Hvorfor skriver I ikke om det?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=107077
Udskrevet den: 26-November-2024 kl. 21:29
Emne: Hvorfor skriver I ikke om det?
Skrevet af: evilguy
Emne: Hvorfor skriver I ikke om det?
Skrevet den: 21-Januar-2012 kl. 14:44
Hej Jens
Det er jo svært at være ueing i din kommentar. Jeg har fuld forståelse for at YouSee bibeholder deres analoge kanaler, hvorfor de bliver nød til at have både MPEG2 og MPEG kanaler, fem versioner af samme TV kanaler og hvorfor YouSee er nød til at benytte en konstant bitrate.
Jeg tillader mig blot at sætte YouSees udtalelser i det korrekte historiske lys - f.eks. at YouSee ligger som de har redt.
hummelmose skrev:
Omkring kritiske artikler
Recordere.dk har skrevet de ting der er kommet frem.
Vi har haft recordere.dk's brugere på besøg hos YouSee, og haft en meget tæt og opsøgende dialog med YouSee omkring HD og HD på regionerne. |
Jeg har kun ét spørgsmål - hvornår har I skrevet en artikel om citat: "de ting der er kommet frem"?
hummelmose skrev:
Vi har fået svar, og de svar har vi bragt videre såfremt de havde relevans, men forvent ikke at hver gang en bruger råber op i forumet, så skriver recordere.dk en artikel. |
Hvis recordere.dk skal accepteres for at være et seriøst medie, så bliver recordere.dk også nogle gange nød til at skrive artikler om aktuelle emner - og emner der nogle gange er mindre pæne overfor YouSee (og andre).
Du skriver selv Recordere.dk har haft en TÆT og OPSØGENDE dialog med YouSee - men det er der jo ikke kommet mange artikler ud af? Jo der kom selvfølgelig den ene artikel, der samtidig var en invitation til fyraftensmøde.
Det er bare slående at Recordere.dk ikke har nævnt sagen om YouSees lovovertrædelse(regionernes manglende HD-kanalaer hos YouSee) med ét eneste ord, selvom om flere af Recordere.dks faste journalister læser med i trådene.
Jeg har fuld forståelse for at recordere.dk ikke altid skriver historier på baggrund at "sure" debatører, men ind i mellem så kommer der en sag på banen, som ligger så meget til foden, at man som seriøst journalist MÅ skrive den.
Hele sagen omkring YouSees lovovertrædelse ved ikke at udsende TV2 regionerne i HD-format er et fremragende eksempel på en VIGTIG og RELEVANT historie, som Recordere.dk indtil nu IKKE har bragt.
Hvis man som special-medie IKKE bringer en så relevant historie, så er der simpelthen noget galt - efter min personlig mening.
Det svarer til at Ekstra Blandet ikke vil bringe en historie om Thornings skatteunddragelse eller JyllandsPosten ikke vil skrive om Peter Brixtoftes magtmisbrug. Okay, YouSees lovovertrældelse er slet ikke helt i samme kategori, men det er slående at Recordere.dk ikke har nævnt historien med ét eneste ord.
Historien var dog god nok til at TVnyt.com og FPN.dk (Jyllands Posten) tog sagen op, men sagen var vel bare ikke interessant nok for Recordere.dks målgruppe til at man vil bruge de 9 minutter, det tager at skrive en citat-historie fra FPN.dk MEGET GRUNDIGE gennemgang af sagen.
Men nu skal jeg selvfølgelig ikke brokke mig mere, da jeg nu officielt er part i den verserende sag hos Kulturstyrelsen. Da jeg er part i sagen, så skal mit indlæg selvfølgelig taget med et stor gran salt, og jeg ser selvfølgelig kun sagen fra én vinkel.
------------- Mvh. Johnny
Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand wrong answers.
|
Svar:
Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 21-Januar-2012 kl. 15:00
@Evilguy.
Ib Konrad svarede personligt i forumet, og derfor oprettede vi ikke en artikel.
Vi mener faktisk at sagen om kvaliteten på HD er meget vigtigere for vores brugere, end sagen om must carry af p.t. opscalerede SD kanaler. Jeg er sikker på at der sidder både programplanlæggere og teknikere hos YouSee lige nu og bider sig i læberne fordi den netop overståede programomlægning overså dette vigtige faktum.
Pøj pøj med din sag.
------------- Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
Skrevet den: 21-Januar-2012 kl. 15:39
hummelmose skrev:
@Evilguy.
Ib Konrad svarede personligt i forumet, og derfor oprettede vi ikke en artikel.
