Print side | Luk vindue

The new iPad

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Tablets og telefoner
Forumbeskrivelse: Smartphones, mobiltelefoner, tablet computere mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=109121
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 10:25


Emne: The new iPad
Skrevet af: knudsendk
Emne: The new iPad
Skrevet den: 12-Marts-2012 kl. 21:37
Hejsa,

Ved nogen herinde om man kan bestille en ipad 3 hos Apple England. Der er jo lidt penge at spare og så kommer den jo også lidt før.

Hilsen

Knudsendk



Svar:
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 12-Marts-2012 kl. 21:39
Du kan købe den derovre, men ikke på nettet. Der skal man bo i landet, eller have en adresse.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 12-Marts-2012 kl. 22:16
Du kan købe her: http://handyattacke.de/apple-webpads-tabs/
Og de sender til Danmark, men jeg har ikke tjekket prisen. Jeg købte den første iPad der, før den kom til Danmark.


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: martin_petersen
Skrevet den: 16-Marts-2012 kl. 09:54
Der er garanteret nogen som allerede har skaffet sig denne lækre gadget! Kan I ikke dele jeres oplevelser for os, som stadig overvejer om den er værd at investere i? :)

___________________
Mvh Martin P


Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 16-Marts-2012 kl. 10:01
Vent dog en uge, så kan den fåes i Danmark uden alle mulige krumspring.


Skrevet af: Langtoft
Skrevet den: 16-Marts-2012 kl. 10:18
Ja, og det tager nok en uge at få den til DK alligevel, hvis du er heldig at få fra den første batch ..


Skrevet af: nbu001
Skrevet den: 16-Marts-2012 kl. 10:58
Tja, på Apple.uk, hvor jeg havde overvejet at bestille den (jeg har familie i London, som kunde sende den til mig), står der lige nu 'Dispatched: 2-3 weeks', så det sutter jo lidt... Desuden er der, så vidt jeg kan se, ikke mange basseører at spare.

/Nils


-------------
           


Skrevet af: jjdk
Skrevet den: 17-Marts-2012 kl. 10:13
Ngoen der ved, hvornår den kan bestilles på den danske Apple-store? Synes jeg har læst et sted, at det skulle være muligt, at bestille fra i tordags d. 15. marts.

-------------
iPhone 13, OS 15.3


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 17-Marts-2012 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Ngoen der ved, hvornår den kan bestilles på den danske Apple-store? Synes jeg har læst et sted, at det skulle være muligt, at bestille fra i tordags d. 15. marts.
Det plejer at være en uge inden release. Jeg ved ikke hvad der går galt denne gang.Ouch Jeg er inde og tjekke en gang i timen, men der sker ikke noget.Cry


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: jjdk
Skrevet den: 17-Marts-2012 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Ngoen der ved, hvornår den kan bestilles på den danske Apple-store? Synes jeg har læst et sted, at det skulle være muligt, at bestille fra i tordags d. 15. marts.
Det plejer at være en uge inden release. Jeg ved ikke hvad der går galt denne gang.Ouch Jeg er inde og tjekke en gang i timen, men der sker ikke noget.Cry
Hehe - det samme her. Jeg passer dog min nattesøvn og mit arbejde - så vidt muligtWink


-------------
iPhone 13, OS 15.3


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 17-Marts-2012 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Ngoen der ved, hvornår den kan bestilles på den danske Apple-store? Synes jeg har læst et sted, at det skulle være muligt, at bestille fra i tordags d. 15. marts.
Det plejer at være en uge inden release. Jeg ved ikke hvad der går galt denne gang.Ouch Jeg er inde og tjekke en gang i timen, men der sker ikke noget.Cry
Hehe - det samme her. Jeg passer dog min nattesøvn og mit arbejde - så vidt muligtWink
Ja, det er rart med nattesøvn. Jeg var bare ude på det lille hus to gange i nat, og så blev der lige tjekket på mobilen.Embarrassed


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Insaniac
Skrevet den: 18-Marts-2012 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af martin_petersen martin_petersen skrev:

Der er garanteret nogen som allerede har skaffet sig denne lækre gadget! Kan I ikke dele jeres oplevelser for os, som stadig overvejer om den er værd at investere i? :)

___________________
Mvh Martin P
http://www.bikesonline.dk/cykel-slanger-med-ventil - Cykelslanger og http://www.bikesonline.dk/hvad-er-en-cykelkuffert - cykelkuffert manden

Jo da Smile Har nu haft min i lidt over 24 timer og kan sige, at den spiller max! Det er min første tablet, men har ofte leget med min kærestes iPad 2, hvor jeg altid var lidt skuffet over opløsningen og det må man sq sige at der er kommet på styr nu. 
Præcis som mange anmeldere skriver, så giver skærmen ingen wow-effekt når man tænder den, og man tænker lidt...hmmm... er det bare det. Og ja, det er det så, for når du så sammenligner med iPad 2 går det virkelig op for en hvor meget federe den nye retina skærm er. 

