Pony65's 21:9 stuebio
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Min hjemmebiograf
Forumbeskrivelse: Vis dit udstyr frem for andre brugere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=105607
Udskrevet den: 30-November-2024 kl. 04:24
Emne: Pony65's 21:9 stuebio
Skrevet af: Pony65
Emne: Pony65's 21:9 stuebio
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 14:56
Svar:
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 14:57
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 14:58
Skrevet af: jake51
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 15:21
Det ser dælme godt ud
Hvad er det for et lærred?
Mit fastrammelærred har præcist de samme mål
------------- Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage Mikael Simpson
|
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 15:28
Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 15:49
Pony65 skrev:
Her kommer en tekst om min 21:9 biograf 1. Hvorfor det er den bedste jeg har haft 2. Hvorfor den ikke kan bruges til at se film på !!! |
Det bliver spændende at høre hvorfor, den IKKE kan bruges til at se film på. Det er vel dét, der er hensigten???
|
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 15:56
Supergris skrev:
Det bliver spændende at høre hvorfor, den IKKE kan bruges til at se film på. Det er vel dét, der er hensigten??? |
Lige præcist , jeg skal nok skrive en note om det. Et lille hint. Det handler om det der mangler ved siden af YouSee boksen.
|
Skrevet af: wezi
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 15:59
Var lige forbi, og fandt det samme tv og TV bord som jeg har til at stå opmangcineret, så jeg kunne da næsten ikke lade være at tænke, er det mit det der? :P Og så kom gråden! Jeg savner mit hifi! :D
------------- MvH Daniel
|
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 17:09
Du må da vist bare ud at investere i en media-afspiller! Måske der ligger én under træet d. 24.???
|
Skrevet af: Ning
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 17:21
Det ser rigtigt godt ud. Men lyder det ikke nogle gange mærkeligt når du har fronterne så højt oppe og samtidigt din center helt nede ved gulvet? Hvis det var mig, ville jeg som minimum bytte om på YouSee boxen og centeren.
Men som sagt ellers et lækkert anlæg
------------- Ning
|
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 18:07
Ning skrev:
Det ser rigtigt godt ud. Men lyder det ikke nogle gange mærkeligt når du har fronterne så højt oppe og samtidigt din center helt nede ved gulvet? Hvis det var mig, ville jeg som minimum bytte om på YouSee boxen og centeren.
Men som sagt ellers et lækkert anlæg
|
Man kunne tro at lyden ville være mærkelig, men jeg har på en eller anden måde været heldig. Jeg kan ikke retningsbestemme hvor lyden kommer fra, alt lyden kommer bare fra fronten og du hører bare når den er i højre, venstre eller center. Måske er det reflektioner fra gulv og vægge, men det virker bare. Og det samme med lyden bagfra, den er der bare. Og selvom at højttalerne er forholdsvis små, kan de sammen med subben lave et ganske kraftigt lydtryk. NB. har haft centeren monteret lige under lærred før, men det var ikke nær så godt som hvor den er placeret nu.
