Print side | Luk vindue

Waoo debat

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=105531
Udskrevet den: 29-April-2024 kl. 05:02


Emne: Waoo debat
Skrevet af: Letten
Emne: Waoo debat
Skrevet den: 19-December-2011 kl. 10:56
Tråd til generel debat om Waoo



Svar:
Skrevet af: Letten
Skrevet den: 19-December-2011 kl. 11:01
I lyset af den seneste (ophedede) debat om Yousee og kvaliteten af deres signaler kunne det være interessant at høre fra Waoo om deres signalvej (Waoo TV).

Hvordan og i hvilken kvalitet modtager de signalerne?
Hvad gør de in-house med signalerne inden de sendes ud til brugerne?


Skrevet af: dvidebaek
Skrevet den: 19-December-2011 kl. 12:22
godt initiativ Letten... Kunne også godt tænke mig at vide hvor og hvordan Waoo får deres signal fra og om de re-encoder det ligesom Yousee eller om de sender det transparent.

-------------
http://www.speedtest.net" rel="nofollow">


Skrevet af: mhv_omjk
Skrevet den: 19-December-2011 kl. 12:29
- Jeg tillader mig også lige at kaste mit lille gylp ind her: Kan Waoo ikke tilbyde Leasing-aftaler af deres HD-bokse? - jeg synes at skulle bløde rund regnet 1k for at kunne bruge HD-funktionerne på Waoo er lidt meget.

-------------
mhv_omjk alias Michael Hvidberg


Skrevet af: Ozzy
Skrevet den: 19-December-2011 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af mhv_omjk mhv_omjk skrev:

- Jeg tillader mig også lige at kaste mit lille gylp ind her: Kan Waoo ikke tilbyde Leasing-aftaler af deres HD-bokse? - jeg synes at skulle bløde rund regnet 1k for at kunne bruge HD-funktionerne på Waoo er lidt meget.


Det afhænger vel af det enkelte selskab om man skal købe eller om man kan leje sin tv boks.

Jeg kan se ved Tre-for hvor jeg er kunde, kan man leje tv bokse med hdd til 99,- kr.


-------------
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |


Skrevet af: skyking
Skrevet den: 19-December-2011 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Tråd til generel debat om Waoo
Godt initiativ   Clap    Clap    Clap
 
Parallellerne til dengang Telefonen kom, og Radioen og Tv'et plus alt det løse, mere for give et fingerpeg om Waoo's fremtid!


-------------
En noget indforstået Joke, do not answer!


Skrevet af: BotNak
Skrevet den: 19-December-2011 kl. 16:47
Generel debat må vel kunne dække det meste ;-)

Vi har Waoo fra Verdo i Randers.
Internet opkoblingen er OK, men deres TV afd. synes jeg efterhånden ligner amatører, da der efter "support" åbningstid ingen overvågning er på driften - hvorfor fejl ofte ikke rettes før næste hverdag (og derfor kan være fejlbehæftet hele weekenden)

Det skal siges jeg ikke mener at have brug for leje film via deres IP-TV eller at sætte en ekstra bpoks på hvert TV - ser derfor Waoo TV via DVB-T (undrer mig i øvrigt de ikke bruger DVB-C)

Waoo HAG boksen sender Analog og DVB-T ud på antennesignalet sammen med Radio.

Deres DVB-T er jævnligt nede (senest i nat siden kl 00:?? til lidt over kl. 8 i morges.

DVB-T EPG guide virker stadig ikke på Sony TV - vi har 3 modeller af Sony TV hvor vi modtager DVB-T. På ingen af dem er det muligt at se EPG guiden for andre kanaler end den man aktuelt er tunet ind på. Man skal altså bladre alle kanaler igennen for at kunne se EPG guiden for resten af dagen.
Da vi for nogle måneder siden modtog Free-To-Ait via alm. antenne var der ikke problemer med EPG.

Så - hvis det ikke var fordi jeg skulle købe ny(e) tunere til den Mac Mini som fungerer som harddisk optager - så var jeg skiftet til Boxer.

Uvist af hvilken årsag er det kun muligt i Randers C både at kunne få den lille og store TV pakke - uden for Randers C er der kun den store pakke.

Da vi bor udenfor Randers C betaler vi altså for en stor pakke med tegnefilm og sport vi ikke ser.

Måske det alligevel er bedre at købe et par Terratec H7 i stedet for Elgato Netstream og HD Homerun og så skifte til Boxer - deres store pakke er 120Kr. billigere end Waoo ?



Skrevet af: BotNak
Skrevet den: 19-December-2011 kl. 16:50
Hov glemte lige - Waoo Ipad app. kræver man har IP boksen for at man kan få koden der skal indtastes.
Har man ikke IP boksen kan man ikke få TV på iPAD da support ikke vil/kan udlevere en kode.


Skrevet af: janbau
Skrevet den: 19-December-2011 kl. 17:07
Ang DVB-C er  noget Waoo og de forskellige fiberselskaber SNART skal have styr på så man får muglighed for at få de samme mugligheder uanset hvor man bor . Hos Nrgi er det ikke muglig igennem Waoo men man kan få det igennem Canal digital ( Kabel Tv Analog / Digital spejl )
 
Men det har nok noget med retigheder at gøre og Teknik da det koster at have 2 systemmer af både DVB-C og IpTv hvor IpTv jo er Dvb-C Og DVB-T langt overlegen .  se bare de problemmer de lige Pt har hos Yosee .
 
Måske noget vores Waoo mand kan svare lidt på .


-------------
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 19-December-2011 kl. 17:38
Havde regnet med at vi kunne holde os til IPTV i denne tråd, derfor det valgte forum "IP TV og WebTV"Embarrassed

Tror det bliver for mudret hvis vi skal rundt om DVB-T DVB-C oven i. Der er jo meget stor forskel mellem de forskellige elselskaber på det punkt. Hvorimod jeg fornemmer at IPTV og WebTV er mere standardiseret. 

Hvad siger i?




Skrevet af: karstenmentz
Skrevet den: 20-December-2011 kl. 11:46

Hej

Er totalt ny på WAOO men er meget forventnings fuld.

Har måtte leve med diverse parabol løsninger de sidste mange år da vi bor uden for by grænsen men har nu endelig fået fiber installeret - og internettet har nu kørt et par uger og fungerer perfekt 40/40.

