Det er os med fælleskøb
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=10621
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 23:55
Emne: Det er os med fælleskøb
Skrevet af: Lars
Emne: Det er os med fælleskøb
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 12:25
Hej Alle
Fælleskøb ®
Begrebet og ordet Fælleskøb hører nu under recordere.dk som registreret varemærke.
Så man man sige, at det var her det begyndte, og det er her det fortsætter
/Lars
==================================================
Det er os med fælleskøb
Fælleskøb ® er et registreret varemærke i Kongeriget Danmark, og er noteret og beskyttet i den danske varemærkeregister (VR 2006 0003, Patent og varemærkestyrelsen, Erhvervsministeriet). Varemærket tilhører Et-Soft for brug på recordere.dk
Fælleskøb ® må ikke benyttes af andre indenfor klasse 42 der omhandler videnskabelige og teknologiske tjenesteydelser, deriblandt formidling af fælles indkøb på internet, uden at der udtrykkeligt er givet tilladelse hertil.
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Svar:
Skrevet af: spawn
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 12:30
Det er jo fornemt
------------- Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
Skrevet af: MadManMingo
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 12:41
Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 13:52
Ok, men hvorfor er det nødvendigt med et registreret varemærke?
------------- mvh Christian
|
Skrevet af: jabr
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 13:54
Det er rigtig godt gået
------------- Panasonic TX-P46G15, Sony KDL 46W4000, Panasonic DMR-EH55, Panasonic SC-BT100, Samsung SMT-H3126 PVR og Sagem 60.
|
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 13:59
cnn3 skrev:
Ok, men hvorfor er det nødvendigt med et registreret varemærke? |
Hvorfor er det vigtigt med et patent på en opfindelse? Man vil da gerne have sine rettigheder og kunne sige, vi var altså først med det her koncept.
|
Skrevet af: Joho
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 14:02
cnn3 skrev:
I et godt & kendt varemærke kan der ligge mange gode penge i.
Bare spørg de 'store'
------------- Med god hilsen
John
|
Skrevet af: Maria
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 14:15
fra en gammel ulv, der var så med da det første fælleskøb blev startet
------------- Mvh Maria
|
Skrevet af: sommelle
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 14:20
Måske skulle siden omdøbes til: Fælleskøb.dk
m.v.h.
|
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 14:29
Det var da ikke en hel dum tanke med fælleskøb.dk Hvis det altså kunne lade sig gøre med æ og ø
|
Skrevet af: Asaa
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 14:46
Flot og dog et efter min mening STORT problem.
Registrering sker i vareklasser. Fælleskøb er registreret i klasse 42 for:
42: Videnskabelige og teknologiske tjenesteydelser samt forskning og
design i forbindelse dermed, industriel analyse og forskning, design og
udvikling af computer hardware og computer software, juridisk bistand.
Munden er naturligvis taget fuld, ved at registrere hele klasse 42. Efter min opfattelse burde man dog også i det mindste have ladet klasse 35 omfatte. Denne klasse omfatter bl.a.
"Indkøbsbistand til andre ved køb af varer eller tjenesteydelser"
Dette kan ikke ses direkte af klassehovedet, hvor det står:
Klasse 35: Annonce- og reklamevirksomhed;
bistand ved forretningsledelse og forretningsadministration;
bistand ved varetagelse af kontoropgaver.
Klasse 35 omfatter hovedsageligt tjenester ydet af personer
eller organisationer med følgende hovedformål:
Hjælp til drift, ledelse eller administration af en
forretningsvirksomhed, eller hjælp til de kommercielle
funktioner i industrielle handelsvirksomheder, såvel som
tjenester ydet af reklameforetagender, der først og fremmest
tager sigte på at opnå forbindelse til offentligheden via
meddelelser og annoncering ved alle medier, og vedrørende alle
arter af varer og tjenesteydelser. men kan ses på dette link: http://www.dkpto.dk/varemaerke/nice_klassifikation/klasser/35.htm - http://www.dkpto.dk/varemaerke/nice_klassifikation/klasser/3 5.htm
Derfor ville det efter min opfattelse have været en stor fordel om denne klasse tillige var omfattet. Prisen ville desuden være den samme....
