Stor variation i YouSee-kanalers signalstyrke
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=105583
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 00:06
Emne: Stor variation i YouSee-kanalers signalstyrke
Skrevet af: Vilhelm
Emne: Stor variation i YouSee-kanalers signalstyrke
Skrevet den: 20-December-2011 kl. 20:18
En beboer med YouSee's Grundpakke modtager de digitale kanaler med vidt forskellig signalstyrke på et Sony tv, der er tilsluttet direkte i vægstikket med et 3 m langt, godt afskærmet antennekabel.
Signalkvaliteten angives til 100% på alle kanaler med en enkelt undtagelse: DR HD, hvor signalkvaliteten er 60% og signalstyrken helt nede på 5%. DR HD ses da også med hyppige pixeleringer, hvilket de øvrige kanaler ikke gør.
Signalstyrkerne på alle tv-kanaler ligger lavt, mellem 5% og 66%. Jeg har konstateret at kanaler med samme frekvens modtages med samme signalstyrke. Eksempelvis:
4 kanaler på frekvens 248 MHz har signalstyrken 42% 7 kanaler på frekvens 378 MHz har signalstyrken 66% 1 kanal på frekvens 442 MHz har signalstyrken 5% (DR HD) 2 kanaler på frekvens 490 MHz har signalstyrken 10% 3 kanaler på frekvens 514 MHz har signalstyrken 22% 4 kanaler på frekvens 530 MHz har signalstyrken 22%
Det er besluttet at hidkalde YouSee's Support. Men hvad kan problemet være? Min umiddelbare tanke er at problemet kan skyldes en fejl i det Grundpakkefilter, der skal sikre at kunden kun modtager Grundpakkens kanaler.
------------- Venlig hilsen, Vilhelm
|
Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 20-December-2011 kl. 21:06
Et eller andet er der problem med, har selv kun Grundpakke, men slet ikke dårlig kvalitet, små forskelle, men slet ikke i den størrelsesorden, kan endda med en modtager også få 3+HD 6eren HD og kanal 4 uden om spærrefiltret.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: Ken_T
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 00:16
Radiomanden skrev:
Et eller andet er der problem med, har selv kun Grundpakke, men slet ikke dårlig kvalitet, små forskelle, men slet ikke i den størrelsesorden, kan endda med en modtager også få 3+HD 6eren HD og kanal 4 uden om spærrefiltret. |
hvad er det, "uden om spærrefilter" ?
|
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 01:30
Ken_T skrev:
Radiomanden skrev:
Et eller andet er der problem med, har selv kun Grundpakke, men slet ikke dårlig kvalitet, små forskelle, men slet ikke i den størrelsesorden, kan endda med en modtager også få 3+HD 6eren HD og kanal 4 uden om spærrefiltret. |
hvad er det, "uden om spærrefilter" ? |
En husstand der kun abonnerer på Grundpakken, skal ikke kunne modtage de ukrypterede kanaler i Mellempakken eller Fuldpakken. Det opnår YouSee ved at isætte et filter, som spærrer for de frekvenser som bruges til Mellempakke- og Fuldpakke-kanaler. Filteret findes typisk i et skab i bebyggelsen.
Radiomanden fortæller så at han trods filteret kan modtage 3 kanaler fra Mellempakken. Det er der flere andre der har fortalt om.
Der findes selvfølgelig også et filter, så Mellempakke-kunder ikke kan modtage de ukrypterede kanaler som kræver abonnement på Fuldpakken.
|
Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 09:17
Vilhelm skrev:
En beboer med YouSee's Grundpakke modtager de digitale kanaler med vidt forskellig signalstyrke på et Sony tv, der er tilsluttet direkte i vægstikket med et 3 m langt, godt afskærmet antennekabel.
|
Jeg har selv lige haft besøg af Yousee's tekniker og det fungerer perfekt efter han skiftede dåsen i væggen. Jeg havde selv ligende problemer med mit tv signal.
------------- Se mit udstyr her: http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!
|
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 11:33
Kenzo85 skrev:
Vilhelm skrev:
En beboer med YouSee's Grundpakke modtager de digitale kanaler med vidt
forskellig signalstyrke på et Sony tv, der er tilsluttet direkte i
vægstikket med et 3 m langt, godt afskærmet antennekabel.
| Jeg
har selv lige haft besøg af Yousee's tekniker og det fungerer perfekt
efter han skiftede dåsen i væggen. Jeg havde selv ligende problemer med
mit tv signal. |
Tak for den oplysning. Men det mærkelige er, at en YouSee-tekniker netop for nylig udskiftede dåsen i væggen. Den var angivelig defekt. Måske er det ikke gjort korrekt. (Anledningen til tekniker-besøget var pixeleringen af DR HD, og efter besøget troede man at problemet var løst).
|
|