Print side | Luk vindue

Erfaringer: Software til YouSee-boksen marts 2012

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: YouSee digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af digitale TV modtagere til brug på YouSee
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=109093
Udskrevet den: 13-September-2024 kl. 03:22


Emne: Erfaringer: Software til YouSee-boksen marts 2012
Skrevet af: Lars
Emne: Erfaringer: Software til YouSee-boksen marts 2012
Skrevet den: 12-Marts-2012 kl. 10:50

 

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=6572">
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=6572 - Opdatering på vej til YouSee-boksen
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=6572 - YouSee gør sig klar til næste opdatering af YouSee-boksen. Se alle detaljerne om nyheder og fejlrettelser her.
 
 
Dette emne er til erfaringer med den ny software fra marts 2012.
 
Den nye software frigives tirsdag 13/3 kl. 10
 


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk



Svar:
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 12-Marts-2012 kl. 10:53
 

Forbedringer

I denne software er der er lavet en række forbedringer og fejlrettelser, som sikrer en bedre boksstabilitet.

Generelle forbedringer:

  • Hurtigere og mere stabil boks.
  • "Ventefrit tekst-tv" (når Tv'et har stået på en kanal i nogle minutter).

Forbedret optagelsesfunktion:

  • Der er frigjort 5 % mere harddiskplads til optagelser.
  • Advarselsskilt kommer frem når der kun er 3 % (2.5 GB) eller mindre ledig harddiskplads tilbage.
  • Planlagte optagelser slettes nu i forbindelse med 'Gendan fabriksindstillinger' i stedet for ved en formatering af harddisken.

Forbedret lyd:

  • Bedre mulighed for at benytte surround sound.

Forbedret test:

  • Ny menu med avanceret modtager test, der laver test af alle tilgængelige digitale frekvenser på boksen.
  • Signalstyrken under 'Modtageforhold' er ændret til dBµV. Signalstyrken skal ligge indenfor 43 - 73 dB?V (tidligere -15 til +15).

Kilde: YouSee




-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 12-Marts-2012 kl. 10:53
 

Fejlrettelser

Den nye software har generelt gjort boksen mere stabil

  • Billedet går ikke længere i sort og holder op med at virke i menuen.
  • Ved opstart første gang, eller efter en gendan fabriksindstillinger, vil du ikke længere komme ud for, at der står "0 kanaler fundet" ved netværkssøgningen og være nødsaget til at lave en ny søgning.
  • Du vil ikke længere komme ud for, at boksen ikke kan startes op efter en gendan fabriksindstilling, hvis der ikke bagefter blev skannet efter kanaler og ændret en indstilling.
  • Generelt bedre stabilitet ved navigation i menuer.
  • Du vil ikke længere ved en fejl opleve fejlkode 17 'Ingen rettigheder til kanal' ved kanalskift.
  • Stavefejl er rettet i både engelske og danske menuer.
  • 'Test af indstillinger' måles på optagetuner i stedet for på live-tv tuner.
  • På NON-PVR efter strøm fra boksen, så står der nu klokken i displayet i stedet for 00:00.

Online tjenester & returvejsproblemer:

  • Den nye software forbedrer stabiliteten ved tilslutning til trådløst internet (via WiFi dongle).
  • Boksen er blevet mere stabil ved brug af internet tjenester og behøver ikke så ofte at blive genstartet.
  • Bokse med WiFi-dongler bliver ikke længere langsomme når internetforbindelsen forsvinder.
  • Bokse tilsluttet på Dansk Kabel-tv's net vil ikke længere have problemer med at komme online via det indbyggede kabelmodem i boksen.
  • Hvis WiFi-donglen tages ud, behøver boksen ikke længere at genstartes, før den kan komme på internettet via WiFi.
  • Kabelmodemmet kommer nu hurtigere online efter strøm fra/til.
  • Når man ser Cinema film, kommer der ikke længere fejlkode 17 om, at "Kortet mangler de nødvendige rettigheder", når der trykkes på play/pause knappen på fjernbetjeningen.

Optagelser

  • Programmerede optagelser lavet før sommer/vintertid bliver ikke længere optaget en time forkert efter ændring til sommer/vintertid.
  • Ved mange optagelser på harddisken, er boksen ikke længere langsom til at starte op.
  • TVGuide data slettes nu fuldstændig, således at harddisken ikke behøver at blive formateret for at kunne optage.
  • Fyldt harddisk ved kun få optagelser i optagemappen, vil ikke længere være et problem.
  • TvGuide data slettes nu altid når en optagelse slettes. Dette betyder at optagelsen ikke længere vises i optagelsesmappen, hvis den ikke ligger på harddisken, hvilket ikke altid var tilfældet tidligere. Du vil derfor ikke længere komme ud for, at du forsøger at afspille en allerede slettet optagelse.
  • Når harddisken er fuld vil der ikke længere komme planlagte optagelser i optagemappen, som kun er 3-4 sek. lange.

Text-tv og undertekster:

  • Fejl og mangler i undertekster er blevet rettet på følgende kanaler: Silver HD, BBC L, ZDF, TVE, NRK1, TV1000 og Canal+ kanalerne.
  • Undertekster fryser ikke længere fast på skærmen

Kilde: YouSee



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Frenjon
Skrevet den: 12-Marts-2012 kl. 20:27
Wow - det var ellers ikke så lidt - ved nogen hvilken version der er tale om?

Jeg kører med: 
Software: 2.096
GUI: 2.2.10
Byggedato: Feb. 21 22:06 2012

Dette er via YouSee Piloter - opdateret, ja her ultimo februar mener jeg (gennem net 42)..

Kører bedre end nogensinde, hvilket måske heller ikke er den store præstation, har godt været meget bøvl gennem tiden med at boksen kører hele tiden med blæseren, går i stå/fryser, bliver langsom når man benytter serieoptagelser, fjernbetjeningen sender forkerte kommandoer, boksen holder op med at ville optage.

Lad os håbe denne opdatering langt om længe får boksen til at opføre sig nogenlunde troværdigt :)


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 12-Marts-2012 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af Frenjon Frenjon skrev:

Wow - det var ellers ikke så lidt - ved nogen hvilken version der er tale om?

Jeg kører med: 
Software: 2.096
GUI: 2.2.10
Byggedato: Feb. 21 22:06 2012

Dette er via YouSee Piloter - opdateret, ja her ultimo februar mener jeg (gennem net)..

Kører bedre end nogensinde, hvilket måske heller ikke er den store præstation, har godt været meget bøvl gennem tiden med at boksen kører hele tiden med blæseren, går i stå/fryser, bliver langsom når man benytter serieoptagelser, fjernbetjeningen sender forkerte kommandoer, boksen holder op med at ville optage.

Lad os håbe denne opdatering langt om længe får boksen til at opføre sig nogenlunde troværdigt :)
Det er selvfølgelig den version, du har testet. Lisen med ændringer/forbedringer/fejlrettelser bør du jo kende som pilot.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Ayla
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 09:57
Jeg har installeret den lige nu og den kører i længere tid og bliver færdig.

Starter boksen igen og nu står der på ny "ny software tilgængelig".

Forsøger mig med endnu en installation, måske det er alle gode gange to :)


-------------
/Martin


Skrevet af: Shumway
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 10:04
Har lige opdateret. Der skulle kun et forsøg til. Til gengæld så forsvandt de fleste kanaler fra min favorit liste.
Flot YouSee! En advarsel om det ville have været rart.


Skrevet af: Ayla
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 10:10
Opdatering virkede for mig i 2. forsøg.

Min favoritliste skulle også laves igen (nogle kanaler var fjernet fra den).


