Print side | Luk vindue

SONOS vil ikke efter Software update 12/13/2011

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=105367
Udskrevet den: 24-December-2024 kl. 21:07


Emne: SONOS vil ikke efter Software update 12/13/2011
Skrevet af: RuneH
Emne: SONOS vil ikke efter Software update 12/13/2011
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 16:25
Hej,

mit SONOS er gået helt amok efter jeg har kørt opdateringen ind der kom i går ( http://forums.sonos.com/showthread.php?t=26353 - Software update 12/13/2011 ) 

Det startede med min PLAY:3 ikke gad connect igen. Har prøvet nogle reset på den, og den kom da også på et par gange, men falder konstant af. Lige nu er den på, men kan intet spille. Hverken WiMP eller netradio.

Derud over, har mine controllers meget svært ved at finde SONOS generelt. Alle controllere, undtaget iPad2, er opdateret i går også. 

Nogle der sidder med samme problem? 


-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!



Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 17:55
Har lige opdateret uden problemer, men er jo ingen hjælp for dig.

Måske du skal prøve at skifte wifi kanal på dine sonos enheder.

Jeg havde lidt udfald på mine, men efter jeg skiftede til anden kanal var problemerne løst.



Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 15-December-2011 kl. 23:07
Hej Hansie, og tak for dit svar.

Jeg har prøvet at skifte mellem kanalerne, men synes ikke det hjælper noget. Det er godt nok irriterende, og har nærmest opgivet at prøve at få det til at virke. 

Skrev inde på SONOS forum, og der er en supporter der kigger på det via en rapport man kan sende ind over ens SONOS netværk - spændende hvad han/hun har at sige.  

Lige nu kan jeg ikke engang stream til den passive CONNECT. Det er helt galt!..

Øv og øv..


-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 16-December-2011 kl. 19:49
Nu ved jeg ikke hvilke og hvor mange enheder du har, men evt. reset alle dine enheder. Start med din Bridge eller den Zone Player der er slået til kabel og opret en nyt netværk med den, der efter reset resten, og slå dem til dit nye netværk.


Skrevet af: anoz
Skrevet den: 16-December-2011 kl. 20:29
Jeg har også problemer med min play:5
Den vil ikke forbinde til radiokanalerne og den vil heller ikke hente den seneste opdatering. Musik via nas'en er ikke noget problem...

-------------
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |


Skrevet af: anoz
Skrevet den: 16-December-2011 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af anoz anoz skrev:

Jeg har også problemer med min play:5
Den vil ikke forbinde til radiokanalerne og den vil heller ikke hente den seneste opdatering. Musik via nas'en er ikke noget problem...


Jeg har lige prøvet at slukke for alt sonos (på stikkontakten) og mit netværk (router og switch)... tændte for router, switch og sones i nævnte rækkefølge. Har lige fået opdateret sonos til 3.6 og kan høre radio igen...

Måske det også virker for dig?


-------------
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 17-December-2011 kl. 11:38
Tak for jeres svar. Mit næste forsøg var også at slukke alt i hele netværket. Dog afventede jeg svar fra en SONOS supporter - og det har jeg fået nu.

Han kunne se i den rapport jeg har sendt ind, via en controller, at min Bridge stod for tæt på min router? ... Undret mig lidt over hvad det dog skulle have af betydning, men flyttede den så langt væk, som det SONOS netkabel man får med tillader. Og samtidig skulle jeg skifte til channel 1 (det var dog forsøgt før, men gjorde det selvfølgelig igen).

Tro det eller ej, men det spiller nu uden problemer?? Hvis det laver flere problemer, vil jeg selvfølgelig prøve metoden i nævner, da den virker for dig, anoz. Cool du fandt en løsning til din PLAY:5.

Men, et lille fif åbenbart. Din Bridge må ikke stå for tæt på dit netværksudstyr. Sådan. 


-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: anoz
Skrevet den: 17-December-2011 kl. 11:45
Okay, lyder mærkeligt med bridgen, men så længe det virker.
Alt det med at lukke ned og starte op, det virkede åbenbart kun kortvarigt, for problemet er der igen nu... Kører uden bridge med min play:5 kablet direkte i min switch...


