Print side | Luk vindue

Samsung BD-D8200N uden TV2, DR1 og DR2

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Recordere (optagere)
Forumbeskrivelse: Spørgsmål og debat om optagere (video)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=105827
Udskrevet den: 29-Marts-2024 kl. 03:07


Emne: Samsung BD-D8200N uden TV2, DR1 og DR2
Skrevet af: Tobiboy
Emne: Samsung BD-D8200N uden TV2, DR1 og DR2
Skrevet den: 27-December-2011 kl. 19:46
Jeg har fået denne pragtfulde Samsung BD-D8200N i julegave og satte den straks til mit fjernsyn, og da jeg søgte efter kanaler fandt den 151 mener jeg, men den har ikke fundet TV2, DR1 og DR2. hvorfor kan den ikke finde dem. Jeg kører over en zaptorbox fra Boxer, men selve zaptorboxen har jo både TV2, DR1 og DR 2?

Kan de søges manuelt, og i så fald hvordan 



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 27-December-2011 kl. 19:59
 
 Væk med STBen, den har du ikke brug for, tilslut direkte i vægudtaget og søg igen.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Tobiboy
Skrevet den: 27-December-2011 kl. 23:27
har jeg prøvet, og TV2, DR1 og DR2 mangler stadig


Skrevet af: Crebbe
Skrevet den: 28-December-2011 kl. 09:29
Jeg har også fået en fin Samsung BD-D8200N i julegave, men jeg kan slet ikke få den til noget som helst.. har koblet HDMI stikket og antennestikket (kabeltv fra yousee) ind i optageren og så fra optageren ind i TV'et.. Men når jeg tænder for det så siger den at der ingen forbindelse er til antennekablet... MEN når den står standby.. så kan jeg godt se TV... Fatter ingenting.. nogen som kan hjælpe??? 

-------------
MVH. Christina


Skrevet af: Tobiboy
Skrevet den: 28-December-2011 kl. 11:33
du skal nok prøve at sætte antennestikket ind i yuosee boxen, eller direkte ind i antennestikket i væggen.


Skrevet af: Crebbe
Skrevet den: 28-December-2011 kl. 11:43

har ikke nogen box, det er kabel direkte fra stikket i vægen og så ind i optageren.. der er ikke noget "mellem led" nogen steder.. den burde kunne søge den frem når jeg tænder for den.. men nej.. den siger bare svagt eller intet signal fra antennen.  



-------------
MVH. Christina


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 28-December-2011 kl. 11:47
 
 Du søger vel også på den rigtige Tuner.?


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: cccd
Skrevet den: 28-December-2011 kl. 11:55
Husker du at sætte : Freq ---Net-id --Syst  fra den udbyder du  modtager signal  fra ??

-------------





Skrevet af: Crebbe
Skrevet den: 28-December-2011 kl. 12:03

Jeg kan ikke få lov til at trykke på noget som helst så længe den siger at der intet signal er.. den blokere fuldstændig for alt "kommunikation".. ???? 



-------------
MVH. Christina


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 28-December-2011 kl. 12:07
 
 Har du prøvet med et andet kabel.? Hjælper det ikke, så kan det da være at signalet ikke er i orden, og så skal det undersøges.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Crebbe
Skrevet den: 28-December-2011 kl. 12:13
Hvis jeg sætter selvsamme antennestik/kabel direkte i TV'et kan jeg godt se TV.. dermed vil jeg jo sige at det hverken er forbindelsen eller kablet som ikke fungere..
Det jeg ikke forstår er... hvorfor (når antennestikket går igennem optageren) at jeg godt kan se TV når den (optageren) står standby, men lige så snart jeg tænder for den, så siger den at der intet signal er....??? der står jeg altså af... Wacko


-------------
MVH. Christina


Skrevet af: Crebbe
Skrevet den: 28-December-2011 kl. 12:16

Jeg ved ikke hvad forskellen er på "søgningen/signalet" når den (optageren) er standby og så tændt... har læst at der er andre som har omvendte problem, deres kanaler "forsvinder" når den er slukket, men er der når den er tændt.. 

