Print side | Luk vindue

Fortrydelses sag, Føniks Computer

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=107214
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 01:23


Emne: Fortrydelses sag, Føniks Computer
Skrevet af: Sploink
Emne: Fortrydelses sag, Føniks Computer
Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 12:21
Jeg har d 28-12-2011 fået færdigbehandlet en retursag, hvor de ville overføre pengene til min konto.

Skriver til dem d 09-01-2012 for at høre hvad der sker, da de stadig ikke har returneret pengene. De skriver tilbage 

"Grundet en enorm travlhed i julemåneden samt en masse returneringer i forbindelse med dette,  er kontooverførsler til retursager indleveret i slutningen af december 2011, først blevet afsluttet i løbet af uge 1. Altså senest d. 06/01-2012"


Det er jo fair nok og jeg tænker pengene burde være lige på trapperne. Men næh nej. Idag d 24-01-2012 er der stadig ikke gået penge ind på min konto, og de har ikke svaret på min mail jeg skrev til dem for 4 dage siden. 
Nu har jeg skrevet til dem igen, og jeg afventer svar.

Kan jeg gå i banken og kræve pengene overført, eller gå til politiet fordi de tilbageholder penge som ikke er deres ? Smile
Det er meget belastende at de har så latterlig service



Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 12:46
Argh! Det er sq for dårligt. Har du ikke mulighed for at komme ind til dem face to face i butikken i Kbhv?


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 12:50
Kan man ikke sende en rykker, hvor man skriver at man forventer pengene overført indenfor en uge og derefter løber der rykkergebyr på 150kr oveni samt renter og efter yderligere x antal uger er der atter rykkergebyr på 150kr osv - det mener jeg faktisk er lovligt og efter reglerne.


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 12:51
Jo jeg har mulighed for at tage derind. Mener bare ikke det burde være nødvendigt Smile

Men det kan det jo blive, hvis de ikke er gået ind ved udgangen af denne mdr


Skrevet af: db89
Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 12:53
Hvis du har betalt med betalingskort så kontakt din bank og lav en indsigelse for at få dem til at trække pengene retur, det kræver dog at du vedlægger al kommunikation med forhandleren osv. Er dog ikke sikker på om man kan gøre det hvis man har anvendt Dankort.

-------------
Hold jer fra simplyelectronics.net


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 12:58
De skriver på deres hjemmeside:
 
Føniks A/S returnerer beløbet inden 30 dage i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens § 21 stk. 3 og 4.
 
Så mon ikke, at de på vej inden for nogle dage.
Med mindre, at de på vej til at gå konkurs, så glem alt om at gå i banken eller til Politi'et - ellers vil du bare gøre dig selv til grin.


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 13:14
Det fandt jeg også ud af nu. Men hvorfor skal man selv undersøge det ?  Det skriver man vel til kunden når de er igang med at behandle ens sag



Skrevet af: db89
Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 13:17
Har du ellers prøvet at ringe til dem? Flere steder kommer kunderne som ringer vist før i "køen" i forhold til mails.

-------------
Hold jer fra simplyelectronics.net


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 13:23
Oprettede en tråd på HWT. Og der kom der respons fra dem. Nu må vi se Smile


Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 13:50
Hvorfor ringer du ikke bare? Så vil problemet sikkert løse sig hurtigt.

-------------
mvh Christian


Skrevet af: M-P-A
Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 13:54
Havde en lignende sag med cinemagic hvor jeg havde bestilt lidt pc grej.

Jeg bestilte en vare under forudsætning af deres hjemmeside som fortalte mig at produktet var på lager og jeg kunne have det leveret om 1-3 dage, jeg fik ordre bekræftigelse og regnede med en opdatering på ordren i løbet af dagen eller næste dag, den opdatering kom aldrig og jeg tjekkede op deres hjemmeside igen som nu meddelte at varen første kom på lager ca 1mdr efter.

Dette forstod jeg intet af da varen var på lager da jeg bestilte og jeg skrev nu en mail til dem hvori jeg spurgte om de havde produktet hjemme eller ej, hvis de ikke havde varen hjemme så skulle de bare slette min bestilling.

Jeg får et svar tilbage om at varen ikke er på lager, og går derfor ud fra at min bestilling bliver slettet, desværre beslutter butikken at de alligevel vil afsende varen til mig 1 mdr efter at jeg har afbestilt, og dermed hæver de også uretmæssigt et beløb.

Dette beløb er de 1½ mdr om at tilbagebetale, og de rykker først rigtig på sig da de bliver kontaktet at en fra E-mærket som jeg skrev til i mangel på respons fra firmaet.

Det lidt sjove er at den interne gang i firmaet bliver cc'et med i mailsene som jeg får tilbage fra cinemagic - jeg ryger rundt i 3 forskellige afdelinger og får de interne kommentarer med i mailsene.


-------------
Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700
HTPC Xbmc:
Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx.

FilServer/
xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red


Skrevet af: Just Curious
Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 20:07
Du kan da også bare prøve at lægge et indlæg ind på 

www.trustpilot.dk
 
Det plejer temmelig tit at have en forbavsende gavnlig og positiv effekt på ligeglade firmaer Evil Smile .


-------------
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W


Skrevet af: Just Curious
Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 20:16
Ja det skal man så ikke gøre alligevel !! der er allerede hele 471 indlæg så det bedste er sikkert at tage derind og "slå i bordet".

Sorry. 


-------------
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W


Skrevet af: Fnulder
Skrevet den: 25-Januar-2012 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Jo jeg har mulighed for at tage derind. Mener bare ikke det burde være nødvendigt Smile

Men det kan det jo blive, hvis de ikke er gået ind ved udgangen af denne mdr
Heller tage kontakten til butikken før du begynder at hænge dem ud herinde. Som en anden skrev har de faktisk indtil videre ikke brudt nogen love eller gjort andet ulovligt. 




Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 25-Januar-2012 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af Fnulder Fnulder skrev:

Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Jo jeg har mulighed for at tage derind. Mener bare ikke det burde være nødvendigt Smile

Men det kan det jo blive, hvis de ikke er gået ind ved udgangen af denne mdr
Heller tage kontakten til butikken før du begynder at hænge dem ud herinde. Som en anden skrev har de faktisk indtil videre ikke brudt nogen love eller gjort andet ulovligt. 



Har jo netop prøvet at tage kontakt til dem, hvor de ikke har svaret på mail. Men nu er jeg kommet i kontakt med dem, og afventer hvad de siger.


Skrevet af: Roland
Skrevet den: 26-Januar-2012 kl. 19:59
Håber det ender ud i noget godt. Handler aldrig mere hos dem, efter en lignende episode jeg havde med Føniks Computer for nogle år siden. Magen til slendrian og mangel på god service, skal man s.. lede længe efter !

-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 26-Januar-2012 kl. 20:21
Jeg returnerede en defekt vare til Føniks, og skulle bare have en ny tilsendt. Den var i restordre og jeg fik valget mellem at vente på at varen kom på lager igen eller at få pengene tilbage.
Jeg valgte det sidste og pengene var på min konto efter 4-5 dage.


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 27-Januar-2012 kl. 09:33
Pengene er gået ind. Der var tale om en tastefejl fra bogføren af Smile




Print side | Luk vindue