Åhh nej - nu også nedtælling??
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=108778
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 00:24
Emne: Åhh nej - nu også nedtælling??
Skrevet af: Pade2204
Emne: Åhh nej - nu også nedtælling??
Skrevet den: 05-Marts-2012 kl. 08:39
ÅÅÅH nej!
Der har været meget skriveri omkring Recordere og iApple herinde - måske med rette?
Det virker lidt som om at recordere er blevet besat af Apple og deres produkter og måder at lancere produkter på.
Alle de rygter og artikler der bliver skrevet har jeg tit tænkt, ja ok, jeg vælger kun at læse dem med facts, eller dem der synes interessante - og derved har jeg sprunget rigtig mange nyheder om apple over på recordere.
Men at man nu vil sætte et ur til nedtælling på forsiden (Jeg formoder det er til Apple show den tæller ned?), for i bedste hemmeligheds-apple-stil skriver man ikke umiddelbart hvad man tæller ned til.
Jeg må sige at jeg har holdt skruen i vandet hvad angår at "anklage" recordere for at være partiske, men nu kunne jeg simpelthen ikke holde min frustration tilbage mere.
Ærgerligt.
...bliver mit emne slettet må det jo siges at være i rigtig Apple-ånd. Vi får se.
|
Svar:
Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 05-Marts-2012 kl. 08:49
Partisk fordi de bringer nyheder, om de mest efterspurgte produkter? Hvis der ikke skal mere til, at gøre dig frustreret må du have et hårdt liv
|
Skrevet af: JaAndersen
Skrevet den: 05-Marts-2012 kl. 08:51
Enig
For meget måske - og for lidt facts
Og synes efterhånden Apples produkter er blevet overhalet af de andre - lidt lige som B&O fjernsyn
Men Apple skal have credit for at vi er hvor vi er idag (tror jeg) mht brugervenlighed & flotte produkter - synes bare ikke deres produkter er så anderledes længere (desværre)
|
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 05-Marts-2012 kl. 08:52
En nedtælling viser dem der interesserer sig for begivenheden hvornår den er. En slags reminder, da man jo ikke kan komme for sent, i forhold til den live chat der holdes.
Samtidig er den en reklame for at vi holder den live chat. Og egen-reklamer er ind imellem nødvendige, for at få læsernes opmærksomhed
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Skrevet af: Speednut
Skrevet den: 05-Marts-2012 kl. 09:35
jeg er enig, det har taget lidt overhånd med rygter og apple på det seneste.
I det hele taget, er der alt for meget smartphones og tablet fokus i nyhederne. Recordere kan efterhånden ligeså godt ændre navn til mobilsiden2.dk
surround/hi-fi er efterhånden blevet skubbet langt i baggrunden. Jeg har svært ved at se, hvorfor jeg skal blive ved med, at besøge siden, da jeg ikke køber ny mobil 1 gang i måneden, eller har noget at bruge en tablet til.
------------- Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.
Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp
|
Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 05-Marts-2012 kl. 09:48
Du kan jo også blot se det som en nedtælling til hvornår du skal holde dig væk fra internettet, hvis ikke du kan tåle at høre nyheder om andet end det, du selv kan lide
Er det virkelig så vanskeligt ganske enkelt kun at læse de nyheder man finder interessante og ignorere resten?
Jeg synes det fungerer fint for mig
|
Skrevet den: 05-Marts-2012 kl. 09:51
Speednut skrev:
I det hele taget, er der alt for meget smartphones og tablet fokus i nyhederne. Recordere kan efterhånden ligeså godt ændre navn til mobilsiden2.dk |
Vi er et bredt tech-medie, og vi skriver om al elektronik til hjemmet.
Når der er store begivenheder som verdens største mobiludstilling, så fylder mobilnyhederne meget. Fordi der er mange af dem.
Vi skriver bare om det hele, og så må læserne selv sortere. Det er nemlig umuligt at gøre alle tilfredse på samme tid, for vi interesserer os hver i sær for forskellige ting
/Lars
|
Skrevet af: anoz
Skrevet den: 05-Marts-2012 kl. 10:32
Forslag - I kunne evt. indføre, at nyhederne fik nogle tags: f.eks. i dette tilfælde "apple" "ipad" osv, og så give brugerne mulighed for at blackliste visse tags, så uønskede nyheder automatisk blev sorteret fra?
------------- | sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
|
Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 05-Marts-2012 kl. 10:47
Ahem, os med iPads kan altså ikke se nedtællingen, da den er kodet i Flash
|
Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 05-Marts-2012 kl. 10:50
Jwin skrev:
Ahem, os med iPads kan altså ikke se nedtællingen, da den er kodet i Flash |
Så har jeg helt misforstået det.
Jeg troede det var til Apple brugere den nedtælling var lavet.
Men det er til nye potentielle brugere/kunder i stdet for
------------- SVP03
|
Skrevet af: clausols1
Skrevet den: 05-Marts-2012 kl. 13:55
Jwin, super bemærkning !! Såvidt jeg husker er der vidst også nedtælling til yousee livemeeting o.l., dermed er det ikke en apple ting og jeg bliver ikke generet af en nedtælling.
|
Skrevet af: spawn
Skrevet den: 05-Marts-2012 kl. 14:11
Jwin skrev:
Så det er kun Android (og pc) brugere der generes af den, det styrer
------------- Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 05-Marts-2012 kl. 15:19
- Jeg synes tælleren er rigtig fin. Dejlig retro. Weee.
- Jeg synes det er fedt at der er så meget mobil pjat her. Så slipper jeg for at besøge Mobilsiden.dk - for yak!
- ...indsæt selv passende smileys i indlæg ved læsning.
------------- Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 05-Marts-2012 kl. 15:22
Skrevet den: 05-Marts-2012 kl. 18:22
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 05-Marts-2012 kl. 18:28
Få jer dog et værelse, I to!
|
Skrevet af: Simon R.
Skrevet den: 05-Marts-2012 kl. 18:45
spawn skrev:
Jwin skrev:
Så det er kun Android (og pc) brugere der generes af den, det styrer |
Arh... Flash kører vist også på Mac....
|
Skrevet den: 05-Marts-2012 kl. 19:18
Non-Desperado skrev:
Få jer dog et værelse, I to! |
Få selv et..
|
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 05-Marts-2012 kl. 20:18
Skrevet af: pianomartin
Skrevet den: 05-Marts-2012 kl. 22:43
recordere.dk er et fedt sted, fordi der er så sindsygt mange læsere/brugere. Det har betydning for Forum-delen. Uanset hvad man spørger om, er der altid en eller anden "tosse" der har svaret på rede hånd.
Nogle gange har jeg fået svar på spørgsmål, som burde høre til andre steder, fx spørgsmål om computere, som ikke havde noget med lyd/billed at gøre. Men erfaringen siger, at man får bedre og hurtigere hjælp i dette forum end noget andet sted - fordi der er så mange brugere.
Og grunden til, at der er så mange brugere er, at recordere er så alsidigt. Hvis de kun skrev om Surround-produkter ville der være langt færre brugere, og så ville forummet blive mindre anvendeligt.
Så fedt for os alle, at der er så mange brugere med forskellige interesser.
Jeg arbejder selv som organist, og vi har også en eller anden hjemmeside med et forum til organist-anliggender. Der er vist kommet 4 indlæg på 2 år (jeg håber at få en præmie for indlæg nr. million), og sådan et forum er selvsagt uanvendeligt.
Så lad os beholde recordere så alsidigt som det er nu!
og når det så er sagt, så synes jeg da måske også liiiige at den der nedtælling er at stramme den (selvom jeg selv er apple-boy :-) )
/Martin
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 05-Marts-2012 kl. 23:24
Lars skrev:
Speednut skrev:
I det hele taget, er der alt for meget smartphones og tablet fokus i nyhederne. Recordere kan efterhånden ligeså godt ændre navn til mobilsiden2.dk |
Vi er et bredt tech-medie, og vi skriver om al elektronik til hjemmet.
