Print side | Luk vindue

Boxer elendige signal

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=107462
Udskrevet den: 23-Maj-2024 kl. 15:45


Emne: Boxer elendige signal
Skrevet af: spmo
Emne: Boxer elendige signal
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 01:09
Nå, Boxer er nok ved at drukne i klager over deres elendige signal, efter de også har fået DR1 & TV2 over på det ubrugelige MPEG 4.
 
Jeg har nu siden 17-01 forsøgt at få dem i tale med ikke mindre en fire mail's, den sidste her til aften,
og det er endnu ikke lykkedes at få et svar.
 
Iøvrigt, fik jeg første gang et autosvar på at de ville vende tilbage indenfor 3 hverdage. Det er så steget til 5 hverdage og den sidste min mail fra her til aften, siger man nu 7 hverdage. Dvs. man skal nu bruge 1,5 uge til at besvarer en simpel henvendelse, om hvorfor deres elendige signal pixlerer så meget som det gør.
Det er helt og aldeles ukseptabelt.
 
Jeg medsendte også et par billeder til dem, så de kunne se hvad jeg tumler med til daglig. Bemærk at der kun er 10 sec. mellem de to billeder (begge billeder er fra LYKKELIG i går aftes).
 
Søren
 
 
 



Svar:
Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 01:53
Oprindeligt skrevet af spmo spmo skrev:

Nå, Boxer er nok ved at drukne i klager over deres elendige signal, efter de også har fået DR1 & TV2 over på det ubrugelige MPEG 4....


Dine billeder er fra DR og DR har intet at gøre med Boxer.  Du skal da ikke klage til Boxer når du har problemer med DR.  Se  http://digi-tv.dk/ - http://digi-tv.dk/  

Det ser mest ud til, at du har et alt for dårlig signal.  Men det kan ikke helt udelukkes, at din modtager har en fejl eller ikke er software opdateret.  Endeligt kan der  i enkelte tilfælde være tale om dårligt skærmede kabler.

Måske skulle du prøve at låne en boks af et andet fabrikat, og prøve om det giver et bedre resultat.  Har du talt med naboerne og set på deres antenner og modtagere ?

Udgangspunktet er en tagantenne med mindst  10 gange egen-forstærkning og monteret 10 m over jorden.  Den skal være rettet mod senderen og have rimeligt frit udsyn til senderen.

Du kan finde senderene og et estimat for dækningen her http://www.dr.dk/OmDR/Modtagelse/20091020090909.htm - http://www.dr.dk/OmDR/Modtagelse/20091020090909.htm   
Vælg indendørs på siden, så kan du se om du forventes at være i et område med svagt signal.

 
Lars  Smile



-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 06:07
Oprindeligt skrevet af spmo spmo skrev:

Nå, Boxer er nok ved at drukne i klager over deres elendige signal, efter de også har fået DR1 & TV2 over på det ubrugelige MPEG 4.


Boxer har intet med DR1 og 2 at gøre. Mpeg4 er ikke ubrugeligt.


Oprindeligt skrevet af spmo spmo skrev:

Dvs. man skal nu bruge 1,5 uge til at besvarer en simpel henvendelse, om hvorfor deres elendige signal pixlerer så meget som det gør.


De har nok lidt svært ved at svare på, hvorfor du hhar fejl på en transmission de ikke står for.

Oprindeligt skrevet af spmo spmo skrev:

Jeg medsendte også et par billeder til dem, så de kunne se hvad jeg tumler med til daglig. Bemærk at der kun er 10 sec. mellem de to billeder (begge billeder er fra LYKKELIG i går aftes).


De billeder der er en fejl internt hos dig. Jeg modtager selv "DR-pakken" via antenne (mpeg4) og ser aldrig det der.

For øvrigt hedder serien ikke Lykke (uden "lig" til sidst)?


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Infinity
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 06:29
Som de andre skriver
 - Det har intet med Boxer at gøre at du har et dårligt antennesignal
 - Det er ikke Boxer der udsender DR
 - Det er ikke Boxer der ejer sende antenderne
 
Så smut du ned i Folkekirken og klag din nød dér - det viil du nok få mere ud af.
 
Eller endnu bedre Kontakt en Antenneinstallatør og få dig en ordenlig antenne, det synes du at have brug for.
 
Så dit indlæg er endnu et eksempel på: Vi sviner bare den første og bedste til i Recordere.dk's forum, så får vi det bedre med os selv.
 
Sørgerligt at folk ikke undersøger deres problem før de sviner andre til.


-------------
mvh Infinity


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 07:22
Nu må i lige tage det roligt.
Er i klar over hvor mange alm. forbrugere der ikke aner hvordan DVB-T nettet hænger sammen.
 
Hvis du bor i eget hus eller lign. ville jeg få fat i en antennemand til at gå din installation igennem.
 
Men prøv først og se på dit TVs menu eller din mudtager boxs menu om der er noget sted de kan vise signalkvalitet og/eller signalstyrke. Prøv som tidligere skrevet at låne en anden modtager, eller hvis du har et andet TV i huset om det er samme problem der.
Så ligger det i din egen installation eller antenne.
 
Bor du til leje eller andet, må du tage fat i viceværten eller boligselskabet.


-------------
SVP03


Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 08:21
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Nu må i lige tage det roligt.
Er i klar over hvor mange alm. forbrugere der ikke aner hvordan DVB-T nettet hænger sammen.
 


Nu synes jeg, at netop her er det  den første post - DER RÅBER - og ikke forsøger at give blot en minimal beskrivelse af  forholdene.

Man behøver ikke at kende til alt omkring DTT nettet for at kunne sige> "Jeg bor <ca adresse> i et/en <hus|lejlighed>, Jeg har et <xxx> fjernsyn/modtageboks, der er koblet til en <antenne> i/på stuen/loftet/udendørs...."

Det kræver ikke nogen universitetseksamen, at  give sådanne almindelige informationer.

Lars   Smile
 


-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 08:31
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Nu må i lige tage det roligt.
Er i klar over hvor mange alm. forbrugere der ikke aner hvordan DVB-T nettet hænger sammen.
 


Nu synes jeg, at netop her er det  den første post - DER RÅBER - og ikke forsøger at give blot en minimal beskrivelse af  forholdene.

Man behøver ikke at kende til alt omkring DTT nettet for at kunne sige> "Jeg bor <ca adresse> i et/en <hus|lejlighed>, Jeg har et <xxx> fjernsyn/modtageboks, der er koblet til en <antenne> i/på stuen/loftet/udendørs...."

Det kræver ikke nogen universitetseksamen, at  give sådanne almindelige informationer.

Lars   Smile
 
Nej, det første indlæg var heller ikke pænt skrevet.
Men derfor skal folk jo behandles pænt alligevel. Vi behøver jo ikke nærme os det niveau.

-------------
SVP03


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 08:49
Noget er der sket med signalet siden 11 januar, jeg får også udfald nu som jeg aldrig har haft før,
min signal styrke er 10 og signal kvalitet er 10, men efter den 11 januar kommer der udsving i signalkvaliteten, den svinger helt i bund RØD ind i mellem. jeg vil prøve at få en antenne mand ud og tjekke det. jeg har haft Boxertv siden starten og aldrig haft problemer før, jeg vil lige sige at jeg også har en box i soveværelset og der er ikke udfald, det kan være at den er stærkere en tuneren i mit PANA G20


Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 17:29
Måske er det Boxer's egen fejl, at nogle tror, at de står for at udsende DR-kanalerne: http://www.boxertv.dk/produkter/Pakker-og-priser/Kampagnetilbud/ - http://www.boxertv.dk/produkter/Pakker-og-priser/Kampagnetilbud/  


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 17:36
 
 Hvor er tvivlen, der står Med Boxer-udstyr kan du altid se alle DRs kanaler. Dersom man betaler Licens til DR, så kan det jo ikke være Boxer. At Boxer så efter sigende er Gatekepper, det er en anden sag.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: spmo
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 17:39
Jeg må nok medgi', at jeg var lidt knotten da jeg skrev mit indlæg, hvilket hovedsagelig skyldtes deres manglende svar.
Men inden i får resten af historien, var det iøvrigt lidt af en tilfældighed at de vedlagte billeder var fra DR1. Tv2 ser stortset magen til ud, samtidigt med at den er blevet rent leverpostej.
 
Nå, men tilbage til fortiden !
 
Tilbage i aug sidste år, havde jeg fat i dem, da jeg netop frygtede overgangen til mpeg4, da jeg kunne se hvad det havde gjort ved de andre kanaler (kanel 4,5,6,9 m.m.). Jeg har hele tiden været af den overbevisning om, at det boksen (i mit tilfælde Terratech), som var skyld i problemerne.
Da boxer så overbeviste mig om at det muligvis kunne være mit antenneanlæg der var problemet, og
de ydede et tilskud til kontrol, hyrede jeg så en antennemand.
 
Efter at han, i løbet af 8 (otte) timer fordelt over flere dage havde kontrollet antenne systemet, med mange forsøg b.la. fjernelse af alle mine Sveriges kanaler, blev han enig med sig selv om at anlæget ikke fejlede noget. Jeg betalte blot spidsen af en jetjager.
 