-------------
/Martin


Skrevet af: Kristofolos
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 10:18
Jeg sad og så en udseendelse på Disc. Science, og kl. 9:43 hoppede boksen over på DR K.
Tænkte wtf? ... Opdagede så at min favoritliste var ændret..
Lidt underligt at Favoritlisten skulle ryge sig en tur - At slukke boksen tænkte jeg, og aha.
Nu har jeg så opdateret og rettet Favoritlisten til igen (jeg måtte også slukke da boksen havde stået med sort skærm i 5 min. men det var også det eneste).
Får se om boksen nu vil arte sig og lade være med at låse/fryse periodisk.


Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 10:44
Har lige installeret opdateringen, og har rodet lidt rundt. Jeg er sådan set meget positiv omkring det, hastigheden er mærkbart forbedret. Tekst-tv er langt mere brugbart nu. 

Jeg er ikke kæmpe bruger af optage funktionaliteten, så der kan jeg ikke rigtig kommentere, men for m ig så er det en mærkbar forbedring i forhold til før.

Thumbs up her fra i hvert fald.


Skrevet af: silverj
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 10:50
har opdateret , nu vil den ikke starte op igen ,så vendt ned at opdatere den, yousee siger der er mange der ikke vil starte op igen yousee vil melde tilbage når de finder fejlen.


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af silverj silverj skrev:

har opdateret , nu vil den ikke starte op igen ,så vendt ned at opdatere den, yousee siger der er mange der ikke vil starte op igen yousee vil melde tilbage når de finder fejlen.
SUPER melding.   Jeg venterWink


-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Moulder
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 11:01
Opdatering gik smertefrit.
 
Ser ikke ud som om den er blevet hurtigere.
Kan det passe, at når man zapper igennem sine kanaler, så tager hvert kanalskift godt 3 sek. ??
 
Denne opdatering vil afgøre fremtiden for hvordan der ses tv i dette hus.
Hvis det ikke virker til UG denne gang, og ALLE små finurligheder ved boksen er total væk, så er jeg ikke kunde hos YouSee længere.
Bestemte for nogle dage siden, (da jeg var nede for at slukke/tænde boksen for 3. gang den aften) at næste gang den boks strejker er det slut.. Ouch
Har aldrig i mine dage oplevet et stykke elektronik der har været så ringe.
 
Men den får en chance, og jeg håber inderligt at det virker Smile


-------------
Mvh

Moulder


Skrevet af: Hoopscotch
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 11:02
Ja min boks er fuldstændig død.. Vil slet ikke starte op igen efer opdateringen. Clap


Skrevet af: Ayla
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 11:07
Jeg fik liv i min igen ved at tage strømmen på den et par gange, men det har i nok allerede prøvet.

-------------
/Martin


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 11:10
Lige opdateret, alt forløb smertefrit og favoritlisten er der ikke ændret ved. Tilgengæld mærker jeg ingen forbedringer ved kanalskift, det tager stadig ca. 3 sek at skifte kanal.
Håber så boksen er blevet mere stabilt og de ugentlige genstart er over.


-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 11:22
Kanalskift som sådan er ikke anderledes, men synes den er betydeligt hurtigere i menuer og guide. 

Vil ikke undre mig hvis kanalskift og de mere basale ting ikke rent faktisk er noget Yousee kan ændre på, men er ting der skal forbedres på fra producentens side.

Boxee Box for eksempel, understøtter ikke harddiske på over 3 TB, og det er ikke noget Boxee teamet selv kan løse, det er en kerne opdatering fra Intel der skal til der. Vil slet ikke overraske mig hvis Yousee teamet har mange af de samme problemstillinger.

Det er selvfølgelig ligegyldigt for os som kunder, men mener bare ikke at man realistisk set kan forvente mirakler ved hver software opdatering. Man vil jo gerne have det hele, masser af features og absolut stabilitet og hastighed. Mere kompleksitet betyder flere potentielle fejl. Jeg ved ikke hvor stort Yousee teamet, men kan ikke forestille mig at de smider synderligt mange ressourser efter det.


Skrevet af: rawi
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 11:29
Har lige opdateret, ingen problemer med favoritlisten, den er som altid, men nu har jeg rodet lidt rundt i menuerne, og syntes ikke den er mærkbart hurtigere. Dette er til at leve med, hvis stabiliteten bare er bedre, men det kræver nok en uges test får jeg kan sige noget om det.


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:


Det er selvfølgelig ligegyldigt for os som kunder, men mener bare ikke at man realistisk set kan forvente mirakler ved hver software opdatering. Man vil jo gerne have det hele, masser af features og absolut stabilitet og hastighed. Mere kompleksitet betyder flere potentielle fejl. Jeg ved ikke hvor stort Yousee teamet, men kan ikke forestille mig at de smider synderligt mange ressourser efter det.


Nu er boksen altså ikke ny længere, og det langsomme kanalskift (jeg har lige timet 10 kanalskift og tiden er mellem 3 og 4 sekunder) er noget os kunder har pointeret rigtig mange gange, så jo jeg syntes bestemt godt man kan forvente, at der snart gøres noget ved dette problem, og ja jeg er bedøvende ligeglad med om det er Samsung eller Yousee der står for forbedringerne.


-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 11:44
Nu er kanalskift på digitale (og krypterede) kanaler jo langsommere end på analoge kanaler, og jeg tvivler på at der kan gøres noget softwaremæssigt med det i boksen.

På tv med DVB-C tuner er det bl.a. afhængigt af den CAM man bruger. Der findes nogle der er hurtigere end andre.


Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:


Det er selvfølgelig ligegyldigt for os som kunder, men mener bare ikke at man realistisk set kan forvente mirakler ved hver software opdatering. Man vil jo gerne have det hele, masser af features og absolut stabilitet og hastighed. Mere kompleksitet betyder flere potentielle fejl. Jeg ved ikke hvor stort Yousee teamet, men kan ikke forestille mig at de smider synderligt mange ressourser efter det.


Nu er boksen altså ikke ny længere, og det langsomme kanalskift (jeg har lige timet 10 kanalskift og tiden er mellem 3 og 4 sekunder) er noget os kunder har pointeret rigtig mange gange, så jo jeg syntes bestemt godt man kan forvente, at der snart gøres noget ved dette problem, og ja jeg er bedøvende ligeglad med om det er Samsung eller Yousee der står for forbedringerne.

Netop, når der har været den fokus på det, så skulle man tro det var noget de ville have forbedret på nuværende tidspunkt, hvis de var i stand til det.


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:


Det er selvfølgelig ligegyldigt for os som kunder, men mener bare ikke at man realistisk set kan forvente mirakler ved hver software opdatering. Man vil jo gerne have det hele, masser af features og absolut stabilitet og hastighed. Mere kompleksitet betyder flere potentielle fejl. Jeg ved ikke hvor stort Yousee teamet, men kan ikke forestille mig at de smider synderligt mange ressourser efter det.


Nu er boksen altså ikke ny længere, og det langsomme kanalskift (jeg har lige timet 10 kanalskift og tiden er mellem 3 og 4 sekunder) er noget os kunder har pointeret rigtig mange gange, så jo jeg syntes bestemt godt man kan forvente, at der snart gøres noget ved dette problem, og ja jeg er bedøvende ligeglad med om det er Samsung eller Yousee der står for forbedringerne.

Netop, når der har været den fokus på det, så skulle man tro det var noget de ville have forbedret på nuværende tidspunkt, hvis de var i stand til det.


Så må Yousee jo melde ud at det ikke kan lade sig gøre på denne boks.


