Print side | Luk vindue

Waoo ip tv

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=106680
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 22:01

Emne: Waoo ip tv
Skrevet af: starlifino
Emne: Waoo ip tv
Skrevet den: 13-Januar-2012 kl. 15:52
Så er det nye år startet og det lader til der er sket lidt ændringer hos mange udbydere i kanalers placering.
Nogen der allerede har fået det til at virke i f.eks. vlc igen? :)

Jeg ville være evigt taknemmelig (gerne blot som besked direkte) hvis en kunne fremtrylle et eksempel på en ny ip/port :)

Svar:
Skrevet af: kenneth4200
Skrevet den: 13-Januar-2012 kl. 17:31
Har sendt dig en PM.

Skriver ingen iper her på forum.

-------------

Skrevet af: ronster666
Skrevet den: 13-Januar-2012 kl. 19:11
Det kunne være så lækkert, hvis en anden også kunne blive peget i den rigtige retning.

På forhånd tak.

Skrevet af: spacejam
Skrevet den: 13-Januar-2012 kl. 19:52
Jeg kunne også godt tænke mig en opdateret liste

Skrevet den: 13-Januar-2012 kl. 20:03
Det ser ud til, at kanalerne ikke ligger på samme ipér.

Men dem til seas-nve kan jeg skaffe.

Men har ikke lavet en hel liste.

Det er bare at søge via wireshark, så kan i finde ipérne.

-------------

Skrevet af: pfugl
Skrevet den: 14-Januar-2012 kl. 10:15
Jeg har endnu ikke observeret at nogen af kanalerne har skiftet ip, men der er selfølgelig kommet nogle nye lokalkanaler til.

-------------
/Peter

Skrevet af: confused
Skrevet den: 14-Januar-2012 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af kenneth4200 kenneth4200 skrev:

Det er bare at søge via wireshark, så kan i finde ipérne.

God fornøjelse LOL

Man bruger wireshark til at finde range'et.

De enkelte kanaler kan man med fordel bruge Transedit_IPTV til at finde.

-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....

Skrevet af: tassdk
Skrevet den: 14-Januar-2012 kl. 16:47
kunne også bruge lidt hjælp til at få VLC til at kører waoo tv fra energimidt

Skrevet den: 14-Januar-2012 kl. 21:45
Er der nogen af jer der er i profiber/tre-for området og stadig kan få det til at virke på det samme range og port som for 1-2 uger siden?
For mig er virker det ikke pt.

Skrevet af: timzor
Skrevet den: 14-Januar-2012 kl. 23:42
Oprindeligt skrevet af starlifino starlifino skrev:

Er der nogen af jer der er i profiber/tre-for området og stadig kan få det til at virke på det samme range og port som for 1-2 uger siden?
For mig er virker det ikke pt.

Tester lige skidtet i morgen, så får du besked

Skrevet af: pumadk
Skrevet den: 14-Januar-2012 kl. 23:53
Mit virker heller ikke.
Kender 2 andre som det heller ikke virker hos.
Men så kender jeg en, som stadig kan bruge de gamle IP adresser. Han har en TV pakke. 
Det er der ingen af os andre der har. Så jeg tror de har delt det op i 2 VLAN's. Så de på  den måde har lukket helt af for multicast'en. Bare noget jeg tror.

Skrevet af: Arch
Skrevet den: 15-Januar-2012 kl. 08:56
Har samme oplevelse som Puma, dem med tv pakke, kan bruge de gamle ip'er.
Så det må være splittet i 2 vlan's
Men da man selv kan tilslutte eget udstyr, så kan det ikke være mac, adresse de binder til vlan uden multicast og dit ip nr. kan det vel heller ikke være, da den ikke er fast.

Sender tv boksen mon et signal, hvorefter man bliver flyttet på et andet vlan?

Skrevet af: pumadk
Skrevet den: 15-Januar-2012 kl. 09:16
Jeg skiftet IP adresse den nat. Selv om jeg ikke har fast IP adresse, har jeg haft den samme i meget lang tid. Så jeg tror det køre på en IP range, som ligger i det VLAN uden multicast. 

Skrevet den: 15-Januar-2012 kl. 13:09
Hvis tesen med vlans holder, og fiberboksen kræver at tv boksen er på et bestemt vlan, bør man kunne checke det med Wireshark vil jeg synes.

Det løser naturligvis ikke problemet Wink

-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....

Skrevet af: petsch
Skrevet den: 19-Januar-2012 kl. 09:49

Kan det passe at der skulle være ændret adresser på Waoos net (Profiber) i nat, jeg syntes ikke jeg kan fange nogle kanaler her til morgen. Det virkede i går aftes.