Når det er sagt, så er de fleste apps stadig ikke optimeret til den høje opløsning, så der kan du tydeligt se pixelering (som man kan se det på iPad 2). Det bliver forhåbentligt bedre når de forskellige udgivere for opdateret deres software.

Flere brugere har reporteret om at enheden bliver varm og jo, jeg oplever også min kan blive lunken efter et par timers brug, men jeg har ikke oplevet den som brandvarm, som enkelte brugere reporterer om.

Overordnet set, så er jeg 90% tilfreds. Eneste anke er vægten. Jeg synes den er lige på kanten til at være for tung, men det synes jeg så også iPad 2 er. Den ekstra mm, som den er tykkere, synes jeg ikke at man bemærker. Jeg kunne dog godt mærke den var de små 50gr tungere end iPad 2. 


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 18-Marts-2012 kl. 16:36
Jeg synes virkelig, at det er underligt, at man stadig ikke, kan lægge en ordre på Apples DK site. Nu må de godt tage sig sammen.Confused

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: jjdk
Skrevet den: 18-Marts-2012 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Jeg synes virkelig, at det er underligt, at man stadig ikke, kan lægge en ordre på Apples DK site. Nu må de godt tage sig sammen.Confused
Måske den er forsinket...Shocked


-------------
iPhone 13, OS 15.3


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 18-Marts-2012 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Jeg synes virkelig, at det er underligt, at man stadig ikke, kan lægge en ordre på Apples DK site. Nu må de godt tage sig sammen.Confused
Måske den er forsinket...Shocked
Det skulle ikke undre mig. Jeg har haft fat, i de fleste af de butikker, som handler med dem. Der er ingen som ved hvor mange, de får eller om de får. Apple selv vil intet oplyse.Ouch Hvis den ikke kommer på siden i morgen, så er jeg ved at tro, at den er forsinket. Den kommer vist fra holland, så den skal vel sendes før fredag.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 18-Marts-2012 kl. 18:06
den officielle launch blev udskudt til i dag i usa. så ja den er en sjat forsinket. og der er pt ikke kommet danske priser endnu. derfor er den ikke til salg på applestore i DKK.


Skrevet af: adamsen1986
Skrevet den: 18-Marts-2012 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

den officielle launch blev udskudt til i dag i usa. så ja den er en sjat forsinket. og der er pt ikke kommet danske priser endnu. derfor er den ikke til salg på applestore i DKK.

øhh hvad snakker du om ? ??  

CUPERTINO, California―March 14, 2012―Apple® today announced the new iPad®, the third generation of its category defining mobile device, will arrive at Apple’s retail stores and the Apple Online Store ( http://www.apple.com/ - www.apple.com ) on Friday, March 16 at 8:00 a.m. local time in the US, Australia, Canada, France, Germany, Hong Kong, Japan, Singapore, Switzerland and the UK; along with Puerto Rico and the US Virgin Islands.


og 

Starting March 23 the new iPad will be available in Austria, Belgium, Bulgaria, Czech Republic, Denmark, Finland, Greece, Hungary, Iceland, Ireland, Italy, Liechtenstein, Luxembourg, Macau, Mexico, The Netherlands, New Zealand, Norway, Poland, Portugal, Romania, Slovakia, Slovenia, Spain and Sweden. 

taget fra  http://www.apple.com/pr/library/2012/03/14New-iPad-Arrives-in-the-US-Nine-Additional-Countries-on-Friday.html - http://www.apple.com/pr/library/2012/03/14New-iPad-Arrives-in-the-US-Nine-Additional-Countries-on-Friday.html


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 18-Marts-2012 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

den officielle launch blev udskudt til i dag i usa. så ja den er en sjat forsinket. og der er pt ikke kommet danske priser endnu. derfor er den ikke til salg på applestore i DKK.
Der da en del mennesker som har købt i butikkerne i USA, bla. en som har anmeldt den, herinde på recordere. Så den kan da ikke være forsinket, udsolgt måske.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: dbugdk
Skrevet den: 18-Marts-2012 kl. 19:06
Skriver her fra en "iPad 3", købt i tyskland fredag. Så udskudt er den ikke :)


Skrevet af: fisterolfert
Skrevet den: 19-Marts-2012 kl. 11:28
Jeg bestilte og betalte min i fona i fredags.
De havde en liste over hvor mange stk. af hver model de fik, og det var ikke mange (en 64 gb wifi)
Kunne se at andre også havde betalt, og som jeg er lovet en på fredag. 


