Print side | Luk vindue

Fælles indkøb af JVC DR-MH30 - debat.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Fælleskøb ®
Forumbeskrivelse: Opnå et godt tilbud ved fælles indkøb
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=1088
Udskrevet den: 21-November-2024 kl. 16:27

Emne: Fælles indkøb af JVC DR-MH30 - debat.
Skrevet af: BeeVee
Emne: Fælles indkøb af JVC DR-MH30 - debat.
Skrevet den: 09-Juni-2004 kl. 11:32

Hej

Jeg har næsten besluttet mig for at købe JVC-en når den kommer med 160 gb harddisk.

Så popper der en ide op i mit hovede :

Det er der jo også andre der har besluttet - eller vil komme til at beslutte i den nærmeste tid - af gode medlemmer på dette site.

Kunne man tænke sig, at vi slog os sammen og via recordere.dk fik et fælles tilbud på et vis kvantum (for-udbestilt og evt. betalt) og dermed på baggrund af sammenholdet fik et eller flere rigtig gode tilbud ?

Svar:
Skrevet af: Karma
Skrevet den: 09-Juni-2004 kl. 12:00
Hejsa

Det synes jeg er en god ide - jeg vil nemlig selv købe DR-MH30 så snart
den kommer på markedet.

Andre?

Simon

Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 09-Juni-2004 kl. 12:51
Jeg vil også købe DR-MH30 - hvis jeg kan få råd - men jeg tvivler på at det kan lade sig gøre at få den billigere end det den står til hos GodPris. Jeg tvivler også en lille smule på, at det bliver billigere af, at købe flere stk., da prisen f.eks. hos GodPris sandsynligvis er så langt nede som den kan komme (1500 under butikspris + 5 stk. DVD-Ram uden ekstra betaling). Jeg har fået at vide af GodPris, at den ikke kommer længere ned i pris.

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.

Skrevet af: Bergy
Skrevet den: 09-Juni-2004 kl. 13:48

Hej!

Har i prøvet http://www.elcity.dk - www.elcity.dk Wink

Skrevet af: KimØ
Skrevet den: 09-Juni-2004 kl. 19:21

Glimrende idé - har selv med stor succes (-40%) praktiseret det med fælles skjorteindkøb (Eterna-skjorter).

Selv om der, som de fleste sikkert ved, er langt større avancer i tekstilbranchen - så er det jo ingen handlende, der gider bøvle med salg af varer uden rimelige avancer.

Så der er naturligvis også noget at hente i A/V-branchen - dog sikkert ikke så meget.

Jeg er med - blot skal det jo lige koordineres hvem der ønsker hvilke produkter. Måske vi kunne bruge dette udmærkede forum...

Skrevet af: God Pris
Skrevet den: 09-Juni-2004 kl. 23:24

Hej alle recorder "freaks"!

I bund og grund har Thorvald ret. Prisen er presset i bund men ved et større fælles indkøb kan der selvfølgelig godt gøre noget ved prisen. Så jeg er selvfølgelig lutter øre hvis der er stemning for, at lave et fælles indkøb på udvalgte produkter fra f.eks. JVC eller Panasonic. I kommer bare retur.

-------------
Mange hilsener

Michael Damgaard
www.godpris.dk

Skrevet den: 10-Juni-2004 kl. 08:21

Det ser ud til at status i øjeblikket er:

Brugernavn

Interesseret i

Vil være med til fællesindkøb

for evt. billigere pris

BeeVee

JVC DR-MH30

Ja

JVC DR-MH30

Ja

KimØ

?

Ja?

Thorvald

JVC DR-MH30

Måske

Jeg kan evt. rette skemaet til efterhånden som emnet udvikler sig og flere giver deres besyv med. Overskriften på tråden burde måske have været "Fælles indkøb af JVC DR-MH30" eller "Fælles indkøb af hdd-dvd optager".

-------------

Thorvald.

Skrevet af: tus
Skrevet den: 10-Juni-2004 kl. 09:40

Hej potentielle købere af DVD recordere.

Jeg har de samme købs overvejelser, men jeg syntes prisen er for høj i DK i forhold til Tyskland. For postordrekøb burde der kun være forskel på fragtprisen og moms. I Tyskland er den laveste pris jeg har set på DR-MH30 €845, men lige nøjagtig den butik sælger ikke til DK, kun levering i Tyskland. Det kan måske også arrangeres. En anden butik sælger den til €869 + fragt €14 (UPS) til DK, det svarer til ca. 6.650 DKK. Momsforskellen er ca. 510DKK, så prisen ved køb i burde ligge på ca. 7.150, det er dog excl. 5*RVD-RAM, som selvfølgelig har en værdi. På nedenstående link kan priserne følges

http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?produkt=324472 - http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?produk t=324472

Det kan selvfølgelig også være et dyrt valg at købe i udlandet såfremt udstyret går i stykker og producenten afviser reparation i DK, men jeg har kun positive erfaringer hidtil. Men mon ikke mærkevare producenterne ønsker at holde en vis service standard.

Jeg er selv interesseret i enten Pioneer DVR-720H eller JVC DR-MH30, men jeg må nok vente længst på at Pioneer frigiver deres nye model.

Mvh

TUS

Skrevet den: 10-Juni-2004 kl. 09:53

Med din pris på 6650,- i Tyskland og billigste pris i Danmark 8499,- er forskellen 1849,- Hvis værdien af 5 stk DVD-Ram er ca. 450,- så er forskellen 1399,- Derforuden kan vi måske få lidt rabat ved at købe en større mængde. Jeg synes ikke det er værd at spare 1000,- ved at købe i udlandet - p.g.a. de problemer der kan være ved det. Specielt ikke når vi snakker om sådan nogle fine maskiner, med hensyn til medier ser jeg anderledes på det.

Jeg vil helst købe i Danmark og gerne så billigt som muligt – så jeg håber der er nogle leverandører, der læser disse indlæg og overvejer om ikke de kan give nogle gode tilbud – som kommer tættere på de udenlandske priser, når man ser bort fra momsforskellen.

-------------

Thorvald.

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 10-Juni-2004 kl. 11:02

Hej Tus

Oprindeligt skrevet af tus tus skrev:

Det kan selvfølgelig også være et dyrt valg at købe i udlandet såfremt udstyret går i stykker og producenten afviser reparation i DK, men jeg har kun positive erfaringer hidtil. Men mon ikke mærkevare producenterne ønsker at holde en vis service standard.

Hvordan de enkelte fabrikanter håndterer dette spørgsmål er jeg ikke helt inde i, så betragt blot dette som en generel kommentar. Smile

Rent juridisk, så er det ikke fabrikanten, importøren eller grossisten som yder dig reklamationsret for et apparat du køber. Det er derimod den butik du handler i. Oftest er butikkerne dækket ind hos deres leverandør, så de blot skal ekspediere varen videre i tilfælde af fejl, men det er egentlig ikke så interessant i denne sammenhæng.

