stofa efter den 11. jan
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Stofa digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af Zaptor og de øvrige modtagere til Telia Stofa
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=105360
Udskrevet den: 08-April-2025 kl. 03:28
Emne: stofa efter den 11. jan
Skrevet af: wokmot
Emne: stofa efter den 11. jan
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 11:44
hej ALLE er det rigtigt som jeg har forstået det at hvis jeg har stofa som abo så behøver jeg ik at skifte tv?? (jeg har selv zaptor)men mine forældre og venner har ik zaptor!! jeg har "blidt" alle ind at fra den 11. jan. af skal der på alle tv være MPEG4!! men mange har sagt at man ik behøver det?? Nat
------------- Panasonic TH-50PZ80E
Onkyo TX-SR876
BenQ W5000, PS3, wii,
Zaptor
|
Svar:
Skrevet af: skyking
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 11:58
wokmot
Hey!
Zaptor dvs. Stofa, de fleste steder med Kabel Tv, behøver man ikke foretage sig noget for fortsat modtage TV2 i analoge version. Eller hvad siger Jeres antenneforening?
I Sønderborg skifter de digitale alle til MPEG4 fra 11. januar, men jeg mener dette er en undtagelse.
------------- En noget indforstået Joke, do not answer!
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 12:14
Hos Stofa, er der ikke meldt om ændringer på det område, så SD vil stadig være i MPEG2 og HD i MPEG4, ganske som det hele tiden har været. Hvad der så e.v.t falder bort eller overgår til kun at være Digitalt, må fremgå af deres kanaloversigt, hvis de som You See har en sådan.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: Viby Sjælland
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 12:30
Det er ikke helt rigtigt det radiomanden skriver.
Nogle anlæg der har Stofa som leverandør og Stofas egne anlæg/bynet overgår til at sende alle digitale kanaler, både SD og HD versionerne i MPEG 4 fra januar 2012. Haves en Zaptor boks er der ingen problemer den har MPEG 4,så kan man se TV via denne, det er kun hvis der ses via TV der kan være et problem, hvis TV er for gammelt til at have DVB-C i MPEG 4.
Der findes ikke en samlet kanalliste hos Stofa som f.eks. Yousee da udbuddet er forskelligt fra anlæg til anlæg
|
Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 12:35
Viby Sjælland skrev:
Nogle anlæg der har Stofa som leverandør og Stofas egne anlæg/bynet overgår til at sende alle digitale kanaler, både SD og HD versionerne i MPEG 4 fra januar 2012. | Hvor har du den oplysning fra? Jeg kan kun finde at Sønderborg gør det, og tror der vil lyde et ramaskrig hvis det sker ret mange steder...
------------- /Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
|
Skrevet af: Viby Sjælland
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 12:41
Det gælder i alle de anlæg der har fornyet fordels aftalen til version 3, så det er de enkelte anlæg der skal informere, men ellers er info direkte til vores forening (som har lavet samme aftale som Sønderborg)fra Stofa
|
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 12:45
Har ikke modtaget noget fra AN-TV (Aalborg) der ellers plejer, at være blandt de første fordelsanlæg. På deres hjemmeside har de skrevet:MPEG2 standarden ophører fra sendemasterne 11. januar, men AN-TV fortsætter med MPEG2 i foreløbig 2012. Bemærk at de 13 HD-kanaler kun kan modtages med MPEG4, som hidtil.
Kilde: http://an-tv.dk/dk/information/meddelelser/an-tvs_programflade_i_2012.htm - http://an-tv.dk/dk/information/meddelelser/an-tvs_programflade_i_2012.htm
------------- /Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
|
Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 12:47
I Næstved skiftes der også til MPEG4.
Desuden kommer der en mellempakke nu. Og antallet af analoge kanaler bliver lidt mindre, bl.a. forsvinder de norske og svenske + et par tyske analogt.
EDIT: Næstved er ikke en antenneforening, men direkte under Stofa.