Skrevet af: pallemann
Skrevet den: 19-Marts-2012 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Jeg synes virkelig, at det er underligt, at man stadig ikke, kan lægge en ordre på Apples DK site. Nu må de godt tage sig sammen.Confused
 
Så brug Humac.dk, de kan bestille det nu, min er bestil derfra.
 
 Mon ikke de har lært af de problemer der har været


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 19-Marts-2012 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af pallemann pallemann skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Jeg synes virkelig, at det er underligt, at man stadig ikke, kan lægge en ordre på Apples DK site. Nu må de godt tage sig sammen.Confused
 
Så brug Humac.dk, de kan bestille det nu, min er bestil derfra.
 
 
Jeg tror jeg springer over med dem. Alt det der er kommet frem om dem, så tager jeg ikke chancen. Så hellere vente, eller endda prøve elgiganten. Om ikke andet, så har de i hvertfald god service.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: adamsen1986
Skrevet den: 19-Marts-2012 kl. 16:14
jeg har lige snakket med min lokale expert..

der kan man købe de få(4 stk) på lager på fredag.. også om lørdagen kan man bestille den med en leveringstid på 3-4 dage... 

så ender jeg nok personligt med at gøre :)


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 19-Marts-2012 kl. 18:20
http://www.dba.dk/ipad-ipad-3-bemaerk-ny-ipa/id-81643821/ - http://www.dba.dk/ipad-ipad-3-bemaerk-ny-ipa/id-81643821/
Hvis man ikke har noget imod at give 1300kr over normalprisen, for en 16GB, så køber man den da bare her.Ouch

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: pallemann
Skrevet den: 19-Marts-2012 kl. 18:22
Det er en and!


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 19-Marts-2012 kl. 18:25
Oprindeligt skrevet af pallemann pallemann skrev:

Det er en and!
Det er jeg ikke sikker på. Kan jo være en, som er kommet hjem fra US, og har haft en ekstra med hjem.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 19-Marts-2012 kl. 18:59
Baseret på lokation og mobilnummeret er sælgeren en der hedder Jonas.

Han er berygtet på flere sites og har solgt Apple udstyr til overpris i flere år.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 19-Marts-2012 kl. 19:03
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Baseret på lokation og mobilnummeret er sælgeren en der hedder Jonas.

Han er berygtet på flere sites og har solgt Apple udstyr til overpris i flere år.
Jeg kender ham ikke, og ville aldrig købe så dyrt. Og så skal jeg have en 64GB. Så køber han bare, og videresælger meget dyrere?

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: jEffEbEEE
Skrevet den: 19-Marts-2012 kl. 19:49
Jeg var lige i flensborg, tyskland - mediamarkt og saturn alle havde udsolgt. Nogen der ved om de har flere på lager i apple store i hamborg?


Skrevet af: BaSsE_-
Skrevet den: 19-Marts-2012 kl. 20:11
Hey er der overhovedet nogen der med sikkerhed kan sige at den vil komme inde på apple store, den 23?? har en ide om at den bliver forsinket, da man stadig ikke kan forudbestille den. 

-------------
BaSsE_-
Samsung - Yamaha RX-A1010 - Optoma HD20 - Pioneer BDP-150 - MED600X3D - Højtalere & Sub er Diy -


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 19-Marts-2012 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af BaSsE_- BaSsE_- skrev:

Hey er der overhovedet nogen der med sikkerhed kan sige at den vil komme inde på apple store, den 23?? har en ide om at den bliver forsinket, da man stadig ikke kan forudbestille den. 
Jeg har snakket med en på Apple store i dag. Han var ikke sikker på, om den nåede op på siden inden den 23/3. Men at den med 100%, ville komme op den 23. Men hvornår har man den så?

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 19-Marts-2012 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Jeg har snakket med en på Apple store i dag. Han var ikke sikker på, om den nåede op på siden inden den 23/3. Men at den med 100%, ville komme op den 23. Men hvornår har man den så?


Forudsat at den er på lager ved bestilling, så regn med en lille uges tid for levering.

Størst chance for at få den på fredag (vis det er vigtigt) er nok at finde en Fona, Elgiganten eller andet som får den til salg også (spørg butikken inden) og så mød op fredag morgen.

  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 19-Marts-2012 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Jeg har snakket med en på Apple store i dag. Han var ikke sikker på, om den nåede op på siden inden den 23/3. Men at den med 100%, ville komme op den 23. Men hvornår har man den så?


Forudsat at den er på lager ved bestilling, så regn med en lille uges tid for levering.

Størst chance for at få den på fredag (vis det er vigtigt) er nok at finde en Fona, Elgiganten eller andet som får den til salg også (spørg butikken inden) og så mød op fredag morgen.

  /Lars
Jeg tager også chancen fredag ved elgiganten. Ligger lidt i (forhandlinger), med dem om at kunne forudbestille en..