Det interessante er hvor du skal henvende dig, og sende varen til reparation, med mindre andet er aftalt: Og det er til den butik hvor du har handlet.

Hvis en dansk importør sælger en vare til en dansk butik, så tager de en advance som bl.a. skal dække serviceomkostningerne. Så med mindre de enkelte landes afdelinger og importører opererer med et internt afregningssystem, eller al økonomi er topstyret og uden for de enkelte afdelingers hænder, så vil det være en underskudsforretning at reparere produkter købt i andre lande.

Når det er sagt, så opererer bl.a. Sony vist med World Wide Garanti - dvs. at de internt må have et system til at håndtere de udgifter som er forbundet hermed. Men det kan man ikke bare gå ud fra, så check op på det før ethvert køb i udlandet - ihvertfald hvis man vil sikre sig mod uforudsete udgifter på den konto.

Og ja. Selvfølgelig er alle leverandører interesseret i at opretholde et vist service niveau, men prisen på apparaterne er jo ikke til at afhente det i en limosine LOL så udgangspunktet er formentlig - hvis der også skal være en vis økonomi i det - at god service er: At du får al den service du har krav på - og lidt mere til - igennem den butik hvor du har handlet.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 10-Juni-2004 kl. 18:09

Jeg synes vi skal skære ind til benet og fokusere på, om vi kan købe flere JVC DR-MH30 på samme tid og dermed opnå rabat.

Hvis vi holder os fra at involvere andre mærker og andre modeller, bliver det lidt nemmere at komme videre og finde en forhandler.

Derudover synes jeg det er en god ide at arbejde videre på det skema, som Thorvald har startet ( her skal jeg forresten stå med køb af 2 maskiner ).

Alle der seriøst har besluttet sig for en DR-MH30, bedes derfor melde ind - så vi kan komme i kontakt med 2-3 danske forhandlere - jeg er nemlig enig i, at det er på alle måder nemmest, selvom det er lidt dyrere.

Skrevet den: 10-Juni-2004 kl. 18:32

Hvad med om vi lavede et nyt forumindlæg for hver model, som man herefter kunne "tilmelde sig" - og hvor et skema løbende kunne blive ajourført.

Formumindlæggene kunne fx hedde: "Fællesindkøb - JVC DR-MH30", "Fællesindkøb - Kiss DP-558" osv. Vi kunne jo vedtage at forumopretteren ajourfører skemaet i det pågældende forum.

Blot en tanke...

Skrevet den: 10-Juni-2004 kl. 18:34

Hov - du var allerede inde på det Thorvald - havde jeg lige overset.

Sååæh - jeg kan kun tilslutte mig din tanke

Jeg venter stadigvæk på Kiss DP-558 - hvis den ellers kommer inden 56x-serien...

Skrevet den: 10-Juni-2004 kl. 19:49

Det er selvfølgelig en god ide - jeg ville bare nødig have, at det hele gik op i snak og bureaukrati     så vi ikke kom igang.

Det er jo EM-tid, Tour-de-France, OL osv. osv. 

Listen for JVC er vel igang !? ...og det skal nok blive godt.

Skrevet af: per34
Skrevet den: 10-Juni-2004 kl. 20:48

Det var da en rigtig god ide, at samle mange købere til JVC DR-MH30.

Den er jeg med på, hvis der kan hives en god rabat ud af en forhandler.

Jeg har fulgt boardet i flere måneder, for at finde den helt rigtige optager og jeg er også faldet for JVCen.

Hilsen PE.

Skrevet den: 10-Juni-2004 kl. 20:58

Altså: Alle kommende indlæg i dette emne bør kun indeholde om man vil være med til at fællesindkøbe JVC DR-MH30.

Hvis der er nogen, der er interesseret i at fællesindkøb af specifikke Kiss modeller, JVC DR-MH20, Panasonic osv. bør der startes selvstændige tråde for hver enkelt model. Jeg kan måske godt overtales til at starte disse emner, så kan man evt. sende en privat besked om hvilket emne/model, men gerne vil starte - så kan jeg oprette skemaet. Men man kan jo også bare selv starte og se om der er andre der er interesserede.

Oprindeligt skrevet af BeeVee BeeVee skrev:

køb af 2 maskiner
Jeg skal nok opdatere listen en gang om dagen.

-------------

Thorvald.

Skrevet af: springmand
Skrevet den: 10-Juni-2004 kl. 21:09

Det kunne være fint, hvis Michael Damgaard fra god pris kunne fortælle lidt om, hvor meget man kunne skrabe rabatten op på!!

Men hvis man kunne nærme sig den tyske prisTongue er jeg med på køb af jvc DR-MH30

Så jeg er med måske!! indtil videre!!

-------------
Torben Sørensen Böhlers

Skrevet af: Kaiser
Skrevet den: 11-Juni-2004 kl. 19:53

Hej Thorvald,

Ikke fordi jeg selv skal være med, men man behøver vel ikke at begrænse sig til denne ene model...?

Jo flere maskiner, jo mere rabat - uanset mærke.

For så vidt, at et interesseret firma forhandler alle maskinerne...men ellers kan de nok skaffe dem!

MVH/Keld

Skrevet den: 11-Juni-2004 kl. 20:45

Oprindeligt skrevet af Kaiser Kaiser skrev:

Ikke fordi jeg selv skal være med, men man behøver vel ikke at begrænse sig til denne ene model...? Jo flere maskiner, jo mere rabat - uanset mærke.  For så vidt, at et interesseret firma forhandler alle maskinerne...men ellers kan de nok skaffe dem!

Det ved jeg ikke rigtigt Kaiser - i den første version af listen (se tidligere i dette emne), havde jeg åbnet mulighed for, at lægge en billet ind på en bestemt model. Men efter BeeVee's og andres ønske indskrænkede vi det til JVC DR-MH30. Andre modeller kunne så få deres egne emner med deres egne lister.

Jeg ved ikke hvad der er bedst - hvad der giver mest rabat - og hvad der giver færrest problemer rent praktisk.  Hvad siger I andre - hvad siger du Michael Damgaard (GodPris)??

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 11-Juni-2004 kl. 21:19

Mit ønske om at vi delte det op, ligger alene i at det gør det hele lidt nemmere.

Hvis der nu er nogen som mener at vi også skal byde på en Kiss model, så kommer vi jo ikke igang før til vinter 

Principielt er jeg ligeglad - men jeg tror stadig på det bliver nemmere og mere overskueligt for alle parter, at holde os til en model her og så andre modeller andetsteds.