Nu kommer så omstillingen fra TDC home trio til WAOO her i julen hvor jeg har nogle fri dage som skal bruges til at trække nye kabler og tilslutte diverse apperater.

Det vi uden diskussion kommer til at savne mest der den geniale funktion TDC har med optage - vi har 3 bokse og det virker uovertryffent.

Hvilken løsning kan bruges til optagelse? En harddiskoptager ved hvert tv er ikke en mulighed da det vil blive et mareridt. XBMC, Windows mediacenter eller? Nogle erfaringer??



Skrevet af: BotNak
Skrevet den: 20-December-2011 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Havde regnet med at vi kunne holde os til IPTV i denne tråd, derfor det valgte forum "IP TV og WebTV"Embarrassed



Du har naturligvis ret i at der kan være forskel på selskaberne - men det tror jeg nu også gælder uanset om det er IPTV, WEB eller DVB-T.

Indledningen var bare formuleret så generelt at jeg opfattede det som at det også kunne omhandlede Waoo stabilitet generelt på TV.

Lægge en tråd i DVB-T omhandlende alene hvorledes Waoo fungerer på dette og en anden tråd om IPTV et andet sted, giver jo heller ikke en sammenhængende opfattelse af hvor stabil Waoo er i de enkelte områder af landet.

Jeg tror det er fatslået hvad stabiliteten af IP boksene er Angry ... lad os bare sige at det netop er argumentet for at jeg ikke gider have en ekstra IP boks for at se TV, når flere jeg kender i området her har pixeleringer og frysninger på IP boksene.

Min overordnede opfattelse af Waoo her i området (Randers/Verdo) er at de ikke har samme kvalitet som Stofa eller YouSee som bruger kraftigere IPTV bokse (er det ikke Samsung der laver dem) - og Waoo som bruge små billige bokse som giver  ustabil DVB-T og EPG, IPTV med pixeleringer og frysninger.
Selv på DVB-T siden når Waoo/Verdo ikke op på den kvalitet de to konkurrenter leverer - og det skyldes ikke kun om det er DVB-T eller DVB-C men driftstabilitet og funktionalitet (EPG)






Skrevet af: Letten
Skrevet den: 20-December-2011 kl. 19:50
Jeg må sige at jeg ret godt tilfreds med vores Airties 7120 bokse. Havde håbet jeg kunne få en USB disk til at virke på dem, men indtil videre uden held.

Skal hilse og sige at Yousee's Samsungbokse heller ikke har været uden deres børnesygdomme. Tror ikke jeg kommer til at savne den.


Skrevet af: Ole Pihl
Skrevet den: 20-December-2011 kl. 22:31
Jeg har nu været fiberkunde i 6 år hos Energimidt / Waoo , og syntes at kvaliteten har været rigtig god igennem alle 6 år .
Jeg har så købt en Motorola 1963 HD boks , for 6-8 måneder siden , som ikke er særlig stabil og ofte må genstartes ( tage strømmen ) hvilket ikke er tilfredsstillende .
Boksen har jo ikke været billig at anskaffe .
Jeg syntes at deres store tv pakke er blevet for dyr , når man ser nærmere på hvad man får for pengene .
Især når man aldrig ser sport (TV2 Sport - TV2 News - Canal 9 ) koster vel alene 100 kr af pakkens pris .
Jeg ville fortrække at de i stedet for smed alle HD kanalerne i pakken samt TV2 OD og Discovery OD , det burde være muligt til den pris .
Viasat kanalerne er jeg ligeglad med , en film på 90 minutter varer 150 minutter på TV3 og bliver afbrudt 5 gange .
 


Skrevet af: styker
Skrevet den: 20-December-2011 kl. 23:52

Fuldstændig enig. bortset fra at jeg syntes de er for dyre med det hele efterhånden.

Jeg har også været med siden profibertiden, og har stadig canal digital familymix løsningen og 15/15 med telefoni via nrgi.
Dette er prisen fornuftig på da man ikke betaler 2*399 i servicegebyr, men dette skal man fra det nye år hvor alle gamle kunder åbenbart skal have en waoo tv løsning iflg deres medarbejder i Horsens.
Også bliver det dyrt hvis jeg skal til at betale 109*12+2*399+309*12(familymix) så er det alene 5016/år for tv plus 260/md for internet og telefoni.
Også er det da helt galt at man ingen steder på waoo´s hjemmeside kan finde et prisblad med deres normalpriser, man kan kun finde deres kampagnepriser som jo kun gælder de første 6mdr.
 
Så løsningen bliver nok alene 15/15 internet ved nrgi  til 198/md og fri telefoni til 59/md incl vis nummer/div, dvs en opsigelse af TV delen.
Så må det enten blive boxer mini eller den lille pakke ved horsenssyd til 1500/år som fint dækker vores tv behov.


Skrevet af: Jubas
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 18:21
Jeg tror der er nogle misforståelser ang Waoo TV og Internet.
Waoo tilbyder kun IPTV ikke DVB T/C, og har har ingen internet produkt under 30Mbit.
Så, har man ikke 30Mbit eller eller en IPTV boks, så er man ikke Waoo Internet/TV kunde.
De andre produkter er noget elselskaberne tilbyder. Slet ikke forvirrende ;)


Skrevet af: styker
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 19:50
Det er jo netop det at fra 1 januar 2012 kan man ved nrgi ikke mere have deres tv-løsning, dvs at man bliver tvunget til at skulle have minimum waoo lille tv-pakke.
Og det bliver jo som jeg skriver rasende dyrt i kombination med family mix, og også selvom jeg skifter til stor tvpakke fra waoo som jeg nok havde gjort hvis den også havde DVB-C signal.
 
Dette pga jeg ikke vil betale leje for ekstra tvboks(klarer mig fint med den i stuen) og have bøvl med at trække netkabler i resten af huset.
Så fra at have et godt produkt til en god pris, tilbyder de nu hvor det overgår til waoo et rasende dyrt og ringere produkt ifht flere TV i huset 
Og det der vælter læsset er de famøse 2*399kr/år i serviceafgift også kan jeg simpelthen ikke finde ud af hvad deres normalpriser er på de forskellige produkter, og det er ikke for mig muligt at finde dem på deres hjemmeside.
 
