Print side | Luk vindue

Denver DCB-110HD

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=109273
Udskrevet den: 27-November-2024 kl. 14:17

Emne: Denver DCB-110HD
Skrevet af: Rezzen
Emne: Denver DCB-110HD
Skrevet den: 17-Marts-2012 kl. 00:07
Hej

Jeg købte igår en denver dvb-c  110 HD box i Harald Nyborg til 399.

Det gik fint med at få den installeret og den kunne sagtens fange alle hd kanalerne.

Problemer er, at når jeg opretter en favoritliste inde i menuen, så forsvinder mine lister hver gang jeg slukker for tv'et, selvom den siger den gemmer min liste hver gang jeg sorterer kanalerne.

Er der andre der har prøvet noget lignende, og evt. ved hvad der kan være galt?

Svar:
Skrevet af: phjong
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 00:28
Jeg kan desværre ikke hjælpe vedr. problemet, men jeg er nysgyrrig på om det virkelig er en dvb-c110hd boks du har købt? Jeg troede den model først skulle komme på markedet i starten af april. På Harald-Nyborgs hjemmeside udbydes stadig kun den "gamle" dvb-c109hd (eller dcb-109hd - der er lidt forvirring omkring navngivningen).

Håber du har fået løst problemet.

Skrevet af: Rezzen
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 12:18
Ja, både på kvitteringen og æsken står der det er en 110HD. Men bliver da helt i tvivl om det er en 109'er, når det er det der står på harald nyborgs hjemmeside i øjeblikket. Fremgår navnet af boxen inde i menuen et sted, så man kan få bekræftet, at det er 110HD?

Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 12:39
Hvis det står på æsken, så er den sikkert god nok.

Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af Rezzen Rezzen skrev:

Ja, både på kvitteringen og æsken står der det er en 110HD. Men bliver da helt i tvivl om det er en 109'er, når det er det der står på harald nyborgs hjemmeside i øjeblikket. Fremgår navnet af boxen inde i menuen et sted, så man kan få bekræftet, at det er 110HD?

Ja, i menuen System findes en undermenu med Information om model, hardware og software.

-------------
Venlig hilsen, Vilhelm

Skrevet af: PEN
Skrevet den: 03-April-2012 kl. 17:08
Jeg har også købet en 110HD og syntes den fungerer udmærket. Jeg er dog noget utilfreds med Time Shift funktionen, idet der er et ur i øverste venstre hjørne og en  'bar' i bunden af billedet, som jeg ikke kan få væk. Er der nogen som har et hint?

/Peter

Skrevet af: d0mino2012
Skrevet den: 04-April-2012 kl. 23:49
Rezzen ->

Jeg har nøjagtigt samme eller lign. problem... købte også en DCB-110HD i HN forleden, og så snart man vælger at sortere sine kanaler, og ligge dem i korrekt rækkefølge, så når man har haft slukket for boxen og tænder den igen, har den glemt det hele, og alle kanaler ligger som ved første indstilling, dette gælder også favoritlister.

Har prøvet at lede efter en anden firmware, problemløsninger el.lign. men uden held. Så det ender nok desværre med jeg må køre ned og bytte den. Jeg har nemlig i forvejen en 109HD box i et andet rum, og på den er der absolut ingen problemer, selvom menu/kanal-indstillinger, er ligmed dem på min 110HD box. (du er ikke i tvivl om du har en 109 eller 110, for på 110 er der et grafisk menulayout med farverige logoer du bladrer sidevers med i bunden af skærmen, hvor på en 109'er der et mere 'oldschool' blåt og kedelig fuldskærms-menulayout) Cool

Du kan desuden få 109HD modellen i Bilka til 399.- også :>

Skrevet den: 05-April-2012 kl. 00:07
Købte også en for få dage siden. Dermed min første dvb-c tuner. Har YouSee.
Jeg sorterede kanalerne og de holder deres plads efter sluk/tænd, både ved alm standby og sluk for el.
Til gengæld ryger hele sorteringen tilbage til som hvis der lige var auto-tunet, når jeg forsøger at tilføje en kanal ved manuelt at tune på en frekvens!
Den fandt iøvrigt ikke alle de gratis kanaler ved auto-tuning, selvom jeg havde sat den til netop kun at finde gratis kanaler. Derfor måtte jeg finde de resterende vha. manuel frekvens tuning - og så røg den møgsommeligt opsatte sortering.

Men bortset fra det er jeg meget godt tilfreds. Og OSD'en er nydelig. Rart at se den har fået et løft i forhold til hvad jeg set på ældre modeller.

Skrevet af: towli
Skrevet den: 11-April-2012 kl. 15:41
Hej

Jeg har Dansk Bredbånd (tror det er det samme som Waoo) og jeg kan ikke få den til at finde mere end ca 80 % af de kanaler jeg har og den eneste metode jeg kan bruge til at søge er "netværks søgning" / manuelt, hvor jeg putter tallene 

234000 (frekvens)
2630 (netværs id) 
og symbol rate 6875

Andre metoder som "fuld scanning" finder den ingenting. Gør jeg noget forkert ?
Hvordan kan man putte en enkelt kanal ind - jeg syntes kun det virker som om den scanner alt eller intet...

Venligst
/Jan

Skrevet af: movest
Skrevet den: 15-April-2012 kl. 16:34
Jan, jeg havde samme problem med  Dansk Bredbånd og 110HD. Der hvor boksen stod var der tilsyneladende interferens på flere frekvenser, og ved forskellige scanninger indlæstes 30-55 kanaler; 
Men når jeg flyttede boksen (væk fra tv'et), ville den pludselig gerne indlæse samtlige 57 kanaler!

Skrevet af: RC
Skrevet den: 29-April-2012 kl. 11:39
Jeg har fejl i modtagning på min 110HD. Det gælder kun modtagelse af TV2, DR2 og Lorry fra YouSee, der alle ligger på 378Mhz. Lyden falder ud, billedet fryser, pixellering, halvt billede er støj, høje "piv". Der kan gå 5 min, hvor der ikke er synlige fejl og til andre tider fejler det konstant i et par minutter. Styrke 100%. Kvalitet svinger fra 71-76%. Styrke viser et kort øjeblik 0%, når billedet fryser. Lydudfald er hyppigst.

Jeg har prøvet med nyt YouSee godkendt antennekabel og flyttet boxen. Installatør har målt på den nye kabeltilslutning og ikke fundet fejl. Den morgen var der desværre ikke fejl i de 5 min vi checkede billedet. Er der andre der har problemer med 110HD?

Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 29-April-2012 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af RC RC skrev:

Jeg har fejl i modtagning på min 110HD. Det gælder kun modtagelse af TV2, DR2 og Lorry fra YouSee, der alle ligger på 378Mhz. Lyden falder ud, billedet fryser, pixellering, halvt billede er støj, høje "piv". Der kan gå 5 min, hvor der ikke er synlige fejl og til andre tider fejler det konstant i et par minutter. Styrke 100%. Kvalitet svinger fra 71-76%. Styrke viser et kort øjeblik 0%, når billedet fryser. Lydudfald er hyppigst.

Jeg har prøvet med nyt YouSee godkendt antennekabel og flyttet boxen. Installatør har målt på den nye kabeltilslutning og ikke fundet fejl. Den morgen var der desværre ikke fejl i de 5 min vi checkede billedet. Er der andre der har problemer med 110HD?

Velkommen til Recordere Forum.
Man må i sådanne tilfælde altid mistænke fejl i installation og kabler, som kan medføre indstråling på bestemte frekvenser. Men det problem synes du at have udelukket, så jeg vil ikke gøre mig klog på hvad problemet er.

En enkelt bemærkning om Lorry: Denne kanal sendes i Hovedstadsområdet på frekvens 482 MHz, endda som HD-kanal. Lorry HD sendes af YouSee på kanalplads 525. (Lorry på frekvens 378 MHz er en standardkanal).

-------------
Venlig hilsen, Vilhelm

Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 19:22
Time Shift funktionens ur fjernes ved at trykke Exit. 

Skrevet den: 17-Maj-2012 kl. 23:24
Efter at have opdateret til seneste firmware (www.denver-electronics.com/update-for-dvcb-110hd/)  har jeg det problem at timeroptagelse ikke virker. Den gør som den plejer helt op til optagelsen skal starte. Så kommer der beskeden "Ugyldig" og så sker der ingenting.

