Print side | Luk vindue

Dvb subtitles, must carry kanaler yousee ?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=107277
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 06:40

Emne: Dvb subtitles, must carry kanaler yousee ?
Skrevet af: tk
Emne: Dvb subtitles, must carry kanaler yousee ?
Skrevet den: 25-Januar-2012 kl. 21:27
Hej

Kan se der har været en del skriveri ved.r format på must carry kanaler fra yousee,
blandt andet bitrate på DRHD og nu sidst regional HD kanaler og flere gange henvises
til nogle regler der skal overholdes og yousee har derefter sendt eller vil sende i dette
format som regler foreskriver.

Hvad siger disse regler ved.r dvb subtitles på must carry kanaler, skal kabel kunder ikke
have samme mulighed for at slå tekster fra på must carry kanaler, som man kan på dvb-t
signal fra DR ?

Nu er det sådan at yousee brænder tekster fast så de ikke kan slåes fra.

Mvh tk

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 25-Januar-2012 kl. 21:35

Det var et spørgsmål jeg stillede direkte til You See her først på måneden, og der blev svaret at det blev leveret med undetekster, og man har ikke planer om at ændre på det.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Letten
Skrevet den: 26-Januar-2012 kl. 12:06
Mon der er nogle regler på området? Jeg har også været irriteret af at man ikke havde valgmuligheden. Hos Waoo IPTV kan det også slås fra på flere kanaler. Dertil står de også knivskarpt, hvor de hos yousee lider under komprimering.

Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 26-Januar-2012 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Mon der er nogle regler på området? ......

Det er måske et sted, hvor et høringssvar - i rette tid - kunne have haft en vis virkning.
Man kunne meget vel have foreslået, at
"Must carry kanaler skal desuden fremføres med DVB subtitles, hvor disse er tilgængelige."

Så ved jeg ikke, hvor mange  billige DVB-C bokse, der vil komme i problemer med DVB subtitles.  Men personligt har jeg slet ingen 'Trabant' tolerance, så jeg ville blot straks returnere enhver boks der fejlede  og kræve alle pengene retur.

Lars  Smile 

-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.

Skrevet af: Eagle Eye
Skrevet den: 27-Februar-2012 kl. 23:27
    Bonjour à tous.

Er der stemning for at lægge pres på YouSee for at få DVB undertekster på deres udsendelser?  Jeg så gerne at dette firma blev lidt mere apt i deres håndtering af tekniske spørgsmål!  Det forekommer mig usandsynligt at France2 ikke udsender en "Clean feed".  Jeg vedhefter et svar jeg har fået fra kundeservice:

Hej Eagle Eye.

Tak for din mail.

Når underteksterne er brændt ind i udsendelsen, kan YouSee desværre ikke gøre noget for at ændre det og det vil derfor ikke være muligt at slå underteksterne fra. Vi sender signalet videre som vi modtager det fra tv-stationen.

Hvis du har yderligere spørgsmål, er du velkommen til at besvare denne e-mail eller kontakte os på telefonnummer 80 80 40 50.

Venlig hilsen

Crista Pedersen

YouSee Support
Følg os på Facebook og Twitter:

Emne: Tv

Besked fra kunden:

Hej YouSee.

Jeg har for nyligt fået abonnement på 4 kodede kanaler i jeres kabelnet. Det drejer sig om blandt andet Fransk TV2. Jeg så en udsendelse i lørdags, og udsendelsen var live tekstet. Det var meget generende at se de undertekster i bunden af billedet, så jeg prøvede at se om jeg kunde slå dem fra. Men det kunde jeg ikke. Teksterne var "brændt ind" i billedet. Jeg var under det indtryk at her ved overgangen til digital TV ville dette problem være løst, men her har vi en sag hvor alt er ved det gamle. Kan jeg bede jer om at få teknisk afdeling til at løse dette problem så man kan slå undertekster fra.

På forhånd tak.

Eagle Eye

Crista Pedersen
Kunderådgiver
Tv support, YOT

Teglholmsgade 1
0900 København C
Telefon: 80804050
Mail: tvsupport@yousee.dk

Skrevet af: michael9000
Skrevet den: 27-Februar-2012 kl. 23:33
Jeg lider under samme problem, men er på Stofa. Gad vide om de siger det samme som YS...

Skrevet af: tk
Skrevet den: 28-Februar-2012 kl. 11:11
Hej

Har selv klaget over manglende dvb-c undertekster på DR og TV2 og fået følgende svar,
at Yousee modtager Signal direkte fra DR og TV2 og ikke fra Dvb-t, så det er Yousee der
har valg signal med brændte undertekster og det vil være alt for dyrt for Yousee at lave
Dvb-c undertekster.
Har også fået oplyst at der vil gå mindst et år inder De vil se på det igen.

Et andet sted på nettet har jeg læst svar på spørgsmål ved.r Dvb-c undertekster, at
Yousee ikke fik ret mange klager over dette så det havde De ikke tænk sig at ændre på.
Så det er et pris spørgsmål for Yousee og mangel på klager over problem.

Så vejen frem er nok at sende klager hvis man ønsker Dvb-c undertekster, så Yousee
kan se det er et problem.

Mvh tk

Skrevet af: Letten
Skrevet den: 28-Februar-2012 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af tk tk skrev:

Hej

Har selv klaget over manglende dvb-c undertekster på DR og TV2 og fået følgende svar,
at Yousee modtager Signal direkte fra DR og TV2 og ikke fra Dvb-t, så det er Yousee der
har valg signal med brændte undertekster og det vil være alt for dyrt for Yousee at lave
Dvb-c undertekster.

Et andet sted på nettet har jeg læst svar på spørgsmål ved.r Dvb-c undertekster, at
Yousee ikke fik ret mange klager over dette så det havde De ikke tænk sig at ændre på.

Så vejen frem er nok at sende klager hvis man ønsker Dvb-c undertekster, så Yousee

Mvh tk

Det lader desværre til at være sådan Yousee opfører sig: Gennemfør ændring og se om nogen klager. Hvis der ikke er mange klager var det en god ændring.

Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 28-Februar-2012 kl. 11:36

Oprindeligt skrevet af tk tk skrev:

Hej

Dvb-c undertekster.

Mvh tk

Det lader desværre til at være sådan Yousee opfører sig: Gennemfør ændring og se om nogen klager. Hvis der ikke er mange klager var det en god ændring.

Hvad skal de ellers gøre? Sende det til afstemning?

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 28-Februar-2012 kl. 11:49

Mon der er nogle regler på området? Jeg har også været irriteret af at man ikke havde valgmuligheden. Hos Waoo IPTV kan det også slås fra på flere kanaler.

Også på DR1 og TV 2?

Jvf. en artikel på Digitalt.tv så kører Canal Digital, Stofa og YouSee med faste undertekster. Waoo er ikke nævnt, men kører de ikke med samme signal som Canal Digital?

Skrevet af: Pony65
Skrevet den: 28-Februar-2012 kl. 11:50
Jeg vil gerne være med til at "lægge pres" på Yousee med de undertekster.

Har selv en dialog i gang med dem om samme problem, men har ikke fået svar på mine spørgsmål.

Har fået nogle pæne svar tilbage, om at de har modtaget mit ønske og det er sendt videre til den tekniske afdeling. 

Print side | Luk vindue