Men måske et nyt kabel kan gøre underværker, tror det bare ikke rigtig... for sys jo ikke at der umilbart er noget i vejen med det kabel jeg har... kan jo sagtens se TV.. bare ikke når jeg tænder for optageren..  


-------------
MVH. Christina


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 28-December-2011 kl. 12:16
 
 Hvordan modtager du på TVet.? Analogt eller Digitalt.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-December-2011 kl. 13:03
Lyder mystisk! Optageren skal da gå igang med en velkomst og opsætning til land, sprog osv..


Skrevet af: Crebbe
Skrevet den: 28-December-2011 kl. 13:15

Mit TV har en indbygget digital tuner som kan tage det hele,

Ja Kampus, det er sq mystisk, ville jo også sige at optageren ikke skulle "bekymre" sig som signalet lige i opstarten, men først efter "introen/velkomst.. osv"
fatter ikke lige hvad det er den har gang i.. eller manglen på samme..


-------------
MVH. Christina


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-December-2011 kl. 13:46
Prøv med en reset til fabriksindstillinger. Kunne tyde på den har været i brug inden du købte den


Skrevet af: Crebbe
Skrevet den: 28-December-2011 kl. 13:52
Ja det ved jeg ikke.. der var ikke åbnet for kassen på nogen måde.. Ville ønske jeg kunne trykke på en reset knap, men den reagere desværre ikke på noget som helst at det jeg trykker.. den bliver bare ved med at stå med beskeden om at der er intet eller meget svagt signal og at ejg skal tjekke antenne kablet... og det er uanset hvad jeg gør.. har prøvet på alle mulige måder at få den til at reagere på bare et eller andet.. men nej nej.. ved ikke hvad der skal til får at den finder forbindelsen når jeg tænder for den.. 

-------------
MVH. Christina


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 28-December-2011 kl. 13:57
 
 Tag den til forhandleren og få den prøvet der, og få en bytter hvis nødvendigt.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-December-2011 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af Crebbe Crebbe skrev:

Ja det ved jeg ikke.. der var ikke åbnet for kassen på nogen måde.. Ville ønske jeg kunne trykke på en reset knap, men den reagere desværre ikke på noget som helst at det jeg trykker.. den bliver bare ved med at stå med beskeden om at der er intet eller meget svagt signal og at ejg skal tjekke antenne kablet... og det er uanset hvad jeg gør.. har prøvet på alle mulige måder at få den til at reagere på bare et eller andet.. men nej nej.. ved ikke hvad der skal til får at den finder forbindelsen når jeg tænder for den.. 
Det hænder jo at der er et defekt produkt fra nyt, så hen til forhandleren og klag din nød, og få den byttet


Skrevet af: Crebbe
Skrevet den: 28-December-2011 kl. 14:03
Ja tror næsten også at det er det jeg kan blive nød til gøre.. for den vil absolut intet..

-------------
MVH. Christina


Skrevet af: Tobiboy
Skrevet den: 28-December-2011 kl. 18:40
Lyder til du har prøvet det hele. Men har alligevel nogle forslag:
1. Ved godt det måske lyder dumt, men har du prøvet menu knappen, men gik heller direkte igang med at søge kanaler, men startede bare med at sige det samme, men jeg kunne bare gå ind i menuen og så søge kanaler der. 
2. Hvad sker der hvis du sætter en skive i afspilleren, 
3. Har du tjekketom batterierne sætter rigtigt i fjenbetjeningen?



Skrevet af: handstand
Skrevet den: 28-December-2011 kl. 23:19
Hej,
Blot til info, så har jeg netop fået en BD-D6900, som har samme opstarts-problemstilling. Jeg bruger den dog alene som Blu-ray, og derfor har jeg ikke gjort mere ved det. Når jeg føder den en disk fungerer alt efter hensigten ift afspilning.


