Print side | Luk vindue

Billig PS Vita (1500kr)

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=108434
Udskrevet den: 08-Februar-2025 kl. 05:04

Emne: Billig PS Vita (1500kr)
Skrevet af: SteffenD89
Emne: Billig PS Vita (1500kr)
Skrevet den: 24-Februar-2012 kl. 13:05

Playstation Vita

·         Sælges – Gamestop, Bilka, Fona (2 butikker i Danmark) og internettet.

·         Pris – ca. 2000kr (2099kr inkl. valgfrit spil hos Gamestop).

·         Spilpriser – ca. 250-350kr (billigere på Playstation Network Store)

·         Indeholder – OLED skærm, touchskærm, touchoverflade (på bagsiden), kamera for/bag, to thumbsticks, Wifi, (3G*), oplader samt tilslutning til PC.

·         Indeholder også: PSN butik med PSV, Mini og PSP-spil samt trophy-support og en friendlist (delt med PS3).

·         Indeholder IKKE – Memory Card eller spil (medmindre andet er nævnt/pakketilbud).

·         Strøm – ca. 4+ timer ved standard/næsten fuld lysstyrke.

·         Dimensioner – 83 x 182 x 18 (mm).

·         Vægt – 260 gram.

*3G fås kun til specielle 3G-modeller. De koster ca. 400kr mere.

http://gadgetzonen.dk/wp-content/uploads/PlayStation-Vita.png">PlayStation-Vita

Intro:

Ja, så har jeg fået mig en Playstation Vita. Det kom lidt pludseligt, men jeg må være ærlig og sige at jeg indtil videre er yderst glad for mit køb. Det skal lige siges, at jeg på tidspunktet kun har haft den i en weekend og kun spillet et par spil, dog vil jeg mene at jeg er i stand til at fortælle et par ord om den, hvis ikke andet så i hvert fald bare mit førstehåndsindtryk af konsollen og af de spil jeg har. Jeg skal prøve at gøre det kort, så mangler der noget må i endelig spørge!

Konsollen er købt brugt for 1800kr, hertil medfulgte der 2 spil (Uncharted og Wipeout) samt et 8GB memory card. Samlet er der for ca. 3000kr, ny pris. Efterfølgende har jeg set bedre tilbud (ca. samme pris, men flere spil), så det kan KLART anbefales at købe brugt, hvis man er interesseret. Wipeout har jeg solgt ved Gamestop, hvor jeg fik 140kr for det, og købte Rayman – point being, hvis man finder en brugt konsol, med nogle spil til, kan man hurtigt få byttet sig til et nyt, efter eget valg (og derved få mere ud af købet).

Konsollen:

Konsollen bæger præg af kvalitet, både udenpå og indeni. Den har en fin, mildt tung, vægt, knapperne er velplaceret (for mit vedkommende) og der er nu endelig to sticks ligesom på et almindeligt joystick, så nu kan udviklerne rigtig lave FPS-spil, eller andre spil der kræver en lidt mere avanceret styring. Konsollen er ordenligt bygget og kan tåle at blive tabt på asfalt, uden større skade http://www.youtube.com/watch?v=rCP1vthhnPU - http://www.youtube.com/watch?v=rCP1vthhnPU . Udover det er den udstyret med en OLED/touch-skærm der leverer et skarpt og lækkert billede, samt en touch-plade på bagsiden af konsollen. Endelig er der også kamera både foran og på bagsiden – de er endnu ikke testet ordenligt.

Ligesom til Playstation 3, er der mulighed for danske menuer (og dertil dansk tekst til nogle spil). PSN butikken er dog på engelsk. Der er divese ”apps” til konsollen, som f.eks. Near der lader dig se hvem der er i nærheden af dig (inden for 3-7km), venneliste, trophies, browser, party-chat, gruppemeddelelser, opstartsguide der er lavet som spil der hjælper dig igennem de forskellige funktioner.

Konsollen er super hurtig til at minimere programmer inkl. spil, så du kan f.eks. hurtigt skifte imellem f.eks. Rayman og trophies (nogle spil lukker dog ned, når man minimerer dem), du kan ligeledes også minimere adskillige programmer og vende tilbage til dem senere. Navigering ved menuerne foregår via selve touchskærmen og slukning af diverse programmer er så enkelt som et strejf fra højre hjørne (ingen ventetid på at de lukker). Det fungerer alt sammen fint, med den følsomme touchskærm.

Browseren fungerer ok. Den er hurtig til at indlæse hjemmesider, men skal man navigere på et forum tager det lidt tid. Tastaturet når man skal skrive noget, er lidt besværligt for mig at håndtere. Jeg er ikke sikker på om det er noget man bare lige skal vende sig til eller om det er for følsomt, under alle omstændigheder kan et indlæg på et forum godt tage tid om at skrive, omvendt kan det være at jeg bare skal slå ordbogen fra, da den skrev wienersnitzel i stedet for Wipeout den ene gang.