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 19-Marts-2012 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:



Forudsat at den er på lager ved bestilling, så regn med en lille uges tid for levering.


Hvis Apple.dk siger at de har den på lager, så vil det da højst tage et par dage. Det går pænt hurtigt med den kurér de bruger.

-------------
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 19-Marts-2012 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hvis Apple.dk siger at de har den på lager, så vil det da højst tage et par dage. Det går pænt hurtigt med den kurér de bruger.


Jeg syntes der plejer at gå ca. 4 hverdage igennem apple.dk. Men det er blot min egen erfaring.

iPad udkommer fredag. Mit gæt er at den afsendes fra den udenlandske centrallager mandag og er fremme onsdag/torsdag. Men det er blot gæt.

  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 19-Marts-2012 kl. 21:31
Min erfaring siger også 3-4 dage når der bestilles fra hjemmesiden.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: nbu001
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 00:10
De (Apple Store) er jo begyndt på det her:

Express Delivery. Delivered 1 - 3 days after dispatch. DKK 75

Pre-Noon Delivery Guaranteed before Noon, delivers 1 - 3 days after dispatch. DKK 105

Pre-9:30 a.m. Delivery Delivered before 9:30 a.m., 1 - 3 days after dispatch. DKK 150


Så der skulle jo være mulighed for at få den ekstra hurtigt, for en ret så beskeden merudgift - hvis den overhovedet fås :)


/Nils


-------------
           


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 06:21
Apple store er lukket lige nu ........

Mon der er noget nyt på vej .......


Skrevet af: Ken H
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 07:18
Jeg kan fortælle at de stor Elgiganten Butikker har åbent her på torsdag aften kl.23.59, hvor de sælger noget som de skriver på plakaterne " Vi har noget du bare må se, og rør ved "


Skrevet af: BaSsE_-
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 07:50
Nå der er ingen ændringer opå apple store endnu øv!!

-------------
BaSsE_-
Samsung - Yamaha RX-A1010 - Optoma HD20 - Pioneer BDP-150 - MED600X3D - Højtalere & Sub er Diy -


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:



Forudsat at den er på lager ved bestilling, så regn med en lille uges tid for levering.


Hvis Apple.dk siger at de har den på lager, så vil det da højst tage et par dage. Det går pænt hurtigt med den kurér de bruger.


Tja det tog næsten en uge at få leveret min Mac Air fra Apple.dk, og den var på lager.


-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 10:41
MacBook Air bliver stort set altid sendt direkte fra Kina. AppleTV og lignende småting afsendes fra lager i Holland.

Sendes det med kurer og ikke post, kommer det gerne dagen efter.


Skrevet af: NFB1
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 10:54
Her i Konstanz, Tyskland er der rigeligt med the new iPad til salg. 
Nogen der skal have en med hjem?


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

Her i Konstanz, Tyskland er der rigeligt med the new iPad til salg. 
Nogen der skal have en med hjem?
Hvor bor du i landet?
Er der egentlig dk tastatur på fra DE?


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: NFB1
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 11:01
Bor i København og er tilbage onsdag aften. Har ingen ide omkring forskellene mellem en DK og DE udgave.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

Bor i København og er tilbage onsdag aften. Har ingen ide omkring forskellene mellem en DK og DE udgave.
Hmm. Kunne ellers godt bruge en 64GB WI-FI 3-4G.
Nogen som ved om en tysk iPad har forskelle i forhold til DK?


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

Bor i København og er tilbage onsdag aften. Har ingen ide omkring forskellene mellem en DK og DE udgave.
Hmm. Kunne ellers godt bruge en 64GB WI-FI 3-4G.
Nogen som ved om en tysk iPad har forskelle i forhold til DK?
Flemming for sørensen da, slå nu lidt koldt vand på dækket - du skal nok få din nye iPadTongue

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

Bor i København og er tilbage onsdag aften. Har ingen ide omkring forskellene mellem en DK og DE udgave.
Hmm. Kunne ellers godt bruge en 64GB WI-FI 3-4G.
Nogen som ved om en tysk iPad har forskelle i forhold til DK?
Flemming for sørensen da, slå nu lidt koldt vand på dækket - du skal nok få din nye iPadTongue
Jamen, Flemming har bare meget dårlig tålmodighed.Embarrassed

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: jvks
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 11:38
De Pad3 jeg havde med hjemme fra US, har dansk tastatur så tror ikke er der noget problem med de tyske. Vælger bare dansk i opsætningen så kører det.