Er der andre, der har haft lignende problemer?

Skrevet af: samadsen
Skrevet den: 26-Maj-2012 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af movest movest skrev:

Efter at have opdateret til seneste firmware (www.denver-electronics.com/update-for-dvcb-110hd/)  har jeg det problem at timeroptagelse ikke virker. Den gør som den plejer helt op til optagelsen skal starte. Så kommer der beskeden "Ugyldig" og så sker der ingenting.

Er der andre, der har haft lignende problemer?

Ok, jeg havde tænkt at opgradere min, men det vil jeg da vente lidt med, mine timeroptagelser går fint, jeg kan bare ikke afspille dem, jeg får PVRmappen op men kan ikke åbne den, er der nogen der kender problemet

VH. samadsen

Skrevet den: 26-Maj-2012 kl. 20:04
      >>>jeg kan bare ikke afspille dem, jeg får PVRmappen op men kan ikke åbne den, er der nogen der kender problemet<<<

Som jeg husker det kan man komme til pvr-mappen på to måder. Direkte eller via 'menu' & 'afspilning'. Ved den sidste kan man ikke få fat i (afspille) egne optagelser, selvom man kan 'se' dem (altså se deres navne i menuen). Og omvendt (det er usmart, men ...)

På 110'eren er det Play-knappen, der fungerer som genvej til afspilning af egne pvr-optagelser. Kan du heller ikke afspille, selvom du finder optagelserne den vej rundt,
samadsen?

Skrevet den: 26-Maj-2012 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af movest movest skrev:

>>>jeg kan bare ikke afspille dem, jeg får PVRmappen op men kan ikke åbne den, er der nogen der kender problemet<<<

Som jeg husker det kan man komme til pvr-mappen på to måder. Direkte eller via 'menu' & 'afspilning'. Ved den sidste kan man ikke få fat i (afspille) egne optagelser, selvom man kan 'se' dem (altså se deres navne i menuen). Og omvendt (det er usmart, men ...)

På 110'eren er det Play-knappen, der fungerer som genvej til afspilning af egne pvr-optagelser. Kan du heller ikke afspille, selvom du finder optagelserne den vej rundt,
samadsen?

Har lige for et øjeblik side fundet ud af det, jeg går i menyen til optage, og fra video liste (PVR) kan jeg afspille, jeg prøvede fra menyen afspille og der kan man ikke, men det er en sparsom brugsanvisning
Men der er den fejl at den ikke går i stand by ved endt optagelse, men det skulle den opgradering som du har brugt jo afhjælpe, men den kan man jo være tilbøjelig til at undgå hvis den gir andre problemer

VH. samadsen 

Skrevet den: 21-Oktober-2012 kl. 19:12
Fik efter seks uger "en ny boks" tilbage fra Harald Nyborg. Bortset fra at firmware var feburar-udgaven var problemet præcis det samme: ingen timeroptagelse.
Seks uger ... og en boks retur, der fejler PRÆCIS det samme, det er altså ikke godt nok, Denver.

Skrevet af: Pannen
Skrevet den: 21-Oktober-2012 kl. 20:52
Hej.
Hvad optager du på? Hvis du f.eks. Bruger en ekstern harddisk skal du sørge for at bruge en med egen strømforsyning. En 2.5" der kun får USB strøm vil ikke køre stabilt.

USB sticks skal være hurtige nok. Nogle er for langsomme til at kunne optage/afvikle optagelser korrekt.

Du skriver der er problemer med timer optagelser. Går den slet ikke igang eller vil den ikke afspille efterfølgende?
Hvad hvis du laver en direkte optagelse? Virker det?

Du kan evt prøve at formattere din optage enhed i boksen. Vælg Ntfs filsystem. Det kører bedst.

Driller det fortsat, så send os en mail på: support@intersales.dk

Med venlig hilsen
Denver Electronics A/S

Morten Pannen

Skrevet af: ross22
Skrevet den: 30-November-2012 kl. 10:58

Jeg købte en 110HD i sidste uge hos Fleggaard og efter nogle begyndervanskeligheder virker den nu ganske godt. Det tog mig noget tid at finde alle kanaler, men da jeg brugte netværksnummer fra YouSee boksens info side (00120 hos mig) fandt den alle gratis kanaler. Jeg sorterede dem ikke, oprettede bare en favoritliste med kun HD kanalerne – og den holder både efter standby og sluk for strømmen.

EPG programmeringen virker kun når programmet ifølge guiden ikke er started endnu. Jeg bruger en lille 320 GB portable harddisk fra WD og den virker fint uden strømforsyning og når jeg har formatteret den i NTFS med Denver boksen. 2 timers optagelse i 720p HD fylder lidt under 8 GB, så man kunne godt lave backups på en double-layer DVD. I øvrigt kan disse m2ts filer nemt ommuxes til mkv og afspilles på alle mulige medier og players. Det er også mest derfor jeg købte den, når den nu kun koster 299 kroner.

En stor ulempe og daglig ærgelse er dog den medfølgende fjernbetjening. Den har det samme problem som den fra Samsung’s YouSee-boks, bare endnu værre. Man skal trykke flere gange og rette den præcis mod boksen før den reagerer. Det skulle Denver nok lave bedre.

Men eller et godt supplement til mit video-udstyr. Fremragende billedkvalitet og et godt køb.

Hilsen, Klaus, Rønne

(SONY Bravia 40" FullHD, SONY DVD Recorder, YouSee-boks, WD HD-TV-mediaboks, SONY  VAIO Laptop, 14 eksterne desktop-HDs fra 1 til 4 TB, 6 portable HDs op til 1 TB.)

Skrevet af: johnsk
Skrevet den: 31-December-2012 kl. 15:37
Hej

Jeg har købt en ny DVBC-110HD i december og taget den i brug i juledagene. Den er tilsluttet en lidt ældre Maxtor 300 GB ekstern harddisk med egen strømforsyning, som tidligere har fungeret med fjernsynets (Panasonic) optagefunktion.

Af de første syv optagelser som alle skulle være mellem 1 og 2 timer, ender de tre af dem desværre præcis i varigheden 00:12:42.

Jeg formaterede oprindelig disken med FAT igennem DVBC-110HD, men har nu omformateret til NTFS og planlagt en række optagelser i dag. Jeg håber ikke at støde på problemet igen, for ellers er boksens anvendelighed jo nær nul. Jeg kan se at der ligger en nyere firmware tilgængelig, som retter en fejl der er denne problemstilling uvedkommende. Fortsætter problemet vil jeg måske alligevel prøve at opdatere firmware. Ellers ved jeg ikke hvad jeg skal gøre.

Vh. Johnny

Skrevet den: 02-Januar-2013 kl. 02:50
Hej

Følger lige op på egen sag - efter omformatering til NTFS har jeg optaget 5 programmer uden at opleve nævnte præmature stop ved 00:12:42. Jeg håber selvfølgelig at det fortsætter sådan :)

Oprindeligt skrevet af johnsk johnsk skrev:

Hej
Af de første syv optagelser som alle skulle være mellem 1 og 2 timer, ender de tre af dem desværre præcis i varigheden 00:12:42.

Skrevet den: 06-Januar-2013 kl. 13:54
Har optaget 4 episoder af Uendelige Verden (1½ times varighed) i forgangne uge. Af disse er den ene desværre ikke til at afspille. Tid og filstørrelse ser ud som forventet, men filen er kun navngivet med dato, og ikke med kanal og program som de andre. På PC'en er filen heller ikke til at afspille.

Skrevet den: 08-Januar-2013 kl. 04:43
Ja, helt stabil er den tilsyneladende ikke. Jeg har også mistet en optagelse som var programlagt. Den glemte at gå igang. Jeg prøvede igen da filmen blev genudsent (TNT HD) og så virkede den.
Begge gange EPG programmeret og enheden slukket (standby).

