Print side | Luk vindue

wii virker ikke på nyt tv

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=107531
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 19:37

Emne: wii virker ikke på nyt tv
Skrevet af: stigchr
Emne: wii virker ikke på nyt tv
Skrevet den: 01-Februar-2012 kl. 19:12
Jeg har købt mig et nyt tv, et 46" samsung fladskærm. Problemer er nu at jeg kan ikke få ungernes wii til at virke på tv´et. Når jeg kobler wii til vha. det lille grønne special stik som medfølger ( med komponentkablerne) bliver skærmen bare grøn og lyder kan jeg godt høre. Jeg prøvede derefter at koble wii til vha scartstik det gav samme problem, efterfølgende koblede jeg wii til på det gamle fjernsyn igen, her var der ingen problemer. Hvad kan der være galt?

Svar:
Skrevet af: Roland
Skrevet den: 02-Februar-2012 kl. 02:41
Kender ikke rigtigt til Samsung's tv'er. På mit eget Panasonic TV sætter jeg komponent kablerne i de dertil indrettede stik bag på fjernsynet og skifter så over til den AV indgang som passer der til.
Ved ikke helt, hvad det er for et specielt grønt kabel du nævner. Er det noget som specielt Samsung tv har ?

Men måske et call til Samsung's support kunne løse problemet. Eller tjek evt. manual/brugervejledning til Samsung tv'et, om der står noget specielt om, hvordan man tilslutter spilkonsoller.

-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks

Skrevet af: stigchr
Skrevet den: 02-Februar-2012 kl. 06:01
Det er ikke et grønt kabel jeg snakker om, men billedet på tvét som bliver grønt...

Skrevet af: Jakabov
Skrevet den: 02-Februar-2012 kl. 09:21
Du skriver komponent-kabler som medfølger? Det plejer normalt ikke at følge med? Er det composite du mener, det er rød, hvid og gul kabel. Komponent er rød, grøn, blå, rød og hvid. 

Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 02-Februar-2012 kl. 09:31
Oprindeligt skrevet af Jakabov Jakabov skrev:

Du skriver komponent-kabler som medfølger? Det plejer normalt ikke at følge med? Er det composite du mener, det er rød, hvid og gul kabel. Komponent er rød, grøn, blå, rød og hvid. 
Composite stik er gult, audiodelen er rød og hvid ( som du ganske rigtigt skriver ), vil blot uddybe.
Til component følger der normalt ikke audiokabler med, de skal købes i tillæg ( men stadigvæk røde og hvide ). 

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650

Skrevet af: Bruger udmeldt 10
Skrevet den: 02-Februar-2012 kl. 10:17
.

Print side | Luk vindue