|
Skrevet af: McNiklas
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 18:45
Det ser sku godt ud med 21:9.. Men måske ikke så fedt uden en blu-ray afspiller der kan flytte undertekster
|
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 19:52
Supergris skrev:
Du må da vist bare ud at investere i en media-afspiller! Måske der ligger én under træet d. 24.??? |
Det er en mulighed, men så skal jeg til at købe DVD'er og BlueRay film som skal rippes og lægges på en NAS etc. og det har jeg ikke lyst til. Det kan jo blive akutelt når der kan købes film via en media afspiller her i Danmark. Her tænker jeg på når Netflix kommer engang i 2012. Men igen så må jeg jo se hvor de ligger deres undertekster
|
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 19:58
McNiklas skrev:
Det ser sku godt ud med 21:9.. Men måske ikke så fedt uden en blu-ray afspiller der kan flytte undertekster |
Jeg ved det godt, men vil ikke bruge penge på en ny film samling. Jeg vil gerne købe ( leje ) film via f.eks. Yousee Cinema eller hvis der fantes andre online. Venter på Netflix eller andre hvor jeg kan leje den film jeg gerne vil se
|
Skrevet af: McNiklas
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 20:05
Pony65 skrev:
McNiklas skrev:
Det ser sku godt ud med 21:9.. Men måske ikke så fedt uden en blu-ray afspiller der kan flytte undertekster |
Jeg ved det godt, men vil ikke bruge penge på en ny film samling. Jeg vil gerne købe ( leje ) film via f.eks. Yousee Cinema eller hvis der fantes andre online. Venter på Netflix eller andre hvor jeg kan leje den film jeg gerne vil se |
MEN på VOD kan man da ikke flytte undertekster hvis jeg husker rigtig.. Men du ser måske uden tekster
|
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 20:13
McNiklas skrev:
MEN på VOD kan man da ikke flytte undertekster hvis jeg husker rigtig.. Men du ser måske uden tekster
|
Undertekster på VOD ligger også i "black bars" det er rigtigt, og ja jeg ser ofte film uden tekst. Men med HD film er teksterne soft code så der ligger de fast, og du kan ikke se en film med halvdelen at teksterne synlige ( hvis 21:9 vælges ) det er for forstyrrende
|
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 20:35
På Yousee boksen programplads 65 ligger der en kanal der hedder TCM (Turner Classic Movies) underteksterne der ligger fast uanset hvilket format eller størrelse på billedet du vælger. Hvorfor kan det ikke være sådan på alle programmer ? Er der nogen der ved det ?
|
Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 21:09
Køb dog en billig Philips bd-afspiller og lej dine film.
|
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 22:26
Hans j skrev:
Køb dog en billig Philips bd-afspiller og lej dine film. |
Jeg har ikke lige mulighed for at leje film og det er ikke hvad jeg ønsker, samt alt besværet med at hente og aflevere. Når nu muligheden er der teknisk i dag for at leje film så er det lidt træls at det ikke kan bruges. Når nu TCM kanalen kan håndtere det hvorfor så ikke alle programmer !
|
Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 23:06
Brug lovefilm - ok priser og man skal ikke ind i en blockbuster for at hente og aflevere filmene. De bringes til din dør og du afleverer dem i en rød postkasse. Velkommen til det nye årtusind
|
Skrevet af: Mr. Anderson
Skrevet den: 22-December-2011 kl. 09:26
Som de andre nævner, brug lovefilm. Jeg har brugt dem i et stykke tid nu og er godt tilfreds. Hvis filmen ikke virker, melder man det og en ny er på vej med det samme imens man har de andre film. (mit tilfælde 3 ad gangen)
------------- LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
|
Skrevet den: 22-December-2011 kl. 10:56
Anima skrev:
Velkommen til det nye årtusind |
Jeg vil gerne undgå fysisk medie
|
Skrevet den: 22-December-2011 kl. 12:54
Overvej at skifte job. Bliv Pirat!!! :) God jul....
|
Skrevet den: 22-December-2011 kl. 16:49
Supergris skrev:
Overvej at skifte job. Bliv Pirat!!! :? God jul.... |
Nej tak, men god Jul til dig også.
|
Skrevet den: 01-Marts-2012 kl. 15:51
Skrevet af: submaniac
Skrevet den: 02-Marts-2012 kl. 00:50
Spændende! Lærredet falder i ét med baggrunden hvet fald. Var det en ide at male det sort ud til kanten? altså til og med højtalerne og helt ned til bunden. Det ville give en rigtig god "black hole effect" tror jeg og du er jo næsten 80% af vejen allerede.
|
Skrevet den: 02-Marts-2012 kl. 09:49
Skrevet den: 02-Marts-2012 kl. 10:27
Ja det er rigtigt. Jeg er i samme dilemma. At bevare "stuelook" samtidig med at forbedre bio kvaliteten! ikke let! 2 subs? det lyder spændende! hvilken model?
