Fælleskøb på Panasonic HD Plasma xxPV60
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Fælleskøb ®
Forumbeskrivelse: Opnå et godt tilbud ved fælles indkøb
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=10578
Udskrevet den: 02-Februar-2025 kl. 05:40
Emne: Fælleskøb på Panasonic HD Plasma xxPV60
Skrevet af: Jorgen
Emne: Fælleskøb på Panasonic HD Plasma xxPV60
Skrevet den: 21-Marts-2006 kl. 13:23
DETTE FÆLLESKØB ER OVERSTÅET.
AFVIKLET OG LUKKET
Denne tråd har til formål at lodde stemningen for at lave et fælleskøb på Panasonics nye HD-plasma-TV TH42PV60
Udover HD-opløsningen på 1024 x 768, 2 HDMI-indgange, seperat PC-tilslutning - byder skærmen på gode kontrast- og farveegenskaber takket være Panasonics V-REAL billedbehandling. Læs mere om modellen http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu/1118171_l14/index.ht%20ml%20 - her
En PDF-brochure for Panasonics Plasma/LCD TV - kan hentes http://www.panasonic.it/_ftp/catalogs/VIERActlg_EU_06.pdf%20 - her
og 2 tests - som begge er meget positive - kan hentes http://www.crtv.dk/?m=shownews&id=60%20 - her
TapeConnection har en god pris pt. for denne model, der har en vejledende pris på 21.000 kr. - de sælger den pt. for 15.999,- kr.
Men hvis vi kan samle ca. 50 interesserde, vil det være muligt at trykke denne pris yderligere. Ikke med flere tusinde - men måske 1500 kr. - hvis man er indstillet på leveringstid.
Så alle der synes dette tilbud er interessant - giv et praj, og så kan vi se om det overhovedet er muligt at nå op på det ønskede antal...
------------- LG OLED55CX TV / Samsung Hw-Q950T/xe Soundbar / AppleTV 4K / Bluesound Powernode 2 Streamer/Forstærker / Dynaudio Emit M10 Højtalere
|
Svar:
Skrevet af: sommelle
Skrevet den: 21-Marts-2006 kl. 13:33
Jeg er i hvert fald interesseret.
|
Skrevet af: Mollerup
Skrevet den: 21-Marts-2006 kl. 13:56
Jeg er intreseret i 2 stk, men det kommer an på hvor lang leverings tid, hvis det er 2 måneder så er tvet nok faldet de 1.500.- for et stk.
|
Skrevet af: Badsted
Skrevet den: 21-Marts-2006 kl. 16:09
Ikke, hvis det kun leveres med analog tuner.....
Men hvis det blev leveret med DVB-T tuner, så var jeg absolut frisk.
Er det ikke snart på tide, at der kommer et fælleskøb i den prisklasse med DVB-T tuner?
Med venlig hilsen
Henrik Badsted
|
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 21-Marts-2006 kl. 16:16
Badsted skrev:
Er det ikke snart på tide, at der kommer et fælleskøb i den prisklasse med DVB-T tuner? |
Problemet er at det udbud ikke rigtigt findes endnu.
Jeg kender kun 2 modeller med DVB-T tuner der med sikkerhed kan benyttes herhjemmme (viser undertekster).
Det er:
Pioneer PDP-436 XDE (som der lige har været fælleskøb på)
Loewe Individual (LCD)
Hvis i kender andre TV med DVB-T tuner der viser DVB undertekster, så send mig en pb
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Skrevet af: Badsted
Skrevet den: 21-Marts-2006 kl. 16:26
Jeg så et Phillips i Merlin i Stenløse forleden. Pris ca. 10K, men jeg kan ikke huske hvilken model. Jeg skal prøve at finde ud af det.
Jeg var imponeret over kvaliteten af billedet, men brød mig ikke om designet.
Der var dog en del pixelering, men det kan vel ikke undgås.
Jeg er dog blevet lidt i tvivl, om jeg skal vælge LCD eller plasma, på grund af nogle af de indlæg, jeg har læst i dette glimrende forum
Med venlig hilsen
Henrik Badsted
|
Skrevet af: STP36
Skrevet den: 21-Marts-2006 kl. 18:39
Hey, jeg kunne også godt være interesseret.
|
Skrevet af: Gavtyv
Skrevet den: 21-Marts-2006 kl. 19:07
Snakker vi om 42pv60 eller 42pv60e ?
Jeg synes ikke det fremgår klart. I linkene med testen mod Pioneer er det 42pv60e der bliver testet og den har tilsyneladende ikke vga indgang !
|
Skrevet den: 22-Marts-2006 kl. 00:29
Lars skrev:
Badsted skrev:
Er det ikke snart på tide, at der kommer et fælleskøb i den prisklasse med DVB-T tuner? |
Problemet er at det udbud ikke rigtigt findes endnu. |
Jeg æder mine ord i mig igen, jeg havde ikke nærlæst det seneste pressematriale fra Sony
Alle Sonys 2006 modeller har DVB-T tuner ... debat om dem kan fortsættes i emnet:
Fælleskøb af Sony Bravia LCD ?