-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: KennyNissen
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 12:33
Skulle igennem opdateringen 3 gange - og ingen umiddelbar mærkbar forskel. Hverken i menuer eller noget.

Sikke da en opdatering.


Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:


Det er selvfølgelig ligegyldigt for os som kunder, men mener bare ikke at man realistisk set kan forvente mirakler ved hver software opdatering. Man vil jo gerne have det hele, masser af features og absolut stabilitet og hastighed. Mere kompleksitet betyder flere potentielle fejl. Jeg ved ikke hvor stort Yousee teamet, men kan ikke forestille mig at de smider synderligt mange ressourser efter det.


Nu er boksen altså ikke ny længere, og det langsomme kanalskift (jeg har lige timet 10 kanalskift og tiden er mellem 3 og 4 sekunder) er noget os kunder har pointeret rigtig mange gange, så jo jeg syntes bestemt godt man kan forvente, at der snart gøres noget ved dette problem, og ja jeg er bedøvende ligeglad med om det er Samsung eller Yousee der står for forbedringerne.

Netop, når der har været den fokus på det, så skulle man tro det var noget de ville have forbedret på nuværende tidspunkt, hvis de var i stand til det.


Så må Yousee jo melde ud at det ikke kan lade sig gøre på denne boks.

Ja det kan du have helt ret i.

Noget andet er at jeg ikke helt ser vigtigheden i at gøre kanalskiftene hurtigere. Det kunne da være meget rart, men altså.. Vi blir udstyret med en ganske glimrende, velfungerende Guide som skriver alt hvad der vises i fjernsynet. Der er ingen grund til at zappe rundt som i gamle dage. 


Skrevet af: Wheels
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af rawi rawi skrev:

Har lige opdateret, ingen problemer med favoritlisten, den er som altid, men nu har jeg rodet lidt rundt i menuerne, og syntes ikke den er mærkbart hurtigere. Dette er til at leve med, hvis stabiliteten bare er bedre, men det kræver nok en uges test får jeg kan sige noget om det.
 
Samme oplevelse her. Måtte tog tage strømmen, efter opdateringen var afsluttet og boksen havde stået tændt med sort skærm i cirka 5 minutter. 


Skrevet af: John Bach
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 14:15
jeg  prøvede lige en avanceret mod tager test, boxen frøs og jeg tog strømmen efter 8 min
 
så prøvede jeg start forfra, som selefølelig lige skulle vise mig 5 min reklamer inden programmet, da jeg var godt i gang med udsendelsen frøs den igen og efter et min røg den ud af start forfra og gik på live tv.
 
link via kabel modem er blevet meget hurtigere 1-2 min så er den på
 
jeg har i optaget tv fundet massere af programmer jeg troede var slettet for langtid siden.
 
slut for nuConfused


Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 14:23
åh gud ......... jeg frygter allerede det værste når nu jeg skal hjem og opdatere Ouch


Skrevet af: Roland
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 14:48
Opdateringen gik smooth og problemfri, her til middag. Thumbs Up
Skift mellem kanaler er hurtigere nu. Ligeså er bladren i menuer og EPG. Nice.
TekstTv er også blevet markant hurtigere, faktisk herlig hurtigt.
Favoritter er, som ved andre opdateringer intakt. Ligeså er mine optagelser.
Har ikke tjekket alle rettelserne endnu, men virker til at alting funker. 
 
Edit: Prøvede lige den avancerede test og alle på nær QAM 9 var ok. Ved dog ikke meget omkring det der Qam-halløj. Men regner ikke med at den ene Qam med fejl, har nogen betydning.


-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks


Skrevet af: Lofferen
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 15:13
Hej Roland
Du mener vel at skift imellem menuer virker hurtigere nu ikk, du skriver før smiler.
 
God dag
H.


Skrevet af: Roland
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af Lofferen Lofferen skrev:

Hej Roland
Du mener vel at skift imellem menuer virker hurtigere nu ikk, du skriver før smiler.
 
God dag
H.
Embarrassed ups ! retter det lige. Smile


-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks


Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

 
Noget andet er at jeg ikke helt ser vigtigheden i at gøre kanalskiftene hurtigere. Det kunne da være meget rart, men altså.. Vi blir udstyret med en ganske glimrende, velfungerende Guide som skriver alt hvad der vises i fjernsynet. Der er ingen grund til at zappe rundt som i gamle dage. 
 
Du har slet ikke forstået, at vi zapper konstant -  zap, zap, zap -  vi er nogen, der stort set aldrig ser 5 sammenhængende minutter  af det samme program - men måske  følger nyhederne på 2-3 kanaler samtidigt. 
 
Vi har vel også en 8-12  åbne vinduer eller mere på vore PC'er.
 
Hastighed er selve livsnerven i en sådan boks.  Glæder mig meget til at prøve det nye tekst-tv. 
 
Lars Smile 
 
PS!  Guiden er OK, hvis den er rigtigt opdateret, men her er meget youSee kan gøre bedre - der er fejl på fejl i tidere, titler og tekster.


-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.


Skrevet af: steenm
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 16:36
Avanceret test . Frøs fast . Måtte Boot (power off)


Skrevet af: junsas
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 16:50
Kan ikke mærke det helt stor hastighed, lyden er blevet mærkbar bedre, men kanalskift stadig sløvt og guiden ligeså...

-------------

Samsung 55"KS9005































Bose Lifestyle 520
Huawei mate 9


Skrevet af: fibber
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 17:00
Min boks med harddisk fortæller mig ikke, at der er en opdatering. Det plejer den ellers. Er der noget man kan gø, eller skal jeg bare vente?


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 17:03
 
 
YouSee stopper opdateringen 
 
"Vi har besluttet midlertidig at stoppe med opdatering af Samsung boksen med den nye software. Årsagen er - som beskrevet nedenfor - at enkelte kunder har oplevet, at boksen ikke har kunnet genstartes efter opdatering.

Vores teknikere har hentet de fejlramte bokse hos en række kunder, men vi har endnu ikke været i stand til at finde fejlen. Derfor venter vi med at opdatere flere bokse....
Kunder, der har opdateret boksen, og som ikke oplever fejlen, skal ikke foretage sig yderligere.

I de tilfælde, hvor boksen fejler, vil vi meget gerne have besked. Enten direkte til support på 80804050 eller pr mail på isupport (snabel-a) yousee.dk med oplysning om navn, kundenummer eller adresse.

Jeg kan oplyse, at vi indtil videre har opdateret ca. 15.000 bokse, og at vi foreløbig har registreret ca. 100 tilfælde med fejl.

Vi forventer, at vi kan genoptage opdateringerne inden for de nærmeste dage."
 
Fortæller YouSee på deres Facebook-side.
 
  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af fibber fibber skrev:

Min boks med harddisk fortæller mig ikke, at der er en opdatering. Det plejer den ellers. Er der noget man kan gø, eller skal jeg bare vente?
Hvilken version af software er der på din boks?


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: fibber
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 17:06
Jeg har version 1.355


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af fibber fibber skrev:

Jeg har version 1.355
Der er lige kommet en meddelelse om, at opdateringen er stoppet p. g. a. fejl.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: jjdk
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 17:22
Hejsa. Min opdatering forløb helt uden problemer, og alt ser ud til at fungere Big smile
Lige et spørgsmål til Tekst-TV:
På min skærm står skriften meget bredt og tekst-tv vinduet fylder hele skærmbilledet. Jeg synes ikke teksten er særlig læsevenlig. Er der mon et tip til, hvordan teksten gøres smallere og mere læsevenlig?


