Print side | Luk vindue

Skal, skal ikke ha' win8

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=108700
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 18:14

Emne: Skal, skal ikke ha' win8
Skrevet af: T-Duck
Emne: Skal, skal ikke ha' win8
Skrevet den: 02-Marts-2012 kl. 18:37
Jeg har kørt fast Linux i 6-7 år. Men efter win 8"alphe/beta" er kommet. er jeg tilbage i Windows folden.

Men hvad med jer?

Svar:
Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 02-Marts-2012 kl. 20:10
Jeg har ikke engang nået Vista eller 7'eren endnu, jeg kører stadig xp på de af mine maskiner der ikke kører ubuntu, det virker helt fint..

Jeg skiftede fra windows 2000 til xp da jeg engang opgraderede min hardware til en cpu med hyperthreading, det kunne 2000 ikke klare, så jeg skiftede til xp. Det er muligt at jeg engang ryger på en 8'er hvis jeg skifter hardware igen og der er kommet nye stumper xp'eren ikke understøtter - på den anden side gamer jeg mindre og mindre og ender sandsynligvis med ubuntu over hele linien istedet og så er der næppe nogen grund til at opgradere hardware..

Skrevet af: db89
Skrevet den: 02-Marts-2012 kl. 20:42
Jeg har lige installeret Windows 8 Preview (som de så fint kalder det) på min 3 år gamle Lenovo laptop, det er dog på en anden harddisk så den originale er "uberørt" og bare lige at smække i hvis jeg bliver træt af at lege med Win 8. Jeg kommer fra Vista og en af de ting som kræver noget tilvænning er at man ikke har den gode gamle start knap nede i venstre hjørne. Eneste problemer jeg har haft er at der er en driver eller to som jeg ikke rigtigt kan få til at virke og jeg kan endnu ikke bruge de fysiske knapper til at skrue op og ned for lyden, men jeg har ikke for alvor rodet nærmere med det endnu.

-------------
Hold jer fra simplyelectronics.net

Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 02-Marts-2012 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Men hvad med jer?

Kører Win7 på den nuværende maskine. Det fungerer ganske fint og jeg er blevet for gammel til at rende rundt og lege med prøveversioner og hvad ved jeg.

Når computeren er slidt op, kommer der en ny til og er det Win8 der er et hit til den tid, er det Win8 jeg får.

Så je stemmer nej, jeg skal ikke heve det når det kommer, men når tid er.

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk

Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 02-Marts-2012 kl. 21:43
Der er for lidt forskel på Windows 8 og 7.
Den eneste forskel der er synlig, er at startmenuen er skiftet ud med en startskærm.
Resten ligner windows fra gamle dage, synes jeg. Alt for meget.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 02-Marts-2012 kl. 21:57
Men jeg synes win8 kører langt hurtigere. Og har ikke den svaghed i den falder i ydelser i det års tid jeg har testet det. Skønt fejl jo.

Skrevet den: 02-Marts-2012 kl. 22:18

Men jeg synes win8 kører langt hurtigere. Og har ikke den svaghed i den falder i ydelser i det års tid jeg har testet det. Skønt fejl jo.

Jeg har et Windows experience index på 4,5 og syvkabalen kører ulidelig langsom. Det forstår jeg ikke. Til gengæld virker fx Photoshop som det plejer.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 02-Marts-2012 kl. 22:48
Personligt tror jeg ikke, at jeg skal have Windows 8 på mine to PC'er (pt. Windows 7), men måske som dual boot mulighed på min iMac.

Skrevet den: 02-Marts-2012 kl. 23:50
Brixen? Hvad ligger inden hjelmen på din pc? For sandybrights cpu' kører sku fint synes jeg

Skrevet den: 02-Marts-2012 kl. 23:51
Og jeg har boot tid på max 8 sec.