Efter dette besøg, fik jeg overtalt boxer om at sende mig en nye boks, men uheldigvis fik jeg ikke på forkant sagt til dem at jeg ikke ville have en Triax. Den der kom var så en Triax. Den blev naturligvis testet - og billedet var egentlig godt men boksen var så ufølsom at den havde fjernet ca. 80 af mine kanaler. Den kunne storset kun tage de kanaler der er tilrådighed fra Hove (ca. 6km fra hvor jeg bor).
 
Så boksen blev sendt retur, med spørgsmålet om de kunne sende mig en af de nye DVB-T2 boks. Svaret var, at det kunne de ikke da de ikke havde disse tilråde i deres regie.
Her stoppede dialog så, da jeg ikke gad mere.
 
Nu har jeg så startet op igen, da de nu har fået bokse på lager, men så svarer de IKKE. Årsagen i min
optik er da helt klart, at de siden den 11 Januar er blevet overfaldet af henvendelser fra kunder der er utilfredse med signalet.
 
Mange af problemerne kunne måske være løst på et meget tidligere tidspunkt, hvis Boxer i deres oprindelige konsept havde foræret/udleveret en boks til deres kunder og så løbende havde holdt dem opdateret eller ombyttet dem. Mig bekendt, har jeg aldrig set min modtager modtage en opdatering, selv om den søger efter dette Hver aften.
 
p.s. Jeg tror jeg har de første 7 gamle dvb-t modtagere liggende, der alle igennem tiden har haft deres begrænsninger. Derfor mener jeg det er rimeligt at bokser sponsorerer min næste, da jeg jo allerede er kunde.
 
Søren   
 
 
 
   


Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Hvor er tvivlen, der står
Med Boxer-udstyr kan du altid se alle DRs kanaler. Dersom man betaler Licens til DR, så kan det jo ikke være Boxer. At Boxer så efter sigende er Gatekepper, det er en anden sag.
 
Jeg er SELVFØLGELIG ikke i tvivl, da jeg har læst alt om det på nettet, men det kan vel være, at der er nogen, som er det, fordi de ikke har brugt ret meget tid på alt det tekniske. Nåh - men nu vil jeg så ikke tærske mere i dét!


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 18:44
Der er noget jeg ikke forstår. En antennemand måler da på signalet og hvis det er ok bruger han ikke 8 timer.


-------------
SVP03


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af spmo spmo skrev:

p.s. Jeg tror jeg har de første 7 gamle dvb-t modtagere liggende, der alle igennem tiden har haft deres begrænsninger. Derfor mener jeg det er rimeligt at bokser sponsorerer min næste, da jeg jo allerede er kunde.


Der er kun en til at betale modtagerboksen og det er kunden.

Hvis du vil "have en gratis", kommer du bare til at betale den i rater over dit abbonnement.


Klaus



-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: rigo
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 19:36
Jeg kan kun bakke op om spmo. Efter d. 11. Januar er der sket "et-eller-andet".
Hos os har signalet været fint inden omlægningen. Nu har vi også store problmer med pixikering, og ikke kun på DR. TV2 giver også problemer.
Desuden har vi problemer med tekster, der ikke passer med talen på optaget programmer. Live fungere det fint. Igen kun på DR kanalerne og TV2 ( jeg har en anden post om dette http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=106657&title=boxer-koks-i-underteksterne )
Mit signal er helt fint, og er også blevet målt, og jeg har Sagem bokse.

Og så lige en opfordring til at "tale" pænt.


Skrevet af: rigo
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 19:38
Jeg sendte Boxer en mail for 2 uger siden, og auto reply sagde 5 arbejdsdage


Skrevet af: Infinity
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 19:46
Der er noget der går helt galt i dine mails...
 
Oprindeligt skrevet af spmo spmo skrev:

Jeg må nok medgi', at jeg var lidt knotten da jeg skrev mit indlæg, hvilket hovedsagelig skyldtes deres manglende svar.
Men inden i får resten af historien, var det iøvrigt lidt af en tilfældighed at de vedlagte billeder var fra DR1. Tv2 ser stortset magen til ud, samtidigt med at den er blevet rent leverpostej.
 
Nå, men tilbage til fortiden !
 
Tilbage i aug sidste år, havde jeg fat i dem, da jeg netop frygtede overgangen til mpeg4, da jeg kunne se hvad det havde gjort ved de andre kanaler (kanel 4,5,6,9 m.m.). Jeg har hele tiden været af den overbevisning om, at det boksen (i mit tilfælde Terratech), som var skyld i problemerne.
Da boxer så overbeviste mig om at det muligvis kunne være mit antenneanlæg der var problemet, og
de ydede et tilskud til kontrol, hyrede jeg så en antennemand.
 
 
Hvis du er Boxer kunde med mere end et TV2 abonnement, kan du få et BoxerBevis, hvis du opfylder en række betingelser. Det er det du fisker efter, og det kan da også være at det er fornuftigt at de gav dig sådan et.
 
Oprindeligt skrevet af spmo spmo skrev:

Efter at han, i løbet af 8 (otte) timer fordelt over flere dage havde kontrollet antenne systemet, med mange forsøg b.la. fjernelse af alle mine Sveriges kanaler, blev han enig med sig selv om at anlæget ikke fejlede noget. Jeg betalte blot spidsen af en jetjager.
 
Milde Kineser, 8 - otte timer!!!!! Var det en fagmand ???
 
Oprindeligt skrevet af spmo spmo skrev:

Efter dette besøg, fik jeg overtalt boxer om at sende mig en nye boks, men uheldigvis fik jeg ikke på forkant sagt til dem at jeg ikke ville have en Triax. Den der kom var så en Triax. Den blev naturligvis testet - og billedet var egentlig godt men boksen var så ufølsom at den havde fjernet ca. 80 af mine kanaler. Den kunne storset kun tage de kanaler der er tilrådighed fra Hove (ca. 6km fra hvor jeg bor).
 
 
Har du mistet 80 tv-kanaler ? Kan du ikke lige nævne hvad de hedder ? Jeg tvivler totalt på at du nogen steder i Danmark kan modtage 80 tv-kanaler med antenne (ej parabol) udstyr. Den må du sku længere ud på landet med.
 
Oprindeligt skrevet af spmo spmo skrev:

Så boksen blev sendt retur, med spørgsmålet om de kunne sende mig en af de nye DVB-T2 boks. Svaret var, at det kunne de ikke da de ikke havde disse tilråde i deres regie.
Her stoppede dialog så, da jeg ikke gad mere.
 
 
Du har pt ikke noget at bruge en DVB-T2 modtager til da Boxer endnu ikke sender i HD.
Og som du kan se på Boxers hjemmeside har de et meget begrænset antal bokse, så du kan ikke selv bestemme hvilken boks, du vil have.
 
Oprindeligt skrevet af spmo spmo skrev:

Nu har jeg så startet op igen, da de nu har fået bokse på lager, men så svarer de IKKE. Årsagen i min
optik er da helt klart, at de siden den 11 Januar er blevet overfaldet af henvendelser fra kunder der er utilfredse med signalet.
 
Mange af problemerne kunne måske være løst på et meget tidligere tidspunkt, hvis Boxer i deres oprindelige konsept havde foræret/udleveret en boks til deres kunder og så løbende havde holdt dem opdateret eller ombyttet dem. Mig bekendt, har jeg aldrig set min modtager modtage en opdatering, selv om den søger efter dette Hver aften.
 
p.s. Jeg tror jeg har de første 7 gamle dvb-t modtagere liggende, der alle igennem tiden har haft deres begrænsninger. Derfor mener jeg det er rimeligt at bokser sponsorerer min næste, da jeg jo allerede er kunde.
 
 
Jeg har godt nok kørt i mange Mercedeser i gennem tiderne, men alligevel vil Mercedes ikke forære mig en, hvorfor mon?
 
Hvis du vil have dig en DVB-T2 modtager, som du pt kun kan tage SD og DR HD med, så må du selv købe den. Ellers vil vi andre der også er kunder også have en boks til 1000 kr foræret, tror du Boxer nu med 200.000 kunder har råd til det ? 
Jeg tror de får ballade nok til April, hvis de begynder at sende i HD der, med alle de kunder de lige har solgt en alm boks til. Men det må boxer jo tage sig af til den tid.
 
  
 


-------------
mvh Infinity


Skrevet af: Infinity
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Jeg kan kun bakke op om spmo. Efter d. 11. Januar er der sket "et-eller-andet".
Hos os har signalet været fint inden omlægningen. Nu har vi også store problmer med pixikering, og ikke kun på DR. TV2 giver også problemer.
 
Ja den 11 januar blev TV2 betalingskanal, det er da ikke nogen hemmelighed, og samtidig blev den flyttet fra en 'gratis frekvens' til en 'betalings frekvens'. Og Ja, du skal betale for den.
 
Hvis dit udstyr ikke kan modtage de frekvenser der udsendes på, må du have nyt modtager udstyr, fx en bedre antenne. Det er da simpelt nok.
 


-------------
mvh Infinity


Skrevet af: rigo
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 20:02
Prøv at læse indlæggene ordenligt.