-------------
iPhone 13, OS 15.3


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 17:23
 
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=6583">
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=6583 - YouSee stopper opdatering af boks
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=6583 - Grundet problemer med udrulningen af ny software til YouSee-boksen, er der nu lukket for yderligere opdateringer.
 


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Hede
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 17:24
Min opdatering gik også uden problemer ;-)

-------------
Mvh Hede

Stuen: Sony KD-65A1, Pioneer BDP-320,
Apple TV 4K 32GB, Arcam FMJ A32, Audiovector M3 Signature Mk.II


Skrevet af: meo1970
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 19:18
Desværre kan jeg ikke sige min opdatering gik efter planen. Efter opdateringen kunne boksen ikke genstartes - faktisk er den HELT død.

Øv


Skrevet af: finn.ellebaek
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 22:37
På trods af at min boks har været i standby i hele opdateringsperioden og således ikke har fået opdateret software, kan jeg her til aften konstatere at halvdelen af kanalerne i min favoritliste er blevet fjernet:

Zulu
SVT1HD
TV4
NRK1
RaiUno
EuSpHD

Imponerende :-(.


Skrevet af: Niller55
Skrevet den: 14-Marts-2012 kl. 08:16

Hmm – mystisk !!  Syntes ellers at opdateringen gik fint i går og det så ud til at alt var lidt bedre og bedst af alt ser det ud til at hvis jeg laver en optagelse af en HD udsendelse så er der ikke små hakker i mere. Men lad os nu se.. Men opdagede så senere at en masser af mine gamle optagelser som jeg har slettet er der igen, og det er mange fordi jeg har en 1000 GB i – OK, gik i gang med at slette dem igen, men efter en genstart som sker hver morgen via tænd/sluk ur så er de der alle igen – SURT…

 

 

Nils



Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 14-Marts-2012 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

 
Noget andet er at jeg ikke helt ser vigtigheden i at gøre kanalskiftene hurtigere. Det kunne da være meget rart, men altså.. Vi blir udstyret med en ganske glimrende, velfungerende Guide som skriver alt hvad der vises i fjernsynet. Der er ingen grund til at zappe rundt som i gamle dage. 
 
Du har slet ikke forstået, at vi zapper konstant -  zap, zap, zap -  vi er nogen, der stort set aldrig ser 5 sammenhængende minutter  af det samme program - men måske  følger nyhederne på 2-3 kanaler samtidigt. 
 
Vi har vel også en 8-12  åbne vinduer eller mere på vore PC'er.
 
Hastighed er selve livsnerven i en sådan boks.  Glæder mig meget til at prøve det nye tekst-tv. 
 
Lars Smile 
 
PS!  Guiden er OK, hvis den er rigtigt opdateret, men her er meget youSee kan gøre bedre - der er fejl på fejl i tidere, titler og tekster.

Godt jeg ikke skal se fjernsyn sammen med dig så, det lyder da helt horribelt LOL

Det kommer sikkert an på hvilke kanaler man ser, men alle dem jeg benytter synes jeg sq altid er pænt opdateret i Guiden. Jeg har en sjælden gang oplevet fejl, men absolut ikke noget jeg kan klage over.


Skrevet af: cgmand
Skrevet den: 14-Marts-2012 kl. 09:44
ØV.. Så kommer man hjem og så har boksen opdateret sig selv..:( Tak Yousee!!! Fedt at man ikke selv kan bestemme det, den kørte lige så stabilt og nu kommer den garanteret til at køre ad helved til.. Kender de bokse alt for godt..

Og ja, ingen forbedringer what so ever.. Synes faktisk den er blevet langsommere + den har slette min fav. liste.. og de har slet ikke fikset noget af det der var aller vigtigst. Kan ikke se det her er en KÆMPE opdatering, i min verden er den lille og ligegyldig, nærmest provokerende. 

Hader denne boks incl Yousee.. 


-------------
LG G2 65, ATV, HomePod stereo


Skrevet af: pointwood
Skrevet den: 14-Marts-2012 kl. 10:11
Har tidligere haft en boks er efter en flytning nu igen blevet Yousee kunde. Kæresten opdaterede boksen i går og min indtil videre ret begrænsede test har ikke vist nogen problemer, favoritlisten er der stadigt og det er de optagelser der var på boksen inden også.

Allervigtigst: Kæresten har ikke klaget :D

-------------
Jramskov


Skrevet af: John Bach
Skrevet den: 14-Marts-2012 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af Niller55 Niller55 skrev:

Hmm – mystisk !!  Syntes ellers at opdateringen gik fint i går og det så ud til at alt var lidt bedre og bedst af alt ser det ud til at hvis jeg laver en optagelse af en HD udsendelse så er der ikke små hakker i mere. Men lad os nu se.. Men opdagede så senere at en masser af mine gamle optagelser som jeg har slettet er der igen, og det er mange fordi jeg har en 1000 GB i – OK, gik i gang med at slette dem igen, men efter en genstart som sker hver morgen via tænd/sluk ur så er de der alle igen – SURT…

 Nils
 
hej Niller.  hvordan har du fået en 1000GB i yousee boxen, kan man bare sætte en større hard disk i ?


Skrevet af: Wheels
Skrevet den: 14-Marts-2012 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af Niller55 Niller55 skrev:

Men opdagede så senere at en masser af mine gamle optagelser som jeg har slettet er der igen, og det er mange fordi jeg har en 1000 GB i – OK, gik i gang med at slette dem igen, men efter en genstart som sker hver morgen via tænd/sluk ur så er de der alle igen – SURT…
 
Jeg har også fået en del af mine slettede optagelser tilbage. Jeg slettede dem igen uden problemer, men har ikke prøvet at slukke boksen helt endnu.
 
Hvis jeg på selve boksen læser om indholdet af opdateringen, står der noget i retning af, at "optagelser, som er blevet slettet på grund af fejl i boksen, nu automatisk gendannes."
 
Jeg gik egentlig ud fra, at det var effekten heraf, som jeg oplevede. Men det lyder ikke særlig smart, hvis den også gendanner (fejlbehæftede) optagelser, man selv har slettet.


Skrevet af: Niller55
Skrevet den: 14-Marts-2012 kl. 14:41
Skriv til ham her TAND ( bor i Hvidover ) han gør det for en ca 300 kr.

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=46665&PN=19&title=wd-hdd-i-den-nye-boks

det skal siges at min er den første model, den med 160 GB i og jeg har fundet at min har ikke kræfter til at klare 1000 GB  den bliver ustabil når jeg når omkring 600 GB, så jeg fylder den bare ikke op mere end det - Med det kan være det kun er min box, den har altid været en mandags model

Nils


Skrevet af: ikje
Skrevet den: 14-Marts-2012 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af cgmand cgmand skrev:

ØV.. Så kommer man hjem og så har boksen opdateret sig selv..:( Tak Yousee!!! Fedt at man ikke selv kan bestemme det, den kørte lige så stabilt og nu kommer den garanteret til at køre ad helved til.. Kender de bokse alt for godt..

Og ja, ingen forbedringer what so ever.. Synes faktisk den er blevet langsommere + den har slette min fav. liste.. og de har slet ikke fikset noget af det der var aller vigtigst. Kan ikke se det her er en KÆMPE opdatering, i min verden er den lille og ligegyldig, nærmest provokerende. 

Hader denne boks incl Yousee.. 
 
Jeg kan godt forstå, du hader din boks, når den end ikke gider ulejlige sig med at spørge, om du vil opdatere den - og at den oven i købet gør det, mens du ikke er hjemme. Jeg kan desværre ikke give dig en logisk forklaring, for det er første gang, jeg hører om det. Man bliver altid bedt om at tage stilling til, om man vil opdatere, når man tænder boksen fra stand by eller fra helt slukket. Hvis man ikke svarer ok, sker der ikke mere.
 