Vi skriver bare om det hele, og så må læserne selv sortere. Det er nemlig umuligt at gøre alle tilfredse på samme tid, for vi interesserer os hver i sær for forskellige ting
/Lars |
Jow, jow, men der er stadig procentvis aaaaalt for mange æble-artikler, sammenlignet med hvor få der stadig interesserer sig for/recordere-brugere/ejer æble-produkter....! M.v.h.
|
Skrevet den: 05-Marts-2012 kl. 23:27
Henrik B. skrev:
Jow, jow, men der er stadig procentvis aaaaalt for mange æble-artikler, sammenlignet med hvor få der stadig interesserer sig for/recordere-brugere/ejer æble-produkter....! |
Vi kan jo se interessen for alt hvad der postes, og det er fortsat sådan at æble-nyhederne er blandt de allermest læste artikler på recordere.dk.
Det er bare et populært stofområde. Om det så skyldes at alle skal læse dem, også dem uden æbleprodukter, skal være usagt. Men populært - det er det!
/Lars
|
Skrevet af: clausols1
Skrevet den: 06-Marts-2012 kl. 01:27
Jeg er lidt af den mening at Apple's produkter er flotte, men for dyre i forhold til hvad men får, så jeg er nok for nærrig Dog har jeg alligevel læst Apple nyhederne.
Det der nok kan ændre det for mig er Airplay, det er f****** smart, så måske er jeg nødt til at give mig og hoste op. Dermed må jeg indrømme at de laver nogen smarte ting & det har en tendens til at koste
|
Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 06-Marts-2012 kl. 08:12
Simon R. skrev:
spawn skrev:
Jwin skrev:
Så det er kun Android (og pc) brugere der generes af den, det styrer |
Arh... Flash kører vist også på Mac....
|
Kører også fint på min iPad
|
Skrevet den: 06-Marts-2012 kl. 08:13
Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 06-Marts-2012 kl. 09:54
Adblock Plus klarer fint at fjerne den "fine" nedtælling (til dommedag?).
|
Skrevet den: 06-Marts-2012 kl. 09:57
På Mac kører Flash ligeså meget "ud af æsken" som på Windows (dog mener jeg Flash følger med i Windows 7 og frem - her skal man selv vælge at installere det på OS X). Men måske mente du bare på iPad og der er det nok fåtallet der har forsøgt at få det til at køre, da det nok kræver noget nørderi...
|
Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 06-Marts-2012 kl. 10:23
pilehave skrev:
|
Ligesom den også fjerner de annoncer, som Recordere lever af og som I sidste ende kommer jer brugere til gavn i form af gratis indhold. Må jeg på baggrund af hele medieindustrien opfordre kraftigt til at man ikke bruger adblockere på hjemmesider. Det ødelægger simpelthen den model de fleste onlinemedier opererer efter.
------------- https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 06-Marts-2012 kl. 10:28
Så må "de fleste onlinemedier" finde en model, der er mindre irriterende for brugerne, eller også må de gå til abonnement, og dermed miste brugere til de andre, der er på spring for at levere det samme produkt til billigere eller gratis priser.
Google har lært det - ingen blinkende reklamer, der forstyrrer oplevelsen, blot neutrale, sponsorerede links ude til højre.
------------- Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver
|
Skrevet den: 06-Marts-2012 kl. 10:41
Rasmus Larsen skrev:
pilehave skrev:
|
Ligesom den også fjerner de annoncer, som Recordere lever af og som I sidste ende kommer jer brugere til gavn i form af gratis indhold. Må jeg på baggrund af hele medieindustrien opfordre kraftigt til at man ikke bruger adblockere på hjemmesider. Det ødelægger simpelthen den model de fleste onlinemedier opererer efter. |
Adblock Plus fjerner kun det du selv ønsker (medmindre du abonnerer på et sæt komplette regler). Jeg blokerer ikke for de almindelige reklamer her på recordere.dk, men jeg gør det når jeg støder på sådan noget som det her
|
Skrevet den: 06-Marts-2012 kl. 11:05
1 dag, 7 timer og 24 minutter!
- Det ville jeg ikke bare lige så'en vide, hvis ikke det var for den nedtæller!
|
Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 06-Marts-2012 kl. 13:19
pilehave skrev:
|
Til gengæld plaster du din egen profil med gigantisk banner i bunden af din profil (som iøvrigt strider imod de regler der gælder på recordere.dk), så vi alle kan se hvad hastighed du har på din Internet forbindelse. Din underskrift banner er større end de bannere vi har flest af på recordere.dk.
hmmmm...
------------- Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
Skrevet den: 06-Marts-2012 kl. 13:21
Ja, sjovt som internettet er skruet sammen :)
|
Skrevet den: 06-Marts-2012 kl. 13:24
pilehave skrev:
Ja, sjovt som internettet er skruet sammen :)
|
Nemlig.
------------- Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 06-Marts-2012 kl. 13:24
Det siger vel ikke noget om internettet, men mere om individet? Den gamle slager om moral og dobbeltmoral, du ved...
------------- FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
Skrevet den: 06-Marts-2012 kl. 13:25
Yakken skrev:
Det siger vel ikke noget om internettet, men mere om individet? Den gamle slager om moral og dobbeltmoral, du ved... |
Ja. Lyder næsten som et regeringsgrundlag <grin>....
|
Skrevet den: 06-Marts-2012 kl. 15:15
HeartWare skrev:
Så må "de fleste onlinemedier" finde en model, der er mindre irriterende for brugerne, eller også må de gå til abonnement, og dermed miste brugere til de andre, der er på spring for at levere det samme produkt til billigere eller gratis priser.
Google har lært det - ingen blinkende reklamer, der forstyrrer oplevelsen, blot neutrale, sponsorerede links ude til højre. |
Ahhh, det kan jeg nu ikke være enig i. I så fald må det være brugeren, der undlader at besøge de hjemmesider, som man ikke kan forene sig med - ikke blokere for dele af siden.
Derudover så blokerer de fleste adblockers nu også for Google Adwords - og det er jo altså ikke kun på Google, der finges Adwords. Der er også mange andre virksomheder, der kører samme model som Google, men de er også blokeret som standard i adblockers.
EDIT: Og må jeg så lige sige, at sådan hænger tingene ikke sammen. De små medier ville ikke kunne overleve uden større medier. Indholdet; opsøgende journalistik, skal komme et sted fra, og mange af de små medier bruger større som kilder. Jeg ved at der er mange, der har en illusion om internettet som et rent pull-univers, hvor brugeren hiver præcis det indhold til sig, som de vil have og små medier kan trives fordi de kan få indholdet selv - det er ikke rigtigt. Internettet er blot bedre til at aktivere pull-behovene, men den gamle model, som de fleste radio, Tv og avis-medier benytter, med push, er altså nødvendig. Spørg blot Lars. Hvis der ikke "reklameres" for live-events i det redaktionelle indhold, i RSS, i nyhedsbrev, på facebook osv, så dukker folk altså ikke op af sig selv.
------------- https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
Skrevet den: 06-Marts-2012 kl. 15:49
hummelmose skrev:
pilehave skrev:
|
Til gengæld plaster du din egen profil med gigantisk banner i bunden af din profil (som iøvrigt strider imod de regler der gælder på recordere.dk), så vi alle kan se hvad hastighed du har på din Internet forbindelse. Din underskrift banner er større end de bannere vi har flest af på recordere.dk.
hmmmm... |
Niiiiiiiiice
|
Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 06-Marts-2012 kl. 16:06
Rune H: Hvordan har du lavet din signatur, sådan "nedtonet"? Det ser da meget pænt ud...
|
Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 06-Marts-2012 kl. 16:27
Nåh... Fandt (næsten) ud af det. Vha. forumkoder, kunne dog ikke finde farven grå. Hopper ud af tråden nu.
|
Skrevet den: 07-Marts-2012 kl. 09:01
9 timer og 28 minutter !!
|
Skrevet den: 07-Marts-2012 kl. 09:08
RuneH skrev:
9 timer og 28 minutter !! |
9 timer og 21 minutter. Det bliver godt.
