Print side | Luk vindue

Musik til børneværelset

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=109103
Udskrevet den: 20-Maj-2024 kl. 10:57


Emne: Musik til børneværelset
Skrevet af: Torben Rasmussen
Emne: Musik til børneværelset
Skrevet den: 12-Marts-2012 kl. 15:26
Knægten er efterhånden ved at nå den alder hvor "Åh Abe" gerne måtte køre på stuens anlæg 24/7, men da hans forældre ville blive bimse af dette, så skal der måske noget mere lokalt afspilningsudstyr til.

For at gøre tingene så fremtidssikrede som muligt, samtidigt med at udstyret kan betjenes af knægten selv, så er der nogle ønsker til udstyret:
- Det skal kunne spise MP3/digitaliseret musik. Vi køber ikke CD'ere længere.
- Det skal kunne bejtenes med nemhed, dvs. det skal ikke kræve en PhD i fysik (dvs. tilstedeværelsen af faderen) for at kunne betjenes og vælge nummer/album.
- Det bør kunne holde til at stå på et børneværelse :)

Selv har jeg overvejet blot at få fat på en iPod dock, hvor iPod'en kan sættes fast på en eller anden måde. Dvs. en dock hvor man ikke bare sætter iPod'en ind ovenpå et skrøbeligt stik. Jeg synes at have set sådanne anlæg rundt omkring. Hertil skal der så indkøbes eks. en iPod Touch som kan sidde permanent i anlægget. Det er dog en noget dyrere løsning end jeg lige først havde forestillet mig, da iPod'en ikke er helt gratis...

Jeg hører gerne om andres erfaringer og anbefalinger - både med og uden iPods.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet



Svar:
Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 12-Marts-2012 kl. 17:43
Er det ikke noget med at JVCs Boomblaster fåes i iPod version, der lukker iDimsen inde.

%20 - http://www.jvc.dk/product.php?id=RV-NB51WE&catid=100036



Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 12-Marts-2012 kl. 18:06
Jo, det var noget i den dur jeg havde tænkt omend Boomblasteren ikke just taler til det stilbevidste hjem :) Jeg synes at have set andre lignende docks, men det behøver ikke partout være i-devices kompatibelt. En USB stick kan også gøre det hvis interfacet er tilpas nemt.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet



Print side | Luk vindue