Skrevet af: rawi
Skrevet den: 03-Marts-2012 kl. 00:06
Nej, jeg skal ikke have det nye Windows. Kører pt. Ubuntu 11.10 uden problemer.
I min verden er Linux, Windows, BSD, what-ever, bare en platform hvorfra jeg skal kunne afvikle de programmer jeg har brug for. Platformen skal være stabil og programmerne fungere, og er det opfyldt, ser jeg ikke nogen grund til tynde ud i min tegnebog for at få opgraderet.

Som KlausDM også siger, skulle jeg gå hen og købe mig en PC med Windows 8-9-10-11, om nogle når, prøver jeg det da, men hvis mit, på det tidspunkt, valgte styresystem er stabilt og fungerer, beholder jeg det.

Skrevet af: azrael
Skrevet den: 03-Marts-2012 kl. 01:09
En Windows, der baserer sig på et touch interface og (vitterligt) behandler den normale desktop som en andenrangs applikation. Nej tak!

Lad os se hvad Windows 9 byder på efter Windows 8 falder igennem som Windows Me og Windows Vista. Man kan kun håbe at Microsoft lærer lektien.

-------------
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson

Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 03-Marts-2012 kl. 04:10
Kører Win7 og har gjort dette siden beta. Er normalt en early adaptor, men denne gang regner jeg med at takke nej tak til pakken.

For et styresystem der egner sig fortrinligt på nedskalerede enheder som smart-phones, pads og tv, er jo i bund og grund et interface, der som sådan nedskaleret, er at betragte som værende ganske insufficient og ineffektiv til at navigere på en full-blown PC (Metro UI'en ville drive mig til vanvid ala media center navigationen). Det forhold at man i realteten vinder en nag-screen i form af Metro-UI'en, før man kan klikke sig videre til the real McCoy for en PC, er noget af et turn-off for mig. Så på telefoner, pads og TV, ja tak. Men på min PC, nej ellers tak!

Men måske ender man med at få en valgfri konfigurationsmulighed, så man kan boote direkte ind på desktoppen på sin PC og nøjes med at boote ind i Metro-UI'en på nedskalerede enheder ala smartphones, tv og pads. Så ville det måske være mere attraktivt at installere det på en fuldvoksen PC og så kunne jeg nok nemmere bide på en "opgradering" igen, hvis der da ellers er afgørende forskelle i øvrigt ifht Win7 hvad angår performance og funktioner, altså ud over den "opgradering" jeg reelt betragter som en dumbed-down nedskaleringer af brugerinterfacet.   

Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 03-Marts-2012 kl. 07:30
Jeg venter også, til når det er tid at skifte - til den tid kan man sikkert også få billige computere med Windows 8. Min nuværende Windows 7-computer til bare 2.500 Kr., kører fint.

Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 03-Marts-2012 kl. 08:42
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Men måske ender man med at få en valgfri konfigurationsmulighed, så man kan boote direkte ind på desktoppen på sin PC 

Det har der været snakket om siden tidernes morgen. Jeg troede da bestemt også man kunne dette i Win 8 preview. Måske ved folk bare ikke hvordan man gør endnu.

Om jeg skal have windows 8? - tja, hvis det kører ligesom win 7, så ser jeg ingen grund til at skifte. Jeg ved ærligt talt ikke hvorfor man skulle skifte fra Windows til andet styresystem som det er allerede nu.. men jeg køber også maskiner som er i god kvalitet (modsat Acer og billige HP) og undgår BSOD's mm.. alt kører perfekt!

Skrevet den: 03-Marts-2012 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Men måske ender man med at få en valgfri konfigurationsmulighed, så man kan boote direkte ind på desktoppen på sin PC 

Det har der været snakket om siden tidernes morgen. Jeg troede da bestemt også man kunne dette i Win 8 preview. Måske ved folk bare ikke hvordan man gør endnu.

