Nye restriktioner ved log-in
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=10602
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 18:35
Emne: Nye restriktioner ved log-in
Skrevet af: isteen
Emne: Nye restriktioner ved log-in
Skrevet den: 22-Marts-2006 kl. 09:51
Hej
Er det virkeligt nødvendigt, at brugerne skal indtaste en kode (udover ID
og password) for at logge ind?
Synes det virker lidt som at træde i en stor klum tyggegummi på en varm
sommerdag.
------------- Steen
|
Svar:
Skrevet af: sommelle
Skrevet den: 22-Marts-2006 kl. 10:15
Hej
Det kan jeg godt bekræfte, det er sk... irriterende.
m.v.h.
|
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 22-Marts-2006 kl. 10:20
Burde det ikke kun være når man opretter sig som en ny bruger at man skal indtaste denne kode.
Ja ret irriterende at man konstant skal indtaste denne kode.
|
Skrevet af: Wester
Skrevet den: 22-Marts-2006 kl. 10:22
Fungerer automaisk log ind ikke godt generelt?
------------- NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers
|
Skrevet af: stigc
Skrevet den: 22-Marts-2006 kl. 10:31
Måske derfor :
http://www.computerworld.dk/art/33215 - http://www.computerworld.dk/art/33215
------------- Stig
Blot min ringe mening !
|
Skrevet af: Wester
Skrevet den: 22-Marts-2006 kl. 11:38
Som en anden web-redaktør skriver, så tager jeg den med ro, og ser tiden an. Det er jo tit, at der er tale om overdramatisering. Foreløbigt foregår det jo dejligt let og ubesværet her på forum
------------- NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers
|
Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 22-Marts-2006 kl. 13:08
wester skrev:
Fungerer automaisk log ind ikke godt generelt? |
Det fungerer fint for mig (for tiden). Det er uger siden at jeg har behøvet at logge på, men jeg besøger næsten altid recordere.dk fra den samme pc.
Jeg har dog to gange tidligere for måneder tilbage skulle manuelt fjerne min recordere.dk cookie for at få automatisk login til at virke igen.
Det vil altså sige at jeg endnu ikke har prøvet den nye login metode.
------------- Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 22-Marts-2006 kl. 13:22
isteen skrev:
Er det virkeligt nødvendigt, at brugerne skal indtaste en kode (udover ID og password) for at logge ind?
Synes det virker lidt som at træde i en stor klum tyggegummi på en varm sommerdag. |
Jeg ved godt at det er en stramning. Men det er den vej det går med forums og andre ting på nettet, altså at sikkerheden bliver højere og højere.
Årsagen er at det øger sikkerheden. De mystiske billeder gør at computere har svært ved at hacke kodeord, blot ved at prøve en masse gange til de rammer rigtigt.
Vores hjemmeside er dog almindeligvis ikke i den største risiko gruppe, men da Muhammed krisen var på sit højeste blev over 3000 danske hjemmesider hacket.
Det er dog kun når man skifter til en anden computer, at det er nødvendigt at logge ind igen. Sålænge man bruger samme computer - og tillader cookies for recordere.dk - så huskes login.
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Skrevet af: stigc
Skrevet den: 22-Marts-2006 kl. 13:28
Lars skrev:
[Det er dog kun når man skifter til en anden computer, at det er nødvendigt at logge ind igen. Sålænge man bruger samme computer - og tillader cookies for recordere.dk - så huskes login.
/Lars
|
Hej Lars
Jeg oplever indimellem problemer med autologin, jeg bruger autologin fra min arbejdsmaskine og min hjemmemaskine, og nogen gange kan de ikke huske mit login, når jeg bruger den pågældende maskine første gang enten om morgenen eller om aftenen når jeg kommer hjem fra arbejde ?
------------- Stig
Blot min ringe mening !
|
Skrevet den: 22-Marts-2006 kl. 13:35
Hej Lars.
Jeg oplever helt det samme som stigc.
m.v.h.
|
Skrevet den: 22-Marts-2006 kl. 13:41
stigc skrev:
Jeg oplever indimellem problemer med autologin, jeg bruger autologin fra min arbejdsmaskine og min hjemmemaskine, og nogen gange kan de ikke huske mit login, når jeg bruger den pågældende maskine første gang enten om morgenen eller om aftenen når jeg kommer hjem fra arbejde ? |
Det er sådan systemet virker nu
Der er strammet på sikkerheden, og det betyder at autologin kun virker fra én computer ad gangen. Og prøver man fra en anden computer, skal der logges ind igen. Så bruger man både en computer på arbejdet og en derhjemme, så bliver man tvunget til at logge på morgen og aften (når man skifter computer).