Hvis du vil gøre dig ulejlighed med at sende mig en mail med dit navn og din adresse / kundenummer, skal jeg bede nogen om at se på sagen.
 
vh.


-------------
Ib Konrad Jensen
Pressechef, YouSee


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 14-Marts-2012 kl. 16:09
Oprindeligt skrevet af cgmand cgmand skrev:

ØV.. Så kommer man hjem og så har boksen opdateret sig selv..:( Tak Yousee!!! Fedt at man ikke selv kan bestemme det, den kørte lige så stabilt og nu kommer den garanteret til at køre ad helved til.. Kender de bokse alt for godt..

Og ja, ingen forbedringer what so ever.. Synes faktisk den er blevet langsommere + den har slette min fav. liste.. og de har slet ikke fikset noget af det der var aller vigtigst. Kan ikke se det her er en KÆMPE opdatering, i min verden er den lille og ligegyldig, nærmest provokerende. 

Hader denne boks incl Yousee.. 
Det virker jo som en jomfrufødsel. Eller er der en anden, der har brugt boksen INDEN, du kom hjem?Wink


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 14-Marts-2012 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Det virker jo som en jomfrufødsel. .... Wink
 
Det er der jo mindst en kvart verden, der tror fuld og fast på - så hvor er problemet LOL
 
Lars  Smile


-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 14-Marts-2012 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Det virker jo som en jomfrufødsel. .... Wink
 
Det er der jo mindst en kvart verden, der tror fuld og fast på - så hvor er problemet LOL
 
Lars  Smile
cgmand synes åbenbart, at det er et problem.Wink


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 14-Marts-2012 kl. 19:07
Fik opdateret vores Yousee boks i går, men har først fået brugt den lidt i dag.
Alle de gamle slette optagelser, er dukket op igen, så der ligger lige en times arbejde i at få alle de optagelser slettet igen
Ville så lige zappe en kanal frem, for at se om det var blevet hurtigere, men så frøs maskinen, og efter et par minutter, måtte jeg slukke bag på den.
Ja jeg havde heller ikke regnet med mirakler.

-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 14-Marts-2012 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Fik opdateret vores Yousee boks i går, men har først fået brugt den lidt i dag.
Alle de gamle slette optagelser, er dukket op igen, så der ligger lige en times arbejde i at få alle de optagelser slettet igen
Ville så lige zappe en kanal frem, for at se om det var blevet hurtigere, men så frøs maskinen, og efter et par minutter, måtte jeg slukke bag på den.
Ja jeg havde heller ikke regnet med mirakler.
Du kan bruge "abegrebet", så får du den gamle sw tilbage. YouSee er stoppet med at udrulle den seneste opdatering p. g. a. fejl.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Niller55
Skrevet den: 14-Marts-2012 kl. 19:53
Kan man det ? Hvordan funker det, jeg mener kan man altid gå tilbage når man vil, min box fryser nemlig også nu engang i mellem når jeg zapper ...

Nils


Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 14-Marts-2012 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Du kan bruge "abegrebet", så får du den gamle sw tilbage. YouSee er stoppet med at udrulle den seneste opdatering p. g. a. fejl.
Hvordan er det nu lige det er. Er det ikke noget med pil+??? på selve skodkassen?
Min boks er nu frosset to gange på 5min.
Troede ellers ikke det var muligt at den kunne blive værre end før, men igen er jeg blevet negativ overrasket af denne skod boks.


-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 14-Marts-2012 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Du kan bruge "abegrebet", så får du den gamle sw tilbage. YouSee er stoppet med at udrulle den seneste opdatering p. g. a. fejl.
Hvordan er det nu lige det er. Er det ikke noget med pil+??? på selve skodkassen?
Min boks er nu frosset to gange på 5min.
Troede ellers ikke det var muligt at den kunne blive værre end før, men igen er jeg blevet negativ overrasket af denne skod boks.
 
Man går tilbage til den officielle software - altså den software, der ligger i nettet og det er p. t. ver. 1.355.
"Abegrebet" udføres således: Sluk boksen bagpå. På boksen golder du MENU, OK og PIL OP trykket ind, mens du tænder bagpå. De omtalte taster på boksen holdes inde indtil, der står codn i boksens display. Her efter hentes software på helt almindelig vis. God fornøjelse.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Roland
Skrevet den: 14-Marts-2012 kl. 23:11
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af cgmand cgmand skrev:

ØV.. Så kommer man hjem og så har boksen opdateret sig selv..:( Tak Yousee!!! Fedt at man ikke selv kan bestemme det, den kørte lige så stabilt og nu kommer den garanteret til at køre ad helved til.. Kender de bokse alt for godt..

Og ja, ingen forbedringer what so ever.. Synes faktisk den er blevet langsommere + den har slette min fav. liste.. og de har slet ikke fikset noget af det der var aller vigtigst. Kan ikke se det her er en KÆMPE opdatering, i min verden er den lille og ligegyldig, nærmest provokerende. 

Hader denne boks incl Yousee.. 
Det virker jo som en jomfrufødsel. Eller er der en anden, der har brugt boksen INDEN, du kom hjem?Wink
Jeps, jeg studsede også lige en gang - over dette utrolige mirakel ! Smile

-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks


Skrevet af: Brasch
Skrevet den: 15-Marts-2012 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af John Bach John Bach skrev:

Oprindeligt skrevet af Niller55 Niller55 skrev:

Hmm – mystisk !!  Syntes ellers at opdateringen gik fint i går og det så ud til at alt var lidt bedre og bedst af alt ser det ud til at hvis jeg laver en optagelse af en HD udsendelse så er der ikke små hakker i mere. Men lad os nu se.. Men opdagede så senere at en masser af mine gamle optagelser som jeg har slettet er der igen, og det er mange fordi jeg har en 1000 GB i – OK, gik i gang med at slette dem igen, men efter en genstart som sker hver morgen via tænd/sluk ur så er de der alle igen – SURT…

 Nils
 
hej Niller.  hvordan har du fået en 1000GB i yousee boxen, kan man bare sætte en større hard disk i ?
 
se  http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=46665&KW=harddisk&title=wd-hdd-i-den-nye-boks - denne tråd


Skrevet af: cgmand
Skrevet den: 15-Marts-2012 kl. 09:36
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af cgmand cgmand skrev:

ØV.. Så kommer man hjem og så har boksen opdateret sig selv..:( Tak Yousee!!! Fedt at man ikke selv kan bestemme det, den kørte lige så stabilt og nu kommer den garanteret til at køre ad helved til.. Kender de bokse alt for godt..

Og ja, ingen forbedringer what so ever.. Synes faktisk den er blevet langsommere + den har slette min fav. liste.. og de har slet ikke fikset noget af det der var aller vigtigst. Kan ikke se det her er en KÆMPE opdatering, i min verden er den lille og ligegyldig, nærmest provokerende. 

Hader denne boks incl Yousee.. 
Det virker jo som en jomfrufødsel. Eller er der en anden, der har brugt boksen INDEN, du kom hjem?Wink
Jeps, jeg studsede også lige en gang - over dette utrolige mirakel ! Smile

Jomfrufødsel, trylleri, mirakel, marsmænd, havenisser.. Jeg skal ikke kunne afgøre hvad der har været skyld i det, men der bor ihvertfald ikke andre mennesker end mig selv i den lejlighed... Sidst jeg kiggede.. Kan være jeg lige skal tjekke vandrørene..

Nå men det vigtigeste var jo den blev opdateret.. Eller.. nå nej..!?!