Skrevet den: 11-Juni-2004 kl. 21:47
Pesronligt synes jeg også det er rarest at have det model for model, det er nemmest for os selv og det er nemmere for forhandlerne at give et tilbud.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 12-Juni-2004 kl. 00:43

Hej Thorvald og andre

På baggrund af at God Pris har været nævnt et par gange så har jeg taget udfordringen op. Inden I får prisen så bemærk venligst lige. Det er et "one shot" tilbud, som udelukkende gælder ved køb af enten min 5 eller 10 maskiner. Jeg har desuden taget den nye Panasonic DMR-E95 med så er der en valgmulighed. Begge maskiner introduceres ult. juni/primo juli.

JVC DR-MH30 - normal 8.499

5. stk´s pris 7.499 

10 stk´s pris 6.999

Panasonic DMR-E95 - Normal ca. 8.999

5. stk´s pris 7.499

10. stk´s pris 6.999

Bemærk lige, at dette er dansk købte maskiner med den support, der følger med når maskinen købes lokalt. Jeg håber, at I finder tilbuddet attraktivt.

-------------
Mange hilsener

Michael Damgaard
www.godpris.dk

Skrevet af: springmand
Skrevet den: 12-Juni-2004 kl. 03:09

Hej Michael Damgaard (god pris)

Lige for at være sikker, da du ikke nævner noget om det, men denne pris er for samme maskine, som hele tiden har været diskuteret, DVS JVC DR-MH30 inkl. 5 stk DVD-ram?

-------------
Torben Sørensen Böhlers

Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 12-Juni-2004 kl. 10:58
Til den pris kan jeg godt leve uden medier. Og jeg finder tilbudet _meget_ attraktivt.

Skrevet den: 12-Juni-2004 kl. 11:04

Hej Springmand og andre

Nej, prisen er i første omgang uden medier, men hvis der er andre, der "byder op til dans" så må vi jo kigge på det. Hvis der er interesse for køb af enten JVC eller Panasonic medier i forbindelse med handlen så finder vi også en god pris på dem. 

-------------
Mange hilsener

Michael Damgaard
www.godpris.dk

Skrevet den: 12-Juni-2004 kl. 16:03

Ja, det er et kanon godt tilbud der er kommet fra GodPris! Lige nu er min liste på ca. 7 maskiner: Fælles indkøb af JVC DR-MH30 - liste.

Lad os få nogle flere tilmeldinger til listen! Der må da være flere i det danske land, der er vild i varmen efter JVC's top-top model!

-------------

Thorvald.

Skrevet af: troels
Skrevet den: 12-Juni-2004 kl. 17:15

Det lyder som et godt tiltag - jeg vil gerne være med. Så: ét stk DR-MH30 til mig også.

Troels

-------------
Troels

Skrevet den: 12-Juni-2004 kl. 18:54

Det er jo helt fantastisk, hvad vi har fået sat igang her.

Eneste lille anke....skal det nu være JVC eller Pana ?? 

Nej, jeg står fast - håber vi får nogen flere seriøse med, så vi kan slå til.

Skrevet af: Bent M
Skrevet den: 12-Juni-2004 kl. 19:32

Jeg ville da også godt være med, MEN så skal jeg da først have solgt

min Pioneer 5100, det er jo ikke sikkert det kan lade sig gøre sådan

lige på en studs     såeeee

-------------
Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010

Skrevet af: FordPrefect
Skrevet den: 12-Juni-2004 kl. 22:57

Hej

Jeg synes (selvfølgelig) også det er et godt initiativ.

Jeg er lidt i tvivl om hvordan det føres ud i praksis, så hermed et par spørgsmål til især Michael Damgaard fra Godpris:

Jeg forestiller mig man bestiller maskinen på normal vis og siger man er med på "recorder.dk-tilbuddet". Eller regner du med en samlet bestilling (& betaling)  på f.eks. 10 stk ?

Regner du med forudbetaling, og tilbagebetaling hvis der f.eks. kun var 8 seriøse købere, eller noget med depositum, eller ??

Vil alle de gældende e-handelsregler gælde fuldt ud ? Her tænker jeg især på returretten hvis man ikke "ser lyset" alligevel. 

Hilsen FordPrefect

Skrevet den: 13-Juni-2004 kl. 10:51

Hej Igen

Hvis det bliver God Pris, der skal levere maskinerne vil jeg foreslå, at det samlede antal er klar så ændres prisen på shoppen i en given periode, som informeres her på recorder.dk. Så kan dem, der er interesseret også selv bestemme hvordan der skal betales. 

Og selvfølgelig gælder de eksisterende e-handelsregler ved bestilling (inkl. returretten), dog håber jeg selvfølgelig, at man har "set lyset" som FordPerfect nævner inden bestilling da det ville være lidt ærgerligt at få en del tilbage på lageret igen.

Måske vill det være en god ide at sætte en deadline op for bestilling da alle maskiner gerne skulle bestilles samtidigt hos den respektive  leverandøren for at opnå rabatten.

-------------
Mange hilsener

Michael Damgaard
www.godpris.dk

Skrevet af: hbjensen
Skrevet den: 13-Juni-2004 kl. 12:48
Jeg er med på en Panasonic DMR-E95 hvis den rammer 6999 eller derunder.

Skrevet af: Erik M
Skrevet den: 13-Juni-2004 kl. 16:59

Nu begynder det jo at ligne en fornuftig pris (a la England/Tyskland) så jeg er bestemt meget interesseret, altså "ja - måske" herfra.

Mvh

Erik

Skrevet den: 13-Juni-2004 kl. 17:33

Hej Godpris.dk

Jeg mener simpelthen vi skal have opbygget den liste af seriøse købere og så sørge for at være klar til køb, når du siger du at du har bekræftelse på at 10 stk. maskiner er klar til levering til dig - så kan deadline være meget kort, da vi jo har taget vores beslutning...til den tid.

Det samme gælder selvfølgelig, hvis der kommer en anden butik på banen, med en endnu mere fantastisk pris.

Det vigtige er, at alle har gjort sig det klart, at man vil have den maskine, så man ikke bakker ud i sidste øjeblik og lader 8-9 andre i stikken.

Skrevet af: AndersH
Skrevet den: 13-Juni-2004 kl. 19:27

Genialt initiativ!

Inden jeg hopper med på JVC MH-30-vognen, vil jeg gerne vide, om

1) Støjniveauet for blæser/HD. Støj er for mit vedkommende lig med diskvalificering af produktet.

2) Er den kodefri?

Jeg kan ikke umiddelbart se, at de spørgsmål tidligere er besvaret her i forum?

/Anders

Skrevet af: hech
Skrevet den: 13-Juni-2004 kl. 19:50

Jeg har også et godt øje til JVC DR-MH30, (nu er jeg nemlig blevet træt af at vente på KISS 558  ) men jeg er temmelig afhængig af at den kan afspille/optage på FUJI  DVD +R /+rw, er der nogen af jer der med sikkerhed ved om den kan det ?

