Philips 6606t tænder af sig selv
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=108492
Udskrevet den: 01-Juni-2025 kl. 06:49
Emne: Philips 6606t tænder af sig selv
Skrevet af: Basto
Emne: Philips 6606t tænder af sig selv
Skrevet den: 26-Februar-2012 kl. 12:10
Jeg er ved at blive skør pga mit tv i soveværelset Et super godt tv men det tænder af sig selv.. nu har jeg fået skiftet pc delen 2 gange plus strømforsyning.. og sateme om den ikke forrtsætter med at tænde... så nu ringer jeg til philips igen igen imorgen og håber de snart sender mig et nyt tv.. de er trods alt kun 3 måneder gammelt.
Er der evt andre der har oplevet det mystiske fænomen
Mvh michael
|
Svar:
Skrevet af: Basto
Skrevet den: 26-Februar-2012 kl. 12:19
Og iøvrigt undrer det mig at philips med deres hjemme service ( super go service iøvrigt ) syntes det kan betale sig at sende en mand 3 gange ud til mig... Jeg tror det ca løber op i ca 3500 pt i arbejdsløn osv pt.. når alt indmad næsten er skiftet 2 gange så kan man da næsten ikke gøre mere ? Nu ser vi hvad de siger imorgen
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 26-Februar-2012 kl. 12:47
Der er ikke så meget at rafle om, du har krav på enten et nyt TV eller ophæve handelen
http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerguides/Fejl-eller-mangel-ved-varen/Valget-mellem-ombytning-og-reparation?tc=EB392ADFE77B4366834024CFB52533DC - http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerguides/Fejl-eller-mangel-ved-varen/Valget-mellem-ombytning-og-reparation?tc=EB392ADFE77B4366834024CFB52533DC
|
Skrevet af: Basto
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 10:46
Ak ja så er der gået en måned mere siden sidst de har skiftet computeren 3 gange og strømforsyning 1 gang .. altså 3 gange er den repareret.. Igår mandag var det 14 dage siden den blev afhentet af fragtmand fordi at de ville ha den ind til test og nu siger de at de ikke kan finde nogen fejl ? altså vil de lade den stå tændt i et hjørne hvor inge kan se på den 24/7.. jeg har snakket med forbrugerrådet og skal vende tilbage i næste uge da jeg afventer svar fra TDC butikken i city cyd aalborg hvor jeg har købt mit philips tv. det der undrer mig mest er at infocare som kører hjemmebesøg for philips pt ca har kostet over 4000 kr pt.. og mit tv kostede 3000 kr  Vi har oplevet at den har tændt af sig selv 5 til 10 gange.. og det er i soveværelset hvor de fleste sover med lukkede øjne  Mit elskede tv vil heller ikke tage imod boxer modulet og menu køre sløvt. og alt er testet på andre tv og der virker det perfekt. Det er købt 16 november 2011. Jeg håber at lidt omtale og gode råd fra jer kloge hoveder kan hælpe mig da det er en gråzone med periodiske fejl.. Irriterende at være kastebold først philips kundeservice ca 5 tlf samtaler.. så infocare ca 15 samtaler... så tdc 4 tlf samtaler ..  ...
