Print side | Luk vindue

Boxer Navigator og kodning af programmer.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=105545
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 22:16

Emne: Boxer Navigator og kodning af programmer.
Skrevet af: Mads333
Emne: Boxer Navigator og kodning af programmer.
Skrevet den: 19-December-2011 kl. 17:24
Har efterhånden forsøgt at få svar på dette mange steder fra men prøver nu her.

Hvem sørger for at de forskellige programmer via Boxer Navigator er kodet korrekt?
Altså at serier står som serier og film som film og sport som sport osv.
Nogle enkelte kanaler er altid kodet korrekt men næsten alle andre og aldrig DR's kanaler og TV2.
Et eksempel:
Jeg ønsker at optage en serie på DR og jeg ved at man kan lave serieoptagelser via Boxer Navigator.
Men hvis den enkelte serie står beskrevet som en dokumentar eller Nyheder osv registrerer boksen ikke at den skal foreslå serieoptagelse.

Svar:
Skrevet af: miri
Skrevet den: 19-December-2011 kl. 17:33
Boxers anvendelse af Navigator er på kant med den aftale der er indgået med den danske stat, da det blev aftalt, at anvendelsen af middleware (som Navigator)skulle ske i fællesskab med DIGI-TV, der sender DR (og TV2 indtil 12. januar). DR har meddelt, at de også vil tilbyde samme data/faciliteter som indgår i Navigator, men i overensstemmelse med NORDIG standard. Hvis Navigator overholder NORDIG, så skulle der ingen problemer være, og du vil kunne lave serieoptagelser på DR fra 2012, når DR udsender de nødvendige data. 

-------------
miri

Skrevet af: Mads333
Skrevet den: 20-December-2011 kl. 09:18
Men det er da underligt at de ikke bare kalder det det som det er.
Det tager jo ikke længere at skrive "serie" end "Dokumentar" når man laver oversigten.
De gør jo alle søge og sorteringsfunktionerne i Navigator ubrugelige hvis dem der har ansvaret for de enkelte kanalers info ikke gør det ordentligt.
Indtil videre er der kun kanalerne fra SBS der altid er korrekt sat op.
Jeg havde i sin tid kontakt med både DR,TV2,Boxer,Digi-TV,Kjaerulff1 og Broadcast Service Danmark.
Kjaerulff1, DR1 og TV2 gad ikke svare på min mail.
Digi-TV og Boxer skød skylden på hinanden mens BSD som de eneste forsøgte at forklare nogle at de spørgsmål jeg sendte.

Det er da dejligt at DVB-T signalet ligger i hænderne på nogle ansvarsfulde firmaer som efter 2 år virkelig har udviklet systemet og gjort det til en udsøgt fornøjelse at betale penge hver måned for at se tv.Dead

Print side | Luk vindue