Skrevet den: 13-Juni-2004 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af hech hech skrev:

Jeg har også et godt øje til JVC DR-MH30, (nu er jeg nemlig blevet træt af at vente på KISS 558  ) men jeg er temmelig afhængig af at den kan afspille/optage på FUJI  DVD +R /+rw, er der nogen af jer der med sikkerhed ved om den kan det ?

Hej hech

Nej, JVC kan ikke påtage på +R og +RW.

DR-MH30 optager på -R, -RW og -RAM

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: Miguel
Skrevet den: 13-Juni-2004 kl. 20:18

Hej Thorvald

Jeg er også klar på køb af ét stk DR-MH30 til 6999 DKK. Så skulle vi vist være oppe på 10 stk.

Vh

Miguel

-------------
Venlig hilsen
Miguel

Skrevet den: 13-Juni-2004 kl. 20:30

Hej,

Det lyder som en god måde at gøre det på!

Hvis jeg hopper på vognen er jeg som AndersH også meget interesseret i at høre om blæserstøj (ha-ha) først, da det er kritiseret en del for DR-MH10.

Jeg ville også sætte pris på at den er kodefri.

Godpris: Hvor mange skal der til før priser ryger yderligere et hak ned ? Hvad med 15 stk. á 6.500 ?

Hilsen FordPrefect

Skrevet den: 13-Juni-2004 kl. 20:34

Hej Anders

Oprindeligt skrevet af AndersH AndersH skrev:

Inden jeg hopper med på JVC MH-30-vognen, vil jeg gerne vide, om

1) Støjniveauet for blæser/HD. Støj er for mit vedkommende lig med diskvalificering af produktet.

2) Er den kodefri?

Vides ikke, modellen er sprit-ny og ikke kommet til landet endnu. Folk bestiller den alene ud fra erfaring/viden om at JVC's recordere normalt er god kvalitet. Smile

JVC er dog ikke kendt for modeller der kan laves kodefri sådan lige. Så hvis det er et krav at den er det, så skal man nok kigge på en Panasonic eller Pioneer istedet.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 13-Juni-2004 kl. 20:37

Hvordan er det nu lige med kodefri - har det ikke kun betydning for købte DVD-ere i udlandet ?

Eller også med andet ?

Skrevet af: AndersH
Skrevet den: 13-Juni-2004 kl. 20:44

Hej BeeVee,

Jo, kodefri er vigtigt, hvis man som jeg ofte køber DVD'ere i udlandet og over nettet.

/Anders

Skrevet den: 13-Juni-2004 kl. 21:12
Det med kodefrihed er vel ikke det største problem - jeg synes jeg har læst et sted, at det er bedst at afspille DVD'er på en seperat afspiller, da optageren er bedst til at optage på. Så kan man jo have en kodefri afspiller.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 13-Juni-2004 kl. 21:15

Bestilling - betaling - leverance:

Så i princippet bliver bestilling - betaling og leverance præcis som hvis man alene mand/pige havde bestilt et stk. maskine. Forskellen er blot at f.eks. GodPris har fået et lager hjem svarende til dem der herfra vil være med i fællesindkøbs tilbuddet, der så kan benyttes i en bestemt periode.

??

-------------

Thorvald.

Skrevet af: Niels
Skrevet den: 13-Juni-2004 kl. 22:47

Hej Thorvald!

Jeg er også med på enten

JVC DR-MH30

eller

Panasonic DMR-E95

Kan ikke bestemme mig endeligt for, hvilken af de 2 det skal være. Lægger meget vægt på perfekt optagelse/gengivelse af de optagede fra tuner og vidio kamera. og nem betjening.

Panasonic vinder vist på tuner/gengivelse i mange test og JVC vinder på mindre kvalitetstab ved optagelse fra vidio kamera, såvidt jeg har forstået fra dette forum.

Timeren på Panasonic kan jeg ikke se er noget stort problem. Man bliver tydeligt gjort opmærksom på, at man skal huske at sætte timeren til, når man slukker! Formålet med at bruge timeren til at optage, er vel grundlæggende, at man skal have optaget et program fordi:

1) at man ønsker at se et andet program 

2) at man ikke er hjemme når udsendelsen begynder!

Kan man udpege en vinder ud fra mine forventninger/krav?

MVH

Niels

-------------
Panasonic 50VT30 Panasonic BDT 300
Panasonic DMR E67
Teufel LT6 THX Select
Denon AVR-3311
Pioneer CD S602
Samsung 3126

Skrevet den: 13-Juni-2004 kl. 22:49

...og den periode må jo godt være superkort, så vi viser respekt til en superpris fra en forretning !?

Kan vi også få et godt tilbud på 5 stk. DVD-ram skiver (godpris) ?

Skrevet den: 13-Juni-2004 kl. 23:03

Hej Niels

Oprindeligt skrevet af Niels Niels skrev:

Panasonic vinder vist på tuner/gengivelse i mange test og JVC vinder på mindre kvalitetstab ved optagelse fra vidio kamera, såvidt jeg har forstået fra dette forum.

Jeg har indtil videre set tuner/gengivelse fra Panasonic DMR-E100 og DMR-E85, og E85 har altså ikke noget "vinder tuner". Den er ret gennemsnitlig i kvalitet. Jeg antager at E95 har samme tuner som E85, men nu må vi se når den kommer på markedet Smile

Personligt syntes jeg det er svært, at udråbe en vinder på to modeller som slet ikke er på markedet endnu, så det vil jeg afholde mig fra. Geek

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 13-Juni-2004 kl. 23:04

Oprindeligt skrevet af BeeVee BeeVee skrev:

Kan vi også få et godt tilbud på 5 stk. DVD-ram skiver (godpris)?
I princippet synes jeg det er fint hvis vi kan få 5 stk. DVD-ram med i købet - eller i tilbud! Personligt ville jeg nok hellere have 10 stk. DVD-R istedet for 5 stk. DVD-ram - eller 2 stk. DVD-ram og 8 DVD-r - eller noget i den retning. Hvis det kunne lade sig gøre (GodPris?) - så kunne man måske ved bestilling vælge mellem f.eks. de tre ovennævnte kombinationer af medier - eller som alternativ vælge en "personlig" bestilling af medier, hvis man vil have en større mængde - og så indhenter man evt. et special tilbud vedrørende medierne. Altså et valg mellem (f.eks.):

• 5 stk. DVD-ram
  • 2 stk. DVD-ram og 8 stk. DVD-R
  • 10 stk. DVD-R
  • Personligt tilbud ved en større mængde medier

Desuden: Er de medier vi snakker om JVC medier? I tilfældet DVD-R, er det da DVD-R 8x??

