Waoo fiberbox med Kjaerulff router (IGW2000)
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Netværk
Forumbeskrivelse: Netværk i hjemmet og på farten
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=108865
Udskrevet den: 01-Maj-2025 kl. 15:01
Emne: Waoo fiberbox med Kjaerulff router (IGW2000)
Skrevet af: LiTz97
Emne: Waoo fiberbox med Kjaerulff router (IGW2000)
Skrevet den: 07-Marts-2012 kl. 10:04
Jeg har så fået waoo 40/40 internet og det er jo en dejlig hastighed. De har så sat en samlet fiberbox/router op. Når der logges ind forbløffes man over hvor få funktioner denne router har!Ydermere kan man jo ikke flytte boksen, hvis det ville være bedre at den trådløse enhed stod mere centralt i huset.
Jeg ville så gerne erstatte deres router, som absolut INGENTING kan, med min egen Netgear WDR3700. "Systemet kan ikke køre i bridged mode", får jeg at vide. Jeg spørger så på en packagefront løsning. Dette understøtter boksen heller ikke! Så beskeden fra Waoo er: Lev med det! Jeg ved godt at Waoo ikke har været heldige med deres valg af routere, men med en seperat fiberboks og router kunne jeg da i det mindste smide deres router ad H til! Her kan man ingenting???
Mit spørgsmål til jer entusiaster: Findes der en snedig måde at route trafikken direkte? (sluk NAT, sluk DHCP, route alle porte direkte til min egen router) Noget jeg har glemt? Eller alternativt bede Waoo hente deres møgboks og så finde en anden ISP? For jeg går ikke ud fra at man kan bede dem om en af de gamle bokse?
Nogen ideer? Alle Alternativt forslag til andre ISP'er med samme hastigheder/priser?
/Ivan
|
Svar:
Skrevet af: stigc
Skrevet den: 07-Marts-2012 kl. 13:01
Kan du ikke bede om en offentligt adresse på boksen,
så kan du jo selv sætte udstyr bagved ?
og ja det koster formentlig et mindre månedligt gebyr..
------------- Stig
Blot min ringe mening !
|
Skrevet den: 07-Marts-2012 kl. 17:19
Jeg har en offentlig ip på WAN siden. Problemet er jo at fiberbox og router er bygget i samme kasse, så jeg kan desværre ikke komme uden om deres router. Eller kan jeg? Kan jeg route 1:1 igennem deres router, til min egen router?
/Ivan
|
Skrevet den: 27-Marts-2012 kl. 08:01
Skrevet af: The_Joshua
Skrevet den: 27-Marts-2012 kl. 10:04
Lidt nysgerrigt? Er det Waoo der har leveret Fiberboksen? Hos os er det Seas der står for infrastrukturen og Waoo der står for indholdet. Vi har en Packetfront fiberboks der er bridged. Så der skal man have sin egen router hvis man har brug for mere end en ip-adresse. /Chris
|
Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 27-Marts-2012 kl. 11:42
Er du sikker på den Packetfront er bridged? Den Packetfront jeg har (også leveret af Seas), det er slet ikke en router, og derfor ikke bridged (det ville ikke give meget mening . Det er at betragte som et modem med splitterfunktion, hvor meningen vist var, at de enkelte porte kan/skal/burde sættes til bestemte servicefunktioner/protokoller/porte. Men det gør den ikke til en router. En managed switch er heller ikke en router.
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Skrevet af: The_Joshua
Skrevet den: 27-Marts-2012 kl. 14:33
Jeg mener det er 716'eren vi har. Der er tale om en gateway med wan og lan-porte og indbygget voip og wifi. Den er udstyret med wps-knap og på et tidspunkt lige i starten lykkedes det at koble mig på det trådløse net på den, men kunne ikke få en WAN-IP-adresse derigennem. Den skulle dog ifølge Seas nu være opdateret således wifi ikke virker. Det er på den baggrund og gennem kundeservice (ved godt det ikke nødvendigvis er det samme som at det er rigtigt) jeg konkluderer der er tale om en bridged enhed. Hvilken model har I? Jeg ved 500-modellen er sat op i Sakskøbing. Den giver bl.a. ikke mulighed for åbning af CATV. /Chris
|
Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 27-Marts-2012 kl. 22:53
Jeg har en Packetfront DRG 500/540
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Skrevet af: kenneth5418
Skrevet den: 12-Oktober-2012 kl. 13:10
Hej!