Taget i betragtning af hvad man egentlig får for pengene, både rent materialemæssig men også brugervenligheden (danske menuer, med dansk guide i form af små spil osv.), grafikken i spillene og muligheden for at spille spil der ikke før var mulige til PSP, pga. det manglende stick, synes jeg ikke at prisen er urimelig. Der er altså ikke tale om en PSP 2.0, men en helt ny konsol der virkelig formårer at skille sig ud.

Spillene:

Som sagt har jeg haft begrænset tid til at teste spillene, men jeg føler stadigvæk godt at jeg kan skrive om dem.

På nuværende tidspunkt er udvalget af PSV spil, af naturlige årsager, ikke fantastisk (liste kan ses her http://vita.ign.com/index/top-reviewed.html - http://vita http://vita.ign.com/index/top-reviewed.html - .ign.com/index/top-reviewed.html ) .

De spil jeg indtil videre har prøvet, vil jeg give et kort indtryk af:

Uncharted: Golden Abyss – Ligesom de tidligere spil er man endnu en gang på skattejagt. Grafikken er god, stemmeskuespillet er fantastisk som i de andre spil og styringen fungerer fint med de to thumbsticks (dog skal man lige vende sig til dem, når der skal skydes). Spillet gør fin brug af diverse touchfunktioner, selvom de for mit vedkommende ikke er nødvendige. Det virker til at der er masser af ”collectables” i form er billeder der skal tages, ting der skal kradset ned på et papir, tarot-kort, diamanter og andre ting der skal findes – der er med andre ord masser af årsager til at man kan vende tilbage til en bane to gange, hvis man gerne vil finde alle ting.

Tarot-kort kan tilsyneladende byttes med ens venner, dog er jeg helt uvidende om hvordan det fungerer (jeg tror det er lidt automatisk?!), lige umiddelbart virker det som en rigtig fin idé der ikke er færdigudviklet. Man samler nemlig kortene op fra fjender og det kunne være smart hvis man selv kunne bytte de kort man havde i overskud, med ens venner. Den nuværende byttehandel virker derimod lidt fesen.

Decideret online spil er der intet af. Ingen co-op og ingen deathmatch og det er ellers en skam, da jeg tror at spillet kunne have været meget bedre hvis der var lidt co-op og simpel death/teamdeathmatch, nu hvor der ikke er så mange konkurrenter af den slags på markedet.

Spillet er all-in-all udmærket, men er man kørt død i Drake, skattejagter og klatring skal man nok holde sig fra det eller købe brugt, da der ikke lige umiddelbart er noget nyt at finde.

Dungeon Hunter: Alliance -  er lidt hit and miss. På den gode side er det et Dungeon Crawler/Diablo ”clon”, hvor man skal slå endeløse horder af fjender ihjel, bosser, finde loot og alle de andre almindelige ting. Det er muligt at spille det med op til 3 andre og er man ”host” dropper folk bare ind og ud som det passer dem – fjenderne tilpasser sig også flydende med antallet af spillere og ligeledes gør ens loot det samme. Det er efter min mening et ganske underholdende spil hvis man er til den slags og multiplayer-delen fungerer rigtig fint. Det negative er så at der er et tydeligt framerate drop så snart man er flere spillere og der er gang i den. Jeg har endnu ikke oplevet det så galt at jeg er stoppet med at spille, men det er ærgerligt at spillet i en hed kamp pludselig begynder at blive langsomt, specielt eftersom grafikken ikke er videre fantastisk. Jeg håber på at der kommer en patch der fixer problemet på et tidspunkt. Historien er heller ikke så fantastisk, men alt andet lige er det da et underholdende spil, hvor man hurtigt kan slå monstre og store bosser ihjel sammen med andre mennesker og lige præcis multiplayer er et af spillets højdepunkter.

Rayman: Origin – er et fantastisk spil. Det skiller sig godt nok ikke synderligt ud fra konsolversionen, men det gør heller ikke noget. Har man endnu ikke prøvet det er det bare at komme i gang. Jeg blev helt overvældet over hvor flot og morsomt det er. Historien er retarderet på en morsom måde, hvilket er rigtig godt. Endelig er der ikke et platformspil med en historie der tager sig selv for seriøst, det prøver i stedet bare at være gakket og det fungerer rigtig godt. Alt lige fra monstrene, til lydende og omgivelserne har en hvis charme over sig, så det er svært ikke at holde af. Selve spillet fungerer som så mange andre platformspil; man hopper på fjender (eller slår dem med ens næver), samler ting og befrier de gode fra de onde. I hver bane kan man samle forskellige ting og derved låse op for flere figurer, "hemmelige" baner osv. Endelig kan man også udfordre ens venner til at slå ens egen tid på banerne, dog er det en skam at det er det nærmeste man kommer på en multiplayer-funktion.