/Lars
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 22-Marts-2006 kl. 08:22
Har de Common Interface kortplads?
Det er jo ikke utænkeligt at der kommer betalingskanaler på de tre ledige
muxer ifbm. det kommende medieforlig.
|
Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 22-Marts-2006 kl. 12:20
Gavtyv skrev:
Jeg synes ikke det fremgår klart. I linkene med testen mod Pioneer er det 42pv60e der bliver testet og den har tilsyneladende ikke vga indgang ! |
Det er et spørgsmål om en lidt utvetydig formulering i Video's skema - hvis du kigger længere oppe, er det angivet at den har RGB via VGA. Angivelsen længere nede om at den ikke har VGA angår tilslutningerne på forsiden - den har VGA, bare ikke på fronten.
------------- Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
|
Skrevet den: 22-Marts-2006 kl. 13:34
Hej Alle
Så kom der et godt tilbud på et fælleskøb af Panasonics nye HD plasma:
-
TH 37 PV 60: 13.500,-
-
TH 42 PV 60: 14.500,-
TV’et leveres uden beslag/fod. B-Tech BT 8422 vægbeslag 999,- v. fælleskøbet, org. Bordstand 999,-. De leveres til fælleskøbet af Tape Connection.
Der er ingen minimums-grænse på antal. Alle får leveret til den gode pris.
Fælleskøbet oprettes senere i dag.
/Lars
|
Skrevet af: peogeot
Skrevet den: 22-Marts-2006 kl. 13:45
Skrevet den: 22-Marts-2006 kl. 13:48
peogeot skrev:
Har den HDCP????? |
Ja, det opfylder alle kravene til HD-ready.
Der er 2 stk. HDMI indgange m/HDCP.
/Lars
|
Skrevet af: claus_dk
Skrevet den: 22-Marts-2006 kl. 14:01
Hej, er interesseret, men hvad ville evt leveringstid blive? og hvad med garanti?
------------- Mvh Claus
~ Panasonic PV60E ~ Sanyo Z3 ~ Pioneer AX2AV-S ~ Denon 1920 ~
~ HT.AudiovectorC2 ~ BH.KEFQ15 ~ CH.B&WCC6 ~
|
Skrevet den: 22-Marts-2006 kl. 14:05
Og hvad med levering i etageejendom?
m.v.h.
|
Skrevet den: 22-Marts-2006 kl. 14:23
claus_dk skrev:
Hej, er interesseret, men hvad ville evt leveringstid blive? og hvad med garanti? |
Detaljerne om levering kender jeg ikke endnu, men engang midt i april vil jeg tro.
Garanti er almindelig dansk Panasonic garanti. Dvs. 2 år, med afhentning i hjemmet i tilfælde af fejl.
/Lars
|
Skrevet den: 22-Marts-2006 kl. 14:26
sommelle skrev:
Og hvad med levering i etageejendom? |
Der kommer levering oveni prisen. Hvor meget afhænger af den samlede vægt, og prisen varierer derfor efter hvor mange varer man putter i kurven så at sige
Prisen udregnes inden man betaler på forhandlerens hjemmeside, så der er ingen overraskelser senere. Men der er ingen forskel på gadeplan og etageejendomme.
/Lars
|
Skrevet af: PlasmaOskar
Skrevet den: 22-Marts-2006 kl. 15:23
Skrevet af: Dennis Andersen
Skrevet den: 22-Marts-2006 kl. 16:10
Hvor tilmelder man sig fælleskøbet ?
|
Skrevet af: Jorgen
Skrevet den: 22-Marts-2006 kl. 16:13
der kommer iflg. Larses tidl. melding flere oplysninger om tilmelding senere...
|
Skrevet den: 22-Marts-2006 kl. 16:21
Hej Alle
Ja, der åbnes for tilmeldinger senere i dag.
Mere info følger
/Lars
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 22-Marts-2006 kl. 16:56
Vil man selv kunne afhente ?
|
Skrevet den: 22-Marts-2006 kl. 18:14
Lennon skrev:
Vil man selv kunne afhente ? |
Ja, leverings- og købsbetingelser er 100% som altid når man handler hos os. Dvs. du kan vælge at afhente, eller få tilsendt med betaling per dankort, efterkrav eller forudbetaling, alt efter behov. Der er som altid 14 dages fuld returret, uanset hvilken leveringsmetode man vælger - omend det ikke mindst for værdien af fælleskøbenes skyld, er ret væsentligt at de bestillinger man lægger er seriøse.
------------- Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
|
Skrevet den: 22-Marts-2006 kl. 18:34
Bliver det muligt at afhente i Karrebæksminde ?
|
Skrevet den: 22-Marts-2006 kl. 19:03
PlasmaOskar skrev:
Bliver det muligt at afhente i Karrebæksminde ?
|
Ja - omend det kan forsinke leveringen lidt hvis der skal afhentes mange dér, af pladsmæssige årsager...
