Print side | Luk vindue

Fra coaxial til optisk

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Teknik & Teori
Forumbeskrivelse: Generel teknik og teori.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=10562
Udskrevet den: 19-Februar-2025 kl. 06:28

Emne: Fra coaxial til optisk
Skrevet af: Benny From
Emne: Fra coaxial til optisk
Skrevet den: 20-Marts-2006 kl. 20:42

Har lige købt en af de DVB-T modtagere, og fik ved den lejlighed et problem på lydsiden, hvor der på min Denon 1802 receiver kun var en coaxial indgang og to optiske indgange.

Problemet opstod fordi jeg har brug for hele tre coaxial indgange, til henholdsvis DVD optager/cd afspiller/DCB-T dekoder som alle har coaxial udgange.

Jeg fik efterfølgende et råd i Hi-Fi Klubben om, at tage en tur forbi Brinck Elektronik hvor jeg kunne købe en converter som omdannede fra coaxial til optisk, pris ca. 250 kr., det virker faktisk ganske udemærket.

Bare lige til orientering

Svar:
Skrevet af: Rasmus Andersen
Skrevet den: 21-Marts-2006 kl. 08:08
Tak for tippet, det tror jeg faktisk jeg kunne bruge :)

Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 21-Marts-2006 kl. 08:31
Den her converter, nupper den strøm fra din forstærker til lyset i det optiske stik?

Altså det jeg mener er jo at det optiske signal skal bruge noget strøm for at omdanne fra coax -> optisk.

Skrevet den: 21-Marts-2006 kl. 11:17

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Den her converter, nupper den strøm fra din forstærker til lyset i det optiske stik?

Altså det jeg mener er jo at det optiske signal skal bruge noget strøm for at omdanne fra coax -> optisk.

Nej, der hører en selvstændig strømforsyning med

Skrevet af: Rasmus Andersen
Skrevet den: 21-Marts-2006 kl. 13:48
Kan du huske hvad denne konverter hedder - jeg kan ikke finde den på deres hjemmeside...

Skrevet den: 21-Marts-2006 kl. 13:56

Oprindeligt skrevet af Rasmus Andersen Rasmus Andersen skrev:

Kan du huske hvad denne konverter hedder - jeg kan ikke finde den på deres hjemmeside...

nej men prøv at ringe derind

Print side | Luk vindue