Det her produkt minder mig på mange måder om min gamle Popcorn Hour boks.. Smile


-------------
LG G2 65, ATV, HomePod stereo


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 15-Marts-2012 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af cgmand cgmand skrev:

ØV.. Så kommer man hjem og så har boksen opdateret sig selv..:...

...Og ja, ingen forbedringer what so ever..


Og du er sikker på at den er blevet opdateret?


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 15-Marts-2012 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Fik opdateret vores Yousee boks i går, men har først fået brugt den lidt i dag.
Alle de gamle slette optagelser, er dukket op igen, så der ligger lige en times arbejde i at få alle de optagelser slettet igen


Da jeg i sin tid installerede den første betaversion, kom der også en del gamle optagelser tilbage, og kiggede man på harddiskplads før og efter, så var optagelserne reelt ikke slettet i første omgang.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 15-Marts-2012 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af cgmand cgmand skrev:

Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af cgmand cgmand skrev:

ØV.. Så kommer man hjem og så har boksen opdateret sig selv..:( Tak Yousee!!! Fedt at man ikke selv kan bestemme det, den kørte lige så stabilt og nu kommer den garanteret til at køre ad helved til.. Kender de bokse alt for godt..

Og ja, ingen forbedringer what so ever.. Synes faktisk den er blevet langsommere + den har slette min fav. liste.. og de har slet ikke fikset noget af det der var aller vigtigst. Kan ikke se det her er en KÆMPE opdatering, i min verden er den lille og ligegyldig, nærmest provokerende. 

Hader denne boks incl Yousee.. 
Det virker jo som en jomfrufødsel. Eller er der en anden, der har brugt boksen INDEN, du kom hjem?Wink
Jeps, jeg studsede også lige en gang - over dette utrolige mirakel ! Smile

Jomfrufødsel, trylleri, mirakel, marsmænd, havenisser.. Jeg skal ikke kunne afgøre hvad der har været skyld i det, men der bor ihvertfald ikke andre mennesker end mig selv i den lejlighed... Sidst jeg kiggede.. Kan være jeg lige skal tjekke vandrørene..

Nå men det vigtigeste var jo den blev opdateret.. Eller.. nå nej..!?!

Det her produkt minder mig på mange måder om min gamle Popcorn Hour boks.. Smile
Du har vel ikke tidligere hentet noget fra det net, som YouSee Piloterne bruger?


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: cgmand
Skrevet den: 15-Marts-2012 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af cgmand cgmand skrev:

Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af cgmand cgmand skrev:

ØV.. Så kommer man hjem og så har boksen opdateret sig selv..:( Tak Yousee!!! Fedt at man ikke selv kan bestemme det, den kørte lige så stabilt og nu kommer den garanteret til at køre ad helved til.. Kender de bokse alt for godt..

Og ja, ingen forbedringer what so ever.. Synes faktisk den er blevet langsommere + den har slette min fav. liste.. og de har slet ikke fikset noget af det der var aller vigtigst. Kan ikke se det her er en KÆMPE opdatering, i min verden er den lille og ligegyldig, nærmest provokerende. 

Hader denne boks incl Yousee.. 
Det virker jo som en jomfrufødsel. Eller er der en anden, der har brugt boksen INDEN, du kom hjem?Wink
Jeps, jeg studsede også lige en gang - over dette utrolige mirakel ! Smile

Jomfrufødsel, trylleri, mirakel, marsmænd, havenisser.. Jeg skal ikke kunne afgøre hvad der har været skyld i det, men der bor ihvertfald ikke andre mennesker end mig selv i den lejlighed... Sidst jeg kiggede.. Kan være jeg lige skal tjekke vandrørene..

Nå men det vigtigeste var jo den blev opdateret.. Eller.. nå nej..!?!

Det her produkt minder mig på mange måder om min gamle Popcorn Hour boks.. Smile
Du har vel ikke tidligere hentet noget fra det net, som YouSee Piloterne bruger?
Nej det tror jeg ikk.. Det har jeg ikke været med i.. 


-------------
LG G2 65, ATV, HomePod stereo


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 15-Marts-2012 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af cgmand cgmand skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af cgmand cgmand skrev:

Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af cgmand cgmand skrev:

ØV.. Så kommer man hjem og så har boksen opdateret sig selv..:( Tak Yousee!!! Fedt at man ikke selv kan bestemme det, den kørte lige så stabilt og nu kommer den garanteret til at køre ad helved til.. Kender de bokse alt for godt..

Og ja, ingen forbedringer what so ever.. Synes faktisk den er blevet langsommere + den har slette min fav. liste.. og de har slet ikke fikset noget af det der var aller vigtigst. Kan ikke se det her er en KÆMPE opdatering, i min verden er den lille og ligegyldig, nærmest provokerende. 

Hader denne boks incl Yousee.. 
Det virker jo som en jomfrufødsel. Eller er der en anden, der har brugt boksen INDEN, du kom hjem?Wink
Jeps, jeg studsede også lige en gang - over dette utrolige mirakel ! Smile

Jomfrufødsel, trylleri, mirakel, marsmænd, havenisser.. Jeg skal ikke kunne afgøre hvad der har været skyld i det, men der bor ihvertfald ikke andre mennesker end mig selv i den lejlighed... Sidst jeg kiggede.. Kan være jeg lige skal tjekke vandrørene..

Nå men det vigtigeste var jo den blev opdateret.. Eller.. nå nej..!?!

Det her produkt minder mig på mange måder om min gamle Popcorn Hour boks.. Smile
Du har vel ikke tidligere hentet noget fra det net, som YouSee Piloterne bruger?
Nej det tror jeg ikk.. Det har jeg ikke været med i.. 
Tror ikk'? Enten har man da hentet en opdatering der eller ej. Nu kan du komme af med den slevhentede software ved at bruge "abegrebet".


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Shumway
Skrevet den: 15-Marts-2012 kl. 14:07
Efter at have kørt med opdateringen et par dage, må jeg sige, at jeg er lidt skuffet. De 2 ting der irriterer mig mest ved boksen er ikke blevet rettet:

- Efter timet optagelse i standby, drosler blæseren ikke ned igen. Så den kører videre på fuld fart i standby indtil boksen tages ud af standby.
- Afspilning af (især) HD optagelser hakker fortsat.

På plus siden synes jeg dog at boksen starter hurtigere fra helt slukket, og EPG'en synes jeg også henter programmet hurtigere ind.
Det er til gengæld også de to eneste ting jeg kan mærke er forbedret efter denne helt store opdatering.

Jeg er skuffet.


Skrevet af: pointwood
Skrevet den: 15-Marts-2012 kl. 14:21
Jeg oplevede problemer i aftes. Jeg havde set Champions League fodbold på 3+ HD og det havde kørt uden problemer, men pludseligt stallede den, dvs. billedet hakkede og derefter frøs den helt og den reagerede ikke på input fra remoten. Den stod dog som om den var ved at optage noget (mit bud er at min kæreste har scheduleret noget) så jeg lod den være (dvs. jeg slukkede ikke for den) i håbet om at den så optog hvad det den åbenbart var ved at optage. Jeg glemte at tjekke den i morges, så jeg ved ikke hvad status er.

EDIT: Min kæreste tog strømmen og startede den igen og den har kørt siden.

-------------
Jramskov


Skrevet af: TommyF
Skrevet den: 15-Marts-2012 kl. 17:17
Det er ok at de fikser fejl, men de kunne nu også lave en bedre slowmotion begge veje og still billede, jeg har kun blæser støj som fejl og så er der ind imellem huller i lyd og billede, især ved optaget HD kanaler, ellers ruller den ok...


Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 16-Marts-2012 kl. 08:58
Herligt - nu nægter min box at optage Ouch Mine serieoptagelser er væk og jeg kan hverken i menuen vælger at optage noget eller direkte optage noget. I sidste tilfælde fås beskeden "optagelsen kan ikke startes"

Min software version siger ver1.355 - det er ikke den nye, vel? Jeg har prøvet at snuppe strømmen uden det virkede. Andre ting jeg kan forsøge inden jeg griber knoglen?


Skrevet af: Shumway
Skrevet den: 16-Marts-2012 kl. 10:50
Den nye software version hedder 2.096, men YS har stoppet udrulningen af den, så den kan du ikke få fat i lige nu.
Du kan prøve at genindlæse den nuværende software. Fremgangsmåden er sakset fra en anden tråd, da det ikke er noget jeg selv har prøvet:

Sluk boksen bagpå.Hold Menu+PIL OP+OK inde samtidig med, at der tændes for strømmen bag på. Hold omtalte taster inde, indtil der i boksens display står CODN.

Mht forsvundne optagelser, så kan du være heldig at de dukker op igen efter genindlæsningen, eller i det mindste når du kan opdatere til nyeste version igen. Det virker som om alle har fået nogle gamle optagelser tilbage efter opdateringen, inkl. mig selv. Jeg fik netop nogle optagelse,r som jeg ikke havde slettet,men som bare var forsvundet for nogle måneder siden.


Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 16-Marts-2012 kl. 21:37
Tak for tippet Smile Det hjalp desværre ikke på muligheden for at optage, så jeg må tage chance med kundeservice.


Skrevet af: dr.ralph
Skrevet den: 16-Marts-2012 kl. 23:11
Oprindeligt skrevet af TommyF TommyF skrev:

Det er ok at de fikser fejl, men de kunne nu også lave en bedre slowmotion begge veje og still billede, jeg har kun blæser støj som fejl og så er der ind imellem huller i lyd og billede, især ved optaget HD kanaler, ellers ruller den ok...

Kommer der slow motion med den nye opdatering - det har jeg foreslået YouSee at implementere i den i 1 års tid nu Big smile


-------------
Mvh
Dr.Ralph


Skrevet af: Majgaard
Skrevet den: 17-Marts-2012 kl. 08:00
Hvad betyder QAM og BER? :D Har lige foretaget to tests, hvor den første viste fejl på QAM 2, men nu er alle ok..
QAM  Styrke    BER  Status
1       56dBµV   0       OK
2       56dBµV   0       OK
22     52dBµV   0       OK
71     50dBµV   0       OK


-------------
Vi hygger :)


Skrevet af: peterhansen1982
Skrevet den: 18-Marts-2012 kl. 14:16
Er der andre der har problmer med deres boks efter de begynde at rulle opdatering ud. Det "sjove" er at min boks ikke er opdtaeret endnu, men den er begyndt at tit hakke og fryse helt i signal, skrive tjeck antenne stik er forbundet og eller skrive at jeg mangler rettigheder til f.eks espn american som jeg betaler for. Så kan man vente lidt også virker det igen. Mega fustrerende... :(

Har en 3126 med 160gb harddisk


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 18-Marts-2012 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af peterhansen1982 peterhansen1982 skrev:

Er der andre der har problmer med deres boks efter de begynde at rulle opdatering ud. Det "sjove" er at min boks ikke er opdtaeret endnu, men den er begyndt at tit hakke og fryse helt i signal, skrive tjeck antenne stik er forbundet og eller skrive at jeg mangler rettigheder til f.eks espn american som jeg betaler for. Så kan man vente lidt også virker det igen. Mega fustrerende... :(

Har en 3126 med 160gb harddisk
Der er da mange, der ikke fik den nye software. YouSee stoppede udrulningen, da der var problemer med nogle bokse i forbindelse med opdateringen.
Du kan prøve at se, om der er problemer med signalet. Når du står på en kanal, der er problemer med, skal du sætte den til at optage. Gå så ind i Menu/Indstillinger/Information/Modtagerforhold. Her kan du se om signalstyrken er god nok. Den skal helst ligge mellem 10 og -10 og BER SKAL være 0.
Grunden til optagelse samtidig med ovenstående er, at begge tunere så står på samme kanal.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: TommyF
Skrevet den: 18-Marts-2012 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af dr.ralph dr.ralph skrev:



Kommer der slow motion med den nye opdatering - det har jeg foreslået YouSee at implementere i den i 1 års tid nu Big smile


Det tvivler jeg stærkt på, de har vist rigeligt med fejl retning at lave..



Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 19-Marts-2012 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af dr.ralph dr.ralph skrev:



Kommer der slow motion med den nye opdatering - det har jeg foreslået YouSee at implementere i den i 1 års tid nu Big smile


Hele boksen har været i slowmotion siden udgivelsen, bare lad den være tændt en dags tid så skal det nok kommeLOL


Skrevet af: Moulder
Skrevet den: 19-Marts-2012 kl. 19:08
Jeg er nød til at sige..
Jeg fik opdateringen inden de stoppede den, og min boks har ALDRIG været så stabil som den er nu.
Siden opdateringen, har jeg ikke genstartet den en eneste gang, før var det op til 3 gange om dagen på de dårlige dage, ellers mindst en gang om dagen.
Men som sagt, så har der intet været nu i snart en hel uge.

Jeg har intet hakken oplevet i afspilninger af optagelser, heller ikke optagelser fra HD kanalerne.
Start forfra har jeg benyttet 6-8 gange siden, og ikke et eneste hak.
Arkiv har jeg brugt et par gange, heller ingen hak i hverken lyd eller billede.

Jeg er virkelig overrasket over forbedringen, og havde ikke troet det kunne lade sig gøre at få den på ret køl.
Så nu håber jeg bare at det holder

-------------
Mvh

Moulder


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 12:04
 
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=6622">
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=6622 - YouSee genoptager opdatering af bokse
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=6622 - YouSee er klar til at genoptage opdateringen af digital-boksene, efter at tekniske problemer stoppede udrulningen i sidste uge.
 
 


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: dknia
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 14:14
Ved nogen om denne opdatering også rammer 3106 eller kun er lavet til 3126?

Der står bare "boksen" alle steder, men der er jo både dem uden optagefuntion og med.

Den forrige softwareversion til 3106 har været noget skrammel. StartForfra virker kun sporadisk, den starter problematisk og langsomt op, osd er sommetider semitransparent eller uden baggrund, og der er også http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=106377&title=samsung-yousee-box-3106-ur-0000 - andre fejl  der er blevet lovet fixet i "næste version". 

Det her tyder på at det er den linkede fejl på 3106 der er rettet:
 På NON-PVR efter strøm fra boksen, så står der nu klokken i displayet i stedet for 00:00.

Men det er svært helt at gennemskue. Derfor: Ved nogen om denne opdatering også er til SMT-H3106?


-------------
/Niels


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af dknia dknia skrev:

Ved nogen om denne opdatering også rammer 3106 eller kun er lavet til 3126?

Der står bare "boksen" alle steder, men der er jo både dem uden optagefuntion og med.

Den forrige softwareversion til 3106 har været noget skrammel. StartForfra virker kun sporadisk, den starter problematisk og langsomt op, osd er sommetider semitransparent eller uden baggrund, og der er også http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=106377&title=samsung-yousee-box-3106-ur-0000 - andre fejl  der er blevet lovet fixet i "næste version". 

Det her tyder på at det er den linkede fejl på 3106 der er rettet:
 På NON-PVR efter strøm fra boksen, så står der nu klokken i displayet i stedet for 00:00.