|
Skrevet af: jake51
Skrevet den: 02-Marts-2012 kl. 10:29
Jeg havde samme problem med mit 21:9 lærred, så jeg hængte sort stof op bag lærredet
Det ser lidt dumt ud, men det virker
------------- Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage Mikael Simpson
|
Skrevet den: 02-Marts-2012 kl. 10:44
submaniac skrev:
2 subs? det lyder spændende! hvilken model? |
De er på vej fra USA, der er en FedEx mand på vej fra Kolding. Han lander senere i dag så poster jeg lige nogle billeder
|
Skrevet den: 02-Marts-2012 kl. 13:09
Skrevet af: mbw2001
Skrevet den: 02-Marts-2012 kl. 15:15
Synes det ser super fedt ud, hvilket faktisk overrasker mig og gør jeg genovervejer at male mørkt bag lærred. Dog tror jeg at det vil være både pænere og mindre fyldende hvis du maler helt til gulvet.
Det har dog gjort underværker med døren malet færdig i forhold til første billed :)
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74355 - Min HTPC/Projektor stuebiograf
|
Skrevet den: 02-Marts-2012 kl. 16:20
mbw2001 skrev:
Synes det ser super fedt ud, hvilket faktisk overrasker mig og gør jeg genovervejer at male mørkt bag lærred. Dog tror jeg at det vil være både pænere og mindre fyldende hvis du maler helt til gulvet.
Det har dog gjort underværker med døren malet færdig i forhold til første billed :)
|
Tak for de pæne ord. Vedr. døren så skulle den jo lige have noget grunder for at den sorte farve kunne hænge fast.
Det er jo sådan med maling at det er nemmere at tilføje mere end at fjerne, så nu prøver jeg at køre med dette i lidt tid og er det ikke nok maler jeg resten.
|
Skrevet den: 02-Marts-2012 kl. 16:27
Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 02-Marts-2012 kl. 18:15
Elsker din projektor, I want one!
|
Skrevet den: 02-Marts-2012 kl. 19:03
martin_p skrev:
Elsker din projektor, I want one! |
Jeg er også godt tilfreds med den, syntes den laver nogle fremragende billeder.
Jeg har ikke prøvet 3D på den endnu ( har ikke BlueRay ) kunne måske lave en demo aften hvor der er en som medbringer en BD afspiller og en 3D film. Jeg har 4 par briller.
|
Skrevet den: 02-Marts-2012 kl. 19:18
Lyder som en plan. Hvor i landet bor du?
|
Skrevet den: 02-Marts-2012 kl. 19:24
Bor midt i det Jyske, Silkeborg
|
Skrevet den: 02-Marts-2012 kl. 19:26
Jamen det er godt en times kørsel herfra, så dt finder vi nok ud af. Jeg har en 3D afspiller jeg kan tage med.
|
Skrevet den: 02-Marts-2012 kl. 19:27
Skrevet den: 02-Marts-2012 kl. 19:31
Jeg har intet i hverken DVD, BlueRay etc.
( har ikke fået den gratis Avatar 3D da jeg ikke har noget at afspille den fra )
|
Skrevet den: 02-Marts-2012 kl. 19:33
Skrevet den: 02-Marts-2012 kl. 19:38
Når man køber et Panasonic produkt kan man få Avatar gratis, jeg prøver lige at skrive efter den i næste uge.
Men leveringstid ved jeg ikke noget om
|
Skrevet af: Boffer24
Skrevet den: 02-Marts-2012 kl. 19:52
Det tog omkring 2 uger for mig
|
Skrevet den: 02-Marts-2012 kl. 19:57
Boffer24 skrev:
Det tog omkring 2 uger for mig |
Okay, jeg skriver efter Avatar, bygger bio'en færdig og prøver at lave en demo aften dato. Så må vi se om der er nogen film nørder som hopper på.
|
Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 02-Marts-2012 kl. 20:31
Er det med vilje at du ikke har valgt at hænge dine side højtaler efter hverken DD/DTS eller THX anvisninger ?
------------- .....
|
Skrevet den: 02-Marts-2012 kl. 21:54
Notfast skrev:
Er det med vilje at du ikke har valgt at hænge dine side højtaler efter hverken DD/DTS eller THX anvisninger ? |
Kort svar er Ja.