Jeg kan godt se TV2. Jeg har blot problemer med pixilering - ikke hele tiden - men en gang imellem. Underteksterne passer ikke med talen på optaget programmer.


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 20:30
Det er ganske vist.
 
Der er sket noget med signalet.
 
Jeg oplever samme fejl på forskellige tunere.
 
Lige efter omlægningen frøs billedet kortvarigt i ca. 1 sekund på TV2.(Der er dog blevet længere mellem frysningerne)
 
Til tider oplever jeg også en slags ghosting. som i de gamle dage hvor fladskærmene ikke kunne følge med når der skete for meget i billedet.
 
Måske er det konverteringsfejl hos DR og TV2.
 
Måske ligger det i sendekæden.
 
Måske er Mpeg4 mere følsom overfor forstyrelser.
 
Jeg tror ikke der er noget galt med din tuner eller antenne.
 
 
 
 
 
 


Skrevet af: Hancock
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 20:30
Jeg har også oplevet kraftige pixeleringer på sidste.
Troede egentlig at det var midlertidige atmosfæriske forstyrrelser, da jeg kunne se at min signalstyrke er perfekt, men jeg fik periodisk dårlig signalkvalitet.
Det var signal/støj forholdet der faldt kraftigt, og dermed gav en meget høj bitfejl-rate.
Synderen var periodisk overstyring af min antenneforstærker pga. forbikørende bussers radiokommunikation (Tetra). Det kostede min antenneforstærker, og dermed muligheden for at se svenske kanaler. Til gengæld her jeg ikke set en eneste pixellering siden.
Måske andre også oplever dette ?


-------------
/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Jeg kan kun bakke op om spmo. Efter d. 11. Januar er der sket "et-eller-andet".
Hos os har signalet været fint inden omlægningen. Nu har vi også store problmer med pixikering, og ikke kun på DR. TV2 giver også problemer.
 
Men som andre har skrevet:
 
DR-kanalerne er ikke Boxer.
 
TV 2 er Boxer.
 
Hvis der er pixeleringer på begge, så er antenne-modtagelsen nok for dårlig generelt.
 
Løsningen må være at få en antennemand ud.
 
  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Jeg kan kun bakke op om spmo. Efter d. 11. Januar er der sket "et-eller-andet".
Hos os har signalet været fint inden omlægningen. Nu har vi også store problmer med pixikering, og ikke kun på DR. TV2 giver også problemer.
 
Men som andre har skrevet:
 
DR-kanalerne er ikke Boxer.
 
TV 2 er Boxer.
 
Hvis der er pixeleringer på begge, så er antenne-modtagelsen nok for dårlig generelt.
 
Løsningen må være at få en antennemand ud.
 
  /Lars
 
Nu lyder du som yousee.
 
Fejlen er ikke hos os, men hos dig.
 
Yousee har taget fejl alle gange.(og det er mange gange de har besøgt mig)
 
Nu har jeg Boxer af samme grund.
 
Jeg ved DR har skiftet en masse hardware i forbindelse med skiftet.
 
Der kunne jo også være problemer her.
 
Desuden er der en lang tråd om knas med undertekster på forskellige bokse efter omlægningen.
 
Boxer har åbentbart købt nyt udstyr også.
 
Jeg er ikke specialist, med det er da påfaldende at flere oplever samme fejl efter omlægningen.
 
I bedste mening.


Skrevet af: Infinity
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

 
Nu lyder du som yousee.
 
Fejlen er ikke hos os, men hos dig.
 
Yousee har taget fejl alle gange.(og det er mange gange de har besøgt mig)
 
Nu har jeg Boxer af samme grund.
 
Jeg ved DR har skiftet en masse hardware i forbindelse med skiftet.
 
Der kunne jo også være problemer her.
 
Jeg er ikke specialist, med det er da påfaldende at flere oplever samme fejl efter omlægningen.
 
I bedste mening.
 
Og alle de mange DR og TV2 kunder der ikke har problemer, det skyldes.....
 
.... selvfølgelig at BoxerTV og YouSee, og vel også Stofa sender defekte signaler til Recordere.dk's brugere og fine signaler til mig og resten af landets tv seerere.
 


-------------
mvh Infinity


Skrevet af: rigo
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 21:04
Læs nu hvad jeg skriver. Jeg H A R fået målt mit signal.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg ved DR har skiftet en masse hardware i forbindelse med skiftet.
 
Der kunne jo også være problemer her.
 
Jeg er ikke specialist, med det er da påfaldende at flere oplever samme fejl efter omlægningen.
 
I bedste mening.


Lad os antage at DR har en fejl, i så ville jeg også se det. Jeg oplever ikke pixeleringer.

Min kone så Lykke søndag aften, jeg lige spurgt hende om hun oplevede pixeleringer og vist hende billedet her fra tråden. Hun afviser på det kraftigste at der var pixeleringer søndag aften.

Klaus
Med en skod antenneinstallation, men som også godt ved at når visse lamper tænes og slukkes på førstedagen af hans hus, så stopper billedet lige et kort sekund. Men sådan har det været lige siden vi startede på digital tv.

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Læs nu hvad jeg skriver. Jeg H A R fået målt mit signal.


Og du har signal nok. Det har vi forstået. Har du en HF tæt installation?


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Nu lyder du som yousee.
 
Fejlen er ikke hos os, men hos dig.
'
 
Læs nu hvad der skrives, fremfor at fare op i det røde felt. Vi prøver jo kun at hjælpe Smile
 
Boxer og DR er to vidt forskellige ting, så en fejl på begge må skyldes et generelt problem med modtagelsen på antenne-anlægget.
 
Der er sket mange tekniske omlægninger d. 11. januar, som kan have betydning for modtagelsen. Og er det tilfældet, så få en antennemand ud.
 
Bor i til leje, så få ejer til at få en antennemand ud.
 
  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:


Bor i til leje, så få ejer til at få en antennemand ud.



Vel at mærke en dygtig antennemand.

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: rigo
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 21:10
Ja den er tæt....blev sjovt nok også tjekket af "antennemanden".


Skrevet af: rigo
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 21:10
Han var udpeget af Boxer. Så han er autosieret, og brugt 3 timer på at måle.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Læs nu hvad jeg skriver. Jeg H A R fået målt mit signal.
 
De fejl du gengiver er jo ikke noget alle døjer med, så et eller andet er der galt.
 
Har du evt. prøvet din modtager/tv på en anden adresse, eller prøvet en anden modtager/tv på din adresse.
 
Bare for at prøve noget andet, inden du ringer efter en antennemand Smile
 
  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Han var udpeget af Boxer. Så han er autosieret, og brugt 3 timer på at måle.


Intet af de ovenstående fortæller om han er dygtig. Var der ingen pixeleringer da han var der?


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: rigo
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 21:14
Jeg er faktisk ikke enig i at alle prøver at hjælpe.
Enkelte læser jo ikke hvad der bliver skrevet.

Jeg kan ikke se hvad det skal hjælpe at få målt signalet igen, når info om signal i modtageren er den samme som da jeg fik målt mit signal.

Du kan ikke se bort fra at der er en del tråde om det digitale sendenet, ?er på den enen eller anden måde er blevet forringet efter d. 11. januar.

Vi har efterhånden fattet at Boxer ikke har ansvaret for DR, men hvad så med problemerne med TV2 og Canal +?


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Han var udpeget af Boxer. Så han er autosieret, og brugt 3 timer på at måle.
 
Så konklusionen blev ?
 
At du bare ikke kan få bedre signal hvor du bor ?
 
  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: rigo
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 21:14
Jeg er faktisk ikke enig i at alle prøver at hjælpe.
Enkelte læser jo ikke hvad der bliver skrevet.

Jeg kan ikke se hvad det skal hjælpe at få målt signalet igen, når info om signal i modtageren er den samme som da jeg fik målt mit signal.

Du kan ikke se bort fra at der er en del tråde om det digitale sendenet, ?er på den enen eller anden måde er blevet forringet efter d. 11. januar.

Vi har efterhånden fattet at Boxer ikke har ansvaret for DR, men hvad så med problemerne med TV2 og Canal +?


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Vi har efterhånden fattet at Boxer ikke har ansvaret for DR, men hvad så med problemerne med TV2 og Canal +?
 
Boxer har ikke ændret sende-teknik her til januar. Men derfor kan der godt opleves flere problemer med pixeleringer, især fordi de nu presser mere igennem samme plads.
 
så hvis det kun er periodiske problemer som du oplever, via Boxer alene, kan det godt være deres problem. Men næppe noget de kan gøre noget ved.
 
Men du beskrev det som et problem med DR1, og det er jo noget helt andet. DR1, DR2, DR HD, DR K, Ramasjang osv. har intet med Boxer at gøre.
 
Så er der fejl på det hele, så vil jeg nok købe professionel hjælp.
 
  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg ved DR har skiftet en masse hardware i forbindelse med skiftet.
 
Der kunne jo også være problemer her.
 
Jeg er ikke specialist, med det er da påfaldende at flere oplever samme fejl efter omlægningen.
 
I bedste mening.


Lad os antage at DR har en fejl, i så ville jeg også se det. Jeg oplever ikke pixeleringer.

