Print side | Luk vindue

Kun DR1 og TV2 hakker på XBOX Extender

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Microsoft Media Center, MCE og HTPC
Forumbeskrivelse: Media Center (MCE) og Home Theatre PC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=106695
Udskrevet den: 25-April-2024 kl. 16:45


Emne: Kun DR1 og TV2 hakker på XBOX Extender
Skrevet af: acidman
Emne: Kun DR1 og TV2 hakker på XBOX Extender
Skrevet den: 13-Januar-2012 kl. 20:34
Hej alle.

Jeg har, som så mange andre, problemer efter Stofas skift til MPEG 4. Jeg har idag udskiftet mine to Linksys DMA-2200 extendere med XBOX 360 Slim, da Linksys extenderne som sagt ikke understøtter MPEG 4.

Alt virker perfekt med live tv og optaget tv - BORTSET fra DR1 og TV2 - begge kanaler hakker så meget (både som Live TV og optaget TV) at der mere er tale om still-billeder end video.

Alle andre kanaler kører perfekt - også DR HD, TV 2 sport HD etc.

Bemærk at DR1 og TV 2 også kører perfekt på selve HTPC med Fire DTV tunere. Alt i netværket er iøvrigt kablet.

Hvad kan være årsagen?

Hilsen

Jan



Svar:
Skrevet af: acidman
Skrevet den: 18-Januar-2012 kl. 10:05
Hejsa. Alt tyder nu på at det er bitraten der skaber en flaskehals, dvs at enten XBOX ikke kan håndtere de over 10mbit stream fra Stofa HD-kanalerne eller selve HTPC softwaren ikke kan sende tv-stream hurtigt nok til XBOX - eller måske dataene ikke sendes hensigtsmæssigt til XBOX - På opfordring fra forum medlem Patriarken eksperimenterer jeg derfor nu med jumbo frames, flow control og link speed settings på HTPC. 

Jeg undrer mig dog over at jeg åbenbart er den eneste med Win 7 HTPC / XBOX extender / Stofa setup der skulle have problemer med HD-kanalerne på XBOX?!?!?!


Skrevet af: KL
Skrevet den: 18-Januar-2012 kl. 12:42
Har lige set 10 minutters DR1 HD og TV2 HD på knægtens Xbox360 Slim, Ingen problemer her.
Den er endda kun på Trådløst netværk.
Den indbyggede Netværks måler siger helt i top.
Har dog den forskel at jeg har DVB-S2 fra Canal Digital i Mediacenteret.
 
Så det er næppe et Netværksrelateret problem du har.
 
/KL 
 


Skrevet af: acidman
Skrevet den: 18-Januar-2012 kl. 12:46
Hej KL.

Tak for interessant input. Xbox 360 Slim netværksmåler siger også helt i top hos mig. Canal Digital og Stofa sender, så vidt jeg ved, også ud i nogenlunde samme bitrate, så det er virkelig tankevækkende det du skriver. Jeg må fejlsøge videre :-)


Skrevet af: KL
Skrevet den: 18-Januar-2012 kl. 13:21
Måske Xboxen mangler noget opdatering via Xbox Live?
 
/KL


Skrevet af: acidman
Skrevet den: 18-Januar-2012 kl. 13:26
Der er ikke flere opdateringer at hente når jeg går ind i:
  1. Tryk på Guide-knappen på controlleren, gå til Settings, og vælg derefter System Settings.
  2. Vælg Network Settings.
  3. Vælg Wired Network eller navnet på det trådløse netværk, du bruger, hvis du bliver bedt om det.
  4. Vælg Test Xbox LIVE Connection.


Skrevet af: why_not
Skrevet den: 18-Januar-2012 kl. 13:35
Hej
Jeg kører også Stofa.. Mediacenter og 2 xbox extendere.
 
Jeg har precis samme problemer som dig.
 
/kim


Skrevet af: KL
Skrevet den: 18-Januar-2012 kl. 13:42
Så har jeg ikke lige flere forslag end af det måske er codec relateret.
 
Har du installeret nogle fremmede codec's på Mediacenteret?
 
/KL


Skrevet af: why_not
Skrevet den: 18-Januar-2012 kl. 13:43
Jeg havde INTET ændret.. det kørte på en dedikeret pc :(


Skrevet af: acidman
Skrevet den: 18-Januar-2012 kl. 13:49
Hej Kim.

Jeg undrede mig også en smule over at jeg skulle være den eneste. Så er spørgsmålet om der er en fællesnævner i vort setup der kunne pinpointe årsagen (vi har nok flere fællesnævnere, så det kan blive svært). Jeg er stadig af den overbevisning at det ikke er et generelt Stofa HD problem, som så måske ikke kan løses. 

Har du også FIRE/FLOPPY DTV tunere? 

Min frygt er at det måske er Fire DTV driverne/softwaren som jo emulerer DVB-T, som ikke helt kan håndtere Stofas nye signal ordentligt i forhold til XBOX- det er jo bestemt ikke sikkert der kommer en løsning fra Digital Devices på et sådant problem.

Jeg starter i aften en større fejlsøgning og skal nok komme med status - jeg hører naturligvis også gerne fra dig, hvis der er positiv nyt Smile


Skrevet af: acidman
Skrevet den: 18-Januar-2012 kl. 13:53
@ KL: Nej, kun native codecs


Skrevet af: why_not
Skrevet den: 18-Januar-2012 kl. 13:58
Jeg kører med HD-Homerun tunere -de emulere også DVB-T
Det er underligt at det kun er de to kaneler der er påvirket.


Skrevet af: acidman
Skrevet den: 18-Januar-2012 kl. 14:03
Jeg har senere også fået problemer med DR HD. Har ingen problemer med eksempelvis 6'eren HD, TV3+ HD, TV2 Norge HD, TV2 Film HD.


Skrevet af: Patriarken
Skrevet den: 18-Januar-2012 kl. 15:41
Hvilken switch?

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=88114&title=mit-system-opdateret - Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!


Skrevet af: acidman
Skrevet den: 18-Januar-2012 kl. 15:45
Hej Patriarken.

Min router er denne her -   http://www.netgear.com/home/products/wirelessrouters/high-performance/WNDR3700.aspx - http://www.netgear.com/home/products/wirelessrouters/high-performance/WNDR3700.aspx  



Skrevet af: acidman
Skrevet den: 18-Januar-2012 kl. 15:51
Benytter iøvrigt IKKE DVBlink - ved ikke om det er grund til bekymring.


Skrevet af: Patriarken
Skrevet den: 18-Januar-2012 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af acidman acidman skrev:

Hej Patriarken.

Min router er denne her -   http://www.netgear.com/home/products/wirelessrouters/high-performance/WNDR3700.aspx - http://www.netgear.com/home/products/wirelessrouters/high-performance/WNDR3700.aspx  


Har skrevet det i pb...