Waoo's fiberboks med indbygget trådløs teknologi kan godt køre en bridge mode, da du sådan set bare skal ringe til dem og bede dem om at slukke den trådløse teknologi. Jeg har det selv fra SE og her betaler jeg 19 kr i måneden for at have den indbyggede ''router'' tændt, men du skal bare ringe til dem og bede dem om at slå det fra. 
|
Skrevet af: jcscherning
Skrevet den: 01-Marts-2013 kl. 20:20
LiTz97 skrev:
Jeg har så fået waoo 40/40 internet og det er jo en dejlig hastighed. De har så sat en samlet fiberbox/router op. Når der logges ind forbløffes man over hvor få funktioner denne router har!
Ydermere kan man jo ikke flytte boksen, hvis det ville være bedre at den trådløse enhed stod mere centralt i huset.
Jeg ville så gerne erstatte deres router, som absolut INGENTING kan, med min egen Netgear WDR3700. "Systemet kan ikke køre i bridged mode", får jeg at vide. Jeg spørger så på en packagefront løsning. Dette understøtter boksen heller ikke! Så beskeden fra Waoo er: Lev med det! Jeg ved godt at Waoo ikke har været heldige med deres valg af routere, men med en seperat fiberboks og router kunne jeg da i det mindste smide deres router ad H til! Her kan man ingenting???
Mit spørgsmål til jer entusiaster: Findes der en snedig måde at route trafikken direkte? (sluk NAT, sluk DHCP, route alle porte direkte til min egen router) Noget jeg har glemt? Eller alternativt bede Waoo hente deres møgboks og så finde en anden ISP? For jeg går ikke ud fra at man kan bede dem om en af de gamle bokse?
Nogen ideer? Alle Alternativt forslag til andre ISP'er med samme hastigheder/priser?
/Ivan
|
hej Ivan
Hvordan kommer du ind i indstillinger på "fiberboksens router"
På forhånd tak
|
Skrevet af: kenneth5418
Skrevet den: 01-Marts-2013 kl. 20:30
Hej Ivan. Jeg har selv den fiberboks siddende i huset hjemme ved mig og det kan ikke passe at Waoo mener at den ikke kan køre bridge mode, for det kan den godt. Det gør den selv ved mig da jeg har fast IP og min egen server bagefter fiberboksen. Så du kan godt ringe til Waoo og sige at det ikke passer hvad de siger, for de kan fint lukke deres router i den og overlade styringen til dig som bruger.
- Kenneth (IT-Supporter, Sønderjylland)
|
Skrevet af: Michaelds
Skrevet den: 01-Marts-2013 kl. 20:51
jcscherning skrev:
LiTz97 skrev:
Jeg har så fået waoo 40/40 internet og det er jo en dejlig hastighed. De har så sat en samlet fiberbox/router op. Når der logges ind forbløffes man over hvor få funktioner denne router har!
Ydermere kan man jo ikke flytte boksen, hvis det ville være bedre at den trådløse enhed stod mere centralt i huset.
/Ivan
|
hej Ivan
Hvordan kommer du ind i indstillinger på "fiberboksens router"
På forhånd tak |
Hej jcscherning,
Ligesom alle andre routere :-) Du åbner en browser og skriver http://192.168.1.1 - og bruger admin/admin for at logge ind.