Min kone så Lykke søndag aften, jeg lige spurgt hende om hun oplevede pixeleringer og vist hende billedet her fra tråden. Hun afviser på det kraftigste at der var pixeleringer søndag aften.

Klaus
Med en skod antenneinstallation, men som også godt ved at når visse lamper tænes og slukkes på førstedagen af hans hus, så stopper billedet lige et kort sekund. Men sådan har det været lige siden vi startede på digital tv.
Det afhænger sikkert af hvilken kanal Lykke er set på. Her har jeg pixelleringer i stigende grad på DR1 og aldrig på DRHD. Lige efter omlægningen var der INGEN pixellering på DR1, så jeg nægter at tro på det er min installation, men hælder til at det må være hos DR fejlen ligger.


Skrevet af: rigo
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 21:23
Jeg fik målt mit signal i sen sommeren, da teksterne faldt ud på Canal+. Teknikeren var hos mig og foretog en m e g e t grundig måling af alt midt udstyr, og sagde at der intet var at udsætte på hverken signal, kabling eller antennestik (som er HF tætte).
Det skal siges at jeg bor et sted hvor jeg med en stump 220V ledning (10 cm) sat i et antenne stik sat direkte i mit tv kunne modtage alle de gratis kanaler.
Det siger vist noget om hvor god "udsigt" jeg har til Hove senderen.

Da udfald i teksterne var periodiske brugte han lang tid hos mig.
Han kunne ikke forklarer udfaldene, og ville kontakte Boxer.

Jeg kontaktede selv Canal Digital, og de kunne bekræfte at der var problemer, og de arbejdede på dette. Problemet blev løst kort tid efter (en opdatering hos Canal Digital OG Boxer).

Mit nuværende signal/installation/udstyr har ikke ændret sig siden da. Alt har kørt perfekt lige ind til d. 11. januar, og det finder jeg lidt mærkeligt.



Skrevet af: rigo
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 21:25
   


Skrevet af: rigo
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 21:25
SUK.....

Det er også på TV2 (pixelering - periodisk og problem med tale/billede ved optagelser)


Skrevet af: kallek
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 21:28
Jeg havde 3 gange pixelleringer på DRHD søndag under lykke. Jeg ser også tv fra Boxer og har ikke flere problemer på deres kanaler end der er fra DR 1 DR HD. Men synes der altid er et stigende problem når det er frost med pixelleringer.


-------------
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Jeg fik målt mit signal i sen sommeren, da teksterne faldt ud på Canal+. Teknikeren var hos mig og foretog en m e g e t grundig måling af alt midt udstyr, og sagde at der intet var at udsætte på hverken signal, kabling eller antennestik (som er HF tætte).
Det skal siges at jeg bor et sted hvor jeg med en stump 220V ledning (10 cm) sat i et antenne stik sat direkte i mit tv kunne modtage alle de gratis kanaler.


Prøv at beskriv din installation.

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 21:31
Canal Digital.
Har du sat og boxer, hvilken multiswitch har du så til at samle de 2 signaler.


-------------
SVP03


Skrevet af: rigo
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Han var udpeget af Boxer. Så han er autosieret, og brugt 3 timer på at måle.


Intet af de ovenstående fortæller om han er dygtig. Var der ingen pixeleringer da han var der?


Klaus

Da jeg ikke kender nogen antennemand, og må jeg jo stole på at en Boxer udpeget fag person er dygtig nok. Og jeg følte bestemt at han var kompetent.




Skrevet af: rigo
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 21:34
Nej jeg har kun Boxer. Det var Canal Plus, og ikke Digital...my bad.


Skrevet af: rigo
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Jeg fik målt mit signal i sen sommeren, da teksterne faldt ud på Canal+. Teknikeren var hos mig og foretog en m e g e t grundig måling af alt midt udstyr, og sagde at der intet var at udsætte på hverken signal, kabling eller antennestik (som er HF tætte).
Det skal siges at jeg bor et sted hvor jeg med en stump 220V ledning (10 cm) sat i et antenne stik sat direkte i mit tv kunne modtage alle de gratis kanaler.


Prøv at beskriv din installation.

Klaus

Digiality DA 6000 antenne -> Power Inserter - > antenne fordeler -> antenne udtag i div. rum. HF tætte antennestik.
Alt installeret af en elektriker i 2011. Gennemgået af antenne teknikeren sendt af Boxer. Han brugte et-eller-andet måle apparat og kunne som sagt ikke finde nogle "huller" i installationen.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:


Digiality DA 6000 antenne -> Power Inserter - > antenne fordeler -> antenne udtag i div. rum. HF tætte antennestik.
Alt installeret af en elektriker i 2011. Gennemgået af antenne teknikeren sendt af Boxer. Han brugte et-eller-andet måle apparat og kunne som sagt ikke finde nogle "huller" i installationen.


En antenne med 20 dB forstærkning når du kan modtage fejlfrit med en stump ledning. Det første jeg ville gøre var at sætte en lille passiv antenne op og prøve med den.

Er du i tvivl, så sæt en stueantenne direkte til dit tv. Jeg bor cirka 10 km fra Hadsten senderen og kan modtage pænt fejlfrit på en teleskopantenne.......det kunne du også prøve.


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: papman
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af spmo spmo skrev:

 
Efter dette besøg, fik jeg overtalt boxer om at sende mig en nye boks, men uheldigvis fik jeg ikke på forkant sagt til dem at jeg ikke ville have en Triax. Den der kom var så en Triax. Den blev naturligvis testet - og billedet var egentlig godt men boksen var så ufølsom at den havde fjernet ca. 80 af mine kanaler. Den kunne storset kun tage de kanaler der er tilrådighed fra Hove (ca. 6km fra hvor jeg bor). 
   
Hvor godt er dine indendørs kabler skærmet? Når du bor så tæt på Hove-senderen kunne det være en god idé at afprøve 120 db-kabler.

Jeg bor selv få kilometer fra Hove-senderen. Her i vores grundejerforening har vi netop fået Yousee. Flere beboere havde problemer med dårligt signal på flere kanaler. Efter grundig gennemgang hos de ramte beboere af folk fra Dansk Kabel TV blev vi anbefalet at skifte kablerne fra stikket i væggen til TV med kabler, der er skærmet til 120 db. Det løste alle problemer.

Hove-senderen sender simpelthen så kraftigt, at det kan ødelægge signalet selv på andre nærliggende frekvenser, når man bor tæt på.




Skrevet af: rigo
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:


Digiality DA 6000 antenne -> Power Inserter - > antenne fordeler -> antenne udtag i div. rum. HF tætte antennestik.
Alt installeret af en elektriker i 2011. Gennemgået af antenne teknikeren sendt af Boxer. Han brugte et-eller-andet måle apparat og kunne som sagt ikke finde nogle "huller" i installationen.


En antenne med 20 dB forstærkning når du kan modtage fejlfrit med en stump ledning. Det første jeg ville gøre var at sætte en lille passiv antenne op og prøve med den.

Er du i tvivl, så sæt en stueantenne direkte til dit tv. Jeg bor cirka 10 km fra Hadsten senderen og kan modtage pænt fejlfrit på en teleskopantenne.......det kunne du også prøve.


Klaus

Tak for input. 

Jeg kan bare ikke følge din logik. Jeg har ingen problemer før d. 11. januar.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Jeg kan bare ikke følge din logik. Jeg har ingen problemer før d. 11. januar.
 
Men aligevel bruger du en måling af anlægget fra sommeren 2011, til at vurdere at det er i orden nu ?
 
Kan du ikke prøve at beskrive i detaljer hvilke problemer du oplever nu ?

Blev problemerne i sommers løst ?
 
  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Hancock
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 Her har jeg pixelleringer i stigende grad på DR1 og aldrig på DRHD. Lige efter omlægningen var der INGEN pixellering på DR1, så jeg nægter at tro på det er min installation, men hælder til at det må være hos DR fejlen ligger.
I så fald burde vi alle vel have problemer samtidig, og det er jo netop ikke tilfældet.
Kunne man ikke forestille sig at det var udefra kommende påvirkninger der skaber problemerne ?


-------------
/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl


Skrevet af: rigo
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Jeg kan bare ikke følge din logik. Jeg har ingen problemer før d. 11. januar.
 
Men aligevel bruger du en måling af anlægget fra sommeren 2011, til at vurdere at det er i orden nu ?
 
Kan du ikke prøve at beskrive i detaljer hvilke problemer du oplever nu ?

Blev problemerne i sommers løst ?
 
  /Lars

Fordi signal styrke og kvalitet er den samme som i sommer, og jeg har IKKE ænderet på noget. Det eneste, der har ændret sig er omlægningen d. 11.

1) Mit billede pixelerer on and of. På både DR1 og TV2. Det er dog sjældent. Senest under håndbold finalen.
2) Programmer optaget på disse kanaler  og DR HD har det problem at underteksterne er forud for talen (alt fra 2 - 6 sekunder). Men kun på optagelser. Aldrig live tv, og kun på disse kanaler.

Ja det blev løst af Canal Plus/ Boxer. Det vist sig ikke at være relateret til min installation. Det var et problem hos Canal Plus.