Det er dog ikke noget vi har opfundet. Det er sådan forum-softwaren virker i den nyeste version, men det har som nævnt været nødvendige tiltag for at lukke nogle af de sikkerhedshuller der var.
/Lars
|
Skrevet af: johnny57
Skrevet den: 22-Marts-2006 kl. 13:44
Øh hvad er det for en kode, hvordan får man den? Er ikke blevet bedt om det, men bruger også samme pc.
------------- Med venlig Hilsen
Johnny
|
Skrevet af: isteen
Skrevet den: 22-Marts-2006 kl. 13:46
Lars skrev:
Det er sådan systemet virker nu |
Hensigterne er sikkert gode, og systemet virker muligvis i Windows, men
på min Mac betyder det intet, at systemet automatisk kan logge brugeren
ind, jeg er nødt til at logge mig på hver gang...med det
fjollede
image som ekstra indtastning.
------------- Steen
|
Skrevet den: 22-Marts-2006 kl. 13:58
johnny57 skrev:
Øh hvad er det for en kode, hvordan får man den? Er ikke blevet bedt om det, men bruger også samme pc. |
Når man logger ind kommer der en ekstra kode. Man skal læse teksten på et billede, skrive det ind i et felt og trykke Enter.
Systemet hedder http://www.captcha.net/ - CAPTCHA
/Lars
|
Skrevet den: 22-Marts-2006 kl. 14:03
isteen skrev:
Hensigterne er sikkert gode, og systemet virker muligvis i Windows, men på min Mac betyder det intet, at systemet automatisk kan logge brugeren ind, jeg er nødt til at logge mig på hver gang...med det fjollede image som ekstra indtastning. |
Æv.
Prøv evt. om du kan slå auto-login fra, og lade den bruge cookies istedet. Så behøver du trods alt kun logge ind de gange du skifter computer.
/Lars
|
Skrevet den: 22-Marts-2006 kl. 14:04
Hej Lars.
Er det IP-addressen der afgør om det er samme computer? Jeg bruger to maskiner her hjemme, en bærbar og en stationær, og jeg skal logge på hver dag på begge maskiner.
m.v.h.
|
Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 22-Marts-2006 kl. 14:50
Jeg synes nu ikke det er noget større problem, det tager 2 sekunder, jeg har aldrig brugt auto login.
------------- Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
Skrevet af: Carser
Skrevet den: 22-Marts-2006 kl. 15:06
Enig Thorvald - hellere lige bruge de 2 sekunder ekstra og så have et forum, der ikke så let risikerer at blive hacket eller at få trafik, der ikke er rigtige brugere bag.
Jeg synes, det er fornuftigt med stramningen og jeg ser mere på den som en løsning end som et irriterende problem.
------------- M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
|
Skrevet den: 25-Marts-2006 kl. 13:50
Hej Alle
En ting som kan være til stor hjælp at vide, er at der ikke er forskel på store og små bogstaver ved indtastningen.
Står der: WheeL
Kan man bare skrive wheel eller WHEEL, hvad der nu er nemmest.
/Lars
|
Skrevet af: kallek
Skrevet den: 25-Marts-2006 kl. 14:22
hvilket problem er der ved at være log-på ? har næsten aldrig været log-af?
Kallek spørger fordi jeg dum
|
Skrevet den: 25-Marts-2006 kl. 15:52
kallek skrev:
hvilket problem er der ved at være log-på ? har næsten aldrig været log-af? |
Sikkerheden er lidt højere i den seneste revision af forum-softwaren.
Nu skal man udover navn + kodeord, og skrive af efter en tekst på et billede. Det sidste er noget der dæmmer op overfor hackere, da de ikke bare kan sætte en computer til at prøve at gætte kodeordet. For computeren har svært ved at læse det ekstra billede der kommer.