|
Skrevet af: Lilleitnørd
Skrevet den: 02-Marts-2013 kl. 18:36
Hvorfor er det at I alle sammen skriver om Packetfront, når trådstarter skriver at han har en Kjaerulf , som er indbygget i Icotera2000 og Icotera3000 fiberbokse. Kjaerulf har ikke noget at gøre med Packetfront. Men til TS. Det er op til det enkelte energiselskab hvilken fiberboks de monterer hos dig, de er begyndt på det pjat med at vælge fiberbokse med indbygget router i hvert fald i Trefors, NRGI og Østjysk Energis forsyningsområder. Andre selskaber f.eks. Energi Midt, SE og NRGI Nord har valgt andre metoder. Hvilket forsyningsområde bor du i.? Der bliver jævnligt opdateret på Icotera boksene og der bør komme en software løsning hvor man kan slå router delen fra, ikke her og nu, men forhåbentlig indenfor en overskuelig fremtid. Hvilke funktioner er det du savner/mangler i din fiberboks, udover muligheden for at flytte den rent fysisk i forhold til wifi, det kan jo løses med et access point f.eks. Send gerne en privat besked, ved en del om Icotera 
|
Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 03-Marts-2013 kl. 08:46
Da jeg har været til at fremstille Fiberboksen, er jeg lidt nysgerrig. Er denne udgået, eller hvad?
|
Skrevet af: noobz
Skrevet den: 06-Marts-2013 kl. 20:44
SE køre med IGW2000 og en IGW3000 som er leveret fra Icotera og der er mulighed for at aktivere og deaktivere den trådløse del - man kan dog ikke lave portforwardninger på den som det ud nu desværre.
Ellers et godt produkt.
|
Skrevet den: 18-April-2013 kl. 17:04
Hejsa - Undskylde det meget forsinkede svar. Jeg har været væk fra Waoo/Trefor (Mellem fredericia og Vejle) et stykke tid. Blev simpelt hen SÅ træt af deres evindelige "det kan vi ikke, det kan vi ikke, det kan vi ikke". Men man bliver jo så hurtigt afhængig af de gode hastigheder. ;)
Det er Kjærulf-kassen med IGW2000 der hænger på væggen. Router delen er jo så amputeret som den kan blive (mangler QOS, port triggering, VPN support osv. osv) Alt hvad der almindeligt i en router til 200 kr. i dag.
De afviste at sætte packetfront op, de afviste at bridged mode kunne lade sig gøre. Og jeg brugte en DEL tid på dem.
Jeg har såmænd også både NAS og en server kørende - Portforwarding kan DOG lade sig gøre. ;)
Jeg kan se på versionsnumrene på firmwaren at den er blevet opgraderet en del. Måske der er sket noget det sidste års tid? Funktionaliteten er dog stadig på 1910-plan.
Ydermere mener jeg at Super-Sonne fra So ein Ding nævnte nogle Ninja-tricks der ville kunne sætte deres router ud af spillet? Noget med at sætte sin egen router i DMZ?
|
Skrevet den: 18-April-2013 kl. 18:35
Har lige snakket med Trefors tech support. De bekræfter igen at IGW2000 ikke kan sættes i bridged mode. Og de kan ikke sætte packetfront op. Glemte desværre at spørge hvorfor.
Han forslog dog at jeg kunne prøve at sætte IGW2000 i DMZ i sin egen opsætning. Forsøgt og fejlet. Den tager ikke den eksterne IP med igennem til min egen router og så vidt jeg kan se, så virker NAT'en stadig (på IGW2000). Så ingen gevindst.
Skal man virkeligt bare affinde sig med et skod-produkt? Lader ikke til at Trefor har tænkt sig at opgradere deres platform. :(
|
Skrevet af: lks
Skrevet den: 19-April-2013 kl. 00:38
Jeg havde ikke fundet mig i det, jeg vil selv kunne styre mit lokal netvære både hjemme og udad til.
Måske relevant læsning: http://hwt.dk/Forum/323153/Ny-fiberforbindelse-Kan-ikke-portforwarde-paa-den-router-hjaelp
http://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=31&t=16352
|
Skrevet den: 19-April-2013 kl. 07:18
Hans IGW2000 er jo netop allerede bridged/fungerer som modem, så vidt jeg kan se. Har ikke hørt om et internt IP range på 172.27.52.194. Hvem der bare havde det sådan.
Jeg kan fint portforwarde og har uden problemer adgang til routerdelen i fiberboksen. Jeg mangler bare ca. 150 andre funktioner i routeren, og vil derfor gerne anvende min egen router. Men det kan jeg så ikke...
|
Skrevet af: DIY!