Mvh michael
Ps det eneste jeg ønsker mig er for F..... da at få byttet det skrammel
|
Skrevet af: eske
Skrevet den: 20-April-2012 kl. 16:58
Hej jeg har ligeledes mange problemer med mit Philips 46" 9704H det er 1½ år gammel og har haft problemer fra det var 1 uge gammel, kan ikke finde pakke 3 i digitale kanaler, og på mange programmer forsvinder underteksterne hvis man skruer ned eller op for lyden samt hver morgen kl ca. 06,00 prøver tv at tænde for derfor at slukke igen, dette på trods af at jeg har slået aut.opdatering fra i opsætningen.Problemet er at det er INFOCARE der er Philips repartør i Danmark og de ved undskyld ikke en skid,men de har været hjemme hos mig tre gange og hver gang har de skiftet mainboard i tvét og opdateret ny firmware uden det hjalp. Blev efterhånder så træt af Philips at jeg truede med bål og brand, så de foreslog at INFOCARe skulle have det ind til rep.og det fik de, jeg fik så en mail tilbage fra Philips at Infocare havde søgt Philips i Holland om et nyt tv til mig men efter at have undværet mit tv i 6 uger får jeg så at vide at mit tv ikke fejler noget så det blev afslået og sendt retur.Nu står jeg tilbage med det problem at den forhandler jeg købte tvét af er gået konkurs for ellers kunne jeg forlange at få det ombyttet efter købeloven. Så mit råd til alle som gider at læse dette HOLD JER LANGT VÆK FRA PHILIPS. NB.PHILIPS LAVER IKKE TV MERE DE HAR SOLGT DEN DEL FRA. mvh.Eske
|
Skrevet af: Jesper Keller
Skrevet den: 20-April-2012 kl. 17:02
Tør vædde med at i alle sammen har en ting til fælles.. Det er at i modtager YouSee.
YouSee sender opdaterings signal ud til TV som de modtager om natten. Som standard er det ikke meningen det skal påvirke tv'et til at tænde, men det er sket før!
Jeg har selv som forhandler haft utrolig mange Samsung'er til rep, fordi de havde samme problem. Har dog aldrig hørt om det med et Philips tv.
|
Skrevet af: eske
Skrevet den: 20-April-2012 kl. 17:08
Hej Jesper Nej jeg har stofa, men hvis du er forhandler kan du så ikke give mig et råd hvordan jeg får Philips til at anerkende de fejl mit tv har,for det er ikke til at leve med det er trods alt 23,000 kr vi taler om. mvh .eske
|
Skrevet af: Jesper Keller
Skrevet den: 20-April-2012 kl. 17:15
Stofa er i samme båd :o) De sender samme signal ud hehe. Jamen hvis Philips ikke vil tage affære må du tage fat i din forhandler og bede dem om at fixe problemet. Det er trods alt det reklamationen handler om.
|
Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 20-April-2012 kl. 17:46
eske skrev:
Hej JesperNej jeg har stofa, men hvis du er forhandler kan du så ikke give mig et råd hvordan jeg får Philips til at anerkende de fejl mit tv har,for det er ikke til at leve med det er trods alt 23,000 kr vi taler om. mvh .eske |
Du skal få din forhandler til at anerkende fejlene, ikke Philips - dem bør du overhovedet ikke have kontakt med. Lykkes det ikke, må du igennem forbrugerklagenævnet.
|
Skrevet af: eske
Skrevet den: 20-April-2012 kl. 18:35
Ja det er korrekt, men som jeg nævnte i mit indlæg er forhandleren gået konkurs, så derfor er det Philips der har yder garantien det har de også erkendt,men det er deres repartør som ikke kan afhjælpe fejlen og derfor ville bede Philips Holland om et nyt tv til mig men de afslog det pga.de oplysninger de fik fra Infocare og siger mit tv er ok. mvh. eske
|
Skrevet af: Basto
Skrevet den: 21-April-2012 kl. 10:41
Nu er det tid til en update.. ak ja 3 måneder sku der gå før de gav sig.. nu får jeg et nyt tv fra philips... Ca 50 - 60 gange har jeg været i tlf kontakt med infocare/philips/tdc og masser af email´s .. Utrolig dårlig service fra infocare og philips.. Men go service fra tdc,... Så rådet er stå fast og hold ud .. det er opslidende men hos mig gav det pote i sidste ende.. Og det værste er at sku jeg køre en sag hos forbrugerrådet så ville der være ca ½ års vente tid på at ku tage sagen..