Hvis der er, så er der vel ikke en venlig sjæl som har de nye adresse og kan lave en PM :)

Tak,

-------------

/Peter

Skrevet af: jhave
Skrevet den: 19-Januar-2012 kl. 13:24
Samme problem her, nogen der kan sende en PM med de nye IPer?

Skrevet den: 19-Januar-2012 kl. 13:32
De ændre ikke ipér.

Mine kanaler ligger på de samme ipér hele tiden...

-------------

Skrevet af: Letten
Skrevet den: 19-Januar-2012 kl. 14:55
Der har været TV problemer her til morgen - stod på deres hjemmeside - beskeden er imidlertid væk igen, så mon ikke de har fået løst problemet.

Skrevet af: sortsnak
Skrevet den: 19-Januar-2012 kl. 19:30
Tror det er sikkert at sige waoo lukker for de kunder, der ser tv uden at have tv-pakke.
Så det er bekræftet hvad andre før har skrevet, hos folk med tv-boks fungerer vlc stadig.
Multicast IP adresserne for Trefor/Nrgi er ikke blevet ændret. Så der er ikke meget idé i at efterspørge nye ip'er hvis du bor i området og det ikke længere virker.
Min tvboks har været afmeldt nok 3 måneders tid, men multicast streamen blev først lukket torsdag den 12 Januar op af dagen. (Sidder der nogen fra Waoo og læser med kan jeg afsløre de har mistet mig som tv kunde til boxertv pga. pris og generelt dårlig oplevelse med tvboksen).

Det er også mit indtryk at de ikke har delt deres netværk op i vlan. Jeg har ikke skiftet ip, selvom der er blevet lukket. (Fra Waoo's synspunkt var det på tide at få lukket, selvom nogen nok synes det er ærgeligt). 

Jeg har haft lytte værktøjet på forbindelsen og medmindre at hjemmecentralen/fiberboksen er intelligent nok til at fjerne vlan tagget fra pakkerne kan jeg afkræfte teorien om multicasts på vlan eller måske switchen inden fiberen i den "anden" ende gør det. (men så kan man ikke se eller gøre noget ved det).

Hvis du så spørger mig - tror jeg at mac addresserne på routerne, bliver gemt når en tvboks giver godkendt på nettet, og derefter må multicastserverne sende dertil. Dermed kan man sagtens bruge sin egen router hvis man vil, som desuden også er den eneste mac adresse waoo ser ved joins og leaves med igmp (kanalskift).
Mon ikke kryptering også er på todo-listen, så selvom vlc stadig fungerer er det sikkert også et spørgsmål om tid...

Skrevet af: timzor
Skrevet den: 19-Januar-2012 kl. 20:20
Det virker finno her!!
Trefor

Skrevet af: capil
Skrevet den: 19-Januar-2012 kl. 20:36
Hej.
Jeg har haft Waoo tv fra GE i to dage, og jeg hader allerede den tv-boks...

Skal jeg forstå det sådan, at jeg stadig vil kunne importere ip streams til mce med dvb logic, når jeg bare betaler abonnementet?

Jeg har læst mig til, at jeg skal bruge en bestemt router... Kan det lade sig gøre med min Dlink dir-635?

Skrevet den: 19-Januar-2012 kl. 21:24
Der har været nogle driftsproblemer de sidste par dage - har stået på deres hjemmeside under driftsinformation.

Skrevet den: 20-Januar-2012 kl. 23:50
Oprindeligt skrevet af timzor timzor skrev:

Det virker finno her!!
Trefor

Kan du ikke sende mig en pm med ip range du bruger for jeg kan ikke få det til at virke. 

Skrevet den: 21-Januar-2012 kl. 00:14
Det hjælper ikke du bare får nogen ipér!

Dit setup skal være rigtigt.

Hvordan har du sat det op ?

Og har du en boks, og et abb på pakken kanalen ligger i?

-------------

Skrevet den: 21-Januar-2012 kl. 01:17
Jeg har deres std. tv pakke(waoo 3), men jeg vil gerne undvære deres boks og ha signalet direkte ind i mit mediecenter. Jeg ejer ikke en HUB så kan ikke finde ranget den vej :(

Skrevet den: 21-Januar-2012 kl. 01:37
Hej jhave.

Boksen skal du have.

Jeg har bare min tændt!

Hvis jeg slukker den, går der ca 20 min, så virker igen ip mere!

Men så snart jeg tænder boksen, virker det hele igen.

Så at køre 100 % uden boks, tror jeg ikke er muligt.

Men skaf dig en switch, så vil det virke.

-------------

Skrevet den: 21-Januar-2012 kl. 11:38
kenneth

- Kan du kun se de kanaler i vlc, som du har i din(e) pakker, eller er det alt som tidligere?
- Kan du se så mange forskellige streams i vlc, som du ønsker på samme tid, eller er der en begrænsning?