Men det er svært helt at gennemskue. Derfor: Ved nogen om denne opdatering også er til SMT-H3106?
Begge bokse - 3106 og 3126 - vil for fremtiden ha' samme version af software.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: dknia
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 15:26
Tak for hurtigt og præcist svar. Jeg må få den genstartet i morgen, få den nye software på og se hvilke spændende nye forbedringer og "oplevelser" den gemmer på Wink

-------------
/Niels


Skrevet af: pdrhan
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 17:31
Nogen der har styr på hvad seneste "Officielle" software ver. er lige pt?

-------------
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af pdrhan pdrhan skrev:

Nogen der har styr på hvad seneste "Officielle" software ver. er lige pt?
3126: 1.355. Der kommer en ny i morgen. Det er version 2.096.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: pdrhan
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af pdrhan pdrhan skrev:

Nogen der har styr på hvad seneste "Officielle" software ver. er lige pt?
3126: 1.355. Der kommer en ny i morgen. Det er version 2.096.
Tak..har den..


-------------
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager


Skrevet af: Hornbek
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 16:40
Bliver det i dag den nye software bliver udrullet. Foreløbig er der intet sket hernede i Sdr.Jylland.

-------------
Hilsen
JOhn


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af Hornbek Hornbek skrev:

Bliver det i dag den nye software bliver udrullet. Foreløbig er der intet sket hernede i Sdr.Jylland.
Dette står på Facebook.
 
 
Kære alle,

Vi fortsætter opdateringen af Samsung boksene (både med og uden harddiskoptager) i dag, men ligesom i går ruller vi kun softwaren ud i visse regioner af landet. Fra kl. 9 bliver softwaren tilgængelig for kunder, der er tilsluttet centralerne i følgende områder:

Tåstrup, Hillerød, Odense C, Randers Centrum, Ålborg, Holbæk, Svendborg C, Frederikshavn, Odder, Hurup og Rønne.
...
I morgen, torsdag 22. marts, ruller softwaren ud til kunderne i resten af landet.

Vi fordeler opdateringen over flere dage for at mindske risikoen for, at der bliver kø og ventetider hos vores telefonsupport for dem, som ringer med spørgsmål vedrørende opdateringen.

Vi ved, som vi skrev i går, at enkelte bokse under helt særlige omstændigheder kan blive ramt af fejl i forbindelse med opdateringen, som gør, at de ikke kan genstartes efter opdateringen og derfor må sendes på værksted.

Hvis du oplever en sådan fejl, beder vi dig kontakte YouSee’s support på telefon 8080 4050. Du kan også skrive til os på isupport @ yousee.dk med navn, adresse samt det nummer, der står på dit digital kort (sidder bag på bokse med harddisk-optager, foran på boksen uden optager). Så sørger vi for at ombytte din boks så hurtigt som muligt.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 16:54
Jeg har selv opdateret, og der er ikke sket noget, med optagelser eller favoritlister.Big smile

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 18:48
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Jeg har selv opdateret, og der er ikke sket noget, med optagelser eller favoritlister.Big smile


Samme her, måtte dog køre opdateringen 3 gange (de sidste 2 måtte jeg tvinge den igang med Menu+OK+pil op) de første 2 gang så det godt nok ud som om at opdateringen blev fuldført, men den hang på sort skærm og skrev bare "load" is displayet.

Endnu for tidligt at sige om opdateringen har ført noget positivt med sig.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 19:00
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Jeg har selv opdateret, og der er ikke sket noget, med optagelser eller favoritlister.Big smile


Samme her, måtte dog køre opdateringen 3 gange (de sidste 2 måtte jeg tvinge den igang med Menu+OK+pil op) de første 2 gang så det godt nok ud som om at opdateringen blev fuldført, men den hang på sort skærm og skrev bare "load" is displayet.

Endnu for tidligt at sige om opdateringen har ført noget positivt med sig.
Min kørte fint igennem første gang. Jeg har haft denne for kort tid, til at sige noget, om der er nogen forskel.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Jeg har selv opdateret, og der er ikke sket noget, med optagelser eller favoritlister.Big smile


Det med kanaler der forsvandt fra favoritlisten må have været et andet problem, for det er også sket for bokse der ikke er opdateret samt bokse der allerede havde den nye version ifbm. betatest.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Jeg har selv opdateret, og der er ikke sket noget, med optagelser eller favoritlister.Big smile


Det med kanaler der forsvandt fra favoritlisten må have været et andet problem, for det er også sket for bokse der ikke er opdateret samt bokse der allerede havde den nye version ifbm. betatest.
Ok. Ja, det vidste jeg ikke. Jeg er bare glad for at min ikke mistede noget. Og så håber jeg at den Sk... blæser stopper med at køre hele natten.Ouch

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: dknia
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 20:45
Min 3106 er som genfødt. StartForfra virker, den tænder hurtigt, menuer er meget responsive - mange gode forbedringer.... Smile

Men den skulle lige have abegrebet for at snuppe opdateringen.


-------------
/Niels


Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Ok. Ja, det vidste jeg ikke. Jeg er bare glad for at min ikke mistede noget. Og så håber jeg at den Sk... blæser stopper med at køre hele natten.Ouch
Blæseren kører stadigvæk på min i standby desvære.
Tror desvære den kører fordi standby forbruget er så højt, at den ikke kan komme af med varmen, og derfor bliver nød til at starte blæseren. Angry


-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Ok. Ja, det vidste jeg ikke. Jeg er bare glad for at min ikke mistede noget. Og så håber jeg at den Sk... blæser stopper med at køre hele natten.Ouch
Blæseren kører stadigvæk på min i standby desvære.
Tror desvære den kører fordi standby forbruget er så højt, at den ikke kan komme af med varmen, og derfor bliver nød til at starte blæseren. Angry
Så skulle alle bokse ha' fejlen og det har de ikke. Hvis I bliver ved med at døje med blæseren, skulle I fejlmelde den. Jeg har fået en boks byttet på den konto. Harf selv to bokse, der ikke larmere i STB.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 22:59
Axlon: Står din boks frit fremme eller i et skab? Hvis den står frit fremme bør blæseren vel ikke køre, min gør ikke undtagen engang imellem.

-------------
mvh Christian


Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 23:04
Min boks siger heller intet i standby... Den står ret frit.
Men hvad med nogle flere inputs fra folk der har opdateret?!? Jeg kan godt vente til imorgen hvis og hvis den nu ikke liiige køre så godt alligevel.... ;-)


Skrevet af: Roland
Skrevet den: 22-Marts-2012 kl. 00:44
Min siger som det altid har gjort, kun en smule meget få gange i løbet af en dag af ca. 2 sek. varighed. 
Skal så lige tilføjes, at jeg altid slukker for min boks bag på, når den ikke er i brug. Da jeg ikke ser nogen grund til, at den skal stå og bruge strøm helt unødigt. Den står i øvrigt også helt frit.
Til dem der jævnligt oplever støj problemer - få dog boksen fejlmeldt, da det må være den der forårsager problemet.
Ift. ændriger efter dennne opdatering, så oplever jeg at min boks reagerer noget hurtigere end end før.
Tekst-tv er nu en feature jeg bruger, da den er blevet markant hurtigere. Alt i alt, så kører min boks ret godt. Et par småfejl en sjælen gang i mellem med Startforfra ta'r jeg ikke så tungt.
Eneste lille irritations moment hos mig, er at EPG'en næsten daglig - er så unøjagtig og nogle gang fejlagtig ved en del kanaler. Det burde de se lidt på, syn's jeg.


-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks



Print side | Luk vindue