Print side | Luk vindue

Hold da kæft, det lyder godt!

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=106381
Udskrevet den: 25-December-2024 kl. 01:51

Emne: Hold da kæft, det lyder godt!
Skrevet af: noob
Emne: Hold da kæft, det lyder godt!
Skrevet den: 08-Januar-2012 kl. 14:05
Jeg har altid været interesseret i hifi, men har det meste af mit liv kun forestillet mig lyden. Som funktionær har jeg nu endelig fået opfyldt drømmen om et ordentligt anlæg med et par store kasser og en forstærker der leverer varen. Konen var lidt bekymret for indretningen, men da hun fik serveret sine yndligstoner gennem højttalerne og hun sagde "Hold da kæft, det lyder godt!", så tænkte jeg at det nok skulle gå. Vil bare sige at det for mig ikke så meget er specifikationer og diverse forkortelser der er afgørende, men i sidste ende oplevelsen af musikken, der er så dejlig at lytte til og føle på kroppen med et ordentligt anlæg.
Næste stop må blive en gradvis opgradering til surround Smile

Svar:
Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 08-Januar-2012 kl. 14:08
"Konerne" er ellers svære at imponere, det er i hvert fald min erfaring Confused

Hvad har du fået?

-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music

Skrevet den: 08-Januar-2012 kl. 14:23
Vi startede også først i møbelhuset så hun var til at have med gøre da vi nåede til at skulle se på stereo... Jeg har fået et par B&W DM683 og en Nad forstærker. Måske lidt en kliche efterhånden men det fungerer Thumbs Up

Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 08-Januar-2012 kl. 14:44
Hvilken NAD? Hvis det er en stereo-forstærker, har du sørget for at få en med HT Bypass, så den kan trække fronterne i et surround-setup?

Skrevet af: Irenicus
Skrevet den: 08-Januar-2012 kl. 14:46
Tillykke!
Kan vi så få nogle billeder ;)

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Hvilken NAD? Hvis det er en stereo-forstærker, har du sørget for at få en med HT Bypass, så den kan trække fronterne i et surround-setup?

Hvis der ikke er planer om surround, er det da irrelevant.

Skrevet den: 08-Januar-2012 kl. 14:57
Det er en NAD 355, som vist er udgået nu. Er bange for at den ikke har det. Men det må vel kunne lade sig gøre at bruge den til at trække fronterne i et surround-setup? Eller hvad??

Skrevet den: 08-Januar-2012 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af noob noob skrev:

Det er en NAD 355, som vist er udgået nu. Er bange for at den ikke har det. Men det må vel kunne lade sig gøre at bruge den til at trække fronterne i et surround-setup? Eller hvad??
Så jeg kan se, skal man op i Master serien før NAD leverer HT passthrough indgange.
Du vil kunne benytte den som effektforstærker i et surround setup, men du vil ikke kunne benytte forforstærker delen i den, som er den vigtigste del i når du spiller musikken.

Skrevet den: 08-Januar-2012 kl. 15:24
Skidt pyt. Der går nok alligevel et par år inden jeg når så langt. Regner med at købe flere højttalere først, da forstærkere kan trække et sæt mere og en aktiv subwoofer mener jeg også kan tilsluttes. I al den tid er forstærkeren mere end rigeligt til mig.

Det kan være vi skal ud og se på møbler igen til den tid Wink

Skrevet af: beddemiz
Skrevet den: 08-Januar-2012 kl. 15:31
Har selv lige været igennem det med konen, vi nåede så til et "kompromis" der hed b&w dm685 og Denon ceol. Hun er super glad for brugervenligheden ( AirPlay) og jeg er faktisk også positivt overrasket over hvor godt det spiller. Det hele er så i hvid, men det var faktisk mit ønske :)

Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 08-Januar-2012 kl. 16:03
Et glad for jeg ikke står i det dilemma med min kæreste. Der er der frit valg Tongue

Skrevet den: 08-Januar-2012 kl. 16:09
Oprindeligt skrevet af Irenicus Irenicus skrev:

Gider du lige gøre en indsats for at læse tråden, før du korrekser mig?

Du kan nøjes med at læse allerførste indlæg, så det er ikke nogen kæmpeudfordring.

Skrevet den: 08-Januar-2012 kl. 16:46

Gider du lige gøre en indsats for at læse tråden, før du korrekser mig?

Du kan nøjes med at læse allerførste indlæg, så det er ikke nogen kæmpeudfordring.

Havde læst den, men missede sidste linje. Søndagsgalde?

Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 08-Januar-2012 kl. 17:30

Vi startede også først i møbelhuset så hun var til at have med gøre da vi nåede til at skulle se på stereo...

Det var da altid noget at det ikke var tøj, hun skulle bestikkes med Wink

Jeg kan dog ikke klage, 55" tv og 7.1 surround og jeg har fået lov til at indrette det, så symetrien passer. Hun nævner ellers jævnligt hvorfor der absolut skal være 1m afstand fra sofa til bagvæg, men acceptere det som det er Big smile

-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music

Skrevet af: gullip
Skrevet den: 08-Januar-2012 kl. 18:09
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Vi startede også først i møbelhuset så hun var til at have med gøre da vi nåede til at skulle se på stereo...

Det var da altid noget at det ikke var tøj, hun skulle bestikkes med Wink

Jeg kan dog ikke klage, 55" tv og 7.1 surround og jeg har fået lov til at indrette det, så symetrien passer. Hun nævner ellers jævnligt hvorfor der absolut skal være 1m afstand fra sofa til bagvæg, men acceptere det som det er Big smile

Synes godt om :D

Skrevet den: 08-Januar-2012 kl. 18:43

Søndagsgalde?

