Uncharted 3 behøver vist ingen nærmere introduktion. Spillet har været ventet med længsel, hypet og har, næsten, høstet topkarakterer overalt. En Metascore på 92/100 siger vist det hele.
Uncharted 2 var, personligt for mig, en kæmpe spil-oplevelse. Helt klart på højde med Half Life 1/2, MGS4, og til tider også bedre. Så det var da ganske naturligt at jeg forventede mere af det samme fra dygtige Naughty Dog + mere til. Meningen var egentlig, at jeg ville have købt Drake's Deception ved release, men fik det bare aldrig gjort, da jeg stadig var i gang med andre spil.
Nå, men i sidste uge var jeg så nede på biblioteket for at aflevere nogle bøger. Jeg valgte bagefter lige hurtigt at smutte forbi spil-afdelingen og så, at en bibliotekar var i færd med at lægge nye spil på hylderne. I hånden havde hun så et helt nyt eksemplar af Uncharted 3 og BF3. Dem tog jeg da straks.
Her, 5 dage efter at have gennemført Uncharted 3, sidder jeg med en ret tom fornemmelse. Faktisk lidt frustreret og irriteret - dog også ret lettet. For hvor er jeg da glad for, at jeg ikke pungede ud for dette spil ved release. Spillet er ikke noget makværk, ej heller decideret dårligt. Det rette ord er vel skuffende - med store bogstaver.
Multiplayer har jeg ikke taget hul på endnu, men inden jeg gør det, vil jeg lige bruge lidt tid på BF3, inden det skal afleveres. Håber ikke det skuffer på samme måde. Så må jeg jo lægge pengene hos Activision og købe MW3, hvis alt skulle fejle.
Hvad synes I om Uncharted 3? Genialt? Skuffende? Decideret dårlig eller noget helt 4.?
|