------------- Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
|
Skrevet den: 22-Marts-2006 kl. 21:46
Hej Otto
Jeg ved ikke om det er noget galt, men jeg har forsøgt at tilmelde mig jeres fælleskøb på panasonic TH 42PV60 men uden held – tror jeg nok. Så snart jeg kommer over på Tape Connections hjemmeside og har varen i indkøbsvognen er der ikke mulighed for at betale for den – det er som om at systemet ikke registrer at jeg har en varen i indkøbsvognen. Hvad skal jeg gøre ?
|
Skrevet den: 22-Marts-2006 kl. 21:52
Hej PlasmaOskar.
Jeg har lige bestilt og betale med plastik, virkede perfekt.
m.v.h.
|
Skrevet den: 22-Marts-2006 kl. 21:59
PlasmaOskar skrev:
det er som om at systemet ikke registrer at jeg har en varen i indkøbsvognen. Hvad skal jeg gøre ? |
Jeg har lige checket samme bestilling herfra, og det virkede fint.
Hvis internet browser benytter du ?
/Lars
PS. Hvis det ikke virker hos dig, så hjælper Otto dig videre senere. Du skal nok få din skærm. Jeg prøver bare at se om der er en "work around"
|
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 07:00
Jeg tror at jeg var for tidligt ude.Ved anden forsøg er det lykkedes mig at bestille m.v. så alt er ok.
Jeg valgte forsigtig forsendelse, jeg går udefra at det er det eneste rigtige.
|
Skrevet af: steni1
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 08:44
Kan skærmen ses og prøves ved TC i Århus ?
Og hvad er den præcise leveringstid (hvis den efterhånden er kendt ) ?
/Steen
|
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 10:16
steni1 skrev:
Kan skærmen ses og prøves ved TC i Århus ? |
Ikke endnu, desværre. Jeg råber højt så snart det er muligt.
steni1 skrev:
Og hvad er den præcise leveringstid (hvis den efterhånden er kendt ) ? |
Vi forventer midt i april, men det er ikke 100% bekræftet. Jeg holder jer løbende orienteret, så snart jeg får relevant information om leveringstiden.
------------- Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
|
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 10:53
Hej Alle
Antal bestillinger: 3
/Lars
|
Skrevet af: psico
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 11:28
Det bliver nævnt at tv-et er på 1024x768. Men burde man ikke gå efter et med 1366x 768 ? har set flere der har denne højere opløsning, og gik ud fra at det var bedre ??
Vh.
Dennis
|
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 11:40
psico skrev:
Det bliver nævnt at tv-et er på 1024x768. Men burde man ikke gå efter et med 1366x 768 ? har set flere der har denne højere opløsning, og gik ud fra at det var bedre ?? |
Teoretisk set jo, højere opløsning er bedre. MEN opløsningen er bare én af de faktorer der er med til at skabe et godt billede - og høj opløsning hjælper ikke noget hvis kontrasten f.eks. ikke er god. De tv du har set med 1366x768 er enten LCD-tv eller 50" tv - 37" eller 42" plasma-tv med højere opløsning end 1024x768 findes ikke. Og selvom det i princippet VILLE være bedre med højere opløsning, så er det ikke et _problem_ som sådan, og det ændrer ikke på at nogle af de absolut bedste 42/43" tv på markedet har denne opløsning.
"Alt andet lige", så er højere opløsning bedre. Problemet er at "alt andet" IKKE er lige...
------------- Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
|
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 11:48
Otto, TC skrev:
37" eller 42" plasma-tv med højere opløsning end 1024x768 findes ikke. |
Jeg må lige rette mig selv: Der findes 42" plasma-tv med 1024x1024 opløsning, men dette er en anderledes type panel, der arbejder interlaced og derfor reelt har en opløsning der svarer til 1024x512.
------------- Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
|
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 12:18
Hej Alle
Antal tilmeldinger: 6
5 stk. 42" og 1 stk. 37"
/Lars
|
Skrevet af: steni1
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 13:28
Hvormange tilmeldinger skal der til før prisen holder ?
Hvornår udløber muligheden for tilmelding (for jeg vil altså gerne se og høre det før en bestilling og det jo pt. ikke muligt ved TC) ?
Og sidst hvordan tilmelder man sig ?
/Steen
|
Skrevet af: ZackGem
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 13:31
steni1 skrev:
Hvormange tilmeldinger skal der til før prisen holder ?
Hvornår udløber muligheden for tilmelding (for jeg vil altså gerne se og høre det før en bestilling og det jo pt. ikke muligt ved TC) ?
Og sidst hvordan tilmelder man sig ?
/Steen
|
Før i denne tråd, skrives der, at det ikke kræver noget bestemt antal.
