Print side | Luk vindue

B&O Ouverture og LX tv forbinde ?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=10747
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 07:00

Emne: B&O Ouverture og LX tv forbinde ?
Skrevet af: chr123
Emne: B&O Ouverture og LX tv forbinde ?
Skrevet den: 27-Marts-2006 kl. 23:11

Hejsa,

Jeg vil gerne forbinde mit Beosound Ouverture anlæg med mit gamle B&O tv LX 4500, således at lyden fra tv´et også kommer ud igennem mine Beolab 4000 højttalere, som er forbundet med stereoanlægget, og omvendt. Jeg har fået at vide, at jeg kan bruge et almindeligt AUX kabel, dvs. et 5 polet DIN kabel (med hanstik i begge ender). Er det korrekt?

Hvis det er korrekt, hvordan får man det så betjeningsmæssigt til at funke? Jeg har både en Beo4 og en Beolink 1000

/Christian

Svar:
Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 28-Marts-2006 kl. 08:08

Det er rigtig - et alm DIN kabel - B&O har dog eksta afskærmet kabler.

Hvius du vil have lyden fra TV/VIDEO/DVD ud over anlæget trykker du på A/V + TV / V.TAPE / DVD.

Mht din BEO4 skal du måske have tilføjet A/V knappen til LIST (har ikke selv en BEO4 kun BL1000+5000)

Skrevet den: 28-Marts-2006 kl. 08:21

Tusind tak for svaret. Har ellers fået mange spøjse svar andre steder på dette spørgsmål, bl.a. om at jeg var nødt til at skulle have en såkaldt link-converter til 1200 kr. for at det virkede:-)

/Christian

Skrevet den: 28-Marts-2006 kl. 11:06

Hej igen Kim,

Måske et dumt spørgsmål, men hvis jeg vil have højttalerne på TV´et til at spille med også, når jeg hører musik på Ouverturen, er det så samme fremgangsmåde?

/Christian

Det er rigtig - et alm DIN kabel - B&O har dog eksta afskærmet kabler.

Hvius du vil have lyden fra TV/VIDEO/DVD ud over anlæget trykker du på A/V + TV / V.TAPE / DVD.

Mht din BEO4 skal du måske have tilføjet A/V knappen til LIST (har ikke selv en BEO4 kun BL1000+5000)

[/QUOTE]

Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 28-Marts-2006 kl. 12:15
Ja så er det bare A/V + RADIO eller A/V + CD

Skrevet den: 28-Marts-2006 kl. 12:18
Takker:-)

Print side | Luk vindue