-------------
Samsung 55" UE F8005, Yamaha A1020,SamsungSMT-H3106, B&W MT-20.PS3 og Panasonic DMR730







Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 11:42

Ihh, jeg kunne godt bruge en.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

Bor i København og er tilbage onsdag aften. Har ingen ide omkring forskellene mellem en DK og DE udgave.
Hmm. Kunne ellers godt bruge en 64GB WI-FI 3-4G.
Nogen som ved om en tysk iPad har forskelle i forhold til DK?
Flemming for sørensen da, slå nu lidt koldt vand på dækket - du skal nok få din nye iPadTongue
Jamen, Flemming har bare meget dårlig tålmodighed.Embarrassed
Og den med tålmodigheden, den kender jeg om muligt bedre end så mange andre. Jeg har bare fundet ud af, at den manglende tålmodighed tager en del af forventningens glædeEmbarrassed

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: NFB1
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 12:49
Send mig en PM, hvis du skulle være interesseret, så kan vi lige aftale nærmere. Kører mod Zurich onsdag eftermiddag, så sidste chance er for køb er onsdag formiddag.




Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:


Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:



Forudsat at den er på lager ved bestilling, så regn med en lille uges tid for levering.


Hvis Apple.dk siger at de har den på lager, så vil det da højst tage et par dage. Det går pænt hurtigt med den kurér de bruger.


Tja det tog næsten en uge at få leveret min Mac Air fra Apple.dk, og den var på lager.


Spøjst. Det jeg har bestilt direkte hos Apple har været (fire?) indgraverede iPods, og dem har vi altid haft indenfor 48 timer.

-------------
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon


Skrevet af: Insaniac
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

Bor i København og er tilbage onsdag aften. Har ingen ide omkring forskellene mellem en DK og DE udgave.
Hmm. Kunne ellers godt bruge en 64GB WI-FI 3-4G.
Nogen som ved om en tysk iPad har forskelle i forhold til DK?

Umiddelbart ingen forskel. Jeg bor selv i Sydtyskland og købte også iPad 3 på release dagen. Dansk tastatur og det hele. Det er bare et spørgsmål om at ændre softwaren til dansk. 


Skrevet af: amarone
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 20:47
- Kan de finde på at sætte den nye Ipad til salg på Apple.dk på fredag kl. 00.01?
Er den slags set før fra Apple? 
Ja, det er i givet fald mit første Apple-køb overhovedet til dato - så jeg er slet ikke vant til alle de nøkker :-)


Skrevet af: pallemann
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Ihh, jeg kunne godt bruge en.

 
Tålmodig er en dyd, fandt et sted den var på lager i DK og den kommer til mig med post fredag, bliver sendt i morgen. Glæder mig sgu.
 
 


Skrevet af: amarone
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 21:57
Pallemann, du er vel klar over, at du får svært ved at undgå spørgsmålet om, hvor du har købt den, ikke?
Vil du mon fortælle det? Tongue


Skrevet af: pallemann
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 22:08
jo der 3 på lager der hvor jeg har spurgt og man kan hente den med det samme, men det kræver man har firmakonto der.
 
 


Skrevet af: jsj1
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 22:21
Har også bestilt den "nye", som så også bliver min første;-)
Vil gerne have en stilren case/ bagcover til den, nogen der har et forslag, også om hvor jeg køber den, måske mytrendyphone??
Mvh

-------------
Mvh
Jan


Skrevet af: pallemann
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af jsj1 jsj1 skrev:

Har også bestilt den "nye", som så også bliver min første;-)
Vil gerne have en stilren case/ bagcover til den, nogen der har et forslag, også om hvor jeg køber den, måske mytrendyphone??
Mvh
 
Prøv her: http://www.proshop.dk/Products/ProductSearch.aspx?search=tilbehør - http://www.proshop.dk/Products/ProductSearch.aspx?search=tilbehør ipad


Skrevet af: jEffEbEEE
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 06:54
Var nede og forudbestille min iPad i går ved Fona, så er jeg fri for at stå i kø fredag morgen og kan komme og hente fem efter arbejde :)


Skrevet af: fatbass
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 06:57
snakkede ellers med fonas kunde service i går, og de sagde man ikke kunne forud bestille den i deres butikker, at det var først til mølle og de fik meget begrænset :-(


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 08:23
Oprindeligt skrevet af jsj1 jsj1 skrev:

Har også bestilt den "nye", som så også bliver min første;-)
Vil gerne have en stilren case/ bagcover til den, nogen der har et forslag, også om hvor jeg køber den, måske mytrendyphone??
Mvh

Puro laver nogle covers, der giver samme magnetlukning som Apples cases og samtidigt beskytter bagsiden med en tynd plastic skal. De fås i enten et folde-design, ligesom Apples eller i et design med kun én fold. Personligt synes jeg, at sidstnævnte giver mest fleksibilitet mht. placering.