Når du kører med extendere i et 100/1000 mbit miljø, hvilket du stor set altid gør, så skal du have en Switch med Flowcontrol og en med en STOR buffer pr port, 128kb eller derover. Det er fordi der ALTID vil komme et mismatch mellem 100>1000. Da det er switchen der er mellemled(dvs den står for konverteringen imellem 100/1000) er det dennes buffer der bliver altafgørende specielt ved HIGH troughput. 

LAN ports i en router er mest til Switch uplink ikke til egentlige klienter....Jeg ved godt at dette er trivielt at høre på.....

Når det er sagt er der en fejl i Network stack i w7 "Trottelingindex" som i nogle tilfælde reducerer netværkshastighed med faktor 10 ift den enhed der kommunikeres med. Dette kan slås fra med et par reg entries...


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=88114&title=mit-system-opdateret - Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!


Skrevet af: acidman
Skrevet den: 18-Januar-2012 kl. 19:23
Hej Patriarken.

Noget kunne tyde på at jeg skal have anden router (switch) så :-)

Jeg tester videre i aften og hvis det ikke giver pote, så ved jeg jo hvad næste skridt er :-)

Tak for god support Smile


Skrevet af: acidman
Skrevet den: 18-Januar-2012 kl. 21:11
Hej igen.

Så har jeg testet:

Disable jumbo frames på HTPC- -var allerede deaktiveret
Enable flow control på HTPC- var allerede aktiveret
Change Link speed på HTPC - stod til Automatisk forhandling - skiftet til  100 Mbps Full Duplex 

Problem er der stadig. TV 2 sport HD og TV2 Film HD virker som altid fint, men DR1 og TV2 er blot skift mellem still-billeder.

Har også testet med nyt Cat 6 netværkskabel uden nogen forskel. Har prøvet at skifte switch port på router og lavet Quality of Service på denne port - alt uden resultat.

@ Patriarken: Jeg bestiller nok ny router - kan du anbefale en?

Tak for hjælpen allesammen Smile


Skrevet af: KL
Skrevet den: 18-Januar-2012 kl. 22:58
Vil vædde en stegt rødspætte på at problemet ikke skyldes netværket.
 
Hvis du vil smide penge efter noget andet, så køb en Gigabit Switch og forbind Router, MC og Xbox til den.
 
Selv har jeg en http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5011093&q=linksys+se2500 - http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5011093&q=linksys+se2500  mellem MC og en Linksys trådløs router som Xbox'en hægter sig på.
 
/KL


Skrevet af: KL
Skrevet den: 18-Januar-2012 kl. 23:03
Denne Router iøvrigt http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5072521&q=RV110W - http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5072521&q=RV110W  :-)


Skrevet af: acidman
Skrevet den: 19-Januar-2012 kl. 00:05
Hej KL. Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. Jeg ændrede linkspeed på HTPC netkort til 100 Mbps Full Duplex og nu viser min router også at der ikke længere kommunikeres i gigabit, men 10/100 mbps - så jeg tror dermed ikke længere at routeren behøver lave konverteringen imellem 100/1000 og at det dermed også er blevet mindre sandsynligt at det er et netværksproblem. Har jo checket at alle netværks-settings står rigtigt men må samtigig også medgive at jeg ikke kan finde data om hvor stor en buffer pr port min router har - så det kan selvfølgelig godt være et issue....

Jeg testede for lidt tid siden hvordan det kører trådløst - her virker tv-streaming ca lige så godt som med kabel - men altså også med still-billleder på DR og TV2. Aner ikke om det kan pinpointe problemet yderligere....

Har nok ikke helt forståelsen af hvad din nævnte switch kan gøre, som routeren ikke gør i forvejen? Forbinder du både HTPC og routeren direkte til switchen....og så XBOX direkte i routeren? Jeg er nok lidt træt, men jeg kan ikke lige se fordelen....men det kan du sikkert fortælle mig Smile


Skrevet af: KL
Skrevet den: 19-Januar-2012 kl. 00:59
Havde ikke lige set at din router allerede var en med Gigabit switch så glem det råd med en ny Switch. Sæt også netkortet tilbage til Auto eller hvad den stod til så du får Gigabit forbindelse.
Jumbo frames skal supporteres i begge ender for at have virkning, men jeg tror ikke at man kan sætte det på en Xbox 360. Så det er også uden indflydelse.
Men for at opsummere så kan du uden problemer se andre HD kanaler, Kun DR1 HD og TV2 HD laver ballade.  Så der er altså båndbredde til HD TV hvilket så næsten kun efterlader et Codec problem tilbage som mulighed. Jeg har som sagt ingen problemer med de to kanaler med Canal Digital DVB-S2 som kilde. har checket igen her til aften og set 10-11 forskellige HD programmer som alle kørte uden frys/pixellering.
I er to forskellige med samme problem men med forskellig hardware, så er driver problemer nok heller ikke relevant. Eneste lighed for jer er at Stofa står for kilden.  
Kan du checke dit MC's CPU forbrug når du ser en HD kanal på xboxen der virker og sammenligne når xboxen skifter til F.eks TV2 HD?
Tænker på at den måske går nær 100% og defor ikke kan levere data nok til xbox'en
 
/KL 
 
 


Skrevet af: acidman
Skrevet den: 19-Januar-2012 kl. 07:44
Oprindeligt skrevet af KL KL skrev:

Havde ikke lige set at din router allerede var en med Gigabit switch så glem det råd med en ny Switch. Sæt også netkortet tilbage til Auto eller hvad den stod til så du får Gigabit forbindelse.
Jumbo frames skal supporteres i begge ender for at have virkning, men jeg tror ikke at man kan sætte det på en Xbox 360. Så det er også uden indflydelse.
Men for at opsummere så kan du uden problemer se andre HD kanaler, Kun DR1 HD og TV2 HD laver ballade.  Så der er altså båndbredde til HD TV hvilket så næsten kun efterlader et Codec problem tilbage som mulighed. Jeg har som sagt ingen problemer med de to kanaler med Canal Digital DVB-S2 som kilde. har checket igen her til aften og set 10-11 forskellige HD programmer som alle kørte uden frys/pixellering.
I er to forskellige med samme problem men med forskellig hardware, så er driver problemer nok heller ikke relevant. Eneste lighed for jer er at Stofa står for kilden.  
Kan du checke dit MC's CPU forbrug når du ser en HD kanal på xboxen der virker og sammenligne når xboxen skifter til F.eks TV2 HD?
Tænker på at den måske går nær 100% og defor ikke kan levere data nok til xbox'en
 
/KL 
 
 

Hej KL.

Jeg har måske ikke fået skrevet tydeligt nok i en tidligere posting i tråden, at jeg til tider nu også har andre HD kanaler der hakker præcis som DR1 og TV2 gør hele tiden. Lige i dette sekund kan jeg eksempelvis godt se 6'eren HD, TV3+ HD, TV2 Film HD, ARD HD og ZDF HD - hvorimod DR1 HD, TV2 HD, DR HD, TV2 sport HD hakker. Nogle gange kan jeg fint se kanalerne (på nær DR1 og TV2 som altid viser stillbilleder).

