Print side | Luk vindue

The new Ipad og lokalitetstjenester

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Apple udstyr
Forumbeskrivelse: Apple grej baseret på iOS som iPhones, iPads og iPod Touch
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=109054
Udskrevet den: 24-Maj-2025 kl. 10:45

Emne: The new Ipad og lokalitetstjenester
Skrevet af: jjdk
Emne: The new Ipad og lokalitetstjenester
Skrevet den: 11-Marts-2012 kl. 14:47
Hejsa.
Jeg overvejer at købe den nye Ipad uden 3G/4G, da jeg har en Iphone 4S med internet-deling.
Men er der noget med, at der i Wifi-versionen ikke er indbygget GPS og digitalt kompas, og et det kræver en version med 3G/4G? Eller er det kun i Iphonen disse muligheder er?

Nogen der kan redegøre for dette?

-------------
iPhone 13, OS 15.3

Svar:
Skrevet af: huntiedk
Skrevet den: 11-Marts-2012 kl. 14:51
Jeg kender kun til min 2'er (som dette skrives på) - den er uden 3G men gps og kompas er der stadig. Dog kan den muligvis være lidt langsommere end 3G-udgiven til at fange gps-signalet, da 3G'eren bruger telemasternes placering som hjælp.

-------------
Øst, vest, ::1 bedst

Skrevet af: nightbird
Skrevet den: 11-Marts-2012 kl. 14:58
@huntiedk: Det er ikke korrekt. Der er hverken GPS eller kompas i Wi-Fi-udgaven.

-------------
/Ole

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 11-Marts-2012 kl. 15:06
http://store.apple.com/uk/browse/home/shop_ipad/family/ipad/select_ipad - http://store.apple.com/uk/browse/home/shop_ipad/family/ipad/select_ipad
Hvis man sammenligner her, så ser det ikke ud til, at der er Gps i Wifi udgaven.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 11-Marts-2012 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

http://store.apple.com/uk/browse/home/shop_ipad/family/ipad/select_ipad - http://store.apple.com/uk/browse/home/shop_ipad/family/ipad/select_ipad
Hvis man sammenligner her, så ser det ikke ud til, at der er Gps i Wifi udgaven.
Du skal ned i Technical Specifications, og trykke open, så kan det ses.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 11-Marts-2012 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af nightbird nightbird skrev:

@huntiedk: Det er ikke korrekt. Der er hverken GPS eller kompas i Wi-Fi-udgaven.
Kompas er der, men ikke Gps.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 11-Marts-2012 kl. 15:11
Sejt - tak for det.
Så konklusionen er, at Wifi-modellen har indbygget digital kompas, men ikke GPS.

-------------
iPhone 13, OS 15.3

Skrevet den: 11-Marts-2012 kl. 15:12
Hov - det krydsede lige hinanden.
Tongue

-------------
iPhone 13, OS 15.3

Skrevet den: 11-Marts-2012 kl. 15:14
Men det er vel muligt at anvende 4G modellen uden SIM-kort, og fx anvende GPS'en.

-------------
iPhone 13, OS 15.3

Skrevet den: 11-Marts-2012 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Men det er vel muligt at anvende 4G modellen uden SIM-kort, og fx anvende GPS'en.
Det burde det kunne. Jeg kan bruge mit tom tom, gps program i min iPhone, uden sim kort.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 11-Marts-2012 kl. 16:15
iPad 2 wifi only(som jeg også sidder med her) kan nu godt finde sin placering, det går bare langsommere da det udelukkende virker over det kendte og forbundne wifi. Derfor virker Find my iPad også på disse enheder (sålænge der er net).

Skrevet af: zczc
Skrevet den: 11-Marts-2012 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

iPad 2 wifi only(som jeg også sidder med her) kan nu godt finde sin placering, det går bare langsommere da det udelukkende virker over det kendte og forbundne wifi. Derfor virker Find my iPad også på disse enheder (sålænge der er net).

Det er utroligt, hvad produkterne fra Apple kan.

Skrevet af: S-Andersen
Skrevet den: 11-Marts-2012 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Den finder ikke sin egen position, men adressen der er tilknyttet IP-adressen. En iPad Wifi only er kan ikke angive placering uden internetforbindelse.

Skrevet af: huntiedk
Skrevet den: 11-Marts-2012 kl. 19:31
Hæ - der kan man bare se ;)

-------------
Øst, vest, ::1 bedst

Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 11-Marts-2012 kl. 19:41
Det interessante er så, at posistionen ikke ændrer sig, selvom man skifter til genboens netværk.

Skrevet af: ladiesman217
Skrevet den: 12-Marts-2012 kl. 11:37
Jeg kan bekræfte det med at den vælger IP adressens lokalitet. Vi ændrede engang min adresse til at være et helt andet sted, og så skiftede min iPad/MacBook Pro også adresse.

Men det er nu meget fedt de kan det alligevel, så man kan bruge det indbyggede kort osv. Wicked!

-------------
          

Skrevet af: MortenJA
Skrevet den: 12-Marts-2012 kl. 12:07
Hvis man opretter forbindelse via Internetdeling, kan iPad så ikke finde ud af hvor ens iPhone er, og dermed hvor ens iPad er?

Skrevet af: bleze
Skrevet den: 12-Marts-2012 kl. 12:18
AFAIR så deles GPS koordinater også via ICS så det får den automatisk fra iPhone'en.

Print side | Luk vindue