Billederne er taget med screenshot-funktionen til PSV, dvs. at det er in-game billeder.

Hvorfor købe en Playstation Vita?

Det er et spørgsmål man ser tit og det er meget op til ens personlige holdning. Jeg synes at det er rart at kunne sidde eller ligge afslappet i sofaen og bare spille lidt casual. Den fylder ikke meget, man optager ikke et tv og den er hurtig at starte op så man kan hurtigt kan komme i gang. Jeg synes at det er hyggeligt, andre er sikkert uenig med mig. Hvis Sony får gjort noget ved browseren er den også et alternativ til internet-surfing. Konsollen er super lækker, grafikken er god også kommer der naturligvis også flere spil til den, som ikke komme til de andre platforme, men det vil jeg komme ind på nedenfor.

Hvad er fremtiden for PSV?

Den nuværende spilliste er muligvis ikke så *hot*, men jeg er indtil videre underholdt. Er man derimod ikke så meget til Uncharted eller Dungeon Hunter og har man prøvet Rayman til PS3/Xbox 360 falder listen måske lidt fra hinanden.

Har man derimod ikke eget en PSP før er der 2 God of War spil, Final Fantasy Dissidia, Tactical Ogres, Syphon Filter, Resistance og mange andre gode spil.

Fremtiden er efter min mening fuld af gode titler.

I den nærmeste fremtid kan vi se frem til:

Resistance: Burning Skies

Gravity Rush/Dash

Metal Gear Solid: Collection

LittleBig Planet

Mortal Kombat

Silent Hill: Book of memories

Derud over kommer der også følgende:

Final Fantasy X

Final Fantasy Type-0

Oddworld

Zone of Enders Collection

Call of Duty

Bioshock

Ruin

Dragon’s Crown

Soul Sacrifice (endnu et Soul spil a la Demon’s/Dark Souls, måske?)

Gravity Rush director shares his biggest influence
(Gravity Rush)

http://ecx.images-amazon.com/images/I/51uoMvz-L2L.jpg">http://ecx.images-amazon.com/images/I/51uoMvz-L2L.jpg

(Resistance Burning Skies)

Type-0 Gameplay.jpg

(FF Type-0)

(Ruin)
http://0.tqn.com/d/psp/1/0/Y/b/-/-/dragons-crown-04.jpg">Dragons Crown PS Vita Screenshot

(Dragon's Crown)

(Soul Sacrifice)

For at kategorisere det lidt er der:

Exclusive spil til PSV (Resistance, Gravity Rush, Soul Sacrifice)

PS3/PSV spil (Dungeon Hunter, Dragon’s Crown, Ruin, Dust 415)

”HD” ports (MGS, ZoE, FFX, Oddworld)

Generelle ports (Fifa, Rayman)

PSN/små spil

Mini-spil

250+ PSP spil lige til at downloade via PSN

Flere PSP spil der skal downloades via PS3 http://www.cheapassgamer.com/forums/showthread.php?t=316058 - http://www.cheapassgamer.com/forums/showthread.php?t=316058

Sony er desuden også godt i gang med at offentliggøre deres spil til PS3 før E3 (GOW:A, samt et helt nyt på torsdag) og jeg tror ikke på at vi hører noget om PS4/Orbis i år. Grunden er, at jeg er sikker på at Sony vil sørge for at Playstation Vita kommer godt fra start og det gør den ikke hvis de smider en bombe som PS4 eller noget andet vildt til. Derfor er jeg sikker på at deres hovedprioritet er PSV til E3 i å også kommer der måske lidt til PS3 i form af udgivelsesdato til FF13V eller The Last Guardian og diverse gameplay trailers til andre spil– men det er så bare mit bud.  

En sidste ting er også følgende citat:

"The only thing that is going to hold Sony back from succeeding with the Vita is having the right games," Mielke said. "And one of the benefits of working on the developer side in Japan is I know for a fact that they've got some games that, when they announce them, people are going to forget about all of the problems that they're imagining with the Vita."

http://vita.ign.com/articles/122/1223193p1.html -

Sony har alle muligheder for at Playstation Vita skal blive et hit. Prisen er ikke urimelig taget i betragtning af hvad man får, folk skal bare overtales og det gøres de bedst med de rigtige spil. Jeg nægter at tror på at E3 i år som udgangspunkt ikke kommer til at handle om spil til PSV.

Lige nu kan den, for nogle mennesker, godt virke som et lidt fladt køb, men om et år fra nu af er jeg sikker på at der vil være rigtig, rigtig mange spil til den.

Jeg håber ikke at det var for meget læsning, men spørg endelig hvis der er noget i ikke lige fik svar på. Hvis ikke andet så tilføj mig endelig på jeres venneliste - ID: SteffenD89.

-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">

Svar:
Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 24-Februar-2012 kl. 17:10
Det med PS3 spil er jo ikke helt understøttet endnu. BF3 videoerne er fra hackede Vita.