Vi mener faktisk at sagen om kvaliteten på HD er meget vigtigere for vores brugere, end sagen om must carry af p.t. opscalerede SD kanaler. Jeg er sikker på at der sidder både programplanlæggere og teknikere hos YouSee lige nu og bider sig i læberne fordi den netop overståede programomlægning overså dette vigtige faktum.
Pøj pøj med din sag.
|
Hej Jens
Ib Konrad Jensen svarer i en tråd i sin form af pressechef for YouSee. Når en pressechef officielt svare på et spørgsmål, så er det fløjtende lige meget om et sådan svar kommer på Facebook, Recordrere.dk eller til Berlingske tidende. At Ib svarer direkte i tråden FORHINDRER på INGEN måde Recordrere.dk i at skrive en artikel om en så aktuelt sagt som lige nøjagtig YouSees lovbrud.
At YouSee arbejder på sagen - har du spurgt YouSee om det? - er sådan set sagen underordnet. YouSee har VALGT ikke at følge loven selvom lovgivningen har været i høring i flere måneder og loven har været kendt i over en måned.
Det slående ved denne sag er, at Recordere.dk ikke har nævnt lovbruddet med én eneste sætning. Det er efter min mening direkte useriøst, hvis man vil have et omdømme som et seriøst medie.
Jeg er IKKE ude på at svine YouSee til, men jeg UNDRER mig MEGET over den måde Recordere.dk har valgt at sylte sagen på. Andre medier har kigget på sagen i 20 sekunder og vurderet at sagen er relevante, men hos Recordere.dk - der officielt jo er et special-medie - har man valgt helt at lukke øjnene, stikke fingrene i øjrene og råbe la la la... Okay, det er selvfølgelig kun min tolkning af sagen, men hvis jeg fik min hyre som journalist på recordere.dk, så havde jeg skrevet den artikel for flere dage siden - uanset om YouSee er en god samarbejdspartner. Andre specialmedier kan sagtens skrive "kritiske" artikler uden at det går udover deres samarbejde med virksomhederne.
Det er dybt useriøst - men det er selvfølgelig kun min mening. Personligt så jeg valgt at klage min nød til de relevante myndigheder, da Recordere.dk ikke tog sagen op og stillede de kritiske spørgsmål, som man som special-medie BØR kunne stille YouSee. Det var mit valg at gå den vej, men jeg valgte den måde pga. blandt andet Recordere.dks manglende omtale af sagen, og YouSees pressechef der ikke ville love "bod og bedring" før om 11 måneder.
Al respekt for at Recordere.dk ikke har ansat journalister med fire års studietid fra RUC, men derfor kan man altså godt publisere andet end pressemeddelser og produktnyheder -bare én gang hvert halve år.
Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand wrong answers.
|
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 21-Januar-2012 kl. 16:33
evilguy skrev:
Det slående ved denne sag er, at Recordere.dk ikke har nævnt lovbruddet med én eneste sætning. Det er efter min mening direkte useriøst, hvis man vil have et omdømme som et seriøst medie. |
Der er muligvis en historie i det med at mediepolitikere og Kulturministeriet har jappet de regionale HD-kanaler igennem, og her i sidste øjeblik opdager at ingen vist - udover regionerne selv - sender kanalerne i HD.
Men at YouSee ikke har kunnet nå at rette deres net til henover julen er ingen historie. Det har de øvrige TV-distributører jo heller ikke nået. Viasat sender kanalerne i SD. Canal Digital sender dem slet ikke, og såvidt jeg kan se har Stofa dem heller ikke på programmet.
Giv nu projektet den tid det kræver. De HD-kanaler er i en indkøringsfase - på alle tænkelige måder.
Der er ingen nyhed i det - for os. Set herfra et det blot en storm i et glas vand. Men skulle vi sidde her om et år, og der fortsat ikke er nogen der udsender de kanaler i HD, så kan vi tale om en farce.
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Skrevet den: 21-Januar-2012 kl. 17:05
Lars skrev:
evilguy skrev:
Det slående ved denne sag er, at Recordere.dk ikke har nævnt lovbruddet med én eneste sætning. Det er efter min mening direkte useriøst, hvis man vil have et omdømme som et seriøst medie. |
Der er dog muligvis en historie i det med at mediepolitikere og Kulturministeriet har jappet de regionale HD-kanaler igennem, og her i sidste øjeblik opdager at ingen vist - udover regionerne selv - sender kanalerne i HD.
Men at YouSee ikke har kunnet nå at rette deres net til henover julen er ingen historie. Det har de øvrige TV-distributører jo heller ikke nået. Viasat sender kanalerne i SD. Canal Digital sender dem slet ikke, og såvidt jeg kan se har Stofa dem heller ikke på programmet.
