Print side | Luk vindue

Ustabil Samsung-boks

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: YouSee digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af digitale TV modtagere til brug på YouSee
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=105689
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 02:21


Emne: Ustabil Samsung-boks
Skrevet af: JesperD
Emne: Ustabil Samsung-boks
Skrevet den: 23-December-2011 kl. 18:48
Min kæreste har for nylig anskaffet YouSee Plus, med Samsung-boks.

Hun har oplevet to slags problemer:

Dels et par lejligheder hvor boksen er gået helt i stå, så vi måtte slukke og tænde bagpå for at få liv i den igen. En af gangene var hun ved at navigere sig frem til en tidligere optagelse hun ville se, samtidig med at boksen optog noget andet; den anden gang kender jeg ikke de nærmere omstændigheder ved.

Dels "hakker" afspilning af optagelser meget ofte - som om der lige mangler et sekund eller så. Det sker samme sted i en given optagelse hver gang, så problemet er tydeligvis noget med optagelsen, ikke med afspilningen.

Er den slags unoder normale for de bokse, eller er hendes eksemplar bare defekt?



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 23-December-2011 kl. 18:56
 
 Lad mig sige det sådan: Der er mange som har dem og ikke ser problemer, eller noget nævneværdigt, og så der der dem hvor der altid er et eller andet som ikke virker godt nok. 


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Roland
Skrevet den: 24-December-2011 kl. 01:35
Jeg er er bl.a. en af de mange, som Radiomanden nævner, der ingen problemer har med min nuværende boks.
Da jeg i sin tid startede op med Plus, opførte min boks sig noget mærkværdigt.
Jeg kontaktede YouSee Support og der kom en tekniker ud og målte hist og pist.
Han konstaterede at mine kabler, stikdåsen og kablingen var som det skulle være. Lige så stod min boks ikke for varmt.
Så han sendte med det samme en besked til Support om, at de skulde sende en ny boks. Den fik jeg efter et par dage og den har funket fint lige siden.
 
Så - som der jo ret tydeligt står i velkomst folderne, når man får sit udstyr: 
Hvis der er opstår problemer med boksen, så skal man ringe ind til support og forelægge dem problemet ! 
Længere er den sådan set ikke ! Så hintet er - da hun har været en af de uheldige.
Grib knoglen el. "den lille flade" og få fat i deres support afdeling !


-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks


Skrevet af: dr.ralph
Skrevet den: 24-December-2011 kl. 08:28
Jeg oplever de samme problemer med harddisken. Der springes og hakkes i optagelser, boksen fryser ca. konstant 2-3 gang om ugen.

Nogle tips jeg fik af en tekniker fra Yousee.

Sluk boksen hver aften, så den lyser rødt på fronten.
TV guide data står og bliver optaget af boksen hver dag og til sidst fylder det op, og den begynder at fryse. Ved at sætte den i rød standby nulstilles disse tv guide data.
Min fryser stadigvæk, men meget sjældnere efter jeg er begyndt at sætte den i stand by hver aften.

Mht til den hakkende harddisk, så sker det med tiden for alle mekaniske harddiske.
De skal renses/formateres for at køre smooth igen og til sidst er en udskiftning nødvendig.

Derfor regn med at skulle skifte boks årligt - og regn ikke altid med, at den 'nye' boks man får er ny. Det er ofte en gammel boks, der blot er pudset op udvendigt og stadig kører med samme gamle harddisk indeni, som den tidligere kunde benyttede. Og har den kunde ikke specifikt klaget over harddisken, så tester Yousee den kun  lige om den virker - de sidder ikke og grund tester hver boks over flere dage, så derfor oplever vi kunder tit, at en ´ny´ boks slet ikke er så ny og har samme hakkende harddisk.

Så er det bare at blive ved indtil man får en der virkelig er NY ;)

Yousee boksen er så LANGT fra perfekt, men der findes ikke alternativer der kan helt det samme, så man er lidt tvunget til at acceptere de mange småfejl ved denne boks.

Jeg har affundet mig med de flete små fejl og jeg ved nu, hvorfor de opstår og hvad jeg skla gøre for at omgå fejele/leve med dem.