Første folde-version:


Anden én-fold version:


-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: jsj1
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 11:15
Hej Hej, tak for forslag, det ser godt ud med Puro, har kigget lidt på dem, den du mener, er det ikke den der hedder "Zeta booklet" ?
Køber jeg billigst i dk, eller måske i UK, har du nogen anelse om det?😃

-------------
Mvh
Jan


Skrevet af: jEffEbEEE
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 11:27
Att: fatbass :)

Prøv at gå ned i din lokale Fona, det gjorde jeg og det var intet problem at forudbestille bare jeg lagde pengene :)


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af jsj1 jsj1 skrev:

Hej Hej, tak for forslag, det ser godt ud med Puro, har kigget lidt på dem, den du mener, er det ikke den der hedder "Zeta booklet" ?
Køber jeg billigst i dk, eller måske i UK, har du nogen anelse om det?��

Ja, den hedder Booklet. Jeg købte her i DK, men der er ikke nogen herhjemme der har versionen til iPad 3 endnu. Jeg endte med at give ca. 380 kr. for coveret inkl. fragt.

Den kan vist købes direkte fra Puros egen side:
http://www.puro.it/en/store/tablet-accessories/cases/apple/new-ipad/new-ipad.jsp - http://www.puro.it/en/store/tablet-accessories/cases/apple/new-ipad/new-ipad.jsp

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Oprindeligt skrevet af jsj1 jsj1 skrev:

Hej Hej, tak for forslag, det ser godt ud med Puro, har kigget lidt på dem, den du mener, er det ikke den der hedder "Zeta booklet" ?
Køber jeg billigst i dk, eller måske i UK, har du nogen anelse om det?��

Ja, den hedder Booklet. Jeg købte her i DK, men der er ikke nogen herhjemme der har versionen til iPad 3 endnu. Jeg endte med at give ca. 380 kr. for coveret inkl. fragt.

Den kan vist købes direkte fra Puros egen side:
http://www.puro.it/en/store/tablet-accessories/cases/apple/new-ipad/new-ipad.jsp - http://www.puro.it/en/store/tablet-accessories/cases/apple/new-ipad/new-ipad.jsp
Det er vel ikke sikkert, at den passer til iPad 3? Eller hvad, det er jo kun 1mm i forskel.
Edit: Så lige at du havde lagt et link ud, til den nye iPad.Embarrassed

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Orillion
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 13:08
Ringede lige til min Lokale Fona butik i Kolding Storcenter. Kunne desvære ikke forudbestille den hos dem.


Skrevet af: BaSsE_-
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 13:11

Hey er der nogen der regner med at man kan, købe en ipad på apple store med et par dages levering kun???.  er det ikke mere sandsynligt at den er et par uger undervejs ligesom som i resten af europa?



-------------
BaSsE_-
Samsung - Yamaha RX-A1010 - Optoma HD20 - Pioneer BDP-150 - MED600X3D - Højtalere & Sub er Diy -


Skrevet af: jEffEbEEE
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 13:22
Istedet for at ringe så gå ned i butikken :)


Skrevet af: Orillion
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 13:27
Hvis det er henvendt til mig jEffEbEEE så tror jeg ikke det virker. tror jeg får samme besked.


Skrevet af: jEffEbEEE
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 13:37
Det var det :) kan bare ikke reply fra telefonen. Jeg har bare forudbestilt min i Fona, og det skulle undre mig hvis det er forskelligt fra Fona til Fona..


Skrevet af: Orillion
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 13:38
Var vist også noget med at man har kunne, men de var nået et punkt hvor de ikke måtte lade folk forudbestille



Skrevet af: kena
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 13:41
Tror du har været heldig. Det går i mod deres retningslinier. Har selv været henne i min lokale FONA og spørge. Har tidligere købt en del ting af ekspedienten, så han ville godt have lagt til side hvis det var muligt.

Edit: Spurgte allerede om man kunne forudbestille da "New iPad" blev lanceret i USA.


Skrevet af: jsj1
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 14:13
Prøv lige at se det her link..... Jeg har selv forudbestilt hos Fona i "Midtjylland"
http://www.macnyt.dk/forum/?page=thread&topic=1332319348184460

-------------
Mvh
Jan


Skrevet af: kena
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 14:21
Tillykke med at du kan få lagt til side i din lokale butik. Irriterer mig lidt, at jeg ikke kan det her i København.


Skrevet af: Orillion
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 14:21
Expert butikken i Kolding kan man blive skrevet op til en, men han kunne ikke love hvor mange de fik.


Skrevet af: sorensen
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 15:13
jeg har lige bestilt en 64 gb 4g i Fona. andre som har fået tilbudt en forsikring i fona som koster 1600 kr som dækker hvis man taber den eller der noget andet der går i stykker. er den værd at tegne?