Skrevet den: 19-April-2013 kl. 07:54
Hvilken version af firmwaren har I på jeres Icotera IGW2000?
Jeg har haft portforwarding til at virke - men efter at have ændret i portforwarding settings'ne, kan jeg ikke få noget af det til at virke mere :-(
Jeg har NRGI (Århus) som leverandør.
CPE Model |
ICOTERA IGW2000 |
Serial Number |
84264211001517 |
Firmware Version |
2.3.1 |
|
Skrevet den: 19-April-2013 kl. 07:58
Jeg har samme firmware, men min portforwarding virker fint? Tre-for, Vejle
|
Skrevet den: 19-April-2013 kl. 08:19
OK - så tror jeg bare at jeg prøve at resette boksen (hvis der findes en reset knap på den)
I forhold til dit spørgsmål, så burde du jo (i teorien) kunne sætte din egen router i DMZ'en selvom du ikke får den eksterne IP med over. Og så kører med en separat IP range på din egen router (incl DHCP).
Desværre er problemet er hvad der virker i teorien, og hvad der virker i praksis. Jeg prøvede at lave et lignende setup - ville lave et gæste trådlåst netværk på ICOTERA boksen, og så have min egen router stående i DMZ og styre hele det interne net, som så kører på et andet IP range. Men efter mange timers test og forsøg opgav jeg... Måske skulle jeg prøve igen efter at have resat boksen.
|
Skrevet den: 19-April-2013 kl. 08:27
Lad os lige vide hvordan det går - RET interesseret i om det kommer til at lykkedes. :)
|
Skrevet den: 30-April-2013 kl. 21:00
Har selv sat følgende forsøg op -
IGW2000 er sat op med intern IP 192.168.1.1 - 192.168.1.2 er sat i DMZ Min egen router er er sat til Ekstern ip 192.168.1.2. Intern ip 10.0.0.1 (For at undgå kollision) Alt ser ud til at fungere, men jeg kan ikke forwarde porte på min egen router. De er lukkede, siger online scannerne. Jeg har yderligere prøvet at forwarde porte fra IGW2000 til min egen, hvilket heller ikke gav positivt resultat.
Så denne test må siges at være fejlet, desværre.
Nogle kommentarer eller forslag til modifikationer?
Det er SÅ ærgerligt at WAOO ikke tager imod konstruktiv kritik. Deres eneste løsningsforslag: Find en anden udbyder hvis du er utilfreds. Mit svar til dem: Find en IT Ingeniør der er en anelse begavet og/eller ikke fuld næste gang i prøver. (Pakket meget pænt ind!)
Eller er det mig der er galt på den? Denne løsning er sgu da skammelig?
|
Skrevet den: 01-Maj-2013 kl. 08:41
Spørgsmålet er lidt om det er din router som ikke kan finde ud af det, eller om det er WAOO's, der på trods af DMZ opsætningen ikke er åben.
I mit setup havde jeg brugt samme ip konfiguration som dig, og havde på min egen router forwarded port 25565 (minecraft) til ip 10.0.0.5 Forwarding virkede fint i min egen router - jeg testede ved at bruge adressen 192.168.1.2 (dvs den eksterne på egen router) til mindcraft klienterne - og da de kommunikerede på port 25565, blev de dirigeret til 10.0.0.5 (mindcraft serveren). Men brugte jeg min externe IP adresse virkede det ikke - så min konklusion var at WAOO DMZ funktion ikke havde åbnet for portene. I stedet for en Mindcraft klient, kan man mere generelt teste med telnet og så se om man får svar eller time out, dvs:
Telnet 192.168.1.2 25565
på en kommandoline
Så i min optik er er en fejl i WAOO's router der gør at DMZ funktionen ikke virker som forventet (jeg forventer at den åbner alle porte, og sender al trafik videre til den angivne adresse) - hvilket måske er lettere for dem at forholde sig til - og evt fejl rette (firmware). Jeg har ikke selv været i kontakt med WAOO, da jeg ved at den slags kan være meget tidskrævende, og jeg ikke lige har fået afsat tiden til det.
|
Skrevet af: mijdk
Skrevet den: 25-Maj-2013 kl. 12:52
Står i samme båd, det er virkelig dårlig service fra Waoo (NRGi - Horsens).