F.eks hvis min Yousee boks ikke vil optage mere, så ved jeg der skal slukkes bagpå og det løser 9/10 gange problemet.
Ellers formatere jeg hele disken. 

Er min boks ved at blive sløv i menuen, så sætter jeg den lige i standby 5 minutter, så kører den som regel OK igen.

Ha' en god jul Beer


Skrevet af: Niller55
Skrevet den: 24-December-2011 kl. 10:14

Lidt af de samme problemer  med at den fryser hver 3-4 dag -  og andre problemer. Jeg har så sat et tænd/sluk ur på så den lige slukker 10 min hver morgen kl 06:00 – det klare mange af problemerne ..


Nils



Skrevet af: JesperD
Skrevet den: 26-December-2011 kl. 18:02
Tak for svarene.

Boksen bliver sat i standby hver gang der ikke lige ses fjernsyn på den.

Det er klart at filsystemet på en harddisk kan blive fragmenteret og at det potentielt kan give problemer med at nå at både optage og vise korrekt. Men det går jo over ved en formatering (og sikkert og ved at slette alt indholdet). Men selve harddisken skulle da meget nødig blive dårligere med tiden - det plejer harddiske i andre sammenhænge da ikke at gøre.

Mht. filsystemfragmentering havde jeg naivt forventet at Samsung havde løst det - enten ved at designe et filsystem der er egnet til formålet (det er nok primært noget med meget store allokeringsenheder og godt med RAM-bufferplads) eller ved at udnytte noget af den enorme mængde strøm den alligevel bruger i standby til at udføre noget defragmentering i ledige stunder. (Min gamle Pioneer HD-optager har en eksplicit defragmenteringsfunktion - det er da meget bedre end ingenting.)

Men det ender jo nok med at vi må snakke med YouSee.


Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 26-December-2011 kl. 18:58
Min  YouSee  boks fryser også ca. en gang om ugen, så man lige må om bag og slukke/tænde.
Af og til misser den optagelser.
Oplever aldrig at billedet hakker under live udsendelser, men det sker tit på optagelserene, så modtage signalet fejler ikke noget.
Det er et helvede at slette optagelser på boksen. Tager en evighed, samt boksen viser ingen tegn på et den faktisk er gået igang med at slette, kun en den ikke mere reagere.

Ja jeg kan kun sige en ting, velkommen til YouSee's fantastiske digital verden.
En god ting, er dog at der måske snart kommer en nu boks, og at den kun kan blive bedre.

Glemte helt den fantastiske ting at den ca. bruger 25W under standby, og at blæseren starter/stopper også under standby, sikkert pga. varme udviklingen, som den skal af med.


-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: Kratz
Skrevet den: 28-December-2011 kl. 14:47
Jeg bliver nød til at komme på banen her, for jeg synes ikke indlæggene indtil nu yder boksen retfærdighed...
Det står langt værre til!
 
For blot at liste de værste af dagligdagens problemer:
- Boksen er langsom - uendeligt langsom! Det tager en evighed blot at få guiden frem. For ikke at nævne de gange man forsøger at nå ind til optaget materiale. Eller forsøg på at spole. Reaktionen kommer ofte 10-30 sekunder efter tryk! Det er ikke for folk med dårlig tålmodighed, eller iltert temperament... 
- Boksen fryser - konstant!
- Udfald i billede og særligt lyd på HD kanalerne
- Pause funktion fejler hver anden gang - igen særligt på HD kanalerne
- Afspilning af optagelser fejler også med jævne mellemrum.
- Blå skærm - en fejl der begyndte efter en opdatering, når man forsøger at slette det program man er ved at se, så det er vi stoppet med.
- Reboot tager en evighed (op til 10 minutter!)
 
Reboot af maskinen er ikke længere en god idé, men en daglig nødvendighed for blot at få dyret til at fungere nogenlunde fornuftigt.
De fleste af ovenstående problemer bliver - hvis ikke fjernet så i det mindste mærkbart forbedret efter en reboot, men det er en stakket frist. Allerede få timer senere er brugeroplevelsen atter ved at være i bund. Og som nævnt er reboot en temmelig langsommelig affære.
 
