Print side | Luk vindue

HITACHI 42PD7A10

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=10677
Udskrevet den: 15-Februar-2025 kl. 17:25

Emne: HITACHI 42PD7A10
Skrevet af: Jacob Bentzen
Emne: HITACHI 42PD7A10
Skrevet den: 25-Marts-2006 kl. 16:33

Har set det i Elgiganten og det ser rigtig godt ud.

Men vil lige høre om i kender noget til det og hvad jeres mening er.

http://www.hitachi-ee.com/brochure/42PD7A10.pdf - http://www.hitachi-ee.com/brochure/42PD7A10.pdf

Svar:
Skrevet den: 25-Marts-2006 kl. 22:51
Virkelig ingen der kender noget til det??

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 26-Marts-2006 kl. 00:01

Hej Jacob

Vi har ikke set det endnu. Men tag ud og kig på det.

Vær dog opmærksom på at de paneler der har 1024x1024 i opløsning er lidt specielle.

De kan ikke vise progressive input signaler, som f.eks. en DVD med progressive scan eller HDTV-opløsningen 720p. Disse kan ikke vises optimalt på et 1024x1024 plasma panel.

/Lars

Lånt fra Otto, TC: Selve panelet har en opløsning på 1024x1024 pixels, den kan bare kun adressere 512 linier ad gangen, 60 gange i sekundet. De 1024 linier vises alle sammen, hele tiden, den skal bare bruge to cycles til at ændre dem, dvs. den kan kun opdatere billedet 30 gange i sekundet. Dette har (teoretisk) ingen betydning på almindelige tv-signaler, da de alligevel også netop kun opdateres 30 gange for hver linie. På HDTV signaler i 1080i er det heller ikke det store problem, af samme årsag, problemerne opstår først når man kommer med et progressivt signal, såsom DVD-film eller 720P signaler. Disse kan ikke tilpasses optimalt til panelet.

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 26-Marts-2006 kl. 00:10
Jeg tror bare jeg holder mig til det Pioneer PDP 506XDE jeg har kigget længe på :)

Skrevet af: Wester
Skrevet den: 26-Marts-2006 kl. 08:56
Hvis du fisker efter, om mærket er kendt rundt i den vide verden, er svaret ubetinget ja. Af uransagelige grunde har de altid haft et forkvaklet importled i Danmark. Jeg ville personlig aldrig være nervøs for at investere i mærket. Jeg forholder mig ikke til det aktuelle tilbud

-------------
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers

Skrevet den: 26-Marts-2006 kl. 09:17

Oprindeligt skrevet af wester wester skrev:

Hvis du fisker efter, om mærket er kendt rundt i den vide verden, er svaret ubetinget ja. Af uransagelige grunde har de altid haft et forkvaklet importled i Danmark. Jeg ville personlig aldrig være nærvøs for at indvestere i mærket. Jeg forholder mig ikke til det aktuelle tilbud

Da jeg så det, syntes jeg også det så rigtig godt. Men underligt at det er så ukendt her i danmark.

Men hvad med det Lars siger??

"De kan ikke vise progressive input signaler, som f.eks. en DVD med progressive scan eller HDTV-opløsningen 720p. Disse kan ikke vises optimalt på et 1024x1024 plasma panel."

Skrevet af: lrev
Skrevet den: 26-Marts-2006 kl. 09:32

Det skulle være samme tv som modellen de har i hi-fi klubben-deres hedder bare 7200-.El-Giganten får bare  fået lavet en med et andet nummer-så tror de ikke at man kan finde ud af at sammenline priserne!!

Lækkert tv-men stadig et stykke fra PIONEER.....så køb denne i stedet.

Print side | Luk vindue