------------- Venlig hilsen KB
|
Skrevet af: dataho
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 12:52
Århus skifter også til MPEG4
------------- 1405745
Antenneforeningen Aarhus
|
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 13:11
Det er da oplysninger man har gået stille med, men de er da så heller ikke nemme at finde rundt i, når ændringer ikke sker på landsplan, men kun her og der, grundet den store forskel der åbentbart er i deres leveringer de forskellige steder.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 13:27
http://www.antenneforeningen-aarhus.dk/Default.aspx?ID=7&M=News&PID=302&NewsID=100 - http://www.antenneforeningen-aarhus.dk/Default.aspx?ID=7&M=News&PID=302&NewsID=100
Gad vide om de personer der kun har et mpeg-2 dvb-c fjernsyn er opmærksom på dette? Har ikke selv stofa....
------------- mvh Christian
|
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 13:37
vbDet er jo så åbentbart de enkelte lokale fordelere der skal oplyse om det, og er de manglende eller utilstrækkelige, så er der da sikkert nogen som ikke ved det, og det vil da skabe en del problemer.
|
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 13:43
Mon ikke de der råber højst får smidt en Zaptor i nakken? Er nu glad for at AN-TV fortsætter med MPEG2 lidt endnu, men vil da gerne vide om vi så går glip af noget fra "fordels aftalen version 3"?
------------- /Peter
|
Skrevet af: filthat
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 13:45
Radiomanden skrev:
Det er da oplysninger man har gået stille med, men de er da så heller ikke nemme at finde rundt i, når ændringer ikke sker på landsplan, men kun her og der, grundet den store forskel der åbentbart er i deres leveringer de forskellige steder. |
Det er ganske simpelt faktisk. Der er 2 muligheder når man koger det helt ned.
Der er antenneforeninger der har lavet en aftale omkring levering af signal fra Stofa, nogen steder står de selv for opkrævning andre steder lader de stofa om det. Men ens for dem er at de i større eller mindre grad selv ejer anlægget. Disse foreninger bestemmer selv hvad de vil og melder selv ud til deres kunder.
Så er der anlæg der er ejet og 100% administreret af Stofa, fx Næsted hvor jeg bor. Der har jeg fået et brev direkte fra Stofa omkring ændringerne bla. at der skiftes til MPEG4. Så jo der er meldt ud, men det er direkte til de kunder der bliver berørt. Der er ikke meldt noget bredt i medierne.
|
Skrevet af: Theilo
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 19:37
I horsens antenneforening syd skiftes der også fra mpeg2 til mpeg4, samtidig er zaptor på tilbud til 399,-
|
Skrevet af: wokmot
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 19:38
Brixen skrev:
Desuden kommer der en mellempakke nu. Og antallet af analoge kanaler bliver lidt mindre, bl.a. forsvinder de norske og svenske + et par tyske analogt.
|
jeg bor selv i Næstved, @brixen hvad menes der med at Næstved går til MPEG4, ?? kan dem med gammel tv så stadigt se el skal de have nyt tv el Zaptor box??
------------- Panasonic TH-50PZ80E
Onkyo TX-SR876
BenQ W5000, PS3, wii,
Zaptor
|
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 20:33
Det vil jo så betyde, at har man et MPEG2 TV, så må man enten fortsætte Analogt, købe et nyt eller anskaffe en MPEG4 modtager.
|
Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 20:42
wokmot skrev:
Brixen skrev:
|
jeg bor selv i Næstved, @brixen hvad menes der med at Næstved går til MPEG4, ?? kan dem med gammel tv så stadigt se el skal de have nyt tv el Zaptor box?? |
Der menes at i Næstved bliver der fra starten af januar kun sendt analogt og MPEG4. Hvis man ikke kan se DR HD i dag, kan man slet ikke se de digitale kanaler.
Men vi har alle fået brev om ændringen, og om det nye kanalmønster.
------------- Venlig hilsen KB
|
Skrevet af: filthat
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 20:47
Radiomanden skrev:
Det vil jo så betyde, at har man et MPEG2 TV, så må man enten fortsætte Analogt, købe et nyt eller anskaffe en MPEG4 modtager. |
Hvor lang periode var det lige at man rent faktisk kunne købe TV med DVB-C og kun MPEG2?