Nu har jeg lavet den opdatering af firmware. Under info viser den ikke den nye dato for software (SW viser feb.2012), men tilsyneladende har den opgradert, da harddisk-lampen nu slukker når jeg sætter boksen i standby og det gjorde den aldrig før. Desværre går den ikke i standby, når en programlagt optagelse slutter.
Og så er der en RESUME funktion som jeg ikke har set før. Når man under afspilning trykker på STOP og senere på PLAY igen, er der en lille rude foroven, så man kan fortsætte afspilningen. Godt for en lille kaffepause. Desværre virker det ikke mere, når man forlader menuen med EXIT.
Måske løser den næste opdatering nogle flere problemer...LOL

Hilsen Klaus

Skrevet den: 12-Januar-2013 kl. 05:24
    >>> Desværre går den ikke i standby, når en programlagt optagelse slutter <<<

P.S.:
Ved de sidste 2 EPG optagelser gik den dog i standby efter endt optagelse.

Jeg vil nu følge Denver's anbefaling om at bruge USB-nøgle. Har kun en på 8 GB, så må gribe lidt dybere i lommen og anskaffe mig en på 64 Gb snart.

Skrevet af: TDJTDJ
Skrevet den: 06-Februar-2013 kl. 22:19
Forkert navn på EGP-optagelse DVBC-110HD

Ved optagelse pr. EPG, viser den på afspilning den information, der var på det givne tidspunkt da optagelsen startede. Gamle modeller, DVBC-108 109 osv fik på et tidspunkt en opdatering, hvor den sammenlignede fra start af optagelse og ca 10min inde i optagelse. Dermed viste den korrekt navn på optagelsen. Gamle model havde også mulighed for simpel sortering af viste optagelser, dato, navn oa.

Ved afspilning og brug af "GO TO" funktion synes jeg det fejler periodisk. Nogle gange skal INFO først aktiveres og derefter virker "GO TO". Andre der har oplevet lign. ?

Kan dette ikke rettes i en "lille" opdatering ?

Har været glad for min 109HD; men blev byttet grundet fejl til 110HD (af HN) og så er de gamle "børnesygdomme" tilbage.

Host, host herfra.....

Skrevet af: kcaroe
Skrevet den: 17-Februar-2013 kl. 09:19
Det er også host host herfra. 110'eren er bestemt ringere end 109'eren. Min 110 vil ikke modtage TV3 og andre kanaler på lige netop 714 mhz, uanset at Bluetinum før og tv efter ikke har nogen problemer.

Den bliver også ved med at forsyne 2.5" harddisk med strøm selvom den er slukket.

Nogen der ved, hvor de fortsat sælger 109'eren? Eller nogen der har ældre firmware (ikke juni 2012)?

Skrevet den: 18-Februar-2013 kl. 22:31
Ang manglende kanaler, TV3 oa.
Jeg har/havde samme problem med DR1-2, TV2, altså lave frekvenser. Virker fint med 109'er og TV; men ikke på 110HD. Mit kabelnet er nu opgraderet til SUPER ANTI HF indstråling(!) og en justerbar EQ-forstærker. Altså - IKKE NOGET FRA Ha...Ny...    Det har hjulpet så det er acceptabelt. 110HD synes måske at være lavet "lidt anderledes".
Host igen herfra...

Skrevet af: TL
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 17:08
Hej

Jeg har en Denver 109 og firmware fra følgende datoer:
1.6. 2012, 9.8. 2011, 27.5. 2011, 15.1. 2011, 2.11. 2010 og 3.9. 2010.

Filerne fylder cirka 3,5 MB stykket. Jeg sender gerne en eller flere, hvis en nem og sikker fremgangsmåde kan anvises.

Er der forresten nogen, der ved, om firmware er kompatibel mellem boksene fra Denver, Bluetinum og Ennovia? Kan der ske noget ved at prøve?

TL

Skrevet den: 20-Februar-2013 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af TL TL skrev:

Hej

Jeg har en Denver 109 og firmware fra følgende datoer:
1.6. 2012, 9.8. 2011, 27.5. 2011, 15.1. 2011, 2.11. 2010 og 3.9. 2010.

Er der forresten nogen, der ved, om firmware er kompatibel mellem boksene fra Denver, Bluetinum og Ennovia? Kan der ske noget ved at prøve?

TL

Dem har jeg også selv et par stykker af, men de kan ikke bruges, filnavnet skal åbenbart ende på .bin. Selv ved omdøbning kommer man dog ikke ret meget videre.

Jeg tror ikke firmware er kompatibel, da maskinerne er lidt forskellige, bortset måske Bluetinum og Ennovia.

Skrevet af: TL
Skrevet den: 21-Februar-2013 kl. 11:54
Ok.
Hvis du vil have en anden boks og ikke kan finde en Denver 109, er Bluetinum eller Ennovia måske en løsning?
Jeg har hentet seneste firmware til BlueTinum DCT 110 og Ennovia EDC 11R. Filerne har samme dato og begynder begge med "MSD7828" som Denver 109HD og extension "AP". Menustruktur i manualer ser meget ens ud. Mit gæt er, at de er kompatible.
Er der nogle kloge hoveder derude, som kan forklare forskellen på AP- og BIN-filer?

Skrevet den: 21-Februar-2013 kl. 19:11
Vi har to Bluetinum i forvejen, indtil vi fandt ud af, at 109'eren faktisk var bedst. Det hjælper ikke at købe flere af dem, medmindre de af hensyn til fjernbetjeningen er i hver sit rum.

Skrevet af: Ras_K
Skrevet den: 24-Februar-2013 kl. 17:10
Denver DVBC-110HD er aktuelt sat ned til 100,- kr. i vores lokale Føtex. Ang. fordi den udgår af deres sortiment.

Skrevet af: mathias1
Skrevet den: 25-Februar-2013 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af Ras_K Ras_K skrev:

Denver DVBC-110HD er aktuelt sat ned til 100,- kr. i vores lokale Føtex. Ang. fordi den udgår af deres sortiment.

Jeg står og mangler en dvb-c modtager, så jeg tog fluks op i den lokale føtex da de åbnede imorges. De havde ikke modtageren i deres sortiment længere, og havde ikke nogen hjemme. Jeg spurgte om der var nogle i nærheden der havde, han fandt to styk i City vest i Aarhus, som det nærmeste. Han ringede derud for mig, men de havde dem ikke fysisk (lager fejl, mente ham jeg snakkede med). Så jeg leder efter en billig DVBC-110Hd, eller 109, hvis der er nogle der ligger inde med en, eller hvis der er flere tilbage i jeres lokale Føtex... 

Skrevet af: Ras_K
Skrevet den: 25-Februar-2013 kl. 21:02
Der var flere tilbage i Føtex 7800 Skive i dag.

Skrevet af: Queen
Skrevet den: 06-Marts-2013 kl. 10:06
Købte en 110HD igår, og alt gik forholdsvis nemt med indstillingerne, selvom jeg havde lidt svært ved, at gennemskue hvad en del af indstillingerne egentligt betød og hvilke betydninger de faktisk havde.
Nå, men nok om det. 

Jeg har sorteret kanalerne, så de ligger i den rækkefølge jeg plejer at have dem, men når jeg så vil bruge tal-tasterne til at gå ind på kanalen, så fremkommer selve kanal nr. hvilke lyder meget logisk, men ret irreterende. 

f.eks. har jeg tv2 på plads 2, men da dr2 har kanal nr. 2, så er det den der kommer frem - det kan vel ikke være meningen, at man er nød til at kalde hele listen frem for, at vælge hvilke kanal jeg vil vælge. 

Hvad gør jeg galt ?? håber der er nogle der kan/vil hjælpe.

Gad vide om det er fordi boksen sletter listenr. rækkefølgen og ændre dem til kanal nr. - når jeg slukker boksen helt, det undersøger jeg lige lidt nærmere :-) 

Skrevet den: 06-Marts-2013 kl. 11:22
Hej Queen

Du skal huske at slå LCN fra i menuen, ellers skifter kanal numrene ikke plads. 

når du har gjort det kan du sortere dem i den rækkefølge, med de nummereringer du vil have. 