Skrevet af: jEffEbEEE
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 15:23
De spurgte også mig, men takkede nej tak. Regner ikke med jeg skal kaste rundt med den som min telefon :)


Skrevet af: Mathias Bøgh
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 15:24
Jeg har lige forudbestilt i Fona i Hvidovre. Så ingen problemer her :)

-------------
http://bfbc2.elxx.net/stats/ps3/papapk">


Skrevet af: jsj1
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 15:26
For 1600,- kan jeg holde min elektronik forsikring hos Tryg kørende i ca 3 år, og den dækker ALLE husstandens elektronik apparater, også hvis man taber den eller spilder kaffe i den, osv. Det er ALT for dyrt med de der forsikringer man kan tilkøbe et produkt ! Bare et godt forslag ;-)

-------------
Mvh
Jan


Skrevet af: Orillion
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 15:36
Skulle lige til og skrive det samme som jsj1, det er totalt tåbligt med de ekstra forsikringer man kan tilkøbe i butikkerne. en elektronik forsikring koster vist 500 kr ved mit forsikrings selskab ( top danmark )


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af Orillion Orillion skrev:

Skulle lige til og skrive det samme som jsj1, det er totalt tåbligt med de ekstra forsikringer man kan tilkøbe i butikkerne. en elektronik forsikring koster vist 500 kr ved mit forsikrings selskab ( top danmark )


Vær dog opmærksom på at forsikringsselskabernes generelle elektronikforsikringer normalt er en tillægsforsikring til indboforsikringen, samt at der typisk er en selvrisiko.

Det gør at man ikke kan skifte forsikringsselskab, uden at miste elektronikdækningen. Da de typisk kun dækker produkter købt efter forsikringen er blevet tegnet.

Selvrisikoen gør dem dårligere til de billigere ting, til gengæld gælder de typisk alle nyindkøb fra forsikringen er tegnet til apparaterne runder de 4 år.

Så man er bedre dækket ind med de dyrere individuelle forsikringer. Til gengæld virker det som om man betaler en meget høj overpris, typisk fordi flere led skal tjene på det (forsikringsselskab, butik og ind imellem også sælger).

  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: jsj1
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 17:05
Lars, du har da ret, så det kommer jo an på hvilken situation man er i... Hvor tit skifter man egentlig forsikring... ;-)
Sælger du tillægs forsikringer :-)))), hé hé, kunne ikke dy mig :-)

-------------
Mvh
Jan


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af jsj1 jsj1 skrev:

Lars, du har da ret, så det kommer jo an på hvilken situation man er i... Hvor tit skifter man egentlig forsikring... ;-)
Sælger du tillægs forsikringer :-)))), hé hé, kunne ikke dy mig :-)


Næh, jeg er selvforsikrende. Med alt det jeg køber ville jeg skulle mangle gadgets, hvis det hele skulle forsikres.

Udover det skifter jeg dem så ofte, at den normale 2-årige reklamationsret jo dækker det væsentlige Smile

Der er jo ikke meget ved at købe en elektronikforsikring der har en høj selvrisiko, så man aligevel ender med at betale halvdelen eller mere af reparationen selv Cool

  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af Mathias Bøgh Mathias Bøgh skrev:

Jeg har lige forudbestilt i Fona i Hvidovre. Så ingen problemer her :)
 
Heller ingen problemer med bestilling hos Fona i Odense.
 
De havde en oversigt over hvilke modeller de fik hjem til fredag, og hvis den model man gerne ville have var ledig, så kunne man købe den til afhentning fredag.
 
Jeg kunne dog forstå på sælgeren at de allerede havde udsolgt af nogle modeller her i første sending.
 
  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: HonkyHonk
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 18:31
Er der nogen der har erfaringer med Elgiganten i forbindelse med iPad-lanceringer?

Hvor mange styk plejer de at få af hver model?
Jeg tænker specielt på Esbjerg-butikken, men hører da gerne om de andre.

Kan man risikere at tage derned til deres midnatsåbning?

På forhånd tak.

-------------
Jesper



LG 65UF772, Apple TV 4, Sony STR DN1040, Dali IKON 6 MK2, SMT-3126, Harmony Companion


Skrevet af: bleze
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 18:59
Sidst havde Elgiganten 64 stk og der var rigeligt til dem der stod i køen i Glostrup. Jeg kom selv tæt på lanceringstidspunktet og var kun nr 22 i køen. Jeg fik den jeg ville have.

-------------
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner


Skrevet af: pallemann
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 21:08
så er min første Ipad på vej, håber jeg får den i morgen, ellers er det fredag.
 
Det bar dæjligt, slipper for kø og stress og kan lege med den i weekenden.
Der var også kun 3 på lager, de er allerede udsolgt 1 time efter jeg købte den.
 
 Håber den lever op til forventningerne.