Derfor er det ikke sikkert at den nuværende varemærkeregistrering er meget værd.
Dette indlæg er ikke ment som et surt opstød og utilfredshed med de mange der gør et godt og frivilligt stykke arbejde med dette forum, men det er bare ærgeligt at have en registrering der måske ikke er så meget værd.
/ Asaa
|
Skrevet af: Tsunde
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 15:00
Fedt nok, tillykke med det.
Jeg troede faktisk ikke man kunne registere en betegnelse? Men så lærte jeg noget nyt :D
Kunne være man skulle registere ordet "Indkøbskurv" så alle netshops skal lave deres sider om
------------- Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
|
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 15:03
MadManMingo skrev:
cnn3 skrev:
Hvorfor er det vigtigt med et patent på en opfindelse? Man vil da gerne have sine rettigheder og kunne sige, vi var altså først med det her koncept. | Ja ja, personlig synes jeg der er for meget patentering mv. og jeg kan da heller ikke se den dybere mening med at andre ikke må benytte ordet fælleskøb
|
Skrevet af: Guests
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 15:16
Hmm jeg ved ikke helt hvor begejstret jeg er. Hvad nu hvis andre finder på at lave tilsvarende fælleskøb på feks hårdehvidevare, plæneklippere, havemøbler eller noget helt tredie. Det kunne jo være på et tilfældigt forum på en hjemmeside. Vil de så være afskåret fra at bruge termen fælleskøb, uden føst at spørge pænt om lov? Hvis det er tilfældet synes jeg ikke det er en god ide. Jeg bryder mig generelt ikke om at registrere termer som varemærker.
|
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 15:46
@CNN3 og Jørgen Giversen
Jørgen Giversen skrev:
Jeg bryder mig generelt ikke om at registrere termer som varemærker. |
Sig det til Disney, der nærmest har registreret ALT indenfor familieunderholdning.
|
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 15:58
MadManMingo skrev:
@CNN3 og Jørgen Giversen
Jørgen Giversen skrev:
Sig det til Disney, der nærmest har registreret ALT indenfor familieunderholdning.
|
Hvad mener du?
|
Skrevet af: Zagadka
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 16:02
MadManMingo skrev:
Det var da ikke en hel dum tanke med fælleskøb.dk Hvis det altså kunne lade sig gøre med æ og ø |
Det kan godt lade sig gøre med æ og ø, men det kan ikke garanteres at det vil virke.
http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=68 - DK-Hostmaster om tegnsæt i domænenavne
|
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 16:14
cnn3 skrev:
MadManMingo skrev:
@CNN3 og Jørgen Giversen
Jørgen Giversen skrev:
|
Hvad mener du?
|
Ikke andet end en lille sjov overdrivelse, når du nu selv syntes at der var for meget af den slags. Har hørt historier om at Disney har rettigheder til de mest utrolige ting... navne, titler, skrifttyper, lyde... ol.
|
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 18-Januar-2007 kl. 20:02
Hej Asaa
Asaa skrev:
Munden er naturligvis taget fuld, ved at registrere hele klasse 42. Efter min opfattelse burde man dog også i det mindste have ladet klasse 35 omfatte. Denne klasse omfatter bl.a.
"Indkøbsbistand til andre ved køb af varer eller tjenesteydelser" |
Du havde ret - tak for informationen
Heldigvis kan jeg nu annoncere, at recordere.dk også har fået retten varemærket Fælleskøb i klasse 35.
Så nu hedder det:
Fælleskøb ® er et registreret varemærke i Kongeriget Danmark, og er noteret og beskyttet i den danske varemærkeregister (VR 2006 0003 og VR 2006 03323, Patent og varemærkestyrelsen, Erhvervsministeriet). Varemærket tilhører Et-Soft for brug på recordere.dk
Fælleskøb ® må ikke benyttes af andre indenfor klasse 42 der omhandler videnskabelige og teknologiske tjenesteydelser - deriblandt formidling af fælles indkøb på internet.
Fælleskøb ® må ikke benyttes af andre indenfor klasse 35 der omhandler annonce og reklamevirksomhed samt indkøbsbistand til andre ved køb af varer eller tjenesteydelser - deriblandt formidling af fælles indkøb på internet. |
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
|