Jeg reagerede på den noget overlegne attitude i dit indlæg. Du kan nok bedst selv svare på, om den skyldtes søndagsgalde.

Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 08-Januar-2012 kl. 19:17
"Vil bare sige at det for mig ikke så meget er specifikationer og diverse forkortelser der er afgørende, men i sidste ende oplevelsen af musikken, der er så dejlig at lytte til og føle på kroppen med et ordentligt anlæg"
Watt, Hz, D/A konvert nr xxx... er så fuldstændig ligegyldigt, når musik skal nydes på et anlæg. Og iøvrigt også billed på tv..(Hz..) LYT og spiller det godt i dine ører, så ER det godt! Men smag og behag er individuelt :) Så nyd du bare dit anlæg.
Ps. Skøn kone du har. De fleste piger HAR nemlig ører men de tror de køber tøj eller smykker når de køber Hi-Fi. De FATTER ikke at Size (und prize) DOES matter! LOL

Skrevet af: SilverLine
Skrevet den: 08-Januar-2012 kl. 19:48
HVordan er lyden på de Dm683 ?? Jeg har et sæt Dali Blue 5005LE nu, men har overvejet at skifte til nogen andre. Synes bare der tit nævnes, at b&w`s diskanter er skarpe. Og er der noget at jeg er krakiler over for, så er det anmasende diskanter, og irriterende sss og tttt lyde (silbilance)

-------------
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie

Skrevet den: 08-Januar-2012 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:

HVordan er lyden på de Dm683 ?? Jeg har et sæt Dali Blue 5005LE nu, men har overvejet at skifte til nogen andre. Synes bare der tit nævnes, at b&w`s diskanter er skarpe. Og er der noget at jeg er krakiler over for, så er det anmasende diskanter, og irriterende sss og tttt lyde (silbilance)

Jeg har måske ikke så meget at sammenligne med. Kan bedst beskrive det som superfed lyd der giver mig lyst til at lytte til mere musik - også musik jeg normalt ikke lytter til.

Jeg synes ikke diskanten er anmasende, det har jeg aldrig tænkt eller opfattet på den måde. Den er der og er tydelig - men tydelig på den fede måde. Fx lyder Michael Jacksons "Who is it" super godt på disse højttalere. Bassen går ren, stram og dyb igennem og der er masser af detaljer i diskanten (særligt i denne sang). Jeg er ikke så god til at lægge særligt mærke til mellemtone endnu (men arbejder på sagen). På intet tidspunkt har jeg oplevet de der trælse ssshh-lyde som skærer gennem alt andet. Det skal siges at jeg svagt erindrer at have hørt at en NAD-forstærker lyder knap så skinger i diskanten.

Men bassen... wow! Hvert et beat får et anerkendende nik med...

Skrevet af: SilverLine
Skrevet den: 09-Januar-2012 kl. 17:25

Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:

Jeg har måske ikke så meget at sammenligne med. Kan bedst beskrive det som superfed lyd der giver mig lyst til at lytte til mere musik - også musik jeg normalt ikke lytter til.

Jeg synes ikke diskanten er anmasende, det har jeg aldrig tænkt eller opfattet på den måde. Den er der og er tydelig - men tydelig på den fede måde. Fx lyder Michael Jacksons "Who is it" super godt på disse højttalere. Bassen går ren, stram og dyb igennem og der er masser af detaljer i diskanten (særligt i denne sang). Jeg er ikke så god til at lægge særligt mærke til mellemtone endnu (men arbejder på sagen). På intet tidspunkt har jeg oplevet de der trælse ssshh-lyde som skærer gennem alt andet. Det skal siges at jeg svagt erindrer at have hørt at en NAD-forstærker lyder knap så skinger i diskanten.

Men bassen... wow! Hvert et beat får et anerkendende nik med...

Tak for det fine svar Tongue Jeg har selv en NAD C 352, som dog snart skal opgraderes til noget seriøs DIY for / effektforstærker. Men er på udkig efter nye højtalere også. Må få lyttet til disse B&Wèr på et tidspunkt.

-------------
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie

Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 09-Januar-2012 kl. 18:40
slap nu af med det der ht bypass. brug den NAD til stereo og så bare husk at den skal stå på samme faste volumen når du benytter den som effekt i et surround setup.

-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Skrevet den: 09-Januar-2012 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

slap nu af med det der ht bypass. brug den NAD til stereo og så bare husk at den skal stå på samme faste volumen når du benytter den som effekt i et surround setup.

I et familie-setup? Glem det.

Jeg ville ikke engang turde betro mig selv at skrue korrekt ned, før jeg skiftede lydkilde.

Skrevet den: 10-Januar-2012 kl. 14:17

Søndagsgalde?

Jeg reagerede på den noget overlegne attitude i dit indlæg. Du kan nok bedst selv svare på, om den skyldtes søndagsgalde.

Trololo

On-Topic:
HT passthrough er en rigtig god idé, hvis planen er at opgradere til surround, men det kan du jo tage når den tid kommer.

Skrevet af: Krjstoff
Skrevet den: 10-Januar-2012 kl. 15:24
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Et glad for jeg ikke står i det dilemma med min kæreste. Der er der frit valg Tongue

+1

Jeg er også i den heldige situation, at så længe det kun går ud over min egen pengepung, så er hun i princippet ligeglad.

Hun har også for længst accepteret at man skal lytte til højttalere og se på TV'et ... ikke omvendt Smile

-------------
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |

Print side | Luk vindue