Print side | Luk vindue

iPad fra Humac - nogen ulemper?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Apple udstyr
Forumbeskrivelse: Apple grej baseret på iOS som iPhones, iPads og iPod Touch
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=108996
Udskrevet den: 25-Maj-2025 kl. 18:15

Emne: iPad fra Humac - nogen ulemper?
Skrevet af: pdj1974
Emne: iPad fra Humac - nogen ulemper?
Skrevet den: 09-Marts-2012 kl. 21:54
Jeg skal have mig en ny iPad, og man kan endnu ikke bestille dem fra den danske Apple Store, hvorimod Humac har tilbudt forudbestilling siden lanceringen forleden.

Jeg har selvfølgelig også hørt nogle skrækhistorier, men det har man jo også om Apple og næsten alle andre butikker. Jeg tænker mere på om man kan forvente at Apple sørger for, at Humac kan levere samtidigt med Apple, eller hvordan foregik det med fx iPad2?

-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live

Svar:
Skrevet af: ladiesman217
Skrevet den: 10-Marts-2012 kl. 11:05
Personligt ville personligt vælge eplehuset eller vente til webshoppen kører. Har kun har virkelig dårlige oplevelser med Humac, men det skal selvfølgelig ikke påvirke dit valg.

Jeg kunne forestille mig at du godt kan regne med en levering, men der kan jo altid ske uventede ting.

-------------
          

Skrevet af: johnny57
Skrevet den: 10-Marts-2012 kl. 21:34
Hold øje med at der ikke skrues på prisen i forhold til den officelle, så en hjemmeside
I går hvor man kunne bestille, men så vidt jeg kunne se var prisen på den billigste 400 kr over.

-------------
Med venlig Hilsen

Johnny

Skrevet af: S-Andersen
Skrevet den: 11-Marts-2012 kl. 18:54
Jeg har elendige oplevelser med Humac på det punkt, de lovede højt og helligt de ville reservere iPad2 til mig. På Releasedagen kom jeg derind og ville købe min iPad, men jeg blev bare bedt om at stille mig ud i køen, da de ikke rigtig vidste om de måtte lave forudbestillinger for Apple. Gik tosset derfra og kørte i computercity dagen efter og fik en der. Jeg fik SUPER service hos Computercity frem for Humac, handler aldrig der igen. Det skal siges det var Humac i Odense, kender ikke de andre.

Skrevet den: 11-Marts-2012 kl. 23:39
Tak skal I have. Jeg har taget chancen og bestilt hos dem, men jeg skal nok huske at tjekke prisen når Apple selv får den i butikken og har også bedt dem bekræfte de har styr på forudbestillinger overfor Apple denne gang. Jeg ville fandme også blive hysterisk, hvis jeg bare blev bedt om at gå bag i køen!

-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live

Skrevet af: sani
Skrevet den: 12-Marts-2012 kl. 00:21
Hvorfor har du ikke ventet en uge mere og købt den iaple shop eller eplehuset

-------------
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv

Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 12-Marts-2012 kl. 01:11
Synes du skal tage at se Kontant fra et par uger siden. Det var ikke ligefrem pæne ord Humac fik med på vejen.

Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 12-Marts-2012 kl. 07:38
vil næsten altid købe på Apples hjemmeside, især også fordi man er SIKKER på at få den nyeste model, og nyeste opdatering.

Jeg ved at med f.eks. laptops, får man tit ikke tømt lagre, har en mate der købte en MAC air (dog ikke Humac) kom hjem, pakkede ud, opdagede det var den gamle udgave, med core Duo og uden backlight. der var ikke rigtig information om den i butikken, men sælgeren havde dog sagt det var den nye model, så han fik den returneret, men det er jo f.eks. tit også dem man sælger på tilbud i elgiganten og andre steder.

jeg har bestilt alt det dyre hos Apple, købte dog en IPAD til de gamle i Humac, og med den har jeg ikke rigtig haft problemer, er der issues, så ring til Apple med det samme, istedet for at gå gennem Humac.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 12-Marts-2012 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Synes du skal tage at se Kontant fra et par uger siden. Det var ikke ligefrem pæne ord Humac fik med på vejen.
Hvilken uge var det? Jeg ville godt se det.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 12-Marts-2012 kl. 10:04
http://bit.ly/zESmep 

Skrevet af: Aim
Skrevet den: 12-Marts-2012 kl. 10:08
Hold dig fra Humac, den butik er en joke har selv været møllen igemmem.

Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 12-Marts-2012 kl. 10:44
Fona og Expert er også Appleforhandlere, så køb der, hvis du ikke vil købe fra Apple.dk.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 12-Marts-2012 kl. 10:51
Jeg forsøger blot at maksimere min mulighed for at få min iPad hurtigst muligt. Satte mig for at købe en allerede i november, men ville ikke have en 2'er da det jo var en kendt, at der kom en ny til foråret. Nu er jeg efterhånden ved at være MEGET utålmodig, så nu kan det kun gå for langsomt :-)

Kritikken er i Kontant var efter min mening 90% skudt ved siden af, og jeg mener ikke Humac på baggrund af det kan siges at være dårligere end den typiske netbutik - heller ikke ikke Apple.

-------------
/Peter

Skrevet af: Aim
Skrevet den: 12-Marts-2012 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af pdj1974 pdj1974 skrev:

Jeg forsøger blot at maksimere min mulighed for at få min iPad hurtigst muligt. Satte mig for at købe en allerede i november, men ville ikke have en 2'er da det jo var en kendt, at der kom en ny til foråret. Nu er jeg efterhånden ved at være MEGET utålmodig, så nu kan det kun gå for langsomt :-)

Kritikken er i Kontant var efter min mening 90% skudt ved siden af, og jeg mener ikke Humac på baggrund af det kan siges at være dårligere end den typiske netbutik - heller ikke ikke Apple.

Har du nogensinde prøvet at skulle have noget lavet hos Humac ? De er totalt inkompetente, følger ikke dansk loving mm. Det kan da være Apple ikke er bedre, det har jeg ingen erfaring med, men Humac er i mine øjne en fup butik der røvrender alt og alle ligeså snart man har kørt dankortet igemmem automaten hos dem.
Lad da for guds skyld vær med at handle med de fjolser, brug Eplehuset de har fin service. Sidst jeg handlet i Eplehuset købte jeg en Imac, da jeg kom hjem opdaget jeg den havde et par små fejl på emmalgen på bagsiden. Jeg ringet til dem og fortalte dem det og fik at vide jeg bare kunne komme op og få den byttet, hvilket jeg naturligvis gjorde, det er service.

Skrevet af: ladiesman217
Skrevet den: 12-Marts-2012 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Jeg sad og tænkte; fedt hvordan gør du det?

http://lmgtfy.com/ - via google fandt jeg lige svaret selv Tongue

-------------
          

Skrevet af: BigBen
Skrevet den: 12-Marts-2012 kl. 15:29

Sidder tilbage med spørgsmålet om, hvorfor du egentlig spurgte.

Du har stort set ikke modtaget andet end negative udsagn om Humac, hvorefter du oplyser, at du egentlig er ligeglad Confused

Skrevet af: peejay
Skrevet den: 12-Marts-2012 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

vil næsten altid købe på Apples hjemmeside, især også fordi man er SIKKER på at få den nyeste model, og nyeste opdatering.
Det bliver næppe det store problem i denne sag, hvor det er en New iPad at trådstarter er ude efter

Wink

Skrevet den: 12-Marts-2012 kl. 15:35

Det er så ikke den måde, man normalt svarer på herinde.Ouch

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 12-Marts-2012 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Skulle vi ikke lave en aftale om at du bestemmer hvordan du svarer, og at jeg bestemmer hvordan jeg svarer?Smile

Skrevet af: Langemor84
Skrevet den: 12-Marts-2012 kl. 15:51

Jeg skal have mig en ny iPad, og man kan endnu ikke bestille dem fra den danske Apple Store, hvorimod Humac har tilbudt forudbestilling siden lanceringen forleden.