Det kunne være et billede som dette:
http://www.captcha.net/">
Vi kan straks se der står NSF, men for en computer er det straks mere vanskeligt. Og da næste billede har en helt anden font+farve, og det næste en tredie font+farve dæmmer det godt op overfor den type hacker-angreb hvor computerne bare prøver og prøver til der er gevinst.
Men ligesom hackere ikke automatisk kan logge på, så kan de browsere der har en automatisk login funktion heller ikke logge på.
Men bruger man cookies som du, så behøver man kun logge ind hvergang man tilgår forummet fra en ny PC. Dvs. bruger man en PC på arbejdet, og en PC derhjemme, så skal man logge på et par gange om dagen med den nye metode.
Når man skriver af efter billedet er det dog ligemeget om man bruger store eller små bogstaver, og det gør det trods alt ikke så svært at indtaste. I eksemplet overfor kan man taste både nsf og NSF
/Lars
|
Skrevet af: kallek
Skrevet den: 25-Marts-2006 kl. 18:16
tak så er jeg mere rolig,glemmer at loge ud,når jeg har været på, var mere bange for at det lavede rod.
kallek
|
Skrevet af: johnlindgreen
Skrevet den: 26-Marts-2006 kl. 20:34
Hvis jeg bruger Firefox og bliver logget ind automatisk med min cookie og derefter trykker på "Aktive emner", så får jeg dem der er lavet siden jeg lige blev logget ind automatisk (hvilket er ingen), i stedet for dem siden jeg sidst var logget ind. Jeg har ikke prøvet med IE endnu, men vil prøve i morgen. Er der andre der oplever lignende med det nye forum?
/John.
|
Skrevet den: 27-Marts-2006 kl. 23:26
Yeps, virker med IE. Nogen andre der oplever problemer med Firefox?
|
Skrevet af: laursen
Skrevet den: 27-Marts-2006 kl. 23:40
johnlindgreen skrev:
Yeps, virker med IE. Nogen andre der oplever problemer med Firefox? |
Hmmm.... nej, ikke hvis jeg forstår dig ret. Altså, jeg får med Firefox 1.5.0.1 (dansk udgave) fint vist aktive emner i forhold til sidste gang jeg manuelt loggede på, selv når der logges på 'Automatisk' (med Cookie).
Det må dog i alle tilfælde være cookie der bliver brugt til automatisk login, da funktionen med opbevaring af password i browseren ikke kan fuldføre login længere (altså, cookie-bevarelse af login virker fint med aktive emner i firefox herfra - og viser de aktive emner siden sidste manuelle login).
/Lars
------------- Redaktør, recordere.dk
|
Skrevet den: 28-Marts-2006 kl. 20:42
Jeg bruger Firefox 1.5.0.1 UK. Har lige prøvet igen. Går ind på recordere.dk, trykker på Forum og er automatisk logget ind i dag kl. 20:33, trykker på Aktive emner og får en liste, hvor der i drop down står 28-Marts-2006 kl. 20:33, i stedet for engang sent i går aftes da jeg var inde sidst.
Jeg havde ingen problemer med dette på det gamle forum. Problemet er først opstået efter skiftet til den nye server og forum software.
/John.
|
Skrevet den: 29-Marts-2006 kl. 09:10
Hej John,
johnlindgreen skrev:
Jeg bruger Firefox 1.5.0.1 UK. Har lige prøvet igen. Går ind på recordere.dk, trykker på Forum og er automatisk logget ind i dag kl. 20:33, trykker på Aktive emner og får en liste, hvor der i drop down står 28-Marts-2006 kl. 20:33, i stedet for engang sent i går aftes da jeg var inde sidst.
|
Jeg er ikke helt sikker på hvad vi gør som er forskelligt.... og dog
Jeg loggede på i går aftes (28/3) kl. 18.48 og satte senere (som oftest) PC'en i hibernate - uden at lukke Firefox. Når jeg idag starter op og fortsætter i Firefox bliver jeg fint logget på igen og når jeg jeg trykker 'Aktive emner' vises fint d. 28/3 kl. 18.48 i listen. Måske forskellen ligger i om Firefox lukkes ned og startes op igen? Det vil jeg lige teste...