-------------

BORING!

Skrevet af: Mentalisac
Skrevet den: 24-Februar-2012 kl. 17:24
Fik min vita sidste mandag, og har spillet uncharted
og rayman i stor stil..

Hvad spil angår syntes jeg ikke der er nogle af de andre udkomne spil der sagde mig noget..
Men der kommer jo nok nogle flere..

Glæder mig til at få testet ps3 remote play delen, men har ikke haft tid endnu..

Eneste minus er at jeg bliver mindet om noget fesent nintendo gøgl når jeg ser party knappen =(

Ellers er jeg rigtig godt tilfreds =D

Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 24-Februar-2012 kl. 18:34
Nu spørger jeg lidt dumt, men hvis vi ser bort fra PS3-delen ved Vita, hvornår bruger I den så? Jeg har ikke helt forstået håndholdte spil-enheder anno 2000 og frem. I de gamle Nintendo-dage var det cool nok, da forskellen mellem en konsol og en håndholdt enhed ikke var særlig stor. Jeg kan godt se ideen, når man er på farten, men der kan ens smartphone jo næsten følge med. Og hvem gamer, når man er taget på ferie? At spille derhjemme giver ingen mening for mig, hvis man allerede ejer en konsol.

Til sidst er der jo prisen på spillene. De ligger jo imellem 300-400kr. til Vita. Ideen med remote-play er til gengæld fedt.

Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 24-Februar-2012 kl. 21:01
Ukke, du glemmer pendlere i tog. Jeg kan love dig, at tiden går hurtigere med sådan en..

-------------

BORING!

Skrevet den: 25-Februar-2012 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Nu spørger jeg lidt dumt, men hvis vi ser bort fra PS3-delen ved Vita, hvornår bruger I den så? Jeg har ikke helt forstået håndholdte spil-enheder anno 2000 og frem.
I de gamle Nintendo-dage var det cool nok, da forskellen mellem en konsol og en håndholdt enhed ikke var særlig stor.

Jeg vil give dig delvist ret. PSV halter IMO en smule med 'originale' titler - hvilket også kan ses i den liste jeg lavede over spil, som jeg kunne tænke mig.

Jeg kan godt se ideen, når man er på farten, men der kan ens smartphone jo næsten følge med.

Jeg kunne godt tænke mig at se en respektabel mængde eksempler på smartphone-spil der "næsten" kan følge med (styringsmæssigt, historie, grafik).

Og hvem gamer, når man er taget på ferie? At spille derhjemme giver ingen mening for mig, hvis man allerede ejer en konsol.

Forskellige mennesker har forskellige behov. Jeg kan godt lide ideen om at jeg bare kan ligge mig på sofaen eller i sengen også spille lidt casual med en håndholdt. Desuden har jeg også en underlig idé om at der er nogen spil jeg hellere vil spille på en håndholdt end til PC/konsol. Noget jeg ikke er ene om, eftersom jeg har en makker der bedre kan lide Disgea spillene på de håndholdte end til PS3 - og der er sikkert flere end bare osTongue

Desuden er den også ret smart i mit tilfælde, hvor jeg som studerende bor i Odense og engang imellem tager hjem til mine forældre i flere dage, og der er en håndholdt konsol smart. Ikke at jeg er ude af stand til at snakke med mine forældre, men der kommer tidspunkter hvor man har intet har at lave.

Til sidst er der jo prisen på spillene. De ligger jo imellem 300-400kr. til Vita. Ideen med remote-play er til gengæld fedt.

Prisen er lidt dyr, ja. Jeg venter også med at købe en PSV - jeg kunne forestille mig at det måske bliver til sommer/efter sommerferien hvor jeg har arbejdet og har råd til den.
På det tidspunkt kan man sikkert købe konsollen bundled med et spil eller bare lidt billigere end nu, også er der også flere billige spil.

Desuden er der også 'mindre' spil som f.eks. Luminos, Escape Plan og Stardust der ikke koster så meget.

-------------

Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 25-Februar-2012 kl. 11:50
på nær de issues der er med OLED skærmen på min, og som synes at være normalen på VITA´erne da mange har lagt billeder ud med SELV samme issues..

Så må jeg indrømme at jeg egentligt synes den er meget fed..

som visse folk siger, nogle titler er bare sjovere at spille på en håndholdt, og jeg må indrømme at jeg ikke altid er 100% fascineret af ren touch som på IPAD´en, omend jeg faktisk føler den næsten kan det samme gfx mæssigt.

har købt FIFA/Rayman/lumines/stardust delta/Uncharted

og et par af de billigere arcade spil.. Lumines er ALT for dyrt, burde koste 50-80kr som f.eks. stardust gjorde.

Men må indrømme spil som rayman / stardust / lumines er MEGET federe på håndholdt..