Skrevet af: Infinity
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:


Da jeg ikke kender nogen antennemand, og må jeg jo stole på at en Boxer udpeget fag person er dygtig nok. Og jeg følte bestemt at han var kompetent.
 
Hvilken type antenne bruger du ?
10 cm 220volt ledning er altså ikke nok til betalingstv.
Og hvad lavede antennemanden, du skriver han var der i 8 timer, og målte i 3 timer, hvad lavede han ellers ?
Og dine 80 kanaler?
 
Du må undskylde men din historie hænger ikke sammen.
 
Jeg tror fint på at du har problemer og hælder måske lidt til at du har et for kraftigt antennesignal, - men igen du siger jo at det er blevet målt. Først skriver du "Jeg betalte blot spidsen af en jetjager."
Og efterfølgende skriver du "jeg jo stole på at en Boxer udpeget fag person" - det hænger ikke sammen! Enten har du fået lavet en hulens masse ved din antenne på din regning eller også er det hele noget vås. Boxer betaler jo ikke for din antenne.
 
Prøv at låne en beskeden stue antenne og sæt den direkte til en Boxer godkendt modtager, - man to meter ledning ialt max og gerne med en variabe antenneforstærker. Med alle de penge du indtil videre har ofret kan de 200 kr ikke vælte dit budget. Find en i en papkasse - ikke plastic indpakning - et sted med returret, så kan du aflevere den tilbage igen.
 
Du er nød til at prøve et sted og det er sandsynligvis antenne problemer du har. Måske er signalet simpelhen bare for kraftigt. Tag et billede af signal styrke meteret, og vis det her i forum. Så kan vi bedre hjælpe dig, for selv om jeg er hård i min kritik af dig, så vil jeg gerne hjælpe dig.
 


-------------
mvh Infinity


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:


Jeg kan bare ikke følge din logik. Jeg har ingen problemer før d. 11. januar.


De kan være skruet på sendestyrken der gør at forstærkeren i din antenne går i overstyring.

Jeg er professionel problemknuser og møder i min hverdag mange underlige problemstillinger. Jeg har lært at gå rationelt til værks og bryde problemstillingerne ned i mindre stykker og fejlfinde ud fra det.

Sjovt nok er mine kunder ganske tilfredse med det, idet jeg hjælper dem videre.........



Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: rigo
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:


Da jeg ikke kender nogen antennemand, og må jeg jo stole på at en Boxer udpeget fag person er dygtig nok. Og jeg følte bestemt at han var kompetent.
 
Hvilken type antenne bruger du ?
10 cm 220volt ledning er altså ikke nok til betalingstv.
Og hvad lavede antennemanden, du skriver han var der i 8 timer, og målte i 3 timer, hvad lavede han ellers ?
Og dine 80 kanaler?
 
Du må undskylde men din historie hænger ikke sammen.
 
Jeg tror fint på at du har problemer og hælder måske lidt til at du har et for kraftigt antennesignal, - men igen du siger jo at det er blevet målt. Først skriver du "Jeg betalte blot spidsen af en jetjager."
Og efterfølgende skriver du "jeg jo stole på at en Boxer udpeget fag person" - det hænger ikke sammen! Enten har du fået lavet en hulens masse ved din antenne på din regning eller også er det hele noget vås. Boxer betaler jo ikke for din antenne.
 
Prøv at låne en beskeden stue antenne og sæt den direkte til en Boxer godkendt modtager, - man to meter ledning ialt max og gerne med en variabe antenneforstærker. Med alle de penge du indtil videre har ofret kan de 200 kr ikke vælte dit budget. Find en i en papkasse - ikke plastic indpakning - et sted med returret, så kan du aflevere den tilbage igen.
 
Du er nød til at prøve et sted og det er sandsynligvis antenne problemer du har. Måske er signalet simpelhen bare for kraftigt. Tag et billede af signal styrke meteret, og vis det her i forum. Så kan vi bedre hjælpe dig, for selv om jeg er hård i min kritik af dig, så vil jeg gerne hjælpe dig.
 

Prøv lige at læse dit svar(!) Du blander 2 indlæg sammen mit og en anden brugers.

Kom ind i kampen..Hr. "jeg-har-kørt-masser-af-Mercedes"


Skrevet af: rigo
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:


Jeg kan bare ikke følge din logik. Jeg har ingen problemer før d. 11. januar.


De kan være skruet på sendestyrken der gør at forstærkeren i din antenne går i overstyring.

Jeg er professionel problemknuser og møder i min hverdag mange underlige problemstillinger. Jeg har lært at gå rationelt til værks og bryde problemstillingerne ned i mindre stykker og fejlfinde ud fra det.

Sjovt nok er mine kunder ganske tilfredse med det, idet jeg hjælper dem videre.........



Klaus

Jeg arbejder også med problemknusning i min hverdag, og mine kunder er også tilfredse...


Skrevet af: rigo
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:


Da jeg ikke kender nogen antennemand, og må jeg jo stole på at en Boxer udpeget fag person er dygtig nok. Og jeg følte bestemt at han var kompetent.
 
Hvilken type antenne bruger du ?
10 cm 220volt ledning er altså ikke nok til betalingstv. -> denne er skrevet af mig, og jeg skrev jeg kunne se gratis kanalerne
Og hvad lavede antennemanden, du skriver han var der i 8 timer, og målte i 3 timer, hvad lavede han ellers ?
Og dine 80 kanaler?-> ikke mig Smile
 
Du må undskylde men din historie hænger ikke sammen.
 
Jeg tror fint på at du har problemer og hælder måske lidt til at du har et for kraftigt antennesignal, - men igen du siger jo at det er blevet målt. Først skriver du "Jeg betalte blot spidsen af en jetjager." -> ikke mig Smile
Og efterfølgende skriver du "jeg jo stole på at en Boxer udpeget fag person" - det hænger ikke sammen! Enten har du fået lavet en hulens masse ved din antenne på din regning eller også er det hele noget vås. Boxer betaler jo ikke for din antenne. -> det er der heller ingen der siger.
 
Prøv at låne en beskeden stue antenne og sæt den direkte til en Boxer godkendt modtager, - man to meter ledning ialt max og gerne med en variabe antenneforstærker. Med alle de penge du indtil videre har ofret kan de 200 kr ikke vælte dit budget. Find en i en papkasse - ikke plastic indpakning - et sted med returret, så kan du aflevere den tilbage igen.
 
Du er nød til at prøve et sted og det er sandsynligvis antenne problemer du har. Måske er signalet simpelhen bare for kraftigt. Tag et billede af signal styrke meteret, og vis det her i forum. Så kan vi bedre hjælpe dig, for selv om jeg er hård i min kritik af dig, så vil jeg gerne hjælpe dig. -> Så få styr på hvem du svarer.
 


Skrevet af: rigo
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Jeg kan bare ikke følge din logik. Jeg har ingen problemer før d. 11. januar.
 
Blev problemerne i sommers løst ?
 
  /Lars

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=103529&KW=&PID=1054986&title=problemer-med-boxer-er-jeg-den-eneste#1054986


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Fordi signal styrke og kvalitet er den samme som i sommer, og jeg har IKKE ænderet på noget. Det eneste, der har ændret sig er omlægningen d. 11.
 
Så har du jo ikke brug for hjælp. Alt er ok som du siger.
 
 
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

1) Mit billede pixelerer on and of. På både DR1 og TV2. Det er dog sjældent. Senest under håndbold finalen.
 
2) Programmer optaget på disse kanaler  og DR HD har det problem at underteksterne er forud for talen (alt fra 2 - 6 sekunder). Men kun på optagelser. Aldrig live tv, og kun på disse kanaler.
 
Det du oplever helt almindeligt. Altså ingen fejl, blot sådan som modtagelsen er nu.
 
Det er jo det du vil høre, ikke? :-)
 
 
  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: rigo
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 22:26
Jeg er ikke sikker på at jeg forstår dit svar....


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår dit svar....
 
Du bliver nødt til at acceptere en af følgende:
 
1) Der er fejl på dit antenneanlæg eller TV-modtagelsen.
 
2) Der er ingen fejl på dit antenneanlæg eller TV-modtagelsen.
 
Hvis 1) så lad os hjælpe med det. Hvis 2) så lev med det.
 
  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 22:52
Min kone kan køre i bil uden at opdage at udstødningen er faldet af.
 
Kunne aldrig finde på at få hende til vurdere pixeleringer.
 
Jeg mener faktisk ikke at der problemer på boxers andre kanaler.
 
Er der så kun noget galt med det halve af instalationen?


Skrevet af: rigo
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 22:54
I og med at jeg deltagere i tråden er jeg jo interesseret i hjælp.
Det eneste jeg har hørt at jeg skal ringe efter en antennemand


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg ved DR har skiftet en masse hardware i forbindelse med skiftet.
 
Der kunne jo også være problemer her.
 
Jeg er ikke specialist, med det er da påfaldende at flere oplever samme fejl efter omlægningen.
 
I bedste mening.


Lad os antage at DR har en fejl, i så ville jeg også se det. Jeg oplever ikke pixeleringer.