-------------
Handstand


Skrevet af: zczc
Skrevet den: 29-December-2011 kl. 00:35
Oprindeligt skrevet af handstand handstand skrev:

Hej,
Blot til info, så har jeg netop fået en BD-D6900, som har samme opstarts-problemstilling. Jeg bruger den dog alene som Blu-ray, og derfor har jeg ikke gjort mere ved det. Når jeg føder den en disk fungerer alt efter hensigten ift afspilning.
 
Det er mærkeligt, at mine produkter - ikke kun dem fra Samsung - virker efter hensigten. Kan det være fordi, jeg i min uendelige uvidenhed erkender, at jeg ikke ved alt, og læser lidt i den tilhørende dokumentation?


Skrevet af: handstand
Skrevet den: 29-December-2011 kl. 08:15
Oprindeligt skrevet af zczc zczc skrev:

Oprindeligt skrevet af handstand handstand skrev:

Hej,
Blot til info, så har jeg netop fået en BD-D6900, som har samme opstarts-problemstilling. Jeg bruger den dog alene som Blu-ray, og derfor har jeg ikke gjort mere ved det. Når jeg føder den en disk fungerer alt efter hensigten ift afspilning.
 
Det er mærkeligt, at mine produkter - ikke kun dem fra Samsung - virker efter hensigten. Kan det være fordi, jeg i min uendelige uvidenhed erkender, at jeg ikke ved alt, og læser lidt i den tilhørende dokumentation?

Det var da et positivt formuleret indlæg Confused  Var det bevidst mudderkast, eller et forsøg på at hjælpe, formuleret uendeligt kluntet...


-------------
Handstand


Skrevet af: Crebbe
Skrevet den: 29-December-2011 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af Tobiboy Tobiboy skrev:

Lyder til du har prøvet det hele. Men har alligevel nogle forslag:
1. Ved godt det måske lyder dumt, men har du prøvet menu knappen, men gik heller direkte igang med at søge kanaler, men startede bare med at sige det samme, men jeg kunne bare gå ind i menuen og så søge kanaler der. 
2. Hvad sker der hvis du sætter en skive i afspilleren, 
3. Har du tjekketom batterierne sætter rigtigt i fjenbetjeningen?

 
Jeg kunne jo ikke trykke på noget som helst, trykkede på samtlige knapper på fjernbetjeningen (og jo kan godt finde ud af at sætte batterierne rigtig i ;-) ) + jeg trykkede på de knapper som er på maskinen.... INTET virkede... jeg læste brugsforvirringen forfra og bagfra.. tog strømmen fra og sat den til igen... lige lidt hjalp det... turde ikke sætte en dvd skive i den, i frygt for at den ikke kunne komme ud igen...
Jeg endte med at få den byttet til en anden og den virker lige som den skal :-) Der var helt sikkert en defekt/fejl på den første... kunne også se forskel på den måde de to maskiner, hver i sær, var pakket ned på.. det var ikke helt de samme papire som var i... tror den første har været pakket om, efter en evt. reperation eller noget..


-------------
MVH. Christina


Skrevet af: zczc
Skrevet den: 29-December-2011 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af handstand handstand skrev:

Oprindeligt skrevet af zczc zczc skrev:

Oprindeligt skrevet af handstand handstand skrev:

Hej,
Blot til info, så har jeg netop fået en BD-D6900, som har samme opstarts-problemstilling. Jeg bruger den dog alene som Blu-ray, og derfor har jeg ikke gjort mere ved det. Når jeg føder den en disk fungerer alt efter hensigten ift afspilning.
 
Det er mærkeligt, at mine produkter - ikke kun dem fra Samsung - virker efter hensigten. Kan det være fordi, jeg i min uendelige uvidenhed erkender, at jeg ikke ved alt, og læser lidt i den tilhørende dokumentation?

Det var da et positivt formuleret indlæg Confused  Var det bevidst mudderkast, eller et forsøg på at hjælpe, formuleret uendeligt kluntet...
 
