Print side | Luk vindue

ATV2 xbmc & NAS??

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Smart TV
Forumbeskrivelse: Smart TV, Google TV, Apple TV, Microsoft TV og andre indholdstjenester til TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=108009
Udskrevet den: 31-Januar-2025 kl. 09:57

Emne: ATV2 xbmc & NAS??
Skrevet af: Stay_Bamboocha
Emne: ATV2 xbmc & NAS??
Skrevet den: 13-Februar-2012 kl. 20:45
Så er den Jailbreaket og XBMC er kørt ind, men hvordan får jeg den til at snakke sammen med min NAS/synology - har dog fundet de 3 mutimedie mapper video/billder/musik via Upnp men kan ikke finde min USBHDD som også er tilsluttet og der ligger ALLE børnenes film på.....

Virker SMB & NFS og HVORDAN??

Svar:
Skrevet af: kriztian
Skrevet den: 18-Februar-2012 kl. 18:07
Hej Stay_

Jeg startede med at køre UPNP med min ATV2 op mod min Synology NAS men da det ikke var muligt for XBMC'en på ATV2 at køre undertekster i dette format, så skiftede jeg til SAMBA, og det kører bare derudad. Så SAMBA burde altså bare spille...

Skrevet af: knudsendk
Skrevet den: 23-Februar-2012 kl. 18:15
Hvordan skiftede du til samba??

Skrevet af: knudsendk
Skrevet den: 23-Februar-2012 kl. 18:17
Jeg har lige fået min ATV2 og kører xbmc, dog vil den ikke vil coverart og alt det den burde kunne. Jeg får den kun til at vise mapper, kedeligt.

Er der noget der kan komme med en god vejledning til opsætning af dette, jeg kører for øvrigt upnp til min synology nas.

Er der nogen der kender en rigtig god app til iphone 4s og ipad der kan i coverart og trailer på de film eg vil afspille i xbmc fra nas?

Håber nogen kan hjælpe.

Skrevet af: Lightyear
Skrevet den: 23-Februar-2012 kl. 20:49
Du kan finde svar på stort set alt herinde: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Main_Page

Skrevet af: Stay_Bamboocha
Skrevet den: 28-Februar-2012 kl. 09:00
Oprindeligt skrevet af kriztian kriztian skrev:

Hej Stay_

Jeg startede med at køre UPNP med min ATV2 op mod min Synology NAS men da det ikke var muligt for XBMC'en på ATV2 at køre undertekster i dette format, så skiftede jeg til SAMBA, og det kører bare derudad. Så SAMBA burde altså bare spille...
hvordan sætter man Synology vs. XBMC op med SAMBA...... Synes ikk helt jeg kan gennemskue det og er ikk SÅ nørdet.

Print side | Luk vindue