Min kone så Lykke søndag aften, jeg lige spurgt hende om hun oplevede pixeleringer og vist hende billedet her fra tråden. Hun afviser på det kraftigste at der var pixeleringer søndag aften.

Klaus
Med en skod antenneinstallation, men som også godt ved at når visse lamper tænes og slukkes på førstedagen af hans hus, så stopper billedet lige et kort sekund. Men sådan har det været lige siden vi startede på digital tv.
Det afhænger sikkert af hvilken kanal Lykke er set på. Her har jeg pixelleringer i stigende grad på DR1 og aldrig på DRHD. Lige efter omlægningen var der INGEN pixellering på DR1, så jeg nægter at tro på det er min installation, men hælder til at det må være hos DR fejlen ligger.
 
BingoSmile


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Min kone kan køre i bil uden at opdage at udstødningen er faldet af.


Sådan er jeg ikke gift.....

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Det eneste jeg har hørt at jeg skal ringe efter en antennemand


Nåh, så prøv at læs mine svar igen.......

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: danic
Skrevet den: 01-Februar-2012 kl. 09:04
Jeg bor ca. 10 km fra Hove, DR står knivskarpt og det ser ud til at Boxer har løst problemet med manglende undertekster.
 
Udover TV2's ringe kvalitet var der også udfald hos mig under håndbold finalen.
 
Mit bedste bud, træk et kable direkte fra din tag antenne til din modtagerboks og se om ikke det afhjælper problemet. Ellers kan jeg anbefale http://www.hjortteknik.dk/ - http://www.hjortteknik.dk/  han kender området og han måler signalet direkte på din antenne.


-------------
De bedste hilsner

Dan - http://www.kunstkort.dk - Kunstkort fra Galleri Habsø


Skrevet af: ARTISTEN
Skrevet den: 01-Februar-2012 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af spmo spmo skrev:

Nå, Boxer er nok ved at drukne i klager over deres elendige signal, efter de også har fået DR1 & TV2 over på det ubrugelige MPEG 4.
 
Jeg har nu siden 17-01 forsøgt at få dem i tale med ikke mindre en fire mail's, den sidste her til aften,
og det er endnu ikke lykkedes at få et svar.
 
Iøvrigt, fik jeg første gang et autosvar på at de ville vende tilbage indenfor 3 hverdage. Det er så steget til 5 hverdage og den sidste min mail fra her til aften, siger man nu 7 hverdage. Dvs. man skal nu bruge 1,5 uge til at besvarer en simpel henvendelse, om hvorfor deres elendige signal pixlerer så meget som det gør.
Det er helt og aldeles ukseptabelt.
 
Jeg medsendte også et par billeder til dem, så de kunne se hvad jeg tumler med til daglig. Bemærk at der kun er 10 sec. mellem de to billeder (begge billeder er fra LYKKELIG i går aftes).
 
Søren
 
 
 
 
Hej
Du er sikkert faldet i den kurv hvor det hele går galt, boxer og for den sagskyld DTT nettet er ikke robust. for så ville der ikke være så mange klager, jeg har også haft problem med pixelering på nogle DR- kanaler og på boxer kanaler. Jeg kan fortælle at problemet bestod i at jeg skulle have en strøm renser skinde på da boxende blev forstyret af strømmen fra feks , gasfyret nå det gik igang.
Tyskland sender en anden standard fordi de vil have et mere robust signal men det går udover hvor mange kanal man sender i DTT nettet, så teracom har noget at lære de får en masse utilfredsse kunder, men prøv dig frem, antenne forstærker, antenne og kabler. Smile
MVH
 


-------------
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.



Skrevet af: Allan Jensen
Skrevet den: 01-Februar-2012 kl. 11:57
Jeg bor i fugleflugtslinje ca. 10 km. fra Gladsaxe senderen og oplever ikke de pixeleringer der her i tråden skrives om.
Jeg har eksperimenteret med både en aktiv og en passiv antenne og kan klart anbefale den passive der giver et mere stabilt antennesignal hvorimod den aktive svinger meget i både signal styrke og -kvalitet.
 


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 01-Februar-2012 kl. 12:51
Jeg bor i Ballerup vest og kan se Hovesenderen, har heller ingen problemer på DTT nettet, mit signal går så ind i en multiscwitch med sat signalet og fordeles til 12 udgange.
Så et eller andet må der være på dit anlæg.
Men prøv dig frem med en lille antenne og et kabel ud af vinduet.
Tag din modtager med over til naboen og se om problemet stadig er der.
Ergo. Du skal prøve at udelukke hver enkelt del i dit anlæg som fejlkilde.


-------------
SVP03


Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 01-Februar-2012 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af ARTISTEN ARTISTEN skrev:

 
Hej
... for den sagskyld DTT nettet er ikke robust. ..... Jeg kan fortælle at problemet bestod i at jeg skulle have en strøm renser skinde på da boxende blev forstyret af strømmen fra feks , gasfyret nå det gik igang.
Tyskland sender en anden standard fordi de vil have et mere robust signal men det går udover hvor mange kanal man sender i DTT nettet, så teracom har noget at lære de får en masse utilfredsse kunder, men prøv dig frem, antenne forstærker, antenne og kabler.
 
Jo, DTT nettet er nu ganske robust. Særligt DRs mxu1 og mux2 er robuste.  Men det betyder ikke, at  der ikke er mulighed for et dårligt resultat. 
Man kommer bare ingen vegne ved blot at råbe 'alt er galt'.   Hvis man ikke vil eller kan selv, så  må man finde en, der vil eller er dygtigere.
 
spmo har endnu ikke fortalt om sin(e) antenner, filtre, kabler mm. og heller ikke om modelnumre på de få enheder, han har nævnt.
Han nævner tab af 80 kanaler og svenske kanaler, det tyder på flere antenner der sammenkobles. Måske er der  filtre fra den analoge tid?  måske får han kraftige FM signaler ind fra Gladsaxe på sin UHF antenne mod Sverige der kan lave intermodulation eller overstyre? 
Det er ikke til at vide uden en grundig beskrivelse, plus  meget muligt en kyndig fagmand med noget måleudstyr.
 
Bor man meget tæt på senderen kan signalet let blive dårligt fordi det overstyrer en forstærker eller antenneindgangen. Det kan også være der er indstråling fra andre kilder. Er der lokale kilder, fx stærkstrøms kontakter, motorer, lysstoprør, termostater ol. så skal støjen  med hård hånd dæmpes.
 
rigo skriver, at han har en aktiv antenne. Hvad er nu det, få km fra 5 x 50kW Hove sendere ?  Det er stort set hver eneste gang, at vi  skriver  en rigtig udendørs retningsbestemt passiv antenne, 10dB gain og 10m oppe.
Men bor man få km fra senderen, så kan en lille (passiv) antenne være bedre end en stor. 
 
Det er rigtigt, at Tyskland nogle steder anvender en  DVB-T profil, der er mere robust end vi anvender i Danmark, men samtidig har man I Tyskland også en betydeligt lavere kapacitet i hver mux - og det er naturligvis dyrt.  
I Tyskland sender  de fleste sendere faktisk også med en mindre effekt.   Det var tanken, at man med det mere robuste signal kunne undgå tagantenner.  Det holder nu i praksis kun i et - i forhold til Danmark - kun lidt større område omkring senderne.
 
Valget af profil i Tyskland var påvirket af, at man havde fået en konkurs i England, da man i 1998-2001 forsøgte  at lave  pay-tv med svage digitale signaler samtidig med, at de analoge kanaler stadigt kørte på fuld skrue.   Man valgte derfor at sende et mere robust signal ved starten i Tyskland..
Nyere sendere i bla. det tidligere DDR sender dog med samme profil som DR anvender.
 
Det er nu den langt mest udbredte opfattelse, at de landsdækkende net skal opbygges på grundlag af retningsbestemte tagantenner.  Sådanne antenner giver både et bedre signal forfra og dæmper støj fra andre retninger inkl.  en fjern sender, der anvender samme kanal.
Fx anvender Skåne se-mux2 og Fyn dk-mux2 samme UHF kanal 43. Hvis man vil modtage Sverige omkring København, er det vigitgt med et godt signal fra Hörby i midten af Skåne, men det er faktisk lige så vigtigt, at man ikke modtager noget - støj - på kanal 43 fra Tommerup på Fyn.
 
Man opnår en bedre dækning og kan bedre genanvende de samme kanaler når man baserer sig på retningsbestemet tagantenner. Det resulterer i et net med langt bedre kapacitet og vigigst en lavere omkostning pr. udsendt kanal.
 
Det bør vel også bemærkes, at der udsendes og modtages radiosignaler, der er moduleret med  'bits'  - disse radiosignaler er ikke ændret 1 januar.  Det er stadig sådan, at man kan og bør modtage alle 'bits' nøjagtigt og fejlfrit, som de er afsendt - dvs. fejlhyppigheden bør være nede under en fejl pr. time indenfor dækningsområdet.
 
Der er intet MPEG-2 eller MPEG-4 i selve radiosignalet - kun bits.  Det betyder naturligvis ikke, at en evt. ny boks ikke kan have en dårlig  DVB-T tuner eller  på anden måde er bygget dårligere end den gamle MPEG-2 boks.
 
Lars  Smile


-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.