Jeg mener jeg har berørt emnet før, men det viker bare. Når det regner i en film så kommer det fra loftet ( ovenfra ) tale og dialog springer udfra lærredet, jeg syntes at lyden kommer fra det sted som filmen viser uden at jeg kan høre at det er en højttaleren i hjørnet.
Det er ligesom at lyden bare svæver ind i rummet, håber det giver mening.
|
Skrevet den: 02-Marts-2012 kl. 22:30
Seje subs! Har du fået dem op og spille endnu??
|
Skrevet den: 02-Marts-2012 kl. 23:22
submaniac skrev:
Seje subs! Har du fået dem op og spille endnu?? |
Jeg sætter dem op i morgen, poster nogle billeder af udpakning og opsætning
|
Skrevet den: 03-Marts-2012 kl. 13:09
Opdagede i går aftes en sideeffekt ved at male sort udenom TV'et. Når billedet er indesluttet i sådan en sort ramme havde jeg mulighed for at justere farver og lys en tak ned.
Jeg syntes det giver et mere roligt billede og man bliver íkke så "træt" i øjnene.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 03-Marts-2012 kl. 13:13
Pony65 skrev:
Jeg syntes det giver et mere roligt billede og man bliver íkke så "træt" i øjnene. |
Det er også min erfaring. Kunne især se forskellen fra det gamle crt TV var sølvfarvet, og så skiftet til den nye fladskærm med sort ramme. Vender aldrig tilbage til en lysere ramme igen.
|
Skrevet den: 03-Marts-2012 kl. 17:20
Skrevet af: Boffer24
Skrevet den: 03-Marts-2012 kl. 18:14
Skrevet den: 03-Marts-2012 kl. 18:52
Har lige prøvet at lege lidt, er ikke færdig med at justere, men det her er sindsygt.
NB. er der nogen der ved hvor man kan købe en kattelem der ikke larmer !!!
|
Skrevet af: Hessi
Skrevet den: 03-Marts-2012 kl. 18:52
Boffer24 skrev:
Det ser ondt ud :-) |
Hell yeah!
Den ser godt nok mega ud... og du har oven i købet 2?
------------- Mvh. Hessi
Hvad landet har at byde på! http://minfotoverden.dk - MinFotoVerden.dk
|
Skrevet af: sani
Skrevet den: 03-Marts-2012 kl. 20:04
hvorfor har du netop valgt at købe de sub... og hvor er de købt... de ser rigtig interesante ud...
PS: jeg høber at du bor i huset så du kan får ful glade af dem
------------- Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
Skrevet af: jj79
Skrevet den: 03-Marts-2012 kl. 20:08
Kæft de ser nice ud - har lige tjekket specs på dem, de går sku da rocker dybt
Hva blev slutprisen incl told og fragt? Udsalgsprisen er jo egentlig billig nok
Kunne da godt ske den skulle prøves hvis du giver dem ros med på vejen
|
Skrevet den: 03-Marts-2012 kl. 20:21
Jeg syntes også at de ret pæne - og ja de rocker meget dybt.
Jeg vil lige lege lidt her til aften og så se om jeg kan finde en film at teste hele systemet på.
Af det jeg har prøvet nu, så vil jeg sige at min gamle Jamo Sub gjorde det godt, den havde en stram og tør bas. Hvor disse virkelig kan "ryste huset"
Jeg tager nogle nye billeder i morgen og skriver en lille test.
|
Skrevet den: 03-Marts-2012 kl. 20:26
Hvis du har Master and Commander, skulle kanonerne kunne bruges...
|
Skrevet den: 04-Marts-2012 kl. 11:14
jj79 skrev:
|
De kostede 8.000,00 for 2 stk. incl. fragt, men jeg havde lige glemt moms så det blev kr. 10.000,00 i alt.
Jeg vil mene at til den pris pr. stk. så bliver det svært at finde noget det kan levere et lydtryk i samme styrke.
