Print side | Luk vindue

Samsung 8005 vil ikke med Dlink NAS - format/codec

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Smart TV
Forumbeskrivelse: Smart TV, Google TV, Apple TV, Microsoft TV og andre indholdstjenester til TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=107484
Udskrevet den: 10-Juni-2024 kl. 07:54


Emne: Samsung 8005 vil ikke med Dlink NAS - format/codec
Skrevet af: max22
Emne: Samsung 8005 vil ikke med Dlink NAS - format/codec
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 17:22
Hej,

Mit 8005 giver mig fejl på både .avi og .mkv filer fra min Dlink NAS.
TV'et kan sagtens finde NAS'en og tilgå filerne via mapperne men ikke afspille dem.

Får følgende fejlmeddelelser: Ikke understøttet filformat/codec.

Har foretaget alle tilgængelige opdateringer af TV'et.

Nogen der har en idé om hvad der kan være i gære?



Svar:
Skrevet af: max22
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 17:23
NAS: DLINK DNS-320, DLNA certificeret.


Skrevet af: max22
Skrevet den: 01-Februar-2012 kl. 16:04
Ingen bud på hvad der kan være galt?


Skrevet af: JKJe
Skrevet den: 02-Februar-2012 kl. 09:33
Melder det samme fejl når du afspiller fra usb i stedet(med de samme filer)?
Hvilken codec har du kodet dem med ?
DTS HD eller andet som tv ikke kan afkode..


Skrevet af: Der Alte
Skrevet den: 02-Februar-2012 kl. 22:18
Har selv et Samsung-TV med netværkstilslutning, som har svært ved at afspille over netværk, selvom det sagtens kan se filerne.
De selvsamme "problem-filer" kan derimod afspilles via USB.

Det er lidt frustrende. Lad os håbe på, at en update senere kan løse problemet.


Skrevet af: Ashanti
Skrevet den: 03-Februar-2012 kl. 21:46
Jeg har en Samsung UE-55d8005 og en Qnap Nas server.
 
Det kører uden problemer. Den afspiller mkv.
Min Nas bruger Twonky Media Server.
 
Jeg havde samme problem men ved ikke helt hvordan jeg løste det.
Det eneste jeg rettede i Twonky var jeg gik ind i advanced-Media Recievers og rettede "Generic Media Reciever" til "Samsung TV" på TV'ets IP og lavede en rescan i Support-maintenance.
 
Jeg er ikke sikker på om det var det der gjorde at det virkede. Men det var OK lige efter.
 


-------------
Samsung UE55D8005
Onkyo TX-NR636
Mirage OS³-FS Front LR
Mirage OS³-CC Center
Mirage OS³-Sats Surrounds
Mirage MM-8 subwoofer
HUMAX YSR-4000
Nvidia Shield



Print side | Luk vindue