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 13-Juni-2004 kl. 23:14

Svar til Niels' spørgsmål:

Min erfaring med JVC stammer fra at jeg har haft en JVC harddisk video i næsten to år - og dén maskine var første generation indenfor HDD-video maskiner.

Denne maskine synes jeg leverer et meget flot billede, selv ved optagelse i de lavere optagekvaliteter. Dette er formentligt kun blevet bedre - ikke mindst idét XP kvaliteten er kommet til, det er en kvalitet, der minder om Superbit.

Optagelse fra videokamera har jeg ikke prøvet da min maskine ikke har DV-indgang. Men efter hvad jeg har læst så har JVC lavet noget nyt software, der laver overspilning fra videobånd og digitalt videokamera i meget høj kvalitet.

Betjeningsvenlig er min JVC også i høj grad og efter hvad jeg kan se i manualen for DR-MH30 er det kun blevet bedre.

Timer - min JVC og formentligt også de nye maskiner er helt ligeglade med hvad man laver med maskinen, selvom der ligger nogle timeroptagelser og venter. Når tiden er inde, starter optagelsen blot. Det gælder også selvom man er igang med at se et andet program fra harddisken. Det synes jeg er dejligt - at jeg normalt ikke behøver at spekulere over det.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 13-Juni-2004 kl. 23:15

Hej Niels

Timeren på Panasonic kan jeg ikke se er noget stort problem. Man bliver tydeligt gjort opmærksom på, at man skal huske at sætte timeren til, når man slukker! Formålet med at bruge timeren til at optage, er vel grundlæggende, at man skal have optaget et program fordi:

1) at man ønsker at se et andet program 

2) at man ikke er hjemme når udsendelsen begynder!

Med de krav vil du ikke finde Panasonics timer for dårlig.

Når jeg slår på tromme, for at Panasonic bør levere en timer i den europæriske model som er på højde med den timer de levererer i andre modeller verden over, så skyldes det:

3) at apparatet også står og optager faste udsendelser ugen igennem, ting jeg gerne vil se hvis jeg har tid. Jeg kan også godt lide at se Nyhederne, men det er ikke altid jeg lige får tændt kl. 19:00 dut. Harddisk optageren fanger dem automatisk, og så kan jeg starte med at se udsendelsen kl. 19:10, kl. 19:55 eller hvornår jeg nu har tid. Til det formål er Panasonics timer ikke tidssvarende, fordi man skal huske at parkere apparatet i timer-mode hvergang man har brugt det til andre optagelser - ellers bliver næste faste timer event ikke optaget.

Jeg må dog lige korrigere. Man bliver ikke tydeligt gjort opmærksom på at timeren ikke er tændt - når man bare slukker apparatet. Der er et lille rødt timer-symbol som blinker et par sekunder i selve displayet på frontet af apparatet. Kan man ret nemt overse.

Men ikke mere timer. Den er desværre ikke for god i Panasonics modeller. Nogle brugere kan godt leve med den, andre har brug for bedre, men blot man ved besked inden man køber så er der jo ingen problemer i det.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 13-Juni-2004 kl. 23:24

Hej Thorvald

Tak for dit hurtige og gode svar! Du husker at skrive mig på listen med enten JVC eller Panasonic?

MVH

Niels

-------------
Panasonic DMR E67
Teufel LT6 THX Select
Denon AVR-3311
Pioneer CD S602
Samsung 3126

Skrevet den: 13-Juni-2004 kl. 23:28

Også tak til Lars!! Du leverer en stor indsats her, må man sige!

MVH

Niels

-------------
Panasonic DMR E67
Teufel LT6 THX Select
Denon AVR-3311
Pioneer CD S602
Samsung 3126

Skrevet den: 14-Juni-2004 kl. 01:08

Hej Alle

Selvfølgelig kan vi finde ud af nogle stærke priser på medier. Jeg regner lige på det og kommer retur med et par forskellige "pakker".

-------------
Mange hilsener

Michael Damgaard
www.godpris.dk

Skrevet den: 14-Juni-2004 kl. 06:40

Tak for dit hurtige og gode svar! Du husker at skrive mig på listen med enten JVC eller Panasonic?

Der findes ikke nogen liste til Panasonic - den liste jeg har lavet gælder udelukkende for JVC DR-MH30. Men jeg tænker, at jeg vil give Jer der overvejer Panasonic, den service at jeg opretter og vedligeholder en liste for Panasonic DMR-E95, da der er en mere der har udtrykt interesse.

Men på et eller andet tidspunkt bliver du nødt til at vælge - selvom det kan blive et svært valg...

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 14-Juni-2004 kl. 07:02

Hvis nogen mener de gerne vil være med på listen og mener de har givet udtryk for at være interesserede, så kig lige på listen og se om I er med - ellers tilmeld Jer! Jeg skal have en meget klar tilmelding før jeg skriver nogen på. Dem, der står som "Ja - måske" håber jeg at kunne ændre til "Ja" inden udgangen af denne uge - også mig selv... Jeg ved ikke hvornår vi sætter en deadline på, men hvis vi skal have maskinerne lige så snart de kommer på markedet, og forhandleren skal have tid til at bestille - så gætter jeg på, at deadline skal være om senest to uger (?)

Det er jo blevet helt forrygende det her - og jeg der var skeptisk til at begynde med... Det var et kanon tiltag BeeVee!! Ja, man får jo ikke noget hvis man ikke spørger.

-------------

Thorvald.

Skrevet af: Per D
Skrevet den: 14-Juni-2004 kl. 09:56

Har fulgt jeres forskellige diskussioner om hvad, hvornår og hvor meget igennem de sidste par uger. Jeg har længe overvejet om ikke JVC DRM10 opfyldte mine behov. som bl.a. omfatter et ønske om enkel redigering af mine hjemmevideoer i DV-format, og var egentlig lidt ked af at der ikke var returmulighed i i-linket, men det løser jo HD'en hvis jeg giver mig råd til en DR-MH20 eller 30, så nu - efter de nye priser er kommet frem - er jeg interesseret i at stå på en 30'er. Jeg er blot en anelse loren ved om de nye modeller accepterer op til x4 medier. Det håber jeg sandelig. Derfor tilmelder jeg mig listen pt. som

Ja - måske (i håbet om at ændre til rent ja asap)

-------------
Per D

Skrevet af: Kjeld
Skrevet den: 14-Juni-2004 kl. 10:48

Jeg er også med på en MH30 , hvis den er kompatibel med Panasonics DVD-RAM. Jeg SKAL kunne afspille optagelser fra Pana'en på JVC'en.

Kjeld

Skrevet den: 14-Juni-2004 kl. 10:50

Hej Per

Oprindeligt skrevet af Per D Per D skrev:

Jeg er blot en anelse loren ved om de nye modeller accepterer op til x4 medier.