Skrevet den: 21-Januar-2012 kl. 12:52

kenneth

- Kan du kun se de kanaler i vlc, som du har i din(e) pakker, eller er det alt som tidligere?
- Kan du se så mange forskellige streams i vlc, som du ønsker på samme tid, eller er der en begrænsning?

Hej.

Har lige prøvet at se 5 kanaler på samme tid i VLC.

Det virker fint.

Dog jo flere man åbner, jo mere skal ens cpu arbejde..

Har pakke 3.

Men kan også se kanaler der ligger i deres "Ekstra TV Pakker".

Men der skal man gætte sig til ipen, fordi du kan ikke finde den ved hjælp af boksen.

Fordi boksen har kun de kanaler inde, som er i ens pakke 3.

Kan også se canal 9 HD, og den er jo ikke i pakke 3...

Kan også se canal+ kanaler, uden abb på pakken.

Så alt er muligt, man skal bare kende ipen Tongue

-------------

Skrevet den: 21-Januar-2012 kl. 13:05

kenneth

Men der skal man gætte sig til ipen, fordi du kan ikke finde den ved hjælp af boksen.

Transedit_IPTV er en rigtig god hjælp her. Den finder, og navngiver alle kanaler man finder inden for et ip range. Den kræver dog vist nok at man betaler 15 euro for DVBViewer.

-------------

Skrevet den: 21-Januar-2012 kl. 13:10
Okay confused.

Wow fandt tv3 plus.

Er i chok over, kanalerne ikke er kodet!

Det er vel kun et spørgsmål om tid, før de finder ud af det ?

Eller har man kunne dette længe ?

-------------

Skrevet den: 21-Januar-2012 kl. 13:22

Hej jhave.

Boksen skal du have.

Jeg har bare min tændt!

Hvis jeg slukker den, går der ca 20 min, så virker igen ip mere!

Men så snart jeg tænder boksen, virker det hele igen.

Så at køre 100 % uden boks, tror jeg ikke er muligt.

Men skaf dig en switch, så vil det virke.

Jeg har boksen, men skal man ikke ha en hub for at kunne aflytte IP adresse trafikken ?

Skrevet den: 21-Januar-2012 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af jhave jhave skrev:

Jeg har boksen, men skal man ikke ha en hub for at kunne aflytte IP adresse trafikken ?

Du skal bare have et eller andet, der kan binde de 3 enheder, fiberboksen, tvboksen, og en pc sammen.

I dag kan du stort set ikke opdrive en hub, så en switch eller evt. din router med indbygget switch, er fint nok.

-------------

Skrevet af: tassdk
Skrevet den: 21-Januar-2012 kl. 16:53
Det lyder til at det er muligt på energimidt. er der ikke en der vil PM hjælp/ip så jeg kan se om jeg kan få det til at spille på min vlc..

Skrevet den: 22-Januar-2012 kl. 01:21
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

kenneth

Transedit_IPTV er en rigtig god hjælp her. Den finder, og navngiver alle kanaler man finder inden for et ip range. Den kræver dog vist nok at man betaler 15 euro for DVBViewer.

Ja har købt DVBViewer idag..

220 kanaler!!!

Og de alle kan ses.. LOL

-------------

Skrevet den: 22-Januar-2012 kl. 09:00
Ja, og hvis vi råber det ud til alverden, varer det da ikke længe før der bliver lukket for det!

-------------
/Peter

Skrevet den: 22-Januar-2012 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

Ja, og hvis vi råber det ud til alverden, varer det da ikke længe før der bliver lukket for det!

Tror jeg nu ikke.

Det har været sådan hele tiden.

Efter hvad jeg kan læse på forum.

Men ja en dag, bliver det lukket.

Men det ikke er bare lige at gøre...

-------------

Skrevet af: phoner
Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 13:15
Waoo arb. på en løsning så de kan krypterer signalet, men hvornår de har tænkt sig det sku ske, har jeg ikke ku finde nogen som ved. Men næppe på denne side af sommerferien.

Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af phoner phoner skrev:

Waoo arb. på en løsning så de kan krypterer signalet, men hvornår de har tænkt sig det sku ske, har jeg ikke ku finde nogen som ved. Men næppe på denne side af sommerferien.

Ja det har de jo også ret til ;)

Men det er fedt så længe det vare!

-------------

Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 16:29

Oprindeligt skrevet af phoner phoner skrev:

Ja det har de jo også ret til ;)

Men det er fedt så længe det vare!

hmm, det er vel at sideordne med fildeling af film og musik, bortset fra at de med sikkerhed har din IP og kan se hvad der er sendt.