Med venlig hilsen
DENVER ELECTRONICS A/S

Morten Pannen

Skrevet den: 06-Marts-2013 kl. 11:27
Tak, det prøver jeg lige, kunne godt se, at der var noget der. 
Har snart splittet min rækkefølge af så mange gange, at jeg er helt rundt på gulvet Smile

Tak, Jeg kommer tilbage når jeg har gjort forsøget, 

Skrevet den: 06-Marts-2013 kl. 17:18
Tak, det virker nu Smile

Skrevet den: 28-Marts-2013 kl. 06:10
>> Og så er der en RESUME funktion som jeg ikke har set før. Når man under afspilning trykker på STOP og senere på PLAY igen, er der en lille rude foroven, så man kan fortsætte afspilningen. Godt for en lille kaffepause. Desværre virker det ikke mere, når man forlader menuen. <<

Det jeg skrev var ikke helt rigtigt. Hvis man trykker på STOP, EXIT og slukker maskinen, så husker den RESUME også til næste dag også når strømmen har været afbrudt. Så kan man altså fortsætte afspilningen der hvor man har forladt den sidst, bare ved at trykke på PLAY og PLAY igen. Den lægger nemlig en lille systemfil på harddisken: MM_PLAY_TIME.ini.
Timeroptagelser bliver også gemt her. Her er der dog at sige at den med den nye opgradering fra juni 2012 ikke virker når strømmen har været afbrudt. Maskinen går nemlig slet ikke i gang, når strømmen kommer igen og så kan den ja ikke indlæse den systemfil til den interne hukommelse. Man skal altså lige tænde maskinen - får den bootet op og sætte den i standby igen.
Jeg bruger en strømsparskinne og da gør jeg det når jeg skal se TV om aftenen og ved at der er programmeret noget på Denver.

>>> Desværre går den ikke i standby, når en programlagt optagelse slutter <<<

Den går i standby efter den forudindstillede standbytid. (Hos mig 4 timer)

Skrevet den: 28-Marts-2013 kl. 09:45
Altid dejligt med nogle tips !

Men efter 14 dages brug så virker fjernbetjeningen ikke længere (tror det er den), så nu er det man kan spørge sig selv - mon det alligevel var en dårlig beslutning, at købe en Denver hos Harald Nyborg, de mener det tager ca. 3 uger før jeg får den retur Cry 

Da der ingen knapper er på boksen, så er man helt lost. ØV

Men udover dette så syntes jeg den lille boks virkede fint i de 14 dage. !!!!!!!!!!!!

Skrevet den: 28-Marts-2013 kl. 09:53
Den medfølgende fjernbetjening er virkelig en ommer, bogstaveligt talt. Min gik i stykker, og maskinen blev ombyttet uden bøvl, to gange inden for den første måned, før jeg fik investeret i en universal fjernbetjening :-D
Siden er den ikke gået i stykker;-)

Skrevet den: 28-Marts-2013 kl. 09:59
Nu bliver jeg jo lidt nysgerrig - havde du også købt den i HN, jeg fik at vide at boks og fjernbetjening e skulle sendes ind for reparation, da den var brugt i over en uge Confused

Hvilke universal fjernbetjening købte du, for så vil jeg da hente boksen på lørdag, det er da noget bøvl !!!!!

Skrevet den: 28-Marts-2013 kl. 10:04
Enten har jeg opbrugt HN's velvilje mht fjernbetjeninger :O Ellers er forklaringen den mere lavpraktiske at de ikke længere har 110 på lager, og derfor ikke bare kan bytte over?
Jeg var heldig at finde et restoplag af Logitech Harmony UR's hos www.computersalg.dk,Købte først en 200 og derefter en 300, og var heldig at få dem til under en hund. :-D

Skrevet den: 28-Marts-2013 kl. 10:35
Tak, men havde ikke indtrykket af de ikke havde flere sæt på lager !!!!!!

Kan alle universale bruges ?? for så vil jeg da gå på jagt 

Skrevet den: 28-Marts-2013 kl. 10:39
Det er nok det meste af et år siden jeg var heldig. Kan kun udtale mig om at Logitechs UR ihf virker til Denver. 200 er fire fjernbetjeninger i en. 300 kan derudover sammenkoble flere apparater til een aktivitet. Fx at kanalerne skiftes på tv'et mens forstærkeren tager sig af lyd.
Mab kan få meget mere avancerede modeller, men det første skridt er det største :-D

Skrevet den: 28-Marts-2013 kl. 10:52
Jeg skal overhovedet ikke have nogen som kan så meget, bare en der kan bruges til den boks Big smile Big smile

For jeg er lidt (læs meget)  i tvivl om jeg overhovedet kan finde ud af, at programmerer sådan en tingest Wink  

Skrevet den: 28-Marts-2013 kl. 11:00
Programmeringen er altså til a overse. Du skal i første omgang bare indtaste dit model nummer på Logitech's Harmony hjemmeside, og så skulle 99% af alle funktioner fungere!

Det er for den sidste procent man skal bruge originalen ;-)

Det skal ikke afholde dig! Men du har ret: køb den billigste, der fungerer (det gjorde jeg). De er mange UR producenter; jeg ville holde mig til Logitech, da jeg ved at deres database har flest produkter (?)

Skrevet den: 28-Marts-2013 kl. 11:06
tak, tak, dejligt at der er hjælp/trøst, at hente på en dejlig helligdag, jeg prøver lige nu at søge lidt på nettet.
Vil det sige, at man skal kunne finde Boksens modelnr. på den producents hjemmeside, hvor man nu kan få fat i en universal fj.betjening??
Håber du stadig har lidt tålmodighed med mig Embarrassed 

Skrevet den: 28-Marts-2013 kl. 11:15
Så lidt.
Producenter skriver typisk modelnummeret længst omme bag ved apparatet ;-)
Men ellers kan det stå på indpakning eller faktura.
Når man har fundet sit modelnummer indtaster man det i databasen og lader den downloade informationer til fjernbetjeningen (som man har tilsluttet sin computer via usb). Og husker at gemme.
Det er uproblematisk (ikke hurtigt, men smertefrit) :-D

Skrevet den: 28-Marts-2013 kl. 11:23
Tusinde tak, Thumbs Up
Hvis det bare er smertefrit, så gør det ikke noget, at det ikke går hurtigt. :-)

Vil det sige det er et langt nr. og ikke bare - Denver DVBC-110HD som der står på manualen, for HN skriver ikke engang at det er en 110HD ?? 

Skrevet den: 28-Marts-2013 kl. 11:27
Dvs man taster "Denver 110" og vælger den fra den model, der så kommer op (eller ned) :-)
Det er virkeligt ikke svært. Det er værre med Sony, hvor der findes 117 modeller, der hedder næsten det samme: dér skal man holde tungen lige i munden! Men det plejer at lykkes alligevel :-D

Skrevet den: 28-Marts-2013 kl. 11:31
Tusinde tak, Handshake
Så tror jeg jeg er helt med, jeg er altid gået langt uden om universal, men nu er tiden måske inde, til at gøre forsøget, jeg prøver.

Skrevet den: 28-Marts-2013 kl. 11:34
Jeg var cirka der, hvor du er nu, for et lille år siden, da jeg købte min Denver boks :-D
God fornøjelse og held og lykke. Spørg bare, hvis det driller mere end jeg giver indtryk af ;-)

Skrevet den: 28-Marts-2013 kl. 11:37
Ja, der kan man bare se hvad en Denver boks, kan få os til :-)

Tak. jeg vender frygtelig tilbage, håber det er med godt nyt.

Skrevet den: 28-Marts-2013 kl. 12:03
Helt enig i det med kabler / indstråling. På YouSees Facebookside fortalte en administrator at han havde haft præcis de problemer, dog på en lidt anden frekvens, der også har givet hovedbrud hos os efter at vi skiftede til YouSee (618 MHz):

I hovedstadsområdet står en DAB-sender, som bruger samme frekvens, som vi i YouSee bruger til bl.a. TV3+ HD og Kanal 6 HD.

Så det kan ske for de bedste. 

De målinger Denver boksen giver stemmer ikke helt rent med YouSee's måde at sende signalerne på. Efter en tur i Denver boksen er den rapporterede signalkvalitet *bedre* på mit Sony tv. Så jeg har affundet mig med at procenterne er forbavsende lave, så længe der ikke er problemer med pixellering ;-D

Skrevet den: 28-Marts-2013 kl. 12:13
Jeg ville kigge på hifipriser.dk (søg på Logitech Harmony og sorter efter pris - eller kig hér):

http://www.hifipriser.dk/tilbehoer/fjernbetjening.aspx?q=logitech+harmony&s=igeneric4

Billigste pris lige nu er 162 kroner inkl forsendelse. Der er ikke så meget at tage fejl af ved 200'eren, så det er en rigtig god startermodel. 