Indtil andet er bevist, så nej. Manualen siger at den kun understøtter 1x-2x (version 1.1) udgaven af DVD-RW.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 14-Juni-2004 kl. 11:09

Tak Lars!

Jeg har prøvet at udskrive manualen som - vist nok - Thorvald opgav på et tidspunkt, men min printer vil ikke være med. Det er tilsyneladende problemer med fonte. Jeg har ikke tid til at læse den på skræmen på mit job, så jeg ville gerne printe til "tog-læsning".

Ved du eller andre hvordan jeg evt. kan omgås disse font-problemer?

mvh Per D

-------------
Per D

Skrevet den: 14-Juni-2004 kl. 11:49

Hej Per

Den engelske udgave af manualen kan hentes her:

http://www.recordere.dk/links/redirect.asp?linkid=470 - JVC DR-MH20 / DR-MH30 Engelsk    

Engelsk brugermanual til MH20 & MH30 (6,2 MB)

Det er den du har allerede, men blot som reference for nye læsere.

Det er en ZIP-fil som indeholder manualen i PDF format. For at læse den skal man have Adobe Reader installeret. Den kan hentes her:

http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html - Download Adobe Acrobat Reader

Når man åbner manualen, så vil den formentlig brokke sig over nogle fonte / tegnsæt som den ikke kender. Det skyldes - såvidt jeg kan se - at der er japanske tegn på nogle sider.

Såvidt jeg husker, så kom min Adobe Reader og spurgte om jeg ville hente og installere de manglende fonte. Det sagde jeg ja til, og nu viser den sig med japanske tegn og printer også fint.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 14-Juni-2004 kl. 15:12

Oprindeligt skrevet af Per D Per D skrev:

om de nye modeller accepterer op til x4 medier
Det afhænger stærkt af hvilke medier vi snakker om - for DVD-R er det op til 8x. Se i øvrigt dette emne: Umiddelbart indtryk af DR-MH20 og MH30.

Med hensyn til manualen har jeg printet den ud. Hvis jeg får din e-mail adresse i en privat besked kan jeg sende den færdige PDF fil til dig.

-------------

Thorvald.

Skrevet af: Fusser
Skrevet den: 14-Juni-2004 kl. 21:50

Hej Michael Damgård (Godpris) og i andre

Mine behov kan klares med 80 GB, derfor er jeg interesseret i en JVC DR-MH 20, som kan dække mine behov. 

Jeg vil foreslå, at det blir muligt, også at få DR-MH 20, som en mulighed, i fælleskøb sammen med DR-MH 30. Der er jo tale om samme leverandør, så hvorfor ikke? Min tanke er, så at DR-MH 20 kan tilbydes for ca 6000,-; men det er selvfølgelig op til GODPRIS og evt. andre. 

Så det var et forsalg til udbygning af listen, vedr JVC køb.

Nu kalder 2 halvleg.

Hilsen

Fusser

-------------
jk

SONY KDL46W4500
DENON AVR-1908
BOSE Acoustimass 10
JVC DR-MH30S
YOUSEE Samsung HDD Boks

Skrevet af: Elcity
Skrevet den: 15-Juni-2004 kl. 10:04

Hej Alle!

http://www.elcity.dk - www.elcity.dk sælger nu til samme pris og vilkår som Godpris, men inkl. 5 DVD-RAM!!Tongue

MVH

Kim Kaiser http://www.elcity.dk - www.elcity.dk

Skrevet den: 15-Juni-2004 kl. 10:05

Hej Alle!

http://www.elcity.dk/ - www.elcity.dk sælger nu til samme pris og vilkår som Godpris, men inkl. 5 DVD-RAM!!Tongue

Mvh

Skrevet af: Karma
Skrevet den: 15-Juni-2004 kl. 10:10
Sådan! Personligt så jeg nu hellere en reduktion i prisen end end
inkludering af DVD-RAM - jeg har på fornemmelsen jeg ikke rigtig for
brug for dem.

Hilsen

Simon (Karma)

Skrevet den: 15-Juni-2004 kl. 10:52

Oprindeligt skrevet af Elcity Elcity skrev:

sælger nu til samme pris og vilkår som Godpris, men inkl. 5 DVD-RAM!!
Æææh, det tilbud - 8.499,- inkl. 5 medier har de da hele tiden haft.... (?)

Desuden synes jeg også bedre om f.eks. at få nogle DVD-R eller en kombination - som jeg før har skrevet.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 15-Juni-2004 kl. 11:00

Hej Thorvald!

Det er priser og vilkår som Godpris har på salg af 10 stk og opefter...Altså 6995,- Inkl 5 DVD-Ram....Wink

Mvh

Skrevet den: 15-Juni-2004 kl. 12:08

Hej Igen

Så var det godt at jeg ikke var så hurtigt ude med de DVD-ram skiver. Samme tilbud gælder selvfølgelig også hos God Pris. Dog følger der udover en suveræn pris også en vis portion sikkerhed med købet. Vi er tjekket 100% igennem da vi både er e-mærket og har dankort betaling på shoppen.

-------------
Mange hilsener

Michael Damgaard
www.godpris.dk

Skrevet den: 15-Juni-2004 kl. 13:15

Hej Igen!

Vores service og sikkerhed er selvfølgelig også i top...Og nedenstående bekræfter dette fra en tidligere tråd her i forummet.Clap

Skovby
Newbie
Newbie

Medlem siden: 10 April 2004
Land: Denmark
Online Status: Offline
Beskeder: 4
Sendt: 29 April 2004 kl. 20:51 | IP-adresse registreret Rapportér besked http://www.recordere.dk/forum/edit_post.asp?M=Q&PID=4366&TPN=1">Citér Skovby

Fik tilbudt en demomodel af 28PW8807 hos elcity for 6600,- alt inkl. Det er dejligt TV, der opfylder mine/vores behov til fulde. DNM er nu værd at betale lidt ekstra for... Elcity har ydet stor service, og jeg kan kun anbefale dem her i forumet. Jeg bestilte TV´et onsdag, og fredag aften så jeg golf på det i min stue... Har ikke set forhandleren meget omtalt  her -men jeg vil da bare nævne jeg har haft meget gode erfaringer og kun kan anbefale dem... www.elcity.dk

Tak for de gode råd...

Mvh Jesper

Til top javascript openWin'pop_up_profile.asp?PF=630&FID=16','profile','toolbar=0,location=0,status=0,menubar=0,scrollbars=1,resizable=1,width=590,height=425'">Vis Skovby's Profil http://www.recordere.dk/forum/search_form.asp?KW=Skovby&SI=AR&FM=16&FID=16&TID=761&PN=2&TPN=1">Søg efter andre beskeder skrevet af Skovby http://www.recordere.dk/forum/pm_new_message_form.asp?name=Skovby">Send personlig besked http://www.recordere.dk/forum/pm_buddy_list.asp?name=Skovby">Føj til venneliste

Skrevet den: 15-Juni-2004 kl. 14:19

Hej God Pris og Elcity

Håber at I forstår at konkurrere pænt med hinanden - og evt. andre.