CPU forbrug ved visning af DR 1 HD på extender er i gennemsnit ca. 8% når først der er gået nogle sekunder - det samme med 6'eren der streames perfekt - min HTPC er et dedikeret mediecenter af nyere dato baseret på Intel i3 - jeg er sikker på det ikke er HTPC der hardware-mæssigt er flaskehalsen.

Routerfirmware og netkortdriver er up to date.

Jan


Skrevet af: mrhvid
Skrevet den: 21-Januar-2012 kl. 23:54
Hej
Jeg oplever samme problem. Jeg har stofa kabel tv, hdhomerun, classic (first gen) xbox 360 og en koebt med kinect. Alt er kablet med switchet netvaerk. Jeg koere Win7 64 bit, paa en aeldre (Core 2 Quad 2,4 ghz) Intel D975XBX2 bundkort med 8 gb ram, SSD system disk. Har ingen problemer med at se kanalerne lokalt, optagelser virker ogsaa fortrindeligt. Men visse kanaler som fx DR HD er som at se still billeder der opdatere med ca 0,5-1 sek imellem. Lyden koere uden problemer.
 
Problemet er paa begge Xboxe.
 
Anyhu, ville bare lige naevne at I ikke er de eneste som oplever problemer.
ps. jeg bor i Aabyhoej.
 


Skrevet af: acidman
Skrevet den: 22-Januar-2012 kl. 10:33
Ja det er godt nok besynderligt. Har besluttet at geninstallere hele htpc, men det forekommer efterhånden usandsynligt at det vil løse problemet når vi er flere der har samme problem.


Skrevet af: h3mlig
Skrevet den: 22-Januar-2012 kl. 19:05
Vil da også gerne melde mig på banen. Har også Stofa (Kolding) og alle mine HD-kanaler har problemer med at blive vist. Dog både på HTPC og XBOX360-extender. Kører også alt på et kablet gigabit-netværk med Win7 32bit. Jeg har en anelse om, at mit problem er codecrelateret, men har efterhånden forsøgt med så mange, at jeg er ved at opgive kampen. Det er kun HD-kanaler jeg har problemer med. Hvis jeg afspiller det optagede HD-materiale på HTPC med VLC er der ingen problemer...


Skrevet af: acidman
Skrevet den: 22-Januar-2012 kl. 22:22
Hej igen. Ja der er åbenbart flere med HTPC der har problemer med de nye HD kanaler. Dog er der jo forskelle i setup og om kanalerne også giver problemer på selve HTPC eller blot på extenderne. Fællesnævneren er jo i hvert fald at det hakker på extenderne og at der emuleres DVB-T. Jeg har testet med en DR 1 HD optagelse fra en bekendt med lignende setup som mig (Win7 32bit, Floppy DTV tunere, Stofa) - og hans optagelsen KAN JEG AFSPILLE UDEN PROBLEMER PÅ XBOX EXTENDER fra HTPC!  At det er et netværksmæssigt problem kan vel så udelukkes. Jeg synes problemet bliver mere og mere besynderligt. Jeg vil prøve at geninstallere min HTPC, selv om jeg ikke tror det vil hjælpe. Kan det tænkes at emulering til DVB-T, uanset om det er fra kabeltv eller Satellit, kan være fejlbehæftet i forhold til de nye MPEG 4 HD kanaler - en fejl der så nogle gange først kommer til "syne" på extenderne?  


Skrevet af: vacDK
Skrevet den: 23-Januar-2012 kl. 08:40
Hvilket grafikkort har du ?
Jeg har samme problem, har 2 styk pc'er en i stuen og en i soveværelset, de kører begge gennem min router, den i stuen med et ati readon 3200 hakker også på dr1 og tv2. men den pc jeg har i soveværelset har ingen problemer overhovedet, problemet i stuen er kommet uden ændringer.
Jeg kører med xbmc.
Vil teste når jeg kommer hjem at sætte et kraftigere gfx til. for det er der jeg tror problemet ligger :)

-------------
Samsung LE40A656/676

Samsung HT-X715

Samsung SWA-4000

Samsung MR-00EA1


Skrevet af: acidman
Skrevet den: 23-Januar-2012 kl. 09:22
Hej vacDK.

Kører Intel HD Graphics. Jeg ved ikke helt om jeg forstår dig ret - kører du også med extendere? Det er under alle omstændigheder interessant om du har ret i din gfx-teori :-)


Skrevet af: vacDK
Skrevet den: 23-Januar-2012 kl. 18:30
NU har jeg testet med et andet grafik kort, og det hjalp ikke noget :(

-------------
Samsung LE40A656/676

Samsung HT-X715

Samsung SWA-4000

Samsung MR-00EA1


Skrevet af: acidman
Skrevet den: 23-Januar-2012 kl. 19:05
Øv men tak for forsøget. Arbejder videre med fejlsøgning imorgen.


Skrevet af: htpcBruger07
Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 13:59
Hej
Jeg har også problemer med specielt DR 1 og TV2 HD (fra Stofa). Jeg har undersøgt sagen og er kommet frem tila t det kan have noget med QAM 64 at gøre. DR 1 og TV2 HD benytter begge QAM 64 mens f.eks. DR synstolkning benyter QAM 256 som IKKE hakker. Siger det noget noget? Jeg har ingen ide om hvorfor eller hvad der evt. kan gøres for at afhjælpe problemet.
 


Skrevet af: acidman
Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 14:03
Hej  htpcBruger07.

Interessant teori - er det også på extenderne at du har problemer og/eller HTPC?


Skrevet af: htpcBruger07
Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 14:13
Ja det fremgik vist ikke helt klart - problemet er på xbox slim 4Gb som extender - på selve mediecentret virker det fint.


Skrevet af: acidman
Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 14:17
Præcis som mig - har endda også selvsamme XBOX udgave (selv om det nok er irrelevant). Havde egentlig planlagt en fuldstændig geninstallering af HTPC i aften (ikke fordi jeg tror det vil hjælpe), men nu overvejer jeg at afvente lidt - måske der er nogen der kan gennemskue om der kan være noget om snakken og måske har nogle ideer til en mulig løsning???


Skrevet af: acidman
Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 14:53
Eftersom vi trods alt ikke er så mange i denne tråd der oplever problemer - er der så nogen med WIN 7 HTPC / STOFA og XBOX der kan bekræfte at de IKKE har problemer med hakkene billeder på XBOX? Det kunne være interessant om man kunne sammenligne settings etc.


Skrevet af: acidman
Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 21:10
Hej igen igen.

En geninstallation af HTPC hjalp, som forventet, heller ikke :-(.


Skrevet af: ldplusse
Skrevet den: 30-Januar-2012 kl. 01:02
Jeg har samme problem. Jeg har dog Yousee og benytter DVBlink (HD-Homerun). En Kammerat har samme problem og benytter Yousee med DVB-T emulering(Fire-DTV).
Jeg har først set problemet i år. Jeg har altså kunne se HD på Xbox360 tidligere.
Jeg har ikke ændret noget. på mit Mediacenter. (Der er kommet windows update opdateringer på)
 
Mediacenter er med Core i3, 4Gb ram og SSD disk. masser af CPU krafter tilovers når der ses HD.
Det jeg lige har testet, så er det alle mine HD kanaler som hakker på Xbox.
 
