Print side | Luk vindue

Nas

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=107012
Udskrevet den: 05-Juni-2024 kl. 01:32


Emne: Nas
Skrevet af: Zneacer
Emne: Nas
Skrevet den: 20-Januar-2012 kl. 09:00
Hej
Jeg håber i kan hjælpe
Jeg mangler en nas og har disse krav
wifi er et must....
torrent client...
lavt strømforbrug
hvad har i af forslag?
 


-------------
Earthquake/Crown
Titan Tigris
Best speaker ever made !!



Svar:
Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 20-Januar-2012 kl. 09:08
jeg ville bestemt kigge efter synology´s NAS, kig mere på www.synology.dk
du kan prøve en livedemo af deres nyeste system her, som fortsat er i beta http://www.synology.com/products/dsm_livedemo.php?lang=dan - http://www.synology.com/products/dsm_livedemo.php?lang=dan  men hvis man kigger pris features og opdatering af system så syntes jeg de er et godt valg
 
afhængig af budget ville jeg personligt gå efter deres + modeller, og gerne med flere diske (afhængig af dit pladsbehov)


-------------
Mvh

René


Skrevet af: Lightyear
Skrevet den: 20-Januar-2012 kl. 09:10
Jeg kan også kun anbefale Synology. Har selv en DS211+ som kun bruger omkring 20w under fuld load.


Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 20-Januar-2012 kl. 09:44
Wifi ??? Den tilsluttes med kabel til din router som så sørger for det trådløse !
Og hvis man skal have overført meget til NAS'en så sørger man for at gøre det via kabel - ellers bliver man træt af hastigheden

-------------


Skrevet af: Muele
Skrevet den: 20-Januar-2012 kl. 10:47
Så vidt jeg ved har Synologys NASer WIFI. Men det er dumt ikke at kable sin NAS. Du vil føle den som sløv når du "dobbelthopper", altså forbinder trådløst til din router fra f.eks. din pc og derfra videre trådløst til din NAS.


Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 20-Januar-2012 kl. 10:50
Nej, synology NAS'er har ikke wifi. Som noget nut i DMS 4.0 understøtter de USB wifi kort

-------------


Skrevet af: Zneacer
Skrevet den: 20-Januar-2012 kl. 12:53
mit ntp stik med router står i bryggerset men nas skal stå under mit fjernsyn... er der nogen der har erfaring med denne ? http://www.buffalotech.com/products/wireless/client-adapters/airstation-n300-dual-band-wireless-ethernet-converter-access-point-bridge-wlae-ag300n/
magter ikke at trække kabler


-------------
Earthquake/Crown
Titan Tigris
Best speaker ever made !!


Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 20-Januar-2012 kl. 14:23
Stil din NAS i bryggerset, det er da oplagt


Skrevet af: len61
Skrevet den: 20-Januar-2012 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Stil din NAS i bryggerset, det er da oplagt
Thumbs Up

-------------
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's


Skrevet af: NikolajDS
Skrevet den: 20-Januar-2012 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af Zneacer Zneacer skrev:

mit ntp stik med router står i bryggerset men nas skal stå under mit fjernsyn... er der nogen der har erfaring med denne ? http://www.buffalotech.com/products/wireless/client-adapters/airstation-n300-dual-band-wireless-ethernet-converter-access-point-bridge-wlae-ag300n/
magter ikke at trække kabler

Jeg kan godt regne ud, hvorfor du vil have din NAS under tv'et, således den har direkte forbindelse med dit mediecenter eller hvad du nu har.

MEN placere den hellere sammen med routeren, så den er kablet til routeren.

Som en anden skriver vil du blive meget træt af hvor langsomt det kommer til at gå, når du først via. en computer skal trådløst snakke med netværket, som så trådløst skal snakke med NAS'en, for så at sende informationerne tilbage til din bærbar trådløst.

Så rådet må være at anskaffe wifi til dit mediecenter eller hvad det nu er, og så lade NAS'en stå ved routeren.

Medmindre du afspiller kæmpe store filer, burde det trådløse netværk kunne følge med.
MEN det allerbedste ville være, hvis du kablede den til routeren, og så kabel fra routeren ind til fjernsynet også!

Trådløs netværk er bare ikke stabilt nok efter min mening, og jeg bruger kun trådløst til bærbar og afspilning af musik via. airplay.


Skrevet af: Zneacer
Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 13:58
problemet er med at stille den i bryggerset er at så skal jeg stadig have signalet til mit tv.... gider ikke se tv i mit bryggers

-------------
Earthquake/Crown
Titan Tigris
Best speaker ever made !!


Skrevet af: NikolajDS
Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 14:05
Du har ikke læst mit indlæg særlig godt Smile

Citat:
"Så rådet må være at anskaffe wifi til dit mediecenter eller hvad det nu er, og så lade NAS'en stå ved routeren."
Citat slut

Jeg selv har en Airport Express til at stå ved anlægget, både til at have airplay-funktionalitet, men også for at anlægget får "wifi"..


Skrevet af: NikolajDS
Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 14:08
Bedst vil dog klart være kabling hele vejen rundt!!

Især hvis du vil se full HD film fra NAS'en..


Skrevet af: Zneacer
Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 14:19
ja det gik nok lidt hurtigt... men mit mediecenter sidder i mit tv samsung led b8000 og jeg vil derfor gerne køre det via usb direkte op i fjernsynet

-------------
Earthquake/Crown
Titan Tigris
Best speaker ever made !!


Skrevet af: Bananabot
Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 14:36
Zneacer - hvis du bruger dit tv til at afspille film fra din NAS skal du undersøge hvilke formater dit TV kan afspille. Mange tv er stærkt begrænset på det punkt da de kun kan afspille ganske få formater...


Skrevet af: db89
Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 14:54
Såvidt jeg ved så kan du altså ikke forbinde dit tv med en NAS over USB.

-------------
Hold jer fra simplyelectronics.net


Skrevet af: Zneacer
Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 15:11
det skulle man kunne gøre da den så bare ses som en ekstern hdd... tv'et har indtil videre kunne afspille alt hvad jeg kunne smide efter den


-------------
Earthquake/Crown
Titan Tigris
Best speaker ever made !!


Skrevet af: db89
Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 18:23
Nu er en NAS altså ikke bare en ekstern harddisk, du skal nærmere opfatte den som en computer. Jeg har blandt andet på synologys forum læst om en der prøvede at forbinde nas og computer med USB og det virkede ikke, ifølge andre brugere derinde kan man i teorien brænde en USB port af ved at gøre det.

-------------
Hold jer fra simplyelectronics.net


Skrevet af: Der Alte
Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af Zneacer Zneacer skrev:

det skulle man kunne gøre da den så bare ses som en ekstern hdd... tv'et har indtil videre kunne afspille alt hvad jeg kunne smide efter den
Du kan ikke afspille på dit TV via USB fra en NAS, Det foregår via netværk, hvilket dit TV til gengælld er rigtig godt til. Så ud i bryggerset med NAS'en. Og ja, kablet!


Skrevet af: Lightyear
Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 18:49
Alternativt med power plug adaptere. Har selv lige testet nogle Zyxel PLA4205 som fint kunne trække 200mbit. Rigeligt til at streame film, og det er bare at sætte dem i stikkontakten.


Skrevet af: aouer
Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 19:04
Hvad med en Nas fra Qnap, har selv to, de virker super, afspiller fra nas ( kabel) til ATV2 i stuen og til børne værelserne via WD TV Live også kabel der.



Print side | Luk vindue