Vi "kunder" skal nok overveje div. plusser og minusser, når vi (primært) ser på jeres priser. Selvfølgelig spiller andre parametre også ind - f.eks. garanti og service. Giver JVC nogen egentlig garanti i DK?  

Hvad med muligheden for kodefri?

Mvh Per D  

-------------
Per D

Skrevet den: 15-Juni-2004 kl. 14:39

Hej Igen!

Ja, JVC giver garanti i danmark da vi handler med JVC Danmark.

M.H.T muligheden for kodefri er jeg ved at undersøge...

MVH

Skrevet den: 15-Juni-2004 kl. 14:52

Hej Igen!

Da JVC ikke har haft den i hånden endnu, kan de ikke svare 100%, men umiddelbart forventer man den kan.

Men de vender tilbage så snart de ved noget nyt.

MVH

Kim Kaiser www.elcity.dk

Skrevet af: HP49
Skrevet den: 15-Juni-2004 kl. 15:49
Jeg er også med på en JVC

Skrevet af: J.F.L
Skrevet den: 15-Juni-2004 kl. 18:50

I må gerne skrive mig på som "Ja - sandsynligvis"

Nu er vi snart 20 - så må prisen da snart ryge tættere på 6500,- wa'?

Jo tættere på kr. 6500... jo mere sikker bliver jeg

Skrevet af: Jever
Skrevet den: 15-Juni-2004 kl. 19:31

Hvad er deadline på tilmeldinger??

Skal lige have rejst lidt kapital først. 

Skrevet den: 15-Juni-2004 kl. 19:38

Og hvor lang tid gælder garantien...?

Hilsen FordPrefect

Skrevet af: Claus.N
Skrevet den: 15-Juni-2004 kl. 19:48

Jeg er også med på JVC.Clap Godt træk af BeeVee.Wink Tak til Thorvald for den store indsats, du skal naturligvis også have sådan en, så kan alle vi andre jo spørge dig når vi har et problem.Tongue

Claus.

Skrevet den: 15-Juni-2004 kl. 20:05

Hej FordPrefect!

Vi giver naturligvis 24 måneders reklamationret efter dansk lovgivning.

Med venlig hilsen

Kim Kaiser www.elcity.dk

Skrevet den: 15-Juni-2004 kl. 20:16

Hej Kim

Det er jo ikke det samme som garanti !

(TapeConnection yder 3 års garanti på dvd-optagere).

Hilsen FordPrefect

Skrevet af: Fusser
Skrevet den: 15-Juni-2004 kl. 20:35

Hej Thorvald og BeeVee  

Jeg er med på en JVC.

Jeg synes vi skal gå efter, at få dem leveret uden medier, eller også med medietype efter eget valg ex. 5 DVD-RAM eller 15 DVD-RW eller hvad der nu passer. Jeg tror ikke man får særlig meget brug for DVD-RAM, når maskineriet har harddisk.

Jeg vil foreslå, at en evt. deadline bliver omkring 1 aug. Vi nærmer os jo sommerferien med hastige skridt og derfor vil mange af os være bortrejst. Uden mulighed for, at holde sig ajour.

Vinlig hilsen

Fusser

-------------
jk

SONY KDL46W4500
DENON AVR-1908
BOSE Acoustimass 10
JVC DR-MH30S
YOUSEE Samsung HDD Boks

Skrevet den: 15-Juni-2004 kl. 20:42
  Der er godt nok længe til 1. august

Skrevet af: Jever
Skrevet den: 15-Juni-2004 kl. 21:44

Ja, der er godt nok langt til 1 august!

1 juli eller der omkring er en overkommelig horisont, og sælgerne er vel heller ikke interesseret i at det trækker ud i al uendelighed.

Skrevet den: 15-Juni-2004 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af FordPrefect FordPrefect skrev:

Det er jo ikke det samme som garanti ! (TapeConnection yder 3 års garanti på dvd-optagere).
Ja, men det er noget TapeConnection har valgt - måske som de eneste i landet! Det et udover hvad lovgivningen siger om garanti m.v.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 15-Juni-2004 kl. 22:43

Hej Thorvald

Det er jeg helt med på, grunden til mit svar er at der først bliver skrevet garanti, og derefter reklamationsret - som er to vidt forskellige ting ! 

Oprindeligt skrevet af Elcity Elcity skrev:

Ja, JVC giver garanti i danmark da vi handler med JVC Danmark.

Hilsen FordPrefect (og godnat )

Skrevet den: 15-Juni-2004 kl. 23:21
Oprindeligt skrevet af FordPrefect FordPrefect skrev:

Det er jeg helt med på, grunden til mit svar er at der først bliver skrevet garanti, og derefter reklamationsret...
Ja, det kan der være noget om. Men er det ikke sådan, at der er en periode (1 år?) med garanti og derefter 24 måneders reklamationsret - eller hvordan er det nu lige det hænger sammen?

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 15-Juni-2004 kl. 23:26

Oprindeligt skrevet af Claus.N Claus.N skrev:

Tak til Thorvald for den store indsats, du skal naturligvis også have sådan en, så kan alle vi andre jo spørge dig når vi har et problem
Tak, og også til BeeVee: Kanon idé - det er jo forløbet ret forrygende!

Ja, jeg bliver næsten nødt til at blive den lykkelige ejer af DR-MH30 - når jeg nu har sagt så meget godt om den...  Og jeg vil selfølgelig også meget gerne!  Og ja, så kan I andre spørge mig hvis i løber ind i et problem, ha, ha

-------------

Thorvald.

Skrevet af: per34
Skrevet den: 15-Juni-2004 kl. 23:28
Hej. Ja der kan være et problem med ferie. Jeg stikker af sted på fredag og er først hjemme 8-9 juli igen. Det ville være surt ikke at være med i det gode tilbud.

Skrevet den: 15-Juni-2004 kl. 23:34

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Ja, der er godt nok langt til 1 august! 1 juli eller der omkring er en overkommelig horisont, og sælgerne...
Ja, det er jo et spørgsmål, der skal afklares. Men umiddelbart synes jeg også at det ikke er fair med en deadline 1. august. Det er ikke fair over for forhandlerne, der har givet os dette fantastiske "oneshot" tilbud. På den anden side set vil vi selvfølgelig gerne at flest muligt kan få glæde af tilbuddet. Umiddelbart hælder jeg mest til en deadline omkring 1. juli - så maskinerne kan få os til at gå i barndom  umiddelbart efter, at de er sendt på markedet...  Men som Fusser rigtig nok nævner: Sommerferien. Så deadline skal være enten før eller efter sommerferien?