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Skrevet den: 07-Marts-2012 kl. 13:15
5 timer og 14 minutter !!
|
Skrevet af: peejay
Skrevet den: 07-Marts-2012 kl. 13:55
HJÆLP Jeg kan ikke se tælleren. Hvor lang tid er der tilbage? Sæt nu jeg går glip af denne verdensnyhed - på sekundet?
|
Skrevet den: 07-Marts-2012 kl. 14:11
peejay skrev:
HJÆLP
Jeg kan ikke se tælleren. Hvor lang tid er der tilbage?
Sæt nu jeg går glip af denne verdensnyhed - på sekundet?
|
4t19
|
Skrevet den: 07-Marts-2012 kl. 14:46
Ellers har Ekstrabladet.dk også en på deres forside, og den kan jeg faktisk se på min iPad 2.
|
Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 07-Marts-2012 kl. 15:04
Non-Desperado skrev:
Ellers har Ekstrabladet.dk også en på deres forside, og den kan jeg faktisk se på min iPad 2. |
Et eksklusivt preview til afsløringen (ja, Steve lever endnu!):
|
Skrevet den: 07-Marts-2012 kl. 17:00
Jeg vidste det. Steve er Gud.
|
Skrevet den: 07-Marts-2012 kl. 18:20
10 Min.
|
Skrevet af: Roland
Skrevet den: 07-Marts-2012 kl. 22:45
Jeg synes efterhånden også, at alt den hype omkring Apple ting har taget overhånd her på recordere.dk ! Lige pt er 8 ud af 10 nyheder relateret til Apple produkter. Og set over en periode har det nogenlunde samme tendens. Synes det er trist, at recordere.dk også er blevet fanget af i den Apple hype, som efterhånden forpester mange elektronik sider ! Jeg troede virkelig ikke, at det skulle overgå denne side, men det er desværre blevet en realitet. Jeg savner at artiklerne /nyhederne her på siden viser et mere bredt niveau ud i den elektronik, som siden her dækker. Og til sidst vil jeg jeg da håbe, at denne her ellers så gode portal, vågner op. Inden det bliver en alt for meget halleluja Apple portal !!!!! Bl.a. fordi apple fanboys er noget af det værste, der findes rundt om på nettet. Mage til skyklaphatte skal man s.. lede længe efter. Hvilke jo f.eks. tydeligt kan ses i nogle af kommentarerne i denne tråd og under de forskellige apple relaterede nyheder. Så vågn op - inden recordere bli'r en stor gang æblegrød ! Pft.
------------- Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
|
Skrevet den: 07-Marts-2012 kl. 23:03
Roland skrev:
Synes det er trist, at recordere.dk også er blevet fanget af i den Apple hype, som efterhånden forpester mange elektronik sider ! |
I samme ombæring har vi postet en masse nyheder om Android, Windows Phone og andre, men det virker til at glide let henover hovedet på kritikerne?
Men når der er Mobile World Congress i Barcelona, så vil der være uendeligt mange mobilnyheder (minus Apple).
Når der er Panasonic Event, så er der mange nyheder der handler om Panasonic.
Når der er Apple event, så er der mange nyheder der handler om Apple.
osv. osv.
Nyheder kommer ofte i pukler, og sådan er det bare
Når det er sagt, så er Apple nyheder bare så meget mere populære end alle andre nyheder, så dem vil man nødigt misse. Hvis vi gjorde, ville vi svigte læserne, og det ønsker vi jo heller ikke!
Så som sagt så mange gange før. Spring over de nyheder som ikke interesserer, der kommer helt sikkert en masse derefter som gør!
/Lars
|
Skrevet af: Slettet_120331
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 08:04
Lars skrev:
Roland skrev:
Synes det er trist, at recordere.dk også er blevet fanget af i den Apple hype, som efterhånden forpester mange elektronik sider ! |
I samme ombæring har vi postet en masse nyheder om Android, Windows Phone og andre, men det virker til at glide let henover hovedet på kritikerne?
Men når der er Mobile World Congress i Barcelona, så vil der være uendeligt mange mobilnyheder (minus Apple).
osv. osv.
Når det er sagt, så er Apple nyheder bare så meget mere populære end alle andre nyheder, så dem vil man nødigt misse. Hvis vi gjorde, ville vi svigte læserne, og det ønsker vi jo heller ikke!
Så som sagt så mange gange før. Spring over de nyheder som ikke interesserer, der kommer helt sikkert en masse derefter som gør!
/Lars |
Forskellen tror jeg, er de 5-10 forudgående nyheder inden eventet med diverse rygter samt forventninger til eventet.
Det burde kunne holdes til 1-2 som f.eks. ved "Hvad forventer vi af MWC 2012". Rygter omkring hvilken processor der kommer i den nye ipad synes jeg simpelthen er "Out of scope" for recordere som, som jeg har forstået levere generelle elektronik nyheder?
Hvis man som bruger vil have alle rygterne så er der masser af andre apple specifikke sites de kan findes på.
Synes det er fint at recordere dækker live eventet som i gør og det er spændende at følge med men det kan også blive for meget.
|
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 08:32
Jeg synes også klart at alle de her "rygteartikler" er helt hen i vejret. Hvis alle aviser, tv-kanaler og online medier kun skulle skrive om det der var populært - for at tiltrække besøgende - blev det hurtigt et fattigt og ensidigt liv.
Der er jo ikke noget indhold? Det er rene spekulationer - noget som vi får et svar på samme dag! I spilder jeres liv kære venner, hvis det virkelig kan betyde så meget om iPadXX får 5 eller 8 megapixel kamera.
|
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 09:00
Briam skrev:
Synes det er fint at recordere dækker live eventet som i gør og det er spændende at følge med men det kan også blive for meget. |
Så spring det over. Se noget TV, gør noget andet
Vi driver et interesse-site for elektronik, og der er ingen produkter der kan måle sig med Apples i popularitet. Derfor gør vi meget ud af den type begivenheder, fordi læserne er vilde med dem. Ikke alle læsere, men rigtig rigtig mange.
Dagen i går blev eksempelvis den mest besøgte dag på recordere.dk - nogensinde!
/Lars
|
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 09:04
Hvis målet udelukkende er besøgende, er det vel fint nok. Men hvis I også har en lille smule interesse i at virke seriøse og troværdige, ville det være klogt at angribe tingene en anelse mere journalistisk og ikke bare servere flødeskum med flødeskum på.
Det kan hurtigt virke kvalmende...
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 09:08
Vi er altså mange som ikke ejer et eneste Apple produkt , der alligevel synes at en sådan Apple event er ekstremt spændende.
------------- Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 11:24
pilehave skrev:
Hvis målet udelukkende er besøgende, er det vel fint nok. Men hvis I også har en lille smule interesse i at virke seriøse og troværdige, ville det være klogt at angribe tingene en anelse mere journalistisk og ikke bare servere flødeskum med flødeskum på.
|
Helt enig - som skrevet ud fra mit tastatur. Jeg synes også der bliver leflet alt for meget for "ævlefolket". Som jeg skrev tidligere så ender det jo med, alt for meget æblegrød (inkl. flødeskum) ! Og det ville da være sørgeligt, hvis recordere.dk ender som et knap så seriøst og troværdigt sted. Lige til Lars omkring det med at "de kommer i pukler". Nu får vi jo se om det holder stik det næste stykke tid ! Jeg tvivler !
------------- Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
|
Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 11:51
Lars skrev:
Roland skrev:
osv. osv.