Skrevet af: SuperBilleN
Skrevet den: 22-Marts-2012 kl. 00:22
http://www.metroshop.dk/
Kan man bestille nu, så er jeg ikke tvungen til at stå i kø :)

Apple New iPad 16GB WiFi+4G LTE sort11530514.399,00 k


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 22-Marts-2012 kl. 09:27
Jeg har lige talt med elgiganten. Han kunne ikke oplyse, om hvor mange de har fået, men det skulle være en hel del. Så jeg ved da godt hvor jeg skal hen.Big smile

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: HamDenFede
Skrevet den: 22-Marts-2012 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Vær dog opmærksom på at forsikringsselskabernes generelle elektronikforsikringer normalt er en tillægsforsikring til indboforsikringen, samt at der typisk er en selvrisiko.

Det gør at man ikke kan skifte forsikringsselskab, uden at miste elektronikdækningen. Da de typisk kun dækker produkter købt efter forsikringen er blevet tegnet.

Selvrisikoen gør dem dårligere til de billigere ting, til gengæld gælder de typisk alle nyindkøb fra forsikringen er tegnet til apparaterne runder de 4 år.

Så man er bedre dækket ind med de dyrere individuelle forsikringer. Til gengæld virker det som om man betaler en meget høj overpris, typisk fordi flere led skal tjene på det (forsikringsselskab, butik og ind imellem også sælger).

/Lars
Jeg har netop tegnet den udvidede elektronikforsikring hos GF, da jeg synes det giver god tryghed til billige penge, efterhånden som huset bliver fyldt op med 'ting med strøm i'. Det er rigtigt at der er en selvrisiko på 900,- men tilgæld er alt elektronik dækket, uanset om det går i stykker eller om du taber det, spilder i det etc. Det med at kun ting der er købt efter tegningsdatoen er dækket, holder vist ikke helt. Din indboforsikring dækker jo heller ikke kun ting købt efter tegningsdatoen. Men hvis det er tilfældet ved andre forsikringsselskaber, er forsikringen i mine øjne ikke være meget værd.


-------------
Mvh. HamDenFede


Skrevet af: Flot
Skrevet den: 22-Marts-2012 kl. 09:58
Er der nogle der ved om Elgiganten åbner tidligere end normalt i morgen (10:00) ligesom eplehuset etc?
 
Og beklager hvis der er blevet spurgt om det før...


Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 22-Marts-2012 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af Flot Flot skrev:

Er der nogle der ved om Elgiganten åbner tidligere end normalt i morgen (10:00) ligesom eplehuset etc?
 
Og beklager hvis der er blevet spurgt om det før...
Der er noget med at de åbner 23.59 i aften, dog ikke dem alle. Gad vide hvorfor LOL
Prøv at checke deres hjemmeside ud.

-------------
mvh Christian


Skrevet af: Flot
Skrevet den: 22-Marts-2012 kl. 10:19
Tak, kører vist en gammel browser version her på arbejde.. Men kan i et split-sekund se at de holder åbent i aften Smile Skal vist sent i seng i aften...


Skrevet af: Mercu
Skrevet den: 22-Marts-2012 kl. 11:35
Nogle som har erfaring med at købe iPad i USA?

Jeg skal derover d. 24 og 14dage frem og ville meget gerne have en iPad 3 med hjem.

Men skal man stå i Apple store tidligt, eller hvordan?


-------------
Samsung LE32R87BDX 32"
Supra Kabler
Popcorn hour A-200 m. 1tb hdd
Synology DS410 2x 2tb seagate 5900rpm
PS3 40gb FAT


Skrevet af: jvks
Skrevet den: 22-Marts-2012 kl. 11:54
Jeg købte 2 stk på udgivelses dagen 17.3.12 i USA i en apple butik. Så intet problem, ellers sælges de flere steder f.eks Target

-------------
Samsung 55" UE F8005, Yamaha A1020,SamsungSMT-H3106, B&W MT-20.PS3 og Panasonic DMR730







Skrevet af: Mercu
Skrevet den: 22-Marts-2012 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af jvks jvks skrev:

Jeg købte 2 stk på udgivelses dagen 17.3.12 i USA i en apple butik. Så intet problem, ellers sælges de flere steder f.eks Target


Var det en grotesk lang kø, eller?


-------------
Samsung LE32R87BDX 32"
Supra Kabler
Popcorn hour A-200 m. 1tb hdd
Synology DS410 2x 2tb seagate 5900rpm
PS3 40gb FAT


Skrevet af: jvks
Skrevet den: 22-Marts-2012 kl. 12:58
Jeg gik lige ind og blev ekspederet begge gange jeg købte, der var 500 i kø om morgen p.g.a. lanceringen men senere ikke noget problem

-------------
Samsung 55" UE F8005, Yamaha A1020,SamsungSMT-H3106, B&W MT-20.PS3 og Panasonic DMR730







Skrevet af: hansie
Skrevet den: 22-Marts-2012 kl. 14:57
I London Apple butikken kan de købes lige fra gaden, de har masser på lager.



Print side | Luk vindue