Uncharted var lidt for at få noget mere af nathan drake... kan dog ikke se ideen med racing sims, og Fifa var også lidt et.. Ja.... den gør sig bedre på TV.. men må indrømme jeg synes den har sin plads, og synes 2099 inkl en 299 krs titel ikke var så slemt.. 1800kr for en konsol, når man tænker på folk giver 4-5k for smartphones...

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio

Skrevet den: 25-Februar-2012 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Det med PS3 spil er jo ikke helt understøttet endnu. BF3 videoerne er fra hackede Vita.

Sådan som jeg kan forstå, kommer der en firmware opdatering der gør at alle PS3 spil er spilbare til PSV.

Pure win IMO.

-------------

Skrevet den: 25-Februar-2012 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

på nær de issues der er med OLED skærmen på min, og som synes at være normalen på VITA´erne da mange har lagt billeder ud med SELV samme issues..

Så må jeg indrømme at jeg egentligt synes den er meget fed..

som visse folk siger, nogle titler er bare sjovere at spille på en håndholdt, og jeg må indrømme at jeg ikke altid er 100% fascineret af ren touch som på IPAD´en, omend jeg faktisk føler den næsten kan det samme gfx mæssigt.

har købt FIFA/Rayman/lumines/stardust delta/Uncharted

og et par af de billigere arcade spil.. Lumines er ALT for dyrt, burde koste 50-80kr som f.eks. stardust gjorde.

Men må indrømme spil som rayman / stardust / lumines er MEGET federe på håndholdt..

Uncharted var lidt for at få noget mere af nathan drake... kan dog ikke se ideen med racing sims, og Fifa var også lidt et.. Ja.... den gør sig bedre på TV.. men må indrømme jeg synes den har sin plads, og synes 2099 inkl en 299 krs titel ikke var så slemt.. 1800kr for en konsol, når man tænker på folk giver 4-5k for smartphones...

Hvad synes du om Uncharted? IGN gav det en god karakter, mens Gamespot har en noget anden holdning.

-------------

Skrevet den: 25-Februar-2012 kl. 11:58
burde der også gøre, da de har reklameret med REMOTE PLAY og vist video´er med killzone 3, det ville være svinsk at fjerne det, lidt som da de fjerede linux delen på PS3, med en firmware update..

man kan ikke sælge features man har solgt en konsol på. 

Og jeg er imponeret over hvor responsiv den er ved direkte play... har prøvet over internettet, og har hørt frygtelige ting, men det kørte også ok. skal så siges jeg stod hos en kammerat på hans Altibox 50/50 fiber, og spillede op mod min egen Waoo 60/60 så refresh var rimlig hurtig.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio

Skrevet den: 25-Februar-2012 kl. 12:01
Liste over PSP spil der er kompatible for dem der er interesset:

http://blog.us.playstation.com/2012/02/09/how-to-download-psp-titles-to-ps-vita/ - http://blog.us.playstation.com/2012/02/09/how-to-download-psp-titles-to-ps-vita/

-------------

Skrevet den: 25-Februar-2012 kl. 15:39
Forresten mangler nogle at kæmpe highscore mod, så hvis man vil så add mig psn ramusdc

Uncharted er jeg positiv over, den er ikke så overdrevet som ps3 udgaven, og grafisk ligger dem sig meget op af 1eren. Jeg er ikke grebet af historien endnu, og jeg synes der er lidt for meget touch i det spil. Som at hakke planter ned, eller i nærkamp. Men spillet er bare imponerende, og glæder mig til sully kommer med, problemet er dem der er med i diaglogen til at starte med, ikke har samme klasse som ham der spiller nathan drake..

Spiller dog mest mutant blobs og stardust

-------------

Skrevet den: 25-Februar-2012 kl. 16:05
Det er også det Gamespot klager over. Ja også siger de at touchfunktionen er lidt fishy under nogle af de events man skal bruge det.

Jeg var en tur i Rosengårdscenteret i dag. Sony Centeret har slet ikke noget med konsoller at gøre, Fona havde hverken spil, konsol eller reklamer og det Gamestop havde kun reklamer for den.. WTF -.-

Havde lidt håbet på at jeg lige kunne se og holde den, men det var der ikke mulighed for.

-------------

Skrevet den: 25-Februar-2012 kl. 19:27
købte en ud af de 9 som de fik hjem i gamestop i vejle, havde ikke forudbestilt..

kunne desværre ikke returnere den pga. skærmfejlen, og ville ikke have den liggende til rep i 1-2 mdn... 

men er da rimlig glad for den, og for at have beholdt den, på nær skærm issueet er RØV irriterende om natten.