/Lars |
Lars - Jeg tror lidt af problemet er, at dels der er rigtig meget Apple nyt for tiden. Men når man borer i det, så er der sådan set ikke rigtig noget nyt alligevel. Ipad3 (eller New Ipad) er jo som sådan ikke en ny interessant ting, hvis man skal betragte det ud fra forventningerne. Ja, det er en nyere maskiner med nyere/nymodens hardware. Men i bund og grund er det jo ikke en nyhed. Min hjemme pc bliver jo ikke en interessant verdens omspændende nyhed, fordi jeg skifter til et nyere bundkort, nyere cpu, hurtigere ram.
Jeg mener ikke Recordere skal undlade at skrive om de ting som kommer fra Apple, men engang imellem skal man måske se lidt på, hvad det nye så også er i det. Iphone4 og Iphone4s blev jo også lanceret helt vildt, påtrods af at S-modellen blot var en skravet 4 model. På den led er Apple rigtig gode til at markedsføre deres "nyheder". Og jeg kan også, ligesom andre, føle, at medierne herhjemme (og i resten af verden) de læser overskrifter, men vurdere ikke det reelle indhold, eller vægten af nyheden. Står der Apple på, så ryger de på forsiden, uanset om de så har begået en skravet model eller en nymodens opgradering af en tidligere model.
Jo, jeg kan godt finde mange andre, som Recordere også gør det samme med. (Panasonic som du selv nævner). Forskellen er bare, at for hver Panasonic nyhed, så ligger 3-4 gange flere fra Apple. Og så kommer Apple jo netop til at fylde meget.
Efter lanceringen i går af "New iPad", der kan jeg ikke lade være med at trække på smilebåndet over den mediedækning det har fået. Og konklussionen efter pressemødet var, at den støreste nyhed var, at den ikke har fået et nyt navn. Hvis der skal så meget lancering/markedføring og mediedækning til, for noget der viser sig at ikke være noget særligt, så tror da fanden at produkterne skal være så meget dyrere!
Det er da både sjovt, men også grotesk et eller andet sted.
Men det er sådan Apple gør tingene. Og de er vanvittig gode til det. Igen lykkedes det dem at få hele jorden til at gå i stå over en dims hvis støreste nyhed var, at den ikke havde noget navn. Den ros skal Apple sgu have. De er ikke dumme. Men hvis ikke de er, hvem er så?
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 11:52
Roland skrev:
pilehave skrev:
|
Lige til Lars omkring det med at "de kommer i pukler". Nu får vi jo se om det holder stik det næste stykke tid ! Jeg tvivler ! |
For lige at melde mig ind i koret om hvordan det foregår bag scenerne - nu er jeg ikke en del af Recordere, så jeg kan naturligvis kun tale for FlatpanelsDK - så er det at "komme i pukler" nu en virkelig situation, som vi arbejder under.
Producenterne holder presse-events og messer - også selvom de ikke altid fremgår af nyhederne - og alle lande deler en embargo-dato og et tidspunkt. Når denne indtræffer, udsendes masser af information og vores indbakker nærmest spammes med indhold fra producenten. Alt hvad producenten gerne vil fortælle, kommer på én gang.
For blot at tage to aktuelle eksempler, så har der jo netop været Mobile World Congress i Barcelona, hvor nyhedsstrømmen også flød over med Android-nyheder fra producenterne, samt Panasonics event, hvor det meste af forsiden her på Recordere også omhandlede Panasonics plasma, LED, Blu-ray, lydprodukter osv.
|
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 11:57
Fair nok med MWC. Her var der måske 250 producenter eller noget i den stil (aner det ikke). Men eventen i går handlede om en opgradering af ATV og iPad. Ikke just banebrydende stof.
|
Skrevet af: henningdalgaard
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 11:59
Synes godt nok også det har taget overhånd med Apple herinde. Reelle nyheder er okay, men det virke som om revl og krat omkring Apple rygter absolut skal medtages som nyheder. Men det giver selvfølgelig flere hits på siden for jer...
|
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 12:00
pilehave skrev:
Fair nok med MWC. Her var der måske 250 producenter eller noget i den stil (aner det ikke). Men eventen i går handlede om en opgradering af ATV og iPad. Ikke just banebrydende stof.
|
Det er jo så op til personlig smag. Er en opdatering af HTC, Samsung eller Motorola-mobiler - der ofte kører på tekniske specifikationer - banebrydende stof? Der er godt nok masser af producenter- 250 muligvis, det ved jeg ikke - men medierne dækker jo ikke for alvor mere end 4-5 af dem.
Personligt må jeg da sige, at skærmen i den nye iPad, er ganske banebrydende pga. den ekstreme pixeltæthed. Men jeg har naturligvis også skærmbrillerne på, fordi det er det jeg interesserer mig for og skriver om
|
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 12:08
Rasmus - Det tror jeg godt vi kan forholde os til, (ja jeg kan jo af gode årsager snildt). Men det som jeg læser de umeldinger der kommer både her og andre steder, det er at man måske kan gå lidt mere i dybden med en "nyhed" inden man vælger at smide den på forsiden. Blot fordi en producent tæppebomber et medie med nyheder, så er det jo ikke ens betydende med, at nyhederne partout skal sendes på forsiden, fordi de kommer fra en specifik producent. Eksempelvis vil jeg tro, at den dag Samsung annoncere med deres Galaxy SIII, så vil der ske det samme. Samtlige medier verden over tæppebombes, og 90% af disse sender ukritisk nyheden ud på forsiden som en vanvittig stor nyhed (nu går verden i stå igen). Men alle disse medier "glemmer" at læse indholdet og lave DERES vurderingen af nyhedens vægt. Eksempelvis med New iPad, må det være en torn i øjet, at efterfølgende kunne sige, at den støreste nyhed var manglen på navn. Forventningerne var garanteret meget højere (det var det ihvertfald hos mig). Og så ende ud med sådan en erklæring burde fortælle lidt om, hva det her handler om.
Da Sony gik fra PS2 til PS3 var der virkelig nyt i det. Det var ikke bare en "opgraderet" PS2ér. Og da PS3 gik fra PS3 Fat til PS3 Fat light, var der også virkelige nyheder i det (skravet model omend negativ nyhed). Men PS3 Slim 160GB og Slim 320GB osv.. er ikke interessante nyheder. Det er bare "almene" opgraderinger, der ikke burde kunne få samme mediedækning.
Nu er disse ting bare eksempler, og ikke noget jeg klandre Recordere for. Det er min personlige opfattelse af, hvordan man skal/bør vægte indholdet i nyhederne. Og ikke bare sende dem videre ukritisk fordi det er en særlig producent.
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 12:10
Kandersen skrev:
Lars - Jeg tror lidt af problemet er, at dels der er rigtig meget Apple nyt for tiden. Men når man borer i det, så er der sådan set ikke rigtig noget nyt alligevel. |
Jamen, vi ser det ikke som et problem
Vi havde over 37.000 unikke læsere inde i går. At der er enkelte af dem som fandt det for meget, er helt normalt, når emnet er Apple-produkter.
Det får os ikke til at ændre indhold. Vi skriver om det der interesserer læserne, og her er Apple et meget populært stofområde, som vi fortsat vil dække intensivt.
Men det er jo ikke sådan at vi sorterer andet fra i den proces, der er bare meget mere af det hele.
Spring over det som ikke interesserer.
/Lars
|
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 12:16
Rasmus Larsen skrev:
Personligt må jeg da sige, at skærmen i den nye iPad, er ganske banebrydende pga. den ekstreme pixeltæthed. Men jeg har naturligvis også skærmbrillerne på, fordi det er det jeg interesserer mig for og skriver om
|
Den ekstreme pixeltæthed er jo ligesom et must, når man vælger den opløsning på de få tommer det er.