Er man så senere så heldig som mig at finde en 300'er til 38 kroner kan man jo købe den ;-D

Skrevet den: 28-Marts-2013 kl. 12:17
Tak, fint fund, jeg tror nu nok at en 200 er nok for mig :-)

Der har jeg handlet før- så den er jeg nok med på :-)

Skrevet den: 28-Marts-2013 kl. 12:20
Det har du ret i. Som sagt var jeg vældigt godt tilfreds med min [men opgradering for 38 kroner!!!;-)] og kan kun anbefale den. 

Og som sagt: det første skridt er det største!

Skrevet af: LillePoul
Skrevet den: 10-April-2013 kl. 09:01
Ifb. omdøbning af de kanalnavne, som softwaren i boksen automatisk har produceret med mellemrum - altså boksen kan lave mellem i kanalnavne.

Når man manuelt indtaster (omdøber) kanalnavne - hvor finder man mellemrumstasten? Er der ingen? ... Det ser sådan ud.

Er det fordi, det samme tastatur bliver brugt til indtastning af filnavne - og softwaren ikke er kompatibel med brug af mellemrum i filnavne? Så blokerer den manglende kompatibilitet også for brug af mellemrum i kanalnavne - hvis man selv skal omdøbe dem.

Det ødelægger lidt omdøbningen af kanalnavne - som kan være en vigtig funktion. Det er jo sjældent man kan klare sig uden et mellemrum, når kanaler skal omdøbes.

F.eks. hvis man blot vil tilføje noget til det, som allerede står - så kan man faktisk ikke genindtaste kanalnavnet, som det står.

Håber det bliver rettet. Om ikke andet kunne standardtastaturet - som det normalt skal - køre med mellemrum ... og undtagelsesvist kunne kineserne slå mellemrummet fra de særlige få steder (eks. 1-2) ifb. brugernes manipulering af filnavnet gennem boksen ... så længe det åbenbart er et problem for de rutiner, som er skrevet, ifb. mellemrum i filnavne. Et mellemrum er jo også et kodet tegn ... så hvordan er den software skrevet? Det plejer kineserne at kunne finde ud af. Går ud fra delene i softwaren er en smule organiseret, eks. opdelt i nogle rutiner. Så det må være nemt at lave rettelsen på tastaturet, så der kommer et mellemrum.

Skrevet den: 11-April-2013 kl. 13:55
Ja, det irriterer mig også at der ikke er noget mellemrum på tastaturet. Men man må vel finde sig i meget, når man køber noget i denne prisklasse. Jeg håber dog at DENVER laver en ny opdatering til 110HD hvor disse og andre fejl bliver rettet via software. Det kan sagtens lade sig gøre, når man tænker på hvor mange fejl de har rettet i juni 2012.
Nu kan man f. eks. afspille en film mens den optager og det har YouSee-boxen hellere ikke kunnet i starten.
Angående den umulige fjernbetjening har jeg nu bestillt den nye fra denvers hjemmeside for 100 kroner. Jeg håber den er bedre men ellers har man så altid en i reserve hvis den gamle skulle kikse og en universal fjernbetjening gider jeg ikke gå i gang med, det er alt for indviklet for mine små grå hjerneceller.
Men bortset fra fjernbetjeningen er jeg ganske tilfreds med boksen og så har jeg også fundet det ideale program til at klippe og konvertere de MTS-filer som 110-eren producerer:
Aiseesoft MTS Converter
Den laver fejlfrie og kortere filmfiler i alle tænkelige formater.Tongue

Skrevet af: beamer
Skrevet den: 11-April-2013 kl. 15:01
Aiseesoft MTS Converter koster penge. Jeg bruger ts-splitter der er free. Til at joine med, da jeg ikke kan få denver 109 til at holde op med at lave 2 Gb opsplitninger, selv om usb-nøgle er formatteret i ntfs.
Til at klippe med bruger jeg anden freeware: FreemakeVideoConverter. Til at trække undertekster scr-filer ud med: ProjectX (det er en smule langhåret, men der er vejledninger ved google søg).

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 11-April-2013 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af beamer beamer skrev:

Aiseesoft MTS Converter koster penge. Jeg bruger ts-splitter der er free. Til at joine med, da jeg ikke kan få denver 109 til at holde op med at lave 2 Gb opsplitninger, selv om usb-nøgle er formatteret i ntfs.
Til at klippe med bruger jeg anden freeware: FreemakeVideoConverter. Til at trække undertekster scr-filer ud med: ProjectX (det er en smule langhåret, men der er vejledninger ved google søg).

Opslitningen i 2 GB filer har intet med filformatet at gøre. Det er simpelthen boksen der er indrettet
sådan. ProjectX kan også klippe.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet den: 11-April-2013 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af ross22 ross22 skrev:

klip .......
Angående den umulige fjernbetjening har jeg nu bestillt den nye fra denvers hjemmeside for 100 kroner. Jeg håber den er bedre men ellers har man så altid en i reserve hvis den gamle skulle kikse og en universal fjernbetjening gider jeg ikke gå i gang med, det er alt for indviklet for mine små grå hjerneceller.......klip 

Ja, utrolig at man bliver ved med at sælge/udlev.  en box med en fjernbetjening - som de åbenbart er klar over er så dårlig.  ØV !!

Jeg var også godt tilfreds med boxen, men det er ikke et hit,  at købe en den 5. marts og så kun have glæde af den i 14 dage, det hele er stadig indsendt til rep., havde jeg på det tidspunkt,  bare vist, at jeg kunne købe en anden fjernbetjening, så havde jeg gjort det. 

Men når jeg får boxen retur, så vil jeg også have en ekstra fjernbetjening (Universal) for en sikkerheds skyld.  

Skrevet den: 13-April-2013 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af Queen Queen skrev:

Oprindeligt skrevet af ross22 ross22 skrev:

klip .......
Angående den umulige fjernbetjening har jeg nu bestillt den nye fra denvers hjemmeside for 100 kroner. Jeg håber den er bedre men ellers har man så altid en i reserve hvis den gamle skulle kikse og en universal fjernbetjening gider jeg ikke gå i gang med, det er alt for indviklet for mine små grå hjerneceller.......klip 

Ja, utrolig at man bliver ved med at sælge/udlev.  en box med en fjernbetjening - som de åbenbart er klar over er så dårlig.  ØV !!

Jeg var også godt tilfreds med boxen, men det er ikke et hit,  at købe en den 5. marts og så kun have glæde af den i 14 dage, det hele er stadig indsendt til rep., havde jeg på det tidspunkt,  bare vist, at jeg kunne købe en anden fjernbetjening, så havde jeg gjort det. 

Men når jeg får boxen retur, så vil jeg også have en ekstra fjernbetjening (Universal) for en sikkerheds skyld.  

Køb hellere en Logitech 200, med den kan du programmere  Din Denver og dit TV, således kan du tænde og slukke begge apparater med samme fjernbetjening, og bruge den til samtlige funktioner på boks og Tv, samtidig er den gedigen i brug, jeg bruger den selv med et ældre LG og en 110 boks

VH. samadsen

Skrevet den: 13-April-2013 kl. 19:36
Tak, den er der også en anden der har anbefalet, så den vil jeg købe, da den skulle være til at finde ud af, at jeg nok ikke kan finde ud af at bruge den til tv også, er jo ikke fjernbetjeningens fejl :-) men jeg vil først have min boks retur inden jeg køber en. 

Skrevet den: 13-April-2013 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af Queen Queen skrev:

Tak, den er der også en anden der har anbefalet, så den vil jeg købe, da den skulle være til at finde ud af, at jeg nok ikke kan finde ud af at bruge den til tv også, er jo ikke fjernbetjeningens fejl :-) men jeg vil først have min boks retur inden jeg køber en. 