Hvad synes I andre - hvad skal vi gøre??

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 15-Juni-2004 kl. 23:37

Hej Thorvald

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Men er det ikke sådan, at der er en periode (1 år?) med garanti og derefter 24 måneders reklamationsret - eller hvordan er det nu lige det hænger sammen?

Det er 2 års reklamationsret. Garanti er bedre end reklamationsret, og hvis nogen forhandler annoncerer med garanti så skal det være noget som stiller dig bedre end loven. Reklamationsret ydes altid af forhandleren, ikke af fabrikant, importør eller grossist.

Indenfor mærkevare-forbrugerelektronik er det dog oftest således, at fabrikanten dækker alle reparationer i de første 2 år. Det skal stadig gå igennem forhandleren, men der er normalt ingen "bøvl" - fabrikanten er generelt interesseret i at kunderne skal være tilfredse med deres produkter.

Interesserede kan læse mere og rettigheder og pligter på:

http://www.forbrug.dk/klage/3/ - http://www.forbrug.dk/klage/3/

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: troels
Skrevet den: 15-Juni-2004 kl. 23:50
Deadline snarest, tak - sommerferie og så videre!

-------------
Troels

Skrevet den: 15-Juni-2004 kl. 23:53

Thorvald skriver:
"Ja, det er jo et spørgsmål, der skal afklares. Men umiddelbart synes jeg også at det ikke er fair med en deadline 1. august. Det er ikke fair over for forhandlerne, der har givet os dette fantastiske "oneshot" tilbud. På den anden side set vil vi selvfølgelig gerne at flest muligt kan få glæde af tilbuddet. Umiddelbart hælder jeg mest til en deadline omkring 1. juli - så maskinerne kan få os til at gå i barndom  umiddelbart efter, at de er sendt på markedet...  Men som Fusser rigtig nok nævner: Sommerferien. Så deadline skal være enten før eller efter sommerferien?

Hvad synes I andre - hvad skal vi gøre??"

For det første mener jeg vi bliver nødt til at være sikre på, at dem der har skrevet sig på som sikre også mener det.....herefter kan vi nemlig finde ud af, hvor tæt vi er på (jeg mener vi skal være 10 og gå efter den gode pris).

Men vi skal også have afklaret med Godpris / JVC, hvornår vi kan forvente maskinerne til landet (og vi vil ikke se en"Kiss"-model   )

Så kan vi bagefter ret præcist sætte en dato - da der sikkert ikke er nogen der gider vente til august med at bestille det nye vidunder, hvis den er klar til levering 1. uge af juli.

Skrevet den: 16-Juni-2004 kl. 00:04

Når der sættes en deadline skal de der findes på listen inden deadline - og dem der derudover gerne vil være med - give endeligt færdig slut besked - sådan, at der ud for hvert navn kommer til at stå "Tilmeldt" eller noget i den stil.

Om deadline nu bliver 1. juli - ja, det ved jeg så ikke. Men da det er sagt at maskinerne bliver frigivet slutning af juni/begyndelsen af juli, så skal forhandleren jo også have lidt tid til ekstra at bestille 20 stk. maskiner. Og så håber vi inderligt at datoen holder!

Jeg er også enig med BeeVee om, at det er når maskinerne bliver frigivet at vi skal have dem hjem i stuerne - det synes jeg i hvert fald.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 16-Juni-2004 kl. 08:16

Mth. deadline - så er der jo nok flere på ferie 1. august end der er 1. juli.

Så skal vi udsætte det hele til 9. august, og så begynder det godt nok at trække ud....

Deadline må være ca. 1. juli synes jeg - mobiltelefonen er da forøvrigt opfundet og den virker både i sommerhuset og det meste af den øvrige verden.

Skrevet af: mkauto
Skrevet den: 16-Juni-2004 kl. 08:32

Hej Alle!

Jeg er lidt forvirret omkring udsagnet "Ja - måske".

Man svarer jo kun på følgende: Er interesseret i fællesindkøb af DR-MH30 for billigere pris.

Betyder det ikke, at man kan være interesseret og så alligevel ikke købe ? Jo ik`

Jeg vil gerne melde klart ud: JEG VIL KØBE HVIS PRISEN ER UNDER 7000,-

Jeg mener, at når en ordre er afgivet, betyder dette jo ikke at man SKAL have leveret straks. Jeg er på ferie fra 14 til 25 juli, dvs. kommer SAGEN før vil jeg gerne have den straks, kommer den først d. 15 juli, vil jeg først have leveret d. 26 juli. Dette burde være muligt at styre for leverandøren.

Skrevet den: 16-Juni-2004 kl. 08:45

Hej mkauto: Jo du kan have ret i at det ikke er helt korrekt omkring spørgsmål og svar "ja - måske". Men vi skal jo også helst have udryddet alle "ja - måske".

per34, mkauto m.fl.: Jeg er enig i, at ferie ikke bør afholde folk fra at kunne være med. Jeg synes endelig bestilling skal afsendes f.eks. 1. juli. Rejser man på ferie inden, må man tilkendegive om man er 100% sikker på at man vil være med! Ved bestilling bør det være muligt at aftale leveringstidspunkt med leverandøren.

-------------

Thorvald.

Skrevet af: mkauto
Skrevet den: 16-Juni-2004 kl. 11:35

Thorvald dog!

Mener du virkeligt at alle "JA - måske" skal udryddes.?

Jeg synes at alle skal ændres til "JAAAA"

Mvh

Mogens (mkauto)

Skrevet af: itjan
Skrevet den: 16-Juni-2004 kl. 12:04

Fu... Kiss, jeg vil ha' en JVC.

Skriv mig på listen til en DR-MH30.

Hvis der bliver ged i det med leveringen, trækker jeg mig måske.

Jeg går ind for hurtigst mulig levering.

Skrevet den: 16-Juni-2004 kl. 12:44

Når pris/levering/deadline osv ligger fast synes jeg at der under skemaet over interesserede skal skrives hvilke betingelser der gælder for at være med i købet, så der ikke bagefter bliver noget ævl eller kævl.

Jeg har læst manualen nu, så jeg er ved at være klar

Skrevet den: 16-Juni-2004 kl. 12:55

Det lyder meget fornuftigt...og jeg mener faktisk (Thorvald), at det tidspunkt er kommet  

De som ikke kommer med i denne omgang, får jeg helt sikkert et endnu bedre tilbud om 3 måneder 

Skrevet den: 16-Juni-2004 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af mkauto mkauto skrev:

Mener du virkeligt at alle "JA - måske" skal udryddes...
Ha, ha, ha...  Godt set! Ja, jeg mente selvfølgelig, at så mange som muligt skal være med - alle 20 - gerne flere, skal være med!

-------------

Thorvald.

Print side | Luk vindue