Det var skam et råd. Godt eller skidt. Du bestemmer selv. Følger du med i de forskellige indlæg, vil du se, at det ikke nødvendigvis er enhedernes skyld, at de ikke umiddelbart fungerer som forventet. Jeg ved godt, at mange damer og herrer ikke læser brugervejledninger og herefter bl.a. på dette site fortæller, hvor elendigt udstyret er, fordi damerne/herrerne mener at besidde en viden, der så alligevel ikke er til stede.
 
Et af de åbenlyse [tåbelige] eksempler er herren/damen, der var oprørt og svinede Samsung til, fordi hans/hendes Samsung BD-B8x00 ikke kunne modtage analoge tv-kanaler. Samme enhed kan heller ikke lave kaffe eller anvendes til stegning af et andebryst.


Skrevet af: traps
Skrevet den: 29-December-2011 kl. 15:57
Hej havde samme problem med min nye bd8200n indtil jeg kom i tanke om at den skulle indstilles til min udbyder som er Stofa.Husker du at sætte : Freq ---Net-id --Syst fra den udbyder du modtager signal fra ??   Oplysninger kan findes på udbyders hjemmeside.
Mvh
Verner Trampedach
PS! Efter disse oplysninger blev sat ind kunne den finde det hele og på den halve tid.


Skrevet af: ABC
Skrevet den: 02-Januar-2012 kl. 21:43
Hej Werner.
 
Lyder som løsningen på det samme problem som jeg har. Men hvor skriver du det frq-Netid-syst ind i en Samsung BD-D8200N..?
 
Synes jeg har kørt runde i menuen og læst brugsanvisningen.. (det man orker.. :-))
 
Håber på hjælp..
 
Godt Nytår iøvrigt..
 
Lars


Skrevet af: Rachlou
Skrevet den: 02-Januar-2012 kl. 22:27
Hej Lars
 
Du skal ind i "System, "indstillinger", så skal du vælge "plug&play" se manualen side 32, husk adgangskode som er 0000. netid må du finde på din udbyders hjemmeside.
 
Held og lykke 
 
 


-------------
Rac


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 02-Januar-2012 kl. 22:32
 
 Hvilken udbyder.? Stofa Netid = 0. You See netid for fremmede modtagere er = 100


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Rachlou
Skrevet den: 03-Januar-2012 kl. 00:49
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Hvilken udbyder.? Stofa Netid = 0. You See netid for fremmede modtagere er = 100
Her på midtsjælland hvor jeg bor er YOUSEE netid 300 eller 301,  på Samsung TV og HDD optager, (på TV skal der tastes 00 foran; iflg Samsungsupport)


-------------
Rac


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 03-Januar-2012 kl. 09:49
 
 Du følger slet ikke med hvad der sker, har man HD modtager fra You See, så er det 120, er det andre HD modtagere så er det 100. Lokal numrene er udgået.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Rachlou
Skrevet den: 03-Januar-2012 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Du følger slet ikke med hvad der sker, har man HD modtager fra You See, så er det 120, er det andre HD modtagere så er det 100. Lokal numrene er udgået.
Det har du da ret i, men jeg brugte netid 300, til at opsætte min HD modtager, det var lige eftre jul.

-------------
Rac


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 03-Januar-2012 kl. 12:02
 
 Med 120 fås kun HD kanaler og de kanaler der ikke har HD versioner, de gamle numre udgår, de giver alle kanaler, så der skal sorteres for meget.
De nye numre kom i forbindelse med den meget omtalte omlægning i begyndelsen af December.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: ABC
Skrevet den: 03-Januar-2012 kl. 21:36
Perfekt..!! Det gik som en leg med de 120 som input.. tak for hjælpen..

Lars


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 03-Januar-2012 kl. 21:50
 
 Når det ikke er en You See modtager, er det net 100 der skal bruges.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E



Print side | Luk vindue