Jeg kan stort set kun huske at da TV'ene med DVB-C tuner ramte markede havde de stort set alle sammen MPEG4.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 22:29
cnn3 skrev:
http://www.antenneforeningen-aarhus.dk/Default.aspx?ID=7&M=News&PID=302&NewsID=100 - http://www.antenneforeningen-aarhus.dk/Default.aspx?ID=7&M=News&PID=302&NewsID=100
Gad vide om de personer der kun har et mpeg-2 dvb-c fjernsyn er opmærksom på dette? Har ikke selv stofa.... |
Hvis de i dag har åbnet deres post, så har de fået besked om det! M.v.h.
|
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 22:50
filthat skrev:
Hvor lang periode var det lige at man rent faktisk kunne købe TV med DVB-C og kun MPEG2?
Jeg kan stort set kun huske at da TV'ene med DVB-C tuner ramte markede havde de stort set alle sammen MPEG4.
|
Der en del 2008 Sony modeller som har DVB-C tuner der kun kan klare MPEG2.
Loewe har også solgt modeller med DVB-C MPEG2, formentlig fra omkring midten af 00'erne. Det er selvfølgelig ikke så mange apparater da Loewe ligger i en anden prisklasse.
Dertil kommer et antal STB'er som kun kan klare MPEG2. Der er sikkert en del Stofa kunder som har købt sådan noget i Tyskland (Dreambox DM500/DM600 og lignende).
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 22:51
Henrik B. skrev:
cnn3 skrev:
Gad vide om de personer der kun har et mpeg-2 dvb-c fjernsyn er opmærksom på dette? Har ikke selv stofa.... |
Hvis de i dag har åbnet deres post, så har de fået besked om det! |
At give folk en måneds frist er simpelthen dårlig kundeservice. Det brev kunne Stofa ligeså godt have sendt i august.
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 23:05
JesperLund skrev:
Henrik B. skrev:
cnn3 skrev:
Hvis de i dag har åbnet deres post, så har de fået besked om det! |
At give folk en måneds frist er simpelthen dårlig kundeservice. Det brev kunne Stofa ligeså godt have sendt i august.
|
Nu kommer brevet så fra ANtenneforeningen Århus, eftersom det er deres beslutning. M.h.t. tidsfristen er jeg helt kold. En måned er sgu rigelig til at beslutte sig for, om man vil skifte skærmen, eller have en Zaptor. Uanset hvor tidlig folk får det at vide, så er der altid nogle som har brug for mere tid... M.v.h.
|
Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 15-December-2011 kl. 11:35
JesperLund skrev:
Henrik B. skrev:
cnn3 skrev:
Hvis de i dag har åbnet deres post, så har de fået besked om det!
|
| '
Ja, der skiftes 3. januar, igår var den 14-dec. Ikke særlig smart med en så sen udmelding 
------------- mvh Christian
|
Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 01-Januar-2012 kl. 12:22
Jeg fandt på Stofas hjemmeside en liste over antenneforeninger, som overgår til MPEG4: http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=484 - http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=484
Jeg har til gengæld uden held ledt om information om indførelse af de nye HD-kanaler.
Antenneforeninger, som overgår til MPEG4:
- Antenneforeningen Helsingør
- Antenneforeningen Horsens Syd
- Antenneforeningen Aarhus
- Antennelaug Odense Vest
- ASIK Koldig
- Billund
- Dalumgård (Promenadebyen, Birkende/Nonnebo, Rønningen og Årup AF)
- DOA
- Dragør Antenne- & Kabelnet
- Dronninglund Antenneforening
- Ejstrupholm Antenneforening
- Foreningsnavn
- Fuglebjerg Antennelaug
- Faaborg Bys Antenneforening
- Faaborg By's Antenneforening
- Gesten Fællesantenneforening
- Give Fællesantenneforening
- Hals Antenneforening
- Hjallerup Antenneforening
- Holluf Pile Antenneforening
- Holsted Antenneforening
- Hovedgård Antenneforening
- Haastrup Antenneforening
- Kastrup Ndr. Vindinge Antennelaug
- Kerteminde Antenneforening
- Langeskov Antennelaug
- Lunderskov Antenneforening
- Løgstør KabelTV
- Løjt Kirkeby Antenneforening
- Løkken Antennelaug
- Middelfart Antenneforening
- Mou Antenneforening
- Munkebo Antennelaug
- Nordvestfyns Boligforening
- Nr. Åby Antenneforening
- Nyboe Antenneforening
- Næstved Byfællesantenneanlæg
- Nøragersminde Antenneforening
- Pandrup Kaas Antenneforening
- Ribe Antenneforening
- Rødby Fællesantenne
- Skælskør Antenneforening
- Slagelse Byfællesantenneanlæg
- Sorø Antenneforening
- Stenstrup Antenneforening
- Storkøbenhavn
- Strib Antenneforening
- Stubbekøbing Byfællesantenne
- Svendborg Antenneforening
- Svendborg Vest Antenneforening
- Taulov Antenneforening
- Thyregod Antenneforening
- Vamdrup Antenneforening
- Vibyantenne
|
Skrevet den: 02-Januar-2012 kl. 14:45
Allan Olesen
Jo der står faktisk idiot på ryggen af mig, det gør der.