Jeg har lige bestilt en 42" med vægbeslag. Bliver dejligt at slippe af med den gamle 33" CRT som fylder en hel bondegår!
|
Skrevet af: Dennis Andersen
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 13:34
du tilmelder dig under menuen 'køb & salg'
|
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 13:59
Hej Otto
Jeg har bestilt et 42” Panasonic hos dig uden beslag m.v. Har du ikke mulighed for at lave et bedre tilbud på vægbeslag end de 1000 kr. For min skyld behøver vægbeslaget ikke komme fra Panasonic bare at det passer til modellen.
|
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 14:39
Jeg har fundet dette beslag.
http://www.vogels.com/detail.asp?ISSAID=44&ParentID=31&ChildID=80&PlineId=0 - http://www.vogels.com/detail.asp?ISSAID=44&ParentID=31&a mp;ChildID=80&PlineId=0
Jeg har en grosist hvor det står til 480,37 + moms.
|
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 15:01
Ser interessent ud. Jeg har hørt at vogels laver gode beslag. Hvem er grossisten ?
Under hifi-priser koster det 714 dkk leveret.
|
Skrevet af: lrev
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 15:09
Er det rigtigt forstået,at der IKKE er digital tuner i ?
Nogen som ved om det kommer i 600 modellen som skulle komme til sommer?
|
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 15:24
PlasmaOskar skrev:
Har du ikke mulighed for at lave et bedre tilbud på vægbeslag end de 1000 kr. For min skyld behøver vægbeslaget ikke komme fra Panasonic bare at det passer til modellen.
|
Dét beslag jeg foreslår i pakketilbuddet er _ikke_ et Panasonic beslag, det er et beslag som jeg mener er bedre - nemmere at hænge op, nemmere at komme til kablerne efterfølgende, og mulighed for at låse beslaget fast. Prisen på beslaget er som det er, om man vælger at gøre brug af pakke-tilbuddet eller køber et andet beslag, det er jo frivilligt...
------------- Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
|
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 15:34
http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=182434 - http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=182434
beslag til 362 kr fra Hama. Desværre skal varen sendes fra Sverige derfor koster forsendelsen 148 kr. Hvis der ikke kommer andre forslag kan det være at vi skal arrangere fælles forsendelse.
|
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 15:52
Er der nogen der har fundet manualen til vidunderet? Den ville jeg da gode blade lidt i mens jeg venter.
m.v.h.
|
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 16:25
Hej Alle
Antal tilmeldinger: 7
6 stk. 42" og 1 stk. 37"
/Lars
|
Skrevet af: magoli
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 21:32
Er der nogen der ved om der er en god lyd i fjernsynet (42pv60)
|
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 23:28
magoli skrev:
|
Det er nok et spørgsmål om hvordan man definerer god lyd - jeg gætter på det er nogenlunde så ringe som man generelt bør forvente af et fladskærms-tv. Dvs. hvis du går bare lidt op i god lyd, så brug et ordentligt anlæg til lyden i stedet for.
------------- Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
|
Skrevet af: cans
Skrevet den: 24-Marts-2006 kl. 01:18
Er der nogen der kender noget til støj-niveauet i th-42pv60. Sidder der blæsere i den?
Jeg kunne forestille mig at det ville være irriterende i længden, hvis den ikke er støjsvag.
|
Skrevet den: 24-Marts-2006 kl. 08:42
Hej Alle
Antal tilmeldinger: 8
7 stk. 42" og 1 stk. 37"
/Lars
|
Skrevet den: 24-Marts-2006 kl. 09:07
magoli skrev:
|
Jeg synes at lyden er ok men der er ingen tvivl om at lyden er bedre i PV500 og dermed regner jeg med at lyden bliver bedre i PV600. Til gengæld har PV60 efter min m mening det bedste billede til dato. Bedre end Pioneer m.v.
Se venligst linket til to tests: http://www.crtv.dk/?m=shownews&id=60 - http://www.crtv.dk/?m=shownews&id=60
|
Skrevet af: heltudeiskoven
Skrevet den: 24-Marts-2006 kl. 09:15
Jeg synes at lyden er ok men der er ingen tvivl om at lyden er bedre i PV500 og dermed regner jeg med at lyden bliver bedre i PV600. Til gengæld har PV60 efter min m mening det bedste billede til dato. Bedre end Pioneer m.v.
Se venligst linket til to tests: http://www.crtv.dk/?m=shownews&id=60 - http://www.crtv.dk/?m=shownews&id=60
[/QUOTE]
Spændende hvor har du haft lejlighed til at se PIO og PV60 mod hinanden ?
|
Skrevet den: 24-Marts-2006 kl. 09:19
læs testen !
|
Skrevet af: heltudeiskoven
Skrevet den: 24-Marts-2006 kl. 09:26
Nå ok! Fik bare opfattelsen af at det var din mening og at du rent faktisk havde set billedet
Har du selv hørt PV 500 mod PV60 ?
|
Skrevet den: 24-Marts-2006 kl. 09:48
Hej Alle
Antal tilmeldinger: 9
8 stk. 42" og 1 stk. 37"
/Lars
|
Skrevet den: 24-Marts-2006 kl. 09:49
heltudeiskoven skrev:
Nå ok! Fik bare opfattelsen af at det var din mening og at du rent faktisk havde set billedet
Har du selv hørt PV 500 mod PV60 ?
|
Det har jeg faktisk !
