Print side | Luk vindue

Stofa - seriøs kabel tv og radio leverandør?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=105429
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 22:13

Emne: Stofa - seriøs kabel tv og radio leverandør?
Skrevet af: Astrid
Emne: Stofa - seriøs kabel tv og radio leverandør?
Skrevet den: 16-December-2011 kl. 16:45
Jeg har netop fået Stofa via en antenneforening.

Ud over at have problemer med mit Samsung og Stofa - som nu er løst oplever jeg at Stofa går ned. Det er sket 2 gange inden for en måned?

Når man ringer uden for kontortiden til deres "vagtservice" har man fornemmelsen af at man har fået kontakt i en "varmemester" i hans middagslur. Svarene har været: "prøv at vente et par timer så kommer det nok i gen osv"

Nu leverer Stofa ud over TV også radio. Jeg bor i Gl. Holte og modtager Stofa digital radio over mit TV, men modtager programmerne til - formentlig en boligforening i Århus, da der er Øsjyllands Radio på P4 og Tyrkiske kanaler. Det fremgår at jeg skal kunne modtage BBC og DR4 København, men disse kanaler kan jeg ikke modtage.

Jeg har ringet flere gange og man lover at undersøge det men intet sker. Så skriver jeg en mail til dem og får flere mails tilbage om at på fredag ser en tekniker på det o.s.v. men problemet bliver ikke løst.

Nu har jeg langt om længe kommet til Stofa s tekniske afdeling og fortalt at det drejer sig om en loddekolbe og et par små fingre, så ledningerne kan byttes om. Jeg får imidlertid det svar, at fordi Stofa ligger i Østjylland kan man kun sende Østjyllands radio. Hvordan kan de så sende Tyrkisk musik???

Det sidste jeg er blevet anbefalet (på min telefonsvarer, så jeg kan bevise det) er at købe en DAB radio og tage DR4 København på den.

Nu er det sådan at jeg har designet vort ny hus således, at der ikke skal være flere apparater i den pågældende stue end TV  som jeg også vil benytte til radiomodtagelsen.

Har i tilsvarende erfaringer med Stofa? og er der noget at gøre for at få løst probelmet?

I min desperation har jeg skrevet til den tekniske direktør og den administrerende direktør, men forventer mig ikke meget, da man åbenbart ikke besvarer mail, men kun telefonkald.

Svar:
Skrevet af: Efre
Skrevet den: 16-December-2011 kl. 16:51
Prøv at skrive et indlæg på trustpilot.dk så kan det være de vågner op hos stofa

Skrevet af: Astrid
Skrevet den: 16-December-2011 kl. 16:56
Nu venter jeg og ser om direktørerne gør noget - ellers gør jeg det.

Skrevet af: Thomas K
Skrevet den: 16-December-2011 kl. 18:48
Jeg kan kun opfordre dig til at tage kontakt til bestyrelsen i din antenneforening, og fortælle dem om dine kedelige oplevelser. I den forbindelse kan du også berette at P4 er den jyske model

Og ja, Stofa har haft nedbrud 2 gange inden for den sidste måned, men nu kan man ikke gardere sig 100% imod nedbrud. Teknikkens veje er nogen gange uransaglige.

Jeg er selv med i en bestyrelse, dog ikke i det omtalte område, og for at man, som bestyrelsesmedlem,  kan gøre noget ved en situation som den ovenstående, så skal man informeres om den. Det samme gælder når evt. radio og tv kanaler ikke er som de burde være.

Jeg håber at du finder en løsning, du kan leve med!!

Print side | Luk vindue