Skrevet af: rigo
Skrevet den: 01-Februar-2012 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

[QUOTE=ARTISTEN] 
 
rigo skriver, at han har en aktiv antenne. Hvad er nu det, få km fra 5 x 50kW Hove sendere ?  Det er stort set hver eneste gang, at vi  skriver  en rigtig udendørs retningsbestemt passiv antenne, 10dB gain og 10m oppe.
Men bor man få km fra senderen, så kan en lille (passiv) antenne være bedre end en stor. 
 
 
 
Er 16 km i lige linie tæt på?


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 01-Februar-2012 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Er 16 km i lige linie tæt på?


Ja....

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 01-Februar-2012 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

[QUOTE=ARTISTEN] 
 
rigo skriver, at han har en aktiv antenne. Hvad er nu det, få km fra 5 x 50kW Hove sendere ?  Det er stort set hver eneste gang, at vi  skriver  en rigtig udendørs retningsbestemt passiv antenne, 10dB gain og 10m oppe.
Men bor man få km fra senderen, så kan en lille (passiv) antenne være bedre end en stor. 
 
 
 
Er 16 km i lige linie tæt på?
 
Undskyld - min misforståelse, det er ikke urimeligt tæt på  - men
"en rigtig udendørs retningsbestemt passiv antenne, 10dB gain og 10m oppe." 
er stadigvæk nummer et. 
 
Personligt forstår jeg i øvrigt ikke, hvorfor de små  'log-periodic' antenner ikke er mere udbredte i Danmark.
 
Lars   Smile
 
 


-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-Februar-2012 kl. 16:57
 
 Når det er en Hovedsender (50Kw) så er det meget tæt på.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: rigo
Skrevet den: 01-Februar-2012 kl. 17:19
Tak for de mange input.

Da jeg i sin tid skulle have lavet mit Boxer setup valgte jeg at benytte fagfolk til både rådgivning og installation.
Al udstyr blev købt hos Paraboleksperten i Lyngby. Antenne, kabler, fordeler, udtag og stik.
Personalet anbefalede antennen på baggrund af min adresse som han tjekkede på Boxers dækningskort.
Jeg fik en elektriker til at installere kabler, antenne, stik og udtag. Han laver disse i sit daglige arbejde.

Så alt i alt burde jeg have gjort det rigtigt og prof.

Mit signal bliver tjekket af en Boxer godkendt installatør i efteråret, da jeg havde problemer med teksterne på Canal+. Dette problem viste sig at relatere til Boxer/Canal + og ikke min installation
Han målte og fandt intet at udsætte på installationen eller signalet.

Så ved jeg godt at enkelte af jer mere jeg har valgt forkert tekniker antenne osv, men jeg mener ikke jeg kunne have gjort det anderledes.

Et billede af mit signal på mit Sagem godkendte modtager.




Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-Februar-2012 kl. 17:36
 
 Signalkvaliteten er fin, der kunne være lidt mere styrke, en 7-8% mere. Det er derfor at BER ikke er på toppen.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: rigo
Skrevet den: 01-Februar-2012 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Signalkvaliteten er fin, der kunne være lidt mere styrke, en 7-8% mere. Det er derfor at BER ikke er på toppen.

BER?????


Skrevet af: Hancock
Skrevet den: 01-Februar-2012 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Signalkvaliteten er fin, der kunne være lidt mere styrke, en 7-8% mere. Det er derfor at BER ikke er på toppen.
Er du ikke sød at forklare en elektronikmand hvorfor det hænger sådan sammen ?
I mine ører er det noget sludder. Du vildleder, frem for at vejlede !!
 
Du kan med f.eks. 60% signalstyrke udmærket opnå et perfekt signal.
Så længe du bevæger dig inden for tunerens arbejdsområde, og har et fornuftigt Carrier/Noise forhold, er du sikret "perfekt" modtagelse.
Ovenstående signalkvalitet er på en Sagem det samme som "perfekt".
En BER<1.0E-7 samt C/N på 24dB giver altså ikke anledning til fejl i billedet.
De periodiske fejl man oplever afsløres nemt ved at kigge på BER og C/N tallene over længere tid.
Jeg er sikker på at "rigo" vil opleve at disse tal pludselig ændrer sig, og BER (Bit Error Rate) stiger markant i takt med at C/N falder.
Da signalkvaliteten er en grafisk funktion af BER, vil denne også falde.
Årsagen til dette kan være mange. F.eks overstyring af forstærkere, indgangstrin på tuneren, indstråling i installationen, mm.
Alt det som har været nævnt adskillige gange i tråden.
Til info kan jeg fortælle at min egen Sagem med mindst signal, har en signalstyrke på 55% (middel og gul søjle), kvaliteten er 98%, C/N på 25dB, og jeg ser ingen udfald.
Det forventer jeg heller ikke.
 


-------------
/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl


Skrevet af: rigo
Skrevet den: 01-Februar-2012 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af Hancock Hancock skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Signalkvaliteten er fin, der kunne være lidt mere styrke, en 7-8% mere. Det er derfor at BER ikke er på toppen.
Er du ikke sød at forklare en elektronikmand hvorfor det hænger sådan sammen ?
I mine ører er det noget sludder. Du vildleder, frem for at vejlede !!
 
Du kan med f.eks. 60% signalstyrke udmærket opnå et perfekt signal.
Så længe du bevæger dig inden for tunerens arbejdsområde, og har et fornuftigt Carrier/Noise forhold, er du sikret "perfekt" modtagelse.
Ovenstående signalkvalitet er på en Sagem det samme som "perfekt".
En BER<1.0E-7 samt C/N på 24dB giver altså ikke anledning til fejl i billedet.
De periodiske fejl man oplever afsløres nemt ved at kigge på BER og C/N tallene over længere tid.
Jeg er sikker på at "rigo" vil opleve at disse tal pludselig ændrer sig, og BER (Bit Error Rate) stiger markant i takt med at C/N falder.
Da signalkvaliteten er en grafisk funktion af BER, vil denne også falde.
Årsagen til dette kan være mange. F.eks overstyring af forstærkere, indgangstrin på tuneren, indstråling i installationen, mm.
Alt det som har været nævnt adskillige gange i tråden.
Til info kan jeg fortælle at min egen Sagem med mindst signal, har en signalstyrke på 55% (middel og gul søjle), kvaliteten er 98%, C/N på 25dB, og jeg ser ingen udfald.
Det forventer jeg heller ikke.
 

Thumbs Up


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 01-Februar-2012 kl. 18:45
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:


Thumbs Up


Nå, nu er der kommet en række forslag til noget fysisk arbejde du kan udføre for at finde frem til fejlen.

Hvad af det har du nået i dag?


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: rigo
Skrevet den: 01-Februar-2012 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:


Thumbs Up


Nå, nu er der kommet en række forslag til noget fysisk arbejde du kan udføre for at finde frem til fejlen.

Hvad af det har du nået i dag?


Klaus

Intet. Jeg har passet mit arbejde og min familie.


Skrevet af: Hancock
Skrevet den: 01-Februar-2012 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Signalkvaliteten er fin, der kunne være lidt mere styrke, en 7-8% mere. Det er derfor at BER ikke er på toppen.
Larmende tavshed, ingen uddybende forklaring på ovenstående, til trods for ønske herom !!
Men efterfølgende masser af støj i andre tråde, som vidner om meget begrænset viden inden for området.
Tager jeg fejl ?
Er jeg den eneste der er træt af disse grønne indlæg, som for det meste bare forplumrer forståelsen for folk, som baseret på brugernavnet, tror at der sidder en fagmand i den anden ende.


-------------
/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl


Skrevet af: rigo
Skrevet den: 01-Februar-2012 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af Hancock Hancock skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Signalkvaliteten er fin, der kunne være lidt mere styrke, en 7-8% mere. Det er derfor at BER ikke er på toppen.
Larmende tavshed, ingen uddybende forklaring på ovenstående, til trods for ønske herom !!
Men efterfølgende masser af støj i andre tråde, som vidner om meget begrænset viden inden for området.
Tager jeg fejl ?
Er jeg den eneste der er træt af disse grønne indlæg, som for det meste bare forplumrer forståelsen for folk, som baseret på brugernavnet, tror at der sidder en fagmand i den anden ende.

Jeg har før påpeget overfor Radiomanden at har en nedladende og bedrevidende tone.
Desværre forsætter han bare...


Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 01-Februar-2012 kl. 20:53
Måske kan dette link være lidt til hjælp :
 
http://digi-tv.dk/PDF/antenne-folder3..pdf - http://digi-tv.dk/PDF/antenne-folder3..pdf
 
 


Skrevet af: rigo
Skrevet den: 01-Februar-2012 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Måske kan dette link være lidt til hjælp :
 
http://digi-tv.dk/PDF/antenne-folder3..pdf - http://digi-tv.dk/PDF/antenne-folder3..pdf
 
 

God information. Er fulgt til punkt og prikke hos mig.


Skrevet af: Egelund1
Skrevet den: 01-Februar-2012 kl. 22:36
Et lille dumt spørgsmål. Køre der busser eller tog lige uden for din dør?