Men det der netop driller mig med touch ved PSvitaen, er at det SKAL absolut bruges, jeg kan godt lide vitaen som alternativ til Iphone/ipad fordi den HAR analoge sticks, hader rene touch spil med mindre det er spil der reelt har god brug af touch (plants vs zombies, tower defence, bejeweled and so on)..

især FIFA driller med skud fra bagtouch skærmen, som dog er røv fedt at bruge til placering, men 4-5 gange i enhver kamp så laver jeg et skud fordi min ene finger lige snitter bagpladen, det er irriterende..

og det er netop det der er irriterende i Uncharted, den der.. PÅTVUNGNE brug af touch, den virker ikke til at have nogen værdi, heldigvis er der for det meste et alternativ med knapper og analogesticks, det er der dog ikke til det med din machete, og alt det rubbing halløj...

HEHE den dag de får lov til at lave en bluetooth analog controller til IPAD´en, så kunne det blive sjovt.

og så project fiona, det så også interessant ud, men lige nu er vitaen eneste mulighed.

-------------

Skrevet den: 25-Februar-2012 kl. 20:14
Kender godt følelsen. Produktet er nyt og nu skal Sony vise hvad den kan. Det var nøjagtig det samme som da PS3'en udkom og der påtvunget sixaxis-styring i nogle af spillene.

Men eh.. nu må vi se om udviklerne dæmper ned for diverse touch features i fremtiden..

-------------

Skrevet af: inside
Skrevet den: 25-Februar-2012 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Det er også det Gamespot klager over. Ja også siger de at touchfunktionen er lidt fishy under nogle af de events man skal bruge det.

Jeg var en tur i Rosengårdscenteret i dag. Sony Centeret har slet ikke noget med konsoller at gøre, Fona havde hverken spil, konsol eller reklamer og det Gamestop havde kun reklamer for den.. WTF -.-

Havde lidt håbet på at jeg lige kunne se og holde den, men det var der ikke mulighed for.

Tak for info. Har selv været inde i Odense centrum, og gamestop sagde de ikke får nogen vita hjem på display som det ser ud nu, og El Giganten havde heller ikke modtaget nogen Vita'er (ikke engang til salg) og sagde at hvis nogen fik en på display man kunne prøve, så var det El Giganten ved Rosengårdcenteret. Men kunne ikke love noget.

Bilka i Odense har Vita på lager, men ikke nogen man kan prøve :/

Jeg venter selv lidt endnu med at købe en, og spare så op i mellemtiden. Regner med at skulle have Uncharted, Rayman og så Metal Gear Collection når den engang kommer!

Skrevet den: 26-Februar-2012 kl. 09:01
Oprindeligt skrevet af inside inside skrev:

Tak for info. Har selv været inde i Odense centrum, og gamestop sagde de ikke får nogen vita hjem på display som det ser ud nu, og El Giganten havde heller ikke modtaget nogen Vita'er (ikke engang til salg) og sagde at hvis nogen fik en på display man kunne prøve, så var det El Giganten ved Rosengårdcenteret. Men kunne ikke love noget.

Bilka i Odense har Vita på lager, men ikke nogen man kan prøve :/

Jeg venter selv lidt endnu med at købe en, og spare så op i mellemtiden. Regner med at skulle have Uncharted, Rayman og så Metal Gear Collection når den engang kommer!

Hvis du finder en PSV ved en stander i Odense, må du endelig sige tilTongueBig smile

Mmh, konsollen har åbenbart en funktion, hvor den kan se om der er nogen i nærheden der også har en PSV. Folk der bor i mindre byer (I USA) kan se 20-30 mennesker i nærheden, med en PSV, så enten sælger den f****ng godt ellers også er det bare et tilfælde.

Uanset hvad, bliver det spændende at se salgstal, eftersom den næsten er død i Japan.

-------------

Skrevet den: 26-Februar-2012 kl. 09:16

Hvis du finder en PSV ved en stander i Odense, må du endelig sige tilTongueBig smile

Mmh, konsollen har åbenbart en funktion, hvor den kan se om der er nogen i nærheden der også har en PSV. Folk der bor i mindre byer (I USA) kan se 20-30 mennesker i nærheden, med en PSV, så enten sælger den f****ng godt ellers også er det bare et tilfælde.

Uanset hvad, bliver det spændende at se salgstal, eftersom den næsten er død i Japan.

Det kan du tro ;)

Jeg har også godt luret på, at folk i USA kan se rigtig mange Vita spillere i nærheden. Lad os håbe at app'et rent faktisk taler sandt, og at det er fordi de har haft rigtig gode salgstal i US i forhold til japan. Ud fra det her screenshot ser det ud til den scanner i en radius af 7km, så der burde også være grundlag for at finde en masse gamere i Danmark da man ved at stå i centrum af Odense næsten kan scanne hele byen Tongue

Og angående det med dårlige salgstal i Japan, så skyldes det at PSP'en stadig er ret populær der, Hvilket den jo overhovedet ikke er i US eller EU. Kigger man på salgstalene så er det også tydeligt at se at PSP'en stadig sælger godt i Japan og de slet ikke har travlt med at tage Vita'en til sig. Så det skal nok vende på et tidspunkt :D