Om jeg skal have windows 8? - tja, hvis det kører ligesom win 7, så ser jeg ingen grund til at skifte. Jeg ved ærligt talt ikke hvorfor man skulle skifte fra Windows til andet styresystem som det er allerede nu.. men jeg køber også maskiner som er i god kvalitet (modsat Acer og billige HP) og undgår BSOD's mm.. alt kører perfekt!
jamen. win 8 køre langt hurtigere, end win 7. skrivebordet virker sløvt i både 7 og 8 i forhold til metro brugerfladen.

Skrevet af: Fnulder
Skrevet den: 03-Marts-2012 kl. 08:56
Er den windows 8 beta noget der kan hentes lovligt eller skal man skrives op og håbe på at være heldig? 
(Eller skal det skaffes via lidt mere uofficielle veje?)

Skrevet den: 03-Marts-2012 kl. 09:06
her er adressen til den %20 - http://windows.microsoft.com/en-US/windows-8/iso

Skrevet den: 03-Marts-2012 kl. 11:11

Brixen? Hvad ligger inden hjelmen på din pc? For sandybrights cpu' kører sku fint synes jeg

VMware Fusion på en Mac. Jeg gav den 1,5 GB ram og 1 cpu kerne. Det er en i7 med 8 kerner og 3,4 GHz.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 03-Marts-2012 kl. 12:11
Jamen jeg har osse kørt den virtuelt. Men det stinker. Kør den som rigtig dualboot så skal du se sager

Skrevet den: 03-Marts-2012 kl. 12:49

Jamen jeg har osse kørt den virtuelt. Men det stinker. Kør den som rigtig dualboot så skal du se sager

Jeg skal ikke bruge den til andet end at lege med, så det bliver kørt virtuelt. Kommer aldrig til at bruge Windows mere, undtagen af og til i Windows XP (og det er også virtuelt).

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 03-Marts-2012 kl. 17:30
har kun nået at lege lidt med den virtuelt via virtualbox, men umiddelbart vil jeg nok ikke bryde mig om metro's måde at håndtere tingene på. nok også derfor jeg ikke har en winmo 7.5 tlf. Efter 3 år med macos på arbejde ryger jeg tilbage på en win7. Håber jeg kan holde det ud selvom jeg ikke har det store mod win7, ellers må jeg se om jeg kan fixe et par småting som kan gøre det tåleligt. (en af mine absolutte favoritter er lommeregnerintegrationen direkte i search på osx. det bruger jeg godt nok dagligt frem for at sidde med en lommeregner ved siden af.)

Skrevet den: 06-Marts-2012 kl. 08:34
Efter at have leget med det et par dage, vil jeg sige at jeg ikke kan lide at vi skal have startskærmen på store skærme. Det er sikkert godt på telefoner og tabletter.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet af: db89
Skrevet den: 06-Marts-2012 kl. 08:43
jeg har fået "pined" mine mest brugte programmer til proceslinien så synes det er fint nok, dog virker det som om Chrome har lidt problemer med flash (især nogle små spil osv), men firefox har ikke samme problem, typisk når man har skiftet fra firefox til chrome Cry

-------------
Hold jer fra simplyelectronics.net

Skrevet den: 06-Marts-2012 kl. 09:00
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

jeg har fået "pined" mine mest brugte programmer til proceslinien så synes det er fint nok, dog virker det som om Chrome har lidt problemer med flash (især nogle små spil osv), men firefox har ikke samme problem, typisk når man har skiftet fra firefox til chrome Cry

Jeg havde ikke tænkt på at pinne programmerne til proceslinjen. 

Et program, Brothers Keeper, som virker i både XP og Windows 7, vil ikke køre, heller ikke i nogle af kompabilitetsindstillingerne. Men nu er det rapporteret til Microsoft.
Photoshop 5.1 virker fint, efter at Air var installeret manuelt først.

Og de programmer der er hentet i shoppen virker selvfølgelig, men de virker noget tablet-agtige.

Jeg bruger Mac, og skulle kun "lege" med Windows 8. 

-------------
Venlig hilsen
KB

Print side | Luk vindue