste noget lys over det evt.
|
Jeg har et Panasonic TV, og er kunde hos Sydenergi. Ja måske han kunne det ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif)
|
Skrevet den: 26-December-2011 kl. 15:20
Jeg har et Panasonic VT30 og en Airties 7130. Jeg oplever 2 typer problemer mht. HDMI og billede. 1: Boksen kan pludselig under en vilkårlig udsendelse på en vilkårlig kanal starte en gen-forhandling af HDMI forbindelsen. Dette betyder intet billede i et par sekunder. 2: Hvis man sætter boksen i "stand by" i stedet for at slukke helt for strømmen, indleder boksen ikke en HDMI link forhandling med fjernsynet ved genstart. Resultatet er intet billede. Jeg ved ikke om det er fjernsyn eller boks, som har problemet. Jeg døjer lidt med fjernsynet ved opstart, men ellers virker det godt nok. Fjernsynet har den nyeste firmware og en rimelig kvalitet HDMI kabel, så jeg kan ikke se, at jeg kan gøre meget mere. I øvrigt har fjernsynet ikke tilsvarende problemer med andre signal kilder. Så jeg er rimelig overbevist om, at det er Airties boksen, som har nogle fejl.
|
Skrevet den: 26-December-2011 kl. 15:55
Har du prøvet at tale med deres support om de problemer?
|
Skrevet den: 27-December-2011 kl. 09:20
Kunne være at der var et problem mellem Panasonic tv også Airties tv boksen. Hvis der er 2 som nu har et problem her.
Det ville da være en ide at Waoo måske kiggede på dette. :)
Jeg har kun samsung tv i mit hus, og her ser jeg ingen af de problemer som i beskriver her.
|
Skrevet af: VaNGoGO
Skrevet den: 27-December-2011 kl. 18:38
Jeg har også en airties tv boks unden harddisk. Når jeg zapper igennem kanalerne tager det normalt 2 sek for SD kanaler og 3-4 sek for en HD kanal. Men ved ca. hver 10-15 kanal skift fryser boksen og det tager 10-12 sek at få en sd kanal frem. Oplever I andre også det?
|
Skrevet den: 27-December-2011 kl. 20:29
Letten skrev:
Har du prøvet at tale med deres support om de problemer? |
Har netop i dag snakket med support. De kunne ikke genkende problemet og havde ikke nogen meldinger om andre brugere med samme problem. De foreslog (som forventet) at prøve med nyt HDMI kabel ![Confused Confused](smileys/smiley5.gif) Hvor mange situationer som denne skyldes kabler, når man i øvrigt ikke har problemer med billedet? Jeg forstod på teknikkeren, at de var ved at samle fejl og ønsker sammen til et møde med Airties. Man kan da håbe, at der kommer noget godt ud af det.
|
Skrevet den: 27-December-2011 kl. 20:46
jeps skrev:
Letten skrev:
Har du prøvet at tale med deres support om de problemer? |
Har netop i dag snakket med support. De kunne ikke genkende problemet og havde ikke nogen meldinger om andre brugere med samme problem. De foreslog (som forventet) at prøve med nyt HDMI kabel ![Confused Confused](smileys/smiley5.gif) Hvor mange situationer som denne skyldes kabler, når man i øvrigt ikke har problemer med billedet? Jeg forstod på teknikkeren, at de var ved at samle fejl og ønsker sammen til et møde med Airties. Man kan da håbe, at der kommer noget godt ud af det. |
Det er da lidt tyndt, det kan jo ikke blive ved at være kablets skyld. Prøvet at tage kontakt til dem igen i morgen, ser åbenbart ud til der er nogle problemer med Airties. Det er ikke helt optimalt at se TV med et scartkabel på et HD fjernsyn ![Ouch Ouch](smileys/smiley18.gif)
|
Skrevet af: The_Joshua
Skrevet den: 27-December-2011 kl. 23:09
Installerede en Airties hos en kunde der havde en ukendt mrk. lcd-tv, ca. 3-4 år gammel (Ingen FullHD). HDMI virkede under opstart og slog derefter fra når billedet skulle komme. Det virkede fint med scart. Kundeservice sendte u/b en ny boks, som jeg ikke tror er nået frem endnu. Ham gutten hos kundeservice spurgte om det var et FullHD tv, hvilket jeg ikke mente burde have betydning for SD-kanaler. Men han nævnte noget om, at nogle af boksene godt kunne være sat op til at køre mere end 720p fra start af. Min brugeroplevelse af Airties er, at den er hurtigt til at skifte kanaler, men desværre "brækker" ned minimum et par gange om ugen.