Det må man selvfølgelig gøre op med sig selv og sin egen samvittighed. Men jeg vil godt nok synes det er irriterende hvis konsekvensen bliver at vi alle så må leve med længere zappetider fordi de bliver nød til at kryptere signalet.Cry

Har oplevet det på Yousee's boks, hvor det tog længere tid at zappe til kanaler der krævede kort (krypteret) - s¨jeg håber Waoo finder en løsning der ikke går ud over oplevelsen for os der bruger boks.

Skrevet af: mikkelsen1980
Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 19:27
Svarer vel til, at man ikke må indstille sit tv på kanaler, man ikke har i sin pakke? Det kan man vel ikke forbyde folk?

Skrevet af: diablo
Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 19:47
jeg håber bare Waoo finder en løsning så man stadig kan bruge et mediacenter til at se iptv på, og ikke en løsning hvor billede og lyd kvaliteter er begrænset af en billig tv-boks der ikke koster mere end et godt HDMI kabel, for så afmelder jeg men tv pakke og finder en anden løsning.

Skrevet af: Jubas
Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 22:02
Hvad bruger du af boks for at få bedre billede/lyd kvalitet ?

Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 23:09
Bruger ikke nogen boks, bruger en PC med MediaPortal og det http://www.google.com/search?hl=da&rls=com.microsoft:da:IE-SearchBox&sa=X&ei=DiofT9GsC5HLsgaEnYDdDA&ved=0CBoQvwUoAQ&q=streamer+fra+en+server&spell=1 - -

Skrevet af: ridderdk
Skrevet den: 25-Januar-2012 kl. 14:07
Jeg har tidligere bøvlet med det her ip fnidder, forsøgte blandet andet at tilslutte tv udtag fra fiberboks direkte i central switch og lave vlans, uden held.
Jeg har waoo hos seas-nve, pakke 3 vist
Er det rigtig forstået, hvis jeg nu kobler tv udtag fra fiberboks til separat switch og derfra videre til mine to tv bokse samt en pc hvor jeg har eventuelt har konfigureret mac adressen fra en af tv boksene (ved den så skal slukkes) så burde jeg kunne se iptv på denne pc?

Men hvad så hvis jeg gerne vil kunne bruge ressourcer på mit eget lan og komme på internet samtidig??
Er det noget med at koble den separate switch til hovedswitch, tildele pc'en to faste ip adresser, en til tv ranget samt en på mit eget lan, gateway på mit eget lan og så definere routes til 233.x.x.x nettet hvor pakkerne kommer fra?. Jeg tænker at finde disse routes ved at koble pc'en på tv net, skifte mac adresse, sætte den til dhcp og se hvilken gateway og ip man får tildelt.
Kenneth, kan du undvære din IP liste?

Skrevet af: StylaH
Skrevet den: 25-Januar-2012 kl. 15:03
Hej Drenge

Det er samme vlan lige meget hvilken TV pakke i vælger. Alle kanaler er til rådighed hvis i bruger de rigtige IP adresser.

Skrevet den: 25-Januar-2012 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

Jeg har tidligere bøvlet med det her ip fnidder, forsøgte blandet andet at tilslutte tv udtag fra fiberboks direkte i central switch og lave vlans, uden held.
Er det rigtig forstået, hvis jeg nu kobler tv udtag fra fiberboks til separat switch og derfra videre til mine to tv bokse samt en pc hvor jeg har eventuelt har konfigureret mac adressen fra en af tv boksene (ved den så skal slukkes) så burde jeg kunne se iptv på denne pc?

Men hvad så hvis jeg gerne vil kunne bruge ressourcer på mit eget lan og komme på internet samtidig??
Er det noget med at koble den separate switch til hovedswitch, tildele pc'en to faste ip adresser, en til tv ranget samt en på mit eget lan, gateway på mit eget lan og så definere routes til 233.x.x.x nettet hvor pakkerne kommer fra?. Jeg tænker at finde disse routes ved at koble pc'en på tv net, skifte mac adresse, sætte den til dhcp og se hvilken gateway og ip man får tildelt.
Kommer i tanke om, i og med jeg isåfald ville have mine to tv bokse koblet på samme lan som min router, så riskerer jeg de får tildelt en ip fra min egen router. Vil jeg kunne sørge for de får ip adressen fra waoo's ende ved at disable tv boksenes mac adresser på min egen router?
Jeg går udfra der allerede er filtreret i waoo's ende, så jeg ikke risikerer alt andet udstyr vil få ip adresser fra waoo?
Edit: Det ser ud til waoo har filtreret på mac adresser, ihvertfald kunne jeg ikke få tildelt en ip adresse da jeg koblede en bærbar i tv udtaget på fiberboksen.