Jeg har endvidere selv set PV500 mod Pioneer 436. PV 500 mod PA50 og PA50 mod PV60.
Farverne og sort niveauet synes jeg er meget ens på PV500, PA50 og Pioneer. Til gengæld var der tydeligt forskel i farverne(specielt hvid var mere hvid i PV60 hvor den i PA50 var mere gul) og sortniveauet mellem PA50 og PV60.
|
Skrevet af: sslarsen
Skrevet den: 24-Marts-2006 kl. 10:52
Hejsa
Jeg har allerede bestilt et 42pv60e Plasma ved TapeConnection til 15.998,-
Så læste jeg om dette fælleskøb, og vil gerne med på vognen. Hvad skal jeg gøre eftersom jeg allerede har lavet en ordre (igår)?
MVH sslarsen
|
Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 24-Marts-2006 kl. 11:12
sslarsen skrev:
Så læste jeg om dette fælleskøb, og vil gerne med på vognen. Hvad skal jeg gøre eftersom jeg allerede har lavet en ordre (igår)?
MVH sslarsen
| Ja, jeg ville jo nok spørge TC (Otto)
------------- mvh Christian
|
Skrevet af: netsoum
Skrevet den: 24-Marts-2006 kl. 11:35
Hi,
Lige et nybegynder spørgsmål angående digital tuner DVB-T.
Jeg har kabel-tv via stofa. Hvis jeg køber en fladskærm med indbygget digital tuner... skal det så ikke være en DVB-C tuner ?? "C" står jo for cable ?? Eller vil en DVB-T tuner være ok ??
Mvh
Netsoum
|
Skrevet den: 24-Marts-2006 kl. 15:08
netsoum skrev:
Hi,
Lige et nybegynder spørgsmål angående digital tuner DVB-T.
Jeg har kabel-tv via stofa. Hvis jeg køber en fladskærm med indbygget digital tuner... skal det så ikke være en DVB-C tuner ?? "C" står jo for cable ?? Eller vil en DVB-T tuner være ok ??
|
Du kan ikke bruge en DVB-T tuner til at modtage digital-tv fra Stofa. Til dette skal du bruge en DVB-C tuner, enten indbygget i tv'et (som mig bekendt kun leveres af Loewe), eller som en ekstern modtager. En sådan modtager kan du købe hos Stofa. Du vil i princippet have et kvalitetstab ved at signalet skal overføres gennem et scart-kabel (TDC lancerer "snart" en selector med HDMI-udgang, man kan håbe at Stofa følger efter), men i praksis vil billedet stadig være bedre end det analoge signal.
------------- Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
|
Skrevet den: 24-Marts-2006 kl. 15:34
Hej Alle
Antal tilmeldinger: 11
10 stk. 42" og 1 stk. 37"
/Lars
|
Skrevet af: magoli
Skrevet den: 24-Marts-2006 kl. 15:42
Idag har jeg været nede i ekspert i Randers for at se panasonic th-42pv60. De havde kun fået et hjem,og det stod i vinduet så det var ikke muligt at se det i funktion. Er der nogen der ved, hvor man kan se det i nærheden af Randers? jeg fik en brochure hvor der stod at der er sd kort indgang og pip billede i billede er det rigtigt?
|
Skrevet den: 24-Marts-2006 kl. 15:55
Så blev beslutningen endelig truffet.
Var egentligt først interesseret i Pioneer eller Samsung, men argh.. prisen var stadig for høj for hvad jeg synes var et godt køb og Samsung'en kom aldrig i fælleskøb.
Nu er der et Panasonic 42PV60E på vej. Bare det snart bliver april !
Er der nogen, som ved hvor vi kommende ejere allerede nu kan hente en brugervejledning til TV'et.
|
Skrevet den: 24-Marts-2006 kl. 16:15
Hej Alle
Antal tilmeldinger: 13
12 stk. 42" og 1 stk. 37"
/Lars
|
Skrevet den: 24-Marts-2006 kl. 16:19
Gavtyv skrev:
Er der nogen, som ved hvor vi kommende ejere allerede nu kan hente en brugervejledning til TV'et. |
Jeg har ikke set den endnu.
Men Panasonic plejer nu heller ikke at være hurtigt ude med manualer. Her kunne de lære noget af Sony, JVC, Philips m.fl.
/Lars
|
Skrevet af: søren v
Skrevet den: 24-Marts-2006 kl. 20:27
Kan der på dette fællerskøb vælges vælges mellem sort og gra kabinet?
Er der forskelle på 37" og 42" ud over selvfølgelig størelsen?
Kan leveringstiden ikke sættes mere nøjagtigt?... f. eks hvis 50 tilmeldinger max.... dage?
