Sync på DR HD
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=107859
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 07:30
Emne: Sync på DR HD
Skrevet af: Duelund
Emne: Sync på DR HD
Skrevet den: 09-Februar-2012 kl. 19:58
Nu så jeg lige artiklen om Surround problemer for DR. Det får mig til at tænke på at jeg ofte oplever sync problemer på DR HD. Det er ikke konsekvent. Ofte går det fint i starten af en film, midt i filmen bliver det meget udtalt for så at være ok igen i slutningen af filmen. Andre der oplever noget tilsvarende ? Min leverandør er youSee og TV har DVB-C MPEG4.
|
Svar:
Skrevet af: Funkmeizter
Skrevet den: 26-Februar-2012 kl. 11:29
Jeg oplevede det i høj grad ved X-Factor i fredags... Der var store sync problemer på DR HD, men slet ikke på DR 1.
Endvidere, er jeg den eneste hvor lydniveauet på TV2 HD er helt vildt lavere end på de andre kanaler?
Modtager signal via Yousee på kabel, TV er Sony KDL-40EX500 optisk forbundet til Logitech Z-5450 surroundanlæg.
|
Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 26-Februar-2012 kl. 12:10
Funkmeizter skrev:
Jeg oplevede det i høj grad ved X-Factor i fredags... Der var store sync problemer på DR HD, men slet ikke på DR 1.
Endvidere, er jeg den eneste hvor lydniveauet på TV2 HD er helt vildt lavere end på de andre kanaler?
Modtager signal via Yousee på kabel, TV er Sony KDL-40EX500 optisk forbundet til Logitech Z-5450 surroundanlæg. |
Oplevede det samme som dig på DR HD. Gik over på DR 1. Lyden på TV2 HD er til stadighed et problem. Jeg ved at YouSee af flere gange har rettet henvendelse til TV2. Det har de p. t. ikke fået held med.
------------- Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
Skrevet af: ClausJ
Skrevet den: 26-Februar-2012 kl. 12:16
Funkmeizter skrev:
Modtager signal via Yousee på kabel, TV er Sony KDL-40EX500 optisk forbundet til Logitech Z-5450 surroundanlæg. |
Det var det samme hos mig ved X-factor i fredags - Jeg synes dog sync'en blev bedre sidst i programmet.
Til gengæld synes jeg lydniveauet på DR HD generelt er væsentligt højere end på DR (SD)
Lydniveauet på TV2 HD lørdag aften, var katastrofalt dårligt.
Jeg modtager Yousee på et sony W5500
------------- Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
|
Skrevet af: pdrhan
Skrevet den: 26-Februar-2012 kl. 13:01
Ja og når så TV2 slår over på "regionerne" er der satme "knald" på liggehønen , der fejler lyden ikke noget...skide irriterende faktisk...
------------- SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+ ----------------- Kastrup/Amager
|
Skrevet af: CARS10
Skrevet den: 26-Februar-2012 kl. 14:45
Jeg har det samme problem, og har haft det siden omlægningen i januar. I onsdags var der ingen synk.problemer, så vi blev rigtig glade over at det var blevet løst, men famende nej for torsdag var den gal igen. Da vi skulle se X factor fredag var det værre end nogensinde før, og ødelage fuldstændig oplevelsen, og det var både på DR HD og DR1. Her er der også de nævnte styrke forskelle mellem kanalerne, hvor TV2 er den laveste. Spørgsmålet er hvorfor det ikke er blevet rettet for længst, men de ser måske ikke tv dem som arbejder hos YOU SEE . mine tv er SONY W5500, og det er det samme på dem begge.
carsten
|
Skrevet den: 26-Februar-2012 kl. 21:49
Godaften.
Jeg syntes at det er lidt underligt at der ikke er flere herinde der oplever det samme, for i aften med LYKKE var den da helt gal, og det både på DR HD og DR1.
carsten
|
Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 26-Februar-2012 kl. 21:58
CARS10 skrev:
Godaften.
Jeg syntes at det er lidt underligt at der ikke er flere herinde der oplever det samme, for i aften med LYKKE var den da helt gal, og det både på DR HD og DR1.
carsten |
Det må være et YouSee problem, for jeg oplevede ikke noget usædvanlig mht lyden (DTS 5.1) på Lykke på DR HD fra min Sagem-modtager (modtager via DVB-T)
|
Skrevet den: 26-Februar-2012 kl. 22:55
Åh, så er der måske håb forude, når jeg flytter ud i kolonihaven, hvor det er DVB-T, men ja, jeg tror det er et YS problem. Både med sync. og lydstyrke.
carsten
|
Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 27-Februar-2012 kl. 12:05
Jeg oplevede også problemer med sync på X-factor fredag aften.
Har også oplevet store problemer med TV2 HD - for 3 uger siden lød det som om der var auto-tune på alt lyden. Nu har de fået fixet det problem, men nu er alt dynamikken væk DD 5.1.
|
Skrevet den: 03-Marts-2012 kl. 17:02
Fantastisk. Igår var der ingen (næsten) sync problemer under X factor. Forhåbentlig er der check på det nu, men det vil jo vise sig.
carsten
|
Skrevet af: Sylvest
Skrevet den: 03-Marts-2012 kl. 17:21
Jeg oplever det tit på DR1 HD og af og til på DR HD. Jeg modtager signal via Stofa Storkøbenhavn.
|
Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 03-Marts-2012 kl. 17:31
Stor tak til DR som kan bevise, at det godt kan lade sig gør at køre i synkron. Helt underligt, at der ikke var noget at komme efter eller blive irriteret over.
|
|