Skrevet den: 25-Januar-2012 kl. 16:43

Kommer i tanke om, i og med jeg isåfald ville have mine to tv bokse koblet på samme lan som min router, så riskerer jeg de får tildelt en ip fra min egen router. Vil jeg kunne sørge for de får ip adressen fra waoo's ende ved at disable tv boksenes mac adresser på min egen router?
Jeg går udfra der allerede er filtreret i waoo's ende, så jeg ikke risikerer alt andet udstyr vil få ip adresser fra waoo?
Edit: Det ser ud til waoo har filtreret på mac adresser, ihvertfald kunne jeg ikke få tildelt en ip adresse da jeg koblede en bærbar i tv udtaget på fiberboksen.

Som du kan se her, er det lykkedes mig med de 2 vlans vi tidligere har kæmpet med :

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=99157&PN=2&title=2-netvrk-til-samme-maskine - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=99157&PN=2&title=2-netvrk-til-samme-maskine

Det skal dog siges, at jeg ikke er helt sikker på at det virker med boksen, da jeg ikke bruger denne ;-)

-------------

Skrevet den: 25-Januar-2012 kl. 20:59
hmm, det ser ud til man SKAL køre med dynamisk ip :-(, jeg fandt nogle kanaler (prøvede mig frem), men da jeg så skiftede til en fast ip adresse røg billede efter et par minutter.....
Så 2 netkort er åbenbart nødvendigt hvis man vil andet end kun at se TV

Skrevet den: 26-Januar-2012 kl. 13:46

Så fik jeg da hul!

Jeg ringede til waoo og fik registreret en mac adresse mere, (en Kreatel adresse  00029bxxxxxx)
Tilføjede MAC adressen i MAC filter som rejected i min ASUS RT-N56U.
Registrede mac adressen i min bærbare, koblede det tredje tv udtag direkte i min hovedswitch (en D link DGS-1210-16)
Satte kablet fra min bærbare i samme switch og jeg fik ip adresse fra waoo.
Derefter prøvede jeg med Transedit at scanne et scope på 254 adreeser og 248!? kanaler blev fundet, en del radio kanaler også.
Jeg har endnu ikke stødt på en jeg ikke kunne se :-)

Er der nogen der har en go ide til hvordan jeg nu kan omsætte det til min mini mac som står i stuen og kun har et netkort, så jeg kan bruge den som "TV leverandør" og samtidig HTPC med adgang til mit eget lan og internettet?

Skrevet den: 26-Januar-2012 kl. 16:23
Jeg er ikke sikker på om du kan bruge min løsning til ret meget, da din fiberforbindelse / fiberboks nok fungerer noget anderledes end min. Jeg har f.eks aldrig skullet rode med mac adressen for at få det til at fungere.

Men med kun 1 netkort, er du jo tvunget til at koble al trafikken sammen i en switch et sted. Jeg kan sagtens give min server en ipadresse hørende til mit lan(vlan10), samtidig med at den trækker IPTV fra et andet vlan(vlan1). Stadig kun med 1 netkort.

Ovenstående fungerede i øvrigt på samme måde inden jeg fik splittet op i 2 vlans.

-------------

Skrevet den: 26-Januar-2012 kl. 18:08

Jeg er ikke sikker på om du kan bruge min løsning til ret meget, da din fiberforbindelse / fiberboks nok fungerer noget anderledes end min. Jeg har f.eks aldrig skullet rode med mac adressen for at få det til at fungere.

Men med kun 1 netkort, er du jo tvunget til at koble al trafikken sammen i en switch et sted. Jeg kan sagtens give min server en ipadresse hørende til mit lan(vlan10), samtidig med at den trækker IPTV fra et andet vlan(vlan1). Stadig kun med 1 netkort.

Ovenstående fungerede i øvrigt på samme måde inden jeg fik splittet op i 2 vlans.

Ja, åbenbart
Men hvordan har du så lavet din "tvserver"?
Er det Mediaportal måske, med nogle klienter koblet op?
Jeg fatter iøvrigt ikke alle de kanaler waoo faktisk streamer, mange af dem påstår de jo de slet ikke kan tilbyde!?

Skrevet den: 26-Januar-2012 kl. 18:55

Ja, åbenbart
Men hvordan har du så lavet din "tvserver"?
Er det Mediaportal måske, med nogle klienter koblet op?
Jeg fatter iøvrigt ikke alle de kanaler waoo faktisk streamer, mange af dem påstår de jo de slet ikke kan tilbyde!?

Jep, det er et Mediaportal setup, men det kunne vel for den sags skyld lige så nemt være DVBViewer, eller DVBLink sammen med 7MC eller SageTV.

Næh, man skulle tro der var nogle flere pakker på vej med flere kanal tilbud.

-------------

Skrevet af: speedy911
Skrevet den: 28-Januar-2012 kl. 08:15
Hvorfor er det at det ikke vil virke med home trio?

