Print side | Luk vindue

Telia TV: Er PC monitor nok?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=107659
Udskrevet den: 30-November-2024 kl. 01:28

Emne: Telia TV: Er PC monitor nok?
Skrevet af: jj_dk
Emne: Telia TV: Er PC monitor nok?
Skrevet den: 04-Februar-2012 kl. 17:27
Hej. Vi hører til blandt få som (endnu) ikke har TV. Vi overvejer at skifte internetudbyder til Telia og få deres Telia TV pakke med. Jeg har en stor PC monitor med HDMI indgang (men uden TV tuner). Kan jeg bruge den til at se TV på (via Telia TV's boks som har HDMI udgang)? Eller skal jeg bruge en skærm med TV tuner? Er der nogen som har prøvet at koble en PC monitor uden tuner direkte til Telia's TV boks?

På forhånd tak.
Jesper

Svar:
Skrevet af: avh
Skrevet den: 04-Februar-2012 kl. 17:44

Der skal ikke anvendes tuner til IPTV..

Derfor burde en monitor med HDMI kunne bruges..

Et problem kan blive lyden, har din monitor LYD?
Ellers skal det overføres til en forstærker/aktive højtalere..

Hvad der kan bruges afhænger af Telia-boksens funktioner..

-------------
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2

Skrevet af: Krjstoff
Skrevet den: 14-Marts-2012 kl. 08:39
I tråd med dette, har jeg med google som allieret forsøgt at finde ud af om man kan bruge Telia TV på sin HTPC.

Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre?
Og hvad skal man i så fald bruge af hardware ud over selve computeren?

-------------
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |

Skrevet af: avh
Skrevet den: 14-Marts-2012 kl. 09:31
Hvis det kan lade sig gøre, vil det ikke kræve noget særligt af computeren, udover der skal anvendes netkorttet, som jo findes i alle PC-er.

-------------
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2

Skrevet af: Krjstoff
Skrevet den: 16-Marts-2012 kl. 15:04
Jeg stillede spørgsmålet til Telias Support og de kunne desværre meddele at der IKKE er mulighed for at modtage deres IP TV via et mediecenter uden om deres set top boks Cry

-------------
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |

Print side | Luk vindue