Giv nu projektet den tid det kræver. De HD-kanaler er i en indkøringsfase - på alle tænkelige måder.
Der er ingen nyhed i det - for os. Set herfra et det blot en storm i et glas vand. Men skulle vi sidde her om et år, og der fortsat ikke er nogen der udsender de kanaler i HD, så kan vi tale om en farce.
/Lars |
Recordere.dk har selv bragt nyheden for et år siden: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=4700&zoneid=5
YouSee har været part i høringsperioden og de har haft alle muligheder for at påvirke bekendtgørelsen. De var advaret på forhånd og at det "kom som lyn fra en klar himmel" er en direkte fordrejning af sandheden.
Viasat og Canal Digital er ikke kabel-tv operatører og de er derfor ikke omfattet af bekendtgørelsen - og de kan derfor gøre som det passer dem.
Hvis det virkelig er Recordere.dks holdning at det hel er mediepolitikere og Kulturministeriets skyld - hvorfor skriver I så ikke en artikel om det?
Hvorfor forsøger I bevidst at holde denne sag hemmelig? Hvorfor må læserne på recordere.dk ikke få at vide, at de nye regionale TV-kanaler ikke bliver udsendt i HD, som loven siger?
Uanset hvordan man vender og drejer sagen, så BURDE recordere.dk har skrevet en artikel om sagen - uanset hvordan I ønsker at vinkle sagen.
Der bliver nævnt ordet farce... Det ord vil jeg gerne bruge om denne sag, men jeg behøves ikke vente 11 måneder på at bruge det. Jeg har et par andre iagttagelser, som jeg gerne vil bruge ordet om.
|
Skrevet den: 21-Januar-2012 kl. 18:31
evilguy skrev:
YouSee har været part i høringsperioden og de har haft alle muligheder for at påvirke bekendtgørelsen. De var advaret på forhånd og at det "kom som lyn fra en klar himmel" er en direkte fordrejning af sandheden. |
De regler som du vil have håndhævet er først gjort bekendt overfor TV-distributørene d. 12. december 2011, og trådt i kraft d. 11. januar 2012.
De kan læses http://www.bibliotekogmedier.dk/medieomraadet/tv/faellesantenneanlaeg/regler-fra-januar-2012/ - her .
Det er altså noget helt nyt, og årsagen til at ingen af TV-distributørene er nået at blive klar. Der er ingen nyhed i det, andet end det med at de nye regler virker til at være blevet jappet igennem alt for hurtigt.
/Lars
|
Skrevet den: 21-Januar-2012 kl. 19:02
Alle berørte selskaber blev informeret om høringen den 27/10-2011: https://www.borger.dk/Lovgivning/Hoeringsportalen/Sider/Fakta.aspx?hpid=2146002896
Som det fremgår af høringsbrevet så modtog YouSee også brevet.
Men det bliver først rigtig godt når man læser svaret fra Morten Bull/ YouSee: https://www.borger.dk/Lovgivning/Hoeringsportalen/dl.aspx?hpid=31179
Men tilbage til emnet: Lars, hvornår viser I, at I er et uafhænigt medie, som TØR skrive kritisk artikler?
Jeg spørger lige igen: Hvorfor forsøger I bevidst at holde denne sag hemmelig? Hvorfor må
læserne på recordere.dk ikke få at vide, at de nye regionale TV-kanaler
ikke bliver udsendt i HD, som loven siger?
|
Skrevet den: 21-Januar-2012 kl. 19:27
Johnny.
Nu stopper du altså. Vi holder ingenting hemmeligt. Havde vi gjort det havde du nok været banned fra forum og kommentartråd for længst.
Kør nu din sag igennem de instanser du har sat igang i, og stop med dine tomme og grundløse anklager imod recordere.dk.
------------- Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
Skrevet den: 21-Januar-2012 kl. 19:57
hummelmose skrev:
Johnny.
Nu stopper du altså. Vi holder ingenting hemmeligt. Havde vi gjort det havde du nok været banned fra forum og kommentartråd for længst.
Kør nu din sag igennem de instanser du har sat igang i, og stop med dine tomme og grundløse anklager imod recordere.dk. |
Godt - så holder jeg om med at stille kritiske spørgsmål til recordere.dks manglende omtale af sagen.