Skrevet af: avh
Skrevet den: 28-Januar-2012 kl. 08:42
Denne metode virker også med TDC home trio, men næsten alle kanalerne er krybteret, så det er kun info-kanalen og nogle enkle freetoair kanaler, som man lige så godt kan se frit fra "luften".

Det kunne være dejligt, hvis IpTV blev udbudt på en måde, så det kunne modtages på PC-er og andet udstyr, i stedet for at være låst til dette boks-tyrani.

Smart-tv udviklingen kunne man håbe på, kunne forrykke noget..
(så man taler om særlige apps med det relevante abonnement)
(SmartTV skal også lige have fundet sine ben, så der ikke som nu er hver fabrikats udgave af den dybe tallerken)

Altså man kunne tegne et abonnement med de kanaler man ønsker..

-------------
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2

Skrevet af: ves1
Skrevet den: 01-Februar-2012 kl. 20:25
Nogen som kunne sende ip adr til waoo ?

Skrevet den: 02-Februar-2012 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af ves1 ves1 skrev:

Nogen som kunne sende ip adr til waoo ?

Sjovt så mange der tilmelder sig, og spørg om ipér!

Du kan intet med bare at få en ip.

Dit setup skal være rigtigt, før det overhovedet kan lade sig gøre.

-------------

Skrevet af: ves1
Skrevet den: 03-Februar-2012 kl. 19:42
Nej, skal vel også brugt port nr ?

Skrevet den: 08-Februar-2012 kl. 16:53

Jeg kan hjælpe med at sætte DVBViewer Pro op (kræver du har købt det).

Jeg kan hjælpe med at scanne efter kanalerne.

Jeg kan gøre det over teamviewer, og hjælpe via msn.

Skriv en privat bedsked, hvis i har brug for hjælp :)

-------------

Skrevet af: wazer
Skrevet den: 20-Februar-2012 kl. 02:00
Admin du må gerne få renset ud i den her tråd, der er for mange folk der requester ting og sager, og det kommer op på google på et tidspunkt, jo mere information der er at finde jo hurtigere bliver der lukket for det varme vand.

Skrevet af: symp
Skrevet den: 12-Marts-2012 kl. 00:02
Søger en eller flere tv IP adresse(r), fra en med Syd-Energi.

Vil være super hvis der er en, der kan sende en pm :)

Skrevet af: crc-error
Skrevet den: 17-April-2012 kl. 08:44
Nogen der har erfaringerne med Waoo i det nordjyske??   Skal have kigget noget nærmere på dette, og har en ekstra laptop stående der ikke laver alverden.   En MythTV, eller SageTV kunne nok etableres ret nemt på sådan en.

Skrevet af: b.breum
Skrevet den: 11-Maj-2012 kl. 16:27
hej kenneth har lige sendt dig en pm

Skrevet den: 11-Maj-2012 kl. 23:46
Oprindeligt skrevet af b.breum b.breum skrev:

hej kenneth har lige sendt dig en pm

Yep har svaret dig :-)

Husk jeg kun har ipér til seas-nve!

Men hjælper gerne, hvis nogen har brug for hjælp.

-------------

Skrevet af: b.breum
Skrevet den: 12-Maj-2012 kl. 09:38
hej kenneth
tak for din hurtige tilbagemelding, prøver lige i aften.

Skrevet af: ezekiel
Skrevet den: 08-August-2012 kl. 12:44
Er der nogen der har den aktuelle ip range til energimidt?
Pft
Jeg syntes stadig ikke jeg kan få wireshark til at virke, eller se ranges, skal tv-boksen være aktiv på netværket?

Skrevet den: 08-August-2012 kl. 12:47
Ja.

Brug en switch, og husk boksen skal være tændt hele tiden.

Hvis du slukker den, forsvinder billede på ens pc, efter noget tid.

Har ikke ip rank til energimidt, men har til seas-nve.

Men så snart dit setup er rigtigt, vil du kunne se ip på den kanal din boks køre på.

Via wireshark.

-------------

Skrevet af: ezekiel
Skrevet den: 08-August-2012 kl. 12:57
Okay tak for hurtigt svar :-) Jeg vil se om jeg kan få det til at køre. Men hvis der er andre der har range til Energimidt må de meget gerne skive.

Skrevet den: 08-August-2012 kl. 14:43

Vil det sige, at din boks står tændt altid ???

-------------

Skrevet den: 08-August-2012 kl. 15:36

Vil det sige, at din boks står tændt altid ???

Nej.

Boksen tænder når min pc tænder :)

Ser kun tv på min pc.

-------------

Skrevet den: 08-August-2012 kl. 15:38
Ja ok - ha ha.