Skrevet af: Hancock
Skrevet den: 01-Februar-2012 kl. 22:47
Det er bestemt ikke et dumt spørgsmål. Tværtimod.
Som jeg tidligere skrev, var det årsagen til at netop min antenneforstærker blev overstyret.
I stedet for at montere alverdens filtre mod bl.a. Tetra, fjernede jeg den, og ofrede dermed de svenske kanaler.
Til gengæld har jeg haft perfekt signal lige siden.
Tror desværre at mange overser denne fejlkilde, og stirrer sig blind på kabler og stik.


-------------
/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl


Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 01-Februar-2012 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Måske kan dette link være lidt til hjælp :
http://digi-tv.dk/PDF/antenne-folder3..pdf - http://digi-tv.dk/PDF/antenne-folder3..pdf
 
God information. Er fulgt til punkt og prikke hos mig.


Jeg bliver straks mistroisk når jeg finder klare fejl, blot ved at bladre siderne på min skærm.

"DTT nettet benytter Kanal 21 – 69 i UHF området svarende til
frekvensområdet 474 MHz til 858 MHz."


Nej - i meget lang tid har det været klart at DTT nettet kun må og vil  anvende kanal 21-60. Desuden har Danmark ret til at sende DTT på VHF kanal 5-10 i en MUX8.  Det komme nok som en overraskelse for mange i 2013, hvis man vælger at gå videre som nu planlagt.

Jamen papiret er skrevet tidligere - muligvis -  Men så få det dog rettet, så læserne for de rigtige up-to-date informationer.  Hvor svært kan det være.

Men værre er, at kanal 21 - 69 svarer til 470 MHz til 862 MHz  eller kanal 21-60 svarer til 470MHz til 790 MHz.

Det er uforstand, og det er jeg imod skal have blot den mindste plads i en professionel organisation.  Og her er der tale om en offentlig organisation.

Lars     Smile



-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 01-Februar-2012 kl. 23:41
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:


Det er uforstand, og det er jeg imod skal have blot den mindste plads i en professionel organisation. 


Hvad så med udtrykket "digital antenne"?

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 02-Februar-2012 kl. 06:26
Jeg har en antenne fra 1990 som kan modtage digitalt tv.    Tænk at de kunne lave sådan en antenne for 22 år siden.



Skrevet af: nemligja
Skrevet den: 02-Februar-2012 kl. 07:04
Har du prøvet med en anden dvb-t box? Jeg har desværre dårlige erfaring med visse bokse. Typisk er den tuner der er i de billigere bokse ikke særlig gode for at sige det mildt. Det kunne jo være din Sagem boks der laver balladen når nu alt det andet er blevet tjekket. Prøv en Triax.. de plejer at være gode og et ordentlig mærke :) 


Skrevet af: Fedtmule
Skrevet den: 02-Februar-2012 kl. 11:33

Jeg må desværre også tilslutte mig gruppen af utilfredse brugere af Boxer, når det kommer til signal/billede kvaliteten.

I løbet af 2011 har jeg fået opdateret mit antenneanlæg - igen, og inden den 11. januar 2012 havde jeg ingen udfald på billedet. På den billedmæssige side var hustanden yderst tilfreds, - flotte farver og knivskarpt efter kalibrering af fladskærmen i oktober måned.

Efter den 11. januar sker der et eller andet med billedet. Jeg konstaterer, at billedet – specielt på TV2 og stationens søsterkanaler – virker ”grumset”. Billedet er blevet uskarpt (læs: ujævn i kanterne) og farverne er blevet ”uldne”. Specielt er der blevet skruet op for den røde farve, hvormed bl.a. hudfarven fremstår unaturlig modsat før den 11. januar.

Endvidere – nøjagtig som @spmo ser jeg også pixeleringer. De er dog ikke så kraftige som dem anført på billederne jf. side 1 i denne tråd. Pixeleringerne er der periodevis, og har intet med de elektriske installationer at gøre eller så vidt bussen, som kun kommer her på adressen på bestemte perioder af døgnet (læs: skolebus). Der var ingen signaludfald før den 11. januar, og et nærmere studie i hvornår forskellige relæer i ejendommen slår til eller fra har ingen sammenhæng med pixeleringerne.

Min kone – som normalt ikke interesserer sig for lyd eller billede – udtalte for 14 dage siden: ”Er der ikke sket noget med billedet på TV2? Det virker uklart!” Med mindre min kone har telepatiske evner, så var det lige præcis den samme oplevelse jeg havde, og jeg havde ikke omtalte billedkvalitetsforringelsen over for fruen. Nu var vi altså flere i hustanden der oplevede, at overgangen til det nye signal faktisk var et tilbageskridt. I forbindelse med kalibreringen fotograferede jeg alle mine nye billedindstillinger, så jeg ved en senere lejlighed kunne genskabe indstillingerne, såfremt dette skulle komme på tale.

For få dage siden fik jeg den tanke, at en eller anden utilsigtet kunne have ændret på indstillingerne på fladskærmen. Efter en omgang egenkontrol kunne jeg blot konstatere, at indstillingerne var de samme som på mine fotos. Jeg kunne også konstatere, at der ikke var foretaget opdateringer iht. software/firmware på skærmen. Alt var same – same! NB! Jeg anvender ikke modtagerboks. Boxer kortet sidder i skærmen.

Jeg kan kun konkludere, at der er sket et eller andet med Boxers TV2 signal, hvad end det måtte være. Senderen står stadigvæk der, hvor den altid har stået, og digitalantennen er rettet mod masten ref. Boxers m.fl. anbefalinger. Modtagerforholdene (signalstyrke mv.) på fladskærmen er maksimal på alle parametre. Så alt i alt skulle der ikke være noget at komme efter.

Endnu engang – jeg tilslutter mig gruppen af utilfredse brugere af Boxer.

NB! Hvis nogle læsere skulle foreslå, at jeg blot som utilfreds kunde kan returnere Boxer kortet iht. 14 dags returret, så er dette ikke muligt, da jeg købte abonnementet i oktober måned og er fastlåst af abonnementet i 12 måneder.



Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 02-Februar-2012 kl. 12:05
Jeg må så sige at jeg ikke har bemærket nogen forskel på Boxer's udgave af TV2 før og efter 11. januar. 
Det er dog muligt at Digi-tv's udgave af TV2 (før 11. jan) var lidt bedre end Boxers.
Modtager fra Hove-senderen.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 02-Februar-2012 kl. 15:54
Digi-TV's udgave af TV2 var bemærkelsesværdig bedre end Boxers er i dag. Jeg kunne se at det var den samme billedkvalitet som DR1 havde i SD inden omlægningen.
 
Så ikke nok med at vi skal betale for TV2, det er også ringere billede Angry


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 02-Februar-2012 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Digi-TV's udgave af TV2 var bemærkelsesværdig bedre end Boxers er i dag. Jeg kunne se at det var den samme billedkvalitet som DR1 havde i SD inden omlægningen.


Ked af at måtte sige det, men DR1 sparkede røv på TV2 i langt de fleste udsendelser, dengang begge var "gratiskanaler". Sådan en slutscene fra Vild med dans hvor de fyrede glimmer af, var meget afslørende - der var simpelthen ikke båndbredde nok.....

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 02-Februar-2012 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Digi-TV's udgave af TV2 var bemærkelsesværdig bedre end Boxers er i dag. Jeg kunne se at det var den samme billedkvalitet som DR1 havde i SD inden omlægningen.


Ked af at måtte sige det, men DR1 sparkede røv på TV2 i langt de fleste udsendelser, dengang begge var "gratiskanaler". Sådan en slutscene fra Vild med dans hvor de fyrede glimmer af, var meget afslørende - der var simpelthen ikke båndbredde nok.....

Klaus
Også her var der en mærkbar forbedring i sidste sæson ift de forgående Vild Med Dans. Oplevede ikke mærkbare gener i billedet af glimmer. Men som jeg tidligere har skrevet, var TV2 suveren på direkte studie udsendelser. Alle de andre udsendelser, var som sædvanlig uskarpe som de så alle er nu med Boxer.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 02-Februar-2012 kl. 23:13
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Men som jeg tidligere har skrevet, var TV2 suveren på direkte studie udsendelser. Alle de andre udsendelser, var som sædvanlig uskarpe som de så alle er nu med Boxer.


Hvis man nu ser håndbold (som jeg gør/gjrode) var det også let at se forskel på, hvem der havde produceret. TV2 havde betydelige problemer med bandereklamerne, når spillerne løb hurtigt forbi.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 03-Februar-2012 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Men som jeg tidligere har skrevet, var TV2 suveren på direkte studie udsendelser. Alle de andre udsendelser, var som sædvanlig uskarpe som de så alle er nu med Boxer.


Hvis man nu ser håndbold (som jeg gør/gjrode) var det også let at se forskel på, hvem der havde produceret. TV2 havde betydelige problemer med bandereklamerne, når spillerne løb hurtigt forbi.

Klaus
Det samme havde DR1 når de sendte udpluk i Sporten. Må være noget med komprimeringen af signalet. Iøvrigt synes jeg ikke det er retvisende at bedømme billedkvalitet på et importeret signal fra et gammelt østland.



Print side | Luk vindue