Print side | Luk vindue

Flytte iPhone til en anden iPhone?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Apple udstyr
Forumbeskrivelse: Apple grej baseret på iOS som iPhones, iPads og iPod Touch
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=106937
Udskrevet den: 24-Maj-2025 kl. 06:17

Emne: Flytte iPhone til en anden iPhone?
Skrevet af: Thorvald
Emne: Flytte iPhone til en anden iPhone?
Skrevet den: 18-Januar-2012 kl. 14:46
Eeeeh altså jeg mener: Hvordan flytter man nemmest, indstillinger, notater, sms'er, kontakter - nå ja, alt - fra én iPhone til en anden iPhone (begge vist nok iPhone 4). Hvordan gør man step by step?

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.

Svar:
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 18-Januar-2012 kl. 14:47
Du sørger for at der er taget en backup af den gamle (enten i iTunes eller via iCloud), og så gendanner du den nye ud fra den backup.

Skrevet den: 18-Januar-2012 kl. 15:02
Lyder fornuftigt nok. Nu spørger iTunes om jeg vil opdatere software versionen - skal jeg det, eller er det en dårlig idé? Kan ikke lige umiddelbart finde en backup funktion i iTunes - hvor er den?

-------------

Thorvald.

Skrevet af: tennisbold
Skrevet den: 18-Januar-2012 kl. 15:42
Jeg er lidt i tvivl, om det er telefonens software, som iTunes spørger om at opdatere, eller om det er selve iTunes-versionen, der skal opdateres. Begge dele er altid fornuftigt at gøre. Dog skal man ALTID tage en backup af sin iPhone, før man opdaterer softwaren på den. Det kan du gøre ved at højreklikke på din iPhone i iTunes til venstre i skærmbilledet og vælge Sikkerhedskopiér e.l. Endvidere skal du være sikker på at have synkroniseret musik med iTunes, da det ikke bliver gemt i sikkerhedskopien. Det er i hvert fald ikke min erfaring.

Skrevet den: 18-Januar-2012 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Lyder fornuftigt nok. Nu spørger iTunes om jeg vil opdatere software versionen - skal jeg det, eller er det en dårlig idé? Kan ikke lige umiddelbart finde en backup funktion i iTunes - hvor er den?

Du bør sørge for at begge telefoner er på iOS 5.0.1.

iTunes laver normalt en backup, når man synkroniserer telefonen, men ellers kan man højreklikke på telefonen i listen i venstre side go vælge at tage en backup.

Skrevet den: 18-Januar-2012 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af tennisbold tennisbold skrev:

Endvidere skal du være sikker på at have synkroniseret musik med iTunes, da det ikke bliver gemt i sikkerhedskopien. Det er i hvert fald ikke min erfaring.

Backup'en gemmer oplysninger om hvilken musik og hvilke apps der synkroniseres med den pågældende iTunes, men ikke selve musikken og apps.

Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 19-Januar-2012 kl. 01:46
For alt andet end musik så er iCloud klart nemmest at bruge. 

http://www.apple.com/icloud/setup/

Så tager den backup til Apple's server. Når du så starter den anden iPhone op for første gang, så får man muligheden for at logge ind med sit eksisterende Apple ID. Og hey presto, telefonen downloader selv alle dine gamle indstillinger, kontakter, kalenderaftaler, beskeder og Apps ned på telefonen uden at du selv behøver røre en finger. 

Skrevet den: 19-Januar-2012 kl. 04:25
Ok - når jeg nu på et tidspunkt har flyttet alt fra den ene telefon til den anden. Hvordan sletter jeg så alt på den oprindelige telefon??

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 19-Januar-2012 kl. 04:31
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

For alt andet end musik så er iCloud klart nemmest at bruge. 

http://www.apple.com/icloud/setup/

Så tager den backup til Apple's server. Når du så starter den anden iPhone op for første gang, så får man muligheden for at logge ind med sit eksisterende Apple ID. Og hey presto, telefonen downloader selv alle dine gamle indstillinger, kontakter, kalenderaftaler, beskeder og Apps ned på telefonen uden at du selv behøver røre en finger. 

Jeg er ikke sikker på at jeg kan huske Apple ID. Har stort set ikke brugt det. Så når jeg nu alligevel har iTunes, er det vel nemmest at bruge det?

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 19-Januar-2012 kl. 08:41

Ok - når jeg nu på et tidspunkt har flyttet alt fra den ene telefon til den anden. Hvordan sletter jeg så alt på den oprindelige telefon??

Du går i Indstillinger > Generelt > Nulstil > Slet at indhold og indstillinger.

Skrevet den: 19-Januar-2012 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Du går i Indstillinger > Generelt > Nulstil > Slet at indhold og indstillinger.

I iTunes eller på telefonen?

-------------

Thorvald.

Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 19-Januar-2012 kl. 10:30
På telefonen. Du kan dog også gendanne telefonen på computeren fra "generelt" fanebrevet i iTunes.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet

Skrevet den: 21-Januar-2012 kl. 14:23
Hej. Når jeg laver sikkerhedskopi i iTunes, gemmer den så også noter? Når jeg har lavet sikkerhedskopien i iTunes, er det så sikkert at slette alt på telefonen, selvom sikkerhedskopien endnu ikke er overført til den anden telefon? (Jeg har nemlig ikke det originale simkort her). Og så kan jeg altid senere overføre sikkerhedskopien til den anden telefon?

-------------

Thorvald.

Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 21-Januar-2012 kl. 15:13
JA

Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 07:55
Lyder som et "ja" til det hele i min post fra 21. januar...  Smile  Wink Det vigtigste er vel noter og telefonnumre.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 06-Februar-2012 kl. 12:59
Der er noget jeg ikke kan forstå. iTunes har sikkerhedskopier af de to søstres iPhones - men den har ikke (tilsyneladende) den sikkerhedskopi som jeg lavede af min kones iPhone. Hvorfor ikke?

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 07-Februar-2012 kl. 07:33
Ok - jeg besluttede at oprette telefonen som en ny iPhone. Telia sagde:
"Jeg har låst telefonen op. Det du skal gøre nu, er at slutte telefonen til en computer og åbne iTunes - derefter skal telefonen gendannes. Når du trykker på knappen 'Gendan' så spørger iTunes automatisk, om du gerne vil lave en sikkerhedskopi. Dette skal du svare ja til, hvis du gerne vil beholde den data, der er på telefonen. Efter den er gendannet, så kan du bruge alle SIM kort i den."
Og mit svar er så nu:
"Det ser altså ikke ud til at virke. Når jeg har gjort som du siger, skifter jeg Telia simkortet ud med Lebara simkortet, så er der ikke noget signal og iTunes vil ikke kendes ved telefonen."

Hvorfor er det så besværligt at sim-unlocke iPhone?

-------------

Thorvald.

Print side | Luk vindue