/Lars
|
Skrevet den: 29-Marts-2006 kl. 09:14
laursen skrev:
Måske forskellen ligger i om Firefox lukkes ned og startes op igen? Det vil jeg lige teste... |
....Har lige testet, og ja - det er her forskellen ligger. Lige så snart Firefox har været lukket ned og startet op igen, vises de aktive emner fra det tidspunkt hvor Firefox startede op (eller rettere loggede på automatisk).
Spørgsmålet er om det er noget i Firefox eller forum-softwaren der gør udslaget og forskellen til IE? (Lars?!)
/Lars
|
Skrevet den: 29-Marts-2006 kl. 23:33
laursen skrev:
Spørgsmålet er om det er noget i Firefox eller forum-softwaren der gør udslaget og forskellen til IE? (Lars?!) |
Ja, det må være noget med forum softwaren i kombination med Firefox, da det jo virkede tidligere med Firefox og da det stadig virker med IE.
Den effekt der viser sig kunne f.eks. forklares ved, at der med Firefox foretages login to gange, da sidste gang jo så var for et øjeblik siden.
/John
|
Skrevet af: plankeby
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 16:06
Nå ønsker ikke jeg å komme med sure innlegg, men er denne sikkerhet nødvendig på recordere.dk?
Jeg er på andre forum (audio/video,PC) som er langt større og internasjonale, hvor det ikke brukes denne type "bilder" for å komme inn.
Selv må jeg taste inn tegn i bildet ofte da jeg bruker to PCer, som av sikkerhetsgrunner (og personvern) regelmessig fjerner alle "cookies".
Det er da vel nok med denne sikkerhet første gang man registrerer seg (noe andre forum benytter)?
Dette er ikke noe stort problem, jeg undrer meg litt over hvor nødvendig det er.
|
Skrevet af: cwitt
Skrevet den: 23-Juli-2006 kl. 23:32
Lars,
Lunne I ikke lægge en kort beskrivelse op, hvor det forklares hvorledes man får IE ti lat accepteres cookies fra recorder.dk?
Jeg har selv været dødirriteret over det nye login med ekstra kodeord.
Lars skrev:
isteen skrev:
Hensigterne er sikkert gode, og systemet virker muligvis i Windows, men på min Mac betyder det intet, at systemet automatisk kan logge brugeren ind, jeg er nødt til at logge mig på hver gang...med det fjollede image som ekstra indtastning. |
Æv.
Prøv evt. om du kan slå auto-login fra, og lade den bruge cookies istedet. Så behøver du trods alt kun logge ind de gange du skifter computer.
/Lars |
------------- Carsten Witt
LG OLED65B7 TV NAD T758 Surround Receiver Samsung BD-C6900 Blue Ray Sony RDR-HDX995 HDD-Recorder YouSee HD-box Samsung3126
|
Skrevet den: 29-Juli-2006 kl. 20:25
cwitt skrev:
Jeg har selv været dødirriteret over det nye login med ekstra kodeord. |
Det ekstra kodeord er væk fra dd.
Så login i forummet kan ske direkte igen (og automatisk i de browsere som understøtter den slags)
/Lars
|
Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 29-Juli-2006 kl. 20:53
Fair nok man skal lave en kode når man logger ind..
MEN, det er lidt skod at man ikke kan have auto login på 2 computere. Hvis jeg logger ind på fx. min bærbar med sikkerhedsbillede og alt, så skal jeg logge ind på min stationære igen når jeg skal bruge den..
Det burde nok være muligt at have autologin på begge
|
Skrevet af: Pind
Skrevet den: 29-Juli-2006 kl. 21:40
Prøv at tage cookien fra den PC der er logget ind og kopier den over på den bærbare. Jeg tror ikke der er andre filer der behøver at blive flyttet.
Findes drev C:\Documents and Settings\[Bruger]\Cookies
|
Skrevet af: Guests
Skrevet den: 29-Juli-2006 kl. 23:58
de sikkerheds billeder kan de ikke blive tydeligere tit så kan man ikke se hvad bogstaverne forestiller .
|
Skrevet af: Carser
Skrevet den: 30-Juli-2006 kl. 00:50
jetdirect skrev:
de sikkerheds billeder kan de ikke blive tydeligere tit så kan man ikke se hvad bogstaverne forestiller . |
Jeg havde også lidt svært ved at tyde enkelte af dem. Men de er væk nu!
Se evt. Lars' besked nederst side 2 og/eller prøv at logge ud og ind igen.
------------- M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
|
|