NB. jeg legede til kl. 3 i nat, men er ikke helt færdig med justering og kommer med en vudering senere.
|
Skrevet den: 04-Marts-2012 kl. 14:01
Skrevet af: jj79
Skrevet den: 04-Marts-2012 kl. 16:22
Pony65 skrev:
jj79 skrev:
|
De kostede 8.000,00 for 2 stk. incl. fragt, men jeg havde lige glemt moms så det blev kr. 10.000,00 i alt.
Jeg vil mene at til den pris pr. stk. så bliver det svært at finde noget det kan levere et lydtryk i samme styrke.
NB. jeg legede til kl. 3 i nat, men er ikke helt færdig med justering og kommer med en vudering senere. |
Hehe - ja den moms er altid i vejen for oversø'isk legetøj
Men det er da bestemt en super pris hvis de lever op til specs, og efter hvad du har haft af reference førhen, så lyder det jo ikke til at de skuffer
Glæder mig ihvertfald til at høre mere om dem
|
Skrevet den: 04-Marts-2012 kl. 20:40
Synes nu mine jbl'er spiller ganske ok
|
Skrevet af: sani
Skrevet den: 04-Marts-2012 kl. 21:34
Pony65 skrev:
Har opdateret side 1 med nye billeder af setup efter der er blevet malet og de nye sub er placeret.
Jeg er ved at løbe lidt kold med indstilling af lyd så holder lige en pause. Jeg kan fortælle at det ikke er nemt at indstille 2 stk. 15" portet subber i et stue setup, hvor der ikke rigtigt er noget akustisk dæmpning. |
Dine suber fortjener en god Sub EQ, for et yde maksimal i en stue bio... Der må være din næste investering....og husk der skal være en der kan håndtere to sub ...
------------- Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
Skrevet den: 04-Marts-2012 kl. 22:57
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 15:09
Skrevet den: 09-Marts-2012 kl. 15:46
Har lagt en video på side 1 der viser hvad den nye fjernbetjning styrer
|
Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 09-Marts-2012 kl. 15:52
Skide smart ! Det er ret fedt
Hvor er gardinerne fra ?
|
Skrevet den: 09-Marts-2012 kl. 16:00
Skrevet den: 09-Marts-2012 kl. 16:06
Sådan et rullegardin setup vil jeg også ha'. Skriv lidt mere om hvor det købes og hvad det koster
Ok! Det ene har du skrevet, men hva' kostert'
|
Skrevet den: 09-Marts-2012 kl. 16:15
Skrevet den: 09-Marts-2012 kl. 16:20
25000 for 6 stk rullegardiner?? Damn. Så kan jeg nok klare det selv manuelt, heheh
|
Skrevet den: 09-Marts-2012 kl. 16:30
Fedt, men man kan undres over hvor stor forskel der er på, hvor hårdt folk er ramt af krisen.
|
Skrevet den: 09-Marts-2012 kl. 16:31
Skrevet den: 09-Marts-2012 kl. 16:33
Hans j skrev:
Fedt, men man kan undres over hvor stor forskel der er på, hvor hårdt folk er ramt af krisen. |
Spar op og køb ting i krisetider, så har du mulighed for at få det til en god pris.
Motto: Køb i krisetider og sælg i gode tider
|
Skrevet den: 09-Marts-2012 kl. 16:40
Pony65 skrev:
Hans j skrev:
Fedt, men man kan undres over hvor stor forskel der er på, hvor hårdt folk er ramt af krisen. |
Spar op og køb ting i krisetider, så har du mulighed for at få det til en god pris.
Motto: Køb i krisetider og sælg i gode tider |
Ja, det er selvfølgelig en god idé, men det var mere sådan en generel betragtning og ikke møntet på dig .