Spørgsmålet (og det som er virkelig interessant OG virkelig nyhed) ville have været, hvis det så også kunne bruges til noget. Ja, den kan vise nogle rigtig flotte billeder, (verdens dyreste 9.7" billedramme). Videre til næste punkt/producent/gadget/whatever.
------------- Mvh
|
Skrevet af: Skalle06
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 12:24
Kandersen skrev:
Rasmus Larsen skrev:
|
Den ekstreme pixeltæthed er jo ligesom et must, når man vælger den opløsning på de få tommer det er.
Spørgsmålet (og det som er virkelig interessant OG virkelig nyhed) ville have været, hvis det så også kunne bruges til noget. Ja, den kan vise nogle rigtig flotte billeder, (verdens dyreste 9.7" billedramme). Videre til næste punkt/producent/gadget/whatever.
|
Korrekt, en udvikling mod højere opløsning på TV, computere, smartphones, tablets m.v. er helt forkert. Det kan vi forbrugere eller udviklerne aldrig komme til at "bruge til noget". <Sarkasm>
|
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 12:30
Kandersen skrev:
Rasmus Larsen skrev:
|
|
Jeg er cirka 0 % enig, men fred være med det. Vi har åbenbart forskellige holdninger til det, og der er vist hældt nok vand på møllen til at opstille de forskellige holdninger, til at jeg skal gentage det.
|
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 12:36
Lars skrev:
Kandersen skrev:
Lars - Jeg tror lidt af problemet er, at dels der er rigtig meget Apple nyt for tiden. Men når man borer i det, så er der sådan set ikke rigtig noget nyt alligevel. |
Jamen, vi ser det ikke som et problem |
Jeg var også blevet overrrasket, hvis du havde svaret andet
Lars skrev:
Det får os ikke til at ændre indhold. Vi skriver om det der interesserer læserne, og her er Apple et meget populært stofområde, som vi fortsat vil dække intensivt. |
Det tvivler jeg ikke på. Det er jo ikke Apple og medierne som er "dumme". Det er i bund og grund mig, fordi jeg måske havde sat mig nogle forventninger netop også vejet ud fra mængden af annoncering. Jeg endte med at blive skuffet, dels på Apple, men da også alle de andre steder jeg vendte og dreje mig, og kun så "iPad3" over alt igennem de sidste par uger. Men hvad du/medierne måske skulle tænke på er, at næste gang, så er det ikke sikkert jeg er blandt de 37.000 læsere. Måske er der kun 7000,- læsere næste gang, fordi de 30.000 resterende fik "nok" sidst.
Lars skrev:
Men det er jo ikke sådan at vi sorterer andet fra i den proces, der er bare meget mere af det hele. |
Det mener jeg bestemt heller ikke Recordere gør, altså springer noget over. Det er nyhedernes vægt som jeg måske (personligt) kan synes ikke vejes ligeligt. Det er en smags sag, ingen tvivl om det. Der sidder en masse folk derude, som nyder alt der står Apple på, uden hensyntagende til, hvad der så står længere nede. Det trækker folk til. Og det er det som medierne drives af. Sådan skal det være. Men der er flere måder at gøre det på, synes jeg.
Lars skrev:
Spring over det som ikke interesserer.
|
Yeps, og annonceringen af iPad4 vil som minimum resultere i 36.999 læsere
------------- Mvh
|
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 12:43
Skalle06 skrev:
Korrekt, en udvikling mod højere opløsning på TV, computere, smartphones, tablets m.v. er helt forkert. Det kan vi forbrugere eller udviklerne aldrig komme til at "bruge til noget". <Sarkasm> |
Selvfølgelig kan du/vi "komme til" at bruge det til noget. Det interessante er, hvad du mener det kan udnyttes til, som så skal sælges som en nyhed. Lige pt. er mit bedste bud på udnyttelse af den høje opløsning, at den kan bruges til at vise flotte billeder med.
Men jeg som uviden forbruger er da åben for andre muligheder, og endnu mere at se dem i praksis. Så kom bare med dem, så tager vi det derfra. Der er jo ingen grund til at mugge og bruge sarkasme, fordi jeg ikke har den samme viden som dig. Belær mig og du skal se
------------- Mvh
|
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 12:53
Kandersen skrev:
Skalle06 skrev:
Korrekt, en udvikling mod højere opløsning på TV, computere, smartphones, tablets m.v. er helt forkert. Det kan vi forbrugere eller udviklerne aldrig komme til at "bruge til noget". <Sarkasm> |
Selvfølgelig kan du/vi "komme til" at bruge det til noget. Det interessante er, hvad du mener det kan udnyttes til, som så skal sælges som en nyhed. Lige pt. er mit bedste bud på udnyttelse af den høje opløsning, at den kan bruges til at vise flotte billeder med.
Men jeg som uviden forbruger er da åben for andre muligheder, og endnu mere at se dem i praksis. Så kom bare med dem, så tager vi det derfra. Der er jo ingen grund til at mugge og bruge sarkasme, fordi jeg ikke har den samme viden som dig. Belær mig og du skal se
|
Det er ikke sværere end at hive en iPhone 3GS og en iPhone 4 / 4S op ved siden ad hinanden. Så kan du nemt for en fornemmelse for, hvad det betyder - ikke kun for billeder - men for alt indhold på skærmen.
Hvis du gerne vil belæres, Kim, hvorfor tager du så et standpunkt på forhånd?
|
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 13:12
Rasmus Larsen skrev:
Det er ikke sværere end at hive en iPhone 3GS og en iPhone 4 / 4S op ved siden ad hinanden. Så kan du nemt for en fornemmelse for, hvad det betyder - ikke kun for billeder - men for alt indhold på skærmen.
Hvis du gerne vil belæres, Kim, hvorfor tager du så et standpunkt på forhånd? |
Mit standpunkt er skam ikke mere fast end hvad min forventning og erfaring gør det til.
Det som du hentyder til er jo primært processorkraft eller anden ny teknologi. Den del tog jeg jo forgivet i og med de forskellige producenter af chips og teknologier jo ikke går istå fordi nogen laver en skærmtype/processortype osv.
At ting udføres hurtigere/nemmere for maskineriet er jo netop ikke en uventet nyhed. Det er den del, der for mig kaldes almindelig udvikling, og er i bund og grund kun et spørgsmål om tid og økonomi. Eksempelvis fra en ny CPU bliver opfundet til den bruges i en gadget. Når den så har været på markedet i en ikke yderligere defineret tid, så har man en forventning om, at den gadget man bliver præsenteret for selvfølgelig har det nyeste nye, når altså det skal være en nyhed. Og sådan kan du blive ved indtil du er hardware mæssigt igennem.
Når du så har kæmpet dig igennem det hardwaremæssige og du står med konklussionen, at denne nye gadget ser ud som forventet, der var ikke rigtig noget uventet eller overraskende i det. Så er man nødt til at vende sig i mod selve brugen af den. Nu har den potientialet, nu skal vi se hvad den så kan med det nye hardware. Den del mangler endnu, synes jeg.. Det er så her du og andre, med bedre viden (når nu ikke Apple kunne/gad) har mulighed for at belære mig.
I relation til det vi snakker om, så skal du se dette som forventninger (mængde af informationer de sidste snart mange uger) kontra resultatet/konklussionen. Det er svært at blive imponeret over noget man forventede, hvis du forstår hvad jeg mener.
------------- Mvh
|
Skrevet af: henningdalgaard
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 13:27
Det handler vel om at der er penge i alle de unikke besøgende, som Applegossippen genererer. Eller hvad?
|
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 13:30
henningdalgaard skrev:
Det handler vel om at der er penge i alle de unikke besøgende, som Applegossippen genererer. Eller hvad?
|
Det gør det for medierne, da det er det de lever af
------------- Mvh
|
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 13:50
Forstår ikke det kommer som en overraskelse at "spin" er nødvendig for at have økonomisk opbakning til at drive en side som denne.