------------- sv
|
Skrevet den: 24-Marts-2006 kl. 21:06
Findes de ikke kun i sølv/grå?
|
Skrevet den: 24-Marts-2006 kl. 21:32
Hej Alle
Antal tilmeldinger: 15
13 stk. 42" og 2 stk. 37"
/Lars
|
Skrevet den: 24-Marts-2006 kl. 21:37
søren v skrev:
Kan der på dette fællerskøb vælges vælges mellem sort og gra kabinet? |
De nye Panasonic modeller her findes kun et design (sølvgrå).
søren v skrev:
Er der forskelle på 37" og 42" ud over selvfølgelig størelsen? |
Nej.
søren v skrev:
Kan leveringstiden ikke sættes mere nøjagtigt?... f. eks hvis 50 tilmeldinger max.... dage? |
Ikke lige nu, der afventes en mere nøjagtig leveringsdato fra Panasonic.
/Lars
|
Skrevet af: FordPrefect
Skrevet den: 24-Marts-2006 kl. 21:46
Lars skrev:
søren v skrev:
Er der forskelle på 37" og 42" ud over selvfølgelig størelsen? |
Nej. |
Det er faktisk ikke helt korrekt. 42PV60 har en opløsning på 1024x768, mens 37PV60´s er på 1024x720.
Selv om de 720 linier vertikalt svarer til et 720p signal tvivler jeg på man kan se forskel. Men hvis man planlægger at slutte tv´et til en pc vil den lidt højere opløsning nok passe bedre. Rent teoretiske overvejelser fra min side.
------------- Hilsen FordPrefect
|
Skrevet den: 24-Marts-2006 kl. 22:21
Hej Alle
Antal tilmeldinger: 16
14 stk. 42" og 2 stk. 37"
/Lars
|
Skrevet af: virtual
Skrevet den: 25-Marts-2006 kl. 13:52
Hvorlænge løber dette fælleskøb ?????
------------- Johnny
Panasonic TX-p42S10E - Dune HD Max - Harman Kardon AVR7500 - H/K DVD20 - H/K HD750 - Dali Suite 2.5+center+rear -
|
Skrevet den: 25-Marts-2006 kl. 13:53
virtual skrev:
Hvorlænge løber dette fælleskøb ????? |
Til d. 9. april.
/Lars
|
Skrevet af: virtual
Skrevet den: 25-Marts-2006 kl. 13:58
Så er jeg også intresseret i dette.
Venter på at der skal komme nogle penge fra skatte far, men er ikke helt sikker på hvormange der kommer så ingen grund til at bestille en vare der får ens konto til at gå i minus, var i banken i tirsdags og betale bilen ud :)
------------- Johnny
Panasonic TX-p42S10E - Dune HD Max - Harman Kardon AVR7500 - H/K DVD20 - H/K HD750 - Dali Suite 2.5+center+rear -
|
Skrevet den: 25-Marts-2006 kl. 16:47
Hej Alle
Antal tilmeldinger: 17
15 stk. 42" og 2 stk. 37"
/Lars
|
Skrevet den: 25-Marts-2006 kl. 17:24
Jamen, hvor det dog kører for os.
Det er spændende at se, hvor mange vi bliver, som vælger et nyt Panasonic TV.
Kunne der ikke blive lidt erfaringsudveksling engang, når de bliver leveret. Jeg tænker lidt på farveindstillinger m.m. selvom vi alle har vore præferencer - fabriksindstillingerne plejer jo at være helt hen i skoven.
|
Skrevet af: Bos1741
Skrevet den: 26-Marts-2006 kl. 11:43
Hey
Kan man købe en tillægsforsikring ved Tapeconnection? og hvad mener i er det nødvendig? 2 års garanti er jo veldig fint.
|
Skrevet den: 26-Marts-2006 kl. 12:16
Bos1741 skrev:
Kan man købe en tillægsforsikring ved Tapeconnection? og hvad mener i er det nødvendig? 2 års garanti er jo veldig fint. |
Ja, Otto har tidligere skrevet: 6 års totalforsikring kan fås for 1395,-
Om en forsikring er pengene værd må være op til den enkelte at bedømme. Nogle siger, hvis den skulle gå i stykker efter 2 år har jeg måske ikke råd til at få den repareret, så jeg tegner en forsikring. Så ved jeg da hvad det koster at have TV'et i de næste 6 år.
Andre siger, ligeså fornuftigt, at disse forsikringer er noget som der tjenes gode penge på. Ergo må det være de færreste der for brug for dem. Da jeg i forvejen køber en del forbrugerelektronik, så undlader jeg at tegne forsikring på alt, og skulle uheldet være ude en dag - så har jeg jo sparet på alle forsikringerne over årene så det giver næppe "underskud".
Personligt tegner jeg ikke forsikringer. Men jeg kan sagtens forstå de der gør, for så er man jo netop sikret mod uheld og uforudsete udgifter.
/Lars
|
Skrevet af: søren v
Skrevet den: 26-Marts-2006 kl. 12:33
[QUOTE=Lars]
Hej Alle
Antal tilmeldinger: 17
Lige et sidste spøtgsmål inden jeg bestiller....
teksttv: 2000p. Level 2.5 ....er dette ventefri tekstv???