Det kan du sagtens, der er en fin vejledning med, hold øje med Elgiganten, jeg gav 79.00 kr for min.
Det er rigtigt smart at den fungerer på begge enheder, held og lykke med det
Jeg synes iøvrigt at 110eren er ok, hvis du vil bruge optagefunktionen så brug Sandisc Ultra usb, de er hurtige og fungerer uden problemer, formater i NTFS

VH samadsen

Skrevet den: 14-April-2013 kl. 10:02
super, dejligt med sådan et forum, så jeg holder øje med elgiganten

Mvh/ fra en der sidder ved Stillinge Strand og venter på dejlig solskin :-) :-)

Skrevet af: Benner
Skrevet den: 18-Juni-2013 kl. 22:09
Hej RC, Fik du løst problemet med TV2, DR 2?? Jeg har 3 bokse med samme fænomen, og Dansk Kabel TV har lige målt på signalet i dag, og siger at det er boksen, der er defekt?? Denver siger, at de aldrig har hørt om denne fejl? Den ene installation er med en 2 fordeler og SONY TV´et der sidder på den ene "gren" er OK. Boksen på den anden "gren" fryser på de kanaler, du nævner. Jeg tror, det bliver svært at få pengene igen, da Denver ikke vil vedkende problemet?? Håber at du har fundet en løsning?? Mvh Benner.

-------------
Benner

Skrevet den: 19-Juni-2013 kl. 07:54

Hej Benner.

Havde samme problem med NDR3HD. Prøv at indstille DENVER manuelt på den frekvens som dit SONY TV viser under information (i-knappen). Forudsat at begge apparater har samme netværksnummer (100). Under automatisk søgning kan den somme tider finde nogle skyggekanaler der er svagere.

Indstil Denver på den kanal, der er problemer med og brug manuel kanalsøgning i menuen og indtast nu den frekvens der var på dit TV. Efter nogen tid skulle den rigtige kanal dukke op.

Det virkede hos mig.  Hvorvor bruger du en antennefordeler? DENVER kan indstilles til PassThrough under setup-menuen, så antennsignalet altid går igennem.

Held og lykke!

Skrevet den: 19-Juni-2013 kl. 11:27
Hej Benner

Som nævnt igår i telefonen har vi svært ved at lave noget opdatering til et problem vi ikke kan genskabe. 
At dit Sony tv kører fint kan man desværre ikke bruge som rettesnor, da det jo er to vidt forskellige tunere der sidder i. Tuneren i Sony tv'et kan sagtens være kraftigere end den der sidder i DVBC-110HD (selvom den ikke er specielt svag)

Har du prøvet at køre uden om din fordeler. Altså et Yousee godkendt kabel direkte fra væggen og til boksen? Og gør den det så stadigvæk? Hvor mange tv er iøvrigt koblet på dit kabeltv? og bruger alle disse dobbelt afskærmede kabler med HF tætte stik?

Hvilke frekvenser kører Dansk Kabeltv med?. følger de yousee standard frekvenser osv.?

Så det er bestemt ikke fordi vi ikke vil vedkende at du har et problem. Som jeg nævnte for dig har vi bare ikke andre der har problemer med den, så derfor kan vi selvfølgelig ikke genkende at der skulle være noget generelt? Det undrer os lidt at du oplever problemer på 3 bokse (hvis de er prøvet af på forskellige lokationer) 
Det lyder mere som et lokalt fænomen, som evt. hænger sammen med måden din antenneforening sender ud på? ELLER en brist i dit antennesystem hvor der kan stå og støje elektronisk ind på. Vi har stortset kun oplevet problemer med disse hvor problemet skyldtes at folks antennesystem ikke var korrekt afskærmet, der blev brugt for dårlige splittere (eller endda T-stykker) eller at der var for mange enheder på uden der var sat forstærker på. 

Om der gives penge retur hvis du ikke kan få det til at virke er slet ikke noget vi kan bestemme. Det er noget du skal tage med butikken de er købt i. Det er dem der er salgsleddet, så det skal tages med dem. 

Du nævnte at du har prøvet at opdatere en af dem. Jeg synes du skal prøve at opdatere en mere og prøve at lave en fabriksnulstilling. Herefter laver du en netværkssøgning, vælger Yousee som udbyder, og indtaster 00100 i netværks id.  (hvis de følger disse frekvenser 100% i jeres område. hvis de afviger fra dette vælger du stadig netværks søgning, men vælger så bruger/manuel og indtaster frekvens, symbolrate, modulation og netværks id manuelt.)

Mvh
DENVER ELECTRONICS A/S

Morten Pannen

Skrevet den: 19-Juni-2013 kl. 11:58
Hej Morten,
Jeg forstår, at det er svært at lave en opdatering på noget, som man ikke kan genskabe. Det er bare mærleligt, at jeg har 3 bokse med samme problem på 3 forskellige installationer med Yousee. Jeg har testet boksen direkte på samme tilslutning som TV´et fungerer på, og fejlen er der stadig. Kigger jeg i info menuen, har jeg 100% signal og 76-80% kvalitet ( den grønne bar ).
Der er selvfølgelig forskellige tunere i TV´et og i boksen, og jeg har forståelse for, at de kan opføre sig forskelligt, men billedet skal ikke fryse, da signal styrken er OK og kvaliteten ligger oppe omkring de 80%. 
Jeg har i den ene installation anvendt Yousee godkendt kabel direkte fra væggen og kvaliteten stiger til 82-83%, men i den QAM, hvor Hovedkananlen, DR2 og TV2 ligger, fryser billedet. Der er, når jeg efter at have testet boksen på et direkte kabel, 2 TV koblet til vha en HF tæt 2 fordeler, og den eneste forskel på de 2 tilslutninger er 8 meter Yousee godkendt kabel ( købt hos Antennelageret, de talte nemlig også om Yousee godkendt kabel ).
Det har ikke noget direkte med Dansk Kabeltv at gøre. De har bare service og vedligeholdelse på den ene installation, og det er lykkedes mig i går at få en tekniker ud og måle/ checke installationen. Derfor ved jeg også, at det er den pågældende QAM, der er noget galt med, og teknikeren sagde, at boksen måske ikke helt ramte frekvensen, som den søgte ( teknikeren mente ikke, at det kunne klares med en firmware ? ), og det harmonerer godt med det svar, jeg har fået her til morgen. Jeg skal checke frekvensen som står på mit TV og i min boks på eksempel TV2. Er de forskellige, så skal jeg manuelt ændre den på boksen til samme frekvens, som der står på mit TV. Det vil jeg så gøre i dag, da jeg har Yousee her hos mig selv, og så melder jeg tilbage til forummet her, om det virker eller ikke. Dansk kabel TV manden satte sin feltstyrkemåler på signalet, hvor han kunne følge signalerne på 378Mhz. Han kunne læse signalstyrken, MER værdien og BER på en skærm, og under de udfald vi havde på signalet/ boksen ( set på TV´et ) var der ikke nogle udfald på feltstyrken. Havde der været problemer med de indgående signal, ville der have vist sig nogle udsving/ spidser på feltstyrke måleren.

Om der gives penge retur, skriver du. Det er her, jeg ser et problem. Jeg er ikke ude på at svine Denver til overhovedet, men jeg kan forestille mig, at hvis Harald Nyborg ringer til dig, og du siger, at du har hørt om problemet, men kan ikke genskabe det, så får vi ikke boksene krediteret, og jeg sidder med 3 bokse, som er købt på min anbefaling, og som ikke fungerer.
Jeg laver den nævnte opdatering på den boks, jeg har og så søger jeg manuelt på de kanaler, der ikke virker, og så får du en melding fra mig. Mvh Benner.

-------------
Benner

Skrevet den: 19-Juni-2013 kl. 19:35
Hej igen! Jeg har nu opdateret boksen, og jeg har forsøgt at søge manuelt også, og lige lidt hjælper det. Jeg gik ind og ændrede frekvensen fra 143000 til 378000 ( som der står på SONY TV´et ), og den finder også de 3 kanaler i den pågældende Qam, Hovedkananlen, DR2 og TV2. Desværre hjalp det ikke. Har jeg gjort et eller andet galt, eller er der andre forslag, så sig endelig til.

-------------
Benner

Skrevet den: 20-Juni-2013 kl. 06:15
Hos mig ligger DR2 på 378007 og TV2HD på 378010.

Skrevet den: 21-Juni-2013 kl. 19:19
Jeg har også haft uløselige problemer med 110. Alt fungerer fint med 109'eren, men med 110'eren falder nogle kanaler ud./kan ikke fanges på Stofa Tidligere var det DR2, nu er det TV3. Har prøvet at forhøre HN, der desværre ikke har nogen 109'ere tilbage... 110'eren er noget makværk!