Jeg skal nok holde recordere.dk brugere informeret om sagen.
|
Skrevet den: 21-Januar-2012 kl. 20:07
Lyder godt. Vi er spændte på at høre hvordan det går.
|
Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 21-Januar-2012 kl. 20:11
evilguy skrev:
Godt - så holder jeg om med at stille kritiske spørgsmål til recordere.dks manglende omtale af sagen.
|
Tak.
------------- Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information
|
Skrevet af: CARS10
Skrevet den: 21-Januar-2012 kl. 22:00
HUSK peace and love. (sorry)
carsten
|
Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 21-Januar-2012 kl. 22:40
Jeg sendte en personlig besked til Recordere-teamet (v/Lars) den 13. jan. 2012, hvor jeg gjorde opmæksom på YouSee's manglende opfyldelse af must carry-forpligtelsen ifølge kulturministerens bekendtgørelse af 10 dec. 2011, som jeg citerede i denne tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=106513&PN=23&title=tv2-hd-dr1-hd - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=106513&PN=23&title=tv2-hd-dr1-hd s. 23.
Jeg tænkte da at det var en historie for Recordere.dk, men tager det på ingen måde ilde op at man undlod at skrive om det. Så vigtig er sagen ikke, og jeg har lige siden været forundret over den heftighed visse forum-debattører her har reageret på sagen.
YouSee og de relevante myndigheder finder selvfølgelig en løsning.
------------- Venlig hilsen, Vilhelm
|
Skrevet den: 21-Januar-2012 kl. 22:52
Hej Vilhelm. Det var faktisk din henvendelse, der gjorde vi skrev til Ib Konrad. Han ville gerne lige undersøge det, og da Lars og jeg sad i flyet hjem Las Vegas, lagde han selv et svar ind i forumet.
En ny programomlægning på YouSee's net er ikke "bare lige".
Som jeg også skrev i en tidligere tråd. Jeg personligt ville da droppe alle analoge, fjerne dubletter, og nedlægge servicekanalen der jo efter internettet er kommet til, ingen berettigelse har. Men jeg er ikke direktør eller programplanlægger i YouSee, så derfor må jeg acceptere de valg de tager, eller opsige mit abonnement hos YouSee.
Problemet for mig er bare, at jeg mener ikke at jeg får bedre kvalitet og programudvalg hos Boxer, bedre billedekvalitet hos TDC TV, og jeg kan p.t. ikke få fiber ind, så heller ikke der har jeg de muligheder.
På recordere.dk er det i orden at kritisere produkter og produkters kvalitet, men når man går efter manden og ikke efter bolden, så siger vi fra. Det har vi gjort før, og det vil vi gøre hver eneste gang nogen gør det.
Vi er faktisk meget pro debat på recordere.dk, og rigtigt mange sager og artikler er affødt ud fra debatter, men når leverandøren har svaret direkte til vores brugere, at de arbejder på det, men det ikke er "lige til", ser vi p.t. ikke mere kød på det ben.
Hvem skal betale for konsekvensen. Skal vi fjerne ESPN HD som lige er kommet til, og hvilke andre kanaler skal fjernes for at få plads til de mange regionale stationer.
Og jeg må sige som det er lige nu, ville jeg hellere have fjernet nogle HD kanaler og få bedre HD kanaler end at få flere, og endnu dårligere bitrate.
|
Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 21-Januar-2012 kl. 23:04
Jeg vil vildt gerne have alle kanaler i super HD kvalitet, men jeg har også en del kanaler jeg bare ikke vil af med og samtidig har jeg ingen lyst til at betale mere end jeg allerede gør, så rent faktisk syntes jeg det virker decideret tåbeligt at Yousee og andre SKAL levere (er det) 8 kanaler i HD.
------------- http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 21-Januar-2012 kl. 23:22
Det er fordi Yousee ikke er regionsopdelt ligesom Boxer. Hos os har vi kun én regionskanal i 4:3 sammenmast HD
|
Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 21-Januar-2012 kl. 23:24
hummelmose skrev:
Hej Vilhelm. Det var faktisk din henvendelse, der gjorde vi skrev til Ib Konrad. Han ville gerne lige undersøge det, og da Lars og jeg sad i flyet hjem Las Vegas, lagde han selv et svar ind i forumet. ... | Tak, et godt eksempel på, hvordan vi bør interagere.
Jeg har i denne tråd s. 52 forum_posts.asp?TID=104206&PN=52&title=kvaliteten-p-hdkanalerne-hos-yousee - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104206&PN=52&title=kvaliteten-p-hdkanalerne-hos-yousee
udtrykt min tilfredhed med at YouSee i de sidste par år er gået mere
aktivt ind i en dialog med deres kunder, ikke mindst via Recordere.dk.