Køb et tykt magasin til 75 kr og se hver anden side er plastret til med reklamer...
|
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 13:55
Men...hvis recordere.dk bare bliver endnu en "gadgetsite XX med 50% vægt på Apple"... hvorfor skal jeg så besøge recordere.dk frem for alle andre?
Kig lidt på digitalt.tv og se hvad de har af nyheder. Her er mere fokus på TV, hvilket faktisk er mere i tråd med det oprindelige recordere.dk end den nuværende leflen for Apple.
|
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 14:05
pilehave skrev:
Kig lidt på digitalt.tv og se hvad de har af nyheder. Her er mere fokus på TV, hvilket faktisk er mere i tråd med det oprindelige recordere.dk end den nuværende leflen for Apple.
|
Vi er et andet, større og bredere medie i dag. Vi dækker alle grene af hjemmets elektronik.
Vi kunne godt nøjes med at skrive om TV, men hvorfor det når det lille nichesite digitalt.tv site gør det så glimrende. På samme måde med kun at skrive om hifi, eller kun at skrive om mobiltelefoner, eller kun at skrive om spil. Vi skriver heller ikke kun om Apple, eller kun om Android. Det er netop hos os at man kan få lidt af det hele, selvom nogle mener vægtniningen er forkert.
Vi giver læserne det brede spektre af nyheder, der skifter med tidens trend. Det kan mange lide, nogle få ikke, men vi er Danmarks største medie for hjemmets elektronik. Og det er vi stolte af
/Lars
|
Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 14:34
Lars skrev:
pilehave skrev:
|
Vi er et andet, større og bredere medie i dag. Vi dækker alle grene af hjemmets elektronik.
Vi kunne godt nøjes med at skrive om TV, men hvorfor det når det lille nichesite digitalt.tv site gør det så glimrende. På samme måde med kun at skrive om hifi, eller kun at skrive om mobiltelefoner, eller kun at skrive om spil. Vi skriver heller ikke kun om Apple, eller kun om Android. Det er netop hos os at man kan få lidt af det hele, selvom nogle mener vægtniningen er forkert.
Vi giver læserne det brede spektre af nyheder, der skifter med tidens trend. Det kan mange lide, nogle få ikke, men vi er Danmarks største medie for hjemmets elektronik. Og det er vi stolte af
/Lars |
Men hvem skaber dette sites popularitet, "nyheder", et aktivt forum eller hvad ?
Jeg ved da godt antal klik betyder reklamekroner, men sitet ville ikke være meget værd, uden den forholdsvis lille skare som skaber liv i jeres forum del.
|
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 14:42
Halleluja. "Spring over hvis det ikke interesserer" eller "vi havde 37000 besøgende i går" - det er vi rigtigt stolte af ! Virkelig flot. Hvis det virkelig er det, der vejer tungest fra crewet side af. Tjah, så er det vist ikke helt så skævt, det jeg og nogle andre nævnte om dalene troværdighed og seriøsitet. Bare vi kan få mange besøgende så er alt helt fjong. Og hvis der nogle der stiller sig kritisk overfor f.eks. nyhedsdækningen, så kan de bare springe mange af nyheds-artiklerne over ! (Undskyld min lidt sarkastiske attitude. Det er ikke ment så hårdt, som det er skrevet. ) I know - at det koster at køre en side som denne. Og selvfølgelig er det flot - og giver sikkert nogle klik på annoncørerne. Men hvorfor hulen den leflen eller falden på hale for ævleting ? Og med det mener jeg ligesom andre, at det ville være betydeligt mere prof og nuanceret, hvis i sorterede nogle af tingene fra, da en del af dem jo egentlig ikke er nyheder, men bare er ævlefirmaets måde, at gøre sig opmærksom på sig selv. Fordi mange andre medier sluger alt, hvad de får omkring dette firma og slår det stort op (også selv om det ikke er noget særligt). Så ville det da klæde recordere.dk, at skille sig ud fra mængden. Og derved værne om sit omdømme, som en alsidig og nuanceret portal. Selvfølge skal et stort firma have spalteplads, men det behøv's altså ikke være, hver gang deres navn dukker op rundt på nettet.
|
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 14:44
I kunne også bare linke til denne side i stedet
http://www.apple.com/rss/ - http://www.apple.com/rss/
|
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 15:10
Igår aftes da jeg havde lidt tid til at se nyheder, der var det interessant at se de rullende nyheder på DR Update og TV2 News. Omkring 70% af rulle teksterne indholdte nyheden om den nye iPad. Det eneste der manglede for at gøre det til et totalt medie cirkus stunt, det var Breaking News symbolet!
Det der Breaking News, det føler jeg lidt er det skridt som Recordere gik længere denne gang. Og det er lidt den samme opfattelse jeg får, når jeg læser og høre fra andre, at det er nyhedens vægt kontra, hvad der reelt er tale om, som ikke helt står mål med midlet.
Lars har ret, vi kan bare lade være med at læse det. Det skal han sige, når der omvendt står en større mængde som sluger det råt, og vitterligt opfatter det som værende en breaking news. Det er disse individer som medierne skal satse på. Tingene skal åbenbart bare være sådan.
Jeg vil dog altid forbeholde mig retten til at sige min mening, uanset om den så bliver taget til efterretning eller ej. Så har jeg da gjort, hvad jeg kunne
------------- Mvh
|
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 15:29
Lars skrev:
/Lars |
Jeg synes ikke det er helt det jeg/vi er nogle der forsøger at sige, at Recordere ikke er. Og heller ikke, at Recordere ikke skriver om andet. Det er en misforståelse, hvis det er det du opfatter det som.
Det er mængden og måden der skrives om noget (i det her tilfælde et specifikt mærke), kontra mægden og måden der skrives om andet, som i netop det her tilfælde ikke helt hænger sammen.
Som tidligere nævnt, så ville en annoncering af en ny version af verdens mest populære mobiltelefon, Samsung Galaxy SIII, sandsynligvis også genererer lige så meget "hysteri". Men hvis det viser sig, at SIII blot bliver en "opgraderet-SII-til-nymodens-teknologi", så bør nyheden ikke udeblive, men den bør heller ikke fremføres som mere end det er. Den del er Recordere (i det her tilfælde) herre over. Altså, at "hysteriet" bliver holdt på det niveau som nyheden kan bære.
iPad3 (New iPad), er ikke, var ikke og bliver ikke en breaking news nyhed, ihvertfald ikke for mig
Jeg gad godt at se den samme nedtælling på recordere til lanceringen af et fuldstændigt ligegyldigt kinesisk mærke og deres nye 10" tablet med Android ICS på. Det er mindst lige så lidt/meget interessant, hvis man altså kun har fokus på mærket! For de fleste vil det sikkert være ret uinteressant, og derfor forskellen opstår, fordi Recordere skal være der for den store mængde. Men det ændre ikke ved, hvad det er der sker ved det. Hvis den store mængde tager fejl/lader sig forblænde, så tager medierne fejl/lader sig forblænde. Det er prisen!
------------- Mvh
|
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 15:38
Hans j skrev:
Men hvem skaber dette sites popularitet, "nyheder", et aktivt forum eller hvad ?
Jeg ved da godt antal klik betyder reklamekroner, men
sitet ville ikke være meget værd, uden den forholdsvis lille skare som
skaber liv i jeres forum del. |
Værdien af brugerskabt indhold er lille kommercielt set. Der er ikke mange reklamekroner i det i skriver herinde, men det giver da et tilskud til driften af serveren at have bannere her også
Recordere.dk er et community, og der hører forummet selvfølgelig med.