Selvfølgelig skal Kabel net overgå til MPEG4 SD og HD.
Stofa og HD kanalerne. Kan jeg have en ret til formodninger om ingen tør melde ud, før tingene ligesom ER faldet på plads i de forskellige forhandlinger? "Spændende hvis man var en flue på væggen og kunne følge disse".
Om der er paralleller at trække på "Rækkefølgen af de gamle programmer sådan indhold/sprogligt/etnisk med videre", noteret hvilket år samme er kommet ind. Specielt møntet på Viasat. Dette er ikke for komme med gæt, mere en form for hvad andre herinde og udenfor ønsker.
|
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 02-Januar-2012 kl. 14:53
skyking skrev:
Allan Olesen
Stofa og HD kanalerne. Kan jeg have en ret til formodninger om ingen tør melde ud, før tingene ligesom ER faldet på plads i de forskellige forhandlinger? "Spændende hvis man var en flue på væggen og kunne følge disse".
Om der er paralleller at trække på "Rækkefølgen af de gamle programmer sådan indhold/sprogligt/etnisk med videre", noteret hvilket år samme er kommet ind. Specielt møntet på Viasat. Dette er ikke for komme med gæt, mere en form for hvad andre herinde og udenfor ønsker. |
Sig mig - er du i familie med moho????
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Skrevet den: 02-Januar-2012 kl. 15:23
Nej da, hvor kunne du tænke dette
Først begynder man fordele HD via Kablerne
Det er vel andre end moho der kan have meninger om ønskeprogrammer i HD.
Samme HD fordeles kun i MPEG4, så er det vel meget nærliggende begynde indføre dette MPEG4 for standard programmerne SD, og nå ja, samtidigt med man sender via masterne kun i samme MPEG4. Gennem de sidste 10 år har der vel været ønskekanaler og nu er vi landet midt i HD ønskekanalerne og skulle dette komme bag på Stofa? eller antenneforeningerne, den skyld påtager jeg mig ikke.
Den beredvillige overgang til MPEG4/SD i kabelnet kom godt nok bag på mig, derfor skrev jeg således, jeg mener må vi så vente til købe udstyr til DVB-C2 kommer? er dette ikke en logisk følgeslutning.
|
Skrevet af: mortenkaal
Skrevet den: 02-Januar-2012 kl. 15:44
fltk skrev:
skyking skrev:
Allan Olesen
Om der er paralleller at trække på "Rækkefølgen af de gamle programmer sådan indhold/sprogligt/etnisk med videre", noteret hvilket år samme er kommet ind. Specielt møntet på Viasat. Dette er ikke for komme med gæt, mere en form for hvad andre herinde og udenfor ønsker. |
Sig mig - er du i familie med moho????
Flemming |
Jeg tænkte straks det samme
|
Skrevet af: C K N
Skrevet den: 02-Januar-2012 kl. 17:31
Allan Olesen skrev:
Jeg fandt på Stofas hjemmeside en liste over antenneforeninger, som overgår til MPEG4: http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=484 - http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=484
Jeg har til gengæld uden held ledt om information om indførelse af de nye HD-kanaler.