Og nej jeg har ikke misforstået at waoo kun tilbyder IPTV, men jeg kan fortsat have fibernet 15/15 til 198kr og fri fastnet til 59kr pr måned ved NRGI.
 
 


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 21:09
Har lige selv trukket netkabler i vores 70'er hus, så vi har gigabit netværk. Det er altså rart under alle omstændigheder. 

Det betød også at overgang fra Yousee DVB-C til Waoo ikke var noget problem - skulle bare lige sikre mig at kablet de to steder i huset hvor der sidder en waoo-boks på, gik direkte i Waoo router og ikke igennem vores switch. Det sidste kan også lade sig gøre men kræver en smartere switch end den vi har pt..

Fordelen ved Waoo TV er at børnene nu kan bruge deres computere til at se TV enten via netstik på værelset eller trådløst Smile


Skrevet af: BotNak
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af Jubas Jubas skrev:

Jeg tror der er nogle misforståelser ang Waoo TV og Internet.
Waoo tilbyder kun IPTV ikke DVB T/C, og har har ingen internet produkt under 30Mbit.
Så, har man ikke 30Mbit eller eller en IPTV boks, så er man ikke Waoo Internet/TV kunde.
De andre produkter er noget elselskaberne tilbyder. Slet ikke forvirrende ;)


Ja - det er da noget forvirrende - er du sikker på det er rigtigt ?
Waoo henviser jo netop til de enkelte selskaber mht. services, detaljer og bestilling.
F.eks. er der ikke "kort gebyr" i Verdo's pakker.
Jeg kan desværre ikke komme på www.waoo.dk i øjeblikket - deres side er nede, så jeh kan ikke give et link.

Ikke mindst når Verdo (Waoo) sælger forbindelser fra 10/10 og op.
Det er kun den "færdige" store pakke som er min. 30/30 (men der kan tilvælges højere hastighed).

Og så vidt jeg husker er det direktøren i Verdo der stod bag oprettelsen af Waoo samarbejdet.

Men - uanset Waoo samarbejdet. Er der nogen der ved om selskaberne benytter samme TV leverandør (Smile) alle sammen, eller om de benytter forskellige.
Det kunne måske forklare hvorfor nogle tilbyder DVB-T/C som en del af pakken, og andre kun IPTV.





Skrevet af: timzor
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 22:39
Jeg er ret sikker på, at mine forældre har dvb-c signal fra WAOO (profiber). Jeg synes det er meget forvirrende det her, det er slet ikke ens, selvom navnet (WAOO) er ens. Meget mystisk


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 23:25
Tja, det kan man mene men det er nu ikke noget elselskaberne og Waoo er ene om.

Jeg havde Yousee gennem en antenneforening, men vores store pakke var ikke magen til Yousee's store pakke. Yousee tilbyder WebTV, men det kunne man ikke få igennem vores antenneforening fordi det ikke er Yousee der leverer bredbåndet, men dermimod et andet TDC datterselskab Dansk Kabel TV - forvirret?

Waoo er en fælles overbygning oven på elselskabernes egne ydelser. Nogle elselskaber f.eks. Profiber (der også er et samarbejde) valgte at tilbyde KabelTV løsninger ved siden af IPTV. IPTV er fremtiden men man har valgt at tilbyde KabelTV for at lette overgangen for kunderne.

Waoo IPTV er der hvor de alle får et fælles produktudbud og hvor de kan høste fordele af fælles markedsføring og sikkert også mere forhandlingstyngde omkring tvrettigheder.


Skrevet af: skyking
Skrevet den: 22-December-2011 kl. 10:37
Letten skrev
Waoo IPTV er der hvor de alle får et fælles produktudbud og hvor de kan høste fordele af fælles markedsføring og sikkert også mere forhandlingstyngde omkring tvrettigheder.
 
Forhandlingstyngde omkring tvrettigheder, med TDC, YouSee og alle andre Kabelanlæg blot se hvor langt samme tyngde har bragt OS?  LOL  Ordvalgene i forskellige Generalforsamlinger om netop betalingen herfor.


-------------
En noget indforstået Joke, do not answer!


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 22-December-2011 kl. 10:57
Confused forstår ikke hvad du mener.


Skrevet af: The_Joshua
Skrevet den: 22-December-2011 kl. 12:03
Som jeg forstår det, så står Waoo (tidligere smile content) for at sende signalet. de enkelte elselskaber kan derved selv bestemme hvilke fiberbokse de vil opsætte, nogle steder sætte man en boks op med kun rj45 og andre steder sætter man en op der også har eksempelvis en catv udgang. Derved kan de enkelte selskaber selv bestemme hvilke services de kan tilbyde kunderne. I vores område tilbyder Seas-NVE, at man kan sætte en tv-boks op med rj45 kabel og få åbnet catv udgangen og derved "simulere" et dvb-c-signal som kan sende den pakke man har rettighed til rundt i husets eksisterende antenneanlæg.
 
Seas tilbyder også eksempelvis en Stor Danmarkspakke fra viasat, som intet har med Waoo at gøre.
 
Hvis det er misforstået, så ret mig gerne.


Skrevet af: Susperia
Skrevet den: 22-December-2011 kl. 21:36
Hvad mener du med en smartere switch?
Jeg går selv over til Waoo her den 1 jan. og håbede på jeg kunne sætte det til på samme måde som jeg har nu med Jaynet/ComX.
 
Jeg har fra fiberboksen et kabel til at gå op på loftet i en switch, hvor jeg så fra den har ført kabel ned i de rum hvor jeg bruger ip boks. vil det sige jeg ikke kan det med Waoo?
 
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Har lige selv trukket netkabler i vores 70'er hus, så vi har gigabit netværk. Det er altså rart under alle omstændigheder. 

Det betød også at overgang fra Yousee DVB-C til Waoo ikke var noget problem - skulle bare lige sikre mig at kablet de to steder i huset hvor der sidder en waoo-boks på, gik direkte i Waoo router og ikke igennem vores switch. Det sidste kan også lade sig gøre men kræver en smartere switch end den vi har pt..

