Print side | Luk vindue

Sagem DTR94160, fejl ved optagelser

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=105847
Udskrevet den: 14-Maj-2025 kl. 02:02


Emne: Sagem DTR94160, fejl ved optagelser
Skrevet af: Appel
Emne: Sagem DTR94160, fejl ved optagelser
Skrevet den: 28-December-2011 kl. 10:46
Min Sagem DTR94160 tahd fejler ofte når jeg vil optage fra de krypterede Boxer kanalerne. Hvis jeg optager via timer, gemmes optagelserne ikke, eller også er hele forløbet sort skærm.
Ved  direkte optagelser opstår der derimod aldrig fejl.  
Er der nogen af jer derude som har oplevet det samme?
Mvh Vagn



Svar:
Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 28-December-2011 kl. 12:45
Det er ikke noget jeg har oplevet ved min boks, men det kunne tyde på et problem med dit Boxerkort, siden det kun opstår på Boxers kanaler ?
Prøv at tage kortet ud af boksen og sæt det i igen .


Skrevet af: Appel
Skrevet den: 28-December-2011 kl. 14:40
Hej Filmfreak
Tak for dit svar. Desværre hjalp det ikke med blot at tage kortet ud og sætte det ind igen. Det er dog nærliggende at tro, at fejlen findes på kortet, idet jeg tidligere har fået apparatet byttet hos Sagem, uden at fejlen derved forsvandt. Kortet er ikke udskiftet. Det undrer mig blot, at hverken Boxer eller Sagem har nævnt denne mulighed, når jeg har kontaktet dem og fortalt om fejlen.
Mvh Vagn


Skrevet af: skyking
Skrevet den: 28-December-2011 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af Appel Appel skrev:

Hej Filmfreak
Tak for dit svar. Desværre hjalp det ikke med blot at tage kortet ud og sætte det ind igen. Det er dog nærliggende at tro, at fejlen findes på kortet, idet jeg tidligere har fået apparatet byttet hos Sagem, uden at fejlen derved forsvandt. Kortet er ikke udskiftet. Det undrer mig blot, at hverken Boxer eller Sagem har nævnt denne mulighed, når jeg har kontaktet dem og fortalt om fejlen.
Mvh Vagn
Det er lige nøjagtigt her, at et Forum som dette viser sin berettigelse   Clap  Clap   Clap
Eneste sted hvor man får de oplysninger der ikke "popper-up andre steder", enten telefonisk, mail eller face to face i en forretning.

-------------
En noget indforstået Joke, do not answer!


Skrevet af: mlangballe
Skrevet den: 29-December-2011 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af Appel Appel skrev:

Min Sagem DTR94160 tahd fejler ofte når jeg vil optage fra de krypterede Boxer kanalerne. Hvis jeg optager via timer, gemmes optagelserne ikke, eller også er hele forløbet sort skærm.
Ved  direkte optagelser opstår der derimod aldrig fejl.  
Er der nogen af jer derude som har oplevet det samme?
Mvh Vagn


Hej Vagn

Der er desværre fejl på DTT nettet lige pt. Der arbejdes på højtryk på at finde fejlen, men indtil videre er det ikke lykkes.

Du kan evt. bruge manuel timer funktion i mellemtiden. Der er ikke så mange fejl ved denne.

/Martin


Skrevet af: Appel
Skrevet den: 30-December-2011 kl. 17:17
Tak for gode input.
Jeg modtog nedenståend fra leverandøren af min Sagem boks:

Vi har efterfølgende funder ud af at alle boxer boxe har problemer i øjeblikket med optagelser

Kun når man laver manualle optagelser dvs man beder boxen om at fx optage fra kanal 5 mellem kl. 14.00 og 14.30, man må ikke bruge epg/guide til at markere et program så går det galt.

 

Det er et problem, fordi DR i øjeblikket tester noget epg som går ind og forstyrrer Boxers epg, det skulle gerne gå i sigselv igen snarest, boxen fejer ingen ting – og alle sammen lider under samme problem.



Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 02-Januar-2012 kl. 14:20

Hej ,

Er der nogen her der ved hvornår dette problem bliver løst - syntes ikke at kunne finde noget på DR's hjemmeside ?
Min Sagem boks har ikke optaget en eneste af  timer-optagelserne hen over nytåret programmeret via EPG Cry


Skrevet af: Basto
Skrevet den: 02-Januar-2012 kl. 18:59
AngryDet er mig en gåde at de ikke har løst problemet , nu er der gået 5 uger og det kan da ikke være raketvidenskab. det der gør mig ok irriteret er boxer´s kundeservice. man venter ca 40 min i tlf  derefter får man en student i røret som absolut intet ved og siger lige et øjeblik ( venter i ca 15 min igen) vender tilbage men absolut intet nyt. jeg har spurgt ca 10 gange om de ved hvad der er galt ? hvornår det bliver rettet ? men de har ikke hørt om problemet siger de   AngryAngryAngryAngry


Skrevet af: Appel
Skrevet den: 02-Januar-2012 kl. 19:03
Jeg har netop sendt en opfordring til Boxer, om at bruge deres Info kanal til at fortælle brugerne om tekniske problemer.
Spændende om de gider følge opfordringen.
Den 28/12 2011talte jeg med Sagem service i Sverige. Her mente man, at problemet ville være løst i løbet af en uge. 



Skrevet af: Basto
Skrevet den: 02-Januar-2012 kl. 22:25
jeg mener det er ca 3 til 4  uger siden jeg første gang snakkede med sagemcom i sverige men det er som om at boxer bare sender lorten videre og sagemcom sender lorten tilbage til boxer igen


Skrevet af: skyking
Skrevet den: 03-Januar-2012 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Det er ikke noget jeg har oplevet ved min boks, men det kunne tyde på et problem med dit Boxerkort, siden det kun opstår på Boxers kanaler ?
Prøv at tage kortet ud af boksen og sæt det i igen .
Var der ikke også noget med Sagem i 2006 LOL

-------------
En noget indforstået Joke, do not answer!


Skrevet af: urup
Skrevet den: 03-Januar-2012 kl. 14:36
Hvis det er DR som laver tester noget nyt må det være NorDig PVR systemet:  http://digi-tv.dk/PDF/Branchem%C3%B8de_opdateret%2014_12_2011.pdf - http://digi-tv.dk/PDF/Branchem%C3%B8de_opdateret%2014_12_2011.pdf side 4. Det er da træls, at DRs luner ødelægger resten for folk. Cry Så bliver det spænende at se hvor meget min Sagem boks ikke har optaget!


Skrevet af: Appel
Skrevet den: 04-Januar-2012 kl. 14:07
Så ser det endelig ud til at fungerer. Jeg har ladet min segam optage 20 timeroptagelser i løbet af natten.
Alle optagelser var ok.



Skrevet af: Basto
Skrevet den: 04-Januar-2012 kl. 14:11
det lyder godt Clap men det er mig stadig en gåde den måde de har håndteret det på. virkelig dårlig support og service fra boxer/sagem.


Skrevet af: Metfan
Skrevet den: 04-Januar-2012 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af Appel Appel skrev:

Så ser det endelig ud til at fungerer. Jeg har ladet min segam optage 20 timeroptagelser i løbet af natten.
Alle optagelser var ok.


Hvilke kanaler optog du ? Jeg har primært haft problemet på Kanal 5. Og for en måneds tid siden var det Zulu. Zulu har dog virket i et godt stykke tid.


Skrevet af: Appel
Skrevet den: 04-Januar-2012 kl. 16:34
Jeg har på skift optaget TV2 News, Charli, K4, og zulu



Print side | Luk vindue