Antenneforeninger, som overgår til MPEG4:
- Antenneforeningen Helsingør
- Antenneforeningen Horsens Syd
- Antenneforeningen Aarhus
- Antennelaug Odense Vest
- ASIK Koldig
- Billund
- Dalumgård (Promenadebyen, Birkende/Nonnebo, Rønningen og Årup AF)
- DOA
- Dragør Antenne- & Kabelnet
- Dronninglund Antenneforening
- Ejstrupholm Antenneforening
- Foreningsnavn
- Fuglebjerg Antennelaug
- Faaborg Bys Antenneforening
- Faaborg By's Antenneforening
- Gesten Fællesantenneforening
- Give Fællesantenneforening
- Hals Antenneforening
- Hjallerup Antenneforening
- Holluf Pile Antenneforening
- Holsted Antenneforening
- Hovedgård Antenneforening
- Haastrup Antenneforening
- Kastrup Ndr. Vindinge Antennelaug
- Kerteminde Antenneforening
- Langeskov Antennelaug
- Lunderskov Antenneforening
- Løgstør KabelTV
- Løkken Antennelaug
- Middelfart Antenneforening
- Mou Antenneforening
- Munkebo Antennelaug
- Nordvestfyns Boligforening
- Nr. Åby Antenneforening
- Nyboe Antenneforening
- Næstved Byfællesantenneanlæg
- Nøragersminde Antenneforening
- Pandrup Kaas Antenneforening
- Ribe Antenneforening
- Rødby Fællesantenne
- Skælskør Antenneforening
- Slagelse Byfællesantenneanlæg
- Sorø Antenneforening
- Stenstrup Antenneforening
- Storkøbenhavn
- Strib Antenneforening
- Stubbekøbing Byfællesantenne
- Svendborg Antenneforening
- Svendborg Vest Antenneforening
- Taulov Antenneforening
- Thyregod Antenneforening
- Vamdrup Antenneforening
- Vibyantenne
|
Fra DOA (Sønderborg) hjemmeside:
Der vil ske følgende ændringer i programudbuddet i 2012.
TV: Det digitale program, National Geographic Wild HD udgår af den digitale pakke 1. Kanalen kan efterfølgende købes digitalt ved Stofa under "Frit valg", under "sammensæt selv din digitale pakke". Dette kræver en digital boks eller programkort til TVet og et abonnement ved Stofa.
TV 2 fortsætter i pakke 1 som analoge kanaler. Samtidig kan TV2 også modtages som HD-kanal.
Fra 11. januar 2012, bliver TV Syd en selvstændig kanal og sender døgnet rundt. Kanalen kan kun modtages digitalt og i perioder som HD.
Desuden kan jeg se i Kanalliste for 2012, at DR 1 er anført som "Sender delvis i HD" -hvad de så end mener med det?
|
Skrevet af: u2pia
Skrevet den: 02-Januar-2012 kl. 18:05
filthat skrev:
|
Jeg købte selv et Sony KDL-46W4000 i efteråret 2008, og det var et af de første modeller med både DVB-C og MPEG4. Før det tidspunkt kunne man stort set kun få modeller med MPEG2. I det efterfølgende januarudsalg i 2009 stod forhandlerne nærmest på nakken af hinanden for at sælge deres restlager af modeller med MPEG2 ... Først i løbet af 2009 blev MPEG4 jævnt udbredt. Så dem der har et fjernsyn fra før 2008/2009 vil i rigtig mange tilfælde have et problem, medmindre de har en nyere ekstern boks med MPEG4.
|
Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 02-Januar-2012 kl. 21:45
u2pia, det er kombinationen af MPEG2 og DVB-C, der er interessant. Tv, som både mangler MPEG4 og DVB-C, får jo ikke problemer med omlægningen.
Jeg købte TV i 2008, og jeg tror kun, jeg fandt 2-3 modeller, som havde DVB-C uden at have MPEG4.
|
Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 03-Januar-2012 kl. 11:22
Nu fik jeg set lidt TV 2 VS TV 2 HD igår på stofa. TV 2 HD stod en lille smule pænere, men ikke så meget. Jeg ved ikke hvilken kilde de bruger lige nu. Kan de trække TV 2 ned som HD fra sat? Eller er det først også fra 11 jan.?
En ting jeg dog lagde mærke til var at TV 2 HD var 2-3 sekunder foran standard TV 2.
------------- .....
|
|