Fordelen ved Waoo TV er at børnene nu kan bruge deres computere til at se TV enten via netstik på værelset eller trådløst Smile


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 22-December-2011 kl. 21:54
Det er vist noget med at switchen skal understøtte IGMP snooping, men det er der andre herinde der ved mere om end jeg - søg evt. lidt.

Men det er vist noget med multicast der ellers vil sendes ud til alle enheder på nettet, men en "smart" switch kan altså finde ud af at sende det til tv-boksene (kun).

Men det kan jo sagtens være at din switch allerede understøtter det.


Skrevet af: Susperia
Skrevet den: 22-December-2011 kl. 22:10
Tak for svaret.
Jeg tvivler på min understøtter det, da det bare er en billig en.
Men nu ved jeg da hvad der kan være galt hvis det ikke virker når jeg får det sat til.
 
Gider bare næsten ikke til at føre flere kabler, da min stue er i den helt anden ende af huset .


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 22-December-2011 kl. 22:18
Mit netværk er kablet på en måde så jeg blot kunne patch'e udtagene (som TV-boksene sidder på) op på en af de fire udgange på routeren.

Hvis routeren ligger på loftet sammen med switchen er det nemt.

I mit tilfælde sidder routeren pænt langt fra switchen (på loftet), men jeg havde trukket fire kabler mellem loft og router. En til WAN (internet fra fiberboks) og tre retur fra router til loft hvoraf den ene går ind i switchen, de to andre til udtag i huset. Så det var egentlig bare et spørgsmål om at patche de to sidste op til de udtag der er ved TVboksene :-)


Skrevet af: Susperia
Skrevet den: 23-December-2011 kl. 15:52
Det lyder en smule indviklet, eller også er jeg bare ikke så frisk idag Smile
 
Men jeg må jo se på det den 1 Jan.
 
Min fiberboks er heller ikke i nærheden af min switch på loftet.
Så det nemmeste for mig må være at købe sådan en switch som du fortalte om, gider ikke flere kabler og flere huller i loftet.
 
Jeg vil holde øje med tråden, for at se om i finder ud af noget med harddisk til den 7120, det er nemlig den jeg også har fået.
 
 


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 23-December-2011 kl. 17:17
Har du ingen router?

Jeg har:

fiberboks->router->switch

De fleste af vores udtag sidder på switchen, men der er altså to udtag som sidder på routeren (dem til TV).

Husk en router er typisk både router (sidder mellem to netværk), switch (forbinder et netværk typisk 4 porte) og accesspoint (trådløs adgang) på samme tid.


Skrevet af: Susperia
Skrevet den: 23-December-2011 kl. 17:30
Nu skriver jeg lige fra mobilen, så måske ser det lidt underligt ud.

Men jeg har den fiberboks hvor der er 8 el
ler 16 udtag, kan ikke lige huske det.
Der har jeg så et kabel til at gå op på loftet i den switch, og så et andet kabel fra fiberboks til min trådløse router dir 655 . Men det er bare mine bærbare enheder som køre over den.
Så jeg har ikke fået nogen router af selskabet hvis det var det du mente?


Skrevet af: pfugl
Skrevet den: 23-December-2011 kl. 18:09
Det tyder på at din fiberboks har indbygget en router og switch.


-------------
/Peter


Skrevet af: The_Joshua
Skrevet den: 24-December-2011 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af Susperia Susperia skrev:

Det lyder en smule indviklet, eller også er jeg bare ikke så frisk idag Smile
 
Men jeg må jo se på det den 1 Jan.
 
Min fiberboks er heller ikke i nærheden af min switch på loftet.
Så det nemmeste for mig må være at købe sådan en switch som du fortalte om, gider ikke flere kabler og flere huller i loftet.
 
Jeg vil holde øje med tråden, for at se om i finder ud af noget med harddisk til den 7120, det er nemlig den jeg også har fået.
 
 
 
Jeg fik det til at virke med en Acer harddisk. Men efter en opdatering af boksen er den mulighed røget igen. Jeg har dog ikke arbejdet intenst på at prøve at løse det, men første gang gik harddisken bare igang nærmest af sig selv.


Skrevet af: IceBox
Skrevet den: 28-December-2011 kl. 17:26
Hvilken switch bruger I ?? Jeg skal nemlig ud og købe en meget snart.
 
Gerne smid et link så men kan kigge lidt på sagerne


Skrevet af: Mb120
Skrevet den: 29-December-2011 kl. 12:47
Cisco SG200 virker fint, koster omkring 800 kr for en 8 port, kan helt sikkert findes billigere hos andre producenter, men denne ved jeg virker...


Skrevet af: Mb120
Skrevet den: 29-December-2011 kl. 12:49
Skulle der være en som har waoo via energifyn, som kunne fortælle lidt om kvaliteten / oppetid :-), da jeg pg.a TV2 overvejer at skifte udbyder.


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 02-Januar-2012 kl. 13:29
Jeg har sat et tænd/sluk ur på alt vores udstyr ved TV'et (herunder airties 7120). Når uret tænder strømmen går TV'et på standby men Airties boksen starter.

Kan man lave det om så TV-boksen også bare går på standby?




Skrevet af: Ozzy
Skrevet den: 02-Januar-2012 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Jeg har sat et tænd/sluk ur på alt vores udstyr ved TV'et (herunder airties 7120). Når uret tænder strømmen går TV'et på standby men Airties boksen starter.

Kan man lave det om så TV-boksen også bare går på standby?




Nix er ikke muligt desværre.... Jeg har selv prøvet :)

Det som sker er på samme måde som med din pc :) Den slukker og tænder.


-------------
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |


Skrevet af: jeps
Skrevet den: 10-Januar-2012 kl. 08:46
Bare til info, så står nedenstående på Waoo's hjemmeside:

Planlagte Driftsforstyrrelser

IPTV STB Airties 7120 og 7130 10/01-2012 imellem kl 10:00 til kl 10:30 opdateres med ny firmware. STB skal have en power off/on før opdatering træder ikraft.



Skrevet af: Brandmand1
Skrevet den: 10-Januar-2012 kl. 23:08
Så er TV2 HD dukket op hos waoo (energimidt) men jeg bliver nægtet lov til at optage fra kanalen med min motorola boks. Andre der heller ikke kan det?


