Print side | Luk vindue

Sonos Bridge død strømforsyning

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Tilbehør
Forumbeskrivelse: Fjernbetjeninger, kabler, omskiftere mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=108379
Udskrevet den: 26-April-2024 kl. 13:53


Emne: Sonos Bridge død strømforsyning
Skrevet af: Dovenlas
Emne: Sonos Bridge død strømforsyning
Skrevet den: 23-Februar-2012 kl. 10:51
Hej

Jeg har en Sonos Bridge, hvor strømforsyningen er stået af..

Den har et output på 5v 2A, så langt så godt

Jeg har en anden strømforsyning liggende, men med et output på 5v 2.4A, kan jeg bruge den ? selvfølgelig skal stikket lige flyttes over...

PFHT

Dovenlas.



Svar:
Skrevet af: bleze
Skrevet den: 23-Februar-2012 kl. 11:12
Den burde virke. Husk at være sikker på +/- på stikket så du ikke får det vendt forkert.

Du er heldig. Jeg havde en ZP90 som stod af. Den har intern strømforsyning som er meget speciel, så ingen chance for at gøre noget ved det.


Skrevet af: Dovenlas
Skrevet den: 23-Februar-2012 kl. 12:51
Dav

Tak for svar, det prøver jeg.

Ærgeligt med din ZP90, jeg har også opdaget at spare parts til Sonos ikke er alm. lagervare...

Er der nogen som kan fortælle mig lidt vedr. output på en strømforsyning, Skal volt være præcist ?og Amp kan godt være lidt over / under ? 

Tak for hjælpen

Dovenlas





Skrevet af: jacobask
Skrevet den: 23-Februar-2012 kl. 13:07
Volt skal passe, og Amp skal bare være større end det der er behov for.

/ask


Skrevet af: huntiedk
Skrevet den: 23-Februar-2012 kl. 13:08
Spændingen (volt) og AC/DC skal være præcis det samme for at være sikker. Hvis DC, skal man også sikre sig, at plus/minus vender rigtigt. Strøm (ampere) på strømforsyningen skal være det samme eller over det, den gamle var.

-------------
Øst, vest, ::1 bedst


Skrevet af: Dovenlas
Skrevet den: 23-Februar-2012 kl. 13:39
Perfekt, tak til alle for svar.

God dag
/D


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 23-Februar-2012 kl. 15:00
Havde en strømforsyning til min Logitech Boom der brændte af da jeg testede HFI-relæ i huset. Skrev til Logitech support og de sendte bare en ny uden beregning - de spurgte ikke en gang til om der stadig var garanti på min Boom (det var der ikke). Fik nyt genopladeligt batteri til remote på samme måde.

Måske Sonos gør det samme - det er da et forsøg værd.


Skrevet af: Bhund
Skrevet den: 23-Februar-2012 kl. 15:41

Har haft samme problem med en ZP90, hvor garantien var udløbet. Det kunne ifølge Hifiklubben ikke betale sig at lave, de sendte dem i hvert fald ikke til rep., men tilbød i stedet en "genkøbspris" på kr 1.000 for en ny.



Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 23-Februar-2012 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af Bhund Bhund skrev:

Har haft samme problem med en ZP90, hvor garantien var udløbet. Det kunne ifølge Hifiklubben ikke betale sig at lave, de sendte dem i hvert fald ikke til rep., men tilbød i stedet en "genkøbspris" på kr 1.000 for en ny.



Hvis nogen oplever en død strømforsyning i ZP90, så lad lige være med at smide den ud, men tænk på mig. Jeg har lidt "skills" og kan muligvis finde ud af hvad der er galt.


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Dovenlas
Skrevet den: 23-Februar-2012 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Havde en strømforsyning til min Logitech Boom der brændte af da jeg testede HFI-relæ i huset. Skrev til Logitech support og de sendte bare en ny uden beregning - de spurgte ikke en gang til om der stadig var garanti på min Boom (det var der ikke). Fik nyt genopladeligt batteri til remote på samme måde.

Måske Sonos gør det samme - det er da et forsøg værd.

Det var da en god ide, det prøver jeg.

tak


Skrevet af: rigo
Skrevet den: 23-Februar-2012 kl. 21:33
Jeg havde en strømforsyning til en bridge, der stod af. Jeg kontaktede deres support via chat, og efter lidt troubleshooting endte vi op med at den var død. De sendte en ny uden beregning. Super service.


Skrevet af: Dovenlas
Skrevet den: 24-Februar-2012 kl. 08:09
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Jeg havde en strømforsyning til en bridge, der stod af. Jeg kontaktede deres support via chat, og efter lidt troubleshooting endte vi op med at den var død. De sendte en ny uden beregning. Super service.

mail til Sonos support afsendt, så bliver det spændende at høre..


Skrevet af: Dovenlas
Skrevet den: 27-Februar-2012 kl. 10:08
Opdatering:
Nu er der vist en powersupply på vej fra Sonos U/B

De bad om serial som det eneste, og det var det..

Det er da service på en højt plan, når nu dimsen er fra 2008

Så bliver det jo alligevel en god uge...

God dag til alle.

/D



Print side | Luk vindue