-------------
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 17-December-2011 kl. 13:12
min bridge ligger 5 cm fra routeren uden problemer



Skrevet af: hansie
Skrevet den: 17-December-2011 kl. 13:16


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 19-December-2011 kl. 14:29
hansie - jeg undre mig også.. Det var ca. samme afstand til min router og Apples Airport extreme. Det har også fungeret fint i siden jeg fik det sådan - indtil den opdatering kom, så skulle den rykkes.

Det virker underligt, men har altså hjulpet. Musikken spiller derud af nu.

DOG oplever jeg stadig med mellemrum, at controllerne påstår at jeg kun har en bridge, og ingen andre enheder. Så venter man lige lidt, og så er de fundet igen. Meget underligt..


-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 20-December-2011 kl. 14:39
Så har Clay fra SONOS endnu engang skrevet tilbage om min rapport jeg sendte til dem. Han siger han stadigvæk kan se enorm meget støj i min lejlighed, fra fx. andet wifi, baby radioer eller ligende.

Det er vel det man må leve med, når man bor i lejlighed. Ak. Men det kører nu stadig nogen lunde stabilt. 

anoz, har du prøvet at flytte rundt på din Bridge, og skifte channel til fx.1 eller 6 alt efter hvad den står på? 11 er selvfølgelig også en mulighed.


-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 20-December-2011 kl. 14:53
prøv evt at downloade en wifi analyser til din smart phone, så kan du se alle de trådløse netværk i din lejlighed, samt se hvilke kanaler der er mest belastet.


Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 20-December-2011 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

prøv evt at downloade en wifi analyser til din smart phone, så kan du se alle de trådløse netværk i din lejlighed, samt se hvilke kanaler der er mest belastet.


Skal Sonos køre på samme kanal som ens WiFi SSID gør? Jeg kan ikke rigtigt finde noget om det på deres support sider. Der er nogenlunde jævn fordeling af belasting på kanal 1, 6 og 11 her hvor jeg bor. Jeg er også begyndt at få udfald, der kunne måske være noget at hente ved at flytte Sonos væk fra kanal 6 som mit almindelige net kører på.

J


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 20-December-2011 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

prøv evt at downloade en wifi analyser til din smart phone, så kan du se alle de trådløse netværk i din lejlighed, samt se hvilke kanaler der er mest belastet.

God idé, det vil jeg da straks prøve. 

Jwin, mit Wifi bruger kanal 11, og mit SONOS kanal 1. Det er sådan det virker bedst for tiden.


-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 20-December-2011 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Jwin, mit Wifi bruger kanal 11, og mit SONOS kanal 1. Det er sådan det virker bedst for tiden.



Jeps. Jeg fandt selv svare på deres support. Kanalerne bør være forskellige, med mindre at f.eks 1 og 6 er overbelastede, så bør de begge køre på 11.

Mere interesant info: Sonos vises IKKE på WiFi analyzer til Android eller Inssider til PC. Så man har ingen anelse om ens naboer brager løs på en given kanal med deres Sonos anlæg. Det er vel at prøve sig frem.

Jeg har skftet mit Sonos til kanal 11. Det har da spillet en halv time :-)

J


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 20-December-2011 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

 
Mere interesant info: Sonos vises IKKE på WiFi analyzer til Android eller Inssider til PC. Så man har ingen anelse om ens naboer brager løs på en given kanal med deres Sonos anlæg. Det er vel at prøve sig frem.
J

Den fandt jeg også ud af! :) ... samtidig fandt jeg ud af, at kanal 11 her, er ret proppet. Mest af mig selv godt nok. 6 er overbooket af nabo'er. 1 er der kun én enkelt på, men der er til gengæld også ganske knald på hans Netgear router. Den brager løs.. Så må sige 1 stadig ser bedst ud her.

Men du har da helt ret. Der kan jo stadig være en SONOS hos underboen, der brager 1 af. Eller andre enheder evt. 

Godt dit kører igen - lad os håbe det bliver ved. Man bliver jo hele tiden klogere :)


-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!



Print side | Luk vindue