------------- sv
|
Skrevet den: 26-Marts-2006 kl. 12:43
søren v skrev:
teksttv: 2000p. Level 2.5 ....er dette ventefri tekstv??? |
Ja.
/Lars
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 26-Marts-2006 kl. 12:55
Er der noget med,at Otto for en merpris, kan tilbyde en prof.-kalibrering af fladskærme?
Måske det kunne være en ide,at belyse hvad det koster og hvilken effekt det vil have på billedet ??!!
|
Skrevet den: 26-Marts-2006 kl. 13:12
Så var der lige den omkring garanti.
Der skrives hele tiden om 2 års garanti. Det er vel sådan, at de første 2 år er der fuld garanti med afhentning i hjemmet (Panasonic garanti ??). TapeConnection giver jo 3 års garanti, så herefter må der stadig restere 1 år, hvor vi selv skal bringe TV'et til Århus til "fri" garnti reperation.
Er det rigtig forstået Otto (TC) ??
|
Skrevet den: 26-Marts-2006 kl. 13:23
Gavtyv skrev:
Der skrives hele tiden om 2 års garanti. |
Ja, der er 2 års garanti, med afhentning i hjemmet, på disse skærme.
/Lars
PS. Det er rigtigt at TC er kendt for 3 års garanti, men det er på Hifi & Surround produkterne. Altså forstærkere, højttalere, DVD o.lign.
|
Skrevet af: daj72
Skrevet den: 26-Marts-2006 kl. 13:47
Hvordan bliver skærmen leveret????
PostDanmark, Fragtmand eller Panasonic selv.????
------------- Best Regards
Dan
|
Skrevet af: Frenjon
Skrevet den: 26-Marts-2006 kl. 13:54
Bare lige til information - så har Expert (dk's dyreste butik) i deres reklamekatalog her fra i går på side 2 i kataloget.
TH-42PV60 til introduktionsprisen 19.999
Hvor er det latterligt at de kan slippe afsted med det! Håber ikke de får slogt et eneste
Det er nogle rigtig flotte priser i er noget frem til her i fælleskøbet. Hvis bare man havde gysserne
|
Skrevet den: 26-Marts-2006 kl. 14:01
Frenjon skrev:
Bare lige til information - så har Expert (dk's dyreste butik) i deres reklamekatalog her fra i går på side 2 i kataloget.
Hvor er det latterligt at de kan slippe afsted med det! Håber ikke de får slogt et eneste |
Ikke for at nedgøre det gode tilbud Forummet og TC er kommet frem til, (for det kan nok ikke skæres billigere ude i byen ) men hvorfor dog den sure mine overfor Expert?? I sidste ende er det vel forbrugeren(dig og mig)den lave pris kommer til gode, hvis man ikke lige kender dette forum. Jeg forstår ikke helt budskabet.
Dan
|
Skrevet af: Frenjon
Skrevet den: 26-Marts-2006 kl. 14:11
Jeg kan bare ikke se hvorfor Expert skal ligge 4000 kr (25%!) over hvad TC via fysisk butik f.eks. normalt kan sælge det til.
Det er da som du siger synd for de mennesker der i god tro går hen og køber hos Expert eller lign., man kan så sige de selv er skyld i det, men det er jo ikke alle der har tid eller ved hvordan hurtigt kan undersøge prisen på et produkt på nettet f.eks. Disse mennesker bliver da r*vrendt af Expert IMO
|
Skrevet den: 26-Marts-2006 kl. 15:01
daj72 skrev:
PostDanmark, Fragtmand eller Panasonic selv.???? |
Det er levering som normalt igennem TapeConnection. Dvs. det følger deres normale leveringsbetingelser og fragtpriser.
http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?emne=betingelser - TapeConnection betingelser (punkt 5)
Såvidt jeg kan se er det Post Danmark ved pakker op til 50 kg, og denne vejer 30 kg + evt. tilbehør.
/Lars
|
Skrevet den: 26-Marts-2006 kl. 15:03
Frenjon> Ok... Nu kan jeg se hvad du mener. Du er over Expert sælger skærmen noget dyre end f.eks. TC.
Såfremt der er korrekt forstået, kan jeg da kun sige, som du siger, undersøg markedet inden du handler, men ender du så hos Expert og vil give X-antal kroner mere for skærmen, så pøj pøj med det da. Det kan ikke bringe mit pis i kog, om jeg så må sige. Jeg tænker lidt på den EB reklame der kører for tiden, med den unge sælger der har en røv i sporttasken. Og fred være med det. Men så må feks. TC og Godpris.dk jo frem i bussen og reklamere mere for sig...
Men det handler også om at give sig tid til at undersøge marked. I mit tilfælde nu hvor jeg stå på kanten til at handle min første plasmaskærm, er jeg faldet for Panasonic og har for engangs skyld ikke orket at undersøge marked mht. andre mærker. Så må det briste eller bære, men takket være til dette herlige sted og dets medlemmere, tror jeg ikke det er helt ved siden af.