Kan de styres af en logitech, ville være fedt de kørte ned når man trykkede se film ?
|
Skrevet den: 09-Marts-2012 kl. 16:44
Hans j skrev:
Kan de styres af en logitech, ville være fedt de kørte ned når man trykkede se film ? . |
De kan ikke styres af Logitech, de styres af RF og virker op til 200 meter.
|
Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 09-Marts-2012 kl. 17:46
Med et trægulv / pergogulv, der er "flydende" ( edit : i alle situationer ), ville jeg ikke bruge spikes. Du risikerer, at få en "stemmegaffel" effekt. Dine sub'er kan sætte gulvet i minimale svingninger/bevægelse. Jeg ville investere i akustisk afkobling ( de findes i mange varianter ), og koster ikke meget. Dette kunne være et alternativ. http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/hojttaler/argon_damping-feet-_light.htm - http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/hojttaler/argon_damping-feet-_light.htm
------------- Sony 65 A1 Oppo UDP 203 MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650
|
Skrevet af: Schulz
Skrevet den: 09-Marts-2012 kl. 17:53
Fede gardiner, tillykke med dem! Og vilde subs ser det ud til tillykke med dem også, har du fået dem til at spille ordenligt?
|
Skrevet den: 10-Marts-2012 kl. 12:11
Pony65 skrev:
Ud over de 3 rullegardiner i stuen er der 3 mere, altså 6 stk. i alt. ( værelse, køkken og gang )
Prisen er på ca. kr. 25.000,00 incl. montering. |
What! Så er de sq os betalt..
|
Skrevet den: 10-Marts-2012 kl. 12:21
JeTex skrev:
Med et trægulv / pergogulv, der er "flydende" ( edit : i alle situationer ), ville jeg ikke bruge spikes. Du risikerer, at få en "stemmegaffel" effekt. Dine sub'er kan sætte gulvet i minimale svingninger/bevægelse.
Jeg ville investere i akustisk afkobling ( de findes i mange varianter ), og koster ikke meget.
Dette kunne være et alternativ.
http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/hojttaler/argon_damping-feet-_light.htm - http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/hojttaler/argon_damping-feet-_light.htm |
Jeg skal ned til HiFi klubben i dag og vil investere i lidt Argon dæmpning. Vil se om det kan hjælpe på de resonanser som højttaleren laver igennem gulvet.
Kommer tilbage med vudering.
|
Skrevet den: 14-Marts-2012 kl. 19:59
Skrevet den: 16-Marts-2012 kl. 19:42
Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 16-Marts-2012 kl. 21:06
Sætter katten i klemme!!!!
------------- Sony 65 A1 Oppo UDP 203 MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650
|
Skrevet den: 16-Marts-2012 kl. 21:14
Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 17-Marts-2012 kl. 09:25
Pony65 skrev:
Samt, er der nogen som ved hvordan man dæmper en kattelem ? |
Du får dig en kattelem med magnet.
|
Skrevet den: 26-Marts-2012 kl. 14:15
Skrevet den: 26-Marts-2012 kl. 14:33
Ooooooooh det ser godt ud... pak op og tag billeder... SKYND DIG!
------------- Mvh. Hessi
|
Skrevet den: 26-Marts-2012 kl. 14:39
Ikke dårligt. Skal de nye fronter så op og hænge ved siden af lærredet?
|
Skrevet den: 26-Marts-2012 kl. 14:48
@Hessi - Jeg skal lige i byen, tager nogle billeder når jeg kommer tilbage.
@Sploink - min plan er at fronterne skal hænge ved siden af lærredet i samme højde som Samsung TV'et ( flugter med den øverste linje )
Center skal hænge i midten på væggen under TV'et og alt anlæg etc. bliver flyttet til et andet rum ( gemt væk )
|
Skrevet den: 26-Marts-2012 kl. 16:43
Skrevet den: 26-Marts-2012 kl. 16:47
Skrevet af: Therien
Skrevet den: 26-Marts-2012 kl. 18:17
Yeh, Gz! Hvad er det lige det er for no'en?
------------- Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
Skrevet den: 26-Marts-2012 kl. 18:33
Skulle også lige ind til Proshop alligevel, så har først set det nu.
Dvs. du har fået dig 7 nye højttalere? Så alle SA'erne skal "væk"? Hvilken højttaler har du på det sidste billede? Men stort tillykke med dem. De ser rigtig fine ud, og enhederne ligner noget der kan klare noget belastning (sammenligner med dem der sidder i mine egne som virkelig kan klare noget effekt).