Media Create hardware sales: Week 3, 2012 (Jan 16 - Jan 22)
3DS - 80,960 (100,668)
PS3 - 21,155 (30,332)
PSP - 17,181 (22,538)
PSV - 15,219 (18,361)
Wii - 10,173 (14,179)
DS - 2,022 (2,721)
360 - 1,588 (1,519)
PS2 - 903 (766)

Skrevet den: 26-Februar-2012 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af inside inside skrev:

Det kan du tro ;)

Jeg har også godt luret på, at folk i USA kan se rigtig mange Vita spillere i nærheden. Lad os håbe at app'et rent faktisk taler sandt, og at det er fordi de har haft rigtig gode salgstal i US i forhold til japan. Ud fra det her screenshot ser det ud til den scanner i en radius af 7km, så der burde også være grundlag for at finde en masse gamere i Danmark da man ved at stå i centrum af Odense næsten kan scanne hele byen Tongue

Og angående det med dårlige salgstal i Japan, så skyldes det at PSP'en stadig er ret populær der, Hvilket den jo overhovedet ikke er i US eller EU. Kigger man på salgstalene så er det også tydeligt at se at PSP'en stadig sælger godt i Japan og de slet ikke har travlt med at tage Vita'en til sig. Så det skal nok vende på et tidspunkt :D

Media Create hardware sales: Week 3, 2012 (Jan 16 - Jan 22)
3DS - 80,960 (100,668)
PS3 - 21,155 (30,332)
PSP - 17,181 (22,538)
PSV - 15,219 (18,361)
Wii - 10,173 (14,179)
DS - 2,022 (2,721)
360 - 1,588 (1,519)
PS2 - 903 (766)

Jah.. Men jeg har så ikke helt forstået pointen, altså om man bare kan se hvor mange PSV-ejere der er i nærheden eller om man også kan sende dem en invitation til at spille.

Men ja, du har nok ret ang. PSP, dog vil jeg også sige at PSV'en er meget vestligt orienteret. Japanerne har en noget anderledes spilsmag end vi har :)

-------------

Skrevet den: 26-Februar-2012 kl. 17:14

Jah.. Men jeg har så ikke helt forstået pointen, altså om man bare kan se hvor mange PSV-ejere der er i nærheden eller om man også kan sende dem en invitation til at spille.

Men ja, du har nok ret ang. PSP, dog vil jeg også sige at PSV'en er meget vestligt orienteret. Japanerne har en noget anderledes spilsmag end vi har :)

Ja, gir dig helt ret i at PSV er mere vestligt orienteret!

Og ang. Near, så har de lavet en fin gennemgang af dets funktioner her:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=463600

Blandt andet:

• local leaderboards
  • multiplayer invites
  • Dele gaver/items (You can upload unlocked tracks, avatars and more by either sending it to friends or leaving it as a gift for any available near players)

Skrevet den: 03-Marts-2012 kl. 22:19

Så fik jeg endelig en Vita, og har lige testet hvor mange lokale spillere der er via near. Og det ser jo meget lovende ud :D

(5000 Odense C)

Skrevet den: 22-April-2012 kl. 04:43
Jeg har skrevet mit førstehåndsindtryk af konsollen og de spil jeg har prøvet samt skrevet lidt om hvad vi har i vente i forhold til spil i fremtiden. Det står alt sammen i første indlæg =)

-------------

Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 15:20

http://www.youtube.com/watch?v=jzUgsBWQzRs - http://www.youtube.com/watch?v=jzUgsBWQzRs

We forgot to mention one major character in our previous writeups about Soul Sacrifice: a "book." This "book" is a central figure in the game's story.

As detailed earlier, the main character is someone who was raised by a cruel sorcerer. Just as the main character is about to be given as a sacrificial offering, a special book appears before him. This book is a demon in book form. It contains the records of past fights between the sorcerer and monsters.

The player enters the world of the book and experiences the stories and fights depicted therein.

In addition to this background story,Sokuho's Famitsu summarymentions one magic attack that we didn't mention earlier: Salamander. This attack involves burning something (presumably a part of your body).

The game will have a customization component. You'll be able to select from a variety of styles for your character.

Your play style will also affect your form. As part of the game's story setting, the monsters you fight are former humans who used their magic too much and lost their human form. Make the same mistake, and you'll also begin to lose your human form.

Soul Sacrifice has support for one to four players. While we don't know what the multiplayer component will be like, it appears that you'll be able to sacrifice your fellow players' lives.

Keiji Inafune is listed in Famitsu in the game's "planning" and "development" role. Actual development is taking place at Marvelous AQL. The game's music component is from Yasunori Mitsuda and Wataru Hokoyama, with Hokoyama scheduled to head up overseas recording. On Sony Computer Enteratinment's side, the game's producer is Kentaro Motomura , and its assistant producer is Teruyuki Toriyama.