Men der er stadig grænser der skal rykkes mht. det at handle over nettet. Jeg har kollegaer, der stadig ikke benytter feks. Netbank. Det er jo farligt!! Vi havde feks. venner på besøg forleden dag... De har ikke adgang til nettet, ikke engang en mail adresse. Jeg ligger i fosterstilling over i hjørnet bare nettet er nede én time.
Dan
|
Skrevet den: 26-Marts-2006 kl. 15:04
Frenjon skrev:
TH-42PV60 til introduktionsprisen 19.999 |
Det skal nok passe. TC skriver 20.999,- som vejledende pris. Så en tusse under, som introduktionspris lyder rigtigt nok.
Så ja, det er en super pris vi har på fælleskøb denne gang
/Lars
|
Skrevet den: 26-Marts-2006 kl. 15:05
Lars skrev:
daj72 skrev:
PostDanmark, Fragtmand eller Panasonic selv.???? |
Det er levering som normalt igennem TapeConnection. Dvs. det følger deres normale leveringsbetingelser og fragtpriser.
http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?emne=betingelser - TapeConnection betingelser (punkt 5)
Såvidt jeg kan se er det Post Danmark ved pakker op til 50 kg, og denne vejer 30 kg + evt. tilbehør.
/Lars
|
Tak Lars... Jeg pudser lige brillerne jeg ikke har.
Dan
|
Skrevet af: lpnielsen
Skrevet den: 26-Marts-2006 kl. 15:55
Er der nogle som har set den op mod Pioneers topmodel (436 XDE)? For i forhold til de 2 test, omend jeg ikke er stærk i tysk, lyder det som om, at denne ligefrem slår Pioneer. Og så undrer det mig, at den koster 10 kilo mindre. Er der andre forskelle, som retfærdiggør prisforskellen? - DVB-t tuner kan næppe, og for mig der har kabel-tv er det underordnet.
Eller skal jeg bare være rigtig glad for tilbuddet og ikke bekymre mig mere...
------------- Mvh
LPN
|
Skrevet den: 26-Marts-2006 kl. 16:17
Hej Alle
Så er der billeder
http://www.brugermanualer.dk/billeder/gallery.asp?action=viewimage&categoryid=306&text=&imageid=1425&box=&shownew=">
http://www.brugermanualer.dk/billeder/gallery.asp?action=viewimage&categoryid=306&text=&imageid=1429&box=&shownew=">
Tryk på billederne for større udgaver
http://www.brugermanualer.dk/billeder/gallery.asp?categoryid=306 - Se flere billeder af de nye Panasonic modeller i vores galleri
/Lars
|
Skrevet af: Joe_Black
Skrevet den: 26-Marts-2006 kl. 16:27
Frenjon skrev:
Hvor er det latterligt at de kan slippe afsted med det! Håber ikke de får slogt et eneste
Det er nogle rigtig flotte priser i er noget frem til her i fælleskøbet. Hvis bare man havde gysserne
|
Jeg er da bare glad for at se prisen i Expert. Tænk hvis de havde sat den til samme pris som i fælleskøbet. Sø ville det da være helt umuligt at gennemskue hvad den er værd.
Hvis alle forhandlere har den samme pris på en vare, tyder det så ikke på ulovlig pris aftale?
Det er da meget værre når et tilfældigt byggemarked sælger en varmepumpe til 5000.- og fortæller kunderne at de kan få energien 4-5 gange igen. Der er der tale om at føre kunderne bag lyset, da de skrammel maskiner de sælger slet ikke er beregnet til at køre i vores klima, men nærmere i italien, eller der omkring.
Nej, expert er bare beviset på fri konkurrence.
------------- Jeg kan modstå alt - undtagen fristelser
|
Skrevet den: 26-Marts-2006 kl. 17:22
Hej Alle
Antal tilmeldinger: 18
16 stk. 42" og 2 stk. 37"
/Lars
|
Skrevet af: Schnumpfel
Skrevet den: 26-Marts-2006 kl. 17:35
Puha, det her gad jeg godt. Overvejer om man skal forgælde sig vildt
Følger der ikke en fod med til tv'et som standard?
|
Skrevet den: 26-Marts-2006 kl. 17:43
Schnumpfel skrev:
Overvejer om man skal forgælde sig vildt |
Forstår dig
Schnumpfel skrev:
Følger der ikke en fod med til tv'et som standard? |
Nej, man køber et nøgent TV, og skal enten købe et vægbeslag eller en fod ved siden af.
Det er derfor der er flere tilbud http://www.recordere.dk/artikler/anmviewer.asp?a=739&z=13 - i fælleskøbet . Hhv. 37" og 42" udgaven, samt fod og vægbeslag.
/Lars
|
Skrevet af: Kenzo
Skrevet den: 26-Marts-2006 kl. 17:52
Så fik jeg bestilt dyret nu er det bare at vente
42" hehe det bliver godt.
|
|