Skrevet af: Brandmand1
Skrevet den: 10-Januar-2012 kl. 23:12
Start forfra er forresten heller ikke tilgængelig, men det kommer måske senere.


Skrevet af: jeps
Skrevet den: 12-Januar-2012 kl. 08:20
RTL HD, er der nogen som har den?
Den står på listen, men når man vælger den kommer der intet billede på skærmen og lyden mangler (PCM lampen vlinker på min receiver).
 
Det er jo vigtigt, når Formel-1 sæsonen starter Smile


Skrevet af: Splinten
Skrevet den: 12-Januar-2012 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af Brandmand1 Brandmand1 skrev:

Så er TV2 HD dukket op hos waoo (energimidt) men jeg bliver nægtet lov til at optage fra kanalen med min motorola boks. Andre der heller ikke kan det?
 
Jeg har også en Motorola-boks, og kan heller ikke optage fra TV2 HD via den almindelige EPG-visning.
 
Men søger jeg et program via EPG kan jeg sagtens optage det. Det virker, men det er vel næppe hensigten at det skal være så besværligt? Det må være en fejl.


-------------
Semper fidelis

https://onedrive.live.com/?invref=e8a3e0efed806092&invsrc=90" rel="nofollow - Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.


Skrevet af: janbau
Skrevet den: 12-Januar-2012 kl. 09:39
Kommer først ca 1 feb
http://waoo.dk/TV/kanalaendringer - http://waoo.dk/TV/kanalaendringer
 
Oprindeligt skrevet af jeps jeps skrev:

RTL HD, er der nogen som har den?
Den står på listen, men når man vælger den kommer der intet billede på skærmen og lyden mangler (PCM lampen vlinker på min receiver).
 
Det er jo vigtigt, når Formel-1 sæsonen starter Smile


-------------
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray


Skrevet af: mhv_omjk
Skrevet den: 12-Januar-2012 kl. 10:51
- Jeg synes altså det er ret dårligt at når man sender et spørgsmål ind til Waoo Kundeservice at de så ikke svarer tilbage, for nu har jeg jo fundet ud af at de nye regional-stationer sender kun i HD! - Så var det jeg tænkte kunne Waoo så ikke godt tage at informere sine kunder der kun har deres SKOD SD bokse om det, sådan man evt. kunne tage stilling til om man vil leje nogle HD bokse istedet!!!!
 
(har Dansk Bredbånd/Waoo fra Seas-Nve)


-------------
mhv_omjk alias Michael Hvidberg


Skrevet af: janbau
Skrevet den: 12-Januar-2012 kl. 11:17
De burde ombytte  alle de gamle bokse til noget Tidsvarende uden beregning , Synes de burde leve op til alt det de lover i deres Tv reklamer.
Men nu til noget andet , Har du ikke kontaktet dit lokale  Seas-Nve mener det er dem som skal opdatere din Boks eller ombytte den .
Kan det ikke gøres gratis kan det vel gøres for et lille beløb , Du kan jo godt leje en ekstra boks til 39 kr måned men den første boks er en del af dit abonoment og da din ikke kan vise Hd kanaler dem er der mange af i Waoo pakker .
 
Så det er en god ide at kontakte dit elselskab
 
http://www.seas-nve.dk/Privat/Fibernet/Fordele/TV.aspx - http://www.seas-nve.dk/Privat/Fibernet/Fordele/TV.aspx


-------------
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray


Skrevet af: jeps
Skrevet den: 12-Januar-2012 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af janbau janbau skrev:

Kommer først ca 1 feb
http://waoo.dk/TV/kanalaendringer - http://waoo.dk/TV/kanalaendringer
 
Oprindeligt skrevet af jeps jeps skrev:

RTL HD, er der nogen som har den?
Den står på listen, men når man vælger den kommer der intet billede på skærmen og lyden mangler (PCM lampen vlinker på min receiver).
 
Det er jo vigtigt, når Formel-1 sæsonen starter Smile
Jeg synes godt nok Waoo kan gør noget så simpelt MEGET besværligt.
 
MTV HD kommer 1. februar - men den er kørende nu
RTL HD kommer 1. februar - men står i kanallisten og TV-Guiden?
 
Vi vil have Dolby Digital via HDMIThumbs Up


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 12-Januar-2012 kl. 20:00
Jeg bruger kun min "Stor TV pakke - Alle TV" til at køre DVB-C signal til min VANTAGE TV box i stuen samt et SONY TV i soveværelset med indbygget DVB-C tuner.

I går var alle kanaler væk på VANTAGE i stuen og efter en besværlig kanalsøgning fandt jeg endelig dem (Symbolrate 6875, QAM 256, QAM frekvens 234 og ja til netværk). Alle virkede åbenbart fint, men DR1, DR HD og DR2 var "scrablede" som var de krypterede som på en parabol uden VIASAT kort :-)
Så slettede jeg alle kanaler igen og lavede en ny søgning og så virkede de også.
TV2 HD (som er lidt "HD" skuffende) var der men TV2 Film HD, Discovery HD eller MTV HD var ikke at finde....??
Det er det samme på SONY...

Nogen der har haft held til finde dem?? For jeg læser intet sted det kun er på Waoo's skod boxe disse kan ses?? Det er ikke til at komme igennem på Energimidt/Waoo support og de svarer først på mails efter nogle dage til en uge, det har jeg prøvet så ofte.... :-)



-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: janbau
Skrevet den: 12-Januar-2012 kl. 22:41
Her er frekvenser. Tror kun det er Dr Hd og Tv2 Hd du får på Dvb-c . De Hd kanaler du næner står ikke på listen .
 
 
http://energimidt.dk/Privat/waoo-fibernet/Tv-radio/Documents/dvb-c-opsaetning.pdf - http://energimidt.dk/Privat/waoo-fibernet/Tv-radio/Documents/dvb-c-opsaetning.pdf
 
http://www.energimidt.dk/Privat/waoo-fibernet/Tv-radio/Sider/Se-tv-uden-tv-boks.aspx - http://www.energimidt.dk/Privat/waoo-fibernet/Tv-radio/Sider/Se-tv-uden-tv-boks.aspx


-------------
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray


Skrevet af: Parabolen
Skrevet den: 12-Januar-2012 kl. 23:36
Tak for listen, nu har jeg haft sort skærm i 2 dage og absolut ingen information på Deres hjemmeside.... Trefor Kolding.
Der kunne godt være oplyst at der er ændringer i netværksdata.
Tak for linket det er super. Hvad skulle vi gøre uden recordere.