The big catch for Keiji Inafune's PlayStation Vita action title Soul Sacrifice is not the "soul," as many had initially expected, but the "sacrifice." As detailed earlier in the day, Soul Sacrifice has you sacrifice body parts to perform powerful magic.

Weekly Famitsu lists the following sacrificial magics. While we listed these as summons earlier, they appear to be just magic attacks.

• Excalibur: You stick your hand down your throat, pull out your spinal cord, and use this as your sword.
  • Gleipnir: Chop off your five fingers and perform a punch with your extended bones.
  • Gorgon: Pull out your eyeballs, and use them to blast out magic beams
  • Gungnir: Your bones and nerves emerge from your body and attack

Why would you torture yourself to kill your foes? This is actually part of the background story. You play as a slave who serves a cruel sorcerer.

It appears that you may be fighting people like yourself. Screenshots show massive creatures who apparently used their powerful magic too much and lost their human form.

Famitsu lists Soul Sacrifice as 50% complete. The game is due for release this Winter.

soul_sacrifice_scan-1fgk75.jpg

soul_hackers_scan-2kbjr7.jpg

TL;DR:

• 4 player co-op.
  • Ofre dig selv for at få våben/magi.
  • Ofre dine medspillere.
  • Dine modstandere er mennesker der har ofret for meget af sig selv og er blevet til monstre.
  • Din kampstil vil have indflydelse for din figurs tlstand.
  • Keiji Inafune er med i udviklingen af spillet (ham der har lavet Megaman spillene).
  • Spillet udkommer vinteren 2012.

-------------

Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 15:23
Spillet virker indtil videre meget interessant og er helt sikkert et jeg skal have. Der kommer mere info imorgen :)

-------------

Skrevet den: 11-Juni-2012 kl. 22:12
Lige en lille opdatering. Konsollen kan nu købes for £165 ~ 1500 kr hos Zavvi:
http://www.zavvi.com/10475744.html - http://www.zavvi.com/10475744.html

man skal tilsyneladende bruge koden "CONSOLE" for at spare £5. Jeg aner ikke noget om fragt.

-------------

Skrevet den: 11-Juni-2012 kl. 22:16

Spil der udkommer til PS Vita:

[Retail games]

1. Assassin's Creed 3:Liberation exclusive
  2. Call of Duty Black Ops: Declassified exclusive
  3. Gravity Rush exclusive
  4. Lego Batman 2: DC Super Heroes
  5. Lego: Lord of the Rings
  6. LittleBigPlanet exclusive
  7. MGS Collection
  8. Need for Speed: Most Wanted
  9. Persona 4 semi-exclusive
  10. Playstation All-Stars Battle Royale
  11. Ragnarok Odyssey exclusive
  12. Silent Hill: Book of memories exclusive
  13. Sly Cooper 4: Thieves in Time
  14. Sonic and All-Stars Racing Transformed
  15. Soul Sacrifice exclusive
  16. Street Fighter x Tekken
  17. ZoE Collectiontion

[PSN games]

1. Class of Heroes II
  2. Earth Defence Force 3
  3. Foosball 2012
  4. Frobisher Says
  5. Guacamelee
  6. Jet Set Radio
  7. Kick Beat
  8. New Little King's Story
  9. Oddworld:Stranger's Wrath
  10. Orgarhytm
  11. Retro City Rampage
  12. PulzAR
  13. Sine Mora
  14. Smart As
  15. Snapshot
  16. Sound Shape
  17. Starlight Inception
  18. Sunflowers
  19. Super Monkey Ball
  20. Table Top Tanks
  21. When Vikings Attack

[Other games also in development]

1. Dragon's Crown
  2. Final Fantasy X
  3. Game made by Rockstar
  4. Game made by Konami/Kojima
  5. Game made by Square Enix
  6. Killzone
  7. Project Diva
  8. Warrior's Lair
  9. Tokushuu/Houdoubu/Special Reporting Division
  10. Oddworld: Munch's Odysee
  11. Oddworld Remake

Der udkommer 7 exclusive spil til PS Vita og de fleste bliver udgivet i år (Soul Sacrifice udkommer i Q1 2013). Persona 4: Golden er en genudgivelse af PS2 udgaven (der udkom i 2008) med mere content.

Der skulle udkomme 60 nye spil fra nu af og indtil årets afslutning.

Er man interesseret i de 25 spil der var ved E3 er der et link her:

http://www.edge-online.com/features/e3-2012-sonys-25-vita-games - http://www.edge-online.com/features/e3-2012-sonys-25-vita-games

-------------

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 12-Juni-2012 kl. 00:23
Zavvi er yderst toldfarlig.

-------------
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon

Skrevet den: 12-Juni-2012 kl. 01:00
Det var jeg ikke lige klar over. =)

-------------

Print side | Luk vindue