|
Skrevet den: 28-December-2011 kl. 01:25
Træls at i skal have så mange problemmer med Den Arties boks jeg havde også mange af de samme problemer med Tilgin boksen under Profiber tiden . Jeg oplever stadig problemmer med at boksen kan være langsom om at reagere ved kanalskift nogle dage mere end andre . Nogle dage kan jeg blive helt frustedret over det . Jeg har dog Hdmi problemmer med den ene Tilgin Boks på mit Sony Tv i soveværelse Boksen reagerer ikke på noget som helst de ca første 2 minutter efter fjersynet er tændt jeg kan ikke skifte kanal kan ikke gå i Menu . Det hjælper dog at trykke på fjersynets biograf knap ( Noget med Sony Bravia sync at gøre har man en Av-forstæker tilsluttet med Hdmi kan man tænde eller bestemme om man vil have lyd fra forstæker eller Tv ) Har Prøvet at skifte Hdmi indgang på Tv det hjalp en kort stykke tid sjovt nok er der ingen problemmer med Sony Tv et i stuen . Ved godt at det jeg skriver ikke kan forståes og det kan være meget svært at forklare en suport afdeling som Waoo eller Sony suport . Men det har helt klart noget at gøre med Hdmi og komunikationen i mellem tv og Boks . Men jeg har dog oplevet at brugen af Billige Hdmi Kabler kan være et problem så måske fejlen ligger der . ( Har Av forstæker bluray og Tv fra Sony og selv om de er fra samme fabrik kan komunikationen imellem disse til tider gå helt i selsving .
------------- Lg 47L M760 T LG C7 Oled Marantz 6010 Av 9,2 Atmos Cambridge Azur 651 W Effekt Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup Aktiv Sub 4 K Blu-ray
|
Skrevet den: 28-December-2011 kl. 08:58
Nu køre jeg selv med 5 stk Airties herhjemme. 4 stk. 7120 og 1 stk. 7130
på mit gamle Samsung M87 oplever jeg at der går de her 2 min før jeg kan bruge remote til min airties, som janbau også skriver at han har problemer med sin Tilgin boks. Det jeg ved her er at, dette problem kan skyldes indstråling altså hvordan signalet bliver reflekteret i rummet, men også at selve tvet faktisk stjæler ens ir signal, og at der går 2 min før selve hdmi forhandlingen er helt på plads.
Men nu har jeg så 5 Samsung tv i hele og det er kun på mit gamle M87 det er galt. De andre 4 tv reagere helt fint som de skal.
Det med at i skriver at boksen holder op med at reagere, og bliver sløv det er ikke noget jeg oplever overhovedet.
Jeg har læst mig til at man kan prøve at slå det som hedder strøm besparing fra på ens tv, dette kan have en indvirkning på hvordan boksen mv reagere. Det hjalp på min gamle Tilgin STB. jeg havde i min gamle lejlighed, og sjovt nok det var også på mit M87 tv.
Men om der er et problem med "ældre" tv også hvordan de forhandler ir signal, hdmi signalering mv. det lyder lidt underligt i mit hovede hvis der skulle være, men man skal jo aldrig sige aldrig.
|
Skrevet den: 28-December-2011 kl. 11:11
Jeg har en Abeo dvb-c boks til at ligge og samle støv ,den havde jeg masive hdmi problemmer med ( Sort skærm midt i en udsendelse . Jeg havde dog andre problemmer med denne som stort set gjorde den ubrugelig så den er skrottet . Jeg har haft mange bokse før i tiden især da jeg havde Parabol og må sige især Viasats har voldt store Problemmer Ang Optagelse eller mangel på . Så jeg er bange for det er noget vi må leve med se bare de mange andre tråde med problemmer med settop bokse her på sitet .
|
Skrevet den: 28-December-2011 kl. 14:25
Nå der kommer en Motorola boks til mig i stedet, så må vi se om det kan gøre det
|
Skrevet den: 30-December-2011 kl. 13:26
Angående optage funktion på Airties 7130, så skulle problemet være fikset med en ny firmware opdatering. Se her: http://www.waoo.dk/Service/Kundeservice/Driftsinfo - http://www.waoo.dk/Service/Kundeservice/Driftsinfo
|
Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 30-December-2011 kl. 17:18
Det er den helt samme Motorola boks Stofa bruger - og jeg kan kun sige at med Zaptor 2 betaen som jeg har på pt. så kører det super lækkert og hurtigt ;)
------------- Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
|
Skrevet den: 31-December-2011 kl. 09:49
Nu kan man se TV igen og det kører fint. Du har ret det ligner den fuldstændig
|
|