-------------
/Erik


Skrevet af: janbau
Skrevet den: 13-Januar-2012 kl. 12:16
Den liste jeg heviser til er fra Energimidt og den  gælder vel ikke Trefor Kolding da de bruger disse indstilinger går jeg ud fra .
 Frekvens: 234 MHz
- Netværks-ID: 6000
- Modulation: QAM256
- Symbol rate: 6875
http://www.trefor.dk/default.aspx?m=4&i=1179&pi=31&pr=7&faq=1 - http://www.trefor.dk/default.aspx?m=4&i=1179&pi=31&pr=7&faq=1
 
 
Oprindeligt skrevet af Parabolen Parabolen skrev:

Tak for listen, nu har jeg haft sort skærm i 2 dage og absolut ingen information på Deres hjemmeside.... Trefor Kolding.
Der kunne godt være oplyst at der er ændringer i netværksdata.
Tak for linket det er super. Hvad skulle vi gøre uden recordere.


-------------
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray


Skrevet af: janbau
Skrevet den: 13-Januar-2012 kl. 12:17
Hos Waoo sendes Dr 1 ikke i Hd men Dr Synstolkning sendes i Hd , det gælder både På iptv og Kabeltv , ved dog ikke om det gælder overalt i landet .
Hvorfor Waoo ikke sender Dr1 i Hd ved jeg dog ikke . Måske nogle kan svare på det .


-------------
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray


Skrevet af: jonasf
Skrevet den: 13-Januar-2012 kl. 12:56
Jeg har skrevet til verdo om dr1 Hd i waoo's net de vidste ikke noget om kanalens eksistens, og forvekslede den med DR HD.

Skrev til dem igen og derefter skrev de.

Vi kan ikke tilbyde DR 1 i HD og har ikke nogen dialog om at få rettighederne til kanalen. 

Men vi vil selvfølgelig går videre med sagen og i vil høre fra os når den bliver tilgængelig. 


Med venlig hilsen

Verdo Tele A/S


Skrevet af: mhv_omjk
Skrevet den: 13-Januar-2012 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af mhv_omjk mhv_omjk skrev:

- Jeg synes altså det er ret dårligt at når man sender et spørgsmål ind til Waoo Kundeservice at de så ikke svarer tilbage, for nu har jeg jo fundet ud af at de nye regional-stationer sender kun i HD! - Så var det jeg tænkte kunne Waoo så ikke godt tage at informere sine kunder der kun har deres SKOD SD bokse om det, sådan man evt. kunne tage stilling til om man vil leje nogle HD bokse istedet!!!!
 
(har Dansk Bredbånd/Waoo fra Seas-Nve)
 
- Ja det vil jeg også mene at de skulle, men jeg kan ikke finde oplysningerne om leje/Køb af HD-bokse på deres Hjemmeside og jeg ved faktisk ikke om det er Waoo - Seas-Nve eller Dansk Bredbånd jeg skal have fat i, nogen der ved det?


-------------
mhv_omjk alias Michael Hvidberg


Skrevet af: janbau
Skrevet den: 14-Januar-2012 kl. 20:32
Det nå være Seas-Nye dit elselskab , som jeg nævnt tidligere .
Der sker intet hvis du ikke løfter røret og gør noget ved det . Jeg har feks lige fået lovning på at få en af de nye AirTies Hd bokse sendt med posten  uden beregning da den Tilgin boks som jeg har haft lige fra starten af er håbløs langsom til at skifte kanaler på , Den er  meget langsom at bruge både ang epg skift af kanaler ,  menuer . Så det klagede jeg over da jeg ikke synes det var til at leve med . Så prøv da og ring .
http://www.seas-nve.dk/Privat/Fibernet/Produkter/waoo3%20fibernet/waoo3%20kampagne.aspx - http://www.seas-nve.dk/Privat/Fibernet/Produkter/waoo3%20fibernet/waoo3%20kampagne.aspx
 
Oprindeligt skrevet af janbau janbau skrev:

De burde ombytte  alle de gamle bokse til noget Tidsvarende uden beregning , Synes de burde leve op til alt det de lover i deres Tv reklamer.
Men nu til noget andet , Har du ikke kontaktet dit lokale  Seas-Nve mener det er dem som skal opdatere din Boks eller ombytte den .
Kan det ikke gøres gratis kan det vel gøres for et lille beløb , Du kan jo godt leje en ekstra boks til 39 kr måned men den første boks er en del af dit abonoment og da din ikke kan vise Hd kanaler dem er der mange af i Waoo pakker .
 
Så det er en god ide at kontakte dit elselskab
 
http://www.seas-nve.dk/Privat/Fibernet/Fordele/TV.aspx - http://www.seas-nve.dk/Privat/Fibernet/Fordele/TV.aspx


-------------
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 15-Januar-2012 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af janbau janbau skrev:

Her er frekvenser. Tror kun det er Dr Hd og Tv2 Hd du får på Dvb-c . De Hd kanaler du næner står ikke på listen .
 

Den liste havde jeg, og disse DVB-C lister fra Waoo/Energimidt er langt fra altid up-2-date.

De skriver selv lige under alle de nye TV kanaler der kommer:

"Alle ovenstående ændringer træder i kraft d. 11.01.2012. Fra denne dato vil det være nødvendigt at lave en ny kanalsøgning."

På IP boxene skal der ikke laves kanalsøgning, så hvor mener de så???
 


-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: Ole Pihl
Skrevet den: 15-Januar-2012 kl. 12:14
Kanalsøgningen er til dem som har den store tv-pakke til alle tv i huset.
Der er er kanalsøgningen nødvendig til DVB-C og analoge kanaler


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 16-Januar-2012 kl. 23:47
Oprindeligt skrevet af Ole Pihl Ole Pihl skrev:

Kanalsøgningen er til dem som har den store tv-pakke til alle tv i huset.
Der er er kanalsøgningen nødvendig til DVB-C og analoge kanaler


...??? Ja det er det jeg prøver forstå... Igen hvorfor hvis ikke en søgning også skulle give "os"på DVB-C de resterende nye HD kanaler? Ellers er det noget rod deres skribenter har forfattet "Alle ovenstående ændringer....." passer jo ikke så...