Har også brugt oceaner af tid på det uden resultat, hvis bare de kunne smide den f...... fiberboks i bridge mode så man kunne sætte sit eget udstyr på.
IP Protocol 41 virker narda (ikke relateret til TCP/UDP port numre), så IPv6 tunnels via 6in4 virker ikke. UPnP virker ikke DMZ funktionen virker ikke Portforwarding fejler hvis man prøver at mappe alt til en intern ip Web interface på Kjaerulf boksen, der 9 ud af 10 gange crasher når man prøver at redigere i de få settings det er muligt at ændre på. Ekstrem dårlig peering mod youtube, selvom forbindelsen er 60/60 er hastigheden der mere ala. et gammelt ISDN modem.
Support der er totalt clueless om noget som helst.
Savner helt ærligt min gamle Stofa 111/11Mbit/s forbindelse, den virkede sgu bare perfekt på alle punkter, men har kun mulighed for Waoo hvor jeg bor nu :(
Går lidt og tænker på at bare at lave en løsning ala:
Waoo Fiberboks -> PC/Router der kører VPN mod min server hos hetzner.de som har fuld access til internettet -> Egen Router -> Mine PC'ere, men det er sgu en joke man skal ud i sådanne løsninger for at få en fungerende internet forbindelse via Waoo.
Sorry for min rant :)
|
Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 25-Maj-2013 kl. 13:41
Nu er jeg fuldstændig blank i forhold til det i snakker om, men jeg står og overvejer at bestille Waoo 40/40.
Det jeg skal brugen den det er "bare" almindelig internetbrug, trådløst så vel som kablet.
Jeg har i dag TDC med deres standard 10/2 med router med indbygget trådløs. Denne har jeg "forbigået" ved at montere min trådløse D-Link DIR-655 router direkte i TDC´s.
Dette virker fint til mig, men bare afsindigt langsomt (max 8/0,8)
Vil jeg mon kunne tilslutte min D-Link direkte til den der leveres fra Waoo og så spiller det 40/40 ????
------------- Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 25-Maj-2013 kl. 17:24
Skyum skrev:
Nu er jeg fuldstændig blank i forhold til det i snakker om, men jeg står og overvejer at bestille Waoo 40/40.
Det jeg skal brugen den det er "bare" almindelig internetbrug, trådløst så vel som kablet.
Jeg har i dag TDC med deres standard 10/2 med router med indbygget trådløs. Denne har jeg "forbigået" ved at montere min trådløse D-Link DIR-655 router direkte i TDC´s.
Vil jeg mon kunne tilslutte min D-Link direkte til den der leveres fra Waoo og så spiller det 40/40 ????
|
Har du testet med et kabel om du ikke har 8/0,8 Mbit igennem TDC? Det havde jeg på min gamle 10/1 Mbit ADSL.
Du kan bare sætte en D-link router på Waoo uden problemer, men om du får 40/40 Mbit over wifi afhænger af dine forhold og dit udstyr.
Som beskrevet flere steder herinde, så skal den sættes med kabel fra LAN til LAN imellem de 2 routere. Inden du gør det skal du fjerne DHCP og give den en statisk lokal IP adresse, som ligger på dit LAN netværk.
Eksempel:
Hvis du Waoo boks har 192.168.1.1, så skal du sørge for at din Waoo giver ip adresser fra 192.168.1.50 til 192.168.1.255. Så slår du DHCP fra på din Dlink og giver den en statisk ip adresse 192.168.1.2 på LAN netværket. Herefter sættes boksene sammen via LAN portene. 
Tilføjelse:
Efterfølgende kan du sætte begge trådløse netværk op til at bruge forskellige kanaler, men samme SSID og samme kode. Hvis Waoo routeren og dlink accesspunktet places i hver sin ende af huset, så skifter dine enheder selv til den boks med bedst dæknin.
|
Skrevet den: 25-Maj-2013 kl. 18:59
Cyberguyen skrev:
Skyum skrev:
|
Har du testet med et kabel om du ikke har 8/0,8 Mbit igennem TDC?