Det må dog være et andet system end hos min fibernetudbyder - min boks er gemt væk i et skab, og er aldrig tændt.

-------------

Skrevet den: 08-August-2012 kl. 15:45

Ja ok - ha ha.

Det må dog være et andet system end hos min fibernetudbyder - min boks er gemt væk i et skab, og er aldrig tændt.

Ja, men dette er ikke muligt hos seas-nve!

Måske hos andre selvskaber :-)

-------------

Skrevet af: eichmeier
Skrevet den: 22-September-2012 kl. 20:11
kenneth du har hjulpet mig før, jeg har profiber...kan du evt. lige sende mig en mail, så jeg lige kan ringe til dig en dag du har tid

tak.

/eichmeier

Skrevet af: binderup
Skrevet den: 20-Oktober-2012 kl. 12:53
Dem er jer der har lavet MythTV xbmc løsninger kommer vist til at undvære TV kanaler om kort tid:  http://www.energimidt.dk/Privat/waoo-fibernet/Om-fibernet/Driftsmeldinger/Sider/Planlagteopdateringer.aspx - http://www.energimidt.dk/Privat/waoo-fibernet/Om-fibernet/Driftsmeldinger/Sider/Planlagteopdateringer.aspx

Skrevet af: pryssing
Skrevet den: 03-November-2012 kl. 15:57
Hej Tongue
Er der nogle som kan hjælpe en noob med en M3U-playliste, så jeg kan få lagt servicen ind i MediaPortal?
Jeg abbonnerer på Waoo's store pakke, hos Seas-nve, og vil gerne kunne se kanalerne på min PC. 

Skrevet af: Rolf Lemmike
Skrevet den: 13-November-2012 kl. 08:51
Kender I noget EPG-program, der fungerer sammen med DVBViewer?
Og kan man programmere optagelser, så computeren automatisk "vågner op" af slumre når den skal optage? Jeg ved godt at boksen i givet fald , skal stå tændt 24-7...

Skrevet af: avh
Skrevet den: 13-November-2012 kl. 16:40
Recording service fra DVbviewer kan vågne op og  optage og efterfølgende lukke ned igen.
(slumere mode som ikke bruger nævneværdig mere strøm end slukket).
Hvis der ikke er EPG-data sammen med prgrammerne, kan ONTV og andre anvendes sammen med DVBviewer..

-------------
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2

Skrevet den: 09-December-2012 kl. 20:34
Hej.

Andre der oplever at det kun er muligt, at kunne se den kanal, som man ser på boksen i DVBViewer ?

Alle andre kanaler er der sort skærm.

Så det ser ud til waoo har sat kode på alle kanalerne ???

-------------

Skrevet den: 09-December-2012 kl. 20:55
Samme ting her...

Skrevet den: 10-December-2012 kl. 08:29
Ingen problemer her.

-------------
/Peter

Skrevet den: 10-December-2012 kl. 15:20
Heller ingen problemer her.

Skrevet den: 10-December-2012 kl. 17:12

pfugl og diablo.

Nu har i jo heller ikke seas-nve ?

Alt er blevet lukket hos seas-nve, så turen kommer også til jeres selskab meget snart!

Det er kun muligt at se den kanal boksen står på!

Hvis jeg sætter den på DR1, så kan den kun vise DR1 på min pc!

Det var fedt så længe det var muligt...

-------------

Skrevet den: 10-December-2012 kl. 17:47
Nope, jeg har nemlig Seas-Nve, så det er nok slut...

Skrevet den: 10-December-2012 kl. 19:23
Så håber jeg de er hurtige til at få lavet en løsning med kort,
ellers mister de en kunde mere.

Skrevet den: 10-December-2012 kl. 20:34
Mere?
Kort?

Skrevet den: 10-December-2012 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Mere?
Kort?

Mere= flere jeg kender er stoppet ved eller ikke vil have Waoo på grund af de skal have en boks.

Kort=noget  lige som Bokser hvor man bare får et kort der kan sættet direkte Tv’et.

Skrevet den: 10-December-2012 kl. 22:53

Det er ikke så lige til... Det er jo ip-baseret. Mig bekendt er der endnu ikke tv på markedet, der kan modtage ip-tv direkte... Du tænker måske på Waoos multirumsløsning?

Skrevet den: 10-December-2012 kl. 23:12
Det ser ud til at Samsung smart TV kan gøre det
http://www.electricpig.co.uk/2011/01/26/samsung-smart-tv-delivers-iptv-without-set-top-box/index.html - http://www.electricpig.co.uk/2011/01/26/samsung-smart-tv-delivers-iptv-without-set-top-box/index.html

Skrevet den: 11-December-2012 kl. 07:26
Jeg tvivler også på at de kan klemme en hel computer ned på et kredit kort. Det er også en teknologi der er på vej ud. Fremtiden er Waoo som en App til SmartTV som beskrevet ovenfor.