Ingen problemer på MCE.


-------------
/Lars Kuhlmann

https://forum.recordere.dk/topic159534_post1604228.html" rel="nofollow - Mit Dedikerede bio projekt


Skrevet af: h3mlig
Skrevet den: 30-Januar-2012 kl. 16:06
kan det tænkes at være firmwaren i xbox'en eller selve xbox-modellen?
 
Måske én af dem der ikke har problemer med DR, TV2 og DRHD på extenderen kan skrive hvilken firmware, og hvilken version af xbox de har?


Skrevet af: KL
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 13:59
Knægtens Xbox360 Slim har Dash 2.0.14699 og har ingen problemer med HD kanalerne.
Men vi har så DVB-S2 signal og ikke DVB-T/C
 
7MC, TVsource 4.1.1, 4 stk. DVB-S2 tunere, intel Core2duo 3GHz og Nvidia Gforce 210.
Linksys NSLU2 med Oscam som kort server.
 
Gigabit LAN men Xboxen er på via trådløst.
 
/KL 


Skrevet af: acidman
Skrevet den: 29-Februar-2012 kl. 14:56
Hejsa. Er der egentlig nogen der har haft kontaktet en tekniker hos Stofa - måske man så kunne komme tættere på en fejlårsag :-)  


Skrevet af: dkryger
Skrevet den: 04-Marts-2012 kl. 21:15
Hej... Jeg er ny herinde og har fundet frem til siden da jeg Googlede mit problem: HD-kanalerne hakker (lyden er perfekt) på nogle af mine HD-kanaler periodisk... Nu ser jeg mest DR1 HD og TV2 HD, så der er her jeg oftest ligger mærke til problemet, men det forekommer også på 3+ HD samt TV2 Sport HD.
Nogle gange når jeg tænder for "Live TV" på xBox'en, så hakker den kun i de første 10-20 sekunder, hvorefter det hele kører perfekt. Andre gange, så går der væsentlig længere tid inden det kører perfekt og nogle gange opgiver jeg og slår over på den normale SD-kvalitet (det er trods alt bedre med flydende TV end hakkende TV).
 
Jeg har en helt alm. Win 7 32-bit maskine (og på den kører det perfekt hele tiden), HD HomeRun (med nyste firmware), samt 2 stk. xBox 360 (en med HDMI og en uden - aner ikke hvilken generation det er!). TV-signaet bliver leveret af den lokale antenneforening i DVB-C (MPEG4) og det er QAM 256.
 
Jeg har i fredags haft besøg af Dansk Kabel TV for at få tjekket om det var det indgående signal som var problemet (bare for at udelukke dette) og de målte signaet til at være perfekt - så det er ikke her problemet ligger.
 
Alt netværk er kablet og både router og switch er Gbit (HD HomeRun er dog kun 100 Mbit), men det burde jo ikke være problemet...
 
Er nogen kommer nærmere en løsning?
 
Skriv endelig hvis I mangle nogle oplysninger omkring mit set-up, så skal jeg prøve at svare på det...


Skrevet af: JBtv
Skrevet den: 05-Marts-2012 kl. 08:44
Hej

Hvis jeg var dig ville jeg prøve at forbinde HD Homerun til switchen med GBit/s istedet for 100MBit/s.

Jeg har også en HD Homerun - og det er min erfaring at det er nødvendigt med en GBit/s forbindelse hvis man skal have fuld udnyttelse af HD Homerun. 

Om ikke andet så kan du som minimum udelukke at det er det som er problemet - hvis det stadig hakker GBit/s forbindelse, så er det ikke det som er problemetSmile


Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 05-Marts-2012 kl. 08:55
Virker kanalerne som de skal hvis der sættes en skærm direkte til mediecenteret i stedet for at bruge extendere?

Hvad sker der hvis I optager en udsendelse fra en af de problemramte kanaler, kopierer optagelsen over på xbox'ens egen harddisk og lader xbox'en forsøge at afspille filen?

Jeg kender ikke jeres software, er der mulighed for at aflæse informationer om de udsendelser man ser? Recording Service som jeg bruger lægger en lille tekstfil ved hver optagelse hvori der står ting som hvor mange fejl der har været undervejs, gennemsnitlig bitrate og lidt andet, det er muligt at man også i jeres software kan kalde den slags teknisk info frem. Hvis det er muligt, så prøv at notere data ned på de kanaler der giver problemer og på en række kanaler der ikke gør for at se om der er et mønster.


Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 05-Marts-2012 kl. 08:58
Oprindeligt skrevet af JBtv JBtv skrev:

Jeg har også en HD Homerun - og det er min erfaring at det er nødvendigt med en GBit/s forbindelse hvis man skal have fuld udnyttelse af HD Homerun.

Det har jeg lidt svært ved at få til at give mening når lan porten på en hdhr kun er 100 mbit.


Skrevet af: dkryger
Skrevet den: 05-Marts-2012 kl. 09:49
Kanalerne virker fint når jeg ser dem direkte på computeren - både i Media Player og Media Center.
Jeg vil lige prøve at kopierer en fil over på xBox'en, når jeg lige har tid til det og så skriver jeg lige igen...
 
Mit netværk er 1 Gbit - bortser fra HD HomeRun som kun kører på 100 Mbit... Så her burde problemet ikke ligge...


Skrevet af: JBtv
Skrevet den: 05-Marts-2012 kl. 11:00
Ok - jeg har lige checket, det er korrekt der er kun 100MBit/s på HD Homerun, beklager fejlen Ouch

Jeg huskede jeg havde netwærksproblemer i sin tid, men det må have været et andet problem.


Skrevet af: acidman
Skrevet den: 03-April-2012 kl. 13:51
Trist trist - problemet med at nogle HD-kanaler fra Stofa hakker på extendere efter overgang til MPEG4 (og deriblandt uheldigvis også DR1 og TV2) er åbenbart en gåde der forbliver uløst. Jeg ved ikke om det kan hjælpe at gøre opmærksom på det faktum, at DR HD jo ikke hakkede før alle kanaler overgik til MPEG 4, den 11. januar.

Jeg begynder at overveje nye setup - i hvert fald i forhold til brugen af extendere - Det kræver så pludselig at der skal trækkes antennekabler til de øvrige rum hvor vi idag har extendere...og anskaffes DVB-C tuner-boxe eller nye TV, idet alle andre rum har ældre MPEG2 fladskærme, som jo idag blot forsynes med HDMI-signal. Det lader til at min HTPC-server inden længe bliver degraderet til et lokalt mediecenter forbeholdt stue-alteret...og på sigt tror jeg at jeg vil vælge en langt mindre kompleks løsning, eksempelvis Google TV og evt. Boxee Box samt en standard hardisk-optager. 

Ikke at kunne se DR1 og TV2 i andre rum end blot stuen er bare ikke godt nok Thumbs Down


Skrevet af: TSøndergaard
Skrevet den: 10-April-2012 kl. 13:47
Har desværre samme problem med at DR-HD hakker men lyden er ok (Win 7 64 bit + HD Homerun + Xbox ). Ser fint ud på mediacenteret.
 