En ommer Waoo/Energimidt!! I er igen for gammeldags og bagefter med jeres produkt... Hvorfor skal DVB-C brugerne straffes (være foruden) det deres elendige og langsomme boxe kan??
YouSee kan finde ud af det, hvorfor kan Waoo så ikke?


-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 09:51
WebTV på Android Tablets?  nogen der ved hvornår Waoo tilbyder det?




Skrevet af: Jubas
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 20:56
Det er der ingen planer om. Der skal lidt mere styr på softwaren hos tabletproducenterne først, det er en stor rodebutik lige nu. Der er utallige versioner er der ude, og mange devices får ikke de nødvendige opdateringer.


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af Jubas Jubas skrev:

Det er der ingen planer om.

Er det noget du ved noget om? fordi du arbejder hos Waoo eller Nordija? 

Eller gætter du bare?


Skrevet af: janbau
Skrevet den: 22-Juni-2012 kl. 16:07
Så kom Dr 1 endelig i en Hd udgave Må siges lidt lovlig sent Nu da Fodbold Em er godt igang .
 
Der har været en del kritik af dette på deres Facebook side på det seneste .


-------------
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray


Skrevet af: dvidebaek
Skrevet den: 24-Juni-2012 kl. 14:11
Waoo er igang med at lave en APP så man kan se Tv via sin Android tablet. Det var hvad de fortalte mig, da jeg havde møde med dem. hvornår App'en bliver frigivet vidste de tilgengæld ikke noget om:-(

-------------
http://www.speedtest.net" rel="nofollow">


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 06-August-2012 kl. 11:54
Hej.
Hvad er folks generalle erfaringer med Waoo's pakke løsninger. Er kvaliteten på tv signalet godt og uden de store udfald?
Min kæreste og jeg skal flytte i hus om et par mdr og derfor overvejer vi at skifte til Waoo, da der er fiber mulighed på vejen Smile


Skrevet af: togo
Skrevet den: 07-August-2012 kl. 16:57
Kan kun sige at TV er blevet MEGET bedre efter det hele blev lagt sammen til Waoo! navnet.
Internet er SUPER. Telefon er jeg ikke imponeret af.

Men alle TV signaler er i super kvalitet hos mig. Specielt HD kanaler.


Skrevet af: skyking
Skrevet den: 08-August-2012 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af togo togo skrev:

Kan kun sige at TV er blevet MEGET bedre efter det hele blev lagt sammen til Waoo! navnet.
Internet er SUPER. Telefon er jeg ikke imponeret af.

Men alle TV signaler er i super kvalitet hos mig. Specielt HD kanaler.
Når man er blevet tilsluttet Waoo, hvorledes er betingelserne så  hvis man vil afmelde sin tilslutning/abonnement? Jeg tænker her på bindingsperiode eller hvad det nu hedder indenfor det blive tilsluttet Fiber, alle andre end YouSee?

-------------
En noget indforstået Joke, do not answer!


Skrevet af: togo
Skrevet den: 09-August-2012 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af skyking skyking skrev:

Når man er blevet tilsluttet Waoo, hvorledes er betingelserne så  hvis man vil afmelde sin tilslutning/abonnement? Jeg tænker her på bindingsperiode eller hvad det nu hedder indenfor det blive tilsluttet Fiber, alle andre end YouSee?

Det bedste du kan gøre er at læse deres betingelser på  http://waoo.dk/Service/Kundeservice/Vejledninger-og-vilk%C3%A5r - http://waoo.dk/Service/Kundeservice/Vejledninger-og-vilk%C3%A5r

eller ring til deres kunde center :-)


Skrevet af: skyking
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 14:48
Svaret er til UG med X og slange.
 
Hvorfor føler jeg det bliver op ad bakke ligesom visse andre ting  Wink


-------------
En noget indforstået Joke, do not answer!


Skrevet af: ebben83
Skrevet den: 13-August-2012 kl. 15:53
Hvordan er hastigheden på de tv-bokse som følger med hos waoo? Har tidligere hørt at de var meget langsomme og havde utroligt dårlig userinterface?


Skrevet af: skyking
Skrevet den: 13-August-2012 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af togo togo skrev:

Oprindeligt skrevet af skyking skyking skrev:

Når man er blevet tilsluttet Waoo, hvorledes er betingelserne så  hvis man vil afmelde sin tilslutning/abonnement? Jeg tænker her på bindingsperiode eller hvad det nu hedder indenfor det blive tilsluttet Fiber, alle andre end YouSee?

Det bedste du kan gøre er at læse deres betingelser på  http://waoo.dk/Service/Kundeservice/Vejledninger-og-vilk%C3%A5r - http://waoo.dk/Service/Kundeservice/Vejledninger-og-vilk%C3%A5r

eller ring til deres kunde center :-)
Og det er her jeg føler Recordere.dk kommer til sin Re,t som Forum bringe noget til torvs (.), ordene om hvad andre har, netop af erfaringer der kommer mange tilgode. Wink

-------------
En noget indforstået Joke, do not answer!


Skrevet af: Fnulder
Skrevet den: 22-August-2012 kl. 00:14
Er blevet tvunget Waoo kunde da jeg lige er flyttet. Kan det virkelig passe jeg ikke kan vælge en TV pakke hos dem hvor jeg har både Tv3+ samt Tv2sport og 6eren?
Ser ud til jeg skal vælge enten eller? :S 
Det er i Århus så det er NRGi 


Skrevet af: skyking
Skrevet den: 22-August-2012 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af Fnulder Fnulder skrev:

Er blevet tvunget Waoo kunde da jeg lige er flyttet. Kan det virkelig passe jeg ikke kan vælge en TV pakke hos dem hvor jeg har både Tv3+ samt Tv2sport og 6eren?
Ser ud til jeg skal vælge enten eller? :S 
Det er i Århus så det er NRGi 
Hvordan kan man blive tvunget Waoo kunde?

-------------
En noget indforstået Joke, do not answer!