Jeg er ved at være så desparat, at jeg overvejer at købe et TV med DVB-C tuner.
Der er dog en række funktioner jeg stadig vil være ked af at miste.


-------------
Panasonic TX-P55VT60, Yamaha DSP-Z7, B&W XT-serien, Oppo BDP-83SE, Panasonic DMP-BDT220


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 30-December-2011 kl. 00:44
Jeg har oplevet en spøjs feature ved min..

Hvis jeg er så letsindig at skifte over på en HD kanal. F.eks DR HD. Så kan jeg fint nyde det dejlige billede og lyd. Hvis jeg så samtidig kunne tænke mig at se TV guiden, eller simpelthen bare skifte væk så kan jeg godt forvente et lille minuts reaktionstid ved tastetryk på fjernbetjeningen. (Og det er selvfølgelig en logitech universal fjernbetjening, da den der følger med er så ringe og man nærmest skal pege med milimeter nøjagtighed for at ramme)

Jeg ved ikke om der ikke er nok "Juice" i boksen til at kunne fremkalde TV guide, og vise HD samtidig?




Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 30-December-2011 kl. 10:12
 
 EPG og HD samtidig, det er der ingen problemer med, skifter også til den valgte kanal med det samme.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 30-December-2011 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Jeg har oplevet en spøjs feature ved min..

Hvis jeg er så letsindig at skifte over på en HD kanal. F.eks DR HD. Så kan jeg fint nyde det dejlige billede og lyd. Hvis jeg så samtidig kunne tænke mig at se TV guiden, eller simpelthen bare skifte væk så kan jeg godt forvente et lille minuts reaktionstid ved tastetryk på fjernbetjeningen. (Og det er selvfølgelig en logitech universal fjernbetjening, da den der følger med er så ringe og man nærmest skal pege med milimeter nøjagtighed for at ramme)

Jeg ved ikke om der ikke er nok "Juice" i boksen til at kunne fremkalde TV guide, og vise HD samtidig?


Som Radiomanden skriver ingen problemer med EPG og HD samtidig. Skifter straks. Jeg bruger også en Logitech (Harmony One).


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 30-December-2011 kl. 10:35
Oplever samme problem med EPG og kun med HD kanaler - men ikke alle HD kanaler, f.eks. er der aldrig noget problem med DR HD hvorimod Eurosport 1/2 hver anden gang sænker boksens reaktionstid til noget man ville forvente på en dræbersnegl


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 30-December-2011 kl. 11:49
Har også en mærkbart langsommere EPG på HD kanalerne. Dog ikke så langsom som her beskrevet, men ca. dobbelt så langsom som på SD kanalerne.

Det blev værre efter sidste software opdatering. Kanalskift til HD kanaler er også blevet langsommere.


Skrevet af: kthomsen24
Skrevet den: 18-Januar-2012 kl. 10:34
Tror også snart jeg skal have ny boks.
 
Har den gamle med 80Gb HDD. Og efter man har slettet en optagelse, selv korte serier eller lignende, så bliver hele boksen ekstrem langsom, både i EPG, Menu og kanalskift.¨
Ringede til yousee supporten som så sagde, at jeg skulle formatere HDD. Det gjorde jeg så, selvom jeg stadig havde usete optagelser på. Og ingenting har ændret sig. Sletter man en optagelse bliver boksen ekstrem langsom igen....
 
Hvornår kommer den nye boks fra yousee, og kan man uden videre få den gamle jeg har byttet til den nye, eller skal man true med at finde anden udbyder?


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 18-Januar-2012 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af kthomsen24 kthomsen24 skrev:

Tror også snart jeg skal have ny boks.
 
Har den gamle med 80Gb HDD. Og efter man har slettet en optagelse, selv korte serier eller lignende, så bliver hele boksen ekstrem langsom, både i EPG, Menu og kanalskift.¨
Ringede til yousee supporten som så sagde, at jeg skulle formatere HDD. Det gjorde jeg så, selvom jeg stadig havde usete optagelser på. Og ingenting har ændret sig. Sletter man en optagelse bliver boksen ekstrem langsom igen....
 