Jeg har selvfølgelig også hørt nogle skrækhistorier, men det har man jo også om Apple og næsten alle andre butikker. Jeg tænker mere på om man kan forvente at Apple sørger for, at Humac kan levere samtidigt med Apple, eller hvordan foregik det med fx iPad2?

Jeg kan kun tilslutte mig koret: LAD VÆRE MED AT KØBE HOS HUMAC. Jeg kan rigtig godt forstå du gerne vil have din Ipad så hurtigt som muligt. Jeg stod i samme situation da 2'eren kom. Jeg havde det mest latterlige forløb med HUMAC, hvor de konstant løj over for mig og ikke fik en eneste IPAD 2 hjem i over 5 uger!
Jeg endte med at købe en over nettet hos Elgiganten, der havde flere hundrede på lager af alle modellerne.

Du kan læse historien fra den gang her:  http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=97159&KW=&PID=988738&title=ipad-2-hvor-og-hvornr#988738 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=97159&KW=&PID=988738&title=ipad-2-hvor-og-hvornr#988738

At HUMAC "sælger" Ipad 3 allerede nu inden apple selv gør det viser jo bare hvor useriøse de er. Bestil den på apple.dk når de får den der. Det tror jeg er det bedste bud på hurtig levering. Du skal i hvert fald ikke regne med, at HUMAC ligger en fra til dig på release-dagen.

Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 12-Marts-2012 kl. 16:26
Slå nu lige koldt vand i blodet og køb den fra en forhandler som man bedre kan stole på. Kan sagtens forstå utålmodigheden, men sådan noget kommer til at bide en i røven på et tidspunkt.

Du spurgte folk om deres mening, du har fået stort set udelukkende negative tilbagemeldinger, måske en idé at lytte til det trods alt ;)

Skrevet den: 12-Marts-2012 kl. 16:34

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Skulle vi ikke lave en aftale om at du bestemmer hvordan du svarer, og at jeg bestemmer hvordan jeg svarer?Smile

Nu skrev jeg så, at det gør man ikke normalt. Men det, kender du så åbenbart ikke noget til.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: Ulvaren
Skrevet den: 12-Marts-2012 kl. 16:48
Hej

Efter Kontant vil jeg nok ikke købe noget Apple direkte på deres net butik, det vil være endnu svære at få Apple til at efterleve garenti forpligtigelserne end Humac, over Humac er der dog forbrugeklage nævnet.
Humac forsøger kunat overføre Apples regler til deres egne kunder.

-------------
Logitech® Harmony®

Philips 47PFL9664/12
Sonos Connect
Linksys E3000

Skrevet den: 12-Marts-2012 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af BigBen BigBen skrev:

Sidder tilbage med spørgsmålet om, hvorfor du egentlig spurgte.
Du har stort set ikke modtaget andet end negative udsagn om Humac, hvorefter du oplyser, at du egentlig er ligeglad Confused
Jeg kan godt se det virker sådan, og det beklager jeg, men jeg vil meget gerne uddybe.
Jeg havde hørt negativt om Humac, bl.a. fra Kontant. Dette drejede sig om butikken, og den service de giver i tilfælde af problemer. Jeg mener dog ikke at ret meget af den kritik er berettiget, og så vidt jeg husker var der grundlæggende følgende områder der kritiseres:
 * "Deres sælgere smører tykt på når de forsøger at sælger forsikringer." Det gør næsten alle butikker efterhånden, da det er der avancerne (og dermed provisionen til sælgeren) ligger. Jeg kender dog reklamationsretten rimeligt godt, så den hopper jeg ikke på :-)
 * "De siger at der som standard kun er 1 års garanti" Ja, og det er da også fint? Jeg hører til dem der syntes den nuværende lovkrævede 2 årige reklamationsret er dårligere end end tidligere 1 årige garanti, da man nu er utrolig dårlig stillet efter ½ år. Jeg tolker blot Humac (og Apples) garanti til reelt at gøre den næsten lige så god som en gammel 1 årig garanti. De kan selvfølgelig ikke løbe fra den lovkrævede 2 årige reklamationsret, men den er næsten altid værdiløs med elektronik syntes jeg...
 * "De yder ikke garanti på software" Nej, det tror jeg ikke der findes ret mange der gør...