Spørgsmålet er så om elselskabernes forskellige måder at implementere iptv spænder ben for sådan en løsning.

Men det virker jo paradoksalt at man kan streame f.eks. Netflix direkte på sit SmartTV men Waoo skal streames igennem en boks.

Det er helt klart også et spørgsmål om at computerne bag SmartTV skulle blive kraftige nok. Men det er de nu på f.eks. Samsung, de har endda sørget for at 7005/8005 fra 2012 kan opgradere deres cpu.

Skrevet den: 11-December-2012 kl. 15:19

Nu mente jeg heller ikke de skulle klemme en hel computer ned på et kredit kort,

men bare lige som Canaldigital og Viasat gør med kort til kort til parabol.

Skrevet den: 11-December-2012 kl. 15:30
Det er en væsentlig anden teknik...

Skrevet den: 11-December-2012 kl. 15:58
Kan godt være det er en væsentlig anden teknik, men derfor skulle det vel stadig kunne gøres på en noget smartere måde end med en box man skal skal bruge til at skifte kanal på.

Skrevet den: 11-December-2012 kl. 16:07
Det kan det også, det skal være en App til SmartTV som du selv linkede til.

Men det er meget nyt, kun få TV hvor det kan lade sig gøre. Og Waoo har ikke vist noget.

Men det er totalt oplagt med de nye smartTV.

Så skriv endelig til Waoo og energiselskab og ryk for en Waoo TV app.

Skrevet af: Jubas
Skrevet den: 11-December-2012 kl. 22:44
Det kommer helt sikkert fra de forskellige udbyder med tiden. Men markedet er stadig meget fragmenteret, og det er ingen fælles standard for IPTV på smart-TV, som det er for DVB-X. Så der går nok lidt tid før udbyderne laver en app til hundrede tusinde af kr, hvis den kun virker på én TV-model.

Skrevet af: cederstrom
Skrevet den: 19-December-2012 kl. 00:03
Hey.

Jeg har lige fået  Waoo fra NRGI fibernet nord - med deres DVB-C løsning.

Det ville være ret cool at slippe for min HdHomeRun box, og køre IPTV direkte - men jeg kan ikke rigtig gennemskue fra denne tråd om det er muligt eller stadigt muligt?

Hvis det stadig er muligt, er der så ikke nogen der vil hjælpe mig i den rigtige retning? vil gerne have dem ind i MediaPortal Tak :)

Skrevet af: DanielPT
Skrevet den: 19-December-2012 kl. 08:31
Du blander 2 ting sammen.

Ser du tv igennem DVB-C (Analog spejling) 
Eller igennem en tv-boks.

Skrevet af: cederstrom
Skrevet den: 19-December-2012 kl. 17:04
Syntes som sådan ikke jeg blander to ting sammen - Jeg ser TV via DVB-C. Jeg vil dog gerne slippe for at bruge min HDHomeRun og køre IPTV direkte ind i MediaPortal altså køre IPTV.

Så spørgsmålet om det er muligt at give kanalerne ind via IPTV ind i MediaPortal på min TV-PC (win7) eller et andet program - er stadug det samme :)

Skrevet af: t33j4y
Skrevet den: 03-Januar-2013 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af cederstrom cederstrom skrev:

Syntes som sådan ikke jeg blander to ting sammen - Jeg ser TV via DVB-C. Jeg vil dog gerne slippe for at bruge min HDHomeRun og køre IPTV direkte ind i MediaPortal altså køre IPTV.

Så spørgsmålet om det er muligt at give kanalerne ind via IPTV ind i MediaPortal på min TV-PC (win7) eller et andet program - er stadug det samme :)

Ja, det gad jeg såmænd også godt vide. Overvejer et skift til Waoo! TV pt (fra alm antenneselskab (DVB-C) i dag), men ikke hvis det betyder at jeg fortaber hele mit mediecenter setup (MCE)

Har set at nogen (tidligere, i 2011) har brugt DVB-Link med IPTV input - men kan ikke gennemskue om det virker nu til dags.

Skrevet af: Drejdal
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 16:59
Det virket fint. Dvblink - iptv , virker hver gang.

Skrevet af: wam
Skrevet den: 21-Marts-2013 kl. 16:43
Jeg har waoo tv, og streamer mit tv, via VLC. Der er dog mange kanaler, som ikke virker. Nogen der har et link til en m3u fil, hvor alle kanalerne virker?

Skrevet af: Drejdal
Skrevet den: 21-Marts-2013 kl. 16:45
De er krypteret, så det bliver ikke nemt..

Print side | Luk vindue