Det værste er bare at jeg har haft problemet før - ca. 1 års tid siden - og der løste jeg det på en eller anden måde - Jeg kan bare ikke huske hvordan - ØV!! Cry Synes det var noget med netværksinstillinger.
 
Skal nok sige til hvis jeg løser det igen.
 


Skrevet af: acidman
Skrevet den: 10-April-2012 kl. 14:07
Hej TSøndergaard. Ja det lyder jo som lidt af det samme problem som jeg og andre bøvler med, men tror ikke det er det samme, idet problemet er opstået efter 11. januar....


Skrevet af: TSøndergaard
Skrevet den: 12-April-2012 kl. 09:48
Jeg har lige testet lidt mere - Det underlige er : en et år gammel optagelse fra DR-HD virker fint, ingen hak - Ny optagelse fra DR-HD hakker som før beskrevet. Det jeg så kom til at se var under afspilling af den nye optagelse stod min ene CPU-kerne i 100% forbrug, hvor imod alle andre optageler tager ca. 5 - 10% - Er der nogen der ved om man kan stille på det Codec som Mediacenter/Xbox bruger ?
Kunne fint se optagelsen lokalt på maskinen med ca. 5% cpu forbrug.
Er der andre som oplever det ?


Skrevet af: rskadk
Skrevet den: 12-April-2012 kl. 10:47
Sorry, måske lidt off-topic. Men hvad er en "extender", og hvad bruges den til?


Skrevet af: TSøndergaard
Skrevet den: 20-April-2012 kl. 13:06
En extender er et stykke hardware f.eks. en xbox som kan afvikle bruger-funktionaliteten fra dit mediacenter ud på xbox'en - Man kunne vel næsten kalde det en "Media Center Klient" dvs. den er afhængig af et Windows Media Center som "server". Men som du kan se i denne tråd er det ikke alt hvad du kan på dit mediacenter som virker på samme måde på den extender. Unhappy Desværre.
Har stadig problemer.....men kun med DR-HD og SV1-HD
 


Skrevet af: TSøndergaard
Skrevet den: 14-Juni-2012 kl. 11:07
Ville lige opdatere på denne her tråd - Min antenneforening GVD, har nu fået Stofa som leverandør af kanaler ... Og gæt hvad der så er sket ?? Nu hakker min DR1 og TV2 (sammen med DRHD) så vores problemet følger åbenbart Stofa...  Der er vel ikke nogen som er kommet videre med det ?


Skrevet af: acidman
Skrevet den: 14-Juni-2012 kl. 11:47
Nej desværre ikke noget nyt herfra - jeg overvejer, som før skrevet, at afvikle mit mediecenter/XBOX-extendere, men det er da en træls og trist omgang :-(  Jeg tænker samtidigt at det er overraskende at der ikke er fundet en løsning, men det må man jo forholde sig til....


Skrevet af: zulu100
Skrevet den: 14-Juni-2012 kl. 17:49
Hej
Kan lige supplere med at jeg kører waoo ip tv på mce via Dvb link og oplever periodisk samme problem - dog er det forbeholdt TV2 sport Hd
Har ikke haft problemer med DR1 og TV2, det skal så siges at mine 2 extendere ikke er tændt så tit da de står henholdsvis i soveværelset og på 1 sal.


Skrevet af: klinge
Skrevet den: 31-December-2012 kl. 09:13
Så fik mine børn en Xbox i julegave og jeg forventede selvfølgelig at den kunne springe direkte på som extender. Microsoft til Microsoft produkt. Burde ikke kunne være nemmere, MEN jeg oplever helt samme problemer som beskrevet her. Alle danske HD kanaler på Stofa hakker (også optagelser). Nat Geo Wild går rent igennem, men ikke DR1, DR HD og TV2.

Er der nogen som er kommet frem til en løsning, eller har fundet en extender som virker på Stofa? 


Skrevet af: acidman
Skrevet den: 31-December-2012 kl. 09:19
Desværre ingen løsning fundet... Og tror ikke længere der kommer en løsning desværre


Skrevet af: klinge
Skrevet den: 31-December-2012 kl. 09:23
Heller ikke andre Extendere som virker?


Skrevet af: acidman
Skrevet den: 31-December-2012 kl. 09:51
Ikke mig bekendt


Skrevet af: TSøndergaard
Skrevet den: 02-Januar-2013 kl. 08:31
Heller ikke mig bekendt - Har fundet ud af at man kan se de videoer som man optager igennem xbox-dashboard (uden om mediacenter delen),og så hakker de ikke ...


Skrevet af: klinge
Skrevet den: 02-Januar-2013 kl. 09:14
Er der nogen som ved præcis hvad det er som kendetegner de kanaler som ikke virker. Umiddelbart er de alle HD kanaler, men hvorfor virker Nat Geo Wild HD, men ikke DR1 HD, DR HD og TV2 HD?

Kører de danske HD kanaler MPEG4 og Nat Geo Wild MPEG2 eller hvad er forskellen?

Jeg overvejer om jeg kan finde et sted at fejlmelde hos MS, da jeg har svært ved at leve med denne fejl. Jeg bliver nok ikke hørt, men så er det prøvet.




Skrevet af: acidman
Skrevet den: 02-Januar-2013 kl. 09:25
Alt kører vel MPEG4 idag, så der kan fejlen næppe være. Der er lavet rigtig mange fejlsøgninger og der er ikke fundet en løsning. Det jeg har noteret mig er at det ikke er alle Stofa-kunder der oplever problemet. Fik en optagelse sendt fra en ven med Stofa og samme setup - denne DR1 optagelse kunne jeg uden problemer kopiere over på HTPC og afspille på XBOX Extender. 
Problemet opstod januar 2012, hvor Stofa blandt andet konverterede til MPEG4 i forbindelse med at det analoge sendenet blev lukket ned...


Skrevet af: acidman
Skrevet den: 02-Januar-2013 kl. 09:27
At fejlmelde hos MS giver nok ikke noget - alene af den årsag at Windows Media Center officielt slet ikke understøtter vores DVB-C - det er kun din DVB-C tuner-driver der får Windows Media Center til at tro at det er et DVB-T signal...


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 02-Januar-2013 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af klinge klinge skrev:

Er der nogen som ved præcis hvad det er som kendetegner de kanaler som ikke virker. Umiddelbart er de alle HD kanaler, men hvorfor virker Nat Geo Wild HD, men ikke DR1 HD, DR HD og TV2 HD?

Kører de danske HD kanaler MPEG4 og Nat Geo Wild MPEG2 eller hvad er forskellen?

Jeg overvejer om jeg kan finde et sted at fejlmelde hos MS, da jeg har svært ved at leve med denne fejl. Jeg bliver nok ikke hørt, men så er det prøvet.