Jeg kan kun gentage at jeg anser det for særdeles vigtigt at denne udveksling kan fortsætte.
------------- Venlig hilsen, Vilhelm
|
Skrevet af: JohnH
Skrevet den: 22-Januar-2012 kl. 00:01
Vilhelm skrev:
hummelmose skrev:
Hej Vilhelm. Det var faktisk din henvendelse, der gjorde vi skrev til Ib Konrad. Han ville gerne lige undersøge det, og da Lars og jeg sad i flyet hjem Las Vegas, lagde han selv et svar ind i forumet. ... | Tak, et godt eksempel på, hvordan vi bør interagere.
|
Hmm...jeg synes ikke rigtig hummelmoses forklaring for hvorfor Recordere.dk ikke vil skrive en artikel er god.
Jeg har stor respekt for at Ib deltager fra Yousee's side...det er rigtig godt.
Men altså selvom Ib svarer direkte i en debat, så kan der da stadig godt være behov for en artikel der opsummerer/belyser debatten. Det er altså de færreste brugere af recordere.dk der følger detaljeret med i lange debatter. OG som lige får med at nu svarer Ib altså et eller andet på en debat-tråd. Jeg tror artikler kunne være med til at skabe yderligere debat på en bedre og mere oplyst baggrund.
|
Skrevet den: 22-Januar-2012 kl. 07:50
JohnH kommer med et fremragende indlæg , som virkelig rammer sømmet på hovedet.
|
Skrevet den: 22-Januar-2012 kl. 09:56
mufcdk1974 skrev:
Jeg vil vildt gerne have alle kanaler i super HD kvalitet, men jeg har også en del kanaler jeg bare ikke vil af med og samtidig har jeg ingen lyst til at betale mere end jeg allerede gør, så rent faktisk syntes jeg det virker decideret tåbeligt at Yousee og andre SKAL levere (er det) 8 kanaler i HD.
|
Èn - YouSee er forpligtet til at levere èn regional TV-station i deres kabel anlæg.
Denne ene station er selvfølgelig afhængig af, hvor i landet du bor, men YouSee er kun forpligtet til at udsende én regional TV-station pr. område. At der så er otte forskellige regioner, det er ikke anderledes end der er otte regionale "græsrods" TV-stationer.
Den med de otte TV-stationer som fulder tre MUX og gud ved hvor mange Mbit/s kapacitet, det er en af YouSees både at blæse sagen op på.
Men den diskussion kan vi tage i den anden tråd, og så holde os til det til emnet i denne tråd; Hvorfor skriver Recordere.dk ikke om YouSees lovbrud?
|
Skrevet den: 22-Januar-2012 kl. 10:27
Evilguy.
Nu svarer vi dig så sidste gang, fordi svaret er og bliver det samme :-)
Vi skriver ikke om det, fordi vi p.t. ikke mener det er en historie. YouSee sender regionerne p.t. i SD, og er blevet pålagt at gøre det i HD.
Regionerne selv sender stadig primært ud i opscaleret SD, hvilket du også kan se, hvis du smider en Boxer antenne på, og ser det signal de sender ud i DTT.
Hvis YouSee slet ikke sendte regionerne, så var der en historie som var værd at bringe.
Som vi også har skrevet tidligere, så ved vi at YouSee sidder og bider sig i læberne, og forbander at det skete så tæt på programomlægningen. Men en artikel der hedder "YouSee bider sig i læberne", er ikke interessant.
Til gengæld har vi ladet vores brugere i en sober tone have dialog med YouSee, så de kunne danne deres egen mening og faktisk både få svar og indrømmelser.
Sker der det at YouSee melder ud. Vi gider ikke finde pladsen til regionerne i HD, så er det en anden situation. Det har YouSee endnu ikke gjort, og vi ved at de knokler på at finde pladsen.
Så Recordere.dk bringer ikke historien i artikel form (Vi kan vel blive enige om at den står på forsiden flere gange i vores debat top lister ) fordi, vi ikke mener det er en historie for vores brugere nu.
|
Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 22-Januar-2012 kl. 10:37
Brugeren "reslfj" har i ét eller andet indlæg skrevet, at DVB C2-standarden frigives senere i år. Kunne det tænkes, at YouSee ville anvende denne nye standard til at sende Regionerne i HD, da der så bliver en større kapacitet? Eller vil de hellere anvende den til 3D-TV?
|
Skrevet den: 22-Januar-2012 kl. 10:47
turbo2 skrev:
Brugeren "reslfj" har i ét eller andet indlæg skrevet, at DVB C2-standarden frigives senere i år. Kunne det tænkes, at YouSee ville anvende denne nye standard til at sende Regionerne i HD, da der så bliver en større kapacitet? Eller vil de hellere anvende den til 3D-TV? |
Nu skal vi nok ikke køre flere emner i samme tråd.