/Lars
|
Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 15:39
Jeg synes nu fortællingen om hysteriet er langt større end hysteriet selv. På trods af, at stort set alle mine venner er Apple-nørder, kender jeg ikke en eneste, der har fulgt så detaljeret med i dette launch som alle dem i denne tråd, som ellers påstår, at de bare ikke gider høre mere. Get a grip.
Kandersen: Helt ærligt - hvorfor har "Breaking News" sidst rent faktisk været breaking news?
|
Skrevet af: wigant
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 15:40
Nu kan det jo være lidt svært at sortere i nyhedsværdien når det præsenteres live. Der var jo ingen som på forhånd kunne sige med 100% sikkerhed hvad der ville ske. Det samme sker ved med en evt. Galaxy III.
Samsung går næppe ud en uge i forvejen og siger: "Dette og dette er nyt, og dette er der intet ved. Vi siger i øvrigt det samme på vores live pressemøde, så se endelig med der også."
|
Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 15:48
Lars skrev:
Hans j skrev:
Jeg ved da godt antal klik betyder reklamekroner, men sitet ville ikke være meget værd, uden den forholdsvis lille skare som skaber liv i jeres forum del. |
Værdien af brugerskabt indhold er lille kommercielt set. Der er ikke mange reklamekroner i det i skriver herinde, men det giver da et tilskud til driften af serveren at have bannere her også
Recordere.dk er et community, og der hører forummet selvfølgelig med.
/Lars
|
Ok, jeg troede i min naivitet, at et aktivt forum var med til at give folk lyst til at besøge sitet og derved gøre det interessant reklamemæssigt.
Jeg personligt takker de folk som holder liv i forummet. Gad vide hvor længe recordere.dk ville overleve uden disse ildsjæle ?
|
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 16:27
Jeg tilhører også "koret", som mener at æble-manien har taget totalt overhånd. Faktisk er det så overdrevet, at dét om noget, kunne få mig til at søge andre græsgange. Det ødelægger imo site's seriøsitet!Og som andre påpeger: Hvorfor hulan skal langeringen af en hardware-opgradering fylde op mod 20 (tyve!) nyhedspunkter/overskrifter? Det havde været mere relevant, at samle det hele i 1 - 3 nyheder - that's it! Som det er nu virker det som om recordere - desperat - forsøger at sikre sig, at man vitterlig har skrevet om eventuelle "nyheder"/ændringer/opgraderinger, inden de præsenteres. Det bevirker så at man samler revl og krat, hvad angår løse rygter/historier/løgne, som nu engang florerer rundt omkring på nettet. Og det hele gengives gladeligt - og totalt ukritisk! Lav nu for pokker et punkt på forsiden, som kaldes "Apple News" (eller hvad ved jeg). Dér kan alle Apple-rygter/snik-snak/nyheder m.v. så præsenteres, for den lille del af brugerne, som giiiiiiiiiiiider høre endnu et medie fortælle om disse over-hyppede produkter.....! M.v.h.
|
Skrevet af: rawi
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 16:33
@Henrik B. +1 (jeg er fuldstændig enig)
|
Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 16:39
Henrik B. skrev:
Lav nu for pokker et punkt på forsiden, som kaldes "Apple News" (eller hvad ved jeg). Dér kan alle Apple-rygter/snik-snak/nyheder m.v. så præsenteres, for den lille de af brugerne, som giiiiiiiiiiiider høre endnu et medie fortælle om disse over-hyppede produkter.....! |
Uanset om man er enig eller ej i betragtninger, så kan man i det mindste holde sig til fakta.
Recordere-teamet har gentagne gange sagt at de nyheder som der er allermest populære, netop er dem som omhandler Apple (sådan sat meget sort/hvidt op).
Så at tale om "en lille del af brugerne" er i bedste tilfælde meget fejlagtigt.
Hvis man har en begrundet mistanke om at recordere-teamet bevidst lyver omkring populariteten af disse nyheder, så kom med nogle underbyggede anklager om dette istedet for at blive ved med at køre i den samme rille om at "der er jo ingen der gider læse alle de nyheder" eller "Hvorfor er der så mange Apple nyheder når ingen gider at læse dem".
Start med at frasortere den del af argumentation der bygger på at det er et minimalt mindretal af de besøgende der interesserer sig for nyhederne og så vil du/I også blive taget mere seriøst.
Indlægget er ikke kun henvendt til dig Henrik, men nu var det bare lige dig der blev citat-offer
|
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 16:41
Hans j skrev:
Ok, jeg troede i min naivitet, at et aktivt forum var med til at give folk lyst til at besøge sitet og derved gøre det interessant reklamemæssigt.
Jeg personligt takker de folk som holder liv i forummet. Gad vide hvor længe recordere.dk ville overleve uden disse ildsjæle ? |
Det vil heller ikke ske. Som nævnt er forummet en helt naturlig del af recordere.dk, og ikke et vi vil undvære
/Lars
|
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 16:51
jonaskp skrev:
Recordere-teamet har gentagne gange sagt at de nyheder som der er allermest populære, netop er dem som omhandler Apple (sådan sat meget sort/hvidt op). |
Ja, her er top-10 for de første 8 dage af denne måned:
1 De seneste rygter om ny iPad (opdateres) 2 Live: Apple iPad Event 2012 3 Så er der DR TV på mobilen 4 Så er den ny iPad lanceret 5 Specifikationer på den nye iPad 6 Forudbestil den ny iPad til 23. marts 7 Apple lancerer AppleTV med 1080p 8 Mon Apple smider en kortbombe i aften ? 9 DR tabte seere på betalings-TV2 10 iPad 3 til salg 16. marts...i USA
Bemærk at flere af dem på top-10 kun har været på sitet siden i går aftes.
/Lars
|
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 16:56
Lars skrev:
jonaskp skrev:
Recordere-teamet har gentagne gange sagt at de nyheder som der er allermest populære, netop er dem som omhandler Apple (sådan sat meget sort/hvidt op). |
1 De seneste rygter om ny iPad (opdateres) 2 Live: Apple iPad Event 2012 3 Så er der DR TV på mobilen 4 Så er den ny iPad lanceret 5 Specifikationer på den nye iPad 6 Forudbestil den ny iPad til 23. marts 7 Apple lancerer AppleTV med 1080p 8 Mon Apple smider en kortbombe i aften ? 9 DR tabte seere på betalings-TV2 10 iPad 3 til salg 16. marts...i USA
/Lars
|
Ja, og havde du valgt ikke at lave 10 nyhedsartikler ud af to reelle nyheder, ville listen have været 2 ud af 10, med Apple-relation. Så, hvad er din pointe? Hvis du laver endnu flere Apple-nyheds-artikler, vil du se mønstret gentage sig... M.v.h.
|
Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 17:08
Henrik B. skrev:
Lars skrev:
jonaskp skrev:
/Lars
|
Ja, og havde du valgt ikke at lave 10 nyhedsartikler ud af to reelle nyheder, ville listen have været 2 ud af 10, med Apple-relation. Så, hvad er din pointe?
Hvis du laver endnu flere Apple-nyheds-artikler, vil du se mønstret gentage sig...
M.v.h. |
Der har i perioden siden 1. marts været 11 Apple nyheder og 42 nyheder i alt. dvs. der har på lige godt 1 uge været 30 nyheder som har været mindre populære end de 8 nyheder som har indtaget Lars' top 10 liste.
Uanset hvor mange Apple nyheder der så er i forhold til hvad der "burde" være, så er det da stadigvæk tankevækkende at 30 nyheder ikke har kunnet vippe bare en enkelt af Apples 8 af pinden, hvis Apples nyheder eftersigende ikke er særligt populære...
|
Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 17:08
Kære Lars,
lad dig ikke skræmme af "brok-hovederne".
Jeg har med stor interesseret fulgt de seneste apple-nyheder.
Jeg har ikke læst noget om android, da det ikke har min interesse ! Det springer jeg over, uden kommentarer.