Smid gerne nogle specifikationer op, og gerne din oplevelse af dem når du har fået tid til at lege rigeligt med dem.
Mit gæt er at dine subwoofere ikke skal kompensere lige så "højt" oppe i frekvenserne som med SA'erne og dermed vil du få en mere flydende overgang, og mere harmonisk sammensætning af frekvensgangen/frekvensbåndet. Og jeg er næsten sikker på at du vil blive über-glad for den nye center. SA'en klarer det sikkert fint, men tror du vil blive overrasket over hvad "store" enheder og mere tyngde kan gøre ved centerkanalen. Jeg gik nemlig selv fra en Concept CT center, som jeg syntes gjorde det meget fint, til den QLN 600 Center som jeg har nu, og som er noget større end Concept CT. Den præstere bedre i midten, men specielt i bundregistret, og det har givet en meget mere dynamisk og realistisk stemmegengivelse. Det tror jeg også du vil opleve... Men det hele er gætværk (baseret på mine begrænsede, men kvalificerede erfaringer og viden), så jeg glæder mig til at læse om dine oplevelser.
------------- Mvh. Hessi
|
Skrevet den: 26-Marts-2012 kl. 19:35
@Hessi - som du skriver så håber jeg også på at de lidt større enheder kan skabe en mere flydende overgang, der går desværre lige en uges tid før jeg får afmonteret det "gamle" og opsat de nye højttalere.
Så alle SA'erne skal "væk"? Ja, de er solgt
Hvilken højttaler har du på det sidste billede? Det er bagsiden af Centeren ( den er i piano lak, resten er hvide )
Jeg poster nye billeder og indtryk senere.
|
Skrevet den: 26-Marts-2012 kl. 19:57
Pony65 skrev:
@Hessi - som du skriver så håber jeg også på at de lidt større enheder kan skabe en mere flydende overgang, der går desværre lige en uges tid før jeg får afmonteret det "gamle" og opsat de nye højttalere.
Så alle SA'erne skal "væk"? Ja, de er solgt
Hvilken højttaler har du på det sidste billede? Det er bagsiden af Centeren ( den er i piano lak, resten er hvide )
Jeg poster nye billeder og indtryk senere. |
Jeg tror du vil få et løft i bund- og mellemregistret som du vil blive overrasket over, og Med løft mener jeg at det bliver mere markant i forhold til SA'erne. Tror du vil kunne lide det i bunden, men mellemregistret og diskanten kan blive lidt flad i forhold til SA'erne... kan blive en anelse mindre dynamiske og detaljeret i forhold til SA'erne da SA har sin styrke her.
Fedt at alle højttalere bliver udskiftet... så får du den samme lyd hele vejen rundt! Havde, fra din anden tråd, fået indtrykket af at du ville bruge et par af SA'erne som surround back eller surround.
Så må det være spejlbilledet af væggen der driller på det sidste billede, for dér ser siderne nemlig ud til at være i højglans hvid.
------------- Mvh. Hessi
|
Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 26-Marts-2012 kl. 21:11
Det er nogle spændende højttalere du har fået! Lige efter min smag :)
Imponerende med 97db/1watt følsomhed. Hvor store er enhederne?
|
Skrevet den: 26-Marts-2012 kl. 21:37
Jonas_h skrev:
Imponerende med 97db/1watt følsomhed. Hvor store er enhederne? | Det ligner 6½" på det billede af centerne. Hvis jeg ikke tager fejl er enheder i SA'erne 5" og lidt mindre i centeren?
------------- Mvh. Hessi
|
Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 26-Marts-2012 kl. 21:43
Ja det ser rigtigt ud: http://www.cadencesound.com/products/F19w.html
$99?? Glæder mig til at høre hvordan de lyder.
|
Skrevet den: 26-Marts-2012 kl. 22:01
Jonas_h skrev:
Glæder mig til at høre hvordan de lyder. |
Det gør jeg også, vil prøve en af dagene at sætte Fronter til for at sammenligne med SA'erne
@Hessi - alle 5 SA højttalere er ens
|
|