Hvornår kommer den nye boks fra yousee, og kan man uden videre få den gamle jeg har byttet til den nye, eller skal man true med at finde anden udbyder?
Boks med 80 GB? Når du synes boksen bliver for langsom, kan du prøve at slukke/tænde bagpå.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: kthomsen24
Skrevet den: 18-Januar-2012 kl. 18:55
[/QUOTE]
Boks med 80 GB? Når du synes boksen bliver for langsom, kan du prøve at slukke/tænde bagpå.
[/QUOTE]
 
Ja mener det er 80GB. Det er ihvertfald den gamle med den mindste HDD. Kan ikke se det i selve boksens menu, men skal finde papirerne til den før jeg kan sige med sikkerhed hvor stor disken er. Men det er sådan set bedøvende.
 
Anyway, jeg ved godt jeg bare skal slukke og tænde bag på. Men det er altså mega belastende at skulle lave en "reset" af boksen HVER GANG Angry, man har slettet noget man har optaget. Var det så bare når den var ved at være fuld eller lign.
 
Nu har vi 10-15 afsnit af forskellige børneudsendelser liggende til de små, og når de så har set et afsnit og man sletter det, så er den ekstreeeeeem laaaaangsom, indtil man laver en "reset". Så går det fint igen til man har slettet en optagelse. Og så laver man en "reset".....


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 18-Januar-2012 kl. 18:59
Du har en boks med 160 GB HDD. Jeg har ingen problemer med at boksen bliver langsom efter sletning. Prøv at fejlmelde boksen.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: kthomsen24
Skrevet den: 18-Januar-2012 kl. 22:30
Oki Doki vil jeg prøve igen så. Smile


Skrevet af: dr.ralph
Skrevet den: 21-Januar-2012 kl. 20:47
Altså, jeg har ALLE de problemer, der er beskrevet i denne tråd - i større eller mindre omfang.

Jeg har skiftet boks 3 gange, har fået målt på mit signal 2 gange (det er perfekt), har fjernet alle andre apparater, så Yousee boksen nu står helt alene på sin egen hylde - og stadigvæk oplever jeg nøjagtigt de samme problemer, som alle andre.

Selv om jeg sætter min boks i standby hver aften - så fryser den konstant 2-3 gange om ugen og skal slukkes bagpå.

Så længe jeg husker at slukke den bagpå 2-3 gange om ugen, så kører den egentlig OK - lige indtil næste gang jeg skal slukke den bagpå igen igen LOL

Jeg har lært at leve med det, der er intet bedre alternativ, så YouSee har krammet på os Tongue

Jeg sørger for at få min gratis film koder jævnligt som kompensation (det manglede sku' bare) og uden de gratis filmkoder, så var jeg nok en del mere sur i fjæset end jeg er nu Big smile

Så til alle jer med fejl - de lader sig næppe løse, med mindre I er så heldige at få en magisk boks, som den Joern har, der altid kører perfekt Wink
I må leve med alle fejlene - sluk boksen bagpå 2-3 gange om ugen, og få det bedste ud af det Hug



-------------
Mvh
Dr.Ralph


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 21-Januar-2012 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af dr.ralph dr.ralph skrev:

Så til alle jer med fejl - de lader sig næppe løse, med mindre I er så heldige at få en magisk boks, som den Joern har, der altid kører perfekt Wink
 
Hvad har dine problemer med mig at gøre? Jeg har skiftet boks tre gange. Tror du, det er fordi, boksene er fejlfri? Hold dig til din egen boks og hold min og mig udenfor.Wink


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: dr.ralph
Skrevet den: 21-Januar-2012 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af dr.ralph dr.ralph skrev:

Så til alle jer med fejl - de lader sig næppe løse, med mindre I er så heldige at få en magisk boks, som den Joern har, der altid kører perfekt Wink
 
Hvad har dine problemer med mig at gøre? Jeg har skiftet boks tre gange. Tror du, det er fordi, boksene er fejlfri? Hold dig til din egen boks og hold min og mig udenfor.Wink

Undskyld Joern - skal nok holde din boks udenfor Embarrassed


-------------
Mvh
Dr.Ralph



Print side | Luk vindue