Hvorfor gør de brugere, der ikke har interesse i Apple - nyheder, ikke det samme ??? Jeg er dybt forundret over de reaktioner (der nærmer sig væmmelse), der blotlægges her i tråden.
Læs og kommenter dog det der har jeres interesse, og lad vi andre følge med i de nyheder, der interesserer os !
Kunne være emner som Apple-produkter eller Panasonic Plasma nyheder.
På forhånd tak .
Peter. Edit: stavefejl
------------- Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 17:10
Henrik B. skrev:
Ja, og havde du valgt ikke at lave 10 nyhedsartikler ud af to reelle nyheder, ville listen have været 2 ud af 10, med Apple-relation. Så, hvad er din pointe?Hvis du laver endnu flere Apple-nyheds-artikler, vil du se mønstret gentage sig... |
Ja, Apple-nyhederne er så meget mere læste end noget andet, at emnerne kan tåle at blive delt over mange artikler, og fortsat hver især trække flere læsere end de øvrige nyheder.
At nyhederne blev delt ekstra meget i går aftes skyldes dog at de blev skrevet "on the fly" mens eventet stod på. Så de blev postet online efterhånden som de var klar.
/Lars
|
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 18:47
Vanderlay skrev:
Kandersen: Helt ærligt - hvorfor har "Breaking News" sidst rent faktisk været breaking news?
|
At breaking news ikke er breaking news, bliver da ikke bedre af at forsøge gøre det til breaking news en ekstra gang så.
Så hvad er din pointe her?
------------- Mvh
|
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 18:52
wigant skrev:
Nu kan det jo være lidt svært at sortere i nyhedsværdien når det præsenteres live. Der var jo ingen som på forhånd kunne sige med 100% sikkerhed hvad der ville ske.
Det samme sker ved med en evt. Galaxy III. |
Jada, og det samme sker med kineser tablettet, ikk? Der kommer også nedtælling på.. Hmm, okay, sarkasme, men jeg tror godt du forstår meningen. Det er jo ikke selve live eventet, men derimod hele cirkuset op til, som efter min mening var et Apple cirkus stunt, præcis som de plejer.
Set i bakspejlet er det altid nemt at være bagklog, (er jeg rigtig god til), der må man så erkende, at det var et totalt flop. Den støreste nyhed (udtalt af medie folk) var, at dimsen ikke havde fået et navn! Dette kan man ikke klandre Recordere for, men det fortæller lidt om, netop hvordan disse ting ligesom skal tages som det de er. Rygter som ikke behøver fylde alverdens sider og aviser i flere uger op til. Når der så er noget konkret, så vejer man indholdet op imod hvor kraftigt det skal lanceres. Det er/bør være vurderinger som medierne burde være rigtig gode til. Det er jo ligesom deres kerne produkt.
------------- Mvh
|
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 18:57
Pede8000 skrev:
Kære Lars,
lad dig ikke skræmme af "brok-hovederne".
Jeg har med stor interesseret fulgt de seneste apple-nyheder.
Jeg har ikke læst noget om android, da det ikke har min interesse ! Det springer jeg over, uden kommentarer. |
Hvordan undgår du at læse om/se nedtælling til den næste Android release?
"Kan du se pointen nu?"
Pede8000 skrev:
Hvorfor gør de brugere, der ikke har interesse i Apple - nyheder, ikke det samme ??? Jeg er dybt forundret over de reaktioner (der nærmer sig væmmelse), der blotlægges her i tråden. |
Det kaldes ytringsfrihed og i det her tilfælde, fordi det er lidt mere afslappede forhold, så hedder det meningstilkendegivelse. Begge dele væmmes du åbenbart ved, og det er da beklagligt nok i sig selv. Eller har jeg misforstået noget her?
Pede8000 skrev:
Læs og kommenter dog det der har jeres interesse, og lad vi andre følge med i de nyheder, der interesserer os ! |
Vi skal lige finde de andre ting der interessere os i mængde af Apple nyheder (Det var en joke, men giver en lille ide om, hvad det er der forgår).
Pede8000 skrev:
Kunne være emner som Apple-produkter eller Panasonic Plasma nyheder. |
Ingen af delene tak! Bare for at være på tværs på den rigtige måde
------------- Mvh
|
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 19:03
Lars skrev:
Henrik B. skrev:
Ja, og havde du valgt ikke at lave 10 nyhedsartikler ud af to reelle nyheder, ville listen have været 2 ud af 10, med Apple-relation. Så, hvad er din pointe?
Hvis du laver endnu flere Apple-nyheds-artikler, vil du se mønstret gentage sig... |
Ja, Apple-nyhederne er så meget mere læste end noget andet, at emnerne kan tåle at blive delt over mange artikler, og fortsat hver især trække flere læsere end de øvrige nyheder.
|
Eller så er det fordi æble-folket er så tungnemme, så de skal læse det samme i flere forskellige artikler
Beklager meget, hvis nogen føler sig stødt, men jeg finder det ærligt til lidt underligt, at man nærmest forsøger at argumenterer imod et faktum. I stedet for som Lars skriver, bare forhold sig til, at størestedelen åbenbart synes det er er uhyre interessant at læse om og se frem til et event der handler om... ingenting! Og hvis støreste nyhed var, at dimsen ikke havde fået et navn. Altså, igen ingenting.
Ha en fortsat god aften. Nu er min slut for i dag. Og nej Otto, jeg hiver ikke min tablet frem og skriver videre. Den er alt for besværlig
------------- Mvh
|
Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 19:15
Kandersen: yes det har du absolut misforstået; det er nogen af dine allierede der udtrykker "væmmelse" over antallet/ indholdet af Apple-relateret indhold...
Ytringsfrihed er natuligvis altid på sin plads, men jeg skriver jo ikke til Ekstra Bladet for at udtrykke harme over at der er for meget "sexstof"...
------------- Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 20:10
Kandersen skrev:
wigant skrev:
Nu kan det jo være lidt svært at sortere i nyhedsværdien når det præsenteres live. Der var jo ingen som på forhånd kunne sige med 100% sikkerhed hvad der ville ske.
Det samme sker ved med en evt. Galaxy III. |
Jada, og det samme sker med kineser tablettet, ikk? Der kommer også nedtælling på.. Hmm, okay, sarkasme, men jeg tror godt du forstår meningen. Det er jo ikke selve live eventet, men derimod hele cirkuset op til, som efter min mening var et Apple cirkus stunt, præcis som de plejer.
Set i bakspejlet er det altid nemt at være bagklog, (er jeg rigtig god til), der må man så erkende, at det var et totalt flop. Den støreste nyhed (udtalt af medie folk) var, at dimsen ikke havde fået et navn! Dette kan man ikke klandre Recordere for, men det fortæller lidt om, netop hvordan disse ting ligesom skal tages som det de er. Rygter som ikke behøver fylde alverdens sider og aviser i flere uger op til. Når der så er noget konkret, så vejer man indholdet op imod hvor kraftigt det skal lanceres. Det er/bør være vurderinger som medierne burde være rigtig gode til. Det er jo ligesom deres kerne produkt. |
Hvis du lige retter "man" til "jeg", og så ellers ikke går ud fra at fordi du mener noget, så er det sandheden, så er du rigtigt på den
iPad 3 (eller hvad de nu vil kalde den) var præcis som jeg havde forventet. Præcis som alle rygterne havde regnet med. Den har fået det bedste display på markedet, ligesom Apple gjorde med iPhone 4 i sin tid. Hurtigere processor/GPU, bedre kamera, opdaterede programmer osv. - helt som jeg havde forventet. Jeg skal ikke kunne sige hvad andre havde regnet med, men den er præcis som jeg gik ud fra og er en naturlig udvikling af iPad'en og er igen foran alle de andre (pga. displayet og softwaren - og selvfølgelig programudbudet), som den har været siden den første iPad kom.
|
|