Alt i alt var det ikke ting der skræmte mig, og dermed ikke noget der afholdt mig fra at bruge dem.

Jeg savnede mere information omkring lige præcis deres håndtering af produktlanceringer fra Apple. Jeg kan forstå at de tidligere ikke havde tilladelse til at modtage forudbestillinger fra Apple, men det har jeg fået bekræftet fra Humac at de har denne gang - dog kan de ikke sige hvor mange de får leveret, eller hvornår de får dem.

Herefter er så kommet indlægget fra Langemor84 (hvordan finder man lige på det?? LOL) og det var da en rigtig træls historie Confused Den kan helt sikkert få mig til at genoverveje min bestilling hos Humac... Angry Tror dog jeg beholder den, indtil jeg har fået bestilt hos Apple eller Eblehuset Embarrassed

-------------
/Peter

Skrevet den: 12-Marts-2012 kl. 17:15
Deres politik matcher rigtigt nok den de fleste butikker efterhånden kører det, det er vel heller ikke der problemet ligger.

Det der er problemet er at der er rigtig mange de har oplevelser med at blive behandlet dårligt, eller i bedste fald fået til indtryk at de er aldeles inkompetente. 

Med deres track record så havde jeg personligt valgt et andet sted. Ikke blot fordi jeg ikke selv vil risikere at stå i en træls situation, men også fordi jeg rent principielt ikke har lyst til at støtte en butik der bliver drevet på den måde.

I sidste ende er det jo dit eget valg, man kan sagtens gå ind til noget med selvtilliden i orden og stadig brænde sig. Det er desværre ikke altid alle der spiller helt efter reglerne.

Skrevet af: wigant
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 08:14

Jeg savnede mere information omkring lige præcis deres håndtering af produktlanceringer fra Apple. Jeg kan forstå at de tidligere ikke havde tilladelse til at modtage forudbestillinger fra Apple, men det har jeg fået bekræftet fra Humac at de har denne gang - dog kan de ikke sige hvor mange de får leveret, eller hvornår de får dem.

At de selv bekræfter det kan man vist ikke bruge til særlig meget. En evt. bekræftelse burde komme fra Apple

Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 14:52
3 sider om hvor man skal købe en iPad? :-) 

Sjovt, jeg troede det bare var én man købte, når man stødte på den i fx. Fona..

-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 14:56
Ikke hvis man bare SKAL have den med det samme

-------------
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon

Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Kaldes at lave research før man laver et stort køb ;)

Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Stort køb? Hvor mange køber man dog?

-------------

Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det kan jeg så bedre forstå.. For storkøb er det da vel ikke ligefrem?

Jeg kan forstå det hvis det er en iMac, Macbook Pro eller en Cinema skærm eller noget i den retning. Der ville jeg heller ikke bare købe. Især ikke i Humac ;)

-------------

Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 16:11

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det kan jeg så bedre forstå.. For storkøb er det da vel ikke ligefrem?
Som nævnt er jeg blot MEGET utålmodig Embarrassed Vores gamle netbook synger på sidste vers, og er efterhånden en daglig plage...
Jeg ringede faktisk til Apple igår, da der på apple.com sammen med den nye iPad står:
"Køb i Apple Online Store på  http://store.apple.com/dk - Internet , 802 408 35, eller find en  http://www.apple.com/dk/buy/ - forhandler ."
Jeg kæmpede en brag kamp med sælgeren, men jeg kunne ikke lokke en iPad ud af hende, eller for den sags skyld bare få oplyst om det overhovedet bliver muligt at forudbestille dem i DK. Thumbs Down

-------------
/Peter

Skrevet den: 14-Marts-2012 kl. 10:22

Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Stort køb? Hvor mange køber man dog?

Hah, små elitær perhaps?

For mange af os er næsten 4000 kroner mange penge, så kan man sq godt lige lavet en smule research i forhold til hvor den skal købes henne.

Print side | Luk vindue