Skrevet af: Fnulder
Skrevet den: 22-August-2012 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af skyking skyking skrev:

Oprindeligt skrevet af Fnulder Fnulder skrev:

Er blevet tvunget Waoo kunde da jeg lige er flyttet. Kan det virkelig passe jeg ikke kan vælge en TV pakke hos dem hvor jeg har både Tv3+ samt Tv2sport og 6eren?
Ser ud til jeg skal vælge enten eller? :S 
Det er i Århus så det er NRGi 
Hvordan kan man blive tvunget Waoo kunde?

At der kun er ført kabler til Waoo :) Dvs jeg skal selv betale for en udgravning af Yousee/Stofa og man må ikke sætte antenne eller parabol op på den bygning jeg bor i.
Men jeg har løst problemet. Jeg kan få de pakker som står her
http://waoo.dk/Forening/TV/TV-Pakker
Der kan jeg få det hele i én pakke.


Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 20-Oktober-2012 kl. 21:09
Vores beboerforening har besluttet sig for at skifte Yousee ud med Waoo, så vi skifter over pr. 1/1-13.

Skal lige høre, da hende damen jeg snakkede med i går ikke kunne svare på det.

Hvilke betydning har det for os, her tænker jeg selvfølgelig på tv signalet. Som det er nu, har vi to udtag til Yousee, et i stuen og et i soveværelset. Disse kan så ikke bruges mere, og der skal trækkes kabel fra fiberboksen over til tv boksen?

Hvordan får jeg det så i andre rum? I soveværelset har jeg brugt en splitter med forstærker og trukket kabel til det ene børneværelse. Det andet børneværelse vil vi også gerne have på, når det nu er.

Hvilke kanaler er egenligt tilgængelig i deres webtv hvis man har den store pakke? Her tænker jeg på fx børnekanaler. Da det ville være muligt undgå trække flere kabler, da det kunne køre via deres htpc.

Kan man starte programmer forfra på alle kanaler? Hvordan fungerer deres serie optagelse? (den fungerer jo skidt hos yousee, da den optager alt ned, så man risikere have samme afsnit 3-4 gange).

Lige nu har jeg jo netkabel fra fiberboksen og over i vores router, derfra har jeg til apparaterne i stuen og et kabel til soveværelset. Hvorpå der sidder en switch, hvor der kabel til vores htpc derinde og så et kabel ind til børnenes htpc.

Håber i vil hjælpe med svare på disse spørgsmål.



-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.


Skrevet af: skyking
Skrevet den: 22-Oktober-2012 kl. 14:21
Når jeres beboerforening har besluttet sig til det der _____
Det kan ikke passe at det gælder alle, det KAN IKKE  være lovligt, fordi da kunne alle landets EL forsyninger også gennemtvinge i det mindste "Noget?".
 
Egentlig burde Dine spørgsmål besvares af Beboerforeningen i samarbejde med Waoo, medmindre man skjuler noget, skjulte dagsordener med videre.
 


-------------
En noget indforstået Joke, do not answer!


Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 22-Oktober-2012 kl. 14:30
Har fået mine svar, eksisterende yousee stik vil ikke længere virke og jeg skal trække nye coax kabler rundt.
 
Forstår ikke dit svar, vores beboerforening har besluttet at skifte til Waoo, da det selvfølgelig bliver billigere. Vi får den store pakke, inkl viasat kanalerne tv3, 3+, 3puls. Samt 30/30mbit til 270,- om måneden.
 
Så det er jo ikke elforeningen Verdo som har gennemtrumfet noget, det er bare Verdo der har kunne give beboerforeningen den bedste aftale i forhold til Yousee.
 
Vores beboerforening har jo forhandlet med fornyelse af aftalen med Yousee eller Waoo. Som alle andre, så bestemmer de da hvilke tv forsyning der skal være til lejlighederne. Dog kan vi frit vælge alle andre løsninger. (så mon ikke det gældende om vi så forsat vil have Yousee at vi kan vælge dem til en højere pris vel om mærket).


-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.


Skrevet af: skyking
Skrevet den: 22-Oktober-2012 kl. 14:36
Den bedste aftale i forhold til  YouSee, men kan alle antenneforeningerne rundt i landet så ikke gøre det samme, gå fra Stofa som leverandør og over til  Waoo ?  Jeg undrer mig lidt over hvilket tonefald jeres beboerforening har anvendt i forbindelse med samme leverandørskifte, man må vel gerne nærlæse tingene; fordi noget.
 Altid at jeg glemmer det der med "Før man flytter ind et sted, husk tjekke fra hvem og hvor meget der leveres af Tv og Internet.

-------------
En noget indforstået Joke, do not answer!


Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 22-Oktober-2012 kl. 21:03
Det har du fuldstændig ret i, hos os kom det som en stor overraskelse. Men vi har heller ikke deltaget i nogle af møderne. Som vi selvfølgelig kunne have gjort.

Aftalen er god nok, der kommer et halvt års bindingsperiode på minimum 59kr om måneden. Dog er den ikke gældende ved fraflytning.

Sidder og kigger på det afkrydsnings skema. Der står også vi kan vælge 90/90mbit som internet. Det kan man jo ikke inde waoo's hjemmeside hvis man vil have waoo 3. Udover det så ved jeg ikke så meget, da vi egenligt er glade for Yousee.

Kan du eller en anden anbefale en splitter til coaxkablet, sådan jeg kan trække til andre værelser også?

Er der mulighed hvis man vælger deres boks med harddisk at optage en kanal og så se på en anden? Eller skal jeg overveje smide tuner i min htpc og køre den vej igennem.


-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.


Skrevet af: The_Joshua
Skrevet den: 23-Oktober-2012 kl. 15:13
270.-! Fedt. Jeg giver ca. 730.- UDEN viasat!!! :-(


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 05-December-2012 kl. 10:56
Så er det bevist, det kan lade sig gøre: IPTV som App, uden boks!

http://www.v-net.tv/why-the-samsung-teliasonera-iptv-app-is-significant/ - http://www.v-net.tv/why-the-samsung-teliasonera-iptv-app-is-significant/
Det er fa... smart.

Det vil vi også have, Waoo! Nu! 
-og det må gerne være pænere end den nuværende portal Dead



Print side | Luk vindue