Skrevet den: 21-Juni-2013 kl. 20:43
I er velkomne til at sende os en mail på support@denver-Electronics.com med jeres problem med 110'eren. Vi forsøger hvad vi kan at hjælpe. Men det ernemmere hvis vi får en mail da vi ikke kigger herinde hele tiden.
Men vi har vitterligt stort set ingen problemer med denne boks udover dem af jer der skriver.

Husk at kravet til gode dobbelt afskærmede kabler og generelt installation er blevet højere. Har man ikke det så kan vi kraftigt anbefale at få trukket nye kabler og lavet hf tætte stik. Ellers kan man opleve problemer med sit dvb-c.

Mvh.
Denver Electronics a/s

Morten Pannen

Skrevet den: 23-Juni-2013 kl. 14:36
Hej, lægger lige lidt oplevelser på forummet.
Jeg har længe haft DVB-c 109, 2stk som virkede uden problemmer. En gik i stykker, blev byttet til DVB-c 110 af HH og så kom problemmerne. Periodisk pixelering på 378Mhz. Har fået skiftet/kontrolleret alle kabler, stik fordelere og forstærker. Stadig problem. Har et TV med indbygget DVB-c tuner som ingen problemmer har uanset placering.
På 378Mhz, DR2/TV2HD pixelerer det periodisk.Kan virke ok flere dage for pludselig at pixelere flere timer itræk.

DIREKTE i Yousee's stik pixelerer det. Det gør TV m/DVB-c tuner ikke. Yousee har testet deres og fundet deres iorden.
Købte yderligere en DVB-c 110, da den første jo måtte være defekt.Den Ny-indkøbte har SAMME problem trods gl firmware. Har prøvet ALT men er nu ved at opgive. (Sparer nu sammen til nye TV.)

Læser herinde at andre har problemmer med DVB-c 110 også. Virker som om at 110'eren er produceret LIGE billigt nok.
Ej tilslutning af F-connecter som 109'eren ?
Jeg er sikker på at Denver DVB-c 110'eren virker og at mit kabel-system er OK; men et kombineret "støj" problem har jeg. Det er bare uoverskueligt at skærme mere når ANDRE og jeres ældre produkter virker.

Andre fejl/ønsker -
109'eren havde mulighed for sortering af viste optagelser, bla dato, samt den sammenlignede EPG start af optagelse og

ca 10min inde.

110'eren viser fejl ved udsendelse med undertekst(f.eks BBC-K) så skift ml to prog., "RCL"(rød taste),ikke virker før f.eks "info" eller andet er tastet.

Oplevelse.
Ved tilslutning af 110'eren til ekstra skærm ved PC-bord døde mit trådløse internet kanal 9
Sluk 110'eren = trådløs internet
Tænd 110'eren = Ingen trådløs !
Problem løst, ændre kanal. ( men hvem og hvad støjer? )

Mvh TDJ

Skrevet den: 23-Juni-2013 kl. 23:20
Enig - 110'eren er lavet alt for billigt. Det er derfor tuneren er så elendig/den ikke selv er afskærmet korrekt? Enheden slukker heller ikke ekstern 2,5" harddisk og fjernbetjeningen sucks.

Synes faktisk det er en skændsel, at man opfordrer folk til at kigge på kabler, når det slet ikke er der, problemet er. Man risikerer at påføre folk unødige udgifter og frustrationer. Det ville være bedre, hvis man i stedet laver nogle flere 109'ere, som vi er et par stykker, der gerne vil købe!

I øvrigt er de samme problemer til stede, selvom man kobler enheden op på efterkontrolleret Stofa-stik (kostede 199,-) hos os.

Skrevet af: Bjarke
Skrevet den: 04-Oktober-2013 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af RC RC skrev:

Det må være en fejl i boksen, på de 378Mhz
Jeg har på en enkel dag, haft 2 kunder med samme Denver boks også med hak og frys på Tv2... Når man måler på signalet er det helt fejlfrit, ingen bitfejl overhovedet men alligevel fejler boksen. Dog hjælper det at terminere gennemgangs stikket. Har du fået et svar fra Denvar?

Normalt kan man måle ret mange bitfejl, før man ikke kan se det på billedet

-------------
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive

Skrevet af: Kimzo3
Skrevet den: 08-Februar-2014 kl. 12:13
Jeg har læst mig til, at man kan se optagelserne på en pc, hvad hedder formatet den optager, og hvordan er kvaliteten, er det noget der kan gemmes i en ordentlig kvalitet. ? Smile

Skrevet den: 08-Februar-2014 kl. 12:28
"Optager" er i virkeligheden et 'analogt' ord:
Det den gør er at kopiere den digitale strøm, så kvaliteten er 100 % den samme som den der 'live' kommer ud på tv-skærmen.

Formatet er vist AVC-HD; Filerne hedder ".mts" (og der er kun een pr optagelse).
MediaInfo giver følgende oplysninger om en af mine optagelser:

Og ja, den fil kan man se på computer eller vha en hvilkensomhelst medieafspiller - fx flytter jeg til netværksdisk og afspiller via en WDTV Live boks.

Oplysningerne om audio ovenfor siger mere om DR's valgte kvalitet end om optagelsen eller Denveren. SVT kan bedre finde ud af det med 448 kbps audio. Ikke helt Bluray, men dog bedre end DR's 192 kbps ...

Skrevet den: 08-Februar-2014 kl. 16:05
En tilsvarende Stofa-fil

Det er ikke hos DR, men vel nærmere hos TDC problemet ligger.

Skrevet den: 08-Februar-2014 kl. 21:18
Aargh, YouSee ... !

Men underligt at det er din lydstrøm nr 2, der er 448 - og ikke nr 1?

Skrevet den: 08-Februar-2014 kl. 22:32
Lidt sjovt, at det ikke kun er på billedsiden, at Yousee halter. Det er ikke så mærkeligt, at det 5.1-kanallyden, der fylder mest.

Lydspor 1 er alm stereo med prologic, mens lydspor2 er Dolby digital spor (5.1)

Skrevet den: 08-Februar-2014 kl. 22:38
YouSee hævder jo at de overholder EBU-standarden, men mærkeligt at de ikke kan finde ud af at sende 5.1.
Og de kan jo godt sende ordentlig lyd (omend stadig i to kanaler og 16-bit):

Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 09-Februar-2014 kl. 00:18
Ikke at det lige er emnet for denne tråd, men YouSee sender altså normalt 3 lydspor for DR1:
1. Stereo lydspor MPEG-1 Layer 2 (MP2) 192 kbps
2. Synstolkning lydspor MPEG-1 Layer 2 (MP2) 192 kbps
3. Surround AC3 5.1 448 kbps

For DR3 sendes synstolknings lydspor ikke, men både stereo og surround i 192 kbps henholdsvis 448 kbps, så jeg kan ikke se nogen grund til at brokke sig over det.

-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414

Skrevet af: JBoysen
Skrevet den: 10-December-2014 kl. 21:59
Hej, jeg har pixelering på nogle Yousee kanaler med Denver 110 boksen, som jeg ikke havde med min gamle BlueTinum som desværre døde.

Jeg har et antal gange lavet netværkssøgning uden at det ændrer noget. Er der nogen der ved hvordan man laver manuel indstilling af kanaler på Denver 110 boksen, udfra det der står på denne side: http://yousee.dk/tv/tv-pakker_og_kanaler/channelfrequencies.aspx

-Jørgen

Skrevet den: 10-December-2014 kl. 22:49
Pixeleringer skyldes enten dårligt signal (hf-utæthed eller tdc) eller boksen. 110'eren er desværre bare væsentligt ringere på mange frekvenser, og det kan du næppe gøre noget ved, andet end at købe en ny bluetinum eller en anden boks. Et alternativ er at købe 109'eren, der var væsentlig bedre.

Skrevet den: 11-December-2014 kl. 12:58
Hej

DVBC-110HD er faktisk lidt kraftigere i tuneren end den gamle 109'er, og det kan gøre at den i få tilfælde overstyrer signalet. 