Mvh michael
|
Skrevet af: eske
Skrevet den: 21-April-2012 kl. 13:14
hej Michael tillykke med det, gid jeg var lige så heldig stillet, men jeg har ikke nogen forhandler i ryggen længere, og for mit vedkommende er der gået over 1½ år, så jeg må nok se i øjnene at løbet er kørt for mit vedkommende. mvh.René
|
Skrevet af: Basto
Skrevet den: 21-April-2012 kl. 13:30
Tak skal du ha. Men det der stadig undrer mig er at philips faktisk har brugt ca 4000 til 5000 kr på infocare reservedele og ifølge ham der kom på besøg hos får de 1000 kr pr besøg plus 13 kr pr kørt kilometer af philips ca . det er da en skidt forretning for philips.. Frem for at lytte på kunden.. Mit næste tv skal ikke ha support fra infocare det er sikkert.. men spørgsmålet er om jeg kan undgå det ? philips og samsung bruger dem.. mon panasonic også bruger dem ?
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 21-April-2012 kl. 13:31
eske skrev:
tillykke med det, gid jeg var lige så heldig stillet, men jeg har ikke nogen forhandler i ryggen længere, og for mit vedkommende er der gået over 1½ år, så jeg må nok se i øjnene at løbet er kørt for mit vedkommende. |
Hvis fejlen kommer af at Stofa sender noget ud om natten, som får fjernsynet til at tænde og Infocare ikke har stofa signaler, så kan de ikke få fejlen frem.
Er det problematikken, så er det en softwarefejl og dermed kan de skifte lige så meget de har lyst til, for det kommer der ikke ny software ud af. Løsningen må være en lille relæboks, der afbryder antennesignalet, når fjernsynet er slukket.....
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet af: Basto
Skrevet den: 21-April-2012 kl. 14:45
Hej klaus jeg har ikke stofa ... Boxer !!!
|
Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 21-April-2012 kl. 14:54
KlausDM skrev:
Er det problematikken, så er det en softwarefejl og dermed kan de skifte lige så meget de har lyst til, for det kommer der ikke ny software ud af. |
Hvilken software version er der i apparat?
Kan se der ligger en fra 9. marts -2012 på download side:
http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?slg=da&scy=dk&ctn=46PFL6606T/12 - http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?slg=da&scy=dk&ctn=46PFL6606T/12
KlausDM skrev:
Løsningen må være en lille relæboks, der afbryder antennesignalet, når fjernsynet er slukket.....
|
Så vist jeg kan se i manual på side 11 (knap 5) er der da en hovedafbryder på TV ?
Men det kræver selvfølgelig lidt aktivitet væk fra sofa. 
Mvh JørgenT
|
Skrevet af: eske
Skrevet den: 21-April-2012 kl. 15:24
hver gang de har skiftet mainboardet har de også opdateret softwaren, uden det hjalp en disse, den software du nævner har jeg ikke downloadet fordi jeg ikke længere tror på at det hjælper.De har trods alt haft 4 forsøg hvoraf det sidste varede i 6 uger. men tak for tippet, det ender nok med at jeg må tabe det ved et uheld så er der mulighed for erstatning. mvh.eske
|
Skrevet af: eske
Skrevet den: 21-April-2012 kl. 15:29
Det kan bare ikke være meningen at man skal JA! undskyld mig -snyde med ens forsikring fordi et firma ikke vil godtage fejl som en Repartør har konstateret men ikke kan lave. mvh.René
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 21-April-2012 kl. 16:34
Vi må da håbe at dit forsikringsselskab ikke læser med her.
Men du har lært lektien, undgå Philips.........
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet af: eske
Skrevet den: 22-April-2012 kl. 14:05
Hej Jørgen T Jeg har nu været inde på Philips hjemmeside og den nyeste opdatering er fra 15-7-2010 så jeg ved ikke hvor du har set det?. mvh.René
|
Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 22-April-2012 kl. 14:22
eske skrev:
Hej Jørgen T
Jeg har nu været inde på Philips hjemmeside og den nyeste opdatering er fra 15-7-2010
så jeg ved ikke hvor du har set det?.
mvh.René |
Beklager, det var trådstarters Philips 6606T jeg linker til, ikke til din model.
Mvh JørgenT
|
Skrevet af: Basto
Skrevet den: 22-April-2012 kl. 17:25
Ja jeg har altid haft nyeste software på tvét ..
Mvh michael
|
|