Det havde jeg på min gamle 10/1 Mbit ADSL
Den har stort set altid 8/0,8 , men det er jo også langsomt
Du kan bare sætte en D-link router på Waoo uden problemer, men om du får 40/40 Mbit over wifi afhænger af dine forhold og dit udstyr.
Som beskrevet flere steder herinde, så skal den sættes med kabel fra LAN til LAN imellem de 2 routere. Inden du gør det skal du fjerne DHCP og give den en statisk lokal IP adresse, som ligger på dit LAN netværk.
Eksempel:
Hvis du Waoo boks har 192.168.1.1, så skal du sørge for denat din Waoo giver ip adresser fra 192.168.1.50 til 192.168.1.255.
Så slår du DHCP fra på din Dlink og giver den en statisk ip adresse 192.168.1.2 på LAN netværket.
Herefter sættes boksene sammen via LAN portene. 
Perfekt. Det var lige den info jeg havde brug for.
Hvis Waoo leverer en trådløs router med kan jeg jo bare bruge den??? eller hvad?
Har ikke brug for at kunne tildele forskellige IP adresser osv. (så vidt eg ved)
Tilføjelse:
Efterfølgende kan du sætte begge trådløse netværk op til at bruge forskellige kanaler, men samme SSID og samme kode.
Hvis Waoo routeren og dlink accesspunktet places i hver sin ende af huset, så skifter dine enheder selv til den boks med bedst dæknin.
Netop. Sådan er det også i dag med TDC-routeren i den ene ende af huset og min egen router i den anden ende
Tusinde tak for hjælpen. |
------------- Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 25-Maj-2013 kl. 22:51
Skyum skrev:
Cyberguyen skrev:
Hvis du Waoo boks har 192.168.1.1, så skal du sørge for denat din Waoo giver ip adresser fra 192.168.1.50 til 192.168.1.255.
Så slår du DHCP fra på din Dlink og giver den en statisk ip adresse 192.168.1.2 på LAN netværket.
Hvis Waoo leverer en trådløs router med kan jeg jo bare bruge den??? eller hvad?
Har ikke brug for at kunne tildele forskellige IP adresser osv. (så vidt eg ved)
|
|
Routerne deler jo som standard en række ip adresser ud via DHCP. Derfor skal din D-link router have DHCP slået fra, den skal også have en IP, så du kan fange den på adressen 192.168.x.2
Din Waoo router skal have ændret sin tildeling af IP adresser, ellers risikere du at en enhed på dit netværk får samme ip adresse som din D-link og så virker den enhed ikke. Derfor skal du sætte din Waoo til kun at tildele fra 192.168.x.50 til 192.168.x.255. På den måde har du alle adresser fra 192.168.x.2-49, som du kan bruge til enheder med fast ip adresse. Vi vælger så at bruge 192.168.x.2 til din D-link.
Giver det mening?
|
Skrevet den: 26-Maj-2013 kl. 22:49
Cyberguyen skrev:
Skyum skrev:
Cyberguyen skrev:
|
|
Routerne deler jo som standard en række ip adresser ud via DHCP.
Derfor skal din D-link router have DHCP slået fra, den skal også have en IP, så du kan fange den på adressen 192.168.x.2
Din Waoo router skal have ændret sin tildeling af IP adresser, ellers risikere du at en enhed på dit netværk får samme ip adresse som din D-link og så virker den enhed ikke.
Derfor skal du sætte din Waoo til kun at tildele fra 192.168.x.50 til 192.168.x.255.
På den måde har du alle adresser fra 192.168.x.2-49, som du kan bruge til enheder med fast ip adresse. Vi vælger så at bruge 192.168.x.2 til din D-link.
Giver det mening? |
Jo det giver god mening, men jeg aner ikke hvordan jeg gør. Nu har jeg ikke sagt ja til Waoo endnu,men det frister mig med 40/40 , så mon ikke jeg springer på
Jeg vil da bruge jeres gode forslag til at prøve mig frem når jeg modtager grejet
Takker for jeres hjælp.
|
|