Prøv at stille dig på en kanal du oplever det på og tryk så på INFO knappen 2 gange. 
Så får du en indikation af signal styrke og signal kvalitet. 

Hvis den står helt fast på 100% KAN det være dit signal er for kraftigt, det kan du fikse ved at sætte en attenuator mellem kabel og boks (måske 15-20db dæmpning)

De kan købes ved radio tv handlere osv. og koster typisk en 10-15 kroner. 

du er velkommen til at sende en mail til os: support@denver-electronics.com 

mvh
Denver Electronics A/S

Morten Pannen

Skrevet den: 11-December-2014 kl. 22:47
Hej Morten, tak for svaret - jeg skriver til support mail

-JB

Skrevet af: Candyman
Skrevet den: 04-Januar-2015 kl. 21:39
Hej Morten

Jeg har den 4.1.2015 købt en Denver DVBC-110HD MK2 digital tuner til mit TV.

Installationen gik fint og den fandt alle de kanaler jeg har købt hos Stofa.

Billed kvaliten er rigtig flot men der sker det desværre det på alle kanalerne at den efter kort tid begynder at pixellere meget voldsomt og ind imellem give en piv/skrat lyd.

Jeg har testet det på 2 forskellige tv med samme resultat.

Når jeg trykker 2 gange på info står signalstyrken helt fast på 100% men kvaliteten falder fra 100 til 68 hver gang pixelleringen optræder.

Når jeg skifter kanal forsvinder pixelleringen i kort tid hvorefter det starter igen.

Mener du at den er defekt og at jeg skal køre ud til Harald Nyborg for en bytter?

Med venlig hilsen

-------------
PCH C200, C300, Oppo BD-P93, Onkyo NR-TX1009, Samsung 55" Smart TV, Epson EH-TW5500, 120" screen, Wired cat. 6 network, Qnap TS410 NAS.

Skrevet den: 07-Januar-2015 kl. 09:10
Præcis min oplevelse. Signalet styrke konstant på 100% men kortvarige dyk ned i kvaliteten som giver pixeleringen og udfald i lyd

Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 07-Januar-2015 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af Candyman Candyman skrev:

Når jeg trykker 2 gange på info står signalstyrken helt fast på 100% men kvaliteten falder fra 100 til 68 hver gang pixelleringen optræder.

Når jeg skifter kanal forsvinder pixelleringen i kort tid hvorefter det starter igen.
Kan være pixelering pga. indstråling af støj, køleskab der  starter eller radiosendere, hvis antennekabler/fordelere ikke er HF tætte:
http://digitalt.tv/sadan-sikrer-du-dig-optimale-kabel-tv-signaler/ - http://digitalt.tv/sadan-sikrer-du-dig-optimale-kabel-tv-signaler/

Men måske også hvis signal er for kraftigt, se Pannen indlæg her:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=135767&KW=&PID=1384580&title=denver-dvbc-110hd-mk2#1384580 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=135767&KW=&PID=1384580&title=denver-dvbc-110hd-mk2#1384580

Mvh. JørgenT

Skrevet den: 07-Januar-2015 kl. 22:05
Mit problem løste sig ved at skifte til det her kabel:

http://www.harald-nyborg.dk/p3148/prof-antennekabel-1-5m-m-stik - http://www.harald-nyborg.dk/p3148/prof-antennekabel-1-5m-m-stik

Så jeg nåede ikke at afprøve dæmpnings-metoden, men det kan være at kablet i sig selv "dæmper" mere end det gamle jeg havde, som ellers også var HF tæt

Skrevet af: kasperlindvig
Skrevet den: 27-April-2015 kl. 18:15
Til Morten Pannen
Vil et dæmpeled få denver dvbc 110 hd til at gennemsløjfe signalet når den er slukket ligesom 109'eren gjorde, eller har det ingen betydning? Grunden til jeg spørger, er at min 110'er ikke sender antennesignalet videre til TV'et, når den er slukket, men kun når den er tændt, og jeg vil helst ikke investere i hardware som er unødvendigt. Min 110'er pixellerer desuden så meget at det er umuligt at se TV igennem boksen og lydsignalet skratter også meget. Når jeg optager bliver det også meget dårligt. De problemer var der ikke med 109'eren. Min 109'er døde efter 2år og en måned, og der var ikke flere af dem tilbage hos Harald Nyborg. Den første 110'er jeg anskaffede mig hos dem havde de samme problemer. Dette er min anden 110'er. Jeg har hørt at problemet kunne skyldes enten dårlig afskærmning af tuneren i 110'eren eller for kraftigt signal. Signalet er godt nok på 100% ifølge boksen, men der er stadig kraftig pixellering. Jeg overvejer et dæmpeled som en mulighed, men hvis det ikke virker, så er jeg ligevidt og vil formentlig alligevel skulle bytte boksen, da jeg ikke kan se tv med den slukket pt.

Skrevet den: 28-April-2015 kl. 08:31
Kasperlindvig

Du vil med stor sandsynlighed får fint billede med et dæmpeled, men det gør ikke at boksen sender signalet videre uden tab. hvis du vil have dit TV direkte på antennestikket også, så er det bedre at lave en opsplitning inden du sætter det til boksen, så du har 2 kabler. 
1 til boksen
1 til TV'et. på den måde undgår du signaltab og forstyrrelser. 

Men nogle steder har vi oplevet at signalet efter Stofa's omlægning til rent digitalt, er meget kraftigt. OG der kan det være nødvendigt med et dæmpeled. 

Vi forsøger at få lavet en software opdatering der kompenserer imod det også, men kan ikke sige præcis hvornår denne er klar. 

mvh
DENVER ELECTRONICS A/S

Morten Pannen

Skrevet den: 08-Maj-2015 kl. 09:59
Kære brugere af DENVER DVBC-110HDmk2 boksen, som oplever problemer med pixelering eller signalet fryser med Stofa som udbyder. 

Vi har arbejdet ihærdigt på at finde en løsning på dette (udover man kunne bruge et dæmpeled). .Og dette har medført at vi har fået udarbejdet en opdatering som fjerner problemet. 

Efter denne opdatering er lagt på boksen vil man ikke længere oplever pixeleringer eller frysende bokse på Stofa signalet.

Opdateringen kan findes her på vores side: http://www.denver-electronics.com/opdatering-til-denver-dvbc-110hdmk2/

Vi har ikke oplevet problemer med Yousee signalet, så Yousee brugere behøver ikke opdatere. (der er ikke noget nyt i firmwaren udover at den fikser Stofa problemer som ses ved visse brugere/områder i landet)

Spørgsmål, så er i altid velkomne på: support@denver-electronics.com 

Mvh
DENVER ELECTRONICS A/S

Morten Pannen

Skrevet den: 08-Maj-2015 kl. 10:32
Hjælper det også med waoo?

Skrevet af: Candyman
Skrevet den: 10-Maj-2015 kl. 22:39
Hej Pannen

Jeg købte for 1/2 år siden en Denver DVBC-110HD MK2 tv-tuner og havde disse pixellerings problemer med frosne billeder når jeg forsøgte at bruge den på mit tv med Stofa antenne signal. Den virkede perfekt nede ved min søn der havde YouSee som antenne udbyder. Til sidst endte tuneren i bunden af et skab med tanken "Øv spild af penge".

Jeg har nu opdateret boksen og fulgt jeres forskrifter og boksen kører nu som, en drøm med mit Stofa antenne anlæg!!!

Sådan - tak for det

PS. Lidt ærgerlig at i ikke har gjort det lidt før der må være mange Stofakunder der har brændt fingrerne på jeres tv-tuner.

-------------
PCH C200, C300, Oppo BD-P93, Onkyo NR-TX1009, Samsung 55" Smart TV, Epson EH-TW5500, 120" screen, Wired cat. 6 network, Qnap TS410 NAS.

Skrevet af: Bankz
Skrevet den: 25-Februar-2016 kl. 22:54
Er der andre, der oplever at lyden ikke er i sync med folks læber, når man ser på en optagelse? Der er måske tale om et kvart sekund - altså nok til at det bliver irriterende Smile 

-------------
Zotac IONITX-D rev. 2, WMC7 Ultimate DK 32, Terratec HTC USB XS HD, DVBlink, Stofa DVB-C, Denver DVB-C 110HDMKII

Print side | Luk vindue