Men DVB-C2 standarden kommer nok ikke til at spille en rolle de første 2-3 år, fordi der p.t. ikke sælges mange apparater med DVB-C2.
|
Skrevet den: 22-Januar-2012 kl. 11:13
hummelmose skrev:
Vi skriver ikke om det, fordi vi p.t. ikke mener det er en historie
|
Det er også fair nok; I har fortaget et bevist fravalg, og jeg respekterer selvfølgelig den beslutning, selvom jeg er meget uenig i jeres begrundelser.
Jeg accepterer, at diskussionen omkring Recordere.dks redaktionelle linje er lukket.
|
Skrevet den: 22-Januar-2012 kl. 11:15
Så må du slette indlægget, eller flytte det over til emnet "Kvaliteten på HD-kanalerne hos YouSee".
|
Skrevet af: JohnH
Skrevet den: 22-Januar-2012 kl. 11:27
hummelmose skrev:
Så Recordere.dk bringer ikke historien i artikel form (Vi kan vel blive enige om at den står på forsiden flere gange i vores debat top lister ) fordi, vi ikke mener det er en historie for vores brugere nu.
|
Hvis vi nu prøver at bringe debatten op på et generelt niveau hvis det er ok?
Nu har du ikke kommenteret på min kommentar (men det kan jo være det kommer), så kan man også betragte kommentaren fra en general vinkel.
Jeg tror det generelt kunne være godt hvis recordere.dk en gang i mellem kom med artikler der kunne belyse eller summere "hot topics" i debatten. Som jeg skriver en den forrige kommentar så er der altså mange brugere som ikke nødvendigvis sidder og nærlæser de ofte meget lange tråde om et givet emne. Ofte præges disse debatter også af kommentarer fra folk som tydeligvis ikke har læst hele tråden. Og hvem kan bebrejde dem at de ikke lige har fanget kommentaren fra Ib Konrad på side 13.
|
Skrevet den: 22-Januar-2012 kl. 13:11
Hej JohnH.
Vi bringer ofte nyheder der vokser ud af debatten. Og vi ville også bringe denne her, hvis vi som redaktion mente der var kød på den. Men her skal komme en åben invitation til dig og Johnny.
Åben Invitiation
Recordere.dk bringer med glæde klummer i det redaktionelle områder, der kan skabe debat, så hvis i har noget på hjertet, så skriv et redaktionel indlæg (uden personangreb), så skal recordere.dk gerne bringe det på forsiden. Vi forbeholder os naturligvis rettigheden til at vurdere indholdet inden vi bringer det.
Recordere.dk er altid på kig efter skribenter, der har lyst til at bringe nyheder og redaktionel indhold med mening.
Venlig hilsen
Jens.
|
Skrevet den: 22-Januar-2012 kl. 14:06
hummelmose skrev:
Hej JohnH.
Vi bringer ofte nyheder der vokser ud af debatten. Og vi ville også bringe denne her, hvis vi som redaktion mente der var kød på den. Men her skal komme en åben invitation til dig og Johnny.
Åben Invitiation
Recordere.dk bringer med glæde klummer i det redaktionelle områder, der kan skabe debat, så hvis i har noget på hjertet, så skriv et redaktionel indlæg (uden personangreb), så skal recordere.dk gerne bringe det på forsiden. Vi forbeholder os naturligvis rettigheden til at vurdere indholdet inden vi bringer det.
Recordere.dk er altid på kig efter skribenter, der har lyst til at bringe nyheder og redaktionel indhold med mening.
Venlig hilsen
Jens.
|
Det var da rart - jeg har flere gange tilbudt at lave en citat-artikel (baseret på FPN.dks gennemgang).
Men hvis jeg kun kan skrive et partsindlæg, der lægger op til debat, så gør jeg det gerne. Jeg er jo desværre officielt part i sagen, så min gennemgang kan jo desværre ikke blive helt neutral.
Jeg vil gerne et stykke tekst om denne sag - og denne ene gang bliver det uden beregning.
|
Skrevet den: 22-Januar-2012 kl. 15:20
Uden beregning. Du er godt nok blåøjet hvis du tror vi andre får løn
|
Skrevet den: 22-Januar-2012 kl. 15:39
hummelmose skrev:
Uden beregning. Du er godt nok blåøjet hvis du tror vi andre får løn |
Blåøjet? Nej - Jeg plejer blot at få løn for mit arbejde
At recordere.dks skribenter ikke får løn for deres indsats er en anden diskussion, men det kan vi tage over PM. Det er et spørgsmål om, hvordan man vælger at drive et kommercielt internetmedie, men den diskussion skal vi ikke ind på her. Jeg har jo allerede opbrugt min kvote af kritik for denne og næste uge.