Fra Canal Digital, er den eneste forskel at Audio delen på DR HD er AC3, hvor det er MPEG for Nat Geo Wild HD


-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: klinge
Skrevet den: 02-Januar-2013 kl. 10:18
Men er dette ikke også et Stofa specifikt problem eller virker det heller ikke på Canal Digital?


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 02-Januar-2013 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af klinge klinge skrev:

Men er dette ikke også et Stofa specifikt problem eller virker det heller ikke på Canal Digital?
Ved det ikke. Har ikke samme SW/HW. Men hvis det er kanaludbyderen der afgør lydsystemet, så er der vel også forskel på dette på Stofa? Ville bare vise hvilke forskelle der er på Sattelit

-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: klinge
Skrevet den: 02-Januar-2013 kl. 10:32
Har nu skrevet til Stofa for at få den tekniske forskel. Lad os se hvad de svarer ;-)


Skrevet af: klinge
Skrevet den: 02-Januar-2013 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af acidman acidman skrev:

Alt kører vel MPEG4 idag, så der kan fejlen næppe være. Der er lavet rigtig mange fejlsøgninger og der er ikke fundet en løsning. Det jeg har noteret mig er at det ikke er alle Stofa-kunder der oplever problemet. Fik en optagelse sendt fra en ven med Stofa og samme setup - denne DR1 optagelse kunne jeg uden problemer kopiere over på HTPC og afspille på XBOX Extender. 
Problemet opstod januar 2012, hvor Stofa blandt andet konverterede til MPEG4 i forbindelse med at det analoge sendenet blev lukket ned...

Meget interessant. Har du stadigt denne optagelse? Og hvilken by bor han i? Måske vi kan kortlægge problemet geografisk. 
Jeg bor i Aalborg og her virker det ikke.

Hvis du har filen kan du evt. prøve at afspille den med debug enabled i Mediecenteret. Tryk 4-1-1 + Infoknap imens du afspiller filen. Kig på fanen helt til højre (brug højrepil) og sammenlign med et klip som fejler. 

Hvis jeg sammenligner debug info fra Nat Geo og de danske HD kanaler er info dog den samme.



Skrevet af: TSøndergaard
Skrevet den: 02-Januar-2013 kl. 10:42
Hej.

Jeg bor også i Aalborg - Er på GVD Antenneforening, som har Stofa som leverandør.

Og mit virker ikke


Skrevet af: acidman
Skrevet den: 02-Januar-2013 kl. 11:43
Ironisk nok har jeg lige slettet optagelsen for få dage siden - har ellers haft den liggende i knapt et år :-( 

Min ven bor i Silkeborg - og jeg bor i Sønderborg.


Skrevet af: klinge
Skrevet den: 02-Januar-2013 kl. 12:04
Så vidt jeg lige kan se på Stofas side så har de ikke Stofa i 8600 Silkeborg.

Så mon ikke din ven har en anden udbyder. Det ville forstærke mistanken om at det kun er Stofa, men derimod alle stofabrugere som har problemet.


Skrevet af: acidman
Skrevet den: 02-Januar-2013 kl. 12:06
UPS - du har ret - det er YOUSEE - men i så i hvert fald kabel TV :-)  Og ja, så kunne det teoretisk være alle STOFA kunder der har problemet....


Skrevet af: zulu100
Skrevet den: 02-Januar-2013 kl. 20:51
Mit gæt vil være at problem kilden ligger kanal udbuderen. Jeg er som nævnt tidligere i tråden på IPTV fra Waoo og oplever lignende problemer.
Det pudsige er at det viker til at være periodisk - ta f.eks. tv2 sport. Nogle gange kører det fint, andre gange hakker det de første 10-20 sekunder for derefter at køre uden problemer og andre gange hakker det konstant.
Har tænkt om der kan være forskel på signalet når der sendes henholdvis live eller båndet.
Det skal nævnes at jeg ikke har problemer med DR1 og TV2 - jeg oplever dog problemer med at skifte mellem 2 HD kanaler. Jeg skal helst forbi en SD kanal immellem ellers "fryser" billedet. 
 


Skrevet af: klinge
Skrevet den: 02-Januar-2013 kl. 22:18
Jeg tror dit problem er et andet end det der opleves på Stofa. Med Stofa hakker alle danske HD kanaler konstant. Både live og optaget TV. Hvis dit Waoo signal giver dig mulighed for at se DR1 og TV2 så kan det ikke være samme problem.

Jeg har desværre ikke TV2 sport, så jeg kan ikke teste om Stofa har en udfordring der også.


Skrevet af: zulu100
Skrevet den: 02-Januar-2013 kl. 22:55
Det er muligt du har ret...!
Nu ved jeg ikke hvordan denne "hakken" opleves hos Stofa kunder men her hos mig opleves det som om der konstant er nogle stil billeder der står og skifter samtidig med at at lyden kører fint..


Skrevet af: acidman
Skrevet den: 07-Januar-2013 kl. 07:46
Oprindeligt skrevet af zulu100 zulu100 skrev:

Det er muligt du har ret...!
Nu ved jeg ikke hvordan denne "hakken" opleves hos Stofa kunder men her hos mig opleves det som om der konstant er nogle stil billeder der står og skifter samtidig med at at lyden kører fint..

Din beskrivelse af billede/lyd passer 100% med hvad jeg oplever på Stofa.


Skrevet af: klinge
Skrevet den: 07-Januar-2013 kl. 08:12
Oprindeligt skrevet af zulu100 zulu100 skrev:

Det pudsige er at det viker til at være periodisk - ta f.eks. tv2 sport. Nogle gange kører det fint, andre gange hakker det de første 10-20 sekunder for derefter at køre uden problemer og andre gange hakker det konstant.
Det skal nævnes at jeg ikke har problemer med DR1 og TV2 - jeg oplever dog problemer med at skifte mellem 2 HD kanaler. Jeg skal helst forbi en SD kanal immellem ellers "fryser" billedet. 

Ja altså bortset fra at Stofas ikke er periodisk og gælder nogen andre kanaler (DR1, DR HD og TV2)

Men ja, stofas er konstant hakken. Ca. 1 stillbillede i hver sekund imens lyden kører fint.

Jeg afventer stadigt svar fra Stofa.


Skrevet af: klinge
Skrevet den: 25-Januar-2013 kl. 08:59
Er der nogen her der har en win8 maskine kørende. Jeg har brug for noget debug hjælp. Jeg vil have denne sag løst ;-)

Jeg har brug for en der kan teste en "PlayTo" funktionalitet som skulle kunne afspille til Xbox'en.

http://forums.xbox.com/xbox_forums/xbox_support/f/30/p/442312/2218484.aspx#2218484 - http://forums.xbox.com/xbox_forums/xbox_support/f/30/p/442312/2218484.aspx#2218484

I er velkomne til at bruge de clip jeg har linket til i Xbox sagen.

Jeg har desuden en sag kørende hos Stofa på 23 døgn. Først syltede de den de første 20 dage (ingen svar) og så udbad de mig mere info om hvad det var jeg egentligt spurgte om. Jeg forsøger at finde ud af hvad der "overførselsteknisk" er forskellen på de HD kanaler som virker og ikke virker. (Bitrate, codes, compression etc.) men jeg ved ikke om Stofa overhovedet ved det. Det virker ikke til at deres teknikere har viden ned på det niveau.

-Morten






Skrevet af: acidman
Skrevet den: 25-Januar-2013 kl. 09:06
Hej Morten.

Det er sgu fedt du er så stædig og vil havde det løst. Det giver mig fornyet håb for det er godt nok blevet et handicappet setup. Jeg kan desværre ikke hjælpe med test af PlayTo - håber virkelig der er andre der kan :-)


Skrevet af: klinge
Skrevet den: 25-Januar-2013 kl. 09:17
It ain't over till the fat lady sings. LOL

Er der andre Win8 ejere med en Xbox som kan teste denne PlayTo funktionalitet evt. med mit testclip.

-Morten


Skrevet af: Bschmidt
Skrevet den: 25-Januar-2013 kl. 19:53


Er det den type info du mangler ang. dine filer?

Mvh Brian


-------------
http://tinyurl.com/2vwl5jc - BS - AV udstyr O.A. | http://tinyurl.com/6xv6rcn - N-Oof | http://tinyurl.com/2wz9raw - "Vis mig dit HTPC setup"


Skrevet af: klinge
Skrevet den: 25-Januar-2013 kl. 20:58
Ja, noget lign. det. Hvis det er retvisende så er forskellene store.

De forskelle jeg umiddelbart kan se er:
Framerate: DR HD 50 fps, NatGeoWild 25 fps
Opløsning: DR HD 1280x720, NatGeoWild 1920x1080
Scantype: DR HD Progressive, NatGeoWild Interlaced
Bitrate: DR HD <ikke listet>, NatGeoWild 12,8 Mbit 

Hvilket program har du brugt til at lave disse tal?

-Morten



Skrevet af: klinge
Skrevet den: 25-Januar-2013 kl. 21:49
Når jeg lige vender det inde i hovedet så betyder det selvfølgelig at:
DR HD sender i 720p 
NatGeoWild sender i 1080i

Umiddelbart vil det ikke give mening for mig hvis det skulle være problemet, men hvem ved.


Skrevet af: acidman
Skrevet den: 28-Januar-2013 kl. 16:22
Hmm, er lige gået mine HD kanaler igennem.

De der fejler er:
DR
TV2
Canal 9
SVT2

Alle andre virker, så som 3 Sport1, Eurosport 1+2, TV2 Film, NRK, TV2 Norge, Discovery

Jeg ved desværre ikke om der er en råd tråd mht 720P og 1080i - det er jeg bange for der ikke er...


Skrevet af: klinge
Skrevet den: 28-Januar-2013 kl. 17:26
Nej jeg det ville heller ikke give mening hvis en xbox ikke kunne klare 720p.

Jeg antager at DR HD også hakker hos dig. De andre kanaler har jeg ikke da jeg kun har den lille pakke.


Skrevet af: Bschmidt
Skrevet den: 28-Januar-2013 kl. 17:39
Hmm. Jeg kan se i har problemer med tv2. Jeg har ingen problemer med mine Xbox extendere (ikke dem næcnt i denne nævnt i hvert fald) men jeg har mulighed for at optage lidt TV2 og køre optagelsen igennem Mediainfo programmet. Hvis I gør det samme og poster resultatet her kan I sammenligne resultatet. Ja jeg tror jeg glemte at svare dig klinge. Programmet hedder Mediainfo og var ca. det 1. hit da jeg søgte på Google :-)
 
BS


-------------
http://tinyurl.com/2vwl5jc - BS - AV udstyr O.A. | http://tinyurl.com/6xv6rcn - N-Oof | http://tinyurl.com/2wz9raw - "Vis mig dit HTPC setup"


Skrevet af: klinge
Skrevet den: 28-Januar-2013 kl. 17:48
Hej Brian

Hvilken udbyder har du?

Lyder som en fin idé med at sammenligne.

Mvh Morten


Skrevet af: acidman
Skrevet den: 28-Januar-2013 kl. 17:49
Jeg har desværre ikke længere DR HD - den er allerede udskiftet med DR 3 (SOM OGSÅ HAKKER). Tyske ARD HD og ZDF HD fungerer iøvrigt også perfekt...


Skrevet af: klinge
Skrevet den: 28-Januar-2013 kl. 20:56
Ja, der kan man se hvor meget jeg ser DR HD... men er selvfølgelig også lige tryllet sig om til DR3, men de har desværre ikke ændret deres signal, så ja det hakker stadigt.


Skrevet af: klinge
Skrevet den: 30-Januar-2013 kl. 11:28
Nu har jeg kigget på mine HD kanaler i MediaInfo og jeg når frem til følgende konklusion:

HD kanaler som virker:

Resolution: 1080i

Video format: AVC

Format profile: Main@L4.0

.

HD kanaler som ikke virker:

Resolution: 720p

Video format: AVC

Format profile: High@L4.0


Så mit gæt er at det er AVC profilen som er problemet. Måske understøtter Xbox'en ikke High@L4.0

http://en.wikipedia.org/wiki/H.264/MPEG-4_AVC#Profiles


Skrevet af: klinge
Skrevet den: 30-Januar-2013 kl. 11:33
Jeg plører lige hele resultatet ind selvom det støjer lidt:
DR1
General
Complete name                            : C:\Users\Public\Videos\DR1 HD DK_2013_01_28_21_05_09.wtv
Format                                   : AVC
Format/Info                              : Advanced Video Codec
File size                                : 499 MiB

Video
Format                                   : AVC
Format/Info                              : Advanced Video Codec
Format profile                           : Unknown@L18.9 / High@L4.0
MultiView_Count                          : 78
Format settings, CABAC                   : Yes
Format settings, ReFrames                : 4 frames
Format settings, GOP                     : M=8, N=48
Width                                    : 1 280 pixels
Height                                   : 720 pixels
Display aspect ratio                     : 16:9
Frame rate                               : 50.000 fps
Color space                              : YUV
Chroma subsampling                       : 4:2:0
Bit depth                                : 8 bits
Scan type                                : Progressive
Color primaries                          : BT.709
Transfer characteristics                 : BT.709
Matrix coefficients                      : BT.709

DR3
General
Complete name                            : C:\Users\Public\Videos\DR HD DK_2013_01_24_16_40_00.wtv
Format                                   : AVC
Format/Info                              : Advanced Video Codec
File size                                : 37.0 MiB

Video
Format                                   : AVC
Format/Info                              : Advanced Video Codec
Format profile                           : High@L4.0
Format settings, CABAC                   : Yes
Format settings, ReFrames                : 4 frames
Format settings, GOP                     : M=8, N=48
Width                                    : 1 280 pixels
Height                                   : 720 pixels
Display aspect ratio                     : 16:9
Frame rate                               : 50.000 fps
Color space                              : YUV
Chroma subsampling                       : 4:2:0
Bit depth                                : 8 bits
Scan type                                : Progressive
Color primaries                          : BT.709
Transfer characteristics                 : BT.709
Matrix coefficients                      : BT.709

TV2
General
Complete name                            : C:\Users\Public\Videos\TV2_2013_01_11_21_55_52.wtv
Format                                   : AVC
Format/Info                              : Advanced Video Codec
File size                                : 48.0 MiB

Video
Format                                   : AVC
Format/Info                              : Advanced Video Codec
Format profile                           : Unknown@L25.3 / High@L4.0
MultiView_Count                          : 117
Format settings, CABAC                   : Yes
Format settings, ReFrames                : 4 frames
Width                                    : 1 280 pixels
Height                                   : 720 pixels
Display aspect ratio                     : 16:9
Frame rate                               : 50.000 fps
Color space                              : YUV
Chroma subsampling                       : 4:2:0
Bit depth                                : 8 bits
Scan type                                : Progressive
Color primaries                          : BT.709
Transfer characteristics                 : BT.709
Matrix coefficients                      : BT.709
NatGeoWild (den som virker)
General
Complete name                            : C:\Users\Public\Videos\Nat Geo Wild HD_2013_01_24_17_12_40.wtv
Format                                   : AVC
Format/Info                              : Advanced Video Codec
File size                                : 27.8 MiB
Duration                                 : 18s 240ms
Overall bit rate                         : 12.8 Mbps

Video
Format                                   : AVC
Format/Info                              : Advanced Video Codec
Format profile                           : Unknown@L16.4 / Main@L4.0
MultiView_Count                          : 300
Format settings, CABAC                   : Yes
Format settings, ReFrames                : 4 frames
Duration                                 : 18s 240ms
Bit rate                                 : 12.8 Mbps
Width                                    : 1 920 pixels
Height                                   : 1 080 pixels
Display aspect ratio                     : 16:9
Frame rate                               : 25.000 fps
Color space                              : YUV
Chroma subsampling                       : 4:2:0
Bit depth                                : 8 bits
Scan type                                : Interlaced
Scan order                               : Top Field First
Bits/(Pixel*Frame)                       : 0.246
Stream size                              : 27.8 MiB (100%)
Color primaries                          : BT.709
Transfer characteristics                 : BT.709
Matrix coefficients                      : BT.709




Skrevet af: klinge
Skrevet den: 30-Januar-2013 kl. 11:35
Acidman kan jeg lokke dig til at optage et kort klip af de HD kanaler du har mere end mig og kigge på dem i MediaInfo bare for at se om teorien holder stik eller om du har nogen kanaler som virker i High profilen.

Det kunne også være interessant at se om opløsningen har noget at sige (720p vs. 1080i)


Skrevet af: acidman
Skrevet den: 30-Januar-2013 kl. 11:56
Klinge, det får jeg kigget på :-)


Skrevet af: acidman
Skrevet den: 30-Januar-2013 kl. 12:54
Hej igen,. Jeg kommer lige i tanke om at jeg efter Stofas kanalomlægning for et par uger siden har fået et markant dårligere signal på de fleste HD-kanaler - der kommer en Stofa tekniker på besøg på mandag. Spørgsmålet er om jeg kan lave en ordentlig MediaInfo analyse med programmer der pixelerer eller om jeg bør vente til signal-problemet er løst?


Skrevet af: Kasper Jensen
Skrevet den: 30-Januar-2013 kl. 13:09
Kan sige, at det også er tilfældet på en konfiguration med Digital Devices kort som emulerer DVB-S.


Skrevet af: klinge
Skrevet den: 30-Januar-2013 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af acidman acidman skrev:

Hej igen,. Jeg kommer lige i tanke om at jeg efter Stofas kanalomlægning for et par uger siden har fået et markant dårligere signal på de fleste HD-kanaler - der kommer en Stofa tekniker på besøg på mandag. Spørgsmålet er om jeg kan lave en ordentlig MediaInfo analyse med programmer der pixelerer eller om jeg bør vente til signal-problemet er løst?

Prøv en enkelt kanal og se om Mediainfo kan tyde den. Hvis ikke må vi vente.


Skrevet af: acidman
Skrevet den: 30-Januar-2013 kl. 20:06
Hej igen. De fleste kanaler pixelerer stort set hele tiden og Mediainfo melder fejl vedrørende signalkilde - jeg håber at kunne vende tilbage i starten af næste uge...


Skrevet af: Bschmidt
Skrevet den: 30-Januar-2013 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af klinge klinge skrev:

Jeg plører lige hele resultatet ind selvom det støjer lidt:

TV2
General
Complete name                            : C:\Users\Public\Videos\TV2_2013_01_11_21_55_52.wtv
Format                                   : AVC
Format/Info                              : Advanced Video Codec
File size                                : 48.0 MiB

Video
Format                                   : AVC
Format/Info                              : Advanced Video Codec
Format profile                           : Unknown@L25.3 / High@L4.0
MultiView_Count                          : 117
Format settings, CABAC                   : Yes
Format settings, ReFrames                : 4 frames
Width                                    : 1 280 pixels
Height                                   : 720 pixels
Display aspect ratio                     : 16:9
Frame rate                               : 50.000 fps
Color space                              : YUV
Chroma subsampling                       : 4:2:0
Bit depth                                : 8 bits
Scan type                                : Progressive
Color primaries                          : BT.709
Transfer characteristics                 : BT.709
Matrix coefficients                      : BT.709

General
CompleteName                     : X:\Gordon Ramsays hotelmareridt_TV2 DK_2013_01_30_21_03_00.wtv
Format                           : MPEG Video
Format_Version                   : Version 2
FileSize/String                  : 37.5 MiB

Video
Format                           : MPEG Video
Format_Version                   : Version 2
Format_Profile                   : Main@Main
Format_Settings_BVOP/String      : Yes
Format_Settings_Matrix/String    : Custom
BitRate_Maximum/String           : 4020 Kbps
Width/String                     : 720 pixel3
Height/String                    : 576 pixel3
DisplayAspectRatio/String        : 16:9
FrameRate/String                 : 25.000 fps3
Standard                         : PAL
ColorSpace                       : YUV
ChromaSubsampling                : 4:2:0
BitDepth/String                  : 8 bit3
ScanType/String                  : Interlaced
ScanOrder/String                 : TFF
Compression_Mode/String          : Lossy


Hej Klinge jeg syntes det er mest interessant at sammenligne TV2 der virker og TV2 der ikke virker :-)

Jeg optog lige en snas af hotelmareridtet lige nu. TV2 plejer ikke at hakke på mine Xbox, jeg har dog ikke tjekket med den specifikke optagelse da der er dømt sovende børn.

Hvis du er interesseret kan jeg lige uploade klippet til skydrive så kan du selv prøve det.

jeg har WA00 som udbyder.

BS

EDIT: der er betydelige forskelle i klippene!! måske skal vi prøve synkron optagelse for at udelukke programforskelle.


-------------
http://tinyurl.com/2vwl5jc - BS - AV udstyr O.A. | http://tinyurl.com/6xv6rcn - N-Oof | http://tinyurl.com/2wz9raw - "Vis mig dit HTPC setup"



Print side | Luk vindue