Jeg arbejder på sagen.
|
Skrevet den: 23-Januar-2012 kl. 15:27
Så vil jeg gerne lige opsummere. Indtil videre har nyheden om YouSees manglende HD kanal være omtalt på:
FPN.dk: http://fpn.dk/digitalt/tv_foto/article2662695.ece Tvnyt.dk: http://tvnyt.com/artikel/default.asp?id=19891 Digital.tv: http://digitalt.tv/yousee-leverer-kun-regionalkanaler-i-sd-oplosning/ Avisen.dk: http://avisen.dk/yousee-kunder-snydes-for-nye-hd-kanaler_158885.aspx
|
Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 17:04
evilguy skrev:
Så vil jeg gerne lige opsummere. Indtil videre har nyheden om YouSees manglende HD kanal være omtalt på:
FPN.dk: http://fpn.dk/digitalt/tv_foto/article2662695.ece - http://fpn.dk/digitalt/tv_foto/article2662695.ece Tvnyt.dk: http://tvnyt.com/artikel/default.asp?id=19891 - http://tvnyt.com/artikel/default.asp?id=19891 Digital.tv: http://digitalt.tv/yousee-leverer-kun-regionalkanaler-i-sd-oplosning/ - http://digitalt.tv/yousee-leverer-kun-regionalkanaler-i-sd-oplosning/ Avisen.dk: http://avisen.dk/yousee-kunder-snydes-for-nye-hd-kanaler_158885.aspx - http://avisen.dk/yousee-kunder-snydes-for-nye-hd-kanaler_158885.aspx
|
Og for at gøre det nemt, så er linkene ovenover gjort aktive...
|
Skrevet den: 25-Januar-2012 kl. 10:06
Så blev "nyheden" pludselig relevant for Recordere.dk alligevel: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=6237&zoneid=5
Men det var selvfølgelig først efter YouSee havde fundet en løsning på problemet, at "nyheden" kom på recordere.dk og efter at undertegnede havde skrevet et læserbrev og utallige andre medier havde skrevet historien.
Men så kunne Recordere.dk så ENDELIG få en positiv vinkel på sagen, og så kan de alligevel godt skrive en artikel om sagen... TILFØJELSE: Det er så ikke engang en artikel - det er bare pressemeddelsen fra YouSee man har sat ind op siden.
Forøvrigt sjovt at Recordere.dk kan publisere historien før YouSee har udsendt en pressemeddelelse omkring sagen. Pressemeddelelsen blev udsendt 10.06 og pressemeddelelsen lå online på recordere.dk før resten af medierne fik pressemeddelelsen.
|
Skrevet den: 25-Januar-2012 kl. 10:17
evilguy skrev:
Forøvrigt sjovt at Recordere.dk kan publisere historien før YouSee har udsendt en pressemeddelelse omkring sagen. Pressemeddelelsen blev udsendt 10.06 og pressemeddelelsen lå online på recordere.dk før resten af medierne fik pressemeddelelsen. |
Jeg har skrevet flere gange, at vi ikke anså det som en nyhed at YouSee endnu ikke var klar med regionerne i HD, forløbet op til d. 11. januar taget i betragtning. Vi anså det vitterligt ikke som "nyhed nok".
Men at vi gerne ville bringe dit læserbrev som et debat-oplæg, hvad vi jo gjorde.
Nyheden om at regionerne nu kommer i HD på YouSee er derimod reel nok, og den havde vi bragt uanset om der havde været en debat eller ej. Men nu hvor debatten har været der, er den jo blevet endnu mere reel
Pressemeddelelsen fra YouSee ER udsendt!
/Lars
|
Skrevet den: 25-Januar-2012 kl. 11:19
Lars skrev:
Nyheden om at regionerne nu kommer i HD på YouSee er derimod reel nok, og den havde vi bragt uanset om der havde været en debat eller ej. Men nu hvor debatten har været der, er den jo blevet endnu mere reel
|
Jeg ska lige forstå den her rigtig: Det var ingen nyhed da YouSee overtrådte loven og udsendte de regionale kanaler i SD. Men når YouSee så begynder at sende selv samme kanaler i HD og derved overholde loven, så er det pludselig en nyhed?
Altså lidt ligesom når Iran laver atombomer, så er det ikke en historie man skal dække, men når USA bomber selv samme anlæg, så er det pludselig en historie?
|
Skrevet den: 25-Januar-2012 kl. 11:41
Kære Johnny.
Vi lader dig få det sidste ord. For uanset hvad vi svarer så er du ikke stillet tilfreds.
Vi har allerede svaret dig så mange gange på så mange forskellige måder med samme indhold, og hvis du ikke har forstået vores svar endnu, tror vi ikke du forstår det.
Dine injurierende holdning imod redaktionen som du har ladet skinne igennem flere gange er vi sådan set ret ligeglade med. Recordere.dk har ingen interesser i YouSee, og YouSee har ingen interesser i Recordere.dk, så er den ikke længere.
Recordere.dk vælger helt selv, hvad vi vil bringe i den redaktionelle del, ligesom vores brugere helt selv vælger hvad de vil bringe til torvs i forumet. De to ting har ikke en 1:1 binding i det redaktionelle arbejde.
Vi glæder os stadig til at følge din retssag, hvis du da går videre med den.
|
Skrevet den: 25-Januar-2012 kl. 12:06
evilguy skrev:
Jeg ska lige forstå den her rigtig: Det var ingen nyhed da YouSee overtrådte loven og udsendte de regionale kanaler i SD. |
Når man redigerer et stort dansk magasin som recordere.dk er blevet, så kører alverdens emner dagligt igennem en stor si. En masse falder fra, og tilbage står de nyheder som vi vælger at prioritere.
Vi så ikke den skandale som du så. Jeg kaldte det ligefrem en storm i et glas vand. Dette fordi det hele endnu er meget nyt, selv ikke dem der skal levere indholdet til HD-kanalerne er ikke rigtigt klar endnu.
Vi er et tech-medie, og selvom vi også berører jura og forbrugerstof (som dette falder ind under) ind imellem, så fandt vi det ikke en nyhed værd at YouSee var blevet teknisk forsinket også.
Det kan du være dybt uenig i, men det var nu engang vores prioritet.
Når lokalpatrioten fra det vestjyske, der elsker TV/Midt-Vest, tager de juridiske briller på, så ser verden måske anderledes ud. Eller hvis synnejyden fra Bolbro havde set frem til ringridning i HD, og blev skuffet over at de endnu ikke var klar, så ser verden måske også anderledes ud.
Men set herfra i bagklogskabens klare lys ville vi ikke gøre det om. Dette var først og fremmest et emne for community-delen af recordere.dk, hvor engagerede bruger som dig selv kunne komme til orde her i forummet og ytre sig.
/Lars
|
Skrevet den: 25-Januar-2012 kl. 12:13
hummelmose skrev:
Kære Johnny.
Vi lader dig få det sidste ord. For uanset hvad vi svarer så er du ikke stillet tilfreds.
Vi har allerede svaret dig så mange gange på så mange forskellige måder med samme indhold, og hvis du ikke har forstået vores svar endnu, tror vi ikke du forstår det.
Dine injurierende holdning imod redaktionen som du har ladet skinne igennem flere gange er vi sådan set ret ligeglade med. Recordere.dk har ingen interesser i YouSee, og YouSee har ingen interesser i Recordere.dk, så er den ikke længere.
Recordere.dk vælger helt selv, hvad vi vil bringe i den redaktionelle del, ligesom vores brugere helt selv vælger hvad de vil bringe til torvs i forumet. De to ting har ikke en 1:1 binding i det redaktionelle arbejde.
Vi glæder os stadig til at følge din retssag, hvis du da går videre med den. |
Jamen, så vil jeg tage det sidste ord, og spørge helt konkret hvor jeg kommer med injurier?
Ja, jeg ved godt du skriver "injurierende holdninger", men det er der ikke noget der hedder. Der er noget der hedder "holdninger", men man kan altså ikke have en "injurierende holdninger". Man kan have en holdning selvom man taler imod bedrevidende, men det har ikke noget med injurier at gøre.
Man kan have en anden mening tingen, men bare fordi jeg mener, at Recordere.dk render fra jeres ansvar som medie, det er ikke det samme som en æreskrænkelse af hverken navngivne personer eller recordere.dk
Og så vil jeg lige nævne at jeg har klaget til Kulturministeriet.-Det er ikke det samme som en retssag... faktisk meget langt fra.
|
Skrevet af: Roland
Skrevet den: 26-Januar-2012 kl. 02:05
Gaaaaaab !! Nu ka' der